İLANDIR

Yeni arayüzümüz herkese açık ALFA sürümüne girmiştir, siz de deneyip geri bildirimde bulunabilirsiniz.
Gizle Geri Bildirim Alfa Sürümü Dene
HABERE ATLA YORUMLARI GÖR (64) YORUM YAZ

tarafından 21 Mart 2015, Cumartesi 22:10 tarihinde yazıldı Donanımhaber TR

Yeni MacBook neler sunuyor, o fiyatıyla almaya değer mi ? Özel Video
Taşınabilir Bilgisayarlar Erdi Özüağ 64 22075 00:17:00
YouTube Kanalımıza Abone Olun
Analiz videolarımıza bir yenisini daha ekliyoruz. Apple'ın akıllı saatini tanıttığı etkinliğe, saatten çok 12-inç boyutundaki yeni MacBook damgasını vurdu. Intel'in Core M platformu sayesinde hem çok ince hem çok hafif üstelik te fansız çalışan bu bilgisayar bu açılardan beğeni kazanırken, sadece tek bir porta sahip olması ve yüksek fiyatıyla da eleştri oklarının hedefi oldu. Peki yeni MacBook neler sunuyor, MacBook Air hala cazibesini koruyor mu ? MacBook'la ilgili tüm sorulara yanıt veriyoruz.
 
URL
Embed
Şu anda 0 üye, 1 misafir ve 0 mobil kullanıcının görüntülediği bu içeriğe toplam 22075 kez bakıldı.
Yorumlar eskiden yeniye doğru listelenmektedir. Sıralamayı değiştirmek için sağdaki menüyü kullanabilirsiniz.
kaju waffle 29.3.2015 20:49:54
Benim sony vaio pro 13 un goruntu kalitesi 10 numara. Zaten macbook airden daha pahali.

Bazi arkadaslar bu kadar fiyat olur mu demisler de benim gibi gezen insanlarin aradigi ilk sey hafif bir ultrabook airbook tasimak cunku kiyafetler, is evraklari cantanin agirligi falan derken 200-300 gramlik hafiflik bile cok onemli hale geliyor. Ekran boyutu tatminkar ve hafif bir cihaz. Ssd olmasi nedeni ile hizi da muthis.

Surekli gezenler icin ideal bir pc bence. Ki tek rakibi olan Sonynin de pc sektorunden cekildigini farz edersek muthis hafifligiyle cok gezenler icon bu pc bir mecburiyet.
0
DH Misafiri 29.3.2015 20:28:07
guzel bir video olmus ama cozunurlukten bahsetmemissiniz. Ben macbook pro 15 retina kullanicisiyim ve arkadasimin macbook air cihazinin ekranina bakinca midem bulaniyor. macbook airlarin ekran kalitesi berbat.
bu yeni macbook cihazi retina ekran. bu kismi da bahsetmeliydiniz.
ama gunun sonunda dikkat cektiginiz noktalar dogru, o fiyata starbucks cihazi olur en fazla.
0
kaju waffle 29.3.2015 20:27:29
12 inc 900 gram Sony vaio pro 13 13.3 inc 1060 gram. Evet biraz daha hafifletmis apple ancak tek giris bence de az. Fiyat ise normal cunku dolar su an pahali.
0
robustt 28.3.2015 16:10:58
-Değiş bir inceleme(eleştir) olmuş. Teşekkürler.
-Herşey bir tarafa tek port olayı bence de çok kötü olmuş.
-Macbook air var bende de onda bile bazen dönüştürücülerden sıkılıyorum.
-Trackpad gerçekten Macbook'lardaki en iyi bileşenlerden birisi. Şimdiye kadar
hiçbir diz üstü bilgisayarda böylesini kullanmadım.
0
@nano@ 27.3.2015 21:09:49
ya sen ne konuştuğunun farkında değilsin galiba 14 nm ne olduğundan haberinde yok bir işlemci 14 nm olunca uçmaz sadece az elektrik tüketir az ısınır transistöre bakacan işlemcinin adını bilmezsin sen apple size söylemez sizin önünüze kor yersiniz core m mimarisi anca snapdragon 810a rakip olur tamam mı ben işlemciyi hiçmi hiç beğenmedim bana kas lazım anlatabildim mi ben i7 isterim core m i çoluk çocuğum olursa ona veririm kral oyundan oyun oynar ancak
dediğim gibi Senin o hisssettiğin ayrıcalığını ben alır benim Qosmio ya pil diye bağlarım pilini cidden beğendim hep hayalimdeki pc heryeri pil
0
sangokudbgt 27.3.2015 18:07:24
herşeyi apple icat etmese bile son 20 yıldaki hemen her icat ondan esinlenmiştir. 14nm işlemcilerde buna dahildir.
apple ile derdiniz ney anlamıyorum, dinlediğiniz müzikten tutun, o miziği nasıl dinlediğinize, oynadığınız oyunun nasıl yapıldığına, nette gezerken nasıl gezdiğinize kadar her şeyi apple karar verdi.

apple kullanıcılarının kolaylığı için herşeyi en güzel şekilde belirleyen bir firma. zaten firmanın kuruluş amacı diğer kapitalist şirketler gibi kar etmek değil, insanlığa hizmet sunmaz onlar için en iyisini yaratmaktır. zaten mükemmel bir insan olan steve jobs gibi budist bir insandan farklı bir şey beklemek mümkün olmazdı diye düşünüyorum.

sen hala autocad'e tıklama hızına bak, (ki merak etme onda da dünyanın en iyisi yine apple ürünleridir 14nm ile eminim uçuyordur sen boşa salla haybeye)
0
@nano@ 27.3.2015 17:28:37
14 nm işlemciyi apple tarlasında üretti demi bu bilgisayar bence senin başından aşar ama bana yetmez mesela ben autocad e tıkladığımda şak diye açar mı açamaz mümkün değil bu işlemciyle istersen 10 tane raid ssd tak. Probina dan analiz alırken 2 dk da hatasız yapabilir mi yapamaz hatta probina varmı oda meçhul mac te. Bundan incesi var haberide çıktı ama ölçülendirme çizgisini okuyacak teknik bilgin olmadığı için anlamadın yada görme kusurun var. Senin o hisssettiğin ayrıcalığını ben alır benim Qosmio ya pil diye bağlarım içinde pilden başka bişey yok çünkü benim gözümde taşınabilir batarya canlandı mac e bakınca

