TTNET
HAFTANIN
TTNET DESTEK
HİZMET ÖZETİ
- 27221 TTNET Kullanıcısına hizmet verildi.
Casper Logitech Kariyer.net
AMD Radeon HD 7970'in GPU'su 4.3 milyar transistöre sahip Google'ın sesli asistanı Majel yıl bitmeden yayınlanabilir HABERE ATLA YORUMLARI GÖR (43) YORUM YAZ

tarafından 17 Aralık 2011, Cumartesi 13:52 tarihinde yazıldı Donanımhaber TR

AMD GPU'lar ve Fusion için WinZip 16.5'de donanımsal hızlandırma desteği
Günlük Haber Erdi ÖZÜAĞ "Fx57"
43
AMD Radeon HD 7900 serisinde kullanılan Tahiti kod adlı grafik işlem ünitesi, yeni grafik mimarisinin GPGPU yani genel amaçlı GPU kullanımına yönelik güncellemeleri sayesinde 3D grafik performansının yanı sıra uygulama hızlandırma konusunda da iddialı olacak.
 

 
Yeni nesil ekran kartlarıyla uygulama hızlandırma teknolojilerine daha önce hiç olmadığı kadar ciddi bir yatırım yaptığı söylenen AMD, sızdırılan yeni dökümanlara göre Corel ile işbirliği çerçevesinde Radeon HD 7900 serisi ekran kartlarıyla birlikte WinZip 16.5'i duyuracak.
 
Dünyanın en popüler sıkıştırma uygulamalarından biri olan ve 90'lı yıllardan bu yana aralıksız geliştirilen WinZip uygulamasının şu anki en güncel sürümü 16.0. AMD'nin dökümanlarına giren 16.5 sürümü, Radeon HD 7900 serisi ekran kartları ve Fusion işlemcilere destek içeriyor.
 
Yeni sürümünde WinZip motoru, OpenCL ile donanımsal GPU hızlandırma teknolojisinden
faydalanabiliyor. GPU hızlandırmayı yeteneğini sıkıştırma/çözümleme ve AES şifreleme için de kullanan uygulama, Fusion işlemcilerde hızlı bellek erişimi gibi güncellemelere de sahip.
 
 
AMD'nin yeni yaklaşımı, modern uygulamaları işlemci, işlemciye entegre grafik birimi ve ayrık ekran kartının oluşturduğu platformda daha önce hiç olmadığı kadar hızlı bir şekilde çalıştırmayı temel alırken şirketin GPGPU odaklı yatırımlarını daha da arttırması bekleniyor.
 
Bu haberin bağlantısı
URL
Yorumlar eskiden yeniye doğru listelenmektedir. Sıralamayı değiştirmek için sağdaki menüyü kullanabilirsiniz.
highgen 20.12.2011 17:04:19
quote:

Orijinalden alıntı: Rubisco

@can_66

amd nin Brazos çipleri çok iyi zaten, 20 milyondan daha fazla satmışlar şimdiye kadar. Benim derdim zaten firmaların bu tür teknolojilerle uğraşıyor olmaları değil. Sadece fazla iplemeden uğraşılıyo o rahatsız edice bence. Yada çok fazla uğraşılmak istemyio, yada alt düzeyli asm benzeri yeniden kütüphane yazmaları gerekiyor işlerine gelmiyor. Bi sürü alanda çok daha iyi bi şekilde kullanılabilirdi şimdiye kadar onu diyorum ama yok işte.

Alakasız olarak bi yerde video vardı, adam bitcoin mining için kullandığı ekran kartlarının soğutma sıvıları ile banyoyu ısıtacak sistem kurmuş !?!?

@highgen

Açık platform genelde iyidir bencede, AMD o açıdan bence iyi bi yolda. x264 için olumsuz eleştrilerde bulunanlar, hem açık kaynaklı olmasından bi sürü katkı olduğunu, hemde bi sürü test eden eleman olduğunu, normal bi firmanın asla bu kadar geniş bi geliştrici / tester kitlesine erşemeyeceğini dolayısı ile daha fazlasının beklenmesinin doğal olduğunu yazıyordu, o açıdan haklı bi bakıma mesela.

Cuda için CUDA LLVM yaklaşımı bence sakıncalı, çünkü o kısımı açık olmayacak, dediğim gibi istediği oranda istediği gibi kısıtlama yapabilir, belli yere yönlendirmek için (x86 çıktısını ARM'dan verimsiz, x86 kod AMD ekran kartlı sistemde çalışacaksa eğer kötü performan üretsin faln gbi her tür dalavereyi yapabilir isterse).

