İLANDIR

HABERE ATLA YORUMLARI GÖR (39) YORUM YAZ

tarafından 1 Ocak 2009, Perşembe 03:01 tarihinde yazıldı Donanımhaber TR

Gigabyte EX58-UD5 video inceleme
Anakart Mesut Çevik "Speed-Step" 39 31462 00:09:00
YouTube Kanalımıza Abone Olun
Gigabyte EX58-UD5 üzerinde Örnek anlatımlı :) Intel Core i7 hız aşırtma.

Çıktı çıkacak derken Core i7 işlemciler ve X58 yonga setli anakartların satışına başlandı. Bir çok yenilik içeren işlemcilerde hız aşırtma için yöntem aynı olsa da değişen terimler kafa karıştırıyor.

Bu videomuzda Gigabyte'ın X58 yonga setli anakartı EX58-UD5'i inceliyor ve sonrasında bı anakart üzerinde Core i7 920 işlemciyi sınırlarına kadar hız aşırtarak teste devam ediyoruz.

Eğer Core i7'ler ile hız aşırtma nasıl oluyor merak ediyorsanız bu video bir çok sorunuza cevap niteliği taşıyor!

URL
Embed
Şu anda 0 üye, 1 misafir ve 0 mobil kullanıcının görüntülediği bu içeriğe toplam 31462 kez bakıldı.
Yorumlar eskiden yeniye doğru listelenmektedir. Sıralamayı değiştirmek için sağdaki menüyü kullanabilirsiniz.
dwain 10.8.2009 09:48:15
Anladım yalnız değilim yani :) Bende 1333 MHZ'de 6 gb olarak görüyor onda bir sıkıntım yok şimdilik. 1600 MHZ'de bazen görüyor bazen görmüyor.
0
mx35 10.8.2009 03:43:43
quote:
Orijinalden alıntı: dwain

Arkadaşlar ben bir sorun farkettim anakartta. Sistemim imzamdaki gibi. Ancak ramleri 1600 mhz e getirdiğim zaman ki ramler normalde 1600 mhz 6 gb değil de bazen 4 gb görüyor. Ama bazen 6 gb da görüyor. 1333 mhz yapınca böyle bir sorun olmuyor...

Neden olabilir sizce? Bütün bios versiyonlarını denedim bios update yaparak ama hepsinde aynıydı.. Ramlerin yerini değiştirerek baktım hepsi de çalışıyor... Ama 1600 deyken çoğu zaman 4 gb görüyor. Ha 4 gb gördüğünde bios ekranında windows da bazen 6 gb olarak görebiliyor 4 gb görülmesine rağmen.

Nedir ne değildir anlamadım. Bir fikri olan?


Bende aynı problemi yaşıyorum bu anakart ile 1600 mhz ramleri 1066 olarak kullanabılıyorum bu problem yüzünden.Ramleri 1600 veya 1333 mhz yaptıgım anda ramlerı bıos 4 gb olarak görüyor cogunlukla.Su anda bios olarak f7 yüklü beta bioslarıda var yeni ama gözüm kesmiyor yüklemeyi dahada fazla sorun cıkartabilir diye.Kullanmış oldugum ramlerın markası "OCZ Gold Edition 1600MHz 6GB DDR3 Üç Kanallı Bellek Kiti (3x2GB)"
0
dwain 10.8.2009 01:53:25
Arkadaşlar ben bir sorun farkettim anakartta. Sistemim imzamdaki gibi. Ancak ramleri 1600 mhz e getirdiğim zaman ki ramler normalde 1600 mhz 6 gb değil de bazen 4 gb görüyor. Ama bazen 6 gb da görüyor. 1333 mhz yapınca böyle bir sorun olmuyor...

Neden olabilir sizce? Bütün bios versiyonlarını denedim bios update yaparak ama hepsinde aynıydı.. Ramlerin yerini değiştirerek baktım hepsi de çalışıyor... Ama 1600 deyken çoğu zaman 4 gb görüyor. Ha 4 gb gördüğünde bios ekranında windows da bazen 6 gb olarak görebiliyor 4 gb görülmesine rağmen.

