TTNET
HAFTANIN
TTNET DESTEK
HİZMET ÖZETİ
- 24966 TTNET Kullanıcısına hizmet verildi.
Casper Logitech
Facebook ile Bağlan Kaydol

Kullanıcı Adı

Şifre

Beni Hatırla Şifremi Unuttum
En Yeşil Otobüs: Credo E-Bone Foxconn'dan Apple, Nokia gibi firmalara zam mı geliyor ? HABERE ATLA YORUMLARI GÖR (55) YORUM YAZ

tarafından 13 Ekim 2010, Çarşamba 16:47 tarihinde yazıldı Donanımhaber TR

Resmi Bilgi: AMD Radeon HD 6850'nin teknik özellikleri ve fiyat bilgisi
Günlük Haber Erdi ÖZÜAĞ "Fx57"
55

AMD'nin 22 Ekim'de duyurmaya hazırlandığı Radeon HD 6800 serisi için uzun süredir konuşulmakta olan bilgileri doğrulatmayı başardık. Barts kod adını taşıyan ve iki farklı versiyonu bulunan grafik işlem biriminin güç vereceği yeni ekran kartlarından Radeon HD 6850, daha önceki haberlerimizde de belirttiğimiz gibi 800x paralel işlem birimiyle geliyor.

Mevcut ürün gamındaki Radeon HD 5770 modelinin yerini alması beklenen Radeon HD 6850, 256-bit bellek veri yolu desteğine ve 1GB GDDR5 bellek kapasitesine sahip. Bellek hızı 4GHz olan ekran kartında grafik işlem birimi ise 775MHz olarak belirlenirken, üreticiler 800MHz ve üzeri hızlarda çalışan modeller de sunacak.

Peki AMD Radeon HD 6850, hangi fiyat seviyesinden satışa sunulacak ? Elde ettiğimiz bilgilere göre Barts Pro GPU'sundan güç alan AMD Radeon HD 6850'nin, FOB yani Uzakdoğu'da gemiye yada uçağa yüklendiği son fiyatın 175-180$ civarında olacak gibi görünüyor. Yani örneğin ülkemiz için bu fiyatın üzerine vergiler, distrübütör ve zincir mağaza kârı da (toplamda %25-30 gibi) eklenecek.

Bu haberin bağlantısı
URL
Yorumlar eskiden yeniye doğru listelenmektedir. Sıralamayı değiştirmek için sağdaki menüyü kullanabilirsiniz.
OtoburPirana 21.10.2010 16:34:04
Bence fiyatları ahtopot Paul e sormakta fayda var
blank42 21.10.2010 11:03:57
400 tlden gireceğini sanmıyorum.320-370 tl arası giriş yapacak bence Türkiyeye tabi 180$'dan çıkarsa
Guest 21.10.2010 08:48:55
bu nasıl fiyatlar öyle nereye gidiyoruz yaa
Master_Evil 15.10.2010 18:56:59
hayal kırıklığı
hellteam 15.10.2010 01:31:56
quote:

Orijinalden alıntı: Mete Can Karahasan

Son fiyat hd6850 için 373 tl, hd6870 için 503 tl gibi gözüküyor eğer diğer avrupa ülkeleri ile fiyatlar aynıysa;

Hd5850 performansındaki yeni seri hd6870 kartta fiyat indirimi gözükmüyor orta seviye olmasına rağmen.
Sitenin diğer ürünlerine baktım, hd6870 hız aşırtılmamış hd5850 modelleriyle aynı fiyattan çıkacak gibi gözükmekte.

E ne anladık bu işten o zaman fiyatta kısmen oturuyo ,dediğin gibi de 5850 ayarında bartsxt fiyatta benzer. Tess performansını falan görücez vs
Kısaca bartsxt yi geçtim artık cayman a binelim birazda Üst taraftaki çıtayı xt nereye çekicek bakalım Şu 4 lü öbekleri bi görelim

Çıta yükselecek ama fiyatlarda yükselecek haliyle
Mete Can Karahasan 15.10.2010 01:09:11
Son fiyat hd6850 için 373 tl, hd6870 için 503 tl gibi gözüküyor eğer diğer avrupa ülkeleri ile fiyatlar aynıysa;
Resmin büyük halini görebilmek için tıklayın
Orijinal boyut için tıklatın

