TTNET
HAFTANIN
TTNET DESTEK
HİZMET ÖZETİ
- 26388 TTNET Kullanıcısına hizmet verildi.
Casper Logitech
Facebook ile Bağlan Kaydol

Kullanıcı Adı

Şifre

Beni Hatırla Şifremi Unuttum
Apple tarihin ilk "trilyon dolarlık" şirketi olma yolunda Lenovo'dan iPad boyutunda yeni tablet; IdeaTab S2019 HABERE ATLA YORUMLARI GÖR (144) YORUM YAZ

tarafından 9 Nisan 2012, Pazartesi 14:33 tarihinde yazıldı Donanımhaber TR

Nokia'nın 41MP kameralı telefonu PureView 808 fiyatlandı
Günlük Haber Erdi ÖZÜAĞ "Fx57"
144
 
 
Şubat ayında düzenlenen Mobil Dünya Kongresi'nin en büyük sürprizi kuşkusuz Nokia'nın 41 Megapiksel çözünürlüğünde kameraya sahip yeni telefonu PureView 808 oldu. Henüz 8 Megapiksel'in üzerinde kameraya sahip üst seviye akıllı telefonlar yaygınlaşmamışken, Nokia'nın 41MP iddiası ile sahneye çıkması, mobil teknoloji tutkunlarını heyecanlandırmaya yetmişti.
 
Kamera konusunda çıktığı dönemin en iyilerinden biri olan N8 modelinin yerini alması beklenen PureView 808'in yakın zamanda piyasaya sunulacağı yönündeki en güçlü sinyal bizzat Nokia cephesinden geldi ve telefonun fiyatı da netleşmiş oldu. Sahip olduğu Carl Zeiss lensli kamera ve PureView görüntüleme teknolojisine ek olarak 4-inç büyüklüğünde nHD ClearBlack AMOLED ekrana, 16GB depolama kapasitesine ve Dolby Digital Plus 5.1 ses desteğine sahip olan akıllı telefon, İtalya'da ön siparişe sunulurken bizzat Nokia İtalya'nın sitesinde yer alan son kullanıcı satış fiyatı ise 600 Avro yani başka bir değişle 785 dolar ki, karşılaştırma açısından bu fiyat seviyesinin HTC One X gibi iddialı Android telefonlarla benzer seviyede olduğunu da not düşmek gerekiyor.
 
 
 
Bu haberin bağlantısı
URL
Yorumlar eskiden yeniye doğru listelenmektedir. Sıralamayı değiştirmek için sağdaki menüyü kullanabilirsiniz.
ATTILA 7.8.2012 15:11:41
quote:

Orijinalden alıntı: piri reis

quote:

Orijinalden alıntı: ATTILA

quote:

Orijinalden alıntı: piri reis

bence asıl sorulması gereken soru cep telefonunda 41mp'e ihtiyaç var mı ?

Kullanırsan var

iyide zaten 5pm lik bi kamera ile çekilen resmi poster bile yapabiliyorken 41mp e ihtiyaç olsa aynı fiyata gayet güzel bir fotograf makinesi alınabiilir görüşündeyim.

fotoğraf makinası almak tam olarak öyle olmuyor;

bitmeyen kartuşlu fotoğraf yazıcım var. N8 ile 1,5 senede 1000 den fazla foto çekip çıkartmışım, iyiki de yapmışım zaman geri gelmiyor, hatıralarda... Fotoğraf makinası olsa belki bu sayı 100 de kalacaktı.Sadece belli olan ve özel günlerde yanımda olacaktı...
piri reis 7.8.2012 14:53:45
quote:

Orijinalden alıntı: ATTILA

quote:

Orijinalden alıntı: piri reis

bence asıl sorulması gereken soru cep telefonunda 41mp'e ihtiyaç var mı ?

Kullanırsan var

iyide zaten 5pm lik bi kamera ile çekilen resmi poster bile yapabiliyorken 41mp e ihtiyaç olsa aynı fiyata gayet güzel bir fotograf makinesi alınabiilir görüşündeyim.
ATTILA 7.8.2012 14:45:37
quote:

Orijinalden alıntı: piri reis

bence asıl sorulması gereken soru cep telefonunda 41mp'e ihtiyaç var mı ?

Kullanırsan var
denizli7 7.8.2012 14:41:46
eğer bu fiyatsa bence diğer telefonlara göre gayet uygun
piri reis 7.8.2012 11:54:44
bence asıl sorulması gereken soru cep telefonunda 41mp'e ihtiyaç var mı ?
vural07 7.8.2012 11:25:31
beklentiye bakar bu iş.bence telefon alo desin sürekli yanımda olduğu için bide iyi fotoğraf çeksin başka özellik istemem.bence tlf güzel.fiyatın düşmesini bekliyercez artık
Umutcan 20.6.2012 10:46:42
Açıkcası akıllı bir telefon olarak kullanılabilirliği, performansı ve işletim sistemi yine zayıf kalmış. Tek güzelliği kamerası. Ama o parayı veren adam da gidip dslr alıp işi kökten çözse daha mantıklı
olur gibime geliyor. Sonuçta dslr makinelerin büyük sensörleri ve iso performanslarıyla karşılaştırılabilecek bir cihaz yok ortada. Ama kompakt makinelere göre ise çok kaliteli fotoğraflar elde edilebildiği
de bir gerçek. Telefonlu, kompakt boyutlarda kaliteli bir fotoğraf makinesi arayanların yöneleceği bir model olmuş.
Shahzade 19.6.2012 21:23:43
Fotoğraf kalitesi gerçekten çok iyi, en yüksek çözünürlükte dahi harika detay veriyor Nokia'nın yayınladığı görsellere bakacak olursak. Ancak keşke kameraya önem verdikleri kadar ekran ve işlemciye de verselermiş.
Hadeuweeo-Nyuseu 19.6.2012 21:13:32
41 mp ama dediği gibi 5mp lik bir alanını alıyormuş yada sıkıştırıyormuş... amaaan neyse iyi telefon
Scream5 19.6.2012 13:48:08
Kullandığım tüm telefonları toplasak yine 41 mp etmez foto makinası da dahil. Tek kelimeyle harika.
demircibu 18.4.2012 04:00:41
tokat yiye yiye atmayıda öğrencen.
BuZ-MaViSi 18.4.2012 02:37:37
nokia ın en büyük rakibi nikon olmuş.
apollo_17 17.4.2012 23:24:14
quote:

Orijinalden alıntı: sharpie


quote:

Orijinalden alıntı: apollo_17

İlk zamanlarda fiyatı yüksek olur ama sonra düşer diye tahmin ediyorum

Umarım öyle olur.zamanında n8 999TL'den çıktı ve doğru düzgün düşmedi bi türlü fiyatı.

n8 fiyatına rağmen satılıyordu. hem fiyatı da PureView 808 e göre alınabilecek seviyede. bugün 800-900 tl lik bir telefonu taksitle çoğu kişi bütçelerini sarsmadan alabilir. ama 1800 tl lik bir alışverişin taksiti her ay ekstrede göze batar. fiyatın değişmesi arz talep meselesi biraz. ama bu telefon şu anda 41 mp kamerası ile ön planda gibi duruyor, muadilleriyle aynı (iphone vs) performansı sergileyemezse fiyatını koruyamaz diye düşünüyorum.
CooLasFcuK 16.4.2012 00:46:02
Tamam kamerası cidden güzel. Yani çok az fotoğraf var şu anda ve detay olarak muhteşem seviyede. Renk olarak falan bilemiycem. Onlarda da iyidir mutlaka. Yalnız diğer özellikleri bu devirde facia. Fiyatı çok daha düşük olsa insan acımadan o parayı verir ve bu fiyata yeter bu özellikler der ama öyle değil işte. 1800'den falan gelecek sanırım. 1200,1300 civarı olsaydı büyük satışlar yapardı. Tabi sadece kamera için yine de vermezdim ben ama yine de satılırdı.
Experianc 15.4.2012 23:50:16
quote:

Orijinalden alıntı: Polyushka

41 Megapiksel olması bir marifet değil. Hadi 41 Megapikseli var diyelim, lensi, sensörü ne durumda bunun? iPhone'un 8 megapiksel kameralı telefonu bundan daha iyi fotoğraf çekmekte. 41 megapikselinin tek getirisi daha büyük boyutlu resimler demek sanırım

FaiL.....Hayatında üst seviye Nokia kullandın mı ?
sharpie 15.4.2012 23:19:45
quote:

Orijinalden alıntı: apollo_17

İlk zamanlarda fiyatı yüksek olur ama sonra düşer diye tahmin ediyorum

Umarım öyle olur.zamanında n8 999TL'den çıktı ve doğru düzgün düşmedi bi türlü fiyatı.
apollo_17 15.4.2012 22:30:45
İlk zamanlarda fiyatı yüksek olur ama sonra düşer diye tahmin ediyorum
sharpie 15.4.2012 22:22:01
Bu kadar konuşuldu ama başlık cihazın fiyatı.yani konumuza dönecek olursak ben cihaz için evet ama bu fiyat için hayır diyorum.
apollo_17 15.4.2012 22:08:20
kamerasına olumsuz bakmamak lazım 41 mp diye ortaya çıktığına göre eminim çok iyidir kamerası. Ama daha mühim olan şey içindeki yazılımı. Yine symbian sanırım ama İnşallah aksaklık barındırmaz.
sharpie 15.4.2012 21:01:38
quote:

Orijinalden alıntı: Polyushka

41 Megapiksel olması bir marifet değil. Hadi 41 Megapikseli var diyelim, lensi, sensörü ne durumda bunun? iPhone'un 8 megapiksel kameralı telefonu bundan daha iyi fotoğraf çekmekte. 41 megapikselinin tek getirisi daha büyük boyutlu resimler demek sanırım

çok iyi tespit yapmışsın senin gibi biri daha var aynı tespitte bulunan bak ona ne cevap verilmiş.
birde bari araştırmaya üşenip ve daha önceki sayfalarda yazılanları bile okumayıp bilmeden yazıyosun bari öğren sensor boyutu 1/1.2''
ki bu sensor boyutuna en yakın cep telefonu N8 onunda sensoru 1/1.8''
yukardaki arkadaşın dediği gibi iphone önce N8 kadar foto çeksin sonra 808'le yarışır.
quote:

Orijinalden alıntı: djpisagor

quote:

Orijinalden alıntı: quzman

quote:

Orijinalden alıntı: MrHxor

bunun 41 mp kamerası iPhone un 8 mp kamerasıyla aynı değerde.






Resmin büyük halini görebilmek için tıklayın
Orijinal boyut için tıklatın

portios 15.4.2012 20:55:18
quote:

Orijinalden alıntı: Polyushka

41 Megapiksel olması bir marifet değil. Hadi 41 Megapikseli var diyelim, lensi, sensörü ne durumda bunun? iPhone'un 8 megapiksel kameralı telefonu bundan daha iyi fotoğraf çekmekte. 41 megapikselinin tek getirisi daha büyük boyutlu resimler demek sanırım

lensine sensorune bak bakalim piyasada hangi cep telefonunda var? Senin o iphone 4s telefonun once n8 kadar foto ceksin ondan sonra 808 e bakariz pasam.
thunderbolt 15.4.2012 20:47:56
quote:

Orijinalden alıntı: Polyushka

41 Megapiksel olması bir marifet değil. Hadi 41 Megapikseli var diyelim, lensi, sensörü ne durumda bunun? iPhone'un 8 megapiksel kameralı telefonu bundan daha iyi fotoğraf çekmekte. 41 megapikselinin tek getirisi daha büyük boyutlu resimler demek sanırım

Telefon çıktı inceledin İphone'un daha iyi resim çektiğine kanaat getirdin bravo sana! Bir ara bu konudaki bir önceki sayfaya bakarsan(sayfa 2) aradığın sorulara cevap bulacağından eminim!!!
Polyushka 15.4.2012 20:13:39
41 Megapiksel olması bir marifet değil. Hadi 41 Megapikseli var diyelim, lensi, sensörü ne durumda bunun? iPhone'un 8 megapiksel kameralı telefonu bundan daha iyi fotoğraf çekmekte. 41 megapikselinin tek getirisi daha büyük boyutlu resimler demek sanırım
apollo_17 14.4.2012 22:58:18
Telefondan önce çin malı takliti gelirse hiç şaşırmayın.
telliibrahim 14.4.2012 18:39:50
hayallerimi yıktı çok pahalıymış ya 1200 falan olsa alacaktım, gerçi o kaliteye de değer ama çok para yine de
MrHxor 14.4.2012 14:58:34
quote:

Orijinalden alıntı: Daniel Faraday

quote:

Orijinalden alıntı: MrHxor

bunun 41 mp kamerası iPhone un 8 mp kamerasıyla aynı değerde.

hahahahha birileri baya kıskanmış anlaşılan

Daniel Faraday 14.4.2012 14:54:52
quote:

Orijinalden alıntı: MrHxor

bunun 41 mp kamerası iPhone un 8 mp kamerasıyla aynı değerde.

hahahahha birileri baya kıskanmış anlaşılan
sharpie 14.4.2012 14:36:12
@hadesperado
anlattık ama aynı adamlar yine başka başlıklarda sallamaya devam edecekler.anladıklarını pek sanmıyorum.
hadesperado 14.4.2012 13:09:43
quote:

Orijinalden alıntı: sharpie

quote:

Orijinalden alıntı: MrHxor

bunun 41 mp kamerası iPhone un 8 mp kamerasıyla aynı değerde.

harikasın bu kafayla devam.

quote:

Orijinalden alıntı: DarkEnergy

quote:

Orijinalden alıntı: redoano

telefonda 41 mp saçmalığın daniskası :) Megapixel fotoğrafçılar için hiç bir şey demekken nokia takmış bir mp sevdasına gidiyor. 41 mp çektiğin fotoğrafı nereye sığdıracan ki? 41 mp dedikleri 8 veya 12 mp ile çektiğin fotoğrafların boyutu büyümüş hali o kadar. Renk, karanlık ortam fotoğrafları vesaire zaten nokianın tek iyi olduğu şey son zamanlarda. Ama abartmaya gerek yok, rakipleri almış başını gibiyor nokia insanları halâ megapixel büyüterek kandırabileceğini sanıyor.

Sen bence PureView nedir araştır bu yaptığın yorum için utanırsın. Bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olan yurdum insanı.

dur ben ona anlatayım kardeş yorma kendini.o ve onun gibiler iyice okuyun.
@redoano
sen zaten mp den başka ne bilirsinki.kameranın sensor boyutundan haberin varmı 1/1.2 yada sensorden haberin varmı.
telefonun 41mp foto çekmediğini daha bilmiyorsun çıkıp 8 veya 12mp ile çekilip 41mp'ye büyütülmüş hali diyorsun.
cihaz 38mp foto çekiyor.
38 ve 34 mp'nin yazılımla 8-5 ve 3'e düşürüldüğünden haberi yokbu 41mp ne iş diye sorsan anlatırdık.
ayrıca alet 41mp ama hiç bi zaman 41 çekemeyecek evet ama babalar gibi istersen 4:3 formatta GERÇEK 38mp yada 16:9 formatta 34mp çekecek.. 5 den 8 den zıplatma vs. yok yani..bilmediğin bir konuda böyle çok emin konuşarak insanlarıda boş yere yanıltma.
neyin ne olduğunu anlamanız için buyrun şu aşağıdaki resme bakın.

quote:

Orijinalden alıntı: myhotyro

Nokia bizi salak yerine koyuyor, bizde haklısın Nokia, salaklık bile bizi tarife az kalır diye bağırıyoruz.

