TTNET
HAFTANIN
TTNET DESTEK
HİZMET ÖZETİ
- 27504 TTNET Kullanıcısına hizmet verildi.
Casper Logitech Kariyer.net
Asus'un minik devi Rampage IV Gene detaylandı Mach Xtreme 1.8" 120GB SSD video inceleme HABERE ATLA YORUMLARI GÖR (122) YORUM YAZ

tarafından 6 Aralık 2011, Salı 20:38 tarihinde yazıldı Donanımhaber TR

AMD Radeon HD 7000 serisi için fiyat bilgileri
Günlük Haber Erdi ÖZÜAĞ "Fx57"
122
AMD merakla beklenen Radeon HD 7000 serisi için artık son hazırlıklarını yapıyor. Son dakika değişikliği yapılmadığı takdirde yeni ekran kartlarının Ocak ayı içerisinde hacimli satışa sunulacağı düşünülüyor. 28nm üretim teknolojisiyle hazırlanan Radeon HD 7000 ailesi için AMD aynı anda iki farklı GPU mimarisi ile hareket edecek. Tahiti kod adlı grafik yongasının güç verdiği Radeon HD 7900 serisi ekran kartları yeni nesil grafik işlemci mimarisini, geriye kalan diğer tüm grafik yongaları ise Radeon HD 6900 serisinde kullanılan VLIW4 tasarımını baz alacaklar.Yapılan değerlendirmelere göre HD 7800 serisi, şu anda AMD'nin tek GPU'lu en hızlı ekran kartları olan HD 6900 serisinin 28nm üretim teknolojisine uyarlanmış ve performans ayarlamaları yapılmış versiyonu olarak gösteriliyor.
 
Radeon HD 7950 ve Radeon HD 7970 modellerinde kullanılan Tahiti grafik yongası ise yeni nesil grafik işlemci mimarisinin nimetlerinden faydalanıyor. GPGPU odaklı yeni özellikler üzerine giden AMD, başta x86 sanal bellek tasarımı olmak üzere radikal çok sayıda önemli özellik ile gelecek yeni mimari aynı zamanda saf performansı arttırmaya yönelik geliştirmeler de içeriyor. Henüz AMD tarafından resmi olarak doğrulanmış olmasa bile 384-bit bellek veri yolu kullanımı Radeon HD 7900 serisi ile gündeme gelecek gibi görünüyor. Yüksek hızlı GDDR5 bellek yongalarının eşlik edeceği Radeon HD 7900 serisi için AMD'nin yeni bir soğutucu tasarımına geçiş yapması da kuvvetle muhtemel görünüyor. MIMD yani çoklu veri paralelliği sağlayan çok çevrimli komut tasarımının merkezde yer alacağı düşünülen yeni tasarımda CU olarak tanımlanan yeni işlem üniteleri de iş yükünü üstlenen kilit birimler olacak. 
 
 
Yeni nesil ekran kartlarıyla ilgili olarak AMD'nin duyurusunu yaptığı veya doğruladığı resmi herhangi bir bilgi olmasa da iş ortaklarına giden öncü bilgiler, merak edilen çeşitli detayları da netleştiriyor. AMD'ye yakın kaynaklardan elde ettiğimiz bilgilere göre, aynı zamanda DirectX 11.1 desteği sunacak HD 7970 modelinin 3GB bellekli versiyonu 499$, HD 7950'nin 3GB bellekli modeli de 399$  seviyesinde fiyatlandırma ile sunulacaklar. Tabi bu fiyatların yurt dışı için geçerli olduğunu Türkiye için bahsi geçen fiyatların vergiler dolayısıyla daha yüksek olacağını da not düşelim. Peki AMD'nin yeni nesil ekran kartları performans olarak ne düzeyde olacak. Farklı üreticilerle yaptığımız görüşmeler sonucunda ortaya çıkan mevcut tablounun şu şekilde olduğu söylenebilir;  Radeon HD 6990>GeForce GTX 590> Radeon HD 7970>GeForce GTX 580>Radeon HD 7950>GeForce GTX 570>Radeon HD 6970.
 
Ocak ayında çıkması beklenen Radeon HD 7900 serisini takiben, büyük olasılıkla Şubat ayı içerisinde Pitcairn kod adlı grafik yongasının güç vereceği Radeon HD 7800 serisi raflardaki yerini almış olacak. Fiyatlar ise HD 7870 için 299$,  HD 7850 için de 199$ olacak gibi görünüyor. Ayrıca Radeon HD 7800 serisi ile benzer dönemlerde Cape Verde grafik yongasının güç verdiği ekran kartları da pazardaki yerini alacak. Radeon HD 7400, 7500 ve 7600 serilerinde kullanılabileceği düşünülen grafik yongasının güç verdiği, 128-bit bellek veri yolu desteğine sahip Radeon HD 7670 modelinin 179$, HD 7650 modelinin de 119$ seviyesinden sunulabileceği bilgisi, elimize ulaşan detaylar arasında yer alıyor. Mart ayıyla birlikte, büyük bir ihtimalle Almanya'da düzenlenecek CeBIT 2012 ile benzer zamanlarda çift grafik işlemcili Radeon HD 7990 modelinin çıkışına da tanık olacağız. Tahiti XT grafik yongasının çiftinden güç alacak ekran kartının 3GB ve/veya 6GB GDRR5 bellek kapasitesi ile gelmesi beklenirken, fiyatlandırma anlamında dile getirilen 699$ seviyesinin üzerine çıkılması da söz konusu olabilir.
 
