TTNET
HAFTANIN
TTNET DESTEK
HİZMET ÖZETİ
- 24647 TTNET Kullanıcısına hizmet verildi.
Casper Logitech
Kaydol

Kullanıcı Adı

Şifre

Beni Hatırla Şifremi Unuttum
Yeni bir fotoğraf filtreleme uygulaması Streamzoo ASUS, Computex 2012 fuarında tanıtacağı teknolojilerin ipuçlarını verdi HABERE ATLA YORUMLARI GÖR (122) YORUM YAZ

tarafından 28 Mayıs 2012, Pazartesi 16:45 tarihinde yazıldı Donanımhaber TR

PowerColor'dan GeForce GTX 690'a rakip: Çift GPU'lu Radeon HD 7970 X2 Devil 13
Günlük Haber Erdi ÖZÜAĞ "Fx57"
122
 
Çift grafik işlemcili Radeon HD 7990 için AMD'nin ağzını bıçak açmazken, bazı üreticilerin GeForce GTX 690'a karşı Radeon HD 7970 X2 tasarımı üzerinde çalıştığını dünyada ilk defa bu sayfalardan sizlerle paylaşmıştık. Bu konuda ilk adım AMD'nin ayrıcalıklı iş ortaklarından birisi olan PowerColor cephesinden geldi ve şirketin ilk görüntüsü bir süre önce ortaya çıkan yeni Devil 13 modelinin, tahminlerin aksine 6GB GDDR5 bellekli Radeon HD 7970 değil, özel olarak dizayn edilmiş çift grafik işlemcili Radoen HD 7970 X2 modeli olduğu anlaşıldı. 
 
 
  
AMD'nin 28nm üretim teknolojisiyle geliştirdiği Tahiti XT grafik yongasından çiftinden güç alan ekran kartının çalışma frekansları bilinmese de elde ettiğimiz duyumlar, GeForce GTX 690'a karşı hazırlanan Radeon HD 7970 X2 modellerinin GHz Edition etiketi taşıyabileceğini yani GPU'ların 1GHz seviyesinde çalışabileceği mesajı veriyor. 2x 384 bit bellek veri yolu desteğine, 2x 2048 paralel işlem birimine ve 6GB GDDR5 bellek kapasitesine sahip olan PowerColor'ın özel kartı, aynı zamanda AMD platformunda Radeon HD 7000 serisinin çift grafik işlemcili ilk temsilcisi olma unvanını da taşıyor. PowerColor mühendisleri tarafından geliştirilen bu özel kartta üç adet 8pin PCI Express güç konnektörü bulunuyor ve bu sayede kart toplamda 525 Watt güç kullanabiliyor.
 
 
Üzerinde yer alan üç slot tasarımlı soğutucusunda üç adet fan bulunan ekran kartının arka kısmında, Turbo özelliğini akıllara getiren özel bir butona da yer veriliyor. Quad Crossfire kurulumunu da destekleyen çift grafik işlemcili PowerColor Radeon HD 7970 X2 Devil 13, görüntü aktarımı içinse çift DVI, çift Mini DisplayPort ve HDMI konnektörlerine sahip olan DirectX 11.1 destekli ekran kartı aynı zamanda AMD'nin Graphics NextCore mimarisi çerçevesinde PCI Express 3.0 desteği de sunuyor. Henüz netlik kazanmasa da GPU'ların haberleşmesi için PLX üretimi köprü yonganın kullanıldığı düşünülen kartla ilgili olarak soğutucu tasarımının final versiyon olmadığı ve piyasaya sürülecek versiyonun görünüm anlamında farklılıklar içerebileceği bildiriliyor. PowerColor Radeon HD 7970 X2 Devil 13'ün Computex 2012 Fuarı'nda detaylanması bekleniyor. 
 
 
 
Bu haberin bağlantısı
URL
En Çok Beğenilen Yorumlar Yorum Yaz ▼
Humboldt 28.05.2012 16:46:24
1 kw psu yeter artık +16
Alcatraz79 28.05.2012 17:07:46
Beyler eve sanayi elektriği çekiyoz :D +15
2kol3bacak 28.05.2012 16:55:32
Ah bu uzakdoğulular ve acayip çizgi karakterleri... Karta ise diyecek bir şey yok 525 Watt gücü neye harcayacak olmak önemli. Oyun oynamak için alınmaz GPGPU desen bunu alacak paraya neler alınır. Kı
...
Yorumun devamı ▼
+9
Brian_O-Conner 28.05.2012 17:09:22
"doğtor bu ne küçük yap bunu insan yiyecek "