Ortada mercimek kadar sensör var orara 41 MP koysan ne yazar. Canon, Nikon, Sony onun 50 katı fazla alana sahip sensöre 40 MP koyamazken Nokia merecimek kadar sensöre 40 MP sensör koymuş. Hadi koydun, telefon 41 MP fotoğraf mı üretiyor? Hayır. Kaç MP üretiyor? 5 MP. Madem o kadar megapixel manyağısınız o zaman alacağınız 5MP fotoğraf için nasıl böyle heyecanla debelenebiliyorsunuz.

Adam gibi 5MP bile çekme şansı olmayan mercimek kadar sensörlü telefon için bu kadar yaygara kopartabiliyorsunuz ya hepinize tebrikler.

sensor 1/1.2'' bilseydin bu mesajı bence başka türlü yazardın.
quote:

Orijinalden alıntı: winnerS

Üzerindeki kamera fiziksel 5MP bir kamera diye biliyorum, yazılım aracılığıyla bu seviyeye çıkmış

yukardaki yazıyı okuyunca öğrenmişsindir doğrusunu.
quote:

Orijinalden alıntı: RAN7843

yazık o kadar para ver o kadar yavaşşşş bakın video yaya anlarsınızzz adam gibi birşey yapmıyor nokıa aple bak da biraz ders al amiral gemisi nedir bilmiyorrr piyasanın en iyi donanımını en iyi ekranını koyacaksın ondan sonra kendine göre dizayn edeceksinnnn nokıa o zaman o para verilir ama sen bir şey vermeden çok para istiyorsunnn olmaz

fiyat çok yüksek haklısınız ama söylediklerinizin tam tersini düşünün birde.apple veya android telefonlar niye ders alıp kameralarını düzgün yapmıyorlar.çamur gibi ufacık sensorlu kameraları dayıyolar habire.isteseler koyamazlarmı düzgün kameralar cihazlarına koyarlar ama yapmıyolar.dayan gitsin.nokiada onlara bakıp neden hızlı cihazlar yapmıyor onada katılıyorum.demekki hepsi bi haltları eksik yapıyor.
quote:

Orijinalden alıntı: zurna
bunun yerine fotograf makinası almak daha akıllıca.

o zaman oyun uygulama içinde bir laptop alıp onu yanınızda taşırsınız.

birde kandırma lafına çok gülüyorum.kullandığınız cihazlar 720p 1080p video çekiyor....çekiyorda video çekerken ses kaydını nasıl yapıyor.
bi seyredinde anlayın.


adam ittirmiş ama sığmamış, verdim şukunu...
bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olmayı bırakın zaten de bari fanboy olmayın...
AmKocak 14.4.2012 11:39:45
quote:

Orijinalden alıntı: nagasadow82

HTC One X bu telefonla aynı fiyatta gelecek ve 4 çekirdekli Cortex A9 işlemciye sahip.

Kabaca işlem gücünü hesaplarsak. Arm11 çekirdek 1.2 dmips, arm Cortex A9 çekirdek ise 2.5 dmips gücünde. Bu rakamlar ARM'ın sitesinden alınma.

Şimdi;

808 performans endeksi: 1 çekirdek * 1,2 dmips/MHZ * 1300 MHZ = 1560

One X performans endeksi: 4 çekirdek * 2.5 dmips/MHZ * 1500 MHZ = 15000


Yanlış okumadınız. Tamamı Nokia, Arm ve HTC'den alınan teknik özelliklerle hazırlanan performans tablosu ve HTC One X teoride yaklaşık olarak 10 kat daha güçlü bir işlem performansına sahip.

Ekran çözünürlüğü, rami neredeyse herşeyi kat ve kat üstün.

Ve bu iki telefon aynı fiyat.

Evet 808'in kamerası daha güzel. Fakat cep telefonu kullanan insanların %99'una HTC One X'in çekeceği fotoğraflar kusursuz gelecektir zaten. 808'in kamerası One X'den güzel olacaktır. Ama One X'de en iyi fotoğraf çeken telefonlardan biri telefonlardan biri. (Engadget test etmiş)



Şimdi durum buyken, bu fiyata kim 808 pureview alır merak ediyorum.

Not: One X 808 ile aynı fiyattan satılacak bir telefon olduğu için kıyaslandı. 808 daha çıkmamışken One X piyasada hazır . Zaten bu fiyat aralığında satılacak diğer android telefonlarda ya tegra3 ya Krait kullanmakta ki performansı One X ile benzer. Bu telefonlara örnek olarak Lg Optimus 4X, Pantech Vega HD, Asus Padfone, HTC One S örnek verilebilir. Galaxy S3 ve yeni Iphone'da One X benzeri işlem gücü taşıyacaktır.



üüüüf desene nasa ya beni bu ceple alırlar hemen alıp başvurmalıyım.24 saatlik işi 1 saniyede yapabileceğim nihahahahaha!!! yada dur ben en iyisi bu işlem performansıyla pi sayısını kaç saatte bulduğumu hesaplamalıyım yada bi taraflarıma....


quote:

Orijinalden alıntı: SpyPC


quote:

Orijinalden alıntı: ahmetdemirci


quote:

Orijinalden alıntı: Protoculture

Nokia'nın fiyat politikası hiç değişmedi ve değişmeyecek gibi. Bu fiyat nedir, SLR makine mi satıyorsun?

Adamlar tam anlamıyla eksiksiz bir multimedya akıllı telefonu yapıyorlar sende slrmi satıyorsun diyorsun. Evet cihaz tüm telefonların slr'si. Bunun yanında eksiksiz bir multimedya cihazı vede akıllı telefon.

Neyini savunuyorsun?
Nokia para mı verdi?Netesi eksiksiz multimedya be bunun.Sen internete girmenin,video izlemenin,oyun oynamanın,NFC özelliğini yeni birşey mi sanıyorsun?Benim Galaxy S2 onların babasını yapiyor.
Sende kesin Nokia vardır.

s2 de hdmi çıkışın var mı?

sen full hd videonu tv out la izlersin 800x600 le

başka sorum yok hakim bey




----



benim laptobum hala tek çekirdekli 512 mb ram i var ve windows7 çalıştırıyor visual studio yla program yazabiliyorum sorun olmuyor nerdeyse s2 le aynı özellikte laptobum var ulan gta4 oynuyorum ve android hala arada kasıyorsa symbiana değil kendinize laf atın bu kadar donanıma ne gerek var kardeşim laptoba taksan uçuruyor telefonda napıcam ? 4 çekirdekli işlemci gerekli ama 41 mp kamera vooaaah ne kadar saçma

samsung çıkarsaydı annnenize babanıza ağlardınız anneee 41 megapiksel amaaaa diye
This İs The Life 13.4.2012 17:59:02
Çok harika bir telefon kamerasına söylenecek söz yok , Nokia bu tarz ataklarla dikkatini üstüne çekmek istiyor ama bence yeterli değil.Ayrıca bu telefon 600 € etmez
nagasadow82 13.4.2012 15:22:45
quote:

Orijinalden alıntı: sharpie

quote:

Orijinalden alıntı: nagasadow82

Evet 808'in kamerası daha güzel. Fakat cep telefonu kullanan insanların %99'una HTC One X'in çekeceği fotoğraflar kusursuz gelecektir zaten. 808'in kamerası One X'den güzel olacaktır. Ama One X'de en iyi fotoğraf çeken telefonlardan biri telefonlardan biri. (Engadget test etmiş)


engadget neyi test etmiş.
al sana test böyle olur.htc'nin imagesense diye yaygara kopardıkları bumuymuş....rezalet.
http://www.gsmarena.com/piccmp.php3?idType=1&idPhone1=4320&idPhone2=4574&idPhone3=3252

http://www.gsmarena.com/htc_one_x-review-747p6.php
gsmarena iyi değil diyor.zaten görünüyor fotolarda.

Yani zaten HTC One X 808 pureview'dan iyi çekiyor demedim.

808 pureview kat kat daha iyi çekiyordur kesin!!!