Bu haberin bağlantısı
URL
Yorumlar eskiden yeniye doğru listelenmektedir. Sıralamayı değiştirmek için sağdaki menüyü kullanabilirsiniz.
ogidogi 07.02.2012 22:22:41
quote:

Orijinalden alıntı: DH Misafiri

ben anlamiyorum arkadas amma tantana yapiyo insanlar 400 dolara alsan nolur 1000dolara alsan nolur hala xbox360 oyunu yapılıyo dx9 afedersin nerene nabican bu kartı bitane 5850 her s****me yeterken

yapılıyorda bişeye benzemiyor kardeşim xbox360 ın grafikleri pcnin yanında çamurdan farksız geliyor artık. xbox720 2013 de cıkıcak onda bile hd6670 kullanılıcak 2013 de hd 6670 ne ... yarıcak bilmiyorum artık. Konsollar eskidi...
ogidogi 07.02.2012 22:19:30
GTX 600 serisi yolda. GTX 680 in 7970 den %45 daha üstün olacağı söyleniyor http://www.vatanbilgisayar.com/News.aspx?nid=f9339e35-906d-4b78-a0e3-9609ccc9ddf3
DH Misafiri 07.02.2012 22:15:08
ben anlamiyorum arkadas amma tantana yapiyo insanlar 400 dolara alsan nolur 1000dolara alsan nolur hala xbox360 oyunu yapılıyo dx9 afedersin nerene nabican bu kartı bitane 5850 her s****me yeterken
TiesTorN 07.01.2012 20:40:04
quote:

Orijinalden alıntı: DH Misafiri

bilgisyarı sadece gpu dan ibaret görenlerin vay haline


"zevk ve renk" denen şeyden bi haber olanların da vay haline...

konu hortlatılmış bu arada yeni farkettim
mnyx 07.01.2012 20:34:01
hd7850 i bekliyorum bekledeğimize değer inşallah 450tl gibi bir fiyatla gelir TR de sanırım
SVSTRGMR 14.12.2011 23:38:43
quote:

Orijinalden alıntı: DH Misafiri

bilgisyarı sadece gpu dan ibaret görenlerin vay haline

niye bizi büyük bir azap mı bekliyor
DH Misafiri 14.12.2011 17:02:25
çık babam çık...nereye kadar..
dJ_bLoW 14.12.2011 16:41:56
Akıcı olduğu sürece 30 FPS de bile oyunları oynarım tatminde olurum. Örnek: NFS - The RUN

Benim sıkıldığım sorun ani FPS düşmeleridir. takılmaların sebebi oluyor.
Örnek bir oyunda 60 sabit FPS alırken 50-53 FPS ye düşüşler yaşandığında anlık takılmalar yaşanabiliyor.
Buda oyunlardan kaynaklı..
SKIPPER84 14.12.2011 16:26:55
quote:

Orijinalden alıntı: TiesTorN

Öyle bir mantık yok, bazı insanlar (buna ben de dahil) herhangi bir oyun 60fps altına indiği anda çıldırıyor... Ve şu anda o tip oyunlardan nadir de olsa var.

bende o takıntılı tiplerdenim.Uzun zamandır oyun dünyasından uzaktım o yüzden 5850 ile yola devam ediyordum.Ama dün gece Gothic 4 ile geri dönüş yaptım.

Fakat 40fps civarındaki değerler yeni bir kart ve yeni bir işlemci ihtiyacımı ortaya çıkardı.

Maaş bekleniyor....
TiesTorN 14.12.2011 13:21:29
Öyle bir mantık yok, bazı insanlar (buna ben de dahil) herhangi bir oyun 60fps altına indiği anda çıldırıyor... Ve şu anda o tip oyunlardan nadir de olsa var.
tizar 13.12.2011 21:23:38
bu zamanda yeni nesil konsollar çıkana kadar yeni kart almak enayliktir. şu anki kartlar neyinize yetmiyor?
(((TeAcHeR))) 13.12.2011 12:55:34
quote:

Orijinalden alıntı: TiesTorN

Sana göre Nvidia'dan başka marka yok zaten piyasada

hıhı evet;

bak bu benim geçenseneki kartım hatırladın mı?

Resmin büyük halini görebilmek için tıklayın
Orijinal boyut için tıklatın


Resmin büyük halini görebilmek için tıklayın
Orijinal boyut için tıklatın


TiesTorN 13.12.2011 11:23:29
quote:

Orijinalden alıntı: (((TeAcHeR)))

atiboy



(((TeAcHeR))) 13.12.2011 00:04:38
quote:

Orijinalden alıntı: TiesTorN

Sana göre Nvidia'dan başka marka yok zaten piyasada o yüzden senin düşüncenin bir önemi yok...



sana fikrini soran oldu mu atiboy
TiesTorN 12.12.2011 20:48:00
Sana göre Nvidia'dan başka marka yok zaten piyasada o yüzden senin düşüncenin bir önemi yok...
(((TeAcHeR))) 12.12.2011 19:50:16
quote:

Orijinalden alıntı: MeGaDave06

quote:

Orijinalden alıntı: emirizmir

[link=http://www.nordichardware.com/news/71-graphics/44072-radeon-hd-7900-series-gets-new-architecture-and-xdr2-rambus-memory.html]7000 Serisi özellikler[/link]
[link=http://www.amd.com/us/products/desktop/graphics/amd-radeon-hd-6000/hd-6950/Pages/amd-radeon-hd-6950-overview.aspx#2]6950 özellikler[/link]
[link=http://www.amd.com/us/products/desktop/graphics/amd-radeon-hd-6000/hd-6970/Pages/amd-radeon-hd-6970-overview.aspx#2]6970 Özellikler[/link]
Yukarıdaki linklerde verilen özellikler doğru ise şu şekilde tablo yapabiliriz.

