TTNET
HAFTANIN
TTNET DESTEK
HİZMET ÖZETİ
- 25165 TTNET Kullanıcısına hizmet verildi.
Casper Logitech
Facebook ile Bağlan Kaydol

Kullanıcı Adı

Şifre

Beni Hatırla Şifremi Unuttum
Adobe elektronik imza firması EchoSign'ı satın aldı iPad 2 stok sıkıntısı sona eriyor HABERE ATLA YORUMLARI GÖR (52) YORUM YAZ

tarafından 18 Temmuz 2011, Pazartesi 12:39 tarihinde yazıldı Donanımhaber TR

Özel Haber: Intel'in Sandy Bridge-E serisi işlemcilerine ait tüm detaylar
Günlük Haber Erdi ÖZÜAĞ "Fx57"
52
AMD'nin Bulldozer işlemci ailesinden sonra Intel'in yüksek performans segmenti için hazırlanan Sandy Bridge-E kod adlı yeni nesil işlemcilerine ait resmi detayları da dünyada ilk defa açıklıyoruz. LGA2011 platformu olarak Core i7-900 serisi işlemcileri Sandy Bridge-E jenerasyonu, X58 çipsetini ise X79 ile güncellemeye hazırlanan Intel, performans çıtasını kaydadeğer ölçüde arttırmayı planlıyor.

 Intel'in uzun süredir Sandy Bridge-E kod adıyla anılan 32nm işlemcilerin resmi model isimleri netleşti. Buna göre Intel'in en hızlı işlemcisi Core i7-3960X Extreme Edition olacak. 6 çekirdekli olan ve 2012'nin ikinci yarısına kadar Intel'in en hızlı masaüstü işlemcisi olarak kalması beklenen Core i7-3960X Extreme Edition, standart olarak 3.30GHz'de çalışıyor ve Turbo Boost teknolojisiyle 3.9GHz'e kadar otomatik olarak çıkabiliyor. Her çekirdek için çift izlek olmak üzere toplamda 12 izlek desteği sunan yüksek performanslı yeni işlemci, 15MB bellek kapasitesiyle Intel'in masaüstündeki en kaslı modeli olmaya da hak kazanıyor.
 
Bloomfield kod adını taşıyan Nehalem tabanlı Core i7-900 işlemcileriyle endüstride ilk defa üç kanal bellek kontrolcüsü kullanan Intel, yine işlemcileriyle bir başka ilki daha gerçekleştiriyor ve dört kanal bellek kontrolcüsüne geçiş yapıyor. Isıl tasarım gücü 130 Watt olan Core i7-3960X Extreme Edition, Intel'in diğer Extreme Edition modelleri gibi çarpan kilidi açık olarak geliyor ve bu açıdan hız aşırtmacılara da göz kırpıyor.

 
Sandy Bridge-E jenerasyonunun ikinci en hızlı modeli ise Core i7-3930K olacak. Benzer şekilde 6 çekirdekli tasarıma sahip olan ve çarpan kilid açık olarak gelen bu işlemci, standart olarak 3.2GHz'de çalışıyor ve Turbo Boost teknolojisiyle 3.8GHz'e kadar otomatik olarak çıkabiliyor. Core i7-3960X Extreme Edition modelinden farklı olarak 15MB yerine 12MB bellek kapasitesine sahip olan işlemcinin diğer özellikleri ise tablodan da görülebileceği üzere benzer karakteristikte.
 
Sandy Bridge-E ailesinin en ekonomik modeli ise dört çekirdekli Core i7-3820 olacak. Çarpan kilidi kapalı olarak gelen ve 10MB bellek kapasitesine sahip olan işlemci 3.6GHz'de görev yapabiliyor ve Turbo Boost teknolojisiyle 3.9GHz'e kadar otomatik olarak çıkabiliyor. Isıl güç tasarımı 130 Watt olan işlemci benzer şekilde dört kanal bellek desteği sunuyor.
 