One X kusursuz veya çok güzel fotoğraf çekiyor da demedim. Dediğim;

Cep telefonu kullanan insanların %99'una HTC One X'in çekeceği fotoğraflar kusursuz gelecektir zaten.

Sizin beğenmediğiniz fotoğrafları ben beğeniyorum, gsmarenanın beğenmediği fotoları engadget ve phonearena beğeniyor. Yani bir çok insan cep telefonundan en fazla bunu bekliyor. Benim söylemeye çalıştığım buydu.


Elbette One X'in fotoğrafıyla yetinmeyen insanlar olacaktır. Ama bu dediğim gibi %1 geçmez sanmam. 808 preview alan adama bir şey demem zaten. Eğer cep telefonu fotoğrafı çok önemliyse bu paranın az geleceği insanlar bile vardır.

Ama işlemcinin yavaşlığı ki 10 kat, çözünürlüğün azlığı bir çok insanı etkileyecektir gibime geliyor. Bu konuda yorumlarınızı ve fikirlerinizi duymak isterim açıkçası.

Not: Tekrar söylüyorum sakın yanlış anlamayın. Ben 808 alacak ansanları eleştirmiyorum. Beklentisi fotoğraf olan insanları çok mutlu edecektir.

Ben Nokia'yı eleştiriyorum. Müşteri beklentilerinden hiç anlamadıklarını düşünüyorum. Biz uzman değiliz tabi. Ama haklı olduğumuz zaten son yıllarda Nokia'nın akıllı telefon pazarında ki pazar payı kayıbından da görünüyor gibi.

Bu telefon bence ortalama bir insan için, fotoğraf makinesini çok fazla önemsemeyen bir insan için, galaxy S2 ve Iphone 4s'in fotoğraflarını kusursuz bulan insanlar için ( Ki emin olun %99) inanılmaz derecede pahalı bir ürün.
sharpie 13.4.2012 13:44:15
quote:

Orijinalden alıntı: nagasadow82

Evet 808'in kamerası daha güzel. Fakat cep telefonu kullanan insanların %99'una HTC One X'in çekeceği fotoğraflar kusursuz gelecektir zaten. 808'in kamerası One X'den güzel olacaktır. Ama One X'de en iyi fotoğraf çeken telefonlardan biri telefonlardan biri. (Engadget test etmiş)


engadget neyi test etmiş.
al sana test böyle olur.htc'nin imagesense diye yaygara kopardıkları bumuymuş....rezalet.
http://www.gsmarena.com/piccmp.php3?idType=1&idPhone1=4320&idPhone2=4574&idPhone3=3252

http://www.gsmarena.com/htc_one_x-review-747p6.php
gsmarena iyi değil diyor.zaten görünüyor fotolarda.
sharpie 13.4.2012 13:16:11
quote:

Orijinalden alıntı: ATTILA

quote:

Orijinalden alıntı: sugar_klavyeci

Daha önce yazmıştım ama burası tam yeri. O fiyata HD ekranlı, çift çekirdekli ve marketi de binlerce içerikle dolu cihazlar varken neye güvenip de bu fiyata satıyorlar aklım almıyor. Işlemci desen ARM 11, çözünürlük desen nHD, market desen Ovi'nin hali ortada. Yani nereden tutarsaniz tutun elinizde kalıyor cihaz. Nasıl olur da bu cihazı 600€'ya satıyorlar anlayamıyorum. Kamerasına diyecek söz yok eyvallah. Sonymiş, Samsungmuş, Applemış, LGmiş, HTCmiş hepsini üst üste koyar deler geçer ama iş bununla bitmiyorki...

haklısınız...
fiyatı maalesef beni de hayal kırıklığına uğrattı.
Ama Lumia Pureview aslı çıkarsa bu parayı sonuna kadar hakeder

işte tamamen söylemek istediklerimi anlatan iki mesaj.
fiyat çok yüksek ben kendi adıma söyliyeyim bu parayı bu cihaza veremem.
Ama Lumia Pureview aslı çıkarsa bu parayı sonuna kadar hakeder.
sharpie 13.4.2012 13:15:02
quote:

Orijinalden alıntı: MrHxor

bunun 41 mp kamerası iPhone un 8 mp kamerasıyla aynı değerde.

harikasın bu kafayla devam.

quote:

Orijinalden alıntı: DarkEnergy

quote:

Orijinalden alıntı: redoano

telefonda 41 mp saçmalığın daniskası :) Megapixel fotoğrafçılar için hiç bir şey demekken nokia takmış bir mp sevdasına gidiyor. 41 mp çektiğin fotoğrafı nereye sığdıracan ki? 41 mp dedikleri 8 veya 12 mp ile çektiğin fotoğrafların boyutu büyümüş hali o kadar. Renk, karanlık ortam fotoğrafları vesaire zaten nokianın tek iyi olduğu şey son zamanlarda. Ama abartmaya gerek yok, rakipleri almış başını gibiyor nokia insanları halâ megapixel büyüterek kandırabileceğini sanıyor.

Sen bence PureView nedir araştır bu yaptığın yorum için utanırsın. Bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olan yurdum insanı.

dur ben ona anlatayım kardeş yorma kendini.o ve onun gibiler iyice okuyun.
@redoano
sen zaten mp den başka ne bilirsinki.kameranın sensor boyutundan haberin varmı 1/1.2 yada sensorden haberin varmı.
telefonun 41mp foto çekmediğini daha bilmiyorsun çıkıp 8 veya 12mp ile çekilip 41mp'ye büyütülmüş hali diyorsun.
cihaz 38mp foto çekiyor.
38 ve 34 mp'nin yazılımla 8-5 ve 3'e düşürüldüğünden haberi yokbu 41mp ne iş diye sorsan anlatırdık.
ayrıca alet 41mp ama hiç bi zaman 41 çekemeyecek evet ama babalar gibi istersen 4:3 formatta GERÇEK 38mp yada 16:9 formatta 34mp çekecek.. 5 den 8 den zıplatma vs. yok yani..bilmediğin bir konuda böyle çok emin konuşarak insanlarıda boş yere yanıltma.
neyin ne olduğunu anlamanız için buyrun şu aşağıdaki resme bakın.

quote:

Orijinalden alıntı: myhotyro

Nokia bizi salak yerine koyuyor, bizde haklısın Nokia, salaklık bile bizi tarife az kalır diye bağırıyoruz.

Ortada mercimek kadar sensör var orara 41 MP koysan ne yazar. Canon, Nikon, Sony onun 50 katı fazla alana sahip sensöre 40 MP koyamazken Nokia merecimek kadar sensöre 40 MP sensör koymuş. Hadi koydun, telefon 41 MP fotoğraf mı üretiyor? Hayır. Kaç MP üretiyor? 5 MP. Madem o kadar megapixel manyağısınız o zaman alacağınız 5MP fotoğraf için nasıl böyle heyecanla debelenebiliyorsunuz.

