TTNET
HAFTANIN
TTNET DESTEK
HİZMET ÖZETİ
- 25174 TTNET Kullanıcısına hizmet verildi.
Casper Logitech
Facebook ile Bağlan Kaydol

Kullanıcı Adı

Şifre

Beni Hatırla Şifremi Unuttum
Sürüm kullanım oranlarında Chrome tarayıcısı liderliğe yükseldi Warpia ConnectHD, TV'nizi kablosuz monitör ve webcam'e dönüştürüyor HABERE ATLA YORUMLARI GÖR (58) YORUM YAZ

tarafından 18 Aralık 2011, Pazar 13:34 tarihinde yazıldı Donanımhaber TR

İşte AMD Radeon HD 7900 serisi için altı çizilen ana özellikler
Günlük Haber Erdi ÖZÜAĞ "Fx57"
58
 
AMD'nin Radeon HD 7900 serisi yeni nesil ekran kartları için altını çizdiği özellikler detaylandı. Şirket tarafından 22 Aralık'ta lanse edilmesi beklenen ekran kartlarına, Tahiti kod adını taşıyan ve 28nm üretim teknolojisiyle geliştirilen yeni grafik işlem birimi güç veriyor.
 
AMD yeni ekran kartları için önem vurguladığı yenilik ve özellikleri üç başlık altında topluyor ki bunlar; "Graphics Core Next", "Eyefinity 2.0" ve "App Acceleration". Daha detaylıca ele almak gerekirse, Graphics Core Next başlığı altında mimari güncellemelere ve üretim teknolojisine vurgu yapılıyor. R600 tasarımından bu yana AMD tarafındaki en kapsamlı güncellemeyi içeren Tahiti GPU'su ile aynı zamanda 28nm üretim teknolojisiyle hazırlanan ilk grafik birimi olarak pazara giriş yapacak. Bu noktada fabrikasyon süreçlerindeki liderliğe de vurgu yapan AMD, PCIe 3.0 teknolojisine endüstride geçiş yapan ilk GPU üreticisi olduğuna da dikkat çekiyor. Tüm bunlara ek olarak AMD, yüksek performans ile daha gelişmiş enerji verimliliği sunulması adına güç yönetimine odaklı PowerTune ve ZeroCore teknolojilerinin altını çiziyor.
 
Eyefinity 2.0 ise adından da anlaşılabileceği üzere AMD'nin çoklu monitör teknolojisinin yeni versiyonu. Yenilenen versiyonda en dikkat çekici özellik olarak DisplayPort 3D monitörler ile çoklu monitörlerde 3D görüntü deneyimine yoğunlaşılması söylenebilir. Ayrıca bu özellik ile AMD, yeni grafik yongalarının gücüne vurgu yaparak, Radeon HD 7900 serisi tek bir ekran kartı ile Eyefinity 2.0 üzerinden 3D çoklu monitör kurulumuna sahip olunabileceğini belirtiyor. Şirketin bu detaya vurgu yapmasında iki önemli nokta var ki bunlar, artan performansı ile Tahiti GPU'sunun üçlü monitörde akıcı 3D deneyimi sunabileceği ve tek bir ekran kartıyla çoklu 3D monitör konfigürasyonu yapılabileceği. 3DVision Surround ile Nvidia benzer bir çözümü sunmakta ancak o kurulum şu anda ikinci ekran kartına da gereksinim duyuluyor. Eyefinity 2.0 altında AMD, tek bir ekran kartı ile çoklu ses akışı, yeni çözünürlük desteği ve farklı özellikler de sunuyor. Eyefinity 2.0 ile ilgili daha detaylı haberlerimiz de olacak.
 
Radeon HD 7900 serisi altı çizilen üçüncü başlık yani Top Acceleration, şirketin GPGPU yaklaşımına da ışık tutuyor. 3.5 TeraFLOP'un üzerinde hesaplama yeteneğine sahip olan Tahiti XT grafik yongasını, yüksek 3D performansının yanında farklı ihtiyaçlar için de kullanmayı planlayan AMD, uygulama hızlandırmaya büyük önem veriyor. Bu noktada örneğin Corel ile yapılan WinZip 16.5 işbirliği gibi yeni yazılım birliktelikleri şirketin gelecek vizyonunda önemli bir yer teşkil edecek gibi görünüyor. Saf yazılım hızlandırmaya ek olarak AMD, video hızlandırma konusunda da güncellemeler sunuyor. GPU içerisinde yer alan Unified/Univesal Video Decoder motoru, Radeon HD 7900 serisi altında artık daha fazla özellik sunuyor ve daha fazla sayıda video formatı için donanımsal hızlandırma, çözümleme yapabiliyor.
 
Pozisyonel ses gibi detaylara ek olarak artan video yetenekleri için AMD, Radeon HD 7900 serisi ile birlikte endüstride ilk defa Stereoscopic 3D teknolojisi için kare paketleme özelliğiyle deteklenen 3GHz HDMI desteği de sunuyor ve bu sayede daha hızlı kara oranlarıyla daha özellikle 3D kurulumlarda daha yüksek oyun akıcılığının sağlanması hedefliyor.
 
AMD Radeon HD 7900 serisi, artan grafik performansının yanında farklı ihtiyaçlara yönelik yeni özellik ve geliştirmeler de getiriyor. Bu haberimizde ana başlıkları ile yer verdiğimiz bu özelliklerin her birini ilerleyen haberlerimizde tek tek ele alacağız ve AMD'nin ne gibi geliştirmeler yaptığına, neler vaad ettiğine de daha detaylı bir şekilde değerlendireceğiz.
 
 
 
Bu haberin bağlantısı
URL
Yorumlar eskiden yeniye doğru listelenmektedir. Sıralamayı değiştirmek için sağdaki menüyü kullanabilirsiniz.
6.cadde 20.12.2011 20:10:20
quote:

Orijinalden alıntı: DH Misafiri

Bende HD 6970 var... 7970 çıktığında bendeki 6970 ile crossfire yapabilirmiyim yada 6970 ile 6990 ı yapabilirmiyim ?