Peki Intel'in yeni işlemcilere ne zaman pazara sunulacak. Son gelen bazı bilgiler de işlemcilerin ertelenmiş olabileceği ifade ediliyordu. Ancak Intel'in resmi yol haritasında herhangi bir ertelenme görünmüyor ve yeni işlemcilerin son çeyrekte pazarda olacağı ifade ediliyor. Önümüzdeki günlerde Intel'in en güçlü işlemcilerinin performans değerlerine ilişkin özel bir haberi de sizlerle paylaşıyor olacağız.
Bu haberin bağlantısı
URL
Yorumlar eskiden yeniye doğru listelenmektedir. Sıralamayı değiştirmek için sağdaki menüyü kullanabilirsiniz.
DH Misafiri 8.9.2011 13:16:23
quote:

Orijinalden alıntı: MÜŞAVİR



quote:

Orijinalden alıntı: bugra34 buldozerın ezilişini gorur gibiyim bu ıslemciler su ankı 1155 sokete uygun olucakmı?
2011 soket olacak, uymayacak yani.




Hiçbirşey göremediğini söyleyebilirim. 2500 TL işlemci ile anakarta vermeye razıysan ona birşey diyemem. :)
Patronage 22.7.2011 12:04:24
@thunderwatcher

DH Misafiri 22.7.2011 10:30:40
Thunderwatcher'a bire bir katılıyorum ağzına sağlık üstadım çok doğru söylüyorsun.
Bende şunu eklemek isterim ki insanlar arasında hiç kullanmayacakları parçalara fazla fazla para verenler olduğu sürece maalesef ki ne fiyatlar düşer ne de bilgisayar dünyasında gelişmeler yavaşlar.
Eskiden teknoloji daha yavaş seyrediyordu şimdi hızına ayak uydurmak kolay değil teknoloji gelişme göstermelidir ; ancak bir ürün belli bir süre kullanılmadan kısa süre içerisinde yeni bir ürünün çıkması eski ürünü ister istemez kullanmamaya sevk ediyor.
Birde insanların doyumsuzluğu buna yol açıyor.
Klasik örnek olacak ama işini gören bir araba varken çok lüks bir arabaya gereksiz yere para vermek nasıl anlamsızsa işini gören bir malzeme varken gereksiz yere fazla parayı kullanmayacağın özellikleri olan malzemeye vermekte anlamsızlıktır.
Tabiiki bir gerçek var o da insanların seçimlerine saygı duymaktan başka yapacağımız bir şey yok.
thunderwatcher 21.7.2011 20:14:07
Arkadaşlar ne olursunuz fanboyluk gibi algılamayın ama Intelin platform değiştirmesine ve fiyatına bu kadar takılmanıza anlam veremiyorum... Açık ara sektör lideri olmak kolay değil. Yenilik yapmak zorundasınız (ki intel bunu sürekli yapıyor, AMD gibi 40 sene bekletmiyor insanları). f/p oranı diyorsunuz ben de diyorum ki kime göre neye göre? Dikkatinizi çekerim ki bu işlemciler (Extreme modelleri özellikle) sizin benim gibi "sıradan" kullanıcılar için değil. Crysis 2 oynamak için alınacak işlemci değil bunlar! Bunu I7 2400K ile de haydi haydi sağlayabilirsiniz. Teknolojiyi takip eden bir bilgisayar kullanıcısı zaten 2-3 senede bir sistemini yenilemek zorundadır. Performansa gerçekten ihtiyaç duyan bir kullanıcıysanız, 3D ya da görüntü işleme gibi işlerde çalışıyorsanız yapacağınız tek bir işle çıkartırsınız bu yatırımın bütün maliyetini. Eğer size para kazandırmayacaksa bu işlemcileri KESİNLİKLE ALMAYIN! 2013'e kadar idare ederiz eldeki imkanlarla üzmeyin kendinizi para biriktirin :)
KatanaHero 21.7.2011 17:30:05
quote:

Orijinalden alıntı: .45 ACP


quote:

Orijinalden alıntı: KatanaHero


quote:

Orijinalden alıntı: interyasin

bulldozer bi hatada geç çıkartmakla ekonomik krize denk getiriyor olması olacak.


Daha henüz piyasaya çıkmamış performansının ne olacağını "tam olarak" bilmediğiniz ürünler hakkında bu şekilde yorum yapmamalısınız. Bulldozer'in performansı beklenenden çok daha üstün çıkarsa ne diyeceksiniz?


performans olarak degil de satistan mi bahsediyor bilmem ama arkadas besiktasliysa her turlu baglar hocam 8'den baksaniza hala besiktasliyim diye dolasabiliyor.


aynen
.45 ACP 21.7.2011 17:28:28
quote:

Orijinalden alıntı: KatanaHero


quote:

Orijinalden alıntı: interyasin

bulldozer bi hatada geç çıkartmakla ekonomik krize denk getiriyor olması olacak.