-------------------- hd6950--hd7850---hd 6970---hd 7870
GPU frequency------800Mhz---850-------880-------950
Radeon cores-------1408-------1408----1536------1536
Texture units--------88---------88-------96-------96
ROPs-----------------32--------32-------32--------32
Memory frequency--5Gps-------5.2--------5.5-------5.8
Memory bandwidth--160GB/s---166-------176------186

Başka bilinmesi ve karşılaştırlaması gereken özellik yok ise buradaki verilerden 6950<7850<6970<7870<7950 olarak anlaşılıyor.
Yani 7850 6950 nin 28nm hali, 7870 ise 6970'in 28nm güncellemesi dir.Doğru mu, atladığım bir yer varsa açıklayın.

Benim tespitimde bu yöndeydi zaten. Sizde desteklemişsiniz

Nasılki 5000 serisinde 5870 6950 seviyesindeyse yani 5870 > 6950 ile konumlandırılmışsa o zaman 7850 de 5870/6950 seviyesinde olacaktır.


5000 Serisinin en dehşet ve en efsanevi kartı 5870'di. Halada öyle bence. 2011 yılınında f/p ürünü 6950 olduğuna göre (ki bence 6950'de 5870 gibi dehşet bir kartsa efsanevide olacaktır) 2012 yılında f/p ürünü 7850 olacaktır

bana görede 2011 in fiyat performans kartı gtx480 dir

ikinci elde 450tl ye sıfır satan arkadaşlar var ve kart az bi oc ile gtx580 i yakalıyor
PS3!BF3! 12.12.2011 19:22:46
quote:

Orijinalden alıntı: Hobar

en makul olarak 7850 görünüyor. o da 199 dolar bu kart 239$lık 6950 yi geçemezse onun da pek bir anlamı kalmıyor.

+1 Diğerleri uçuk zaten.
manyak02 12.12.2011 19:10:50
arkadaşlar 7850 gtx560'dan güçlü olurmu sizce
SurlarÖnünde 12.12.2011 17:21:39
Yine söylüyorum Ekran Kartı piyasayı soygundan başka birşey değil şuanki itibariyle. %1-10 luk artışlar için adamlar 500 dolar istiyor alsınlar o parayı ......................
dJ_bLoW 12.12.2011 14:21:45
Kartların kağıt üzerindeki değerleri oldukça sağlam gibi. bu değerler ile kendi sınıflarındaki kartları rahatlıkla geçebilir.
http://www.tomshardware.com/news/amd-HD-7900-XDR2-Rambus-Memory,13408.html

28 nm nin getireceği en büyük avantaj ısı ve güç tüketimi olacaktır.
şuan kim orta ve üst düzey GPU nun performansından memnun değil biri söylesin.??

Bu kartların yeni mimari olması heyecan yaratacaktır. getireceği performans da cabası.
tabi bu yine kısa süreli olacak. nvidia Kepler ile gelen 6xx serisi çıkana kadar

AMD Bir yıl önce çıkan 580 i geçecek diye sevinenleriniz var. 6xx serisi çıkınca ne yapacak AMD??

iyi forumlar...

Edit;imla
CrySystem 12.12.2011 13:42:33
[link=http://www.dinimizislam.com/detay.asp?Aid=1942]Özürler Karşılıklı[/link] ><
_Dominic_Toretto_ 12.12.2011 13:41:16
quote:

Orijinalden alıntı: emirizmir

[link=http://www.nordichardware.com/news/71-graphics/44072-radeon-hd-7900-series-gets-new-architecture-and-xdr2-rambus-memory.html]7000 Serisi özellikler[/link]
[link=http://www.amd.com/us/products/desktop/graphics/amd-radeon-hd-6000/hd-6950/Pages/amd-radeon-hd-6950-overview.aspx#2]6950 özellikler[/link]
[link=http://www.amd.com/us/products/desktop/graphics/amd-radeon-hd-6000/hd-6970/Pages/amd-radeon-hd-6970-overview.aspx#2]6970 Özellikler[/link]
Yukarıdaki linklerde verilen özellikler doğru ise şu şekilde tablo yapabiliriz.

-------------------- hd6950--hd7850---hd 6970---hd 7870
GPU frequency------800Mhz---850-------880-------950
Radeon cores-------1408-------1408----1536------1536
Texture units--------88---------88-------96-------96
ROPs-----------------32--------32-------32--------32
Memory frequency--5Gps-------5.2--------5.5-------5.8
Memory bandwidth--160GB/s---166-------176------186

Başka bilinmesi ve karşılaştırlaması gereken özellik yok ise buradaki verilerden 6950<7850<6970<7870<7950 olarak anlaşılıyor.
Yani 7850 6950 nin 28nm hali, 7870 ise 6970'in 28nm güncellemesi dir.Doğru mu, atladığım bir yer varsa açıklayın.

Tahmin ettiğim gibi olmuş.

6950 nin yenisi 7850 olmuş.

Fiyat olarak en kötü 6950 ile aynı seviyede olursa iyi olur. Düşündüğüm bir kart çünki.
7850'nin Standart olarak 2gb ile gelmesi de güzel.
Menow 12.12.2011 13:37:17
quote:

Orijinalden alıntı: CrySystem

quote:

Orijinalden alıntı: Menow

quote:

Orijinalden alıntı: CrySystem

quote:

Orijinalden alıntı: Menow

AMD 79xx serisinde tek GPU kullanmaya başlamış. Demek oluyor ki tek GPU ile nVidia yi yakalamış. Hatta geride bırakmış. Demekki rakibini geride bırakınca tek GPU ya yonelebiliyormus. Yinede 2 GPU lu modellerini görmek isterim.