6970 ile 69xx serisinden bir kartı CF yapabilirsin. bazı 1 gb 6950ler var. 2gb modelleri tercih et 6950lerde.
DH Misafiri 20.12.2011 16:21:43
Bende HD 6970 var... 7970 çıktığında bendeki 6970 ile crossfire yapabilirmiyim yada 6970 ile 6990 ı yapabilirmiyim ?
pcnin yeni uzmanı 20.12.2011 09:54:14
Codemachine hocam bence bu ekran kartı yeni konsolların gpu'su olacak çünkü bu dönemde hiç bukadar mghz artışı görmedik.Nm leride inanılmaz ölçüde azaldı bunlar bence yeni konsolların gpu'su bu olacak bu bakımdan düşünürsek eğer 2013 çıkacağına göre konsollar.Bu seneki ekran kartlarını alamyıp 2013 de alırsak konsollarda 2 veya 1 yıl sonraki ekran kartlarını almış olacağız böylece 1 dönem boyunca ekran kartı değiştirme olayından kurtulmuş olacağız:)
ugurmurat360x 19.12.2011 22:20:28
quote:

Orijinalden alıntı: rabbitweed

quote:

Orijinalden alıntı: ugurmurat360x

Battlefield 3'ü tüm ayarlar ultra ve 4x AA açık 1920x1080 60 fps altına düşmeden oynayabiliyorum.Tamam bende 6990 var ama bana göre aynı ayarlarda 6970 hatta 6950'nin bile rahat oynatması gerekirdi.Bence kartların gücünü bilerek sınırlıyorlar ve malesef ortaya bu şekilde bir tablo çıkıyor.En yüksek detayı açmak isteyen hep en pahallı kartı almak zorunda bırakılıyor.

benim bi arkadas 6990 ve 1080p de yeni cikan haritalari (wake island ve karkand mesela) hersey full de oynayamiyor.MSAA kapali tutuyor ayarlar high de (antialiasingde high).merak ettim siz nasil oynayabiliyorsunuz.yeni haritalarda oynadiginiz mi hic,cunku yeni haritalar bariz daha az fps veriyor

Arkadaşınız doğru sürücüyü bulamamış olabilir.Mesela ben Battlefield 3'ü 8.93 18 kasım beta driveri ile gayet iyi oynarken 11.12 3 aralık beta ile daha mükemmel düzeyde oynadım.Battlefieldde crossfire devreye girememe durumu olabiliyor.Böyle bir durumda oyun içindeyken alt tab ile masa üstüne dönüp tekrar oyuna girmek gerekiyor.Tabi en önemliside cfx sistemler için application profiles yüklü olması neredeyse şart.Arkadağınızın sistemi ile benim sistem arasındaki farkta etkileyebilir.Sadece örnek vermek açısından 4300 mhz 6 çekirdek işlemci hızı,3010 mhz nb hızı ve 8gb 1720 mhz (7-7-7-20) ram hızı ile sistemimi kullanıyorum.Kısacası bende sorun yok.
bonser24 19.12.2011 22:20:24
quote:

Orijinalden alıntı: M@U

quote:

Orijinalden alıntı: svstrgmr

bf3 gibi ultra ayarlarda 4xaa da kasan bir oyun varken
nasıl oluyor da böyle performanslı kartlara ihtiyaç yok zannediliyor
yüzlerce saat bf3 oynayan birisi için böylesi kartlar zaten çok gerekli

Tam olarak hangi kartla ve hangi ayarlarda kasıyor acaba? Ben GTX460 ile 285.62 sürücüsü yüklü şekilde ve 750 mhz gpu hızı ile (%10 oc) tüm atarlar sonuna kadar açık (alan derinliği vs. hepsi sona dayanmış durumda) ortalama 40 fps ile gayet akıcı şekilde oynuyorum. Ayrıca oynarken gördüğüm en düşük kare 29 idi. Tabi bellek dolması sonucu ortaya çıkan anlık takılmaları saymıyorum. Güncelleme falan yapmadım. Sürücünün bile güncel olmadığını söylemem mümkün. Buradan hareketle düz mantık gidecek olursak GTX570, HD6970 gibi kartlarla 1920x1080 çözünürlük ile son derece akıcı oynanması gerekir. Zira bu kartlar GTX460'tan ortalama %50 daha performanslı kartlar.

Ekleme: Şimdi emin olmak için oyuna tekrar girdim ve bazı sahnelerde 25 kareye kadar düştüğünü gördüm ancak oyunun genel akışı esnasında pek hissedilmiyor ve zaten genelde 35-45 arası fps değeri ile oynanıyor. Tabi performansa dair bir güncelleme varsa da ben yapmadım, tekrar belirtmiş olayım.

bf3 gıbı bır oyunda 40 fps akıcı degıldır.60 fps ve uzerı gereklıdır.bu olay bad company 2 ıcınde gecerlıydı.ben 6970 ıle bf3 de 90 fps de gordugumde oldu ama 50 fps ve bunun altında cıdden hıssedılıyor takılma hıssı.40-45 fps lerde ıse ıskenceye donuyor.
ugurmurat360x 19.12.2011 22:10:09
Battlefield 3 oyunu hariç diğer oyunlarda Amd ile AA açınca fps düşüşü gözlemlemedim.Crysis ve Crysis warhead oyunlarını 5970 ve 6990 ile oynadım.Diğer Amd kartları bilmem fakat bu kartlar ile AA kapamak enayiliktir.
OverClocK1ng 19.12.2011 22:09:18
quote:

Orijinalden alıntı: 6.cadde

amd kartlarda AA açılınca performans kaybı nvidia kartlara göre çok daha fazla.

