TTNET
HAFTANIN
TTNET DESTEK
HİZMET ÖZETİ
- 24933 TTNET Kullanıcısına hizmet verildi.
Casper Logitech
Kaydol

Kullanıcı Adı

Şifre

Beni Hatırla Şifremi Unuttum
AMD Radeon HD 7970 lanse edildi AMD Radeon HD 7990 resmiyet kazandı, Mart ayında geliyor HABERE ATLA YORUMLARI GÖR (24) YORUM YAZ

tarafından 22 Aralık 2011, Perşembe 07:50 tarihinde yazıldı Donanımhaber TR

AMD Radeon HD 7950'nin teknik özellikleri detaylandı
Günlük Haber Erdi ÖZÜAĞ "Fx57"
24
 
Tahiti XT grafik yongasını kullanan Radeon HD 7970 için resmi tanıtımı bugün gerçekleştiren AMD cephesinde daha düşük maliyetli model Radeon HD 7950'nin detayları da netleşti.
 
28nm üretim teknolojisiyle hazırlanan Tahiti Pro grafik yongasının güç verdiği DirectX 11.1 destkeli ekran kartı, tasarım olarak abisi HD 7970 ile aynı çizgilere sahip görünüm sergiliyor.
 
AMD'nin genel GPU konumlandırma stratejisinin bir sonucu olarak Radeon HD 7970'deki Tahiti XT grafik yongasının kırpılmış versiyonuna sahip olan ekran kartı, Nvidia'nın benzer konumlandırmasından farklı olarak üst model gibi 384-bit bellek veri yolu desteği ve 3GB GDDR5 bellek kapasitesi ile gelirken, ayrıldığı nokta işlem üniteleri oluyor. 
 
2048 paralel işlem birimine ve 32 işlem ünitesine sahip olan Radeon HD 7970'den farklı olarak Radeon HD 7950, 1792 paralel işlemci ve 28 işlem ünitesi ile birlikte geliyor.
 
Bellek hızı 5GHz+ seviyesinde olacak Radeon HD 7950'nin grafik işlemci çalışma frekansı ise henüz netliğe kavuşmuş olmasa da 800-900MHz aralığında yer alacağı tahmin ediliyor.
 
DirectX 11.1 ve PCIe 3.0 gibi yeni teknolojiler ile ZeroCore ile yeni nesil PowerTune gibi AMD özelliklerini bünyesinde barındıran kart, DVI, HDMI ve 2x Mini DP konnektörüne sahip.
 
AMD HD 7950'nin güç tüketimi ve son kullanıcı satış fiyatı ise şimdilik bilinmiyor. 
 
Bu haberin bağlantısı
URL
Yorumlar eskiden yeniye doğru listelenmektedir. Sıralamayı değiştirmek için sağdaki menüyü kullanabilirsiniz.
iOC 27.12.2011 14:14:27
-3 aldığıma göre buradan baya bir fanboy geçmiş... Çok olgunsunuz beyler, tebrik ederim.

Ek: Madem bu kadar olgunsunuz, eksi basıp kaçmak yerine neden eksi verdiğinizi de yazın bizde ona göre yanlışımız varsa düzeltelim olgun ergen beyler...
highgen 23.12.2011 19:23:30
quote:

Orijinalden alıntı: (((TeAcHeR)))

quote:

Orijinalden alıntı: The Wanted

quote:

Orijinalden alıntı: Just In Time

quote:

Orijinalden alıntı: charcharodon carcharias

quote:

Orijinalden alıntı: cestvrai

quote:

HD7970'in testleri piyasaya çıktı. Hayalkırıklığı... HD7950'nin tahmini performans değerleri GTX580'den öte olmaz.

ne bekliyordunuz gtx580den %50 fazla performans almasınımı ? Kart %25 civarında hızlı bu da amd'ye yeter. Bu arada 1200mhz
cok rahat gelecek bu kartlarla ona dikkatini cekmek istiyorum

## AMD 7970 gtx580'den % 45 avg daha hızlı # BF3 testi eklendi;

Arkadaş bu başlığı 3 gün önce sen açmadın mı? Yeter artık yahu, bırakın şu fanatikliği; komik duruma düşüyorsunuz gerçekten...



arkadaş hayal kırıklıklarına alışmış, artık normal geliyor

biraz objektif olun o başlığı kendi yaptığı test sonucuna göre açmıyor, nette bulduğu bilgileri forumunda faydalanması adına açtığı bi başlık can sıkıcı oluyosunuz bazen.

oldu avukat bey

amd fan detected
The Wanted 23.12.2011 02:19:23
quote:

Orijinalden alıntı: (((TeAcHeR)))

quote:

Orijinalden alıntı: The Wanted

quote:

Orijinalden alıntı: Just In Time

quote:

Orijinalden alıntı: charcharodon carcharias

quote:

Orijinalden alıntı: cestvrai

quote:

HD7970'in testleri piyasaya çıktı. Hayalkırıklığı... HD7950'nin tahmini performans değerleri GTX580'den öte olmaz.

ne bekliyordunuz gtx580den %50 fazla performans almasınımı ? Kart %25 civarında hızlı bu da amd'ye yeter. Bu arada 1200mhz
cok rahat gelecek bu kartlarla ona dikkatini cekmek istiyorum [:'(]

## AMD 7970 gtx580'den % 45 avg daha hızlı # BF3 testi eklendi;

Arkadaş bu başlığı 3 gün önce sen açmadın mı? Yeter artık yahu, bırakın şu fanatikliği; komik duruma düşüyorsunuz gerçekten...



arkadaş hayal kırıklıklarına alışmış, artık normal geliyor

biraz objektif olun o başlığı kendi yaptığı test sonucuna göre açmıyor, nette bulduğu bilgileri forumunda faydalanması adına açtığı bi başlık can sıkıcı oluyosunuz bazen.

oldu avukat bey

oldu fanatik boy [:'(]
vidoko 23.12.2011 01:12:39
bunların alayı fason ... Bide utanmadan yaptıkları fiyatlandırmaya bak.artık amd de gözümden düştü.
Mutlu Dal 22.12.2011 21:25:54
nVidia Gtx 580 den % 10 hızlı şuana kadar edindiğim bilgiler ile konuşuyorum 550 dolar istemeleri bence saçma bu kart için 500 dolardan fazla etmez benim gözümde !
dJ_bLoW 22.12.2011 19:34:11
quote:

Orijinalden alıntı: The Wanted

quote:

Orijinalden alıntı: Just In Time

quote:

Orijinalden alıntı: charcharodon carcharias

quote:

Orijinalden alıntı: cestvrai

quote:

HD7970'in testleri piyasaya çıktı. Hayalkırıklığı... HD7950'nin tahmini performans değerleri GTX580'den öte olmaz.

ne bekliyordunuz gtx580den %50 fazla performans almasınımı ? Kart %25 civarında hızlı bu da amd'ye yeter. Bu arada 1200mhz
cok rahat gelecek bu kartlarla ona dikkatini cekmek istiyorum

## AMD 7970 gtx580'den % 45 avg daha hızlı # BF3 testi eklendi;

Arkadaş bu başlığı 3 gün önce sen açmadın mı? Yeter artık yahu, bırakın şu fanatikliği; komik duruma düşüyorsunuz gerçekten...



arkadaş hayal kırıklıklarına alışmış, artık normal geliyor

biraz objektif olun o başlığı kendi yaptığı test sonucuna göre açmıyor, nette bulduğu bilgileri forumunda faydalanması adına açtığı bi başlık can sıkıcı oluyosunuz bazen.

O yalan sonuçlarla bile AMD yi savunuyordu yalnız. o konular hala duruyor ve yazılanlar belli.
Pek değerli arkadaşımız 68xx serisinden beri şişirme sonuçlar ile Fanlığını en üst seviyelere çıkarıp gerçek sonuçlar gelince de "Ben zamanında 480 SLI kullanmış biriyim" demekten fazlasını yazamayan biri.
Kendisni hiçbir şekilde tanımam etmem. sizleride öyle. Hepimiz objektif olacak isek, yazılana göre yorum yaparız.
79xx serisi ile ilgili her şişirme başlığı açıp, açtığı her konuda yazılanlara savunma tarzında cvp.lar veriyor ise, şuanki sonuçlar ile kıvırma taktiğinide hoş görmek lazım.

AMD uzun süredir beklenen 28nm mimarisi ile 580 gibi bir kartı %15-25 oranında geçmiştir.
bu inkar edilemeyecek ama kabulde edilemeyen bir gerçektir. Elma ile armutun kıyaslanması olmuş.
Herkes performans delisi olmuş çıkmış. bize performans mı gerekiyor konsolların hüküm sürdüğü oyun piyasasında.
Kim elindeki orta ve üst seviye kart ile en baba oyunu oynayamıyor??
bana güç tüketiminde ve ısı değerlerinde ses yapmayacak kart lazım 28nm de.
Bunu Nvidia ve AMD yapamaz ise kartlar değil firmalar başarısızdır.. Bu kadar açık ve net olan bişeyi fanlığa dökmeninde anlamı yoktur.