Adam gibi 5MP bile çekme şansı olmayan mercimek kadar sensörlü telefon için bu kadar yaygara kopartabiliyorsunuz ya hepinize tebrikler.

sensor 1/1.2'' bilseydin bu mesajı bence başka türlü yazardın.
quote:

Orijinalden alıntı: winnerS

Üzerindeki kamera fiziksel 5MP bir kamera diye biliyorum, yazılım aracılığıyla bu seviyeye çıkmış

yukardaki yazıyı okuyunca öğrenmişsindir doğrusunu.
quote:

Orijinalden alıntı: RAN7843

yazık o kadar para ver o kadar yavaşşşş bakın video yaya anlarsınızzz adam gibi birşey yapmıyor nokıa aple bak da biraz ders al amiral gemisi nedir bilmiyorrr piyasanın en iyi donanımını en iyi ekranını koyacaksın ondan sonra kendine göre dizayn edeceksinnnn nokıa o zaman o para verilir ama sen bir şey vermeden çok para istiyorsunnn olmaz

fiyat çok yüksek haklısınız ama söylediklerinizin tam tersini düşünün birde.apple veya android telefonlar niye ders alıp kameralarını düzgün yapmıyorlar.çamur gibi ufacık sensorlu kameraları dayıyolar habire.isteseler koyamazlarmı düzgün kameralar cihazlarına koyarlar ama yapmıyolar.dayan gitsin.nokiada onlara bakıp neden hızlı cihazlar yapmıyor onada katılıyorum.demekki hepsi bi haltları eksik yapıyor.
quote:

Orijinalden alıntı: zurna
bunun yerine fotograf makinası almak daha akıllıca.

o zaman oyun uygulama içinde bir laptop alıp onu yanınızda taşırsınız.

birde kandırma lafına çok gülüyorum.kullandığınız cihazlar 720p 1080p video çekiyor....çekiyorda video çekerken ses kaydını nasıl yapıyor.
bi seyredinde anlayın.
asterisk* 13.4.2012 11:28:04
quote:

Orijinalden alıntı: zurna

bunun yerine fotograf makinası almak daha akıllıca.

baran 14 yaşında, arkadaşları ona anştayn diyor.
zurna 12.4.2012 11:11:20
bunun yerine fotograf makinası almak daha akıllıca.
wudia 12.4.2012 11:04:49
Tanrı, bu yüzden akıllıca tasarlanmış telefon gibi gerçekten:[link=http://snipr.com/230c3sl]http://snipr.com/230c3sl[/link]
Pomobil41 12.4.2012 10:21:07
Görünüm acısından bi sorun yok gayet hos olmus.
danGerfuLL 12.4.2012 09:01:33
quote:

Orijinalden alıntı: sugar_klavyeci

Aslında dediğinde haklı da olabilirsin. Bu zamana kadar ARM11 kullanıp bir üst seviyeye geçmemesi çok tuhaf. Ki halihazırda Symbian Cortex serisi işlemcileri desteklemekte(i8910, Satio ve Vivaz). Fakat Nokia kararını WP'dan yana kullanmış durumda. Dolayısıyla ağırlığını bu işletim sistemine verecek. Bunu düşündüğümüzde öncelikte başka bir sistem varken yüksek donanımı Symbian'da kullanması pek mantıklı gelmiyor. Ama daha önce de ARM11 kullanmış olması çok tuhaf. Hadi S60v5'te o hatayı yaptın. Peki S^3'te niye bu hata yapıldı anlam veremiyorum doğrusu. Hem o zaman S. Elop CEO değildi ve Microsoft ile herhangi bir yakınlık da yoktu.

OMAP 4'te de aynı şeyi yaptılar. OMAP4430/4460'ta GPU'yu aynı tuttular. Fakat dediğin gibi adamların çipset konusundaki başarısı Qualcomm ve Nvidia'dan çok daha iyi düzeyde. İşlemci performansında OMAP 4 cihazlar hem Tegra 2'yi hem de Snapdragon S2 ve S3'ü rahatlıkla geçiyorlar. Mesela Adreno 220 ve ULP GeForce, PowerVR SGX540'dan daha güçlüdürler. Ama OMAP 4'ün veri yolları o kadar güçlü ki GPU eski olsa bile kendisinden güçlü olan bu iki GPU'yu rahatlıkla geride bırakıyor performans konusunda. Bende TI'i Qualcomm ve Nvidia'ya tercih ederim tabiki. Esasında N9'da OMAP3630 yerine OMAP4430 kullanılmış olsaydı şu an Galaxy S II ve Galaxy Nexus'a kök söktürmekle meşgul olacaktı. MeeGo zaten Android'den çok daha hızlı ve stabil bir sistem. Bir de bu donanımla birleşmiş olsaydı kimbilir neler neler olurdu.

WP'de ayrı bir handikap adamlar Qualcomm S1 ve S2 platformundan başka platforma destek vermiyor. Sonraki sürümlerinde verecek deniyor; ama TI varken Qualcomm üzerinden işletim sistemini geliştirmek ne kadar mantıklıca Windows'a sormak lazım. Hepsiyle masaya oturup en karlısı Qualcomm olduğu içindir muhtemelen.

Nokia'da N95'ten sonra gelen N96'da dual ARM9 var halbuki N95'te dual ARM11 mevcut. Nokia'nın donanım politikası çok ilginç, adamlar inat ettikçe ediyor ya da bizim bilmediğimiz sebeplerden ötürü bir durum var.

MeeGo Cortex A9 desteklemiyor olabilir, her şeyden önce TI, MeeGo için kernel çıkartmadığı müddetçe zaten bu chipsetleri kullanamaz Nokia. Nexus iyi cihaz; ama ayaküstü incelememde fark ettiğim, sesi çok düşük, ekran umulduğu kadar iyi değil. Tabi bizzat Google destek verdiği için bu açıdan iyi bir cihaz.
DH Misafiri 12.4.2012 03:42:40
quote:

Orijinalden alıntı: redoano

telefonda 41 mp saçmalığın daniskası :) Megapixel fotoğrafçılar için hiç bir şey demekken nokia takmış bir mp sevdasına gidiyor. 41 mp çektiğin fotoğrafı nereye sığdıracan ki? 41 mp dedikleri 8 veya 12 mp ile çektiğin fotoğrafların boyutu büyümüş hali o kadar. Renk, karanlık ortam fotoğrafları vesaire zaten nokianın tek iyi olduğu şey son zamanlarda. Ama abartmaya gerek yok, rakipleri almış başını gibiyor nokia insanları halâ megapixel büyüterek kandırabileceğini sanıyor.

saçmalıklarınla milletin kafasına karıştırma ben doğrusu yazayım
cihaz üzerinde gerçekten 41Mp kamera var ama cihazla 41mp lik fotoğraf çekemiyorsunuz çünkü 41mp lik fotolar bildiğimiz gibi bir hayli büyük boyutta oluyorlar bu nedenle hafıza kartında kaplayacağı yer karta atılma hızı vb sebeplerden dolayı 41mp lik fotoyu yazaılımla küçültüyorlar
z_vitamini 11.4.2012 22:58:26
Fiyatına da 41 kere maşallah :)
Mr. Jingles 11.4.2012 19:56:47
quote:

Orijinalden alıntı: danGerfuLL

6600'dan bu yana işlemcileri incelediğimizde ARM9 ile başlayıp, Dual ARM9'lar ile devam edip Dual ARM11'lere kadar her nevi işlemci mevcut çıkan cihazlarda. ARM11'den sonraki sürümlere geçmedi; ilk dokunmatik cihazlarda anlarım da yeni çıkanlarda/çıkacaklarda hala ARM11 kullanılmasında bir kasıt ararım.

http://www.glbenchmark.com/compare.jsp?benchmark=glpro11&showhide=true&certified_only=1&D1=Nokia%20701&D2=Nokia%20N8&D3=Apple%20iPhone%204&D4=Apple%20iPhone%204S

BCM2763'ün ne kadar iyi bir GPU olduğu yukarıdaki karşılaştırmada görünüyor. Testte dikkat edecek olursak işlemciler nal topluyor Nokia'nın.

TI OMAP3 serisinde eski nesil bir GPU kullandı, biraz daha işlemcilerine güvendikleri için GPU'yu göz ardı ettiler. Texas Instruments'i Qualcomm'a tercih ederim o da ayrı mesele tabi; ama şu an Qualcomm kullanıyorum( ).

Bu arada ARM'dan aldığı konusunda haklı olabilirsin, Freescale daha düşük hızda(i.MX3 serisi 532 MHz) çalıştığı için.