Resmin büyük halini görebilmek için tıklayın
Orijinal boyut için tıklatın

Hd5850 performansındaki yeni seri hd6870 kartta fiyat indirimi gözükmüyor orta seviye olmasına rağmen.
Sitenin diğer ürünlerine baktım, hd6870 hız aşırtılmamış hd5850 modelleriyle aynı fiyattan çıkacak gibi gözükmekte.
Mete Can Karahasan 15.10.2010 00:28:18
Hd6850 400 tlden çıkmaz bence, kartın performansı hd5830 ayarında gözüküyor benim yaptığım hesapta>>
Hd6850 800sp-775mhz gpu işlemci ve 256bit-4ghz bellekler ve 32 nokta üretim hızıyla
128 GB/saniye bellek bantgenişliği(hd5830, hd5850 ile aynı)
23200 MPiksel/saniye nokta üretimi(hd5850 ile aynı, hd5830'un değeri 12800)
31000 MDoku/saniye doku kaplama(hd5830'un 44800 değerinden düşük)
Doku performanslarındaki hd5000lerin üstünlüğü aslında 5li öbekler için verimli sürücü yazamadıklarından %20 oranında oyun performansına yansımıyor deniyor. Bu değerlendirmeyle hd5830'un asıl doku kaplama hızı 35840, hd5850'nin 41760 olabilir.
Bakalım ne kadarını tutturucam.
stabwound 15.10.2010 00:13:33
beyler bu kartlar ne zaman çıkıcak? 5850 nin fiyatı ne zamana düşer?
M@U 15.10.2010 00:04:17
quote:

Orijinalden alıntı: EMRES754

6850 300 lira
6870 380 lira nokta atışı yapıyorum.

Aman hocam yavaş at.

@DigitalWorld

Ben de olumlu düşünmeye çalışıyorum ancak olmuyor hocam. Yıllardır aynı filmi izlediğimiz için pek iyimser bakamıyorum. Hani desek ki 28nm'ye geçildi, kart maliyetleri düştü, öyle bir şey de yok. Şuan dengeler kurulmuştu zaten. O nedenle AMD bu dengeyi fazla bozmak istemeyecektir. Juniper'ları kullanmaya devam etmek istemesi de bunu gösteriyor gibi. Juniper'lar zaten ucuzlamıştı ve gayet mantıklı kartlar haline gelmişti. Aynı üretim sürecinde fiyatların daha da düşmesini beklemek pek mantıklı olmaz. O halde AMD fiyatları düşürecek bir hamle yapmaktan da kaçınacaktır diye tahmin ediyorum. Bu nedenle HD6800 serisi kart 400 Lira civarında olabilir.

Yani ufak bir tahmin yürütecek olursak:

HD5750 - 230 Lira civarı

GTS250 - 250 Lira civarı

HD5770 - 280 Lira civarı

GTX460 768mb - 350 Lira civarı

HD6850 - 400 Lira civarı (Duruma göre biraz altı veya üstü)

GTX460 1 GB - 400 Lira civarı

HD6870 - 450/500 Lira civarı (Duruma göre) olması muhtemel görünüyor.



Üretim maliyetleri düşmeden iki firma da kart fiyatlarını düşürmek istemez. Belki GTX460'ın 768mb modeli 300 Lira'ya yaklaşabilir ki böylelikle tüm segmentlerde de ufak düşüşler görebiliriz. Yoksa hiç umutlanmayalım.
fbsrkc06 14.10.2010 23:41:49
quote:

Orijinalden alıntı: StevenDiaz


quote:

Orijinalden alıntı: EMRES754

6850 300 lira
6870 380 lira nokta atışı yapıyorum.







inş..
StevenDiaz 14.10.2010 14:57:04
quote:

Orijinalden alıntı: EMRES754

6850 300 lira
6870 380 lira nokta atışı yapıyorum.




DigitalWorld 14.10.2010 14:48:11
quote:

Orijinalden alıntı: M@U


quote:

Orijinalden alıntı: DigitalWorld

180 dolar deniyor. Hadi 175 diyelim

Böl 100 e. 1,75 oluyor %1 i.

18KDV * 1,75 = 31,5
10Dist Karı * 1,75 = 17,5
10Mağaza Karı * 1,75 = 17,5
10Burası Türkiye Farkı * 1,75 = 17,5

Fark Toplamı = 84

Toplam = 259 Dolar.

Yani 350-380TL arası bir fiyat ile gelse gerek tahminen.