Daha henüz piyasaya çıkmamış performansının ne olacağını "tam olarak" bilmediğiniz ürünler hakkında bu şekilde yorum yapmamalısınız. Bulldozer'in performansı beklenenden çok daha üstün çıkarsa ne diyeceksiniz?


performans olarak degil de satistan mi bahsediyor bilmem ama arkadas besiktasliysa her turlu baglar hocam 8'den baksaniza hala besiktasliyim diye dolasabiliyor.
KatanaHero 21.7.2011 17:07:36
quote:

Orijinalden alıntı: interyasin

bulldozer bi hatada geç çıkartmakla ekonomik krize denk getiriyor olması olacak.


Daha henüz piyasaya çıkmamış performansının ne olacağını "tam olarak" bilmediğiniz ürünler hakkında bu şekilde yorum yapmamalısınız. Bulldozer'in performansı beklenenden çok daha üstün çıkarsa ne diyeceksiniz?
interyasin 21.7.2011 14:34:33
bulldozer bi hatada geç çıkartmakla ekonomik krize denk getiriyor olması olacak.
Batuist 20.7.2011 23:58:06
yüksek performans iyidir.. bugün üst segmentteki kategorilere gelir yeni özellikler sonra yavaş yavaş orta ve giriş seviyesinede sıçrar.. ama önce giriş yapması lazım. heryeni teknolojiyide azarlamayın kimse sizi almaya zorlamıyor yeterki teknoloji ilerlesin torunlarım göreceğine ben göreyim bu beni neden rahatsız etsin ki... ama işin ilginç yanı kısa süre sonra ivybridge işlemcilerin çıkacak olması..
acbold 20.7.2011 21:14:00
intel büyük işler yapıyor gibi gözüküyor fakat öyle değil aslında.nehalem hadi tamam yeni yeni birşeyler oldu.sandy bridge geldi.o güzel şeyin daha iyisi dendi sattılar. ee ler gelicek kime satıcaklar merak ediyorm. anakart değişe değişe bir hal oldu millet.ayrı yeten anakart parası ve işlemcinin farkını ödüyor kullanıcılar (amd ile kıyaslarsak). intelin pazar payının hazır sistemler dışında düşeceğini düşünüyorum..
defender 20.7.2011 01:27:59
quote:

Orijinalden alıntı: respire91


quote:

Orijinalden alıntı: .45 ACP

basligini actigim icin hatirliyorum sb-e 2012 ilk ceyrek, ivy 2012 ikinci ceyrek deniyor intel onaylamadi diye biliyorum.tr'ye gelmesi etmesi de hesaplanabilir tabi.

quote:

bu işlemci çıktığında i7-990x yarı fiyatına iner 2000 tl e yenisi satılır


bu dedigin olsaydi buradaki amd kullanicilarina yanlis yapiyorsunuz gelin intel kardesliginde dunya barisi gibi cumleler kurardim. intel'in yenisi cikinca eskisini afedersiniz ayaga dusurmemek icin piyasadan kaldirmak gibi bir politikasi mi ne varmis, intenetiniz hayirli olsun esprisi yaptirmak icin soyledin di mi az degilsin.


eski tarihlerde farklı bi durum olmadı eskisinin fiyatı yarıya kadar indi yenisi eskisinin fiyatına çıktı
i7-980 i hatırla 2000 tl idi i7-990 cıkınca ne oldu 980 1000 tl civarına düştü 990 2000 tl halen çıkmasını bekle ve gör fiyat yarına iniyormu inmiyormu hayret arkadaş herkes bi laf sokma çabası içerisinde