bunları yazmak istemezdim arkadaşlar genelde milletin parasını nereye bayıldığı beni hiç ilgilendirmez ama biran şoke oldum okuyunca herşeyi apple icat etti sanıyor sana vikipedi ve piskolog öneriyorum....
0
@nano@ 27.3.2015 17:15:14
ben mac için demedim ki zaten ben mac almam kendi parasını geç programları yeterde artar benim bütçeme ve benim kullanacağım programların mac sürümü yok benim için şarjı uzun giden medya aracı macbook... ben genel olarak video incelemeleri için konuştum....
0
orhanyor 25.3.2015 18:15:29
apple i zengin etmek isteyen fanboyların alacağı bir laptop yapmışlar, bunun yerine hiç olmazsa macbook air alınsa çok daha mantıklı bir iş yapılmış olur.
0
celaldk 24.3.2015 21:33:03
Bu bilgisayarla dediğin işlemleri zaten yapamazsın yapsan bile ısınacağına emin ol . Macbook retina 15'te mesela yük altındayken bilgisayar mesela 2-3 farklı ios simulator açıkken ayrıca arkada render yapıyorsan kucakta tutulucak gibi olmuyor alüminyum olduğu için direk hissediyorun ama alüminyum olduğu için iş bitince hemen soğuyor ve kucağına alabiliyorsun .
0
celaldk 24.3.2015 21:18:06
Benim anlamadığım macbook retina ayarındaki razer pro'yu yarı fiyatına nereden alıyorsunuz Mesut Bey ? Razer pro http://www.amazon.com/Razer-Touchscreen-Gaming-GeForce-graphics/dp/B00TB8X8GA/ref=sr_1_2?s=pc&ie=UTF8&qid=1427223843&sr=1-2&keywords=razer+blade macbook retina 15" http://www.amazon.com/Apple-MacBook-MGXC2LL-15-4-Inch-Display/dp/B00G2MB7KW/ref=sr_1_6?s=pc&ie=UTF8&qid=1427223911&sr=1-6&keywords=macbook+pro fiyatlarıda aynı . 970m ve 0.1 ghz işlemci farkı dışında macbook her alanda daha önde. 512 pci-express ssd ,16gb ram, şarj, hafiflik ve incelik , ömür boyu bedava işletim sistemi ,trackpad , teknik servis (razer'ın teknik servisi bile yok tr'de) vb... İnsanları yanlış yönledirmeyelim yarı fiyatı diyerek . Ayrıca mac os x'te kullanım sırasında değiştirseniz bile ölçeklendirme sorunu yok windows kullananlar düşünsün . Ama şu konuda haklı Mesut Bey , bu cihaz cidden alınması saçma olan bir cihaz inceleme genel olarak doğru . Her apple cihazı gibi 2. nesli beklenmeli bence . İlla mac isteyen ve taşınabilir olsun isteyenlere tavsiyem 13" retina aynı fiyattalar ama çok daha güçlü bir cihaz . Ayrıca 13" retina dediğimiz cihazda 18 mm ve 1.6 kg yani gayet taşınabilir ve normal kullanımda yine fan sesi yok .
0
KırmızıElma 24.3.2015 16:05:13
quote:
Orijinalden alıntı: sangokudbgt

Yine başlamış windows fanboyları apple'ı kötülemeye,
Adamlar bir sürü yine teknoloji getiriyor, dünyanın en ince bilgisayarı siz gidip gördünüz mü o aleti? Yok.. anca eleştirin..

Apple dünyanın en büyük markasıdır, günümüz dünyasınını şekillendirmiş firmadır, her şeyinizi ona borçlusunuz neredeyse, cebinizdeki telefondan tutun, bilgisayarınıza kadar..

14nm işlemci var? başka nerde gördünüz bu işlemciyi? Fansız çalışıyor var mı muadili dünyada? yoksa apple'a özgün müthiş bir teknoloji mi desem?

Neyse size laf anlatılmaz, apple kullanmak ayrıcalıktır, ayrıcalık hissetmeyenler zaten anlamaz..


İşte dünyada apple ın kullanılma nedeni
0
DH Misafiri 24.3.2015 10:29:51
07:22 - 08:06 arası Macbook bilgisayarları çok güzel anlatmışlar. Tamam, çok fazla işlemciyi yormuyor, RAM az kullanıyor ama işlemcinin tam gücünden yararlanamayacaksam neden o bilgisayarı satın alayım ki ? Ekranı küçük, işlemci hızı telefonda bulunan işlemci hızından kötü, olsun ben Apple kullanıyorum. İşletim sistemi çok iyi, çökme sorunu yok. Onun için çok para vermem lazım. USB girişi bile 1 tane var, tüketici ile nasıl alay edilir, onu göstermiş adamlar :D :D :D 5.300 Lira vereceğinize 5.500 Lira verin, MSI GE62 Apache 2QE-070TR alın her istediğinizi yapın.
-1
sangokudbgt 23.3.2015 22:27:08
Yine başlamış windows fanboyları apple'ı kötülemeye,
Adamlar bir sürü yine teknoloji getiriyor, dünyanın en ince bilgisayarı siz gidip gördünüz mü o aleti? Yok.. anca eleştirin..
Apple dünyanın en büyük markasıdır, günümüz dünyasınını şekillendirmiş firmadır, her şeyinizi ona borçlusunuz neredeyse, cebinizdeki telefondan tutun, bilgisayarınıza kadar..
14nm işlemci var? başka nerde gördünüz bu işlemciyi? Fansız çalışıyor var mı muadili dünyada? yoksa apple'a özgün müthiş bir teknoloji mi desem?
Neyse size laf anlatılmaz, apple kullanmak ayrıcalıktır, ayrıcalık hissetmeyenler zaten anlamaz..
0
RaDReS 23.3.2015 13:50:58
quote:
Orijinalden alıntı: Rock_Rage




Buda hep yanlış bilinen bir şey dir.

NTFS microsoft tarafından üretilmiş bir teknoloji bu nedenle rakip firmaların bunu kullanmak istememesi veya microsoftun bunu kullandırmak istememesi doğal bir şey.Fakat Ex fat dosya sistemi her iki platformda da sorusuz çalışan bir sistemdir.Harici disklerinizi bu formata çevirirseniz hem windowsta hemde mac os da kullanabilirsiniz.Parada cebinizde kalır.

SAYGILARLA



Yanlış anlaşılma varda durun bahsettiğin kadar basit değil arkadaşından aldığın hdd ye ne yapacaksın yada tv kullanmak istediğinde fatex desteklemiyorsa ne olacak 150mb lık bedava linuxlerde olan bir dünya standardı macos da yok benim gözümde durum budur...

Daha basit anlatayım bu özellik neden paralı olarak satılıyor? Ben Linux te çöken dosyalarımı ücretsiz Windows ta kurtarabiliyorum tersini de yapabiliyorum bunu macte yapabilecek miyim? Bu durum tek bir usb3.1 portu koymakla aynı mantıktır...

Apple hep aynı... kimse usb 3.1 neden tek port demesin adamlar ücretsiz verebilecekleri bir şeyi bile ücretli satıyorlarken kimse bana apple kullanıcı dostu süper falan da demesin Apple alacak adam bunu bilmeli bu bukadar basit...

Videonun sonunda da dediği gibi bu durum insanın ne beklediği ile ilgili... Apple kullanıcısı apple onlara neyi verirse onu bekliyor gibi...
0
Rock_Rage 23.3.2015 11:32:34
quote:
Orijinalden alıntı: RaDReS

NTFS diske dosya kopyalamak için kırk takla atıyormuyuz hala ? yada takla atmayıp ücretli yazılımı mı satın alıyoruz... bir işletim sisteminin en temel görevi için bile işkence çektiren bir işletim sistemine bu kadar övgü nasıl oluyor anlamam mümkün değil... pazarlama dedikleri bu olsa gerek :D

Buda hep yanlış bilinen bir şey dir.

NTFS microsoft tarafından üretilmiş bir teknoloji bu nedenle rakip firmaların bunu kullanmak istememesi veya microsoftun bunu kullandırmak istememesi doğal bir şey.Fakat Ex fat dosya sistemi her iki platformda da sorusuz çalışan bir sistemdir.Harici disklerinizi bu formata çevirirseniz hem windowsta hemde mac os da kullanabilirsiniz.Parada cebinizde kalır.