Mantıklı ancak kâr marjını bu kadar düşük tutmazlar diye düşünüyorum. Umalım da böyle olsun. Yoksa orta sınıf kartların fiyatları uçacak. Gerçi 40nm'de üretildiğini düşünürsek çok da beklenmedik bir durum değil.



Her şey kötü. Bari ben biraz iyimser düşüneyim dedim be hocam. İnsanlara olan inancım nedense inatla hala sürüyor. Sanırım bu da benim zayıflığım.
weneorn 14.10.2010 14:06:27
quote:

Orijinalden alıntı: Celldweller


quote:

Orijinalden alıntı: weneorn


quote:

Orijinalden alıntı: Celldweller

ben artık ekran kartlarından oyun performansından çok daha fazlasını bekliyorum...
mesela video encode işlerinde işlemcinin yükünü sırtlanmasını mesela photoshop da aynı şekilde yükü sırtlanmasını
zorluk derecesi ve saatler alan programları sadece işlemciye bırakmak aptallık olarak geliyor bana ki zaten nividia cuda adlı proje ile
bunu yapmaya başladı ve size bir örnek vereyim xilsoftun ultimate video convertor programı cuda özelliği ile 6saatlik mkv convert işini 2saatte yapıyor
olay budur bence bana ve bilinçli pc kullanıcılarına bu lazım gerisi hikaye bana bedava kart vermedikten sonra cuda gibi + özelliği olmayan ekran kartını
vallahi de almam billahi de almam


Bir miktar katılmakla beraber, oyun amaçlı yapılan bir karttan da ekstra iş(ticari) gücü beklemekte bence biraz yanlış...

siz beni kesinlikle yanlış anladınız ben kesinlikle ticari olarak bakmadım olaya....ticari işleri yapacak kartlarda var bilirim fakat ev kullanıcısı açısından da bakarsan aynı yola çıkıyor olay...

bunun bir sürü örneğini verebilirim ben burada bahsetmek istediğim olay şu bu ekrann kartları öyle dizayn edilmeli ki oyunlar dıışında da işlemlerde her türlü programın kullanımıda işlemciye ve diğer donanımlara yardım etsin....


mesela örnek veriyorum eskiden tv kartı ile FULLHD BİR YAYINı kaydettiğinde 2saatlik film ts formatında 10 gb oluyor ve bunu mkv 720p yapmak için (4.6GB ) dönüştürmek için 6saat beklemek zorundaydık işlemci 100&100 ile çalışırken ekran kartı ise kafasına göre takılıyordu varmı böyle bir mantıksızlık ? size soruyorum işlemciden daha güçlü olan ekran kartı 600tl 700tl lik ekran kartı kafasına göre takılacak bende ona sırf oyun için para vereceğim hangi insan böyle bir mantıksızlığı kabul eder >????*

şimdi ise nividia cuda desteği sayesinde o 6 saatlik işlemi bir buçuk saatte bitiyor...

ev kullanıcısı da olsam ilk önce oyun gücüne bakarak asla ekran kartı almam bende bir oyun meraklısıyım ki en güncel ve iyi oyunları oynarım pes tdu crysis nfs RESİDENT EVİL hastasıyım

ve ŞUAN RE 6 CRYSİS 2 VE tdu 2 nin çıkmasını sabırsızlıkla bekliyorum ve
ekran kartımı yenilemeyi düşünuyorum fakat ben önce oyun performansına bakmam ben 1.harcadığı enerji 2.ek özellikleri 3.oyun performansı
benim için olay budur


Evet ben eksik anlamışım kabul ediyorum. Fakat şu da var ki ati de zaten hd4*** serileriyle beraber "sanırım" bu işe(convertlarda grafik kartı kullanmaya) zaten nvidia dan daha önce başladı. Tamam belki bendeki cuda kadar etkili olmayabilir ama hd5*** ve yeni çıkacak olan hd6*** serilerinin performansı nasıldır veya nasıl olacak(yani daha etkili ve efektif olabilirler) bilemiyorum...