İşte bunda o değişmiş. Hatta tessellation da çok artmış...
6.cadde 19.12.2011 22:00:02
amd kartlarda AA açılınca performans kaybı nvidia kartlara göre çok daha fazla.
SVSTRGMR 19.12.2011 20:33:38
quote:

Orijinalden alıntı: annihilator

quote:

Orijinalden alıntı: svstrgmr

bf3 gibi ultra ayarlarda 4xaa da kasan bir oyun varken
nasıl oluyor da böyle performanslı kartlara ihtiyaç yok zannediliyor
yüzlerce saat bf3 oynayan birisi için böylesi kartlar zaten çok gerekli

ne? 1920x1200de BF3 oynuyorum GTX 570le çok abartı noktalar hariç fps hiç bi yerde düşmüyor ultra ayarlarda... serverda 64 kişiyle çarpışıyoruz yavaşlama filan olmuyor.

7970 hakkaten o kadar hızlıysa, böyle bi karta ihtiyacı olduğunu zannedenler hangi dünyada yaşıyorlar yahu. BF3 piyasadaki en iyi grafikli oyun. 570 bile bu oyunun ultrasında kasmıyorsa 7970i geç GTX 580'e kimin ihtiyacı olacak yahu.

4xaa açık mı?
ben de sadece aa açıkken sorun oluyor
annihilator 19.12.2011 20:05:01
quote:

Orijinalden alıntı: rabbitweed

quote:

Orijinalden alıntı: ugurmurat360x

Battlefield 3'ü tüm ayarlar ultra ve 4x AA açık 1920x1080 60 fps altına düşmeden oynayabiliyorum.Tamam bende 6990 var ama bana göre aynı ayarlarda 6970 hatta 6950'nin bile rahat oynatması gerekirdi.Bence kartların gücünü bilerek sınırlıyorlar ve malesef ortaya bu şekilde bir tablo çıkıyor.En yüksek detayı açmak isteyen hep en pahallı kartı almak zorunda bırakılıyor.

benim bi arkadas 6990 ve 1080p de yeni cikan haritalari (wake island ve karkand mesela) hersey full de oynayamiyor.MSAA kapali tutuyor ayarlar high de (antialiasingde high).merak ettim siz nasil oynayabiliyorsunuz.yeni haritalarda oynadiginiz mi hic,cunku yeni haritalar bariz daha az fps veriyor

senin arkadaşın oldukça garipmiş. yeni DLC maplerinden bazılarında anlık yavaşlamalar olabiliyor (karkand ve wake değil de, gulf of oman'da, harita çok düz, bilgisayarın çok fazla şey çizmesi gerekiyor) ama 6990 + 1080pde kesinlikle öyle bir durum olmamalı.
annihilator 19.12.2011 20:03:17
quote:

Orijinalden alıntı: svstrgmr

bf3 gibi ultra ayarlarda 4xaa da kasan bir oyun varken
nasıl oluyor da böyle performanslı kartlara ihtiyaç yok zannediliyor
yüzlerce saat bf3 oynayan birisi için böylesi kartlar zaten çok gerekli

ne? 1920x1200de BF3 oynuyorum GTX 570le çok abartı noktalar hariç fps hiç bi yerde düşmüyor ultra ayarlarda... serverda 64 kişiyle çarpışıyoruz yavaşlama filan olmuyor.

7970 hakkaten o kadar hızlıysa, böyle bi karta ihtiyacı olduğunu zannedenler hangi dünyada yaşıyorlar yahu. BF3 piyasadaki en iyi grafikli oyun. 570 bile bu oyunun ultrasında kasmıyorsa 7970i geç GTX 580'e kimin ihtiyacı olacak yahu.
OverClocK1ng 19.12.2011 16:34:11
Offffffff. Abi ya. Oyuncu adama Killer Network kart şart...
rabbitweed 19.12.2011 16:13:20
quote:

Orijinalden alıntı: ugurmurat360x

Battlefield 3'ü tüm ayarlar ultra ve 4x AA açık 1920x1080 60 fps altına düşmeden oynayabiliyorum.Tamam bende 6990 var ama bana göre aynı ayarlarda 6970 hatta 6950'nin bile rahat oynatması gerekirdi.Bence kartların gücünü bilerek sınırlıyorlar ve malesef ortaya bu şekilde bir tablo çıkıyor.En yüksek detayı açmak isteyen hep en pahallı kartı almak zorunda bırakılıyor.

benim bi arkadas 6990 ve 1080p de yeni cikan haritalari (wake island ve karkand mesela) hersey full de oynayamiyor.MSAA kapali tutuyor ayarlar high de (antialiasingde high).merak ettim siz nasil oynayabiliyorsunuz.yeni haritalarda oynadiginiz mi hic,cunku yeni haritalar bariz daha az fps veriyor
huseyincarnege 19.12.2011 15:18:29
yeni konsolarla birlikte gelecek olan oyunların ve bunun ilk habercisi BF3 öncü olduğu gercek ve bu grefiklerin cok daha üst düzeyini görücemize göre lazım.

ama söle bir durum varki acı tarafı asında cok daha düşük kartlarla daha sıtabil şekilde çalışa biliyo nedeni iste grafiye hiçbir katkısı olmayan sadece

sırf ekran kartı satmak için olan özelikler :)

neyse kartlar gerekli :)
ugurmurat360x 19.12.2011 02:19:44
quote:

Orijinalden alıntı: 6.cadde


quote:

Orijinalden alıntı: ugurmurat360x

Battlefield 3'ü tüm ayarlar ultra ve 4x AA açık 1920x1080 60 fps altına düşmeden oynayabiliyorum.Tamam bende 6990 var ama bana göre aynı ayarlarda 6970 hatta 6950'nin bile rahat oynatması gerekirdi.Bence kartların gücünü bilerek sınırlıyorlar ve malesef ortaya bu şekilde bir tablo çıkıyor.En yüksek detayı açmak isteyen hep en pahallı kartı almak zorunda bırakılıyor.

Aksine senin kartinin daha iyi olmasi gerekirdi. 60fps minimum 6990 icin cok az bence. Gerci amd kartlar hem ts hem de aa ozurlusu. Bi de amdnin bf3 icin yeterli performans guncellemesi iceren bi surucusu cikmadi. Onun da etkisi var.