SAYGILARLA
0
Rock_Rage 23.3.2015 11:24:06
Merhabalar

Beni yanlış anladınız yada yorumladınız.İşlemci tabiki macos olunca hızlanmayacak yeni transistör üretmeyecek ama daha verimli çalışacak.Windows üzerinde core m işlemci bir bilgisayarda photoshop ile çalışırken cihaz verimsiz olacakken mac os üzerinde sorun çıkartmadan çalışabilecektir.Bugun iphone 2 çekirdekli ama bir çok üst seviye telefonla benzer sonuçları veriyor nedeni optimizasyon.Sonuçta eski bir cihaza ubuntu kursanız windowsa göre daha rahat çalışacaktır..Retina ekran tabiki apple 'ın bir ticari ürünü kastedilen Hi-Res panellerdi buda fiyatı yükselten bir etken.Render konusuna gelice render için ekran kartı gerekli değildir ekran kartınız var ise daha iyi sonuçlar alabilirsiniz.Benim cihazımda harici ekran kartı yok ve render işlemlerini cpu üzerinden yapıyorum bir sıkıntımda yok.Sonuçta her program gpu render desteği sunmuyor.Kendi cihazınız ile kıyaslamısınız kendi segmenti için iyi olabilir ama macbook ile yada farklı bir apple ile kıyaslayamazsınız.En basit olarak cihazınıza takacağız hiç bir ssd Apple cihazlardaki hızlara ulaşamayacaktır.Batarya ömrünüz (Yıl bazında koşunuyorum süreden bahsetmiyorum) apple ile aynı olmayacaktır.cihazınızın resminde anladığım kadarı ile plastik bir yapıya sahip ,metal bir kasa ile arasında dayanıklık farkı olacaktır.Zaten bunları sizin bilgisayara eklersek sizin cihazınızda benzer fiyata gelecektir.Yani apple fazla fiyat eklemiyor pahalı donanımlar kullanıyor.Tabiki arge ,özel üretim yaptırmanın esktra ücreti olacaktır bunlarıda ekleyince fiyatlar ülkemiz için pahalı oluyor.Sonuçta apple ürünleri ülkemiz için üretmiyor ve dünyanın geri kalanındaki insanların alım gücü ülkemizden daha fazla olduğu için fiyat konusu göreceli bir kavram olarak kalıyor.

SAYGILARLA
0
burakk, 23.3.2015 11:05:44
quote:
Orijinalden alıntı: javaprof




bu kadar övecek ne vardı ki retina ekran demişsin ama öyle bir teknoloji yok apple ın uydurması full hd çözünürlük demek ki zaten bir çok ürün artık full hd 2k çıkıyor bazıları ise daha çok şarzı gitsin diye 720 p yapıyor ki bence de 720 p daha iyi birde işlemciyi övmüşsün sanki apple fazladan işlem gücü sunuyor bir tarafta dünyanın en büyük yazılım firması microsoft ve en büyük açık yazılımı ve binlerce geliştircisi olan linux bu işlemcileri nasıl kullanacağını bilmiyor ama apple a geçince aslan parçası oluyor sanki yazılım işlemcinin içine fazladan transistör koyuyor 1.6 ghz çekirderk ne kadar zorlarsan zorla saniyede 1.6 milyon işlem yapar 4 milyon işlem yapmaz bilgisayarıma mac os veya pardus kurduğumda ben hiç hızın yükseldiğini farketmedim ancak işletim sisteminin arkada çalıştırdığı programlar iş verimini düşürebilir bir diğeri video editlerken cpu kadar gpu da önemli ama bunda gpu yok renderları çok kötü olacaktır intelin kendi gpusu var o da normal laptoplardaki 840m ile boy bile ölçüşemez zaten normal laptoplar 840 m in yanında intel gpusu ile de geliyor ha bundaki 5500 dür bizdeki işlemciler 4500 dür bide one drive zaten bizim laptoplarda da var ama flash disk kadar kullanışlı değil bir tek trackpad konusunda katılıyorum ama orda da birçok windowslu laptop artık dokunmatikle gelmeye başladı ve bu cihazlar aynı zamanda tablete de dönüşüyor bu da pek bir eksik sayılmaz.

sonuç olarak kullandığım cihaz bu http://www.teknosa.com/urunler/125032793/hp-pavilion-15-p009st-g7x45ea-notebook
apple dan fazlası var eksiği yok 8 saat visual studio açıkken şarzı gidiyor linux kurduğumda 10 saate kadar şarz imkanı sunuyor gayet taşınabilir apple dan tek eksiği trackpad.ki buna yakın zamanda mac os ta kuracam objective c için bakalım apple ürünlerimi hızlı olacak bu mu.

Yanlış cevap, 1.6ghz bir işlemci çekirdeği saniyede 1.6 milyardan fazla işlem yapabilir, tamamen işlemci içindeki instruction set'lerin kurulum mantığı ve doğru şekilde pipe'lana bilmesine bağlıdır, örnek olarak rakamlar karışmıyorsa nvidia k1 chipsetinin iki cekirdekli yongasindaki işlemcilerin her biri gelen instructa göre aynı cycleda 7ye kadar görev alabiliyordu (rakam farklı olabilir)
+1
Gece772 23.3.2015 10:39:50
Macbook çöp
0
RaDReS 22.3.2015 22:13:58
NTFS diske dosya kopyalamak için kırk takla atıyormuyuz hala ? yada takla atmayıp ücretli yazılımı mı satın alıyoruz... bir işletim sisteminin en temel görevi için bile işkence çektiren bir işletim sistemine bu kadar övgü nasıl oluyor anlamam mümkün değil... pazarlama dedikleri bu olsa gerek :D
-1
ciroer 22.3.2015 21:33:39
quote:
Orijinalden alıntı: Rock_Rage

Merhabalar konuya bakış açınız farklı olmuş.Eksi yönlerini anlatırken biraz yanlış anlatımda bulunduğunuzu düşünüyorum.Normalde böyle videolar için yorum yazmıyorum ama buda bir ilk olsun.

1- İşlemci gücünün yetersiz olacağınından bahsetmişsiniz.Bugun iphone ve ipadlerde piyasadaki bir çok cihazdan daha az işlemci çekirdeği ve ram içermesine rağmen yazılım optimizasyonu sayesinde bir çok amiral cihazdan bir çok işi çok daha iyi yapmaktadır.ipad veya iphoneda üzerinde bulunan imovie gibi uygulamalarda video edit yapabiliyorsunuz,garageband gibi uygulamalarda müzik yapabiliyorsunuz yada başka uygulamalarda adobe uygulamaları gibi resim editleyebiliyorsunuz.iPad işlemcisi Core M den daha güçlü bir işlemci değil gibi görünüyor.Macbook air da kullanılan işlemciler ULV serisi olduğunu herkez biliyor i5 Dual-Core sonuçta.Bu işlemciyi windows platformunda bir bilgisayarda sadece mail okumak webte gezinmek için kullanırken mac işletim sistemine sahip bir macbook air de photoshop dahil bir çok uygulamayı rahatlıkla kullanabilmektesiniz.Yeni macbook da aynı şekilde yazılım optimizasyonu sayesinde bir çok işin altından rahatlıkla kalkacaktır.