Celldweller 14.10.2010 13:49:05
quote:

Orijinalden alıntı: weneorn


quote:

Orijinalden alıntı: Celldweller

ben artık ekran kartlarından oyun performansından çok daha fazlasını bekliyorum...
mesela video encode işlerinde işlemcinin yükünü sırtlanmasını mesela photoshop da aynı şekilde yükü sırtlanmasını
zorluk derecesi ve saatler alan programları sadece işlemciye bırakmak aptallık olarak geliyor bana ki zaten nividia cuda adlı proje ile
bunu yapmaya başladı ve size bir örnek vereyim xilsoftun ultimate video convertor programı cuda özelliği ile 6saatlik mkv convert işini 2saatte yapıyor
olay budur bence bana ve bilinçli pc kullanıcılarına bu lazım gerisi hikaye bana bedava kart vermedikten sonra cuda gibi + özelliği olmayan ekran kartını
vallahi de almam billahi de almam


Bir miktar katılmakla beraber, oyun amaçlı yapılan bir karttan da ekstra iş(ticari) gücü beklemekte bence biraz yanlış...

siz beni kesinlikle yanlış anladınız ben kesinlikle ticari olarak bakmadım olaya....ticari işleri yapacak kartlarda var bilirim fakat ev kullanıcısı açısından da bakarsan aynı yola çıkıyor olay...

bunun bir sürü örneğini verebilirim ben burada bahsetmek istediğim olay şu bu ekrann kartları öyle dizayn edilmeli ki oyunlar dıışında da işlemlerde her türlü programın kullanımıda işlemciye ve diğer donanımlara yardım etsin....


mesela örnek veriyorum eskiden tv kartı ile FULLHD BİR YAYINı kaydettiğinde 2saatlik film ts formatında 10 gb oluyor ve bunu mkv 720p yapmak için (4.6GB ) dönüştürmek için 6saat beklemek zorundaydık işlemci 100&100 ile çalışırken ekran kartı ise kafasına göre takılıyordu varmı böyle bir mantıksızlık ? size soruyorum işlemciden daha güçlü olan ekran kartı 600tl 700tl lik ekran kartı kafasına göre takılacak bende ona sırf oyun için para vereceğim hangi insan böyle bir mantıksızlığı kabul eder >????*

şimdi ise nividia cuda desteği sayesinde o 6 saatlik işlemi bir buçuk saatte bitiyor...

ev kullanıcısı da olsam ilk önce oyun gücüne bakarak asla ekran kartı almam bende bir oyun meraklısıyım ki en güncel ve iyi oyunları oynarım pes tdu crysis nfs RESİDENT EVİL hastasıyım

ve ŞUAN RE 6 CRYSİS 2 VE tdu 2 nin çıkmasını sabırsızlıkla bekliyorum ve
ekran kartımı yenilemeyi düşünuyorum fakat ben önce oyun performansına bakmam ben 1.harcadığı enerji 2.ek özellikleri 3.oyun performansı
benim için olay budur
DH Misafiri 14.10.2010 13:26:50
Arkadaşlar doğru yazmış, ama altını çizme amaçlı tekrarlayayım:

68xx kartları, 6000 serisinin orta segment kartlarıdır. Yani 5000 serisinde 57xx ne idiyse bunlar ona denk geliyor. Tabi bu fiyat aralığı olarak.

Sadece GPU saat hızı gibi teknik özellikleri eski ATI kartlarıyla karşılaştırarak performans kıyası yapmaya kalkmayın. ATI shader mimarisinde değişikliklere gittiği için en mantıklısı bekleyip görmek olacak.

Performans olarak şu ana kadar açığa çıkan test sonuçları ne kadar güvenilirdir bilinmez, ama görünüşe bakılırsa DX10 performansı olarak 5870687058506850 olacak. Yani 6870 - 470 ve 6850 - 460(1GB) rekabeti olacak gibi.

DX11'de ise durum biraz farklı. 5000 serisi tesselation konusunda Nvidia'nın gerisinde kalmıştı. ATI bu nedenle 6000'lerde özellikle DX11 performansında iyileştirmeye gitmiş olmalı ki Fermi'ye rakip olsun. O nedenle 6870'in 5870'ten daha iyi DX11 performansı vermesi bana şaşırtıcı gelmez.