Bu cümleyi kurarken , @fx57 'nin haberini okumadığını ve yazmak için yazdığını düşünüyorum.


Üyelik tarihime bakarsan ve mesaj sayımı dikkate alırsanız yazmak için yapmadığını anlarsın dostum. Yoksa 20000 mesaj sayısına ulaşmak hiç zor olmazdı... Yanlış anlayıp yazdığım bişey olabilir. Bunun için Kusura bakmayın.

Zaman insanları değil armutları olgunlaştırır...
yanlış anladığın konuda kesin hüküm giydirerek ahkam kesmen insanları yanlış yönlendirir..
saygılar


Kendimin yanlış anladığını farketmediğim bir durumda nasıl olurda hüküm giydirmeden konuşmamı bekliyorsun onu anlayabilmiş değilim hocam? Amacınız nedir bilemedim. 69XX serisini yanlışlıkla hepsini çift işlemcili gibi düşünmüşüm allah bilir nası bir uykusuzlukla yazdım zira ben HD6950 kullanıcısıyım. Halbuki 6990 çift GPU'lu olduğunu biliyorum. Doğal olarak da 7950 ve 7970 tek GPU'lu olması normal. Ama bir an aklım 6990'a gitmiş.

Şimdi bu durumda bu kadar neyi büyütüyoruz??? Ben ne demişim ki insanları yanlış yönlendirmişim. Kimi zarar soktum şimdi bu yorumumla? Adamın birisine git HD7950 al çift çekirdeklimi dedim?

Senin amacın ne dostum yanlış anlayarak yanlış bir yorum yazmışım ve bunuda açıklıyorum ve özür diliyorum daha ne bekliyorsun ne yapmam geekiyor. Armudu yiyerek ayımı olmamı bekliyorsun o zaman isteğin olacakmı peki?

"Mesaj sayımı ve üyelik tarihime bakarsan sırf mesaj yazmak için mesaj yazmadığımı anlamalısın" dedim bana armut misali benzetme yapıyorsun. Şakamısın hocam sen? Ben olgunlaştığımı ima etmedim ki ben durma oturma mesaj atmakla uğraşmadığımı ima ettim.

Asıl şu anda senin yaptığın sırf mesaj yazmak için cevap yazmak dostum bana sorarsan. Boşu boşuna da burada forum kirliliği yapıyoruz cevabın varsa özelden yaz ordan cevaplarım.

Ama yok özürümden tatmin olmadıysan daha kaç kere özür dilemeliyim bilemiyorum? Çözümü şöyle üretelim

aşağıdaki kodu beynine yükle beynindeki standart internet tarayıcısında aç ve çalıştır!

[code]
for(var i=0;i<1000000;i++)
{ var ozur="";
ozur+="Özür dilerim ";
document.getElementById("CrySystem").innerHTML=ozur;
}
[/code]

Belki kabul görür...
CrySystem 11.12.2011 23:47:22
quote:

Orijinalden alıntı: Menow

quote:

Orijinalden alıntı: CrySystem

quote:

Orijinalden alıntı: Menow

AMD 79xx serisinde tek GPU kullanmaya başlamış. Demek oluyor ki tek GPU ile nVidia yi yakalamış. Hatta geride bırakmış. Demekki rakibini geride bırakınca tek GPU ya yonelebiliyormus. Yinede 2 GPU lu modellerini görmek isterim.

Bu cümleyi kurarken , @fx57 'nin haberini okumadığını ve yazmak için yazdığını düşünüyorum.


Üyelik tarihime bakarsan ve mesaj sayımı dikkate alırsanız yazmak için yapmadığını anlarsın dostum. Yoksa 20000 mesaj sayısına ulaşmak hiç zor olmazdı... Yanlış anlayıp yazdığım bişey olabilir. Bunun için Kusura bakmayın.

Zaman insanları değil armutları olgunlaştırır...
yanlış anladığın konuda kesin hüküm giydirerek ahkam kesmen insanları yanlış yönlendirir..
saygılar
Menow 11.12.2011 23:44:44
quote:

Orijinalden alıntı: CrySystem

quote:

Orijinalden alıntı: Menow

AMD 79xx serisinde tek GPU kullanmaya başlamış. Demek oluyor ki tek GPU ile nVidia yi yakalamış. Hatta geride bırakmış. Demekki rakibini geride bırakınca tek GPU ya yonelebiliyormus. Yinede 2 GPU lu modellerini görmek isterim.

Bu cümleyi kurarken , @fx57 'nin haberini okumadığını ve yazmak için yazdığını düşünüyorum.


Üyelik tarihime bakarsan ve mesaj sayımı dikkate alırsanız yazmak için yapmadığını anlarsın dostum. Yoksa 20000 mesaj sayısına ulaşmak hiç zor olmazdı... Yanlış anlayıp yazdığım bişey olabilir. Bunun için Kusura bakmayın.
ibrahimomeroglu 11.12.2011 11:45:56
yav arkadaş çıksın artık şu 7000 seriside bir 6870 alalım artık :)
Famous 10.12.2011 22:30:27
399$ Dan Direk Hesap Yapmak Çok İlginç 6970 'in Şuan Fiyatı 800 Tl Civarı Olduğu Düşünülürse Bu Kartın Vergiler Ve Kar Oranlarıyla Birlikte En Az 1.000-1.100 Tl Dir. Öyle Pek Bir Sudan Ucuzluk Yok Ortada Çıkar Çıkmaz Alınacak Bir Kartta Değil Bence Hiç Birisi. En Az Ne Olduğu Ortaya Çıkana Kadar 5-6 Ay Beklemek Lazım O Kadar Para Pat Diye Verilmez Şahsen Ben Vermem.
MichaeL JacksoN qkN 10.12.2011 22:17:51
quote:

Orijinalden alıntı: DH Misafiri

bilgisyarı sadece gpu dan ibaret görenlerin vay haline

hd 7000serisinde amd çıtayı biraz daha yukseltıcek gibi ozellıkle cf performansları muazzam sevıyesınde olabılır ..
MeGaDave06 10.12.2011 21:50:09
quote:

Orijinalden alıntı: emirizmir

[link=http://www.nordichardware.com/news/71-graphics/44072-radeon-hd-7900-series-gets-new-architecture-and-xdr2-rambus-memory.html]7000 Serisi özellikler[/link]
[link=http://www.amd.com/us/products/desktop/graphics/amd-radeon-hd-6000/hd-6950/Pages/amd-radeon-hd-6950-overview.aspx#2]6950 özellikler[/link]
[link=http://www.amd.com/us/products/desktop/graphics/amd-radeon-hd-6000/hd-6970/Pages/amd-radeon-hd-6970-overview.aspx#2]6970 Özellikler[/link]
Yukarıdaki linklerde verilen özellikler doğru ise şu şekilde tablo yapabiliriz.

-------------------- hd6950--hd7850---hd 6970---hd 7870
GPU frequency------800Mhz---850-------880-------950
Radeon cores-------1408-------1408----1536------1536
Texture units--------88---------88-------96-------96
ROPs-----------------32--------32-------32--------32
Memory frequency--5Gps-------5.2--------5.5-------5.8
Memory bandwidth--160GB/s---166-------176------186

Başka bilinmesi ve karşılaştırlaması gereken özellik yok ise buradaki verilerden 6950<7850<6970<7870<7950 olarak anlaşılıyor.
Yani 7850 6950 nin 28nm hali, 7870 ise 6970'in 28nm güncellemesi dir.Doğru mu, atladığım bir yer varsa açıklayın.

Benim tespitimde bu yöndeydi zaten. Sizde desteklemişsiniz

Nasılki 5000 serisinde 5870 6950 seviyesindeyse yani 5870 > 6950 ile konumlandırılmışsa o zaman 7850 de 5870/6950 seviyesinde olacaktır.


5000 Serisinin en dehşet ve en efsanevi kartı 5870'di. Halada öyle bence. 2011 yılınında f/p ürünü 6950 olduğuna göre (ki bence 6950'de 5870 gibi dehşet bir kartsa efsanevide olacaktır) 2012 yılında f/p ürünü 7850 olacaktır
emirizmir 10.12.2011 04:14:28
[link=http://www.nordichardware.com/news/71-graphics/44072-radeon-hd-7900-series-gets-new-architecture-and-xdr2-rambus-memory.html]7000 Serisi özellikler[/link]
[link=http://www.amd.com/us/products/desktop/graphics/amd-radeon-hd-6000/hd-6950/Pages/amd-radeon-hd-6950-overview.aspx#2]6950 özellikler[/link]
[link=http://www.amd.com/us/products/desktop/graphics/amd-radeon-hd-6000/hd-6970/Pages/amd-radeon-hd-6970-overview.aspx#2]6970 Özellikler[/link]
Yukarıdaki linklerde verilen özellikler doğru ise şu şekilde tablo yapabiliriz.

-------------------- hd6950--hd7850---hd 6970---hd 7870
GPU frequency------800Mhz---850-------880-------950
Radeon cores-------1408-------1408----1536------1536
Texture units--------88---------88-------96-------96
ROPs-----------------32--------32-------32--------32
Memory frequency--5Gps-------5.2--------5.5-------5.8
Memory bandwidth--160GB/s---166-------176------186

Başka bilinmesi ve karşılaştırlaması gereken özellik yok ise buradaki verilerden 6950<7850<6970<7870<7950 olarak anlaşılıyor.
Yani 7850 6950 nin 28nm hali, 7870 ise 6970'in 28nm güncellemesi dir.Doğru mu, atladığım bir yer varsa açıklayın.
mncs35 09.12.2011 23:20:25
valla bu fiyatlara artı kdv ve distibütör karını eklersek......hesabı siz yapın:)))
nForcer 08.12.2011 20:08:43
quote:

Orijinalden alıntı: *Furious*

Bu arada Kart'ların fiyatları her sene artıyor.

Bir tanıdığım 2006 Yılı'nda nVidia'nın en iyi tek GPU kartı olan 7900GTX'i 900 Lira'ya mı ne almıştı.

Şimdi ise uçmuş gitmiş Üst seviye kartlar.
O zamanlar dolar 1,40 liraydı, şimdi dolar 1,90 lira. Haliyle fiyatlar arttı tabi.
M@U 08.12.2011 18:29:52
quote:

Orijinalden alıntı: tanerergul

diablo3 için bir sistem toplayacam, ocak ayında 1800-2000 tl lik bir sistem.

7000 serisinden hangisini takmalıyım? 1080p oyun istiyorum.

7600gt. F/P olarak çok iyi kart.
tanerergul 08.12.2011 16:38:41
diablo3 için bir sistem toplayacam, ocak ayında 1800-2000 tl lik bir sistem.

7000 serisinden hangisini takmalıyım? 1080p oyun istiyorum.
Fear Dot Com 08.12.2011 11:07:19
quote:

Orijinalden alıntı: *Furious*

quote:

Orijinalden alıntı: Fear Dot Com

quote:

Orijinalden alıntı: *Furious*

quote:

Orijinalden alıntı: Fear Dot Com

Turkıye fiyatı kım bılır kaç olur

7950 için, 399 Dolar'ın üzerine K.D.V. dahil 100 Dolar eklesek, eder sana 500 Dolar.