6990 için Battlefield3 sürücü güncellemesi çıkalı çok oldu.Belki hani bu sürücü 6990'a özel değil fakat genelde firmalar ellerindeki yüksek performanslı kartlara daha fazla destek sağladıklarından,bende Battlefield3'teki akıcılığa ilk çıktığında değilde biraz gecikmelide olsa kavuştum.Bu arada minimum 60 fps demem oyun oynarken vsync açmamdan kaynaklanmaktadır.Zaten bir oyunda 60 fps görüyorsam benim için yeterli olduğundan en düşük fps testi yapmadım.
redoracle 19.12.2011 02:08:52
Valla yeni haberlere göre gtx780 olcakmış nvidianın yeni silahı ve 580 i 2 ye katlamış bu durumda ya amd fiyatları indirecektir yada nvidianın fiyatı uçuk olacaktır.
6.cadde 19.12.2011 01:57:30
quote:

Orijinalden alıntı: ugurmurat360x

Battlefield 3'ü tüm ayarlar ultra ve 4x AA açık 1920x1080 60 fps altına düşmeden oynayabiliyorum.Tamam bende 6990 var ama bana göre aynı ayarlarda 6970 hatta 6950'nin bile rahat oynatması gerekirdi.Bence kartların gücünü bilerek sınırlıyorlar ve malesef ortaya bu şekilde bir tablo çıkıyor.En yüksek detayı açmak isteyen hep en pahallı kartı almak zorunda bırakılıyor.

Aksine senin kartinin daha iyi olmasi gerekirdi. 60fps minimum 6990 icin cok az bence. Gerci amd kartlar hem ts hem de aa ozurlusu. Bi de amdnin bf3 icin yeterli performans guncellemesi iceren bi surucusu cikmadi. Onun da etkisi var.
ugurmurat360x 19.12.2011 01:52:32
Battlefield 3'ü tüm ayarlar ultra ve 4x AA açık 1920x1080 60 fps altına düşmeden oynayabiliyorum.Tamam bende 6990 var ama bana göre aynı ayarlarda 6970 hatta 6950'nin bile rahat oynatması gerekirdi.Bence kartların gücünü bilerek sınırlıyorlar ve malesef ortaya bu şekilde bir tablo çıkıyor.En yüksek detayı açmak isteyen hep en pahallı kartı almak zorunda bırakılıyor.
6.cadde 19.12.2011 00:20:17
quote:

Orijinalden alıntı: svstrgmr

quote:

Orijinalden alıntı: escapethelife

quote:

Orijinalden alıntı: M@U


quote:

Orijinalden alıntı: svstrgmr

bf3 gibi ultra ayarlarda 4xaa da kasan bir oyun varken
nasıl oluyor da böyle performanslı kartlara ihtiyaç yok zannediliyor
yüzlerce saat bf3 oynayan birisi için böylesi kartlar zaten çok gerekli

Tam olarak hangi kartla ve hangi ayarlarda kasıyor acaba? Ben GTX460 ile 285.62 sürücüsü yüklü şekilde ve 750 mhz gpu hızı ile (%10 oc) tüm atarlar sonuna kadar açık (alan derinliği vs. hepsi sona dayanmış durumda) ortalama 40 fps ile gayet akıcı şekilde oynuyorum. Ayrıca oynarken gördüğüm en düşük kare 29 idi. Tabi bellek dolması sonucu ortaya çıkan anlık takılmaları saymıyorum. Güncelleme falan yapmadım. Sürücünün bile güncel olmadığını söylemem mümkün. Buradan hareketle düz mantık gidecek olursak GTX570, HD6970 gibi kartlarla 1920x1080 çözünürlük ile son derece akıcı oynanması gerekir. Zira bu kartlar GTX460'tan ortalama %50 daha performanslı kartlar.

Arkadaşa katılıyorum bende msi cyclone 6850'yle 900mhz coreclock hızında ayarların hepsi köklenmiş şekilde hiç takılmadan akıcı şekilde oynayabiliyorum. Yeni seri özellikleri çok güzel fakat fiyatında biraz uçmuşlar. Zaten her çıkan teknolojiye hemen atlamamak lazım nvdianın kartları çıktıktan sonra belkide amd fiyatları aşağı çekicek. zaman geçtikçe kartlar ucuzlayacaktır. benim şuanki beklentim hd6000 serisinin fiyatını düşürmesi. 6970in fiyatı biraz düşse çok iyi olur aslında.

siz singelplayerdan mı bahsediyorsunuz yoksa multiden mi?
1920x1080 ultra ayarlarda 4xaa ile takılmadan oynuyorum diyene inanmam
heleki 4xaa oldumu ultra texture ile akıcı oynamak imkansız
belki fps yüksektir ama anlık takılmalar olur ekran kartı rami hızlı okuyamadığı için
ben 6950cf ile 100fps nin üstüne çıkıyorum ama 4xaa açınca 40fps lerde ve microstuttering oluyor
akıcıdan kastınız nedir minimum fps 25 olduktan sonra o oyun akıcı değildir
30 fps de nişan almak kolay değildir


6970 kullandim. Bf3 multide svstgmr nin dedigi gibi ultra felan oynanamayacak seviyede 35-50 fpslere düşüyordu. 7970 eğer bahsedilen fiyat seviyesinde olacaksa 6970e göre çok performans getirisi ile gelmesi lazım. Öyle %30 felan fiyatına göre çok sanılmamalı.
Bf3ü referans alırsam;
multide 7970 ultra ayarda 1080p , minimum 60fps almalı bu oyunda(core i5/i7, 8gb ram vs)
setek01 18.12.2011 23:57:47
quote:

Orijinalden alıntı: dodomoco

quote:

Orijinalden alıntı: setek01

BF3 için full ayar denince akla gelen Ultra modda 4X AA 16X AF Motion BLUR:ON Anitaliasing Post:HIGH HBAO:ON olmalıdır. Oyunun testini ise en güzel yapacağınız
bölüm:
OPERATION SWORDBREAKER
Bu bölüm oyun motorunun güzel yansıtıldığı bölüm ve en düşük skorlar burada alınıyor. Özellikle Hard modda uzun çatışmalarda skora dikkat edin. Ayrıca Multide
combat için iyi de antrenman sağlar......