aklıma bir anda cem yılmazın reklamı geldi
+5
napolyon94 28.05.2012 22:08:17
yeni moda 3 slot 3 fan 3 guc konnektoru 3 kat fiyat ,yeahhh +5
adilazimdegilx 28.05.2012 23:09:06
Gintama'dan Elizabeth'i koymuşlar gereksiz bilgi olarak vereyim.
...
Yorumun devamı ▼
+5
True Romance 29.05.2012 00:27:35
kimsede demiyor aga bu nedir? +5
agnostizm 29.05.2012 00:34:25
Arkadaşlar 2000+ parayı bulup aldınızda güç tüketimi kaldı. 100W çekse gidip hemen alabileceksiniz sanki :D bu kartlar zaten Türkiye'deki 800-1000 lira maaş alan kesime yapılmıyor. Bu kartı alacak ada
...
Yorumun devamı ▼
+4
kaan_guney 28.05.2012 17:13:58
3 tane 8 pin koyduktan sonra bi zahmet ghz edition olsun...
Başlarda bas bas bağırdılar şu kadar az enerji bu kadar tasarruf diye şimdide bu ekran kartına ayrı psu bağlasan bağlanır nası işse bu...
+4
Yorumlar yeniden eskiye doğru listelenmektedir. Sıralamayı değiştirmek için sağdaki menüyü kullanabilirsiniz.
Humboldt 28.05.2012 16:46:24
1 kw psu yeter artık +16
2kol3bacak 28.05.2012 16:55:32
Ah bu uzakdoğulular ve acayip çizgi karakterleri...

Karta ise diyecek bir şey yok 525 Watt gücü neye harcayacak olmak önemli. Oyun oynamak için alınmaz GPGPU desen bunu alacak paraya neler alınır. Kısacası koleksiyon parçası olmuş ASUS'un Mars, Ares modelleri gibi.
+9
cagataykoroglu 28.05.2012 16:55:44
gtx690 a amd yanıt veremedi ortakları böyle ucubelerle yanıt vermeye çalışıyor. Önceki serilerde bu tür hareketleri nvidia yapardı. -41
Alcatraz79 28.05.2012 17:04:39
Bence ilk önce 7970 x2 yapıyolar 680i geçebilirmiyiz diye geçerlerse nvidia 680 x2 yapar amd yine 7990a uğraşmaya başlar. -2
Chromer 28.05.2012 17:06:19
quote:

Orijinalden alıntı: cagataykoroglu

gtx690 a amd yanıt veremedi ortakları böyle ucubelerle yanıt vermeye çalışıyor. Önceki serilerde bu tür hareketleri nvidia yapardı.


Tam da bunu yazıcaktım gerçekten ucube yeri dışında. amd tarafındaki çift gpulu ekran kartı eksiğini kapatmak için. Ama ilginç olabilir fps değerleri birbirinden çok da farklı olmaz heralde. Tabi 7970 in gpu hızlarının kısılıp kısılmayacağı ya da ne kadar kısılacağı da önemli.
0
Alcatraz79 28.05.2012 17:07:46
Beyler eve sanayi elektriği çekiyoz :D +15
Brian_O-Conner 28.05.2012 17:09:22
"doğtor bu ne küçük yap bunu insan yiyecek "

aklıma bir anda cem yılmazın reklamı geldi
+5
kaan_guney 28.05.2012 17:13:58
3 tane 8 pin koyduktan sonra bi zahmet ghz edition olsun...
Başlarda bas bas bağırdılar şu kadar az enerji bu kadar tasarruf diye şimdide bu ekran kartına ayrı psu bağlasan bağlanır nası işse bu...
+4
bocekgrafik 28.05.2012 17:20:34
quote:

Orijinalden alıntı: cagataykoroglu

gtx690 a amd yanıt veremedi ortakları böyle ucubelerle yanıt vermeye çalışıyor. Önceki serilerde bu tür hareketleri nvidia yapardı.

NVIDIA'nın 590'ı yandığında da Asus Mars II'yi çıkarmıştı. Oluyor arada böyle şeyler. O zaman Mars II ucubeydi, şimdi de bu.
-2
cagataykoroglu 28.05.2012 17:23:12
quote:

Orijinalden alıntı: bocekgrafik

quote:

Orijinalden alıntı: cagataykoroglugtx690 a amd yanıt veremedi ortakları böyle ucubelerle yanıt vermeye çalışıyor. Önceki serilerde bu tür hareketleri nvidia yapardı.
NVIDIAnın 590ı yandığında da Asus Mars IIyi çıkarmıştı. Oluyar arada böyle şeyler. O zaman Mars II ucubeydi, şimdi de bu.