1.8'den hesap etsek Dolar'ı 900 lira eder. Hadi geçmiş olsun

Bu arada Kart'ların fiyatları her sene artıyor.

Bir tanıdığım 2006 Yılı'nda nVidia'nın en iyi tek GPU kartı olan 7900GTX'i 900 Lira'ya mı ne almıştı.

Şimdi ise uçmuş gitmiş Üst seviye kartlar.

maasallah Turkıye Hukumetı bızı iyi dolandırıp soyuyor donumuza kadar aldılar heseryımızı dunyanın en pahalı benzını vs. Allah cezalarını versın ne dıyım zamannın da 430 460 tl ye 4870 ler aldıgımız gunlerı ozluyorum resmen

Türkiye'de durum içler acısı zaten o'nu hiç sorma. Dolar da çıktı çok kötü oldu öyle böyle değil yani.

Genel olarak bir artış söz konusu aslında. Tabi bu bize çok çok farklı yansımakta.

Turkıye sole bır hale gıtmeye basladı zengınler hep zengınlesır fakırler hep fakir kalır orta halli insanlarda ole ortada kalır eskisi ghibidegıl Turkıye vatandaslarının aleyhıne hersey Gumruk anlasması felanda yalan halimiz vahım resmen
Kir$of 08.12.2011 10:58:23
quote:

Orijinalden alıntı: TiesTorN

quote:

Radeon HD 6990>GeForce GTX 590> Radeon HD 7970>GeForce GTX 580>Radeon HD 7950>GeForce GTX 570>Radeon HD 6970

WTF ?!?

Bu tabloya bakılırsa 7970, GTX 580'den ancak %20-30 kadar hızlı olacak. Aylardır beklediğimiz 28nm kartlar bu muydu yani? Ve bu kartlara 500$ isteniyor? Yazıklar olsun... Rezalet. Gitsin simit satsın bu herifler.

Açıkası burada tuhaf olan şu;senin dediğin gibi 28nm mimarisi ile üretilmiş ekran kartı,bir önceki jenerasyondaki rakibine %20 gibi bir fark atıp muazzam miktarlar ile satışa sunuluyorsa,o zaman bu kartta pek bir gelişme olmamış demektir.Ayrıca kartların testlerini bekliyorum,7850 için f/p demiş birçok kişi umarım öyledir,5850 öyleydi güzel karttı.AMD de Nvidia gibi oldu,fiyatlar makul değil hele ki bizim ülkemizde söz konusu bile olamaz.
Kir$of 08.12.2011 10:53:53
quote:

Orijinalden alıntı: NeverJames

@ultra_storm

oda zaten saçmalık optimus diye bişey var bölüşümlü ekran kartı felan filan

laptopu yeni aldım güzel ama şu fx 8150 ve 7000 serisi ekran kartı cıksın topluycam direk pc yi

Optimus dediğin teknoloji zaten,enerji tasarrufu ve performans artışı üzerine tasarlanmış birşey,elinde intel tümleşik grafik kartı ve nvidia harici kartı varsa arasında geçiş sağlar,tek olay bu.
rodri 08.12.2011 09:38:03
quote:

Orijinalden alıntı: soar.kerrigan

quote:

Orijinalden alıntı: rodri

quote:

Orijinalden alıntı: soar.kerrigan

quote:

Orijinalden alıntı: e.emo14

Beyler kartlar süperde nerde kullanıcaz ? :D Bu kartları zorlucak oyunmu var piyasada.

6870 gibi bir kart cogu seye yeterken bunlarla anca kendini tatmin edersin

amaç tek gpulu kart ile min. 60fps crysis oynayabilmek.

ne alaka lem low ayarlara cek oyna

benim amacım değil üreticilerin amacı bu galiba. forumda birisi espri yapmıştı, "heralde bu kartlarla mw3 ü 250 fps oynarız" diye. ;)
soar.kerrigan 08.12.2011 09:27:00
quote:

Orijinalden alıntı: rodri

quote:

Orijinalden alıntı: soar.kerrigan

quote:

Orijinalden alıntı: e.emo14

Beyler kartlar süperde nerde kullanıcaz ? :D Bu kartları zorlucak oyunmu var piyasada.

6870 gibi bir kart cogu seye yeterken bunlarla anca kendini tatmin edersin

amaç tek gpulu kart ile min. 60fps crysis oynayabilmek.

ne alaka lem low ayarlara cek oyna
CrySystem 08.12.2011 09:00:58
quote:

Orijinalden alıntı: Menow

AMD 79xx serisinde tek GPU kullanmaya başlamış. Demek oluyor ki tek GPU ile nVidia yi yakalamış. Hatta geride bırakmış. Demekki rakibini geride bırakınca tek GPU ya yonelebiliyormus. Yinede 2 GPU lu modellerini görmek isterim.

Bu cümleyi kurarken , @fx57 'nin haberini okumadığını ve yazmak için yazdığını düşünüyorum.
rodri 08.12.2011 08:46:47
quote:

Orijinalden alıntı: soar.kerrigan

quote:

Orijinalden alıntı: e.emo14

Beyler kartlar süperde nerde kullanıcaz ? :D Bu kartları zorlucak oyunmu var piyasada.

6870 gibi bir kart cogu seye yeterken bunlarla anca kendini tatmin edersin

amaç tek gpulu kart ile min. 60fps crysis oynayabilmek.
soar.kerrigan 08.12.2011 05:18:42
quote:

Orijinalden alıntı: e.emo14

Beyler kartlar süperde nerde kullanıcaz ? :D Bu kartları zorlucak oyunmu var piyasada.