2- Fiyat konusu hep çok abartılıyor.Evet fiyatı ucuz değil ama Apple hiçbir zaman size en ucuz cihazı satacağız iddasında bulunmuyor.Peki neden pahalı.Öncelikle bu cihazı henüz inceleme şansım olmadı ama örnek olarak macbook pro retinayı ele alalım çünkü benzer özellikler barındırıyorlar.Retina ekran olması fiyatı zaten arttıran bir etken bugun hangi cihazda yüksek çözürlük isteseniz fiyat zaten yüksek oluyor.Yekpare metal kasa olması üretmesi ve işlemesi çok zahmetli ama cihaza ekstra dayanıklılık ve soğutma performansı sağlıyor.SSD diskler tarafında apple sanırım en iyi işi çıkaran firma pci express hatları üzerinden çok yüksek hızda veri aktarımı destekliyor mesela güncellenen macbook air 600mb/sn yazma 1300mb/sn okuma hızlarına sahip buna benzer bir ssdyi marketten satın almaya kalksanız zaten çok yüksek paralar ödemek zorunda kalacaksınız.Batarya sanırım bu konuda Apple'ın üzerine bir firma bulmak çok zordur 1-2 senedir diğer firmalar batarya performansı yüksek modeller sunmaya başladılar fakat apple zaten yıllardır en iyi bataryayı sunmakta.Macbook modelinde yeni bir batarya teknolojisi kullanarak gene uzun bir pil performansı sunuyor.Trackpad konusuna siz zaten değinmişsiniz gerçekten apple cihazlarındaki trackpad'i dünyanın en iyisi diyebiliriz.Bu trackpadi kullandıktan sonra başka bir bilgisayarı kullanamıyorsunuz eliniz trackpad üzerinde kaymıyor sanki ilk bir cihazı kullanıyormusunuz gibi oluyor.Yeni trackpad ise kullandıktan sonra yorum yapabiliriz ama daha iyi olduğu konuşuluyor.Gelelim şu tek port konusuna bu cihazı alan kişiler genelde mobil olup ekstra cihaz bağlamaya gerek duymayan insanlar olacaktır.Kendi deneyimleridem yola çıkarak macbook air kullanıcıların çok nadir olarak aksesuar aldıklarını söyleyebilirim.Yani ole disk bağlıyım ,ethernet kablosu takayım ,mouse bağlıyım falan gibi bir dertleri olmuyor.Apple eko sisteminde olan birisi zaten eğer görüntü aktarmak isterse Apple Tv si üzerinden kablosuz görüntü aktarabilir,mouse kullanmak isterse Bluetooth üzerinden bir mouse kullanarak port kullanmadan bu işi çözebilir.Bir dosya transfer etmek isterse kablosuz olarak Airdrop kullanabilir yada bir çok cloud servisiden yararlanabilir.Yani bir çok insan o portu şarj etmenin haricinde kullanmazlar.

Sonuç bu yazdıklarımı objektif olarak yazdığıma inanıyorum.Çok apple fanı gibi görülebilirim.Notebook'um Macbook telefonum Android masaüstü pc'im Windows.Hepsini kıyaslama şansım oluyor zaten.Apple cihazların fiyatlarını eleştirirken şunu lütfen aklınızdan çıkarmayın.Apple cihazların kullanım ömürleri çok uzundur normal pcler ile kıyaslayamazsınız.Örneğin bir çok müşterim halen 2008 - 2009 model macbook prolari bir çok ciddi işlerini (grafik ,müzik,günlük) yapmaktalar.Şuan 2008 yılından kalma bir notebook ile bunları yapamazsınız.Bahsettiğim cihazların pil ömürleri dolmuş olmasına rağmen sıfır satılan bir çok cihazla aynı pil performansını vermekte.Metal kasa olması cihazların ömrünü uzatırken plastik kasalı cihazlar zamana yenik düşerek parçalanıyorlar.Normal bir insan 2008 yılında notebook alırsa ortalama 2012 yılında bir daha notebook alıyor iki ürüne 4000 TL para harcasa gene aynı rakamlarda harcama yapmış oluyorsunuz.Apple'ın yatırım maliyeti yüksek ama kullanım ömrüde diğer cihazlara göre 2 kat oluyor.Cihazın stabilitesinide unutmamak lazım.

SAYGILARLA

Ne kadar yeni macbook begenmesemde doğru konusmussun
0
javaprof 22.3.2015 20:46:02
quote:
Orijinalden alıntı: Rock_Rage

Merhabalar konuya bakış açınız farklı olmuş.Eksi yönlerini anlatırken biraz yanlış anlatımda bulunduğunuzu düşünüyorum.Normalde böyle videolar için yorum yazmıyorum ama buda bir ilk olsun.

1- İşlemci gücünün yetersiz olacağınından bahsetmişsiniz.Bugun iphone ve ipadlerde piyasadaki bir çok cihazdan daha az işlemci çekirdeği ve ram içermesine rağmen yazılım optimizasyonu sayesinde bir çok amiral cihazdan bir çok işi çok daha iyi yapmaktadır.ipad veya iphoneda üzerinde bulunan imovie gibi uygulamalarda video edit yapabiliyorsunuz,garageband gibi uygulamalarda müzik yapabiliyorsunuz yada başka uygulamalarda adobe uygulamaları gibi resim editleyebiliyorsunuz.iPad işlemcisi Core M den daha güçlü bir işlemci değil gibi görünüyor.Macbook air da kullanılan işlemciler ULV serisi olduğunu herkez biliyor i5 Dual-Core sonuçta.Bu işlemciyi windows platformunda bir bilgisayarda sadece mail okumak webte gezinmek için kullanırken mac işletim sistemine sahip bir macbook air de photoshop dahil bir çok uygulamayı rahatlıkla kullanabilmektesiniz.Yeni macbook da aynı şekilde yazılım optimizasyonu sayesinde bir çok işin altından rahatlıkla kalkacaktır.

2- Fiyat konusu hep çok abartılıyor.Evet fiyatı ucuz değil ama Apple hiçbir zaman size en ucuz cihazı satacağız iddasında bulunmuyor.Peki neden pahalı.Öncelikle bu cihazı henüz inceleme şansım olmadı ama örnek olarak macbook pro retinayı ele alalım çünkü benzer özellikler barındırıyorlar.Retina ekran olması fiyatı zaten arttıran bir etken bugun hangi cihazda yüksek çözürlük isteseniz fiyat zaten yüksek oluyor.Yekpare metal kasa olması üretmesi ve işlemesi çok zahmetli ama cihaza ekstra dayanıklılık ve soğutma performansı sağlıyor.SSD diskler tarafında apple sanırım en iyi işi çıkaran firma pci express hatları üzerinden çok yüksek hızda veri aktarımı destekliyor mesela güncellenen macbook air 600mb/sn yazma 1300mb/sn okuma hızlarına sahip buna benzer bir ssdyi marketten satın almaya kalksanız zaten çok yüksek paralar ödemek zorunda kalacaksınız.Batarya sanırım bu konuda Apple'ın üzerine bir firma bulmak çok zordur 1-2 senedir diğer firmalar batarya performansı yüksek modeller sunmaya başladılar fakat apple zaten yıllardır en iyi bataryayı sunmakta.Macbook modelinde yeni bir batarya teknolojisi kullanarak gene uzun bir pil performansı sunuyor.Trackpad konusuna siz zaten değinmişsiniz gerçekten apple cihazlarındaki trackpad'i dünyanın en iyisi diyebiliriz.Bu trackpadi kullandıktan sonra başka bir bilgisayarı kullanamıyorsunuz eliniz trackpad üzerinde kaymıyor sanki ilk bir cihazı kullanıyormusunuz gibi oluyor.Yeni trackpad ise kullandıktan sonra yorum yapabiliriz ama daha iyi olduğu konuşuluyor.Gelelim şu tek port konusuna bu cihazı alan kişiler genelde mobil olup ekstra cihaz bağlamaya gerek duymayan insanlar olacaktır.Kendi deneyimleridem yola çıkarak macbook air kullanıcıların çok nadir olarak aksesuar aldıklarını söyleyebilirim.Yani ole disk bağlıyım ,ethernet kablosu takayım ,mouse bağlıyım falan gibi bir dertleri olmuyor.Apple eko sisteminde olan birisi zaten eğer görüntü aktarmak isterse Apple Tv si üzerinden kablosuz görüntü aktarabilir,mouse kullanmak isterse Bluetooth üzerinden bir mouse kullanarak port kullanmadan bu işi çözebilir.Bir dosya transfer etmek isterse kablosuz olarak Airdrop kullanabilir yada bir çok cloud servisiden yararlanabilir.Yani bir çok insan o portu şarj etmenin haricinde kullanmazlar.