AMD nin dediği daha kolay kodlama imkanı faln diyor. OpenCL ile ilgili bi sürü örnek kod faln var ortada, o kadar karmaşık işin içinden çıkılmayacak gibi değil çoğu. Ama geliştiriciler yeterince eğilmediler şmdiye kadar. Bundan sonra AMD ye bakarlar hmm bunu kullanması daha kolay derlerse ne ala hepimiz kazanırız. Yoksa AMD fena ortada kalıcak, ama arada 8-10 ay geçicek, başka birinin aynı çözümünü benimseyecekler bu seferde pes vallaha diyecez bence.

verdiğiniz o değerli bilgiler için ve ayrca ilginiz için tşklr hocam gayet açıklyacı ve anlaşılırdı
Rubisco 20.12.2011 15:59:43
@can_66

amd nin Brazos çipleri çok iyi zaten, 20 milyondan daha fazla satmışlar şimdiye kadar. Benim derdim zaten firmaların bu tür teknolojilerle uğraşıyor olmaları değil. Sadece fazla iplemeden uğraşılıyo o rahatsız edice bence. Yada çok fazla uğraşılmak istemyio, yada alt düzeyli asm benzeri yeniden kütüphane yazmaları gerekiyor işlerine gelmiyor. Bi sürü alanda çok daha iyi bi şekilde kullanılabilirdi şimdiye kadar onu diyorum ama yok işte.

Alakasız olarak bi yerde video vardı, adam bitcoin mining için kullandığı ekran kartlarının soğutma sıvıları ile banyoyu ısıtacak sistem kurmuş !?!?

@highgen

Açık platform genelde iyidir bencede, AMD o açıdan bence iyi bi yolda. x264 için olumsuz eleştrilerde bulunanlar, hem açık kaynaklı olmasından bi sürü katkı olduğunu, hemde bi sürü test eden eleman olduğunu, normal bi firmanın asla bu kadar geniş bi geliştrici / tester kitlesine erşemeyeceğini dolayısı ile daha fazlasının beklenmesinin doğal olduğunu yazıyordu, o açıdan haklı bi bakıma mesela.

Cuda için CUDA LLVM yaklaşımı bence sakıncalı, çünkü o kısımı açık olmayacak, dediğim gibi istediği oranda istediği gibi kısıtlama yapabilir, belli yere yönlendirmek için (x86 çıktısını ARM'dan verimsiz, x86 kod AMD ekran kartlı sistemde çalışacaksa eğer kötü performan üretsin faln gbi her tür dalavereyi yapabilir isterse).

AMD nin dediği daha kolay kodlama imkanı faln diyor. OpenCL ile ilgili bi sürü örnek kod faln var ortada, o kadar karmaşık işin içinden çıkılmayacak gibi değil çoğu. Ama geliştiriciler yeterince eğilmediler şmdiye kadar. Bundan sonra AMD ye bakarlar hmm bunu kullanması daha kolay derlerse ne ala hepimiz kazanırız. Yoksa AMD fena ortada kalıcak, ama arada 8-10 ay geçicek, başka birinin aynı çözümünü benimseyecekler bu seferde pes vallaha diyecez bence.
Adoniss 20.12.2011 15:12:46
quote:

Orijinalden alıntı: highgen

quote:

Orijinalden alıntı: Adoniss

zaten kaç sene önce muhabbeti yapılmıyor muydu? Ekran kartlarındaki işlemciler çözümleme,birleştirmede inanılmaz işler yapacak diye? HD 6850 var hani önceki nesilde yapıyordur bilemicem ama 6850 video dönüştürme işleri de yapıyor.

video dönüştürme öncelerden beridir yapılıyor zaten söz konusu mevzu gpuyu işlemci gibi kullanabilmenin yolu açılıyor bu daha yeni yeni bahsedilmeye başlandı umarım böyle bi uygulama gelir güçlü gpularla daha uygun fiyatlı işlemcilerle belki de şimdiki pahalı işlemcilerden daha hızlı sistemler görebilirz

Kesinlikle 2012 fusion mimarisi ile çok iyi şeyler göreceğiz.
arokh 20.12.2011 11:39:14
Keşke winzip yerine adobe,max gibi ürünlerden başlasa.
highgen 20.12.2011 11:11:42
quote:

Orijinalden alıntı: Adoniss

zaten kaç sene önce muhabbeti yapılmıyor muydu? Ekran kartlarındaki işlemciler çözümleme,birleştirmede inanılmaz işler yapacak diye? HD 6850 var hani önceki nesilde yapıyordur bilemicem ama 6850 video dönüştürme işleri de yapıyor.