2.çeyrekte çıkacak kartlar daha fazlasını sunacaktır hepimize. Gerek ısı, güç tüketimi, gerekse performan açısından 28nm nin meyvelerini yeriz. o zamanda fiyatlar konusunda tatmin edici olması lazım. bu rakamlar ile çoğu insan 28nm ye geçemez bile.

iyi forumlar...
(((TeAcHeR))) 22.12.2011 19:08:03
quote:

Orijinalden alıntı: The Wanted

quote:

Orijinalden alıntı: Just In Time

quote:

Orijinalden alıntı: charcharodon carcharias

quote:

Orijinalden alıntı: cestvrai

quote:

HD7970'in testleri piyasaya çıktı. Hayalkırıklığı... HD7950'nin tahmini performans değerleri GTX580'den öte olmaz.

ne bekliyordunuz gtx580den %50 fazla performans almasınımı ? Kart %25 civarında hızlı bu da amd'ye yeter. Bu arada 1200mhz
cok rahat gelecek bu kartlarla ona dikkatini cekmek istiyorum

## AMD 7970 gtx580'den % 45 avg daha hızlı # BF3 testi eklendi;

Arkadaş bu başlığı 3 gün önce sen açmadın mı? Yeter artık yahu, bırakın şu fanatikliği; komik duruma düşüyorsunuz gerçekten...



arkadaş hayal kırıklıklarına alışmış, artık normal geliyor

biraz objektif olun o başlığı kendi yaptığı test sonucuna göre açmıyor, nette bulduğu bilgileri forumunda faydalanması adına açtığı bi başlık can sıkıcı oluyosunuz bazen.

oldu avukat bey
Mutlu Dal 22.12.2011 18:19:58
HD 7850 veya HD 7870 nerde kaldı erdi abi biraz bilgi verirmisin bu kartlarla ilgili
alito 22.12.2011 16:31:26
bence bios mod yemez artık. yese bile sorun çıkarma ihtimali yüksek çünkü bu sefer iki model arasına hatırı sayılır farklar koymuşlar gibi görünüyor.
gunman233 22.12.2011 15:10:53
1.5 veya büyük ihtimal 2.0 gb uygun modeller de gelir sanırım. 3 fazla.
Batuist 22.12.2011 14:12:35
kartların performans artışına bakarken nvidianın muadili kartlara göre değil eski seri kartlara göre ne getirmiş ona bakmak gerekir. ki böyle değerlendirirsek kartları çok iyi bir gelişme olduğu aşikar.. elma ile armutu karşılaştırmak yanlış olur..
The Wanted 22.12.2011 13:30:05
quote:

Orijinalden alıntı: Just In Time

quote:

Orijinalden alıntı: charcharodon carcharias

quote:

Orijinalden alıntı: cestvrai

quote:

HD7970'in testleri piyasaya çıktı. Hayalkırıklığı... HD7950'nin tahmini performans değerleri GTX580'den öte olmaz.

ne bekliyordunuz gtx580den %50 fazla performans almasınımı ? Kart %25 civarında hızlı bu da amd'ye yeter. Bu arada 1200mhz
cok rahat gelecek bu kartlarla ona dikkatini cekmek istiyorum

## AMD 7970 gtx580'den % 45 avg daha hızlı # BF3 testi eklendi;

Arkadaş bu başlığı 3 gün önce sen açmadın mı? Yeter artık yahu, bırakın şu fanatikliği; komik duruma düşüyorsunuz gerçekten...



arkadaş hayal kırıklıklarına alışmış, artık normal geliyor

biraz objektif olun o başlığı kendi yaptığı test sonucuna göre açmıyor, nette bulduğu bilgileri forumunda faydalanması adına açtığı bi başlık can sıkıcı oluyosunuz bazen.
M@U 22.12.2011 13:16:40
quote:

Orijinalden alıntı: cestvrai

quote:

HD7970'in testleri piyasaya çıktı. Hayalkırıklığı... HD7950'nin tahmini performans değerleri GTX580'den öte olmaz.

ne bekliyordunuz gtx580den %50 fazla performans almasınımı ? Kart %25 civarında hızlı bu da amd'ye yeter. Bu arada 1200mhz
cok rahat gelecek bu kartlarla ona dikkatini cekmek istiyorum [:'(]

Diğer konularda size yeterli ve gerekli cevapları vermiştim ancak okuyup da yanıtlayamıyorsunuz pek. Normal karşılıyorum.

Burada da @charcharodon carcharias gerekli cevabı vermiş. Geçmiş olsun. Yine boş hayallerle yola çıkıp gerçekler karşısında ezilmektesiniz. İstediğiniz kadar uğraşın, gerçekler ortada. AMD'nin iddia ettiği performans değerleri yok ve bize pek bir yenilik sunmayan ekran kartı ile karşı karşıyayız. Gpu maliyeti düşmüş olmasına karşın fiyat uçuk. Siz savunmaya devam edin.