Sonuç bu yazdıklarımı objektif olarak yazdığıma inanıyorum.Çok apple fanı gibi görülebilirim.Notebook'um Macbook telefonum Android masaüstü pc'im Windows.Hepsini kıyaslama şansım oluyor zaten.Apple cihazların fiyatlarını eleştirirken şunu lütfen aklınızdan çıkarmayın.Apple cihazların kullanım ömürleri çok uzundur normal pcler ile kıyaslayamazsınız.Örneğin bir çok müşterim halen 2008 - 2009 model macbook prolari bir çok ciddi işlerini (grafik ,müzik,günlük) yapmaktalar.Şuan 2008 yılından kalma bir notebook ile bunları yapamazsınız.Bahsettiğim cihazların pil ömürleri dolmuş olmasına rağmen sıfır satılan bir çok cihazla aynı pil performansını vermekte.Metal kasa olması cihazların ömrünü uzatırken plastik kasalı cihazlar zamana yenik düşerek parçalanıyorlar.Normal bir insan 2008 yılında notebook alırsa ortalama 2012 yılında bir daha notebook alıyor iki ürüne 4000 TL para harcasa gene aynı rakamlarda harcama yapmış oluyorsunuz.Apple'ın yatırım maliyeti yüksek ama kullanım ömrüde diğer cihazlara göre 2 kat oluyor.Cihazın stabilitesinide unutmamak lazım.

SAYGILARLA

bu kadar övecek ne vardı ki retina ekran demişsin ama öyle bir teknoloji yok apple ın uydurması full hd çözünürlük demek ki zaten bir çok ürün artık full hd 2k çıkıyor bazıları ise daha çok şarzı gitsin diye 720 p yapıyor ki bence de 720 p daha iyi birde işlemciyi övmüşsün sanki apple fazladan işlem gücü sunuyor bir tarafta dünyanın en büyük yazılım firması microsoft ve en büyük açık yazılımı ve binlerce geliştircisi olan linux bu işlemcileri nasıl kullanacağını bilmiyor ama apple a geçince aslan parçası oluyor sanki yazılım işlemcinin içine fazladan transistör koyuyor 1.6 ghz çekirderk ne kadar zorlarsan zorla saniyede 1.6 milyon işlem yapar 4 milyon işlem yapmaz bilgisayarıma mac os veya pardus kurduğumda ben hiç hızın yükseldiğini farketmedim ancak işletim sisteminin arkada çalıştırdığı programlar iş verimini düşürebilir bir diğeri video editlerken cpu kadar gpu da önemli ama bunda gpu yok renderları çok kötü olacaktır intelin kendi gpusu var o da normal laptoplardaki 840m ile boy bile ölçüşemez zaten normal laptoplar 840 m in yanında intel gpusu ile de geliyor ha bundaki 5500 dür bizdeki işlemciler 4500 dür bide one drive zaten bizim laptoplarda da var ama flash disk kadar kullanışlı değil bir tek trackpad konusunda katılıyorum ama orda da birçok windowslu laptop artık dokunmatikle gelmeye başladı ve bu cihazlar aynı zamanda tablete de dönüşüyor bu da pek bir eksik sayılmaz.

sonuç olarak kullandığım cihaz bu http://www.teknosa.com/urunler/125032793/hp-pavilion-15-p009st-g7x45ea-notebook
apple dan fazlası var eksiği yok 8 saat visual studio açıkken şarzı gidiyor linux kurduğumda 10 saate kadar şarz imkanı sunuyor gayet taşınabilir apple dan tek eksiği trackpad.ki buna yakın zamanda mac os ta kuracam objective c için bakalım apple ürünlerimi hızlı olacak bu mu.
-1
MrKemal17 22.3.2015 20:15:52
quote:
Orijinalden alıntı: homeedition88

Selamlar oncelikle. Bu video biraz eksik bir video olmus. Ornegin Macbook ekrani icin hic birsey soylemediniz. Ornegin Macbook'larin ekranin arkasindaki parlayan apple logosunun artik parlamadiginindan bahsetmediniz ya da pil omrunun ne kadar oldugundan da bahsetmediniz. :)

Bir de bu yeni macbook universite ogrencilerini dusunulerek hazirlanmis biraz. (Turkiye icin pahali olsa da kendi ulkesi ABD ve Japonya, Almanya, Cin gibi ulkelerde daha satin alinabilir fiyatlara sahip. Ayrica bu ulkelerde satin ama gucu daha yuksek haliyle ulkemizdeki universite ogrencilerinden bahsetmedigimi belirtmek isterim) Universite ogrencileri bizim zamanimizdaki gibi artik usb disk kullanmiyor. Dropbox, Onedrive, Google Drive, kendi universite hesaplarindaki alanlari gibi cloud sistemler uzerinden dosyalarini paylastiriyor.

Tasinabilir ve uzun pil omru olan, odev yazabilicegiz, ders notlarinizi tutabileceginiz, ufak tefek ogrencilik donemi islerinizi gorebilecegiz hafif bir cihaz. Olayi bundan ibaret.

Apple reklamlarinda bu alet icin zaten sadece bu noktalarindan bahsediyor. Harika oyun performansi, render ustasi gibi reklam yapmiyor. Ama nedense siz bir video cekip render alamaz, program yazilmaz diye aciklama yapma zahmetine girmissiniz. Basta da dedigim gibi biraz eksik bir video olmus bu..

Pro ve Air'deki ışıklı logo da gitti mi?

Öğrenci kullanımı hakkında yanılıyorsunuz. Amerika'da bu cihazın alınabilirliği/ulaşılabilirliği daha yüksek olması önemli değil. Zaten Amerika'da bu fiyata render alabileceğin performanslı cihazlar var. Öğrenci olan, ufak tefek işler için -en fazla Macbook'un yarı fiyatına- Chromebook alıp dediklerinizi yapabilir.
0
MrKemal17 22.3.2015 20:03:54
quote:
Orijinalden alıntı: Fire_67




Meizu MX4, Piranha IQ+, Venus 5.5X, ZOPO, Avea InTouch 4 bunları reklam incelemesi biliyordum.Neyse önemli bazı orta seviyeleri incelemediğiniz bir gerçek, üyelerde başka sitelerin dandik incelemelerine bakarak yanlış telefon alabiliyor(geçen sene benim gibi )en azından tavsiye edilen modeller için kategori açsanız bence iyi olur

Fiyat olarak orta segment ama performans olarak üst segment cihazlar da var. Bunlara bakmanızı öneririm.

Sony Xperia Z2

Sony Xperia Z3 Compact

LG G3

HTC One E8

Samsung Galaxy S5

Samsung Galaxy Alpha

One E8 hariç hepsinin incelemesi donanımhaberde mevcuttur. 1400TL altına hepsi parasını hak eden cihazlar. Kart kampanyaları ve çeşitli kampayalar ile daha ucuza mal edilebilir. Örneğin kampanyalar ile Z2'yi 2014 sonunda 1172TL'ye mal etmiştim. 3000TL'ye satılan telefonlara benzer performansı alabileceğin cihazlardır.
0
34sem 22.3.2015 19:06:46
Çok pahalı dizüstü dediğin cihaz bence 1000 liralık internet, film gibi amaçlara ghizmet etmeli.
0
DH Misafiri 22.3.2015 18:17:07
@homeedition88,

Dostum sen neden bahsediyorsun.

