İLANDIR

Yeni arayüzümüz herkese açık ALFA sürümüne girmiştir, siz de deneyip geri bildirimde bulunabilirsiniz.
Gizle Geri Bildirim Alfa Sürümü Dene
HABERE ATLA YORUMLARI GÖR (173) YORUM YAZ

tarafından 28 Aralık 2015, Pazartesi 15:00 tarihinde yazıldı Donanımhaber TR

TR uzantılı alan adları ODTÜ’nün elinden alınacak mı?
Günlük Haber Ahmet Gözütok
173 9944
Orta Doğu Teknik Üniversitesi tarafından sağlanan TR uzantılı alan adlarının ODTÜ’nün elinden alınması gündemde. Peki ODTÜ yetkiyi kime devredecek? Çalışmalar neler?
Anonymous tarafından Aralık ayından itibaren sürdürülen saldırılar, hizmet alt yapısı Orta Doğu Teknik Üniversitesi tarafından sağlanan TR uzantılı alan adlarına erişimi sekteye uğratmıştı. Bu konuda bir açıklama yapan Ulaştırma Bakanlığı, ODTÜ’nün risk yönetimi noktasında başarısız olmuş olabileceğine atıfta bulunmuştu.

Türk Bankaları saldırı altında!

27 Aralık 2015 Pazar gecesi itibariyle de saldırıların boyutu daha da artmış ve Anonymous’un resmi Twitter hesabından da paylaşılan bilgilere göre 5 nic.tr sunucusuna eş zamanlı olarak saldırılar gerçekleştirilmiş. TR uzantılı sitelere erişimi neredeyse durma noktasına getiren bu saldırı 5 sunucuda aynı anda 40Gbps trafik oluşturan saldırılar toplamda 200Gbps seviyelerine yakın bir değer ile sunucuları yanıt veremez hale getirmiş.



2000 yılından bu yana Ulaştırma Bakanlığı bünyesindeki İnternet Kurulu’na bağlı olarak görevini sürdüren DNS Çalışma Grubu, .tr alan adlarına ilişkin politikaları ve kuralları belirleme noktasında yetkilendirilmiş durumda. Alan adlarının tahsisi noktasında yürütüme görevini uygulama işi ise işin en başından itibaren olduğu gibi ODTÜ’nün elinde. Teknik alt yapı da haliyle ODTÜ tarafından sağlanıyor. Türkiye’nin internete bağlandığı 1991 yılından bu yana ICANN ve ODTÜ .tr uzantılı alan adı sağlamakta yetkili durumda.

Son dönemde ODTÜ’nün böylesine sert eleştirilere maruz kalmasının altında ise saldırılar noktasında kurumun gerekli tedbirleri alamadığına yönelik iddialar yatıyor. Devlet eliyle yürütülen bir hizmet olmadığı için de alt yapının verimliliği noktasında hesap sorulamayacağı düşünülüyor.

Kim Yetkilendirilecek?

Nic.tr sisteminin tahsis yetkisini elinde bulundura ODTÜ olsa da aslında yetki BTK’nın elinde. Yani bir anlamda ODTÜ işi BTK’nin yerine gerçekleştiriyor. Devir halinde ise Nic.tr alt yapısı tamamen BTK’ya geçecek ve teknik alt yapıdan, hizmet sağlayan personele kadar kapsamlı bir değişim yaşanacak. Bu süreçte hizmetteki olası bir aksamanın boyutları çok ciddi olabileceği için aslında önemli bir risk unsuru da söz konusu.