video dönüştürme öncelerden beridir yapılıyor zaten söz konusu mevzu gpuyu işlemci gibi kullanabilmenin yolu açılıyor bu daha yeni yeni bahsedilmeye başlandı umarım böyle bi uygulama gelir güçlü gpularla daha uygun fiyatlı işlemcilerle belki de şimdiki pahalı işlemcilerden daha hızlı sistemler görebilirz
Adoniss 19.12.2011 22:06:43
zaten kaç sene önce muhabbeti yapılmıyor muydu? Ekran kartlarındaki işlemciler çözümleme,birleştirmede inanılmaz işler yapacak diye? HD 6850 var hani önceki nesilde yapıyordur bilemicem ama 6850 video dönüştürme işleri de yapıyor.
janeser 19.12.2011 19:15:19
@rubisco
selamlar
ben mesajımda video encode etmekten filan örnek vermiştim ama olay bunun çok daha ötesinde birşey mesela ilk bu c50 işlemciler filan çıktığında nete vidoları düştü c50 vs derseniz çıkar hemen 1ghz çift çekirdek bir işlemcinin normalde 1.6 ghz çift çekirdek atom işlemciyi geçmesini beklemezsiniz değil mi ama adamlar winrar testi yapmıştı galiba (tam emin değilim bir sıkıştırma programı) c50 gözle görülür bir fark atmıştı atoma,bunun günlük programlarda kullanıldığını düşünmek bile rüya gibi.resmen bilgisayarın çöpe giden bir kısmını efektif bir şekilde kullanıyosunuz.şimdi intelin tepe
işlemcileri çoğu encode/decode işlemcleri gibi şeyler için yeterli olabilir ancak giriş seviye işlemcilerde böyle bir sonuç elde edilecekse bence kullandığında performans artışı sağlanabilecek bütün programlar,bu teknolojiye son sürümleri ile birlikte adapte olmasını savunuyorum.şöyle bir durum var bu teknoloji doğuş aşmasını yeni yeni terk ediyor,bilinirliği çok alt düzeyde programcılara temel c dersini verip bırakıyorlar track dersi filan olarak bunun dersi verilirse çok daha iyi heterojen yazılımlar ortaya çıkabilir.şu an amd ve nvidia'nın geliştirici sitelerinden bol bol konu ile ilgili döküman indiriyorum ve bunu kendi yazdığım basit döngülerle filan izlemek istiyorum, bu benim tamamen kişisel kanaatim ama yerinde yazılmış ve iyi optimizasyon edilmiş bir heterojen programın işlem gücü bakımından denk olan cpu ve gpu üzerinde test edildiğinde gpu nun altta kalacağını düşünmüyorum.
highgen 19.12.2011 12:15:19
bu arada asus hd7970 482 eurodan girmiş avrupada bi siteye vergisiz. Tye de 500 ila600 usd aralığında olacak tahminlere göre hadi hayırlısı
http://www.comcom.nl/p/asus/default_product/hd7970_3gd5/hd7970_3dvi_1hdmi_2minidp/


@rubisco hocam amdnin şöyle bir iddası vardı programlamcılar için kendi gpuları üzerinde daha esnek bi yaklaşım (bundan kast ettiği açık kaynak koda sahip olması ve programlama için ortak bir dil ve geniş programlama potansiyeline sahip gpular diye de bahsetmişti) bunun hakkında ne düşünüyorsunuz bence cudanın artık eski revaşını kaybedeceği(kullanıldığından felan değilde yani sürekli övülmesi tekel gibi görünmesinin sonuna geldk)kesindir . ayrıca şunu söylemişti cpu ile gpu paralel çalıştırabilecek bi programlama ve gpuyu modernize edecek bi çalışma üzerinde olduklarını söyledi ilk safhada bunu kısmen hd7000 için sunabilir ki daha alt segmentlerde fusion için bunu söylemek mümküm ati hibrite benzer bi teknoloji ile cpu ile gpu paralel daha da doğrusu cpu zar içindeki entegre grafik birimi gpu ile paralel Crosfire mantığıyla ve yük durumuna göre sadece entegre grafik biriminin çalışmada kaldğı ve güç tüketiminden maksimum verim sağlandığı güzel bir sistem ki şuan mevcut ve 1 önceki gpular bile teorikte çok güçlü gpular gerçekten yazılımla yönlendirilebilse ki sürücülerle amdninin bu gücü hd69 da tam yansıtamadığı bile düşünmemek yanlış bir düşünce olmayacaktır ki ilk başta çıkan sürücü de bu durum fazlasıyla söz konusuydu fakat Amd teorikte bu gücü paralel x86 cpu iş yükü hesaplamalarına katabilse cpu iş yüklerini gpu ya paketlenebilse ve hesaplama için tam x86 emisayonuna sahip bir mimari hazırlansa x86nın geneleksel ağır iş yükü hesaplamasının dışında diğer güncel iş yüklerinin gpu üzerinden hesaplanabilecek mimarilerin yakın olduğunu söyleyebiliriz. ki yazın yapılan toplantıda da amd yakın bi zamanda bu sistemi gpularına entegre edebileceklerini söylediler hd 7000 için değilde bi sonraki jenerasyon için bunları söylemiş olması muhtemel bir de 22 nm için yongada sistem platformuna geçiliyor şunu düşünebilirz ki cpu üzerindeki birimleri chipset üzerine entegre ederek gpu ile tam paralel çalışması da sağlanabilir (bi yerde konusu geçmişti) siz bunun hakkında ne düşünüyorsunuz hocam

imla
Rubisco 19.12.2011 01:35:17
@BraveHeart

İyi de AMD şimdi ekran kartı piyasasında o kadar düşük oranda mı kartı var, OpenCL kullanılabilen satılmış yada hala satılan kartları o kadar düşük oranda mı ki bişeyler bekleme konusunda yannış olalım. OpenCL ilk ortaya çıkarken Apple AMD IBM Nvidia Intel ARM hepsi oo oke güzel hadi bakalm bende varım dedi de sonradan mı su koyuvermeye başladılar, kendileri farklı alternatifler üretmeye başladılar vs. vs. Neyse önemli değil o kısımları da, önemli olan kısmı herkezde ekran kartı var herkezinkinin aynı işi belli bi yere yapabilecek kadar kapasitesi var. AMD opencl ile gidiyodu diye ondan bahsedip duruyorum diğerleri içinde durum aynı bi yerden sonra. Dönüp dolaşıp işin göz boyamaya geldiği bi sürü yer var (nvvidianın nvidia ekran kartı kullanırsanız physx ile 4kat perf alırsınız zavazingosu gibi). Bi sürü durumda bunların verdiği destek yada yazılımcıların bu konuya yönelmeleri açısından sorun var. Çok büyük bi kısmının ben teknik kısıtlamadan olduğunu sanmıyorum (o kadar konuşacağına otur kendin yaz demeyin, sonuçta ne benim işim ne para kazanıyorum bu işten). Dediğim gibi sadece AMD ve OpenCL derdinde değilim, sade Intelde olsun QS ile doğru düzgün bi sürü şey olsun ihtiyaçlara özel, yok ama.