Yeni Macbook, Amerika'da da Macbook Air'dan pahalı.

Eğer öğrenci işi note almak vs için bir cihaz diyorsan bunun 3'te 1 fiyatına satılan i3 işlemcili Chromebook'lar var.

Ya da 500 dolar ucuza direkt Macbook rakibi Asus UX305 var.Hatta Hp gibi firmaların 200 dolara sattığı Chromebook alternatifi Windows notebook'lar bile var.

İlla Apple diyorsan, iyi bir klavye ve ipad air 2 ile o dediğin her şeyi yarı fiyatına da yapabilirsin. Üstelik daha iyi oyun, eğlence ve taşınabilirlik ile.
Abilerin dediği gibi birkaç yüz gram ağırlık ve birkaç mm kalınlığında görmezden gelir, gider Macbook Air alırım.

Video için teşekkürler.
0
DH Misafiri 22.3.2015 18:17:02
Bilgisizler ve fanoğlanlar olduğu sürece bu ultra dandik şey peynir ekmek gibi satar.
+2
Rock_Rage 22.3.2015 14:47:39
Merhabalar konuya bakış açınız farklı olmuş.Eksi yönlerini anlatırken biraz yanlış anlatımda bulunduğunuzu düşünüyorum.Normalde böyle videolar için yorum yazmıyorum ama buda bir ilk olsun.
1- İşlemci gücünün yetersiz olacağınından bahsetmişsiniz.Bugun iphone ve ipadlerde piyasadaki bir çok cihazdan daha az işlemci çekirdeği ve ram içermesine rağmen yazılım optimizasyonu sayesinde bir çok amiral cihazdan bir çok işi çok daha iyi yapmaktadır.ipad veya iphoneda üzerinde bulunan imovie gibi uygulamalarda video edit yapabiliyorsunuz,garageband gibi uygulamalarda müzik yapabiliyorsunuz yada başka uygulamalarda adobe uygulamaları gibi resim editleyebiliyorsunuz.iPad işlemcisi Core M den daha güçlü bir işlemci değil gibi görünüyor.Macbook air da kullanılan işlemciler ULV serisi olduğunu herkez biliyor i5 Dual-Core sonuçta.Bu işlemciyi windows platformunda bir bilgisayarda sadece mail okumak webte gezinmek için kullanırken mac işletim sistemine sahip bir macbook air de photoshop dahil bir çok uygulamayı rahatlıkla kullanabilmektesiniz.Yeni macbook da aynı şekilde yazılım optimizasyonu sayesinde bir çok işin altından rahatlıkla kalkacaktır.
2- Fiyat konusu hep çok abartılıyor.Evet fiyatı ucuz değil ama Apple hiçbir zaman size en ucuz cihazı satacağız iddasında bulunmuyor.Peki neden pahalı.Öncelikle bu cihazı henüz inceleme şansım olmadı ama örnek olarak macbook pro retinayı ele alalım çünkü benzer özellikler barındırıyorlar.Retina ekran olması fiyatı zaten arttıran bir etken bugun hangi cihazda yüksek çözürlük isteseniz fiyat zaten yüksek oluyor.Yekpare metal kasa olması üretmesi ve işlemesi çok zahmetli ama cihaza ekstra dayanıklılık ve soğutma performansı sağlıyor.SSD diskler tarafında apple sanırım en iyi işi çıkaran firma pci express hatları üzerinden çok yüksek hızda veri aktarımı destekliyor mesela güncellenen macbook air 600mb/sn yazma 1300mb/sn okuma hızlarına sahip buna benzer bir ssdyi marketten satın almaya kalksanız zaten çok yüksek paralar ödemek zorunda kalacaksınız.Batarya sanırım bu konuda Apple'ın üzerine bir firma bulmak çok zordur 1-2 senedir diğer firmalar batarya performansı yüksek modeller sunmaya başladılar fakat apple zaten yıllardır en iyi bataryayı sunmakta.Macbook modelinde yeni bir batarya teknolojisi kullanarak gene uzun bir pil performansı sunuyor.Trackpad konusuna siz zaten değinmişsiniz gerçekten apple cihazlarındaki trackpad'i dünyanın en iyisi diyebiliriz.Bu trackpadi kullandıktan sonra başka bir bilgisayarı kullanamıyorsunuz eliniz trackpad üzerinde kaymıyor sanki ilk bir cihazı kullanıyormusunuz gibi oluyor.Yeni trackpad ise kullandıktan sonra yorum yapabiliriz ama daha iyi olduğu konuşuluyor.Gelelim şu tek port konusuna bu cihazı alan kişiler genelde mobil olup ekstra cihaz bağlamaya gerek duymayan insanlar olacaktır.Kendi deneyimleridem yola çıkarak macbook air kullanıcıların çok nadir olarak aksesuar aldıklarını söyleyebilirim.Yani ole disk bağlıyım ,ethernet kablosu takayım ,mouse bağlıyım falan gibi bir dertleri olmuyor.Apple eko sisteminde olan birisi zaten eğer görüntü aktarmak isterse Apple Tv si üzerinden kablosuz görüntü aktarabilir,mouse kullanmak isterse Bluetooth üzerinden bir mouse kullanarak port kullanmadan bu işi çözebilir.Bir dosya transfer etmek isterse kablosuz olarak Airdrop kullanabilir yada bir çok cloud servisiden yararlanabilir.Yani bir çok insan o portu şarj etmenin haricinde kullanmazlar.
Sonuç bu yazdıklarımı objektif olarak yazdığıma inanıyorum.Çok apple fanı gibi görülebilirim.Notebook'um Macbook telefonum Android masaüstü pc'im Windows.Hepsini kıyaslama şansım oluyor zaten.Apple cihazların fiyatlarını eleştirirken şunu lütfen aklınızdan çıkarmayın.Apple cihazların kullanım ömürleri çok uzundur normal pcler ile kıyaslayamazsınız.Örneğin bir çok müşterim halen 2008 - 2009 model macbook prolari bir çok ciddi işlerini (grafik ,müzik,günlük) yapmaktalar.Şuan 2008 yılından kalma bir notebook ile bunları yapamazsınız.Bahsettiğim cihazların pil ömürleri dolmuş olmasına rağmen sıfır satılan bir çok cihazla aynı pil performansını vermekte.Metal kasa olması cihazların ömrünü uzatırken plastik kasalı cihazlar zamana yenik düşerek parçalanıyorlar.Normal bir insan 2008 yılında notebook alırsa ortalama 2012 yılında bir daha notebook alıyor iki ürüne 4000 TL para harcasa gene aynı rakamlarda harcama yapmış oluyorsunuz.Apple'ın yatırım maliyeti yüksek ama kullanım ömrüde diğer cihazlara göre 2 kat oluyor.Cihazın stabilitesinide unutmamak lazım.
SAYGILARLA
-5
Fenomenon 22.3.2015 12:51:19
quote:
Orijinalden alıntı: cnr_kfks

Mesut ve Erdi ağabeyler,

Sizlere bir eleştirim var; insanların en yeni çıkan üst seviye teknoloji cihazlarına çok para harcadıkları aşikar, siz de sık sık belirtiyorsunuz bu videoda da almamalarını önermişsiniz. Ancak gündem bakımından aksi yönde davranıyorsunuz.

Örneğin ben cep telefonu almak istiyorum ancak bir telefona 2500 - 3000 lira para harcamak istemiyorum. Dolayısı ile amiral gemi değil de orta veya alt seviye telefon bakmam gerekir. Ancak sizlerin doğru düzgün incelemesi yok bu kategoriler için varsa yoksa en pahalı telefonlara yönelik inceleme yapıyorsunuz ve gündemde hep o seviye var.