Yıllardır bu işi sağlayan ODTÜ, hem bilgi birikimi hem de oturmuş alt yapısı sayesinde küçük aksaklıkların dışında sorunsuz bir şekilde hizmet sunuyordu. Şimdi hükümet ile üniversite arasındaki bir restleşme, ön görülemeyecek problemlere de sebep olabilir. Önümüzdeki günlerde bu konuda bir çalışmanın yapılması hükümetin gündemine gelecektir.
Bu haberin bağlantısı
URL
Şu anda 0 üye, 1 misafir ve 0 mobil kullanıcının görüntülediği bu içeriğe toplam 9944 kez bakıldı.
En Çok Beğenilen Yorumlar
Sefil_Arbaletçi 28.12.2015 15:48:52
ODTÜ deki düşünce sırf bazılarının çıkarlarına ters düşünce allem ettiler kallem ettiler kampüsünde 3-4 olay çıkardılar sonra vay efendim gördünüz mü ODTÜ böyle bir üniversite işte.nedenini söyliyeyim
...
Yorumun devamı ▼
+72
VeZiLay 28.12.2015 15:11:31
DDOS saldırısı sonrasında sistemin tıkanması altyapıda ve tecrübede ciddi eksiklik olduğunu gösteriyor odtü bunlara daha saldırı gerçekleştirmeden kafa yormalıydı saldırı sonrası ne yapacaklarını şaşı
...
Yorumun devamı ▼
+41
DH Misafiri 28.12.2015 16:20:28
sizin dagıtılmalı hainler yuvası diye bahsettiginiz okul dünyadaki en iyi 100 üniversite arasına girebien tek üniversitemiz.dagıtılmalı dediginiz okul türkiyenin teknoloji bilim ve ilerlemelerinin yüz
...
Yorumun devamı ▼
+35
Parola_18 28.12.2015 15:16:25
bu odtü işe yaramaz kirli kafaların yuvası haline gelmiş... acilen dağıtılmalı bu üniversite.. ülkemiz işgal altında olsa gelenleri alkışlayacak tipler çogu özüne yabancı halkına yabancı nerede ana
...
Yorumun devamı ▼
+33
EnemyDestroyeD 28.12.2015 15:03:55
taktılar kafayı ODTÜ ye +30
TIGERSHARK 28.12.2015 16:02:59
Anlaşılan recep ve sakallıları oradaki nevaleye'de göz koymuşlar +28
EnemyDestroyeD 28.12.2015 15:39:42
hocam siz birde İstanbul Üniversitesinin halini görün malasef devlet üniversiteleri yavaş yavaş pkk sempatizanı gençlerin yuvası haline geliyor.
...
Yorumun devamı ▼
+22
ürüng ayıg toyon 28.12.2015 17:04:48
Yakında odtüyü yöneten kadroyu imam kadrosundan seçerseler şaşırmayın, Aselsan gibi yerlerin baş mühendisleri felan ya odtü yada itü mezunudur...Ünide terör destekçisi varsa kanun çıkarır alırsın içer
...
Yorumun devamı ▼
+18
Augustus Hill 28.12.2015 17:10:57
Az araştırmayı deneyin bakın ülkemizdeki kaç üniversite dünya sıralamasında.havuz medyasında geze geze boğulmuşsunuz +15
Yorumlar eskiden yeniye doğru listelenmektedir. Sıralamayı değiştirmek için sağdaki menüyü kullanabilirsiniz.
umut_baris 4.1.2016 20:21:09
quote:
Orijinalden alıntı: Gopc@

Allah'ım sen forumu cahillerden koru yarabbim. İnsanlar bilmediklerini öğrenmeye gelir foruma ama son zamanlarda ne hikmetse bilmeyenler bilmediklerini sormaya değil bildiklerimizi bilmedikleri ile kıyaslamaya gelip sanki dünyada (bildiği yanlışı doğru sanıp) tek bilen kendisi gibi birde millete küfür edip ders vermeye çalışıyor ya. Ahh DH ahh.. Zamanında bilgi yuvasıydın şimdi cahillerin yuvası oldun.


Daha alan domainin ne olduğunu bilmeyip bir alan adının içindeki http, www, isim, com ve tr bilgilerinin ne olduğunu bilmeyip ahkam kesenler bir zahmet Google amcanıza domain nedir ne değildir diyip aratın. Bu http, www, com, tr gibi kısaltmalar sizin gibi gökten zembille inmedi her birinin bir görevi var. Tabi sen sadece facebook'a girip millete sulandığın için bu terimlerin hiç birinin anlamını bilmezsin bilenede küfür edersin.