@highgen

Açık kaynak konusunda Nvidia'nın aklı sonradan çalışmaya başladı bence. Kaba bi tabir tabiki maksat laf sokmak olsun, adamlar bilmiyorlarmı sanki açık kodlu olsa şöle böle olur diye biliyorlar elbette. Suyunu da çıkartalım kullanırız derdinde herkez. Açık kodlu olursa yaygınlık kazanmasının öne çıkmasının benimsenmesinin vs. vs. önemli olduğu ortada. Diğer açık kaynak kodlu olanlar ön plana çıkınca mecburen Cuda'ya açık kaynak olayını getirdiler(%100 tamamen değil belki ama öyle).

Nvidia napıyo bundan yapıyor. LLVM üstünde bilgi işleme platformu. İyi güzel, bi sürü şeylerde yazmışlar, kötü olabilecek bi sürü yanları var bunun. Bunun programcı kısmı ayrı (c/c++/fortran), compiler tasarımcısı kısmı ayrı, üstünde çalışacağı platform kısmı ayrı. Compiler kısmının farklı dillere göre ayrı ayrı en iyi şekilde çalışır olması gerekiyor. Ben süper bi c++ kodu yazmış olabilirim ama compiler kısmının falsosu yüzünden veirmli çalışmayabilir. LLVM nin linux de testleri vs. leri var GCC Open64 AMD-OPEN64 faln ile ilgili, farklı seçeneklerle, [link=http://www.phoronix.com/scan.php?page=article&item=open64_50_bulldozer&num=1]www.phoronix.com/scan.php?page=article&item=open64_50_bulldozer&num=1[/link] burda benzeri karşılaştırmalar göerebilirsiniz, başkaları da vardı. Lafı getireceğim nokta LLVM üstünde her zman süper manyak çıktı olmaz, dahası o compiler kısmı benim yazdığım c++ kodunu paralel hale getirmez getirmeyecekte (Nvidianın dediği). Ama benim yazdığımı daha temiz hale getirebilir, üstünde çalışacağı ortama göre ayar verebilir. Mesela çıktıyı ben x86 üstünde çalıştıracaksam belli oranda thread dağıtımı yapar, binary kodda belli optimizasyon yaparki CPU da en verimli çalışsın. GPU üstünde çalışacaksa mesela Latency Wall yüzünden en az şekilde RAMa çıkacak şekilde optimize etmeye çalışır (GPU nun Rama ulaşması Latency olarak gecikme olarak yani çok pahalıya patlar 1000+ cycle gibi zamanlara). Burda sorunum yok, ama bu şu anki herhangi bi yaklaşımdan daha verimli değil. Tek verimli olduğu nokta herşeyi bi yerden yönetebilir olması, derli toplu bi yerde yapılıyor olması.

Burda da ama istedği gibi saçmalığı yaptırtabilir : x86 da çalışacak kodu kasıtlı olarak kötü optimize eder ki millet GPU üstünde çalışmaya yönelsin diye. Yada ARM üstünde x86dan daha hızlı çalışıyor gibi gözükmesini sağlayacak sakat bırakıcı fonksiyonlar ekler (Intel compilerların yaptığı gibi, yada Physx'in CPU üstünde çalıştığı zman single-thread x87 kodlarını kullanarak çalışması gibi, sadece SSE2 kullansa x87kullanan versiyona göre en az 2 kat hızlı çalışır). Burda yine Nvidianın insafına kalmış oluruz. Zaten kendileri açıklıyo Nvidia LLVM'yi tamamen açık kod şeklinde vermeyecez diye. Nvidia açısından bu rahatsız edici bence.



AMD'nin olayları ise şimdilik gözüken tamamen tersi yönde. Birincisi açık kaynak peşindeler, ikincisi paralel programlama peşindeler (hep bunun peşindeler ama programcı gelmiyorsa uğraşmıyorsa yazmıyorsa sen napacaksın. Linus Torwalds dan geçen günkü kavgadan alıntı yapcaktım vazgeçtim. Sonuçta ortada böyle kalakalır CPU açısından). AMD biliyor da diğerleri bilmiyormu hepsi biliyor, hepsi ama daha dur daha durcu :// önce biraz daha cebimiz dolsun sonra bakarız ayağı hep. AMD nin olayında, eğer tam olarak yaparsa elini çabuk tutarsa GPU da sistemin adreslenebilir bi parçası olucak, şimdilik bu yoldan giden bi tek AMD var. Adreslenebilir parçası olması demek, CPU GPU nun aynı virtual address space de olması demek (aygıt yöneticisinde hani adressler faln varya kaynaklar kısmında onun gibi). Nvidia da bu şekilde çalışmıyo sistem, hiçbiyerde çalışmıyo. AMD nin bi de GCN yeni mimarisinde GPU içinde minik işlemciler Corelar var, CPU ya benzer yapıda. AMD nin yaklaşımı ekran kartını GPU'yu kullanarak kod yazma açısından kolaylaştırıyor. Ekran kartı için de msela 4 çekirdekli (4 HW thread) gibi bişey dememiz yanlış olmacak.