Böylece insanların algısını yanlış yere çektiğinizi düşünüyorum. Alt ve orta seviyeye daha fazla önem verip insanların israftan kaçınmalarına yardımcı olabilirsiniz bence.

Bu konuyu değerlendirmeniz dileği ile.

üst seviye telefonu 5000 kişi izler, orta seviye telefonu 500 kişi izler, alt seviye telefonu 100 kişi izlemez :)
0
homeedition88 22.3.2015 12:23:46
Selamlar oncelikle. Bu video biraz eksik bir video olmus. Ornegin Macbook ekrani icin hic birsey soylemediniz. Ornegin Macbook'larin ekranin arkasindaki parlayan apple logosunun artik parlamadiginindan bahsetmediniz ya da pil omrunun ne kadar oldugundan da bahsetmediniz. :)

Bir de bu yeni macbook universite ogrencilerini dusunulerek hazirlanmis biraz. (Turkiye icin pahali olsa da kendi ulkesi ABD ve Japonya, Almanya, Cin gibi ulkelerde daha satin alinabilir fiyatlara sahip. Ayrica bu ulkelerde satin ama gucu daha yuksek haliyle ulkemizdeki universite ogrencilerinden bahsetmedigimi belirtmek isterim) Universite ogrencileri bizim zamanimizdaki gibi artik usb disk kullanmiyor. Dropbox, Onedrive, Google Drive, kendi universite hesaplarindaki alanlari gibi cloud sistemler uzerinden dosyalarini paylastiriyor.

Tasinabilir ve uzun pil omru olan, odev yazabilicegiz, ders notlarinizi tutabileceginiz, ufak tefek ogrencilik donemi islerinizi gorebilecegiz hafif bir cihaz. Olayi bundan ibaret.

Apple reklamlarinda bu alet icin zaten sadece bu noktalarindan bahsediyor. Harika oyun performansi, render ustasi gibi reklam yapmiyor. Ama nedense siz bir video cekip render alamaz, program yazilmaz diye aciklama yapma zahmetine girmissiniz. Basta da dedigim gibi biraz eksik bir video olmus bu..
-5
bkaakco 22.3.2015 12:05:17
Bence de değmez.
0
1BilimAdamı 22.3.2015 11:59:50
Yenilikler anlamında çok güzel bir ürün ama fiyatı bize göre fazla apple müşterisine göre normal :)
0
darkdiva 22.3.2015 10:56:14
Orada ince laptoplardan bahsederken MSI GS 60 ghost gibi bir şaheserden bahsetmememiz olmamış :) 5 bin tl onun da fiyatı ama yapamayacağın şey yok.
0
Ac1DBuRN 22.3.2015 10:04:26
Bu platformların adam akıllı çalışması için AMD'nin yeni jenerasyonu ile etkili bir giriş yapması lazım gibi. 2 tane usb aygıtı veya usb+sarj bağlayamadığım alete 5bin vermek demek, ben pcden anlamam ama para bende diye bağırmaktır bence. İnceleme için teşekkürler
0
saameet_06 22.3.2015 06:15:55
Mesut abi rüyamda seni gördüm hayırdır işallah . bizim eve gelmiş benim televizyonumu ve PC mi filan eleştiriyodun ayar oldum :D
0
musa_unsal2005 22.3.2015 03:03:40
O fiyata 3 tane 256 gb ssd yi raid modunda çalıştıran 5. nesil i7 işlemcili gtx960m li bilgisayar alınır.
+9
Guest-C205FF389 22.3.2015 01:53:16
aynen öyle azizim
0
furkant1 22.3.2015 01:14:02
Sanki eskileri çok ucuz.
0
Salvation27 22.3.2015 00:53:47
Fiyatlandırma konusundaki eleştirileriniz çok yerinde.
2 ay önce macbook pro retina aldım 8 aylık cihaz 2500 TL.
0
@nano@ 22.3.2015 00:51:14
bu adamlar iyi bie ikili oldu demek hımmm
0
recistic 22.3.2015 00:50:36
Hele bir değer diyin hele bi diyin..
0
Cancanist 22.3.2015 00:38:09
Yav okadar para ver sonra 1 port neye koyucan o portu ya mouseyımı usb belleği mi neyi neyın kafası bu apple
+1
Guest-C205FF389 22.3.2015 00:32:25
bu adamlar iyi ikili oldu he. koy barselona' ya oynarlar. güzel keyfili bir video olmuş.
+4
9Tales 22.3.2015 00:24:28
abi ben bu bilgisayar parasına değer, mantıklı bir seçim olur diyen birisi çıkar diye düşünmüyorum çıkarsa lütfen beni de bir etiketlesin ya
0
Cenkay KESER 22.3.2015 00:22:46
Şu anki hali ile macde visual studio çalıştırmak mümkün değil zaten. 2015 sonlarına doğru net framework 4.6 ile universal app olayı bambaşka bir boyut kazanacak ve mac, linuxde de .net ile yazdığımız uygulamaları çalıştırabileceğiz. Cihaza geline bu fiyatın yarısına bile windows tabanlı canavar makineler alınabilir.
0
General. 21.3.2015 23:30:27
O kadar para verilmez tabiki yazık yaw.
+2
DaRKFoRCeS 21.3.2015 23:25:09
Bana göre değmez. ilk fansiz çalışan bilgisayarı icat etmiş gibi fiyat çıkarmışlar. Araba parası artık üst düzey cihazlar.
+1
javaprof 21.3.2015 23:23:37
bu macbooklara zaten visual studio kurulmuyor türkiyede yazılımın yüzde 50 si microsoft tabanlı burdan kayıp var ondan sonra eclipse android studio gibi programlar benim i7 li laptopumda bile kasıyor bu macbook air ve macbook donar kalır.eğer ki macbook alacaksa sadece objective c yazılımı yapacak olanlar alır başka hiç bir yararı yok grafik kartı yok oyun moyun da yok render da yapamaz bom boş bi alet olmuş.
yazılımcılar için en iyi yol 4510 u işlemcili 840 m li 2 binliralık bir laptop almak ben bi tane aldım şarzı 8 saat gidiyor eclipse netbeans orta düzeyde çalışıyor visual studio uçuyor android studio tam randımanlı değil ama bir programı 2 dk da emülatörde açabiliyor ama burda sorun android studioda.isteyen u işlemci yerine bu yüzden m işlemcileri tercih edebilir ama kullanım 8 saatten 5 saate iner laptopda ısınma sorunu olabilir tavsiyem u işlemcili 4500 yada 4510 serisi almanız yine de siz bilirsiniz.

not:aynı zamanda youtube yayıuncısıyım 300 binden fazla izlenmem var youtube da ve pc im render da da iyi bu işlemciyi ve gpu yu tavsiye ederim.
-1
@nano@ 21.3.2015 23:05:47
@Speed-Step @Fx57 Mesut ve Erdi abilerim incelemerinizde profesyonel programlarada değinir misiniz sizi lisedeyken tanıdım ama artık şartlar değişti üniversite bitmek üzere mühendislik programları kullanmaya başladık bu programlardaki performansına ısınmasına mesela kucağımızda çizim yapabilir miyiz render alabilir miyiz yada makinaların işlemci durumu render da cinebench i kastetmiyorum tabi benchler hep gerçek hayttan farklı oluyor mesela yükün ne kadarı işlemcide ne kadarı ekran kartında oluyor vs. gibi hatta skype görüşmeleri bile önemli olmaya başladı günümüzde kamera olsun mikrofon olsun bunlarında performansı önemli oldu ve ekran renk paleti parlaklığı bu noktalara temas edermisiniz abi sizden ricam laptop incelemeleri sadece oyunla kalmasın artık kullanım alanı çok fazla hayatımızda çünkü bilgisayarların yeri değişti hayatımızda.
0
kaskas123 21.3.2015 23:04:26
klavye tasarımı çok itici.
-6
suvari25 21.3.2015 23:02:02
Aynı fiyata git macbook pro al. Gözün bilgisayar görsün. Ağırlıkta 1.5 kg civarı. Sanki MBA ve MBP çok ağırmış gibi 900 grlık bilgisayar yapıyolar sonra da 4300 lira fiyat çekiyorlar
0
fx57 21.3.2015 22:52:49
quote:
Orijinalden alıntı: Lincolnn

Yoga pro 3 incelemesi bende bekliyorum. Gündeminizde var mı?