64 kişilk haritada ve çatışmanın ortasında anlık takılmalar oluyor nedendir sizce bunun dışında 60ın altına inmiyorum

Ben BC2'de 32'lik serverlara bile imkan varsa girmezdim. Trevanian000 nickli forum üyesi de işyerimden arkadaşım. O daha eski Battlefield fanı. Zaten Bc2'ye onun sayesinde başladım o yüzden 2500k aldım anakart yeniledim, ekran kartı değiştirdim. Sonra Bf3 böyle çıkınca ve Beta oynadım baktım böyle olacak gibi bıraktım. Arkadaşım hemen hemen her gece 3 saat oynar. Her sabahta şikayet olur. Şöyle söyleyeyim; Türk oyuncuları için 64 kişilik yurtdışı server demek, şartlar eşit değildir demek. PINGGGGGGG!!!

İmkanlar elverse, yeterki 25 pingle oynayayım ben orta ayarlarda 6870 ile de oynarım. Tek isteğim budur. Bu pinglere ben 1000 TL ve üzeri kart almam. 560 TI/6950 üstü yok şimdilik....
Yossi Kohen 18.12.2011 22:23:32
ccc madem ekran kartı normal uygulamalrı da çalıştırabiiyor neden işlemci almak zorundayız.

nvdia amd oğlum adam olun.ekran kartını işlemciye benzetmeye çalışmayın.zaten işlemcilerimiz var.
ya dersen ki ben işlemci gibi kullanılacak ekran kartı yapıyom ozaman bi zaghmet sata ve ram slotu eklede işletim sistemi kurup kullanak
EMRES754 18.12.2011 21:53:42
Pahalı olcağı kesin mevcut kartlarla yola devam edin.560 ve 6950 iyi kartlar 570-580-6970-560-6950 sahibi olanlar ellemeyin sisteme hiç.
Ac1DBuRN 18.12.2011 20:53:14
5-10 fps fazla vermesine ragmen derken rakibi HD6950'den bahsetmistim. Yazmayi unutmusum :)
Ac1DBuRN 18.12.2011 20:52:12
Tüketiciyi tatmin etmek gercekten cok guc. Hem suanki F/P kartlarini zorlayan oyun olmadigini, oyunlarin geriden takip ettiginden bahsederler hemde farklı alanlarda da ise yaramaya baslayan kartlarin (CUDA&Top App.) gereksiz ozelliklerle donatildigini, FPS oraninin kac oldugunu duymak isterler. Sahsen GTX 560ti kullanicisiyim ben 5-10fps daha fazla vermesine ve aldgim donemde 30 TL daha ucuz olmasina ragmen CUDA'dan dolayi gidip nvidia'yi sectm ve cuda destekli programlari kullandikca ne kadar dogru bir karar aldigimi anladim. Bu seviye bir kartın kac fps aldigini degil, oyun oynamadigim anlarda atil durumda duran bir kartin isime yaramasini tercih ederim. Varsin olsun -10 fps versin rakibine gore. +10 fps alan kullanici ekran kartini sadece oyunlarda kullanabiliyorken. ben render/convert/codec gibi islemlerde kartimin nimetlerinden yararlanayim. 2012 FPS savasi degil, CUDA vs. TOP APP. mucadelesine tanik olacak. Let the Fight begin!
OverClocK1ng 18.12.2011 19:02:18
Evet ben de 30 FPS olayına katılıyorum. 60FPS ile oynamaya alışmış ve o hızı benimsemiş olan birisi 30FPS ile oynayınca attan inip eşşeğe binmiş gibi olur.

Bu yüzden bazı arkadaşlar 25FPS de de takılmıyor diye düşünürken 60FPS ye alışmış olan arkadaşlar 30FPS deki takılmaları rahatça görüyorlardır.

Bu yüzden 60FPS ci arkadaşları anlamak lazım. Herkes bir değil sonuçta...



Ama 7970 in özelliklerini okuyunca kartın gerçekten de Next Generation Core olduğunu düşündüm. Adamlar her alanda geliştirmişler kartı. Tessellation'dan tut Eyefinity sine PCI Exp. Gen3 e kadar her şeye el atmışlar. Takdire şayan olmuş..
SVSTRGMR 18.12.2011 17:59:34
quote:

Orijinalden alıntı: escapethelife

quote:

Orijinalden alıntı: M@U


quote:

Orijinalden alıntı: svstrgmr

bf3 gibi ultra ayarlarda 4xaa da kasan bir oyun varken
nasıl oluyor da böyle performanslı kartlara ihtiyaç yok zannediliyor
yüzlerce saat bf3 oynayan birisi için böylesi kartlar zaten çok gerekli

Tam olarak hangi kartla ve hangi ayarlarda kasıyor acaba? Ben GTX460 ile 285.62 sürücüsü yüklü şekilde ve 750 mhz gpu hızı ile (%10 oc) tüm atarlar sonuna kadar açık (alan derinliği vs. hepsi sona dayanmış durumda) ortalama 40 fps ile gayet akıcı şekilde oynuyorum. Ayrıca oynarken gördüğüm en düşük kare 29 idi. Tabi bellek dolması sonucu ortaya çıkan anlık takılmaları saymıyorum. Güncelleme falan yapmadım. Sürücünün bile güncel olmadığını söylemem mümkün. Buradan hareketle düz mantık gidecek olursak GTX570, HD6970 gibi kartlarla 1920x1080 çözünürlük ile son derece akıcı oynanması gerekir. Zira bu kartlar GTX460'tan ortalama %50 daha performanslı kartlar.