Aslında laf sokma çabası falan yok ama yanlış bilgilerle yapılmış bir yorum var.Bir kere 980X 1000TL'ye falan düşmedi 980 diye Extreme olmayan bir model piyasaya sürüldü daha ucuza.980x'in de fiyatı düştü fakat 1000TL civarına mı? Eğer civar olarak dediğin 1500-1600 gibiyse o pek civarı olmuyor.
Ayrıca bırak i7'yi i5'i, halen daha Core2Quad QX'lerin fiyatlarından haberin var mı?
Not: intel kullanıyorum
KUM23 19.7.2011 23:32:54
intel çok önde AMD ye destek verenler iiyi yapıyor fakat AMD nin çok çalışması gerek tabi çalışmaklada olmuyo artık intelin bütçesinin altından nasıl kalkarki hakklı AMD yenilmekte..
.45 ACP 19.7.2011 18:32:49
tabi forum geneli olarak 980 ve 990 modelleri takip ediyoruz.biz forumda bir tane bulduk diye takiliyoruz sen ne diyorsun..
respire91 19.7.2011 18:26:17
quote:

Orijinalden alıntı: .45 ACP

basligini actigim icin hatirliyorum sb-e 2012 ilk ceyrek, ivy 2012 ikinci ceyrek deniyor intel onaylamadi diye biliyorum.tr'ye gelmesi etmesi de hesaplanabilir tabi.

quote:

bu işlemci çıktığında i7-990x yarı fiyatına iner 2000 tl e yenisi satılır


bu dedigin olsaydi buradaki amd kullanicilarina yanlis yapiyorsunuz gelin intel kardesliginde dunya barisi gibi cumleler kurardim. intel'in yenisi cikinca eskisini afedersiniz ayaga dusurmemek icin piyasadan kaldirmak gibi bir politikasi mi ne varmis, intenetiniz hayirli olsun esprisi yaptirmak icin soyledin di mi az degilsin.


eski tarihlerde farklı bi durum olmadı eskisinin fiyatı yarıya kadar indi yenisi eskisinin fiyatına çıktı
i7-980 i hatırla 2000 tl idi i7-990 cıkınca ne oldu 980 1000 tl civarına düştü 990 2000 tl halen çıkmasını bekle ve gör fiyat yarına iniyormu inmiyormu hayret arkadaş herkes bi laf sokma çabası içerisinde
mav1li 19.7.2011 09:35:02
Intel çıldırdı. 6 ayda bir platform değiştiriyor.
Son iki yılın platformları:
LGA 1366
LGA 1156
LGA 1155

Gelecek
LGA 2011
IB lerede LGA 2012 yaparlar. Şimdi destek var diyorlar ama o zamana kadar bir yamuk çıkabilir. Faz ünitesi farklı, gerilim farklı vs deyip çamura yatabilirler.

Kullanıcıya 3 kanal belleğin ne faydasını vardı? Şimdi 4 kanal çıkıyor. Intel sömürsün bakalım. Umarım x86 umarım win8 ile etkinliğini yitirir. Ne buya %10-15 fark için platform değiştiriyorlar.

Gpular 5 teraflopa çıktı. İşlemciler hala 50-60 gflopsda takılıyor. x86 devri artık bitmeli.
.45 ACP 19.7.2011 07:21:47
hocam folding'e bu kadar sarmasan ben bu intel basliklarina bakmayacam bile you know.
CoolnQuiet 19.7.2011 06:48:43
6 çekirdek olması gereksiz olmuş, şimdiki 6 çekirdeklilerden fazla bir performans farkı olmayacaktır. Belki daha iyi o/c sunar. 8 çekirdeklileri beklemek lazım. AMD'nin bu performansıyla onuda 1 yıl bekletir artık intel. Nasılsa meydan boş kaldı pardon kendisine kaldı yine.
.45 ACP 19.7.2011 06:34:20
basligini actigim icin hatirliyorum sb-e 2012 ilk ceyrek, ivy 2012 ikinci ceyrek deniyor intel onaylamadi diye biliyorum.tr'ye gelmesi etmesi de hesaplanabilir tabi.

quote:

bu işlemci çıktığında i7-990x yarı fiyatına iner 2000 tl e yenisi satılır


bu dedigin olsaydi buradaki amd kullanicilarina yanlis yapiyorsunuz gelin intel kardesliginde dunya barisi gibi cumleler kurardim. intel'in yenisi cikinca eskisini afedersiniz ayaga dusurmemek icin piyasadan kaldirmak gibi bir politikasi mi ne varmis, intenetiniz hayirli olsun esprisi yaptirmak icin soyledin di mi az degilsin.
respire91 19.7.2011 05:27:24
bu işlemci çıktığında i7-990x yarı fiyatına iner 2000 tl e yenisi satılır
snow-leopard 19.7.2011 01:23:09
quote:

Orijinalden alıntı: dodomoco


quote:

Orijinalden alıntı: smogy

zavallı buldozer ölü doğdu üstelik daha erken doğumda değil hala AMD nin karnında bekliyor olgunlaşmasını ama bir işe yaramadı , gerçek rakip lazım intele bu böyle olmaz


DOSTUM BU ŞAKA FALANMI SANDY E 2012NİN HAZİRANINDA ÇIKICAK BULLDOZER İSE EKİMDE AMD KAÇ AY BOYUJNCA LİDERLİĞİ ALICAK SONRA İSE 2. SERİ BULLDOZERLER GELİYOR SANDY ELER İLE YARIŞMAK İÇİN


amd yine erteler bir iki ay
setek01 19.7.2011 00:35:27
quote:

Orijinalden alıntı: dodomoco


quote:

Orijinalden alıntı: smogy

zavallı buldozer ölü doğdu üstelik daha erken doğumda değil hala AMD nin karnında bekliyor olgunlaşmasını ama bir işe yaramadı , gerçek rakip lazım intele bu böyle olmaz


DOSTUM BU ŞAKA FALANMI SANDY E 2012NİN HAZİRANINDA ÇIKICAK BULLDOZER İSE EKİMDE AMD KAÇ AY BOYUJNCA LİDERLİĞİ ALICAK SONRA İSE 2. SERİ BULLDOZERLER GELİYOR SANDY ELER İLE YARIŞMAK İÇİN


Sonbaharda çıkacağı hem yukarıda belirtilmiş hem de aylar öncesinden ben de böyle biliyorum. 2012 Haziran hangi kaynakta belirtilmiş?
dodomoco 19.7.2011 00:16:52
quote:

Orijinalden alıntı: smogy

zavallı buldozer ölü doğdu üstelik daha erken doğumda değil hala AMD nin karnında bekliyor olgunlaşmasını ama bir işe yaramadı , gerçek rakip lazım intele bu böyle olmaz


DOSTUM BU ŞAKA FALANMI SANDY E 2012NİN HAZİRANINDA ÇIKICAK BULLDOZER İSE EKİMDE AMD KAÇ AY BOYUJNCA LİDERLİĞİ ALICAK SONRA İSE 2. SERİ BULLDOZERLER GELİYOR SANDY ELER İLE YARIŞMAK İÇİN
sadtneverdie 19.7.2011 00:15:56
sadece oyun oynayanların işine yaramayacak. o yüzden onalr amd yi desteklesin :)
setek01 18.7.2011 23:51:22
Bakıyorum da yine bulldozer eleştirisinden geçilmiyor. Hiç AMD kullanmamış biri olarak benim de pek hoşuma gitmiyor. Ben de bir kaç ay önce 6990 çıkmadan önce DH'de verilen ilk testlerle ilgili bir yorumda bulunmuş AMD'nin böyle bir grafik kartına yeterli servisi yapacak işlemci+chipset platformuna sahip olmadığını belirtip; AMD bu testleri acaba X58 üzerinde yapmış olmasın imasında
bulunmuştum. AMD sevenlerden tepki aldım doğrudurancak o zaman 1090t ile iddia edilen skorlarında da alınamayacğı gerçekti. Yalnız LGA 2011 LGA 1366 platformunun halefi olacağına göre daha çıkmamış olan Bullozer için sanırım Ivy Bridge Platformunu beklemek ve İntel'in x58 yada SB-E platformlarının kullanıcı profili ve haliyle fiyat olarak aynı klasmanda olmadığını hatırlatarak daha centilmen bir tavırla eleştiri getirilmesi kanısındayım.

Geçen bir yerde daha yazdım: kendim 2500k kullanıyorum ve MSı p67 anakartla SLI ve CF desteği de üzerinde olarak yıllardır belki de kurduğum en F/P sistem oldu benim için. 4,5 GHZ tık demeden canavar gibi. Ancak geçmişte İntel'in extereme işlemcilere uyguladığı fiyat politikasını SB ile geride bıraktığını hatta yeni 22nm Ivy'lere de geriye dönük destek sağlayacağını hatırlatırken bunun sadece Intel'in değil, bir adım geriden gelse de AMD'nin de başarısı sayıldığını belirttim. Rekabet şartları daha iyi oldukça X58 ve SB-E gibi platformlarında benim gibi uzak duran kullanıcılar için cazip konuma gelmesine katkı sağlayacağına inanıyoum.
KatanaHero 18.7.2011 23:19:18
quote:

Orijinalden alıntı: fx57


quote:

Orijinalden alıntı: KatanaHero

Haberdeki bir yanlış bilgiyi düzeltmek isterim: Sandy Bridge-E serisi 32nm değil 22nm üretim teknolojisiyle üretilecek.