Nedir ne değildir anlamadım. Bir fikri olan?
0
mirut 30.7.2009 23:52:14
bu karta 2 tane gtx295 ile quad sli yapmak mümkün mü??
0
Mavideniz03 16.6.2009 19:16:24
Merhaba
Videoyu sonuna kadar izledim. Çok süper ve güzel bir video ve bilgilendirme olmuş. Teşekkür ederim.
0
demircibu 15.6.2009 06:03:50
müthiş anakart en uçta..
0
Master_Evil 12.6.2009 19:15:05
video esnasındaki ram multiplier kısmında 6.0 ve 8.0 seçenekleri var bios update sonrasında bu seçenekler 10.0 12.0 diye artıyor bunların anlamları
8.0 1066 mhz
10.0 1333 mhz
12.0 1600 mhz
14.0 1866 mhz
16.0 2000 mhz
18.0 2400 mhz
ramlerinizin hızına göre yukardaki seçenekleri seçip gerekli voltajı verin ramlerinizin kendi hızında çalışması için yapıyoruz bunu

daha sonra qpi link speed kısmında
dual ram ise ram hızının 2 katı
triple channel ram ise ramlerinizin 3 katı hızına ayarlayın (benim buradan anladığım i7 extreme kullanmıyorsak 1600mhz üstü ram almak gereksiz)

windows açılırken yada oyun esnasında mavi ekran ile karşılaşırsanız yine biostan timingleri ramin standart hızına getirin bios reset konumunda anakart ram timinglerini düşürebiliyor.

biostaki intelin kendi oc seçeneğini açarsanız i7 920 2.81Ghz hızında çalışacaktır.
0
mahho88 16.2.2009 23:45:59
quote:
Orjinalden alıntı: sertacaygun

Crossfire yerleşimi MSI'lara göreoldukça kötü,bilginize...

+1
0
XavierFire 16.2.2009 15:43:33
vay canına :O
bayağı donanımlı bir anakartmış . Katı kondansatörlere ve gelişmiş votlaj kontrolüne hayran kaldım :O
Gigabyte hep intel'e yönelik çok kaliteli boardlar çıkarmayı ii biliyor .
0
oguzhansackan 16.2.2009 09:34:05
quote:
Orjinalden alıntı: EcZaNeT


walla soğutmam çok yetersiz anakart yetersiz bi soğutsam işlemcimi 4ghz+ stabil olacak ama bu şekilde 3.4ghz 1.15v tam stabil şu anda.. dandik kingstonlar 1333ler 2x1gb 1700mhz 9-9-9-25 stabil..


En son 21*181 = 3.8 ghz de stabilite sağladım gibi... 20 dk prime sıkıntısızdı.. sıcaklıklar yine max 75 civarı... 183 kurtarmadı 1.35 v ile.. daha üste çıkmak için voltaj istiyo ama her voltajda sıcaklık bi hayli yükseliyo...

Bendeki anakart yeterli, soğutma olarak OCZ Vendetta 2 var (Akasa Nero aparatları ile kullanıyorum - Nero yetersiz bir soğutucu bence).. yani soğutma da anakartta yeterli ancak sıcaklık nedeniyle ve i920 ile 4.ghz bende zor...

Sıcaklıklar konusunda sensör sorunu olabilirmi diye soğutucuyu kontrol ettim ama gerçekten çok ısınıyo işlemci. Soğutucudan sıcacık bir esinti geliyo ve sıcaklık soğutucu yapraklarında kendini güzelce hissettiriyordu...
0
EcZaNeT 16.2.2009 08:39:57
quote:
Orjinalden alıntı: kelesh463

İşlemci sıcaklıkları kaç dereceydi...

Ben şu an EX58-UD4P kullanmaktayım.. i920 turbo açık şekilde stabil 21*180=3.78ghz de çalışmakta.. işlmeci voltajı biosta 1,35v. vdrop ile 1,32v civarı.. ama sıcaklık prime 95 ile çekiredeklerde 75 leri buluyo... yazın default ayarlara dönücez galiba...



walla soğutmam çok yetersiz anakart yetersiz bi soğutsam işlemcimi 4ghz+ stabil olacak ama bu şekilde 3.4ghz 1.15v tam stabil şu anda.. dandik kingstonlar 1333ler 2x1gb 1700mhz 9-9-9-25 stabil..
0
Timeguard 15.2.2009 23:03:51
guzel oc olmus 920
0
oguzhansackan 15.2.2009 13:49:46
İşlemci sıcaklıkları kaç dereceydi...

Ben şu an EX58-UD4P kullanmaktayım.. i920 turbo açık şekilde stabil 21*180=3.78ghz de çalışmakta.. işlmeci voltajı biosta 1,35v. vdrop ile 1,32v civarı.. ama sıcaklık prime 95 ile çekiredeklerde 75 leri buluyo... yazın default ayarlara dönücez galiba...
0
dwain 16.1.2009 11:06:12
Arkadaşlar ben kartı aldım. Birkaç gün önce çıkan bios update işlemini de yaptım.ş i7 920 işlemci, 295 gtx ekran kartı ve 3x2gb Corsair 1600 MHZ ile kullanıyorum. OC yapmaya hiç ihtiyacım olmadığı için denemedim ama gerçekten mükemmel bir anakart olduğunu söyleyebilirim. İçinden çıkan yazılımlar da harika.
0
SSH 15.1.2009 18:44:16
Teşekkürler. Her zamanki gibi çok güzel bir anlatım.
0
Executor Arhêntir 15.1.2009 18:08:29
Benim merak ettiğim 2 şey var
1. intel ilerde bu chipsete alternatif bir P serisi chipset çıkarcak mı ??? Mesela P55 - P53 gibi
2.si Core i7 serisi DDR 2 ile çalışabiliyor mu ?
bu arada incelemedeki kart iyimiş DS3R bekliyoruz Giga dan
0
yildize 15.1.2009 15:17:48
teşekkürler
0
mesutismail 11.1.2009 16:02:40
X58 UD3R sini bekliyorum oda fena değil
0
BERGX 9.1.2009 13:48:41
tsklerr insanın alası geliyor valla