6870 gibi bir kart cogu seye yeterken bunlarla anca kendini tatmin edersin
soar.kerrigan 08.12.2011 05:13:15
quote:

Orijinalden alıntı: Hobar

en makul olarak 7850 görünüyor. o da 199 dolar bu kart 239$lık 6950 yi geçemezse onun da pek bir anlamı kalmıyor.

6950-6870 arasi dusuk W isteyen bisey olabilir.
e.emo14 08.12.2011 02:27:10
Beyler kartlar süperde nerde kullanıcaz ? :D Bu kartları zorlucak oyunmu var piyasada.
TheLastNinja2 07.12.2011 22:47:24
Çok süpermiş harikaymış hemen alasım geldi de bunun sonu nere? Güncel sayılan bir ekran kartını değiştirip harika bir şekilde deneyim sunacak ekran kartı maalesef çıkartmıyorlar. Birkaç senede bir hatta ülke vatandalarının ekonomik durumuna göre 6 ayda bir yada senede bir ekran kartlarında iyileştirme, güncelleme vs yapıp " işte bu en son teknoloji ! " diye reklam yapıp insanların paralarını alıyorlar. Tamam alan memnun satan memnun ama yazık o paralara, dünyada insanlar karnını zor doyuruyor o hale gelmişiz insanların tek düşünceleri para. İyi niyetli bir firma çıkıpta mükemmele yakın dizayn, yazılım vs. barındıran bir bilgisayar/konsol vb. birşey çıkarsa ve 10 seneden önce iyileştirme/güncelleme vb yalanlarla insanların tüketme çılgınlığına bir son verse. Şu an da ps3 veya xbox veya wii nin yapmış olduğu daha iyi gibi. Tabii başka sektörlerde sağlık, tıp, savunma vs. gelişme elbette olmalı fakat ekran kartı hemen hemen %100 oyunlar için alınıyor sanırım, dolayısıyla her yeni üründe az biraz ilerlemeye yüzlerce liramız dışarıya gidiyor.
TiesTorN 07.12.2011 21:15:47
yok artık lebron james
_Dominic_Toretto_ 07.12.2011 17:42:19
quote:

Orijinalden alıntı: DH Misafiri

mrb lar gecenlerde benmde en büyük eksiğim di ama www.enucuznokia.com dan çok kolaylıkla ve hızlı erişim imkanıyla tüm imkanları sunarak müşteri hizmetleri yardımıyla aldım..hem keseye uygun hemde de cuzzifiyata bulabilirsiniz arkadaslar.

Neyi ?
DH Misafiri 07.12.2011 17:35:49
mrb lar gecenlerde benmde en büyük eksiğim di ama www.enucuznokia.com dan çok kolaylıkla ve hızlı erişim imkanıyla tüm imkanları sunarak müşteri hizmetleri yardımıyla aldım..hem keseye uygun hemde de cuzzifiyata bulabilirsiniz arkadaslar.
_Dominic_Toretto_ 07.12.2011 17:30:54
quote:

Orijinalden alıntı: rodri

quote:

Orijinalden alıntı: setek01

quote:

Orijinalden alıntı: EMRES754

Amd çift gpu yapma işini iyi bilir.7990 ı da yapar sorun değil.

Sicili en temiz kart GTX295'ti. Bence dönemine göre hiçbir X2 tasarım GTX295'in yerini tutmadı henüz.

hd5970 daha temiz değil miydi hocam, daha az güç tüketimi + muazzam performansı? ayrıca dediğiniz gibi bu kartlar çıkınca hd6950-70 350-400 tl civarına (bence hakettiği fiyata) düşerse iyi. ;)

Eksen'den kampanya bekliyoruz yine, 400 Lira dan özel soğutma 2gb 6950' ler.
rodri 07.12.2011 17:27:59
quote:

Orijinalden alıntı: setek01

quote:

Orijinalden alıntı: EMRES754

Amd çift gpu yapma işini iyi bilir.7990 ı da yapar sorun değil.

Sicili en temiz kart GTX295'ti. Bence dönemine göre hiçbir X2 tasarım GTX295'in yerini tutmadı henüz.

hd5970 daha temiz değil miydi hocam, daha az güç tüketimi + muazzam performansı? ayrıca dediğiniz gibi bu kartlar çıkınca hd6950-70 350-400 tl civarına (bence hakettiği fiyata) düşerse iyi. ;)
setek01 07.12.2011 17:07:33
quote:

Orijinalden alıntı: EMRES754

Amd çift gpu yapma işini iyi bilir.7990 ı da yapar sorun değil.

Sicili en temiz kart GTX295'ti. Bence dönemine göre hiçbir X2 tasarım GTX295'in yerini tutmadı henüz.
setek01 07.12.2011 16:59:40
quote:

Orijinalden alıntı: Foxbat

Kepler'den haber var mı? Eğer Nvidia yine gecikirse işimiz var demektir! AMD serilerini duyurdu, fiyatlandırmayı da yapmaya başladı Nvidia'dan ses çıkmıyor. Eğer gecikme olursa yukarıdaki fiyatlar yalan olur bence.