Son bir öneri: çıktıktan sonra 1-23 hafta beklemeden almayın bu kartları. İyice test edilsin, performansını görelim, sürücülerde sorun var mı anlayalım.
weneorn 14.10.2010 11:37:20
quote:

Orijinalden alıntı: Celldweller

ben artık ekran kartlarından oyun performansından çok daha fazlasını bekliyorum...
mesela video encode işlerinde işlemcinin yükünü sırtlanmasını mesela photoshop da aynı şekilde yükü sırtlanmasını
zorluk derecesi ve saatler alan programları sadece işlemciye bırakmak aptallık olarak geliyor bana ki zaten nividia cuda adlı proje ile
bunu yapmaya başladı ve size bir örnek vereyim xilsoftun ultimate video convertor programı cuda özelliği ile 6saatlik mkv convert işini 2saatte yapıyor
olay budur bence bana ve bilinçli pc kullanıcılarına bu lazım gerisi hikaye bana bedava kart vermedikten sonra cuda gibi + özelliği olmayan ekran kartını
vallahi de almam billahi de almam


Bir miktar katılmakla beraber, oyun amaçlı yapılan bir karttan da ekstra iş(ticari) gücü beklemekte bence biraz yanlış...
Dante 14.10.2010 11:01:16
6bin serisi biraz geçiş serisi olacak sanırım. Nvidia'nın GX2 serileri gibi. Aslında 6970'e gözüm takılıyor alasım var. Ama bakalım performans farkı önemli.
FightF0RFreedom 14.10.2010 10:19:33
quote:

Orijinalden alıntı: DigitalWorld

180 dolar deniyor. Hadi 175 diyelim

Böl 100 e. 1,75 oluyor %1 i.

18KDV * 1,75 = 31,5
10Dist Karı * 1,75 = 17,5
10Mağaza Karı * 1,75 = 17,5
10Burası Türkiye Farkı * 1,75 = 17,5

Fark Toplamı = 84

Toplam = 259 Dolar.

Yani 350-380TL arası bir fiyat ile gelse gerek tahminen.


haberde fiyat 175-180 dolar vergi zart zurt derken de %25-30(hepsi dahil) artı bir ücret gelir deniliyor.
o zaman

minimum fiyat : 175+175*%25 = 218,75 $ = 306,25 TL
maksimum fiyat: 180+180*%30 = 234 $ = 327,l TL


güzel fiyatlar.
Celldweller 14.10.2010 10:12:16
ben artık ekran kartlarından oyun performansından çok daha fazlasını bekliyorum...
mesela video encode işlerinde işlemcinin yükünü sırtlanmasını mesela photoshop da aynı şekilde yükü sırtlanmasını
zorluk derecesi ve saatler alan programları sadece işlemciye bırakmak aptallık olarak geliyor bana ki zaten nividia cuda adlı proje ile
bunu yapmaya başladı ve size bir örnek vereyim xilsoftun ultimate video convertor programı cuda özelliği ile 6saatlik mkv convert işini 2saatte yapıyor
olay budur bence bana ve bilinçli pc kullanıcılarına bu lazım gerisi hikaye bana bedava kart vermedikten sonra cuda gibi + özelliği olmayan ekran kartını
vallahi de almam billahi de almam
yugams 14.10.2010 09:11:08
256 bit iyi olmuş acap rop ve doku ünitesinde bir fark varmı yoksa eger dx11 4890 nı gibi göründü bana :))
sahafiec 14.10.2010 08:40:32
vur deyince öldürdün sende iyice hocam fiyatları...
bu fiyatlar dip yapacak öngörülerini senelerdir duyuyoruz ama hiçbir şeyin gerçekten dip yaptığı yok.
haliyle fiyatlar uzun vadede her zaman düşer ama bence dip diye birşey yok neticede.

şu anki oyunların haline bakılırsa 300-350TL olan bir 5870 nasıl alınmaz, bence kapış kapış gider.
yeni kartlar daha iyi olacak olsa da onların bu yeni iyi taraflarını kullanacak oyunları en az daha 1 yıl göremeyiz.
son çıkan MOH 2010 bunun en iyi kanıtı, bundan sonra çıkan oyunlar böyle olacaksa elimizdeki kartları daha 5 sene rahat kullanırız...
Kloroform 14.10.2010 01:41:49
Bence 58** serisi alacak arkadaşlar kesinlikle almasın.İkinci el fiyatları dip olacak.Demedi demeyin.Şuan 300-350 TL fiyatla bile ikinci el 5870 bile alınmaz.Bizim satıcılar hala 500'lü fiyatları istesin dursun.
demircibu 14.10.2010 01:08:54
quote:

Orijinalden alıntı: cestvrai

dx11 de kesin hızlı olacak 6870 5870ten . eğer ATI bunu yapamazsa CAYMAN'larda (69xx) fiyasko olur

bro çok iddalı konuşmalar bunlar 6870 5870in yerine gelmiyor 5770 fiyatına sana 5870den hızlı kart yapmaz amd enayimi ha hayal kurarsın istersen ama 3kuruşa 5köfte yok 300 350tlye 650tl performansı anca 28nmde belki olur üretim maliyeti düşerse belki...