bence cook pahalı i7lerde buda ddr3 lerde nereye kadar boyle gıdecek .....
0
IhtiyarDelikanli 9.1.2009 11:45:15
nehalemde oc çok daha karmaşık oluyo galiba..
0
TuVNeRa 7.1.2009 18:32:04
Bir de GA X58 EXTREME incelemesi olsa iyi olurdu.
Bu arada Vatan Bilgisayar sadece 15 günde iyi fiyat kırmış
http://www.vatanbilgisayar.com/productDetails.aspx?I_ID=35942
0
acr 7.1.2009 18:14:51
benim makinedemi sorun var videodamı videoyu izleyemiyorum
0
xbizx 7.1.2009 16:03:05
Donanimhaber'in video incelemeleri gerçekten çok güzel.Alamıyoruz ama seyretmeklede yetiniyoruz ya bu video incelemelerde olmasaydı:):)
0
neronomicon 6.1.2009 16:52:54
abi bravo cok hızlı anlatmışsın
0
comancher 5.1.2009 13:25:48
amd cepesinden Phenom II deneb kod adlı işlemciler geliyo..o zaman bu siteler intel i unutup efsane amd yi anlatacak :))
0
StreamRolleR 2.1.2009 17:13:39
RAMPAGE 2 EXTREME DE İSTİYORUZ mesut çevik kardeş
0
StreamRolleR 2.1.2009 17:03:39
off arkadaşım 1-2 amd kullanıcısı var die koskoca site amd mi yayınlıcak intel her zaman için tabiki
arada çıkıntılar oluo bole :D
0
Mshome66 2.1.2009 13:36:26
Bu sitede AMD neden incelenmiyor?
0
ugacomtr 1.1.2009 23:59:35
umarım phenom2 ler cıktıgında da böyle biostan anlatımlı hızaşırtma gösterirsiniz... yönetime duyrulur..!
0
sertacaygun 1.1.2009 21:11:09
Crossfire yerleşimi MSI'lara göreoldukça kötü,bilginize...
0
taarruz11 1.1.2009 18:57:56
0
konix 1.1.2009 14:00:35
Keşke Intel'in diğer işlemcileriylede kıyaslansaydı..
0
Godolphin 1.1.2009 13:20:02
Teşekkürler
0
max975 1.1.2009 12:23:28
iyi bir çalışma nahalemin oc ipuçlarını gördük
0
IhtiyarDelikanli 1.1.2009 10:23:57
sırf masraf su anakart ya DDR3 nehalem işlemci fln? e topladn diyelim nolacak? performansmı artıyo hayır eeeee nediye alalım nehalemi annamış deilm
0
ali277 1.1.2009 10:11:27
çok güzel teşekkürler
0
egesengun 1.1.2009 05:31:11
Gerçekten bu yoruma katılıyorum işte profesyonellik budur, teşekkürler donanaım haber... detaylı bios incelemesi de oldukça güzel olmuş, bundan sonraki anakart testlerinde de böyle incelemeleri görmekten mutluluk duyarım... iyi çalışmalar...
0
mustafa_550 1.1.2009 05:19:55
Gecenin bu saatinde bile inceleme yayınlamanız takdire değer İnceleme için teşekkür ederiz :)
0
victorist 1.1.2009 04:32:25
Gigabyte kalitesi inceleme için teşekkürler
0
Durum Üyeyim Üye Değilim
E-Posta
Mesaj

Güvenlik Kodu Güvenlik kodu   Güvenlik kodunu göremiyorsan buraya tıkla
EDİTÖRÜN SEÇİMİ VİDEO
Muharrem Taç ile konuştuk: Yazılımcı olmak isteyen gençlere tavsiyeler
24.8.2016, 23:36 - Erdi ÖZÜAĞ "Fx57"
Hack'n Break etkinliği kapsamında İzmir Yüksek Teknoloji Enstitüsü'nde Muharrem Taç ile sohbet ettik. Yazılım dünyasının tanıdığı isim, gençlere tavsiyelerde bulundu ve nelere dikkat edilmesi gerektiğini anlattı.