Nividya kartlarını sattı zaten. Bf3 için özellikle iyi kart sattı bence. Aklıma 5850 piyasadayken nividya yok diyorlardı oysa GTX260 ve GTX285'i de 5850-5870 kadar satıyordu. Yani acele edip 600 TL'ye 5850 almanın sonuçlarını hep beraber gördük. Ayrıca son yama ile Bf3'te biraz daha performans iyileştirmesi olduğundan bahsediliyor. Onun dışında 560 TI/6950'nin zaten yetmediği oyun pek yoktu. BF3 ultra hariç. O fiyatları siz birde TR için güncellerseniz ortaya çıkan tablo vahim. Üzerine TR distribitör farkı, %18 kDV ve yeniyılda artacak ötv eklerseniz pek alınacak fiyatlar olmayacaktır. Herhalde ucuz 6950'ler görmeye başlayacağız. Tıpkı 1 yıldır fiyatları inmediği için ortalıkta komik fiyatlara 5870 ve her türlü idare eden 6870'in 350 TL'den sıfır bulunması gibi bir durum 6950 ve 6970'te yaşanırsa şaşmam.....
_Dominic_Toretto_ 07.12.2011 16:54:42
quote:

Orijinalden alıntı: Fear Dot Com

quote:

Orijinalden alıntı: *Furious*

quote:

Orijinalden alıntı: Fear Dot Com

Turkıye fiyatı kım bılır kaç olur

7950 için, 399 Dolar'ın üzerine K.D.V. dahil 100 Dolar eklesek, eder sana 500 Dolar.

1.8'den hesap etsek Dolar'ı 900 lira eder. Hadi geçmiş olsun

Bu arada Kart'ların fiyatları her sene artıyor.

Bir tanıdığım 2006 Yılı'nda nVidia'nın en iyi tek GPU kartı olan 7900GTX'i 900 Lira'ya mı ne almıştı.

Şimdi ise uçmuş gitmiş Üst seviye kartlar.

maasallah Turkıye Hukumetı bızı iyi dolandırıp soyuyor donumuza kadar aldılar heseryımızı dunyanın en pahalı benzını vs. Allah cezalarını versın ne dıyım zamannın da 430 460 tl ye 4870 ler aldıgımız gunlerı ozluyorum resmen

Türkiye'de durum içler acısı zaten o'nu hiç sorma. Dolar da çıktı çok kötü oldu öyle böyle değil yani.

Genel olarak bir artış söz konusu aslında. Tabi bu bize çok çok farklı yansımakta.
Fear Dot Com 07.12.2011 16:32:18
quote:

Orijinalden alıntı: *Furious*

quote:

Orijinalden alıntı: Fear Dot Com

Turkıye fiyatı kım bılır kaç olur

7950 için, 399 Dolar'ın üzerine K.D.V. dahil 100 Dolar eklesek, eder sana 500 Dolar.

1.8'den hesap etsek Dolar'ı 900 lira eder. Hadi geçmiş olsun

Bu arada Kart'ların fiyatları her sene artıyor.

Bir tanıdığım 2006 Yılı'nda nVidia'nın en iyi tek GPU kartı olan 7900GTX'i 900 Lira'ya mı ne almıştı.

Şimdi ise uçmuş gitmiş Üst seviye kartlar.

maasallah Turkıye Hukumetı bızı iyi dolandırıp soyuyor donumuza kadar aldılar heseryımızı dunyanın en pahalı benzını vs. Allah cezalarını versın ne dıyım zamannın da 430 460 tl ye 4870 ler aldıgımız gunlerı ozluyorum resmen
fakir-bir-kul 07.12.2011 16:30:28
Artık en az 512 bit veri yolu olması lazım daha fazla veri yolu FULL HD oynadığımız oyunlarda yüksek bellekli ekran kartlarının gerçek performansını göstermesine yardımcı olacaktır

ayrıca 7000 serisinde GDDR6 çıkar diye ümitlenmiştim
TiesTorN 07.12.2011 16:04:55
quote:

Radeon HD 6990>GeForce GTX 590> Radeon HD 7970>GeForce GTX 580>Radeon HD 7950>GeForce GTX 570>Radeon HD 6970

WTF ?!?

Bu tabloya bakılırsa 7970, GTX 580'den ancak %20-30 kadar hızlı olacak. Aylardır beklediğimiz 28nm kartlar bu muydu yani? Ve bu kartlara 500$ isteniyor? Yazıklar olsun... Rezalet. Gitsin simit satsın bu herifler.
Nevi şahsına münhasır 07.12.2011 16:02:04
Şu iğrenç isimlendirmeden de bir vazgeçseler ya. Eski isimlendirmesi çok güzeldi. Pro, XT, XTX. Çok sıfırlı TL gibi böyle.
peka 07.12.2011 15:43:56
Kartların fiyatları için burnuma kötü kötü kokular geliyor.Zaten forumda 2 3 ay öncesınde hd 7000 serisi için cok fazla ümit beslememiz gerektiğini anlatan bir topic açılmıştı hatırlarsanız
_Dominic_Toretto_ 07.12.2011 15:40:15
quote:

Orijinalden alıntı: Fear Dot Com

Turkıye fiyatı kım bılır kaç olur

7950 için, 399 Dolar'ın üzerine K.D.V. dahil 100 Dolar eklesek, eder sana 500 Dolar.

1.8'den hesap etsek Dolar'ı 900 lira eder. Hadi geçmiş olsun

Bu arada Kart'ların fiyatları her sene artıyor.

Bir tanıdığım 2006 Yılı'nda nVidia'nın en iyi tek GPU kartı olan 7900GTX'i 900 Lira'ya mı ne almıştı.

Şimdi ise uçmuş gitmiş Üst seviye kartlar.
Fear Dot Com 07.12.2011 15:24:56
Turkıye fiyatı kım bılır kaç olur
Durum Üyeyim Üye Değilim
E-Posta
Mesaj

Güvenlik Kodu Güvenlik kodu   Güvenlik kodunu göremiyorsan buraya tıkla