Konuya gelecek olursak oturmuş bir alt yapıyı başka yere taşımak oldukça riskli bunun yerine mevcut alt yapının daha tecrübeli elemanlara ve daha yüksek kontrol mekanizması ile gelecek saldırılara anında engelleme yapabilecek mühendislik gerekli. Bu konuda ODTÜ ve BTK ortak bir çalışma ile daha yüksek güvenlik seviyesine sahip bir yordam meydana getirebilirler. Atalarımız hep der 1 elin nesi var 2 elin sesi var.


AKTROLCÜ diyen akıllı kardeşim benim. Bir geri zekalı herif kalkıp izlememesi gereken değil adını bile telafuz etmemesi gerek bir yanlış yaptı diye tüm AK partililier yada tüm Müslümanlar aynı şeyi yapıyor olarak göremezsin. Birinin pisliğini herkese mal eden zihniyet zihniyet değildir. O zaman hayat kadınlarının çoğuda AKP'li değil. O zaman şimdi kalkıp AKP'li olmayan herkesin anasına bacısına hayat kadını mı? demek lazım? Biraz mantıklı düşünün söylediğiniz sözün nereye gittiğini bir ölçün tartın öyle konuşun. Tamam sen müslüman olmayabilirsin ama her müslümanda aynı değildir.

Burası siyasi partiler için bir konuşma ortamı değil. Bilgisizlik başa bela olduğu kadar bilgisizliği gelip Türkiye'nin en büyük sitesinde sergilemekte marifet değildir. 1 taviz 1000 imtiyaz getirdiğini gayet güzel senin gibi insanlara tanınan imtiyazlardan görüyoruz.

DDOS yapıldı. DDOS u çok uçuk rakamlarla bile gerçekleştirebilirsiniz. Bunu önlemenin imkanı yok.
0
umut_baris 4.1.2016 20:17:37
quote:
Orijinalden alıntı: crashday





Tanımadan yorum yapmayın, ne yazık ki Türkiyede bu tür kurumlara siyaset karışıyor, siyasilerin istediği şekilde hareket etmek zorunda kalıyorlar. Eğer o şekilde hareket etmezse imkanları elinden alınıyor.

Donanımlıysa bu kansere ortak olmasın? Niye yapmıyor?
0
C.CEMİL 4.1.2016 04:01:55
konuyu siyasete çekmeden önce bir anlayabilsek :)
benim bildiğim ddos saldırıları engellenemiyor ,abd. dahi engelleyemiyor (diye biliyorum)
ama hack türevi saldırılar çok büyük önem taşıyor ,bunu engelleyemiyorlarsa sorun gerçekten büyük demektir (gerçi microsoft bile hacklenebiliyorsa)

yok vazgeçtim bu konu bence siyasi :)
yani odtü nün başarmadığını başkası ne yaparak başaracak onu bir anlatın
yeterli bir teknolojik alt yapımızın olduğunu zannetmiyorum ,ddos saldırılarının etkisi az olsun isteniyorsa sunuculara yatırım yapmak daha mantıklı gibi geliyor
dün abd. ye çinin yaptığı saldırıları bir müddet izledim ,resmen bilgisayar oyunu gibi adamlar hiç durmadan veriyorlar odunu :)
buna rağmen sistem çökmüyorsa işte başarı budur ,diğer türlü süpermen mi getirilecek de saldırıları engelleyecek :)
0
alito 4.1.2016 02:29:56
O alan adları ODTÜ'nün elinden alınınca nasıl korunmuş olacak, İman gücüylemi saldırıdan korunacak TR uzantıları? Bakanlık bunu da açıklasın bir zahmet.
0
Treth 3.1.2016 16:57:39
quote:
Orijinalden alıntı: trapspeed