Merhaba,

Evet inceleme gündemimizde bulunuyor, yakın gelecekte videosunu paylaşacağız.

Teşekkür ederim.
0
cnr_kfks 21.3.2015 22:50:30
quote:
Orijinalden alıntı: fx57




Merhaba,

Bence yeteri kadar sitemizde gezmemişsiniz :)

Video incelemelerimiz arasında, bahsettiğiniz fiyat kategorisi için Meizu MX4, Piranha IQ+, Asus ZenFone 6, Nokia Lumia 535, Vestel Venus 5.5X, ZOPO, Avea InTouch 4 vb. pek çok telefonun incelemesini bulabilirsiniz. Önümüzdeki günlerde yine son günlerde, bazı yeni modeller de bu listeye dahil olacak.

Teşekkürler.

Öncelikle teşekkür ederim cevap için,

Bahsettiğin incelemeler arasında şuan ki pazardan resmi olarak kolaylıkla erişebileceğimiz aynı zamanda bence almaya değer olan sade Asus ama mesela ilk aklıma gelenler ben bir Samsung A5, A7 veya Htc desire 820 gibi telefonların detaylı incelemesini sizlerden beklerdim.

Ayrıca sadece inceleme bakımından değil gündeme alma bakımından da eleştirmiştim.

Edit: Yanlış anlaşılmasın gündemi sadece siz belirlemiyorsunuz veya gündeme uymak zorunda kalıyor olabilirsiniz. (Sürekli Apple'ın yeni telefonu ile ilgili haber yapmak gibi hep gündem yukarıda kalınca insanların algısı da alt orta seviye telefonlara yönelmelerini engelliyor)

Teşekkürler.
+1
@nano@ 21.3.2015 22:44:55
@Speed-Step @Fx57 Mesut ve Erdi abilerim incelemerinizde profosyonel programlarada değinirmisiniz sizi lisedeydken tanıdım ama artık şartlar değişti üniversite bitmek üzere mühendislik programları kullanmaya başladık bu programlardaki performansına ısınmasına mesela kucağımızda çizim yapabilirmiyiz render alabilirmiyiz yada makinaların işlemci durumu render da cinebench i kastetmiyorum tabi benchler hep gerçek hayttan farklı oluyor mesela yükün ne kadarı işlemcide ne kadarı ekran kartında oluyor vs. gibi hatta skype görüşmeleri bile önmeli olmaya başladı günümüzde kamera olsun mikrofon olsun bunlarında performansı önemli oldu ve ekran renk paleti parlaklığı bu noktalara temas edermisiniz abi sizden ricam laptop inceleri sadece oyunla kalmasın artık kullanım alanı çok fazla hayatımızda çünkü bilgisayarların yeri değişti hayatımızda.
+2
Das Boot 21.3.2015 22:44:13
Yoga pro 3 incelemesi bende bekliyorum. Gündeminizde var mı?
0
1BilimAdamı 21.3.2015 22:41:12
quote:
Orijinalden alıntı: fx57




Merhaba,

Bence yeteri kadar sitemizde gezmemişsiniz :)

Video incelemelerimiz arasında, bahsettiğiniz fiyat kategorisi için Meizu MX4, Piranha IQ+, Asus ZenFone 6, Nokia Lumia 535, Vestel Venus 5.5X, ZOPO, Avea InTouch 4 vb. pek çok telefonun incelemesini bulabilirsiniz. Önümüzdeki günlerde yine son günlerde, bazı yeni modeller de bu listeye dahil olacak.

Teşekkürler.

Meizu MX4, Piranha IQ+, Venus 5.5X, ZOPO, Avea InTouch 4 bunları reklam incelemesi biliyordum.Neyse önemli bazı orta seviyeleri incelemediğiniz bir gerçek, üyelerde başka sitelerin dandik incelemelerine bakarak yanlış telefon alabiliyor(geçen sene benim gibi )en azından tavsiye edilen modeller için kategori açsanız bence iyi olur
+12
suvari25 21.3.2015 22:35:16
Değmez
0
mehmet4428 21.3.2015 22:35:02
Isırılmış elma değilmi sonuçta, bunların amaçları başka bence, o dizüstüne o kadar fiyat istemek abartı hemde çok abartı, altın kaplama yapsa anlarımda malzeme bileşenleri o kadar pahalı da değil o zaman neden bu kadar pahalıya veriyorlarsa ?
+2
FreeRun 21.3.2015 22:34:44
işte efsane ikili bu tür programlar yaptığı zaman çok keyifli oluyor, ender ve gün beyinde donanım programları çok iyi.
0
fx57 21.3.2015 22:33:50
quote:
Orijinalden alıntı: cnr_kfks

Mesut ve Erdi ağabeyler,

Sizlere bir eleştirim var; insanların en yeni çıkan üst seviye teknoloji cihazlarına çok para harcadıkları aşikar, siz de sık sık belirtiyorsunuz bu videoda da almamalarını önermişsiniz. Ancak gündem bakımından aksi yönde davranıyorsunuz.

Örneğin ben cep telefonu almak istiyorum ancak bir telefona 2500 - 3000 lira para harcamak istemiyorum. Dolayısı ile amiral gemi değil de orta veya alt seviye telefon bakmam gerekir. Ancak sizlerin doğru düzgün incelemesi yok bu kategoriler için varsa yoksa en pahalı telefonlara yönelik inceleme yapıyorsunuz ve gündemde hep o seviye var.

Böylece insanların algısını yanlış yere çektiğinizi düşünüyorum. Alt ve orta seviyeye daha fazla önem verip insanların israftan kaçınmalarına yardımcı olabilirsiniz bence.

Bu konuyu değerlendirmeniz dileği ile.

Merhaba,

Bence yeteri kadar sitemizde gezmemişsiniz :)

Video incelemelerimiz arasında, bahsettiğiniz fiyat kategorisi için Meizu MX4, Piranha IQ+, Asus ZenFone 6, Nokia Lumia 535, Vestel Venus 5.5X, ZOPO, Avea InTouch 4 vb. pek çok telefonun incelemesini bulabilirsiniz. Önümüzdeki günlerde yine son günlerde, bazı yeni modeller de bu listeye dahil olacak.

Teşekkürler.
+1
Durum Üyeyim Üye Değilim
E-Posta
Mesaj

EDİTÖRÜN SEÇİMİ VİDEO
Xiaomi Mi Note 3 mercek altında: Mi6 ile kıyasladık
16.10.2017, 20:50 - Erdi Özüağ
Xiaomi'nin yeni nesil akıllı telefon modellerinden Mi Note 3 mercek altında. Bu videoda kutu içeriğine göz atıyor, telefonun detaylarını yorumluyor ve hem Mi Mix 2 hem de Mi6 ile yanyana getirip özelliklerini kıyaslıyoruz.