Buarada performans değerleri tatmin edici olmayınca oc performansını ön plâna çıkarmakı isteyişinizi de forum olarak ilgi ile izliyoruz.
0ldboy 22.12.2011 13:08:48
580'den yavaş olacağı aşikar. Amd 2 kartı da 580'den güçlü yapmaz. 580 ile 570 arasını doldurur bu kart.
Abazzers 22.12.2011 12:09:49
gtx 580 600 tl! gibi başlıklar görür gibiyim
Zero Limit 22.12.2011 11:27:58
quote:

Orijinalden alıntı: charcharodon carcharias

quote:

Orijinalden alıntı: cestvrai

quote:

HD7970'in testleri piyasaya çıktı. Hayalkırıklığı... HD7950'nin tahmini performans değerleri GTX580'den öte olmaz.

ne bekliyordunuz gtx580den %50 fazla performans almasınımı ? Kart %25 civarında hızlı bu da amd'ye yeter. Bu arada 1200mhz
cok rahat gelecek bu kartlarla ona dikkatini cekmek istiyorum

## AMD 7970 gtx580'den % 45 avg daha hızlı # BF3 testi eklendi;

Arkadaş bu başlığı 3 gün önce sen açmadın mı? Yeter artık yahu, bırakın şu fanatikliği; komik duruma düşüyorsunuz gerçekten...



arkadaş hayal kırıklıklarına alışmış, artık normal geliyor
charcharodon carcharias 22.12.2011 10:01:11
quote:

Orijinalden alıntı: cestvrai

quote:

HD7970'in testleri piyasaya çıktı. Hayalkırıklığı... HD7950'nin tahmini performans değerleri GTX580'den öte olmaz.

ne bekliyordunuz gtx580den %50 fazla performans almasınımı ? Kart %25 civarında hızlı bu da amd'ye yeter. Bu arada 1200mhz
cok rahat gelecek bu kartlarla ona dikkatini cekmek istiyorum

## AMD 7970 gtx580'den % 45 avg daha hızlı # BF3 testi eklendi;

Arkadaş bu başlığı 3 gün önce sen açmadın mı? Yeter artık yahu, bırakın şu fanatikliği; komik duruma düşüyorsunuz gerçekten...

cestvrai 22.12.2011 09:52:37
quote:

HD7970'in testleri piyasaya çıktı. Hayalkırıklığı... HD7950'nin tahmini performans değerleri GTX580'den öte olmaz.

ne bekliyordunuz gtx580den %50 fazla performans almasınımı ? Kart %25 civarında hızlı bu da amd'ye yeter. Bu arada 1200mhz
cok rahat gelecek bu kartlarla ona dikkatini cekmek istiyorum
redoracle 22.12.2011 09:49:46
Vay be daha yeni bi alttaki konuya yazmıştım hd 7950 için bilgiler var mı diye Erdi beyin bu hızı ve çalışma temposu beni şaşırttı.Anlaşılan Erdi bey bir süre daha yeni nesil ekran kartları lansmanları,testleri derken baya bir yoğun olucak anlaşılan.Bu soğuk günlerde sıcak haberlerle güne başlamak ayrı bir keyif,iyi ki varsın DH.
DH Misafiri 22.12.2011 09:12:46
bu kart tutulabilir işte fiyat konusunda çok akılsız davranıyor amd.ama n vidia beklyicem
M@U 22.12.2011 09:09:21
quote:

Orijinalden alıntı: canerpense

Herhangi bir performans bilgisi mevcut mu acaba? "Şu oyunda şu FPS veriyor, şu sentetik benchmarkta şu puanı alıyor*" gibi?

*Şirketiçi, hype yada troll işi olmayan

HD7970'in testleri piyasaya çıktı. Hayalkırıklığı... HD7950'nin tahmini performans değerleri GTX580'den öte olmaz.
_Dominic_Toretto_ 22.12.2011 08:49:22
7800 serisinden haber yok mu yav.

7770 bile göründü onlardan eser yok
aydinpurcek 22.12.2011 08:14:49
Bios mod olmazsa çok üzülürüm :)
iOC 22.12.2011 08:10:22
Herhangi bir performans bilgisi mevcut mu acaba? "Şu oyunda şu FPS veriyor, şu sentetik benchmarkta şu puanı alıyor*" gibi?

*Şirketiçi, hype yada troll işi olmayan
Durum Üyeyim Üye Değilim
E-Posta
Mesaj

Güvenlik Kodu Güvenlik kodu   Güvenlik kodunu göremiyorsan buraya tıkla