AMD'ye göre program yazarken 100 satırlık bi fonksiyon yazdım mesela, başına "matris çarpımını thread2 olarak belirle ve bunu GPU thread 2 de çalıştır", gibi bişey yazıcam. Bu sayede extradan bişeylerle uğraşmak zorunda kalmadan GPU'yu kullanabilecem hemde bunu CPU threadleriyle beraber yapabilecem. CPU-Core1-2 ve GPU-Core1-2 bu fonksiyonla uğraşsın, geri kalan kaynaklarda şununla uğraşsın diyecem. Buna Thread Level Parallelism deniyor. AMD bunu öne çıkarıyor ve programcı açısından eskisinden daha kolay yapılacağını faln söyluyo. Eğer dediği gibi olursa millet mızmızlanmayı bırakıp doğru düzgün iş çıkartabilir.

@beray07

V-Ray RT üstünde 2x Xeon lu sisteme 7 tane GTX 480 kart takıp, 16.000 kpaths/s hızlara ulaşanlar var, bi yerde videosu vardı. Heralde bunlardan daha verimli hale gelicek. [link=http://www.youtube.com/watch?v=TwnySooHuVY&feature=related]http://www.youtube.com/watch?v=TwnySooHuVY&feature=related[/link]

@can_66

Ben işin saçma yanını söyliyelim mi? Şu an varolan encoderlarla Video Converter programları ile ekran kartını kullanınca esas PC Sobaya dönüyor!!! Ekran kartları CPU dan çok fazla güç harcarken, aynı ayarlarda CPU ile encode yapınca hem zaman açısından çok fazla kayıp olmuyor, hemde yaktığınız elektrik daha az oluyor. Şimdi BR-Rip diye 720p film çektik dimi? Bunlar hep h264 Advanced Profile ile riplenmiş oluyo. Tuhaf olan kısmı ne GPU Desteği olan Video converterlarda? Hiçbirinde Advanced Profile desteği yok!!! En iyisi Main profile desteği sunuyo. Ne diyolar GPU ile 4kat hızlı olur diyolar dimi? x264 open source h264 encoderı, alın bunu 1 pass main profile ve fast ayarlarına getirin, videoyu sıkıştırın. GPU ile yaptığınız zmanki ile karşılaştırın hemen hemen aynı zmanda çevirdiğinizi göreceksiniz. Yani "GPU ile 100fps 150 fps h264 encode edeceksiniz" reklamları pek yerinde değil. En yüksek güce ihtiyaç duyulan yer x264 ile 2 pass Advanced Profile, Slow veya daha iyisini seçtiğinizde gereken güç. Benim makina da bi videoyu AMD GPU ile çevirince 100-120 FPS lerde çeviriyor. Kalite ama??? Berbat ötesi, üstelik CPU kullanan encoderdaki ayarların hemen hiçbiiri yok. Aynı işi, yani mesela 40/100 kalitesinde işi CPU ile yapmaya kalksam, x264 encoderı kullanıp 1pass fast main profile ayarları seçsem yine 100 FPS civarlarında çeviriyorum. Ne anladık GPU encode olayından? Dediklerimi adamlar test edip göstermişler GPU bazlı encode işinin hala ne kadar kötü olduğunu

[link=http://www.behardware.com/articles/828-1/h-264-encoding-cpu-vs-gpu-nvidia-cuda-amd-stream-intel-mediasdk-and-x264.html]http://www.behardware.com/articles/828-1/h-264-encoding-cpu-vs-gpu-nvidia-cuda-amd-stream-intel-mediasdk-and-x264.html[/link]

Okumak istemyenler için, CPU vs. GPU aynı ayarlardaki bikaç bilgi







En son sayfada da farklı testlerdeki süreler ve tüketimler var, 720p 1080p animation tune ile v.s vs. diye.
[link=http://www.behardware.com/articles/828-26/h-264-encoding-cpu-vs-gpu-nvidia-cuda-amd-stream-intel-mediasdk-and-x264.html]http://www.behardware.com/articles/828-26/h-264-encoding-cpu-vs-gpu-nvidia-cuda-amd-stream-intel-mediasdk-and-x264.html[/link]

2. link üstüne mouse ile gelirseniz harcanan Watt ve Watt/saat grafikleri değişiyo ordan bakabilirsiniz. Harcanan elektrik miktarı vs. kalite açısından CPU ile encode etmek açık ara ileride.