Aynen bana bu tür kartlar çok saçma geliyor. Ama nedense millet eksilemiş. Sanırım ucubeleri seven bir kesim var.
+1
bocekgrafik 28.05.2012 17:23:23
Kartın soğutucusunu o kadar büyük yapacaklarına fanları biraz daha büyük yapsalarmış keşke. Bu kart eğer 1 GHz veya daha üzeri hızla gelirse eğer, 690'ı geçecek demektir. Ben firmanın yerinde olsam, bu soğutmayla 1100 MHz olarak çıkartırdım kartı. -2
bocekgrafik 28.05.2012 17:26:20
quote:

Orijinalden alıntı: cagataykoroglu

nedense millet eksilemiş. Sanırım ucubeleri seven bir kesim var.

Mars II'den îmâ yoluyla değil de direk olarak bahsetmiş olsaydın, eminim ki eksilemeyeceklerdi. Mesajın ilk okunuşta AMD karşıtı gibi duruyor. Sanırım ondan dolayı eksilendin.
0
MyCoDeR 28.05.2012 17:27:19
FAnları problem çıkartabilir Amd'nin yerinde olsam hd7990 yerine 7970x2'lere odaklanırdım. 0
bocekgrafik 28.05.2012 17:36:29
quote:

Orijinalden alıntı: MyCoDeR

Amd'nin yerinde olsam hd7990 yerine 7970x2'lere odaklanırdım.

O da aynı şey oluyor zaten.
-4
turbo-powwer 28.05.2012 17:38:58
Kart güzel ama çok güç tüketiyor.Koleksiyon parçası o kesin :) , kırmızı düğme ne ki ? 0
cenkyyy 28.05.2012 17:39:03
adamlar ne yapsın amd den ses soluk çıkmıyor olan iş ortaklarına oluyor bence düzgün driverlarla iş yapıcak bir kart 0
_DeAtH-NoTe_ 28.05.2012 17:40:43
Dokto bu ne ? :/ 0
Mr.Alp 28.05.2012 17:41:38
Kart aynı Mars II.Tuğla gibi 0
Mekolibs 28.05.2012 17:43:24
Kart baya bir güc tüketiyor, her güzelin bir kusuru vardır :) O kırmızı dügme nedir ? 0
DH Misafiri 28.05.2012 17:43:38
Ahahahaha elizabeth in ne işi var kartın orada ahahahahahaha 0
bocekgrafik 28.05.2012 17:52:37
quote:

Orijinalden alıntı: Leone-510

1 kw psu yeter artık

Bu kartı alan adamın en az 1kw'lik PSU'su vardır zaten.
0
.:Prophet26:. 28.05.2012 17:56:52
bi taneyle yetişemedim bari çiftliyim diyor herhalde :) -1
MyCoDeR 28.05.2012 18:00:05
quote:

Orijinalden alıntı: bocekgrafik

quote:

Orijinalden alıntı: MyCoDeR

Amd'nin yerinde olsam hd7990 yerine 7970x2'lere odaklanırdım.

O da aynı şey oluyor zaten.

Abi 7970x2'ler özel tasarım olabiliyo buda daha esnek saat hızları ve daha sessiz bir kart yapmayı kolaylaştırıyo, hem bu sayede belki gtx 690'la daha raat kapışabilir.
0
playstyle 28.05.2012 18:00:23
neye uyuz oluyorum biliyormusun !?

yaw zaten tek yonga altında bi dünya çekirdeği paralel olarak bağlıyorlar !
bi de bu yetmemiş gibi yan yana 2 tane işlemci yongası koyularlar ya !

hepsini tek bir yonga altında birleştirsenize ! desende işin ucuzuna kaçıp
en pahalı fatura ile geliyorlar ! işte buna gelde uyuz olma yani !
-1
alito 28.05.2012 18:03:34
iyice saçmaladılar artık. nanometre küçüldükçe kartlar büyümeye başladı, ne acayip bir teknolojik atılımdır anlam veremiyorum 0
Chris Brown 28.05.2012 18:04:26
O kartın dili olsada o anime resimlerini oraya ekleyene bir şeyler söylemek isterdi sanıyorum +1
bocekgrafik 28.05.2012 18:10:40
quote:

Orijinalden alıntı: Chris Brown

O kartın dili olsada o anime resimlerini oraya ekleyene bir şeyler söylemek isterdi sanıyorum

İçimi mi okudun?
Tam uzakdoğu işi olmuş onlar. Uzakdoğulular seviyorlar böyle şeyleri.
0
cagataykoroglu 28.05.2012 18:28:35
quote:

Orijinalden alıntı: bocekgrafik

quote:

Orijinalden alıntı: cagataykoroglu

nedense millet eksilemiş. Sanırım ucubeleri seven bir kesim var.