Arkadaşa katılıyorum bende msi cyclone 6850'yle 900mhz coreclock hızında ayarların hepsi köklenmiş şekilde hiç takılmadan akıcı şekilde oynayabiliyorum. Yeni seri özellikleri çok güzel fakat fiyatında biraz uçmuşlar. Zaten her çıkan teknolojiye hemen atlamamak lazım nvdianın kartları çıktıktan sonra belkide amd fiyatları aşağı çekicek. zaman geçtikçe kartlar ucuzlayacaktır. benim şuanki beklentim hd6000 serisinin fiyatını düşürmesi. 6970in fiyatı biraz düşse çok iyi olur aslında.

siz singelplayerdan mı bahsediyorsunuz yoksa multiden mi?
1920x1080 ultra ayarlarda 4xaa ile takılmadan oynuyorum diyene inanmam
heleki 4xaa oldumu ultra texture ile akıcı oynamak imkansız
belki fps yüksektir ama anlık takılmalar olur ekran kartı rami hızlı okuyamadığı için
ben 6950cf ile 100fps nin üstüne çıkıyorum ama 4xaa açınca 40fps lerde ve microstuttering oluyor
akıcıdan kastınız nedir minimum fps 25 olduktan sonra o oyun akıcı değildir
30 fps de nişan almak kolay değildir
highgen 18.12.2011 17:56:06
quote:

Orijinalden alıntı: diemcizone

7800 serisi ile ilgili neden haber yapılmıyor? oysa satışların %60'ını orta seviye, orta üst seviye ve üst giriş seviye oluşturacak. Hep bakıyorum 7900 serisi ile ilgili haberler, 7800'den ses soluk yok?

zaten bütün özellikleri belli mevcut cayman gpusunun 28 nm ye modlanmış bir versiyonu olacak ki daha 7800 serisi şuan için çok erken 7900 çıksın bi hele :D
IL EST MON COCAINE 18.12.2011 17:44:04
quote:

Orijinalden alıntı: 865pe

quote:

Orijinalden alıntı: IL EST MON COCAINE

http://www.ucuzu.com/ekran-karti-c3142/vtx3d/radeon-hd6970-2gb-256bit-ddr5-pci-e-vx6970-2gbd5-2dh-p45386633/

6970 i 325 liraya satıyor bu site anlam veremedim güvenilir mi buraya ?

1- konu ile ne alakası var sence?

2- 6970 değil o kart 6790...

1-tabi ya gidip iphone haberinin altında sormalıydım bu soruyu ?
2-6790 olduğunu bilseydim zaten sormazdım...
highgen 18.12.2011 17:32:46
quote:

Orijinalden alıntı: IL EST MON COCAINE

http://www.ucuzu.com/ekran-karti-c3142/vtx3d/radeon-hd6970-2gb-256bit-ddr5-pci-e-vx6970-2gbd5-2dh-p45386633/

6970 i 325 liraya satıyor bu site anlam veremedim güvenilir mi buraya ?

6970 değil o teknobiyotikte ki hd 6790 ama nfiyat tarama motoruna yanlış girmişler
865pe 18.12.2011 17:32:42
quote:

Orijinalden alıntı: IL EST MON COCAINE

http://www.ucuzu.com/ekran-karti-c3142/vtx3d/radeon-hd6970-2gb-256bit-ddr5-pci-e-vx6970-2gbd5-2dh-p45386633/

6970 i 325 liraya satıyor bu site anlam veremedim güvenilir mi buraya ?

1- konu ile ne alakası var sence?

2- 6970 değil o kart 6790...
highgen 18.12.2011 17:29:09
2011 sonunda Pci ex 3.0 anakart ve ekran kartlarının geleceğini söylemiştim ama bazıları aldırış etmemişti ve bunun gereksizliliğini savunanlar şimdilerde pci ex 3.0 sız anakart önermez olmuşlar
IL EST MON COCAINE 18.12.2011 17:25:59
http://www.ucuzu.com/ekran-karti-c3142/vtx3d/radeon-hd6970-2gb-256bit-ddr5-pci-e-vx6970-2gbd5-2dh-p45386633/

6970 i 325 liraya satıyor bu site anlam veremedim güvenilir mi buraya ?
dodomoco 18.12.2011 17:23:10
60la oynadıktan sonra 30a bir daha akıcı demem ben
Stanislas Xavier 18.12.2011 17:20:44
40 fps nasıl akıcı olmuyor anlamış değilim benim için 30+ fps her zaman akıcıdır
dodomoco 18.12.2011 17:19:00
quote:

Orijinalden alıntı: setek01

BF3 için full ayar denince akla gelen Ultra modda 4X AA 16X AF Motion BLUR:ON Anitaliasing Post:HIGH HBAO:ON olmalıdır. Oyunun testini ise en güzel yapacağınız
bölüm:
OPERATION SWORDBREAKER
Bu bölüm oyun motorunun güzel yansıtıldığı bölüm ve en düşük skorlar burada alınıyor. Özellikle Hard modda uzun çatışmalarda skora dikkat edin. Ayrıca Multide
combat için iyi de antrenman sağlar......

64 kişilk haritada ve çatışmanın ortasında anlık takılmalar oluyor nedendir sizce bunun dışında 60ın altına inmiyorum
setek01 18.12.2011 16:50:47
BF3 için full ayar denince akla gelen Ultra modda 4X AA 16X AF Motion BLUR:ON Anitaliasing Post:HIGH HBAO:ON olmalıdır. Oyunun testini ise en güzel yapacağınız
bölüm:
OPERATION SWORDBREAKER
Bu bölüm oyun motorunun güzel yansıtıldığı bölüm ve en düşük skorlar burada alınıyor. Özellikle Hard modda uzun çatışmalarda skora dikkat edin. Ayrıca Multide
combat için iyi de antrenman sağlar......
aydogdu1453 18.12.2011 16:34:06
Hep aynı bayat hikaye.Anlatıyolar anlatıyolar icraata geldi mi adam akıllı sürücü çıkaramıyor.Durmak yok yola devam.Yeni gpu'lara .
DH Misafiri 18.12.2011 16:30:19
Yeni bilgisayar alıcaktım bekliyorum. Ivy bridge teknoloji işlemci iki adet 7990 oc li ramler sdd onu alcam bunu alcam diyiyorum. Sonra herşeyin yenisi çıkıyo ardı ardına hangisini alcağımı şaşırıyorum. Sonra almaktan vazgeçiyorum. :D O kadar aç insan varken dünyada yazık bu kadar para dökülmez 2 sene sonra zaten hah eskidi diyon makinan için sonra tekrar yenisi bu teknolojide zaman gibi durdurmak imkansız :D
M@U 18.12.2011 16:19:35
Gerçekten okuyan ve okuduğunu anlayan kişilerle karşı karşıyayız(!)