Aslında dediğinde haklı da olabilirsin. Bu zamana kadar ARM11 kullanıp bir üst seviyeye geçmemesi çok tuhaf. Ki halihazırda Symbian Cortex serisi işlemcileri desteklemekte(i8910, Satio ve Vivaz). Fakat Nokia kararını WP'dan yana kullanmış durumda. Dolayısıyla ağırlığını bu işletim sistemine verecek. Bunu düşündüğümüzde öncelikte başka bir sistem varken yüksek donanımı Symbian'da kullanması pek mantıklı gelmiyor. Ama daha önce de ARM11 kullanmış olması çok tuhaf. Hadi S60v5'te o hatayı yaptın. Peki S^3'te niye bu hata yapıldı anlam veremiyorum doğrusu. Hem o zaman S. Elop CEO değildi ve Microsoft ile herhangi bir yakınlık da yoktu.

OMAP 4'te de aynı şeyi yaptılar. OMAP4430/4460'ta GPU'yu aynı tuttular. Fakat dediğin gibi adamların çipset konusundaki başarısı Qualcomm ve Nvidia'dan çok daha iyi düzeyde. İşlemci performansında OMAP 4 cihazlar hem Tegra 2'yi hem de Snapdragon S2 ve S3'ü rahatlıkla geçiyorlar. Mesela Adreno 220 ve ULP GeForce, PowerVR SGX540'dan daha güçlüdürler. Ama OMAP 4'ün veri yolları o kadar güçlü ki GPU eski olsa bile kendisinden güçlü olan bu iki GPU'yu rahatlıkla geride bırakıyor performans konusunda. Bende TI'i Qualcomm ve Nvidia'ya tercih ederim tabiki. Esasında N9'da OMAP3630 yerine OMAP4430 kullanılmış olsaydı şu an Galaxy S II ve Galaxy Nexus'a kök söktürmekle meşgul olacaktı. MeeGo zaten Android'den çok daha hızlı ve stabil bir sistem. Bir de bu donanımla birleşmiş olsaydı kimbilir neler neler olurdu.
Katibim 11.4.2012 10:07:26
gerçekten şekil olarak bitirmiş bu sefer nokia 10 numara görünüyor,iphone 4s kullanıyorum ama bu alete aşık oldum
yowei123 11.4.2012 09:44:10
wow, bu kadar özel cep telefonu, sevimli ve güzel, şaşırtıcı:[link=http://is.gd/8R71bL]http://is.gd/8R71bL[/link]
danGerfuLL 11.4.2012 09:40:28
quote:

Orijinalden alıntı: sugar_klavyeci

quote:

Orijinalden alıntı: danGerfuLL

Kesinlikle.

Son zamanlarda dikkat ederseniz Nokia, Symbian'ı GPU üzerine inşa ediyor ki Broadcom 2763 40nm üretim, 250 MHz, 128 mb LPDDR II dahili ram ve 1 gigapixel/s ile bu ihtiyacı karşılıyor(zira Adreno 205 ve PowerVR SGX 540'tan çok daha iyi bir GPU) zaten bu sayede de arayüzü hızlandırabildi. A9 yerine A8 bir işlemci bile olsa fazlasıyla performansı artıracaktır. Tabi Windows ile bir anlaşma maddesi yer alma ihtimali dahilinde de A8 ve üzeri yapıya sahip işlemci kullandırılmıyor olabilir.

Diğer taraftan Nokia cihazlarında GPU'yu Broadcom'dan karşıladığı için(N8'de de 2727 kullanmıştı) bir de işlemciye ihtiyaç duyuyor, yanılmıyorsam bu ihtiyacını da FreeScale'den karşılıyor. Qualcomm, TI vs. gibi firmalara yönelecek olsa sadece işlemci(processor) ihtiyacını karşılayacak materyalleri bulunmuyor; çünkü processor + gpu = chipset şeklinde satış yapıyorlar bu nedenle de Nokia bu şekilde hareket ediyor olabilir. Tabi bu benim öngörüm kesinlik arz etmiyor.

Microsoft'un böyle bir kural koyduğunu düşünmüyorum. Microsoft ile anlaşma yapmadan önce de N8 ve diğer ilk nesil S^3 cihazlarda ARM11 kullanmıştı. Symbian'ı GPU üzerine inşa etmesi elbette çok güzel ama bunu yaparken de işlemciden kısması uygulamalar açısından kötü oluyor. Uygulama açılışları, uygulama çalıştırma hızı, tarayıcı performansı vb durumlarda işlemci zayıf düşüyor.

Nokia işlemci ihtiyacını eskiden Freescale'den karşılıyordu şimdi de öyle yapıyor mu tam emin değilim. Çünkü Freescale'nin ARM11 işlemcilerinin orjinal saat hızı 532 MHz olarak yazıyor. Bu kadar OC yapıp 1.3 GHz'e çıkartacaklarını sanmıyorum. Bizzat ARM'ın kendisinden karşılıyor da olabilir. ARM sadece işlemci mimarisi tasarlamıyor aynı zamanda kendisi de işlemci üretiyor. Hatta [link]http://arm.com/products/processors/classic/arm11/arm1176.php[/link] sayfasından bakabilirsin. Normalde N8 ve diğer Symbian cihazlarda kullandığı ARM11 işlemcinin orjinal saat hızı 772 MHz'dir. Pil ömründen tasarruf için 680 MHz'e düşürülmüş. Bu da işlemciyi ARM'dan yana kullandığı anlamına geliyor bence. Esasında işlemciyi ve GPU'yu ayrı ayrı tedarik etmesi daha iyi bir çözüm ama işlemciyi zayıf tutması kötü oluyor. ARM'dan Cortex-A8 mi aldın onun yanına bir de BCM2727 koy, N8 tek çekirdekli Android cihazların alayına kök söktürürdü. Madem Symbian çift çekirdek desteklemiyor daha sonraki cihazlar için tek çekirdekli bir Cortex-A9 alıp yanına GPU olarak BCM2763'ü koysaydı şu an Symbian cihazlar bambaşka bir durumda olabilirdi. Hem işlemci hem de GPU en üst seviyede güçlü olacaktı. Ki bunlar aslında GPU görevini de yerine getiren multimedya işlemcileri.

Mesela bu konuda TI'yi sevmiyorum. Tek çekirdekte OMAP 3 serisinde rakiplerinden geride kalmasının sebebi GPU'yu aynı tutmasıydı. Hepsinde PowerVR SGX530 vardı. En azından bir üst seviyede GPU'yu yükseltmeliydi. OMAP3430'da PowerVR SGX530 kullandıysa OMAP3630'da PowerVR SGX540'ı kullanmalıydı. TI, Qualcomm gibi firmalar çipsetin içine dahili GPU ekliyorlar. Oysa Nokia çok akıllıca bir taktik izliyor. BCM multimedya işlemcileri zaten kendi başlarına çipset olma durumu teşkil ediyorlar. GPU işlemini yerine getirdiği gibi diğer pekçok işlevi de yerine getirmektedirler. Kendi başına özel bir multimedya işlemcisi olması da kendine has bazı avantajları da beraberinde getiriyor. Kendisine ait bir RAM'i bulunması gibi. Bu sayede CPU sistem RAM'ini kullanırken bu işlemci kendi RAM'ini kullanır böylece ikisi de kendi RAM'lerine erişerek birbirlerini beklemek zorunda kalmazlar. Dolayısıyla bu işlemci kendi başına bir çipset olma durumu teşkil ettiği için diğer çipset içine dahil edilmiş herhangi bir GPU'dan da çok daha performanslı oluyor. TI, Qualcomm gibi firmalardan çipset almak yerine ARM'dan Cortex-A serisi bir işlemci alıp, GPU ve diğer multimedya işlevleri için de yanına bunu entegre etmiş olsa Symbian cihazlar performansta en üst sırada olurlardı. Bundan adım gibi eminim.

6600'dan bu yana işlemcileri incelediğimizde ARM9 ile başlayıp, Dual ARM9'lar ile devam edip Dual ARM11'lere kadar her nevi işlemci mevcut çıkan cihazlarda. ARM11'den sonraki sürümlere geçmedi; ilk dokunmatik cihazlarda anlarım da yeni çıkanlarda/çıkacaklarda hala ARM11 kullanılmasında bir kasıt ararım.

http://www.glbenchmark.com/compare.jsp?benchmark=glpro11&showhide=true&certified_only=1&D1=Nokia%20701&D2=Nokia%20N8&D3=Apple%20iPhone%204&D4=Apple%20iPhone%204S

BCM2763'ün ne kadar iyi bir GPU olduğu yukarıdaki karşılaştırmada görünüyor. Testte dikkat edecek olursak işlemciler nal topluyor Nokia'nın.