Programlar geliştikçe GPU daha verimli kullanılacak orasını anladıkta, ne kadar bekliyecez sonuçta onu diyorum.
Reanimate 18.12.2011 23:09:56
dosya sikistirip acarken kullanilacakmi bu ozellikler ?
janeser 18.12.2011 22:56:05
ekran kartlarındaki paralel işlemcileri kullanabilecek bütün yazılımların artık yeni sürümleri ile birlikte stream ve cuda desteklerini almaları lazım teknoloji artık bu yönde ileriyor.2 video dönüştürürken bile güzelim ekran kartını kullanmak yerine,işlemciyi kullanıp makinayi sobaya çevirmeyi kim ister.Ayrıca amd bobcat işlemcileri atom karşısında avantajlı konuma geçiriyor bu özellik.AMD doğru yolda ilerliyor
highgen 18.12.2011 18:37:38
quote:

Orijinalden alıntı: Rubisco

Intel Quick Sync desteği ne kdar zmanda yayıldı Opencl desteği ne kadar zmanda yayıldı? Hala bi sürü şeyde Nvidia/CUDA'ya daha yaygın. Video converter programlarında çoğunlukla Nvidia/Cuda desteği vardı, Inteli de bi çırpıda ekleyi verdiler. Nvidia+Intele destek verirken Opencl'e yaklaşmayan bi dünya program var. Intel de sıkar yada bastırır çıkartırlar onunla ilgili şeyleri de. Bunca zmandır bi tane GPU kullanan Advanced Profile h264 encoder çıkmadı. Napcak yapcak onu da x264 ile yapıcaklar sonunda, open source + bi dünya feedback olunca bölye oluyo işte. Yazık yani bana göre, hiçmi firmalarla faln iletişime geçip abü gelin bizde bu teknolji var az uğraşın mis giib demiyorlar. Diyorlar da bu sefer Nvidia Intel mi gelip bastırıo yok yapmayın etmeyin diye. Şurda opencl çıkalı ne kadar oluyo geliştirilen uygulama kaç tane.

yalnız şöyle de bi durum var hocam cuda dediğiniz teknoloji amd deki işdeğeri fire GL aynı videoyu çok daha kısa sürede encode edebilmiş ha belki 2-3 tane program desteğini almamş ama cudadan çok daha hızlı olmayı başarabilmiş zaten sıkıştırma arşivlemelerde amd her zmn güzel sonuçlar çıkarıyor gerek cpu mimarisinde gerek gpularda. zaten gpularda şifreleme ve sıkıştırmlar yapılıyordu amd bunu çok daha ileriye taşıyarak firmayla anlaşamaya giderek kullanıcııya esnek çözümler sunuyor. open cl nin önündeki engelde kısmi olarak cudadır sizde bunu çok iyi biliyorsunuz ki cuda kapalı kaynak olması sebebiyle üzerine hazırlanan kapsamlı bir proje de yoktur yani çıkıp birisi biz bunu cuda sayesinde şöyle şöyle nimetlerinden yararlanıdık baktık çok muazzam özellikleri var hiçbir engel ve kısıtlama olmaksızın böyle böyle projeler hazırladık diyen birisi oldumu cevap veriyorum hayır haberlere yansıdı mı hayır ha gerçekten hazırlansaydı nvidia cudayı da yere göğe sığdıramazdı doğruya doğru şimdi ha çoğu uygulamada destek görür ama kapalı kaynak olması şu ana kadar open cl nin nimetlerinden yararlanılabilecek ortamı engelledi yalnız amd tamamen açık kaynaklı bir sistem haline getiriyor haziranda yapılan toplantıda açıklamışlardı x86 emülasyonuna sahip hatta ilerde cpu odaklı iş yükü hesaplamalarının gpu üzerinden hesaplama yapılabileceğini söylediler ortak programlama dilinin kullanıldığıı açık kaynaklı bi gpu ve cuda böyle devam ederse çok cudadan daha alternatif ve esnek bir sistem olacağı kesindir.
BraveHeart 18.12.2011 13:27:43
Pazar payı %15-20 arası olan AMD'ye destegin Intel-Nvidia kadar olmasını beklemeyin ama.
robinhoof 18.12.2011 13:25:44
@Rubisco

Bi aralar nette kısa video vardı hızlı konuşan teknik direktör. Onu dinliyomuşum gibi hissettim http://www.youtube.com/watch?v=DbqoHVdFBTU
Rubisco 18.12.2011 05:53:00
Intel Quick Sync desteği ne kdar zmanda yayıldı Opencl desteği ne kadar zmanda yayıldı? Hala bi sürü şeyde Nvidia/CUDA'ya daha yaygın. Video converter programlarında çoğunlukla Nvidia/Cuda desteği vardı, Inteli de bi çırpıda ekleyi verdiler. Nvidia+Intele destek verirken Opencl'e yaklaşmayan bi dünya program var. Intel de sıkar yada bastırır çıkartırlar onunla ilgili şeyleri de. Bunca zmandır bi tane GPU kullanan Advanced Profile h264 encoder çıkmadı. Napcak yapcak onu da x264 ile yapıcaklar sonunda, open source + bi dünya feedback olunca bölye oluyo işte. Yazık yani bana göre, hiçmi firmalarla faln iletişime geçip abü gelin bizde bu teknolji var az uğraşın mis giib demiyorlar. Diyorlar da bu sefer Nvidia Intel mi gelip bastırıo yok yapmayın etmeyin diye. Şurda opencl çıkalı ne kadar oluyo geliştirilen uygulama kaç tane.
interwap 18.12.2011 02:10:08
quote:

Orijinalden alıntı: AL[e]N

quote:

Orijinalden alıntı: interwap

Winzip sitesine baktım. 15 sürümü mevcut. Haberde 16.5'ten bahsedilmiş. Daha 16 ortalarda yok.

http://www.winzip.com/downwz.htm

sitesinde 16 var görünüyor

haber içinde teşekkürler daha faydalı yazılımlarda bunu görürsek bizim için daha faydalı olur.