Paraları bayılmaya devam...
cingsk 18.12.2011 16:00:34
@rabbitweed



Sizin mevcut sisteminizle 30 fps lere düşmesi olağan bir durum değil. Aynı sistememle ben 45 den aşağıya hiç düşmedim. 25-30 lara düştüğünü fraps ile video alırken görüyorum. Bence sisteminizi bir gözden geçirin.



Ayrıca; diğer tartışılan konuya değinecek olursam ;

Akıcı oynama ile görüntü kalitesini karıştırmamak gerekir. İnsan gözü saniyede 25 kareden daha fazlasını göremez. Ancak elde edilen görüntüde ne kadar fazla kare olursa ve kaliteli olursa göz daha az yorulur.



Akıcı görüntüden bahisle, zaten anlık takılmalar yaşanıyorsa oyun akıcı oynanıyor denemez. Bunun sebebi ister ekran kartı isterse ram, işlemci olsun farketmez.



Bir ekran kartının gücü neye yetiyorsa onu sunabilir. Orta seviye ise, o oyunun yazılırken ki ayarlarında verilen resim detaylarından fazlasını veremez. Kullanıcı ayarlarını maksimum yapsada, o maksimum detayları alamayacağı gibi gereksiz bir şekilde kartı yoracak ve daha fazla takılma yaşayacaktır.
Gelu 18.12.2011 15:36:17
6850 ve hele hele 460gtx ile sen akici sekilde ultra hersey acik 1920-1080 de bf3u ruyanda mi oynuyosun diycem ama ordada takilir...Zaten multiplayer demek -15 kare saniye demek...Bf3 un tam anlamiyla hakkinda 500$ dan dusuk gpu hakkindan gelemez.Cross falan olursa 2x 6850 ile olur yada 560ti ile bunlar en ucuz secenekler..
rabbitweed 18.12.2011 15:25:43
oldboy dogru soylemis 40 fps de oyun akici olmaz,ekran kartinin yetmedigini gosterir.25 fps altina dustugunu soylemisin zaten kendinde.demekki ekran karti yetmiyor.bf3 icin akici dememiz icin 55+fps sart.35-45 fps ile zaten multide eline alirsin

ben imzamdaki sistemle bf3 u 2560*1440 de oynayamiyorum akici sekilde.hersey fulllde (MSAA kapali olmasina ragmen ) 30fps lere dusuyor
GuitarMania 18.12.2011 15:16:25
Bir tanesi de kartı takıp Vantage da mı yapmadı bu kartı?? Daha GPU-Z ss'ini bile göremedik açıklayın şu testleri yahu.. 22 aralıktan önce hiç mi sızmaz..
0ldboy 18.12.2011 15:05:46
40 fps nasıl akıcı oluyor acaba bunu açıkalayabilir misin? Sonuçta bf3 strateji oyunu falanda değil ki 40 fps ile yetinesin. Bir 60+ fps ile oynayın sonra bir daha 40 fps ile oynayın bakalım gene akıcı olacak mı?
diemcizone 18.12.2011 14:55:12
quote:

Orijinalden alıntı: rodri

quote:

Orijinalden alıntı: diemcizone

7800 serisi ile ilgili neden haber yapılmıyor? oysa satışların %60'ını orta seviye, orta üst seviye ve üst giriş seviye oluşturacak. Hep bakıyorum 7900 serisi ile ilgili haberler, 7800'den ses soluk yok?

7800 serisi, şubat-mart civarı çıkacakmış. henüz onların vakti değil. ;)

GTX660'da haziran gibi filan çıkar o hâlde? üst seviyeleri için şubat mart deniyordu.
rodri 18.12.2011 14:54:09
quote:

Orijinalden alıntı: diemcizone

7800 serisi ile ilgili neden haber yapılmıyor? oysa satışların %60'ını orta seviye, orta üst seviye ve üst giriş seviye oluşturacak. Hep bakıyorum 7900 serisi ile ilgili haberler, 7800'den ses soluk yok?

7800 serisi, şubat-mart civarı çıkacakmış. henüz onların vakti değil. ;)
Maul* 18.12.2011 14:40:15
Bizler genellikle oyun oynuyoruz bu tip gelişmeler güzel ancak oyun performansları nvidia cepesinide göz önüne alırsak nasıl bir sonuç çıkıcak bu önemli.
escapethelife 18.12.2011 14:39:17
quote:

Orijinalden alıntı: M@U


quote:

Orijinalden alıntı: svstrgmr

bf3 gibi ultra ayarlarda 4xaa da kasan bir oyun varken
nasıl oluyor da böyle performanslı kartlara ihtiyaç yok zannediliyor
yüzlerce saat bf3 oynayan birisi için böylesi kartlar zaten çok gerekli

Tam olarak hangi kartla ve hangi ayarlarda kasıyor acaba? Ben GTX460 ile 285.62 sürücüsü yüklü şekilde ve 750 mhz gpu hızı ile (%10 oc) tüm atarlar sonuna kadar açık (alan derinliği vs. hepsi sona dayanmış durumda) ortalama 40 fps ile gayet akıcı şekilde oynuyorum. Ayrıca oynarken gördüğüm en düşük kare 29 idi. Tabi bellek dolması sonucu ortaya çıkan anlık takılmaları saymıyorum. Güncelleme falan yapmadım. Sürücünün bile güncel olmadığını söylemem mümkün. Buradan hareketle düz mantık gidecek olursak GTX570, HD6970 gibi kartlarla 1920x1080 çözünürlük ile son derece akıcı oynanması gerekir. Zira bu kartlar GTX460'tan ortalama %50 daha performanslı kartlar.