TI OMAP3 serisinde eski nesil bir GPU kullandı, biraz daha işlemcilerine güvendikleri için GPU'yu göz ardı ettiler. Texas Instruments'i Qualcomm'a tercih ederim o da ayrı mesele tabi; ama şu an Qualcomm kullanıyorum( ).

Bu arada ARM'dan aldığı konusunda haklı olabilirsin, Freescale daha düşük hızda(i.MX3 serisi 532 MHz) çalıştığı için.
yowei123 11.4.2012 09:26:54
wow, bu kadar özel cep telefonu, sevimli ve güzel, şaşırtıcı:[link=http://is.gd/8R71bL]http://is.gd/8R71bL[/link]
JohnLord 11.4.2012 09:18:24
quote:

Orijinalden alıntı: erci501

şu çılgın nokia savunucuları kullandıkları telefonlarıda yazsalarya çok merak ediyorum. Çünkü bunları yazanların gerçek bi akıllı telefon kullandıklarını düşünmüyorum. hayatında hiç akıllı telefon kullanmamış 6300 Kullanıcıları gelmiş burada ahkam kesiyor

c7 c6-01 n8 ve n9 ve huawei ideos x5,

meego symbian anna-belle-android hepsini denedim

evet internet ve oyun bakımından android, ama kullanıma gelince iş değişir symbian deler geçer (kamera konusundada aynı şekilde)

n8 bile 4s in kamerasından üstün bir telefon, bırakın bu fark atsın
asterisk* 11.4.2012 06:11:51
quote:

Orijinalden alıntı: myhotyro

Nokia bizi salak yerine koyuyor, bizde haklısın Nokia, salaklık bile bizi tarife az kalır diye bağırıyoruz.Ortada mercimek kadar sensör var orara 41 MP koysan ne yazar. Canon, Nikon, Sony onun 50 katı fazla alana sahip sensöre 40 MP koyamazken Nokia merecimek kadar sensöre 40 MP sensör koymuş. Hadi koydun, telefon 41 MP fotoğraf mı üretiyor? Hayır. Kaç MP üretiyor? 5 MP. Madem o kadar megapixel manyağısınız o zaman alacağınız 5MP fotoğraf için nasıl böyle heyecanla debelenebiliyorsunuz.Adam gibi 5MP bile çekme şansı olmayan mercimek kadar sensörlü telefon için bu kadar yaygara kopartabiliyorsunuz ya hepinize tebrikler.

herşeyi geçtim onlar canon, nikon'sa bu da carl zeiss. nokia o kadar güçsüz bir marka değil, ortakları da çok güçlü. ayrıca yeni teknolojileri kimin çıkaracağı o kadar da belli olmaz. kaç yıllık hdd şirketleri ssd'lere yenik düşüyor yavaş yavaş. bu dediğin koskoca wd dururken ocz nasıl üretmiş öyle ssd demek gibi bir şey.

üstüne 41MP deki amaç bin kere anlatıldı. süper performanslı 41MP değil bu zaten. en iyi 8MP görüntüyü almak için kullanılan bir 41MP. nitekim alıyorsun da. ayrıca 41MP fotoğraf da üretebiliyor. illa 8MP çekeceksin diye bir şey yok.
laerrof 11.4.2012 00:38:11
Donanımla alakalı olarak tekrar yorum yapmanın alemi yok. Fiyata gelirsek tuzlu olmuş o fiyata one x ya da türevleri varken bu cihaz ne kadar tercih edilir bilmiyorum kolay elsin nokia.
Mr. Jingles 10.4.2012 19:03:36
quote:

Orijinalden alıntı: danGerfuLL

Kesinlikle.

Son zamanlarda dikkat ederseniz Nokia, Symbian'ı GPU üzerine inşa ediyor ki Broadcom 2763 40nm üretim, 250 MHz, 128 mb LPDDR II dahili ram ve 1 gigapixel/s ile bu ihtiyacı karşılıyor(zira Adreno 205 ve PowerVR SGX 540'tan çok daha iyi bir GPU) zaten bu sayede de arayüzü hızlandırabildi. A9 yerine A8 bir işlemci bile olsa fazlasıyla performansı artıracaktır. Tabi Windows ile bir anlaşma maddesi yer alma ihtimali dahilinde de A8 ve üzeri yapıya sahip işlemci kullandırılmıyor olabilir.

Diğer taraftan Nokia cihazlarında GPU'yu Broadcom'dan karşıladığı için(N8'de de 2727 kullanmıştı) bir de işlemciye ihtiyaç duyuyor, yanılmıyorsam bu ihtiyacını da FreeScale'den karşılıyor. Qualcomm, TI vs. gibi firmalara yönelecek olsa sadece işlemci(processor) ihtiyacını karşılayacak materyalleri bulunmuyor; çünkü processor + gpu = chipset şeklinde satış yapıyorlar bu nedenle de Nokia bu şekilde hareket ediyor olabilir. Tabi bu benim öngörüm kesinlik arz etmiyor.

Microsoft'un böyle bir kural koyduğunu düşünmüyorum. Microsoft ile anlaşma yapmadan önce de N8 ve diğer ilk nesil S^3 cihazlarda ARM11 kullanmıştı. Symbian'ı GPU üzerine inşa etmesi elbette çok güzel ama bunu yaparken de işlemciden kısması uygulamalar açısından kötü oluyor. Uygulama açılışları, uygulama çalıştırma hızı, tarayıcı performansı vb durumlarda işlemci zayıf düşüyor.

Nokia işlemci ihtiyacını eskiden Freescale'den karşılıyordu şimdi de öyle yapıyor mu tam emin değilim. Çünkü Freescale'nin ARM11 işlemcilerinin orjinal saat hızı 532 MHz olarak yazıyor. Bu kadar OC yapıp 1.3 GHz'e çıkartacaklarını sanmıyorum. Bizzat ARM'ın kendisinden karşılıyor da olabilir. ARM sadece işlemci mimarisi tasarlamıyor aynı zamanda kendisi de işlemci üretiyor. Hatta [link]http://arm.com/products/processors/classic/arm11/arm1176.php[/link] sayfasından bakabilirsin. Normalde N8 ve diğer Symbian cihazlarda kullandığı ARM11 işlemcinin orjinal saat hızı 772 MHz'dir. Pil ömründen tasarruf için 680 MHz'e düşürülmüş. Bu da işlemciyi ARM'dan yana kullandığı anlamına geliyor bence. Esasında işlemciyi ve GPU'yu ayrı ayrı tedarik etmesi daha iyi bir çözüm ama işlemciyi zayıf tutması kötü oluyor. ARM'dan Cortex-A8 mi aldın onun yanına bir de BCM2727 koy, N8 tek çekirdekli Android cihazların alayına kök söktürürdü. Madem Symbian çift çekirdek desteklemiyor daha sonraki cihazlar için tek çekirdekli bir Cortex-A9 alıp yanına GPU olarak BCM2763'ü koysaydı şu an Symbian cihazlar bambaşka bir durumda olabilirdi. Hem işlemci hem de GPU en üst seviyede güçlü olacaktı. Ki bunlar aslında GPU görevini de yerine getiren multimedya işlemcileri.