Mars II'den îmâ yoluyla değil de direk olarak bahsetmiş olsaydın, eminim ki eksilemeyeceklerdi. Mesajın ilk okunuşta AMD karşıtı gibi duruyor. Sanırım ondan dolayı eksilendin.

Aslında mars 2 değil bu tür bütün kartlara gıcığım. bir ara 2xgtx460 çalışması bile vardı.
0
scorrpix 28.05.2012 18:59:17
AMD'nin İntel'den sonra NVidia'nın da gerisinde kalmaması için PowerColor gibi çok ortağa ihtiyacı var. 0
venom.X 28.05.2012 19:07:21
yinede tek gpu diyorum hiç sevmedim sli'dı cf'ydi 6870x2'lerdi felan bence tamamen psikolojik bunlar tek gpu'lu sağlam bir kart favorimdir +2
Black Wall Street 28.05.2012 19:10:11
directcu detected

2 kez amd kart kullanmakla anladım ki; bırak nvidia'ya rakip olmasını, nvidia ile adının geçmesine sevinsin amd.

(bu mesaj %51 fanboyluk içerir)
-13
osedon 28.05.2012 19:10:24
Bu ne abi böyleeeeeeeeeeeeeee !!!!!!!! 1500 watt psu lazım artı alacak arkadaslara uyarı '' ELKTRİK FATURASINA DİKKAT''.. Yok Yok Nvidia gtx690 ile iyi iş cıkarmıs. Bir amd-ati sevdalısı olarak soyluyorum bunu :( +1
Rindaman 28.05.2012 19:23:01
bunu tasarlayan insan değil 0
osedon 28.05.2012 19:24:24
quote:

Orijinalden alıntı: Rindaman

bunu tasarlayan insan değil

Bana da öyle geliyor :)) keşke babam tedaş'ın ortağı falan olsaydı diyorum bu ekran kartını görünce :))
0
cenkyyy 28.05.2012 19:41:06
Arkadaşlar psu olayını neden abartıyorsunuz ? bu kart için single rail 850 watt bir power yeterli olucaktır 28 nm bu kartlar !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! 0
TiesTorN 28.05.2012 19:49:24
Bana single rail 700W bile yeterli olur gibi geliyor... 525W çekebileceği onun hepsini çekeceği anlamına gelmiyor sonuçta. 400W civarı çekecektir bu kart tahminimce. +1
lebbeyk_ 28.05.2012 19:54:19
Bu kartı almayı düşünen arkadaşlar; evde jeneratörünüz yoksa hiç yaklaşmayın. 0
cagataykoroglu 28.05.2012 20:34:48
quote:

Orijinalden alıntı: TiesTorN

Bana single rail 700W bile yeterli olur gibi geliyor... 525W çekebileceği onun hepsini çekeceği anlamına gelmiyor sonuçta. 400W civarı çekecektir bu kart tahminimce.


OC yapınca su gibi içer bu elektriği :)
0
dodomoco 28.05.2012 20:38:04
O.c ile maksimum kac olur acaba 0
osedon 28.05.2012 20:39:40
quote:

Orijinalden alıntı: cenkyyy

Arkadaşlar psu olayını neden abartıyorsunuz ? bu kart için single rail 850 watt bir power yeterli olucaktır 28 nm bu kartlar !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Bizim ki işin şakası tabi ki... Ama cok güçlü bir kart olacagı belli.
+1
meposion 28.05.2012 20:40:30
Adamın ocağına incir ağacı diker bu güç girişlerine bak
690 ı performans olarak geçebilir ama güç tüketimi olarak sınıfta kalır.
0
osedon 28.05.2012 20:43:24
quote:

Orijinalden alıntı: meposion

Adamın ocağına incir ağacı diker bu güç girişlerine bak
690 ı performans olarak geçebilir ama güç tüketimi olarak sınıfta kalır.