Arkadaşa katılıyorum bende msi cyclone 6850'yle 900mhz coreclock hızında ayarların hepsi köklenmiş şekilde hiç takılmadan akıcı şekilde oynayabiliyorum. Yeni seri özellikleri çok güzel fakat fiyatında biraz uçmuşlar. Zaten her çıkan teknolojiye hemen atlamamak lazım nvdianın kartları çıktıktan sonra belkide amd fiyatları aşağı çekicek. zaman geçtikçe kartlar ucuzlayacaktır. benim şuanki beklentim hd6000 serisinin fiyatını düşürmesi. 6970in fiyatı biraz düşse çok iyi olur aslında.
diemcizone 18.12.2011 14:33:10
7800 serisi ile ilgili neden haber yapılmıyor? oysa satışların %60'ını orta seviye, orta üst seviye ve üst giriş seviye oluşturacak. Hep bakıyorum 7900 serisi ile ilgili haberler, 7800'den ses soluk yok?
DH Misafiri 18.12.2011 14:30:04
Yeni kart alacaklar için iyi olabilir ama 6970 üzerinden %30 performans artışı bizim hiçbir işimize yaramaz, hem de 700 dolara. 6950 CF ile yola devam. Ne zaman tek gpu ile bunu geçersin o zaman düşünürüz bir şeyler.
icg 18.12.2011 14:26:13
Top Acceleration anladığım kadarıyla Cuda'nın karşılığı. Kısa zamanda uygulamalarda yaygın kullanım bulabilirse çok iyi olur, bu performanstan oyun dışında da yararlanmak lazım..
M@U 18.12.2011 14:23:33
quote:

Orijinalden alıntı: svstrgmr

bf3 gibi ultra ayarlarda 4xaa da kasan bir oyun varken
nasıl oluyor da böyle performanslı kartlara ihtiyaç yok zannediliyor
yüzlerce saat bf3 oynayan birisi için böylesi kartlar zaten çok gerekli

Tam olarak hangi kartla ve hangi ayarlarda kasıyor acaba? Ben GTX460 ile 285.62 sürücüsü yüklü şekilde ve 750 mhz gpu hızı ile (%10 oc) tüm atarlar sonuna kadar açık (alan derinliği vs. hepsi sona dayanmış durumda) ortalama 40 fps ile gayet akıcı şekilde oynuyorum. Ayrıca oynarken gördüğüm en düşük kare 29 idi. Tabi bellek dolması sonucu ortaya çıkan anlık takılmaları saymıyorum. Güncelleme falan yapmadım. Sürücünün bile güncel olmadığını söylemem mümkün. Buradan hareketle düz mantık gidecek olursak GTX570, HD6970 gibi kartlarla 1920x1080 çözünürlük ile son derece akıcı oynanması gerekir. Zira bu kartlar GTX460'tan ortalama %50 daha performanslı kartlar.

Ekleme: Şimdi emin olmak için oyuna tekrar girdim ve bazı sahnelerde 25 kareye kadar düştüğünü gördüm ancak oyunun genel akışı esnasında pek hissedilmiyor ve zaten genelde 35-45 arası fps değeri ile oynanıyor. Tabi performansa dair bir güncelleme varsa da ben yapmadım, tekrar belirtmiş olayım.
SVSTRGMR 18.12.2011 14:14:52
bf3 gibi ultra ayarlarda 4xaa da kasan bir oyun varken
nasıl oluyor da böyle performanslı kartlara ihtiyaç yok zannediliyor
yüzlerce saat bf3 oynayan birisi için böylesi kartlar zaten çok gerekli
M@U 18.12.2011 14:12:08
Cayman ile benzer alan kaplıyor olması, 8+6 pin güç girişine sahip olması, soğutma sisteminin güçlendirilmiş olması, performansı artırmak için fazla mı zorladılar diye düşündürüyorlar bana. Henüz 28nm'ye yeni geçiliyor. Bir sonraki nesil kartların da 28nm ile üretileceği büyük ihtimal. Şimdiden bu kadar zorlayacak olurlarsa bir sonraki nesilde performans artışı yalan olur. Gerçi ihtiyaç var mı, orası da ayrı konu.
CodeMachine 18.12.2011 13:58:34
Bunlar güzel gelişma fakat bu ekran kartını alanların asıl amacının dışında ekstra özelliklere yoğunlaştılar. Eyefinity ve App Acceleration özellikleri 7970 vs. ekran kartı alanların asıl ilgilendiği alan değil. Tamam bu özelliklerde olsun ama bu kartları alan kişiler oyuncular ve konsol fiyatına satılan bu kartlarla konsoldaki oyunların en güzellerini oynamayacak olmamıza ne denmeli. Nvidia ve ATI artık bizi bu tür ıvır zıvırla oyalayacaklarına oyun firmalarıyla daha sıkı iletişime geçip çok fazla darbe alan PC Oyun dünyasını biraz hareketlendirsinler.
twisted_tlh 18.12.2011 13:55:54
İlk kartım voodoo 3 3000 dü sonrasında hep Ati kullandım ve çok memunum.

Amd Atiyi satın aldığından beri çok büyük gelişmeler yaptı çizgisinden şaşmadı,

6000 serisi süperdi 7000 seri mükemmel olucak eminim fakat 7000 serisinin tam performansını kullanıcak oyunların bu yıl içerisinde çıka biliceğini ummuyorum. AMD ye teşekkür ediyorum. Başarılarının devamının geliceğini biliyorum.
turbo-powwer 18.12.2011 13:51:06
Gerçekten güzel GPU lar bizi bekliyor. Bu arada kara paketleme tam olarak nedir bilen varsa paylaşırsa sevinirim.
DH Misafiri 18.12.2011 13:49:38