Haklısın, ben www.corel.com dan baktım, orada halen yok.
VMTX 18.12.2011 00:22:47
Şimdi winzip sıkıştırma testlerinde Amd fusion işlemcilerin yanına bile yaklaşan olmaz herhalde.En son çıkan corei7 3980x bile yaklaşamıyacak gibi.
showstopper41 18.12.2011 00:06:47
quote:

Orijinalden alıntı: Glukhovsky

Winzip'i sadece yeni format attığım bilgisayara WinRar yüklemek için kullanıyorum.

Winrar kurulumunu rarlayan kişiler yüzünden böyle saçmalıklar olabiliyor . Ben en son versiyonu format atmadan önce rardan çıkarıp D sürücünde bir yere atıyorum.
Glukhovsky 17.12.2011 21:56:10
Winzip'i sadece yeni format attığım bilgisayara WinRar yüklemek için kullanıyorum.
(((TeAcHeR))) 17.12.2011 21:17:37
quote:

Orijinalden alıntı: turbocat1

rar zip gibi sıkıştırma formatlarına zaten gpu donanımsal hızlandırma vardı ; hatta şifre kırmadada.
ben accent rar gpu recovery programında zaten 4650 kartımla bundan yararlanıyorum ;
millet core i7 li makinada 6990 kullanırken gpu hızlandırmasız rar şifresi kırmak için günlerce aylarca uğraşırken ; ben p4 3ghz ht makinada 4650 agp ile o işi saat dakika mertebesinde yapabiliyorum.
ama tabiki accent programının korsanını kullanmak etik olmadığı için artık kullanmıyorum. belki ilerde sitesinden orjinalini almayı düşünüyorum ;

http://golubev.com/rargpu.htm

buyrun ana sayfası ; rar zip office vs gpu ile şifre kırma ;

http://golubev.com/index.htm


buyrun yeni sitesi ;

http://www.passwordrecoverytools.com/rar-password.asp

programın özelliklerine bakın ; 40 kat hızlı diyor ; yani i7 işlemciye 40 kata kadar geçirebiliyor.

pogramı dendim;

cpu ve gpu ya aynı anda %100 yüklenerek çözme işlemine başlıyor.

gpu yu da kullanması baya fartk atıyor
alpa07 17.12.2011 20:44:23
o_O takip etmekteyiz
vetyusuf 17.12.2011 18:32:41
arkadaşlar bilen yokmu
AL[e]N 17.12.2011 18:30:07
quote:

Orijinalden alıntı: interwap

Winzip sitesine baktım. 15 sürümü mevcut. Haberde 16.5'ten bahsedilmiş. Daha 16 ortalarda yok.

http://www.winzip.com/downwz.htm

sitesinde 16 var görünüyor

haber içinde teşekkürler daha faydalı yazılımlarda bunu görürsek bizim için daha faydalı olur.
vetyusuf 17.12.2011 18:24:51
arkadaşlar AS5560G-6344G50Mnbb ( LX.RNX01.004 )
Orijinal Windows® 7 Home Basic - AMD A - Series (A6 - 3400M, 1,40 GHz, 4 MB) - 39,6 cm (15,6") LED - 16:9 WXGA - Aktif Matris TFT Renkli LCD - CineCrystal - AMD Radeon HD 6470M 1 GB - 4 GB DDR3 SDRAM - 500 GB Serial ATA - DVD Yazıcı - Renk Mavi - Ağırlık (Yaklaşık) 2,60 kg

İşletim Sistemi Orijinal Windows® 7 Home Basic

İşlemci ve Yonga Seti
İşlemci İmalatçısı AMD
İşlemci Türü A-Series
İşlemci Modeli A6-3400M
İşlemci Hızı 1,40 GHz
İşlemci Çekirdeği Dört Çekirdek
Ön Bellek 4 MB
64 bit İşlem Var
Yonga Seti İmalatçısı AMD
Yonga Seti Modeli A60M

Bellek
Standart Bellek 4 GB
Maksimum Bellek 8 GB
Bellek Teknolojisi DDR3 SDRAM
Bellek Standardı DDR3-1066/PC3-8500
Toplam Bellek Yuvası Sayısı 2
Bellek Kartı Okuyucu Var
Desteklenen Bellek Kartı Güvenli Dijital (SD) Kart Memory Stick Memory Stick PRO MultiMediaCard (MMC) xD-Resim Kartı

Depolama
Sabit Sürücü Kapasitesi 500 GB
Sabit Sürücü Ara Yüzü Serial ATA
Sabit Sürücü d/d 5400
Optik Sürücü Türü DVD Yazıcı
Desteklenen Optik Ortam DVD-RAM/±R/±RW