Basketbol sahasını seccade olarak gören bir zihniyetsin ben sana ne anlatabilirim ki :)

Seccade olarak filan gördüğüm yok. Ama boş bir sahada namaz kıldığı için birine müdahale hakkın yok sana bundan bahsediyorum. Anlamak istemiyorsun. Aslında anlıyorsun da işine gelmiyor.
+1
transverse 3.1.2016 15:00:13
quote:
Orijinalden alıntı: Treth




Cami dediğin yer bir din için ibadet yeri olarak hazırlanmış. Bir çok kişi tarafından kutsal sayılan bir yer. Ayrıca bu tür davranışlara karşı yasal düzenleme var.

Ama basketbol sahası .. Basketbol sahasıdır. Kimse için kutsal değil ve hakkında yasal düzenlemeler yok. Ayrıca bazı bahane arayan senin gibi tipler haricinde kimse orada basketbol oynanması dışında bir şey yaptığı için tepkide göstermez.

Yani kıyas yapılmayacak derecede saçma bir mesaj yazdın buraya.

Senin cami dediğin yer hem kutsal hem bir din mensubu kişiler için özel hemde kanunla korunan bir yer. Herhangi başka bir yer ile kıyaslayamazsın camileri.

Basketbol sahasını seccade olarak gören bir zihniyetsin ben sana ne anlatabilirim ki :)
0
Treth 3.1.2016 13:29:47
quote:
Orijinalden alıntı: trapspeed





Obür adam da camide içki içmek isterse içer eğer o an orada namaz kılınmıyorsa tabi.

Cami dediğin yer bir din için ibadet yeri olarak hazırlanmış. Bir çok kişi tarafından kutsal sayılan bir yer. Ayrıca bu tür davranışlara karşı yasal düzenleme var.

Ama basketbol sahası .. Basketbol sahasıdır. Kimse için kutsal değil ve hakkında yasal düzenlemeler yok. Ayrıca bazı bahane arayan senin gibi tipler haricinde kimse orada basketbol oynanması dışında bir şey yaptığı için tepkide göstermez.

Yani kıyas yapılmayacak derecede saçma bir mesaj yazdın buraya.

Senin cami dediğin yer hem kutsal hem bir din mensubu kişiler için özel hemde kanunla korunan bir yer. Herhangi başka bir yer ile kıyaslayamazsın camileri.
0
transverse 3.1.2016 13:22:07
quote:
Orijinalden alıntı: Treth




Eğer adam basketbol sahasında namaz kılmak isterse kılar. Eğer o an orada maç yapılmıyorsa tabi.

Kısacası kimse o namaz kılanın ağzını burnunu kıramaz kimseyi ilgilendiren bir durum değil yasakta değil. Buna müdahale eden tipler bir zahmet özgürlük kelimesini ağzına almasın.

Obür adam da camide içki içmek isterse içer eğer o an orada namaz kılınmıyorsa tabi.
+2
Nycha 3.1.2016 10:00:04
Soyle bir gercek vardir ki milliyetcilerin bu ulkeye zarari komunistlerden fazla dokunmustur 1940li yillarda yine koyluleri gelistiren bilinclendiren egitimlerini saglayan koy enstitulerini cahilce bir yaklasimla komunist yetistiriyor diye kapattirdiniz simdi de yine onlarin cocuklarini torunlarinin egitimlerini saglayan odtuyu yine ayni sebeple kapattirmak istiyorsunuz ulkemizde o cok az olan bilim faaliyetlerini de bitirilmesini istemekmidir milliyetcilik madem vataninizi seviyorsunuz o zaman bilim faaliyetlerine tumden destek vermeniz lazim
+1
Umutcan 3.1.2016 08:27:43
quote:
Orijinalden alıntı: EnemyDestroyeD




hocam siz birde İstanbul Üniversitesinin halini görün malasef devlet üniversiteleri yavaş yavaş pkk sempatizanı gençlerin yuvası haline geliyor.