69xx serisi 5850 - 5870in yerine gelicek

ekmek çıkıyor fırında

vidoko 14.10.2010 00:56:36
400 lira çok bee :))5770 e göre fark veermeye değermi ??bilmiyorum orasını..
bkadem 13.10.2010 23:05:52
Bence

6850'nin persormansı 5830 ile 5850 arasında

6870'nin ise 5850 ile 5870 arasında olacak.



6800 serisi kartları 5800 sınıfında düşünüyor olsaydık;



6850 = 5840

6870 = 5860 veya 5865 olurdu.



Bu açıdan bakıldığında nvidia gtx460 1GB sadece Amd 6850'ye yaklaşabilir. 6870 ise gtx 470'ye rakip oluyor.
EMRES754 13.10.2010 22:33:55
6850 300 lira
6870 380 lira nokta atışı yapıyorum.
ravelogy 13.10.2010 21:36:24
420 olarak ülkemizde satılır
setek01 13.10.2010 21:14:16
175 usd üzerine önce gümrük sonra distribütör karı sonra perakendeci karı ve

en son KDV olması gerekmez mi? Bu durumda KDV hariç hepsine %10 + %10 TR farkı

ile tahminim referans model için 400 410 gibi bir fiyat çıkıyor sanki.
K.Kahriman 13.10.2010 20:57:41
quote:

Orijinalden alıntı: fenerista

6000 serisi bence boş.


boş gözükebilir ama fiyatları uygun olacağı kesin ve hd5xxx serisinin fiyatlarınıda düşürecektir . hd6xxx alınacağına uygun fiyata hd5xxx alınır
TiesTorN 13.10.2010 20:41:29
quote:

Orijinalden alıntı: fenerista

6000 serisi bence boş.

Tamam söyleriz AMD'ye, boşuna çıkarmasınlar.
mertekin 13.10.2010 20:34:18
Eski X8X0 lerin şimdikilere göre düşük olması kafaları karıştırır bence.
Eğer 180 $ saf fiyatı varsa burda raf fiyatı en az 400 tl olur maalesef.
M@U 13.10.2010 19:53:00
quote:

Orijinalden alıntı: DigitalWorld

180 dolar deniyor. Hadi 175 diyelim

Böl 100 e. 1,75 oluyor %1 i.

18KDV * 1,75 = 31,5
10Dist Karı * 1,75 = 17,5
10Mağaza Karı * 1,75 = 17,5
10Burası Türkiye Farkı * 1,75 = 17,5

Fark Toplamı = 84

Toplam = 259 Dolar.

Yani 350-380TL arası bir fiyat ile gelse gerek tahminen.

Mantıklı ancak kâr marjını bu kadar düşük tutmazlar diye düşünüyorum. Umalım da böyle olsun. Yoksa orta sınıf kartların fiyatları uçacak. Gerçi 40nm'de üretildiğini düşünürsek çok da beklenmedik bir durum değil.
Batuist 13.10.2010 19:41:16
quote:

Orijinalden alıntı: dgndgn2

Şimdi HD5850 alıcam, alıyım mı almıyım mı ?

alma tabiki.. şu saatte 5850 alınmaz..
fenerista 13.10.2010 19:36:56
6000 serisi bence boş.
DigitalWorld 13.10.2010 19:31:39
180 dolar deniyor. Hadi 175 diyelim

Böl 100 e. 1,75 oluyor %1 i.

18KDV * 1,75 = 31,5
10Dist Karı * 1,75 = 17,5
10Mağaza Karı * 1,75 = 17,5
10Burası Türkiye Farkı * 1,75 = 17,5

Fark Toplamı = 84

Toplam = 259 Dolar.