Ekran ve Grafikler
Ekran Boyutu 39,6 cm (15,6")
Görüntü Ekranı Türü Aktif Matris TFT Renkli LCD
Görüntü Ekranı Teknolojisi CineCrystal
En Boy Oranı 16:9
Ekran Modu WXGA
Arka Aydınlatma Teknolojisi LED
HDCP Destekli Var
Grafik Denetleyici İmalatçısı AMD
Grafik Denetleyici Modeli Radeon HD 6470M
Grafik Bellek Kapasitesi 1 GB
Grafik Bellek Teknolojisi DDR3 SDRAM
Grafik Bellek Erişilebilirliği Atanmış
TV Kartı Yok

laptopum varda işlemcimi değiştirmek istiyrum yardım edermisiniz.cevabınızı bekliyrun
interwap 17.12.2011 17:37:50
Winzip sitesine baktım. 15 sürümü mevcut. Haberde 16.5'ten bahsedilmiş. Daha 16 ortalarda yok.
redoracle 17.12.2011 17:17:18
Yeni nesil bulldozerde ipc(gömülü onboard gpu) olacaktı bu gerçekleşecek mi?Eğer bulldozerlerde ipc olursa z68 gibi onboardı kullanmaya yönelik kartlar çıkacak mı acaba?Yoksa sadece trinity gibi fusion işlemcilerde mi entegre gpunun gücünden faydalanabileceğiz?
WinteR 17.12.2011 17:00:13
İnşallah devam gelir, artı performan Adobe ürünleri,3dMax filan olursa ciddi ses getirir, gerçi çoğunda GPU'yu kendileri kullanıyor, CPU yükü decode'larda gerekli sanırım.
FreeRun 17.12.2011 16:47:19
herkez winrar kullanıyor
cagataykoroglu 17.12.2011 16:19:00
Beyler isimlere takılmayın. Ben AMD nin böyle bir destek vermesini şaşkınlıkla karşılıyorum. Eğer uygulama sayısı artarsa nvidia mecburen bu tür atakalr yapmak zorunda kalacak. Böylece bilgisayarlarımızın en pahalı parçası gerçekten işe yarayacak.
arokh 17.12.2011 15:45:56
quote:

Orijinalden alıntı: TiesTorN

Winrar olsaydı keşke

Aynen, winzip saçma olmuş, yıllar oldu kullanmayalı.
BraveHeart 17.12.2011 15:35:27
Winzip en son Windows98'de kullanmıştım
turbocat1 17.12.2011 15:01:09
üst mesajım güncellenmiştir.
MoNtReaL 17.12.2011 14:56:57
7zip, WinRar gibi çoğunlukla kullanılan programlar yerine WinZip tercihi enteresan olmuş. Eğer onlara da uyarlanabilecekse yepyeni bir yol açtılar ama WinZip'te sıkışıp kalacaklarsa kimsenin WinZip'e geri döneceğini sanmıyorum.
turbocat1 17.12.2011 14:54:25
rar zip gibi sıkıştırma formatlarına zaten gpu donanımsal hızlandırma vardı ; hatta şifre kırmadada.
ben accent rar gpu recovery programında zaten 4650 kartımla bundan yararlanıyorum ;
millet core i7 li makinada 6990 kullanırken gpu hızlandırmasız rar şifresi kırmak için günlerce aylarca uğraşırken ; ben p4 3ghz ht makinada 4650 agp ile o işi saat dakika mertebesinde yapabiliyorum.
ama tabiki accent programının korsanını kullanmak etik olmadığı için artık kullanmıyorum. belki ilerde sitesinden orjinalini almayı düşünüyorum ;

http://golubev.com/rargpu.htm

buyrun ana sayfası ; rar zip office vs gpu ile şifre kırma ;

http://golubev.com/index.htm


buyrun yeni sitesi ;

http://www.passwordrecoverytools.com/rar-password.asp

programın özelliklerine bakın ; 40 kat hızlı diyor ; yani i7 işlemciye 40 kata kadar geçirebiliyor.
TiesTorN 17.12.2011 14:51:41
Winrar olsaydı keşke
turbo-powwer 17.12.2011 14:45:46
WinZip..? Enteresan...
DISTURBED 17.12.2011 14:41:37
quote:

Orijinalden alıntı: 2kol3bacak

quote:

Orijinalden alıntı: The Wanted

sanırım yeni yönetici değişimi amd e yaramış..

Hocam bir yöneticiyle bunlar olur mu diye bir soru geliyor aklıma ama en azından çizgi filmle ninjalı reklam yapma güruhunu şirketin üstünden atmaları iyi oldu o neydi öyle yahu uzay teknolojisini gözü yumuk yumuk karakterlerle tanıtıyorlardı hala

aynen sorma valla ki pazarlama yöneticisininde değişmesi beni umutlandırdı umarım daha aktif rol oynarlar reklam ve pazarlamada .
Castiel 17.12.2011 14:36:53
quote:

Orijinalden alıntı: ezimuse

Özellikle fusion performansını görünce ağzım açık kaldı. A450 ile dirt 2 oynadım ya :D

low da bf3 oynuyan var amd nın e350 killer Întel atom