Malesef katılıyorum, İstanbul üniversitesi iyice pkk yatağına dönmeye başladı. Solculuk maskesi altında pkk propagandası yapıyorlar bütün gün, bizzat şahidim.
Akp'yi günahım kadar sevmem, ama okullardaki pkk destekçisi bu işe yaramaz kitleyi hiç sevmem. Gerçek anlamda oraya okumaya gelenleri rahatsız etmekten başka
bir halta yaradıkları yok. Geçen kütüphanede ders çalışıyoruz bunlar yine megafonlarla bağrış çağrış birşeyleri protesto ediyorlar ne dedikleri de anlaşılmıyor. Sonra camları falan
indiriyorlar okula polis geliyor kavga gürültü... Çalışana da mani oluyorlar kendileri 7 senedir okulu bitiremedikleri gibi...
Okullarda siyasi propaganda kesinlikle yasaklanmalı, afiş vs. asan hangi görüş olursa olsun uzaklaştırılmalı. Kesin çözüm. Okumaya gelen kalsın, gereksiz boş adamlar sağcı solcu vs. hepsi atılsın.
Benim önceleri solculara karşı hiçbir olumsuz düşüncem yoktu, bu okula geldikten sonra tiksindim. Keza dinci düşünceden de akp sayesinde tiksindim. Al birini vur ötekine.
+2
Treth 3.1.2016 08:12:06
quote:
Orijinalden alıntı: trapspeed





Kusura bakma dersliklerdeki sıra yetersizliğinden ayakta duran uçlu amfide yerlerde oturup ders dinleyen ogrencilerin olduğu bir okulda sizlere altın kaplamalı bol minareli şatafatlı ibadethaneler sunamıyoruz. Kazandairesinden bozma odalarda kılmak zorunda kalıyosunuz. Ne kadar da dramatik :))

Bu arada görsellere odtu mescitler diye arama yaparsan görürsün 15 mescitin nerelerde olduğunu.

Eğer adam basketbol sahasında namaz kılmak isterse kılar. Eğer o an orada maç yapılmıyorsa tabi.

Kısacası kimse o namaz kılanın ağzını burnunu kıramaz kimseyi ilgilendiren bir durum değil yasakta değil. Buna müdahale eden tipler bir zahmet özgürlük kelimesini ağzına almasın.
0
transverse 3.1.2016 02:18:48
quote:
Orijinalden alıntı: Helalinden 10





Hocam kusura bakmayın da 15 mescit nerede 1 cami olduğunu biliyorum tamam da 2 mescit var bildiğim birisi kütüphanenin orda olay çıkartılan yer diğeri hazırlığın altındaki kazan dairesinden bozma oda o kadar mescit varsa öğrenelim biz de kullanırız.


Kusura bakma dersliklerdeki sıra yetersizliğinden ayakta duran uçlu amfide yerlerde oturup ders dinleyen ogrencilerin olduğu bir okulda sizlere altın kaplamalı bol minareli şatafatlı ibadethaneler sunamıyoruz. Kazandairesinden bozma odalarda kılmak zorunda kalıyosunuz. Ne kadar da dramatik :))

Bu arada görsellere odtu mescitler diye arama yaparsan görürsün 15 mescitin nerelerde olduğunu.
0
malibo 1.1.2016 10:16:39
Yahu millet küfür hakaret argo herşeyi yazmış sorun yok ama benim yorumum düzeysiz içerik öylemi.Admin koçum ne içiyon söylede biz onu içmeyelim.....Belliki zekaya olumsuz etkisi var.
Konuya yaptığım yorum silinmiş yorumu ve silinme gerekçesini paylaşıyor ve takdiri size bırakıyorum.

""Merhaba, bir mesajınız 'Düzeysiz içeriğinden dolayı mesaj silinmiştir.' nedeniyle silindi. Bu özel mesaj sadece bilgilendirme amaçlıdır.