Katılıyorum bro :)
0
.TRinTY. 28.05.2012 20:47:35
Tasarım çok itici geldi bana param olsada bu şekil bir kart almam.2. si 3 adet 8 pin güç konnektörü ne demek ya.Bunların elektrik fiyatlarından haberi mi yok?2*150=300+75watt pce=375 watt.Ayrıca son konnektör 6 pin değilde 8 pin olduğundan demekki ordan da 75 watt üzeri bir güç çekecek.Toplamda 450watt ı geçen bir güç tüketimi demek bu.Eğer 690GTX den daha iyi bir performans sunuyorsa belki rekor meraklıları alabilir ama o da çok zor gözüküyor.Türkiye şartlarında bu kart kullanılmaz.Bu kart 1 yılda kendi parası kadar elektirik yakar. 0
dgo_cr7 28.05.2012 21:06:59
arkada ki kırmızı düğmeye basınca da kanatlanıp uçuyormuş... 0
0ldboy 28.05.2012 21:56:06
3 slot, 3 fan tasarımımız eksikti bi o da oldu artık. 3 tane fanı sığdırcam diye fanların çapını da küçültmüş. 2 tane büyük fan koysa hem daha sessiz hem daha serin çalışırdı. Tasarımı da çok itici geldi bana. 0
napolyon94 28.05.2012 22:08:17
yeni moda 3 slot 3 fan 3 guc konnektoru 3 kat fiyat ,yeahhh +5
p8p67b3 28.05.2012 22:18:52
adamlar işi biliyor 0
ardanınki 28.05.2012 22:19:13
Yorum (diğer arkadaşları biraz taklit etmeye çelıştım,sadece yazmış olmak için yazanları:) 0
By_57 28.05.2012 22:23:41
Tek kelimeyle harika bir tasarım. 0
MxFxOx 28.05.2012 22:29:11
video inceleme zannettim resme tıklıyordum 0
MxFxOx 28.05.2012 22:44:42
kendi adına rekor kırmış toplamda 525watt. 850watt 80 plus psu şart. 750 anca kurtarır.eskiden amd enerji olayında öndeydi şimdi tersine döndü herşey o düğme neden orada olur kim uzanacak oraya kasanın ön paneline karta özel hem ısı hemmde bu düğmenin bulunduğu panel olsa çok güzel olur. aynı şey anakartlar içinde geçerli üst düzey anakartlar olması gerekir uzay montaj kullanmıyoruz öyle bir karta sahip olan uzun süre hız aşırtma yapma gereği duymaz 6 gb bellek çok iyi olmuş video bellek ilerde çok gerekli olacak 0
Foxbat 28.05.2012 22:48:05
Bu kart oldukça güçlü, hatta aşırı güçlü görünüyor. Eğer GHZ edition olarak piyasaya çıkarsa 690'ı geçebilir ama güç tüketimi de daha fazla olacaktır.

Param olsa da bu sınıftan bir kart almam ama herkes benimle aynı fikirde olmak zorunda değil.
0
halogonga 28.05.2012 23:01:45
sabah tedaşı arayıp satralden üretilen elektriği direk bize bağlasınlar diyicem :D +1
adilazimdegilx 28.05.2012 23:09:06
Resmin büyük halini görebilmek için tıklayın
Orijinal boyut için tıklatın


Resmin büyük halini görebilmek için tıklayın
Orijinal boyut için tıklatın


Gintama'dan Elizabeth'i koymuşlar gereksiz bilgi olarak vereyim.
+5
OZKNaln 28.05.2012 23:38:15
abi uctane 8 pinde ne oluyor korkuyorum sanayi elektiri olmayan evide bu karti kullanamz ibaresi yazan kutu gormekten . 0
DH Misafiri 28.05.2012 23:51:26
ekran kartına 3 bin lira verecek parayı bulunca esaslı bi yorum patlatırım 0
suleymangonca 28.05.2012 23:54:36
İş bankası kart edindirme kredisi çıktı

Başvuru için ayranım yok içmeye 7970x2 i istiyorum yaz gönder



Ne hale düştük dolar aldı başını gitti gtx690

3000tl civarı Buda 2500tl olur
+2
865pe 29.05.2012 00:23:39
GHZ Edition olarak çıkarsa, 1000 mhz ve üzeri GPU hızı ile gelmesi yüksek ihtimal

GTX 690 ile sidik yarışına rahat girebilir

Ancak 3 adet 8 pinlik güç girişinin anlamı, iyi kaçarım Ama biraz fazla yakarım, anlamina geliyor ki,

Bu kartı Alan zaten yakıta pek bakmaz.
+4
True Romance 29.05.2012 00:27:35
kimsede demiyor aga bu nedir? +5
Durum Üyeyim Üye Değilim
E-Posta
Mesaj

Güvenlik Kodu Güvenlik kodu   Güvenlik kodunu göremiyorsan buraya tıkla