Yani 350-380TL arası bir fiyat ile gelse gerek tahminen.
dgndgn2 13.10.2010 19:20:33
Şimdi HD5850 alıcam, alıyım mı almıyım mı ?
mavizaman 13.10.2010 19:17:16
350 normal olur satilir iyimser tahminle 400u gecmez sanirim
the_alien89 13.10.2010 19:14:53
quote:

Orijinalden alıntı: cestvrai

dx11 de kesin hızlı olacak 6870 5870ten . eğer ATI bunu yapamazsa CAYMAN'larda (69xx) fiyasko olur


5870 yerini 6970 ve 5770 yerinide 6870 alacak. o yüzden 6870 n 5870 den hızlı olması beklenemez

piyasaya girsin bi asıl fiyatlar ile performansı görelimde o zaman belli olur f/p ürünü olup olmadığı
Batuist 13.10.2010 18:30:55
burada o fiyatın iki katına satarlar..
cestvrai 13.10.2010 18:20:12
dx11 de kesin hızlı olacak 6870 5870ten . eğer ATI bunu yapamazsa CAYMAN'larda (69xx) fiyasko olur
M@U 13.10.2010 18:08:58
quote:

Orijinalden alıntı: 6.cadde


quote:

Orijinalden alıntı: cestvrai

Bence 6850 gtx460'dan hızlı olacak. iddaya girenler?


10 oyundan 6 sında yavaş olacak 6850

Hızlı olsun, yavaş olsun. Çok sorun değil. Önemli olan F/P. GTX460 da HD5850'den yavaş ama piyasanın karta doymaya başladığı bir dönemde, HD5770 ve HD5850'nin şatışlarına sağlam darbe vurdu (HD5830'u saymıyorum bile) ve çok iyi rakamlarda satışı gerçekleşti.

Tabi bir de GTX460'ın çok arada kalan bir performansa sahip olması da önemli. 19" monitör kullanan da aldı, 24" kullanan da. O nedenle AMD tam olarak bu performans aralığını değerlendirecektir. Yani her şekilde GTX460'a rakip gelecektir. Mesele şu ki fiyatı ne olacak bu kartın. 3 oyunda biri önde olsun, 5 oyunda diğeri önde olsun. Çok da sorun değil, fiyatı mantıklı olduktan sonra...
heatblast 13.10.2010 18:07:12
gtx460 768 mb'nin rakibi olacaktır neredeyse gtx460 768mb ile fiyatları aynı
hd6870 ise gtx460 1 gb'nin rakibi olacak ama gtx460'ı f/p'ta geçeceğini sanmıyom
@cestvria hangi gtx460'ı kastediyon?
6.cadde 13.10.2010 18:01:52
quote:

Orijinalden alıntı: cestvrai

Bence 6850 gtx460'dan hızlı olacak. iddaya girenler?


10 oyundan 6 sında yavaş olacak 6850
M@U 13.10.2010 18:01:11
quote:

Orijinalden alıntı: cestvrai

175-180USD 6850 OLACAKSA BU DURUMDA 210-220USD DE 6870 OLACAKTIR BU da ATI'nin elini güçlendiriyor.
Benim asıl merak ettigim 5850 ve 5870in inecek fiyatları

Haberi tam okumadınız sanırım. Bahsedilen fiyatlar kargolanmak üzere yola çıkan kartların fiyatları. Daha ne vergi var ne de kâr...
K.Kahriman 13.10.2010 17:59:21
quote:

Orijinalden alıntı: Solitude


quote:

Orijinalden alıntı: DH Misafiri

Nasıl 5770'e rakip oluyor anlamıyorum? Her yeni seri bir öncekinden daha iyi değil miydi? 5850, 4850'den iyiyken, neden 6850 5850'den daha iyi değil de 5770'e denk?

çünkü 6850 5750 nin yerine gelen 6000 serisi kart ve bu durumu 5750 nin 5770 ten daha performanslı hale getirildiği şekilde yorumlayabilirsin.


artık o bildiğimiz hd x850 olmayacak bir düşük seviyeye hitap edecek bunun sebebide , nvidianın bu kartlara karşılık verememesi , atide işi biraz ağırdan alıp yoluna devam edecek. öbür türlü insanlar atinin pahalı olduğunu düşünüyor ve gidip nvidia alıyordu (şuanki durumda öyle zaten bende gidip hd5850 ye 500 lira vermem)
cestvrai 13.10.2010 17:51:12
Bence 6850 gtx460'dan hızlı olacak. iddaya girenler?
Solitude 13.10.2010 17:49:00
quote:

Orijinalden alıntı: DH Misafiri

Nasıl 5770'e rakip oluyor anlamıyorum? Her yeni seri bir öncekinden daha iyi değil miydi? 5850, 4850'den iyiyken, neden 6850 5850'den daha iyi değil de 5770'e denk?