Merhaba,

Haberde yanlış bilgi yok, Sandy Bridge-E serisi işlemciler de 32nm üretim teknolojisiyle geliyor. Intel'in 22nm üretim teknolojisiyle hazırladığı ilk modeller Ivy Bridge jenerasyonu altında sunulacak.

Sevgiler,

Fx57


Pardon o zaman teşekkürler
mugurgok 18.7.2011 22:59:13
Bence bu sitede İntel haberleri yayınlanmasın boşuna. Amd taraftarları gerekli gereksiz eksiye abanıyolar. Sanki noluyolarsa kendilerine. Hala adamlarda taraftarlık duyguusu sönmedi. Maç var sanki
smogy 18.7.2011 21:16:02
zavallı buldozer ölü doğdu üstelik daha erken doğumda değil hala AMD nin karnında bekliyor olgunlaşmasını ama bir işe yaramadı , gerçek rakip lazım intele bu böyle olmaz
DH Misafiri 18.7.2011 21:01:12
Yine anakart değiştirme yolu görünmüş tüm intel kullanan kişilere bıktım desem yeridir resmen zırt bırt anakart mı değiştirilir her işlemci için amd sistemler gibi uyumluluk yapma malı götürecek aslında.
WinteR 18.7.2011 20:11:43
Ivy Bridge çıkmak üzereyken intelden gereksiz bir hamle, ölü.
soar.kerrigan 18.7.2011 19:43:59
quote:

Orijinalden alıntı: tiger cage

işlemci pazarı hareketlendi yine ama tek taraflı, amd den intel işlemcilerle başa baş mücadele edebilecek bulldozerler bekliyoruz



amd cok uzun bir sure rakip olamiyacak. intelinartik yaptigi tek sey elindeki parayi tutabilmek icin elinden gelen her .bnel.g. yapmak.

belki onumuzdeki jenerasyonlarda intelin bu tavri olmasina ragmen gene amd one gecebilir. ati yok artik amd var...





babama hep diyorum baba banada xm islemci al babam diyor sen salakmisin. kotu hissediyorum. yurtdisinda senin verdigin islemci parasina adamlar sirket aciyor...
tiger cage 18.7.2011 18:07:42
işlemci pazarı hareketlendi yine ama tek taraflı, amd den intel işlemcilerle başa baş mücadele edebilecek bulldozerler bekliyoruz
fx57 18.7.2011 17:59:24
quote:

Orijinalden alıntı: KatanaHero

Haberdeki bir yanlış bilgiyi düzeltmek isterim: Sandy Bridge-E serisi 32nm değil 22nm üretim teknolojisiyle üretilecek.


Merhaba,

Haberde yanlış bilgi yok, Sandy Bridge-E serisi işlemciler de 32nm üretim teknolojisiyle geliyor. Intel'in 22nm üretim teknolojisiyle hazırladığı ilk modeller Ivy Bridge jenerasyonu altında sunulacak.

Sevgiler,

Fx57
bocekgrafik 18.7.2011 17:58:15
İntel'in bu çipset değiştirme hızına göre konuşacak olursak, 1366 soket işlemcilerle en az 2 nesili pas geçebiliriz sanırım.
asilturk4646 18.7.2011 17:09:20
Fiyatlarda Epey Pahalı Olacak Desenize..Buna Birde Yeni Anakart Lazım..Ekstra masraflar buna uygun yeni anakartlar ne zaman cıkacak acaba bilgisi olan varmı?
yc#1 18.7.2011 16:57:52
Bellek üreticileri bayram edecek.
K-Ci 18.7.2011 16:50:59
quote:

Orijinalden alıntı: umutarslan.com

quote:

Orijinalden alıntı: K-Ci

Intel ne yaparsa yapsın ben amdyi destekleme taraftarıyım çünkü intelin pazar payı çok yüksek nerdeyse tekel gibi birşey adamlar. AMDyi desteklemeyizki hem karı hem de pazar payı artsın buda rekabetin artmasına ve işlemci fiyatlarının aşağı çekilmesine sebep olsun. Böyle giderse intel bize 10000 dolarlık işlemciler de yapar yakında.


bu ne saçma bi düşünce.git o zaman via al onuda destekle :D


Via ile amdyi bir tutarsan o senin saçmalığın olur zaten, via da amd gibi işlemci üretebilseydi o zaman onu da desteklerdik merak etme
MxFxOx 18.7.2011 16:49:39
İntel istediği an bir buldozer çıkarabiliyor bu onlardan biri.
umutarslan.com 18.7.2011 16:30:31
quote:

Orijinalden alıntı: K-Ci

Intel ne yaparsa yapsın ben amdyi destekleme taraftarıyım çünkü intelin pazar payı çok yüksek nerdeyse tekel gibi birşey adamlar. AMDyi desteklemeyizki hem karı hem de pazar payı artsın buda rekabetin artmasına ve işlemci fiyatlarının aşağı çekilmesine sebep olsun. Böyle giderse intel bize 10000 dolarlık işlemciler de yapar yakında.


bu ne saçma bi düşünce.git o zaman via al onuda destekle :D
K-Ci 18.7.2011 14:40:52
Intel ne yaparsa yapsın ben amdyi destekleme taraftarıyım çünkü intelin pazar payı çok yüksek nerdeyse tekel gibi birşey adamlar. AMDyi desteklemeyizki hem karı hem de pazar payı artsın buda rekabetin artmasına ve işlemci fiyatlarının aşağı çekilmesine sebep olsun. Böyle giderse intel bize 10000 dolarlık işlemciler de yapar yakında.
ahmet__01 18.7.2011 14:30:55
amd zaten intel'in ex işlemcilerle rakip olmadı sonuçta sattığı fiyat ortada 2000tl'lik ex. işlemci ile 500-600tl olan amd işlemciyi kıyaslamak saçma ayrıca ön bellek konusunda amd (16mb) eksik kalır yanı yok tabi izlek olarak ne olacağı belli değil kimisi 8 çekirdek 8 izlek diyor kimisi farklı birşey diyor ama bildiğim tek şey amadenin 2. revizyon işlemcileri f/p daha iyi olacak.
SkyLord4u 18.7.2011 14:22:51
@Fx57
"MD'nin Bulldozer işlemci" AMD yazılacağına "MD" yazılmış dikkatinize...

Şuan AMD (Black Edition) dışında f-p ürünü yok piyasada şahsi fikrim.İntel yine bir soket değişimine giderse 4 güncel soket yapısı ile tarihi bir rekora imza atacaktır.Son kullanıcıya olan olacatır gene kafa karıştırıcı bir çok ayrıntı çıkacaktır yok hangi anakart yongası daha performanslıdır kaç faz üniteli PCI-Ex 16 Ver 2.x 3.x bakın dur.i7 serisi işlemcilere el sürülmüyor i5 bir derece iyi fiyatları var özelliklerine göre.Bahsedilen işlemci çıktığında son kullancıya acaba nasıl yansıyacak.Herhalde bu işlemciyi almak isteyenlerin 2.500-3.000TL gibi bir meblayı gözden çıkarması lazım...
snow-leopard 18.7.2011 14:00:59
quote:

Orijinalden alıntı: soar.kerrigan


quote:

Orijinalden alıntı: Chromer

Acaba bu işlemcilerin i7 900 serisinden tek farkı bellekleri mi olacak?


parası olacak.



quote:

Orijinalden alıntı: bugra34

buldozerın ezilişini gorur gibiyim
bu ıslemciler su ankı 1155 sokete uygun olucakmı?




abi baktım baktım baktım birşey göremedim ben. ne gördün acaba söyliyebilirmisin valla çok merak ettim. uyuyamam buğün lüfen söyle.