Silinen mesajınızın adı: "Cevap: TR uzantılı alan adları ODTÜ’nün elinden alınacak mı?", içeriği aşağıdadır
:

quote:

Orijinalden alıntı: malibo

Şu Odtü denen terörist yuvasını övüp duranlar; rica etsem söylermisiniz? Odtü'nün kaç tane uluslar arası başarısı var ve dünyada başarılı üniversiter sıralamasında Odtü kaçıncı sırada?""
0
DeepImpact. 31.12.2015 01:21:39
quote:
Orijinalden alıntı: Parola_18




vatan hainlerini çogu bu odtü robert İstanbul Saint Joseph sultani mektebi vs... lerden çıkıyor hiçbirşey tesadüf deil bu memlekette yerleşik düzen bunlar lozan antlaşması ile gelen lerin çogu sebatay (gizli yahudi ) bugun baş sermayenin çogu yahudi bu kadar çirkefleşmelerinin sebebi altlarındaki halının kayması burda 3-5 geçmişini soyunu sopunu bilmeyenin havalamasınna bakma herkes herşeyi görüyor

Nedense modern insanlar vatan haini,cahil bilgisiz yobaz insanlar vatansever güldürme beni ülkeye eminim 1 gram katkıları yoktur bunların.
+1
Helalinden 10 30.12.2015 23:45:56
quote:
Orijinalden alıntı: trapspeed


15 mescit 1 camisi olan okulda basketbol sahasında namaz kılıcam dersen agzını burnunu kırarlar. Bu ibadet özgürlüğü değildir siyasi propagandadır dini kullanmaktır. İktidarın oyunudur.


Hocam kusura bakmayın da 15 mescit nerede 1 cami olduğunu biliyorum tamam da 2 mescit var bildiğim birisi kütüphanenin orda olay çıkartılan yer diğeri hazırlığın altındaki kazan dairesinden bozma oda o kadar mescit varsa öğrenelim biz de kullanırız.
+1
61gün 30.12.2015 23:09:24
durumun odtü eğitim kalitesi ile alakası yok niye herkes odtü iyi okul mu kötü okul mu onu tartışıyor anlamıyorum. tr uzantılı domainler başta neden odtüde onu bilen var mı? belki gerçekten de odtü de olmamalı. Ya da belki de odtüden başka yerde olmamalı. yani direk neden tr uzantılar şuan odtüde onun cevabını merak ettim.

bir de ddos koruması ip üzerinden yapılır. ne biliyim cloudflare filan gibi sürüyle firma ddos önlemi için destek veriyor. domainle alakası yok ki ddos'un. domainleri odtüden alsan bile yine aynı dnsleri kullacaksın. ne yapacaksın ki yani siteyi yurt dışına mı kapatacaksın. ddos saldırıları ile .tr uzantılı sitelerin kimde olduğunun ne alakası var onu da anlamadım ddos saldırılarına karşı siteler daha çok hosting bölümleri savunma yapmalı dns yönlendiricisinin yapacağı ne var ki?
0
chengineer 30.12.2015 17:00:28
http://www.metu.edu.tr/tr/duyuru/odtu-dunyanin-en-iyi-100-universitesi-arasinda
+3
Skyfall44 30.12.2015 16:00:38
Bunlarin eline hiç bir yetki vermemek lazım.Icerde bu ulkenin çökmesi için eleman yetiştiren zihniyetler dolu.
0
Six Feet Under. 30.12.2015 14:59:33
ODTÜ bencede dağıtılmalı.Neden? Çünkü sınavda yeterli puanı alamayıp ODTÜ'ye giremedim onun yerine liseden bozma bir üniversitede okuyorum ve ODTÜ'yü kıskanıyorum.Derhal dağıtılmalı.
+1
melinoz 30.12.2015 10:52:08
Odtu;
Okumak cehaleti alsada bazi seylerin baki kalacagini ispat eden bir kurum!
+6
Durum Üyeyim Üye Değilim
E-Posta
Mesaj