çünkü 6850 5750 nin yerine gelen 6000 serisi kart ve bu durumu 5750 nin 5770 ten daha performanslı hale getirildiği şekilde yorumlayabilirsin.
6.cadde 13.10.2010 17:44:48
eminim 6850, gtx 460tan yavaş ve ucuz olacak, 6870 ise hızlı ve pahalı olacak. AMD yine ortayı tutturamaz
cestvrai 13.10.2010 17:33:03
175-180USD 6850 OLACAKSA BU DURUMDA 210-220USD DE 6870 OLACAKTIR BU da ATI'nin elini güçlendiriyor.
Benim asıl merak ettigim 5850 ve 5870in inecek fiyatları
carloska 13.10.2010 17:32:21
en mantıklısı 5xxx serisinden bağımsız düşünerek 5xxx serisile f/p karşılaştırması yapmak.. gerçi 5xxx serisi bile f/p değildi 6xxx serisi hiç olmaz hele NV nal toplarken.
DH Misafiri 13.10.2010 17:23:48
Nasıl 5770'e rakip oluyor anlamıyorum? Her yeni seri bir öncekinden daha iyi değil miydi? 5850, 4850'den iyiyken, neden 6850 5850'den daha iyi değil de 5770'e denk?
M@U 13.10.2010 17:20:23
Bu fiyat bilgisine bakarsak, ülkemizde tahminen 400 Lira'dan piyasaya girecektir. Şöyle söyleyeyim, gümrük vergisine tabi tutulacak, daha sonra toptancı kâr koyacak, daha sonra perakendeci kâr koyacak ve kart 175-180$'dan 240-250$ seviyesine çıkacak tabi raflardaki fiyata bir de KDV eklenecek... Hayırlı işler bol güneşler... Bu fiyat seviyesinde direk olarak GTX460 1 GB'ın rakibi olması gerekir. Hatta geçmesi gerekir. Zira ben şuan kullandığım 1 GB GTX460'ı 6 taksit ile 398 Lira'ya aldım.

Orata sınıf kartların fiyatları net bir biçimde yükselmiş olacak. Kaldı ki bu HD6850. Peki HD6870 ne olacak? Onu da geçelim, HD6900'ler ne olacak?

Bilinçli olarak fiyatlarda yükseltme yapılıyor... Belki gpu boyutları oldukça genişledi ama son tahlilde salt performansa bakarak yorum yapacağız. E bu durumda da GTX460'ın önünde bir kart beklememiz gerekir. Hem de her yönden. Çünkü ben kartı Ağustos'un 11'inde aldım ve Ati şuan rakibe yanıt vermeye çalışacak. O halde rakip üründen daha iyisini yapmalı, aynı fiyat seviyesinde.
zhny 13.10.2010 17:20:20
5000 serisi kartların fiyatı düşermi ?
Father Torque 13.10.2010 17:15:12
Kart tahminimce 5770'ten hızlı, 5850'den yavaş, belki 460'tan biraz hızlı bir performans sergileyecek gibi zira fiyat olarak da 460'ın tam karşısında konumlandırılmış. Ancak AMD isimlendirmeyle öylesine kafa karıştırdı ki, 5770'in yerine düşünüldüğünde fiyat ve performans olarak artış var ve 5770'ten ziyade 5830'un iyileştirilmiş versiyonu gibi görünüyor. Diğer yönden bakılırsa ismi 6850 olmasına rağmen bir önceki 5850'nin fiyat ve performans olarak düşürülmüşü olarak da algılanabilir. Sonuç olarak performansla doğru orantılı bir şekilde fiyat da azalıp arttığı için aslında performans bazında iyileştirme varmış demek bile yanlış olabilir. En kısa ve sade çözüm 6000 serisini, 5000'den bağımsız, yepyeni bir seri olarak düşünmek galiba.
ahmetkep 13.10.2010 17:06:13
yani ülkemizde 370 - 380 lira civarına tekabül edecek.bellek frekans hızı azalmış fakat bit 256 olmuş.yinede bant genişliği yükselmiştir.gpu saati 5770 te 850 iken bunda 775 olmuş.Bunlar bildiğim kadarıyla 40 nm.28 nm ler 2011 de mi başlıyordu ? Performans farkının 5770 ile çok olmayacağını düşünüyorum.sanırım gtx 460 a rakip olurlar..
Durum Üyeyim Üye Değilim
E-Posta
Mesaj

Güvenlik Kodu Güvenlik kodu   Güvenlik kodunu göremiyorsan buraya tıkla