bulldozer daha cıkmayıp kendısını 2600K ya rakıp gösterirken bu ıslemcılere rakıp cıkarması oda bı 6 yıl surer bu yuzden buldozer gec cıktığı ıcın ölü doğcaktır ve ezılecektır
theyapici 18.7.2011 13:24:23
1000 tl ye anakart alınır 2000 tl ye de işlemci 5000 tl ye güzel bir makina toplanabilir.
@@@@fx57 keşke sitenizde english versiyonda olsa da ecnebiler de sizi iyi takip edebilse.
Bu arada bulldozer 2600k ya rakipken nasıl da fx adını hakkedip bu sandybridge e lere kafa tutabilecek?Eğer tutamayacaksa fx efsanesini tekrardan piyasaya sadece isim olarak sürmenin mantığı nedir?
born2bemad 18.7.2011 13:17:46
10-15MB önbellek, çarpan kilidi kapalı modelde bile turboyla 3.9ghz,4 kanal bellek desteği?? oh oh suyundan da koy.
Intel yine abarmış e tabiki fiyatlarda abaracak doğal olarak. Lugatında F/P kavramı olanların dönüp bakmayacağı işlemciler olacak yani
BuĞrA 18.7.2011 13:09:58
quote:

Orijinalden alıntı: MÜŞAVİR


quote:

Orijinalden alıntı: bugra34

buldozerın ezilişini gorur gibiyim
bu ıslemciler su ankı 1155 sokete uygun olucakmı?


2011 soket olacak, uymayacak yani.

doğru abı unutmusum bızim soketlere İB gelicekti.

@soar.
Allahını seversen benım msjlarımı alıntı yapıp soru sorma.
Chromer 18.7.2011 13:06:34
quote:

Orijinalden alıntı: soar.kerrigan


quote:

Orijinalden alıntı: Chromer

Acaba bu işlemcilerin i7 900 serisinden tek farkı bellekleri mi olacak?


parası olacak.






Evet güzel cevap teşekkürler

Bir sorum daha var aslında aynı nesilden farklı işlemcilerin frekans hızları ve bellekleri aynı olsa aynı performansı verir mi? yani bir işlemcinin hızını başka ne etkiler biraz konu dışı oldu ama ya da şuna da cevap verebilirsiniz aynı nesil içerisinde ki işlemcilerin mimarisi de aynı mıdır (nm faktörünü kastetmiyorum)
soar.kerrigan 18.7.2011 12:59:10
quote:

Orijinalden alıntı: Chromer

Acaba bu işlemcilerin i7 900 serisinden tek farkı bellekleri mi olacak?


parası olacak.



quote:

Orijinalden alıntı: bugra34

buldozerın ezilişini gorur gibiyim
bu ıslemciler su ankı 1155 sokete uygun olucakmı?




abi baktım baktım baktım birşey göremedim ben. ne gördün acaba söyliyebilirmisin valla çok merak ettim. uyuyamam buğün lüfen söyle.
Chromer 18.7.2011 12:56:24
Acaba bu işlemcilerin i7 900 serisinden tek farkı bellekleri mi olacak?
gurpolo4 18.7.2011 12:43:15
İntelin core i7-990x ex işlemcisini 2,000 tl gibi bir fiyata sattığını düşünürsek bu işlemçinin ne kadar olaçağı bellisiz ama f/p olarak epey uçuk olacak o belli lga2011 denmiş her işlemcide veya işlemci ailesinde anakart değiştirmek extra masraf olduğunu düşünürsek yani sitem toplamış arkadaşlar s.b elinden cıkarıp böyle bir sistem toplucağını sanmıyorum gereksiz görüyorum.
QrY! 18.7.2011 12:38:09
quote:

Orijinalden alıntı: bugra34

buldozerın ezilişini gorur gibiyim bu ıslemciler su ankı 1155 sokete uygun olucakmı?


dostum okumadın galiba x79 LGA2011 denmiş.


4 kanal bellek olayı kafamı karıştırdı nasıl bir artı sağlayacak ?:S
MÜŞAVİR 18.7.2011 12:37:48
quote:

Orijinalden alıntı: bugra34

buldozerın ezilişini gorur gibiyim
bu ıslemciler su ankı 1155 sokete uygun olucakmı?


2011 soket olacak, uymayacak yani.
BuĞrA 18.7.2011 12:29:21
buldozerın ezilişini gorur gibiyim
bu ıslemciler su ankı 1155 sokete uygun olucakmı?
Durum Üyeyim Üye Değilim
E-Posta
Mesaj

Güvenlik Kodu Güvenlik kodu   Güvenlik kodunu göremiyorsan buraya tıkla