Mesela bu konuda TI'yi sevmiyorum. Tek çekirdekte OMAP 3 serisinde rakiplerinden geride kalmasının sebebi GPU'yu aynı tutmasıydı. Hepsinde PowerVR SGX530 vardı. En azından bir üst seviyede GPU'yu yükseltmeliydi. OMAP3430'da PowerVR SGX530 kullandıysa OMAP3630'da PowerVR SGX540'ı kullanmalıydı. TI, Qualcomm gibi firmalar çipsetin içine dahili GPU ekliyorlar. Oysa Nokia çok akıllıca bir taktik izliyor. BCM multimedya işlemcileri zaten kendi başlarına çipset olma durumu teşkil ediyorlar. GPU işlemini yerine getirdiği gibi diğer pekçok işlevi de yerine getirmektedirler. Kendi başına özel bir multimedya işlemcisi olması da kendine has bazı avantajları da beraberinde getiriyor. Kendisine ait bir RAM'i bulunması gibi. Bu sayede CPU sistem RAM'ini kullanırken bu işlemci kendi RAM'ini kullanır böylece ikisi de kendi RAM'lerine erişerek birbirlerini beklemek zorunda kalmazlar. Dolayısıyla bu işlemci kendi başına bir çipset olma durumu teşkil ettiği için diğer çipset içine dahil edilmiş herhangi bir GPU'dan da çok daha performanslı oluyor. TI, Qualcomm gibi firmalardan çipset almak yerine ARM'dan Cortex-A serisi bir işlemci alıp, GPU ve diğer multimedya işlevleri için de yanına bunu entegre etmiş olsa Symbian cihazlar performansta en üst sırada olurlardı. Bundan adım gibi eminim.
07ONUR 10.4.2012 18:08:59
quote:

Orijinalden alıntı: KaZooM

gereksiz olmuş telefonda 8mp üstü bence gereksiz

Gelişimi durduramazsınız, eskiden telefon sadece telefondu geri kalan herşey gereksizdi bakın bugün ne durumda cep telefonları.
KaZooM 10.4.2012 17:59:22
gereksiz olmuş telefonda 8mp üstü bence gereksiz
07ONUR 10.4.2012 17:50:57
quote:

Orijinalden alıntı: RightRound

İşlemcisi ne bunun kaç çekirdek?Bide nokıa androide geçse iyi olcak.Tasarım olarak fena değil aslında.

Dün konuştum yarın geçeceklermiş.
Arçvanglı 10.4.2012 15:46:31
nokia vurdu , taç
fatality1907 10.4.2012 14:34:25
quote:

Orijinalden alıntı: darqshade

quote:

Orijinalden alıntı: quzman

quote:

Orijinalden alıntı: MrHxor bunun 41 mp kamerası iPhone un 8 mp kamerasıyla aynı değerde.


kapak


TAM OTURDU
danGerfuLL 10.4.2012 14:30:33
quote:

Orijinalden alıntı: sugar_klavyeci

quote:

Orijinalden alıntı: danGerfuLL

Siz sadece üretilen güç üzerinden yola çıkmışsınız önbellek miktarlarını da hesaba katarsanız fark fazlasıyla açılır.

Aynı işlem hızında ve aynı L2 cache miktarında Cortex A8, ARM11'den %40 daha fazla işlem yapabiliyor.

Kısacası ARM11, A8'in bile rakibi olamazken A9 üzerinden sayısal tahmin yapmak pek doğru değil.

O kadar detaya girmek istemedim. Önbellekte yapılan işlem sayısını da hesaba katarsak elbette fark açılacaktır. Sadece kabaca açıkladım durumu. Halbuki Cortex-A9'un tek çekirdekli versiyonu dahi var. Yani illa çift çekirdek olacak diye bir kaide yok. Symbian Belle FP1 ile gayet iyi duruma gelmiş durumda. Halbuki bu yazılıma tek çekirdek Cortex-A9 + BCM2763 çözümlemesi yapsa bu cihazlar rahatlıkla çift çekirdekli Android cihazlara kafa tutabilirler.

Kesinlikle.

Son zamanlarda dikkat ederseniz Nokia, Symbian'ı GPU üzerine inşa ediyor ki Broadcom 2763 40nm üretim, 250 MHz, 128 mb LPDDR II dahili ram ve 1 gigapixel/s ile bu ihtiyacı karşılıyor(zira Adreno 205 ve PowerVR SGX 540'tan çok daha iyi bir GPU) zaten bu sayede de arayüzü hızlandırabildi. A9 yerine A8 bir işlemci bile olsa fazlasıyla performansı artıracaktır. Tabi Windows ile bir anlaşma maddesi yer alma ihtimali dahilinde de A8 ve üzeri yapıya sahip işlemci kullandırılmıyor olabilir.

Diğer taraftan Nokia cihazlarında GPU'yu Broadcom'dan karşıladığı için(N8'de de 2727 kullanmıştı) bir de işlemciye ihtiyaç duyuyor, yanılmıyorsam bu ihtiyacını da FreeScale'den karşılıyor. Qualcomm, TI vs. gibi firmalara yönelecek olsa sadece işlemci(processor) ihtiyacını karşılayacak materyalleri bulunmuyor; çünkü processor + gpu = chipset şeklinde satış yapıyorlar bu nedenle de Nokia bu şekilde hareket ediyor olabilir. Tabi bu benim öngörüm kesinlik arz etmiyor.
Mr. Jingles 10.4.2012 12:42:38
quote:

Orijinalden alıntı: danGerfuLL

Siz sadece üretilen güç üzerinden yola çıkmışsınız önbellek miktarlarını da hesaba katarsanız fark fazlasıyla açılır.

Aynı işlem hızında ve aynı L2 cache miktarında Cortex A8, ARM11'den %40 daha fazla işlem yapabiliyor.

Kısacası ARM11, A8'in bile rakibi olamazken A9 üzerinden sayısal tahmin yapmak pek doğru değil.

O kadar detaya girmek istemedim. Önbellekte yapılan işlem sayısını da hesaba katarsak elbette fark açılacaktır. Sadece kabaca açıkladım durumu. Halbuki Cortex-A9'un tek çekirdekli versiyonu dahi var. Yani illa çift çekirdek olacak diye bir kaide yok. Symbian Belle FP1 ile gayet iyi duruma gelmiş durumda. Halbuki bu yazılıma tek çekirdek Cortex-A9 + BCM2763 çözümlemesi yapsa bu cihazlar rahatlıkla çift çekirdekli Android cihazlara kafa tutabilirler.
danGerfuLL 10.4.2012 12:20:06
quote:

Orijinalden alıntı: sugar_klavyeci

ARM11 1.25 DMIPS, Cortex-A9 ise 2.5 DMIPS güç üretiyor. Yani 1 GHz'de çalışan tek çekirdekli bir Cortex-A9'un performansını verebilmesi için ARM11'in 2 GHz'de çalışması gerekir. Çift çekirdeği hesaba kattığımızda üretilen güç 5 DMIPS olur. Bu durumda ise ARM11'in o performansı verebilmesi için 4 GHz'de çalışması gerekir. 4 çekirdekli Cortex-A9 ise tam kullanımda 10 DMIPS güce eşittir. Yani ARM11'den 8 kat daha güçlü bir yapı demek.

Yani teorik olarak hesapladığımızda 1.3 GHz hızındaki ARM11, 812.5 MHz Cortex-A8'e ya da 650 MHz Cortex-A9(tek çekirdek)'a eşittir. Aslında ARM11'in ne kadar güçsüz ve zayıf bir işlemci olduğunu buradan rahatlıkla görebiliyoruz.

Siz sadece üretilen güç üzerinden yola çıkmışsınız önbellek miktarlarını da hesaba katarsanız fark fazlasıyla açılır.

Aynı işlem hızında ve aynı L2 cache miktarında Cortex A8, ARM11'den %40 daha fazla işlem yapabiliyor.

Kısacası ARM11, A8'in bile rakibi olamazken A9 üzerinden sayısal tahmin yapmak pek doğru değil.
lgormez 10.4.2012 12:17:18
Sanki lafta 41 MP
Durum Üyeyim Üye Değilim
E-Posta
Mesaj

Güvenlik Kodu Güvenlik kodu   Güvenlik kodunu göremiyorsan buraya tıkla