TTNET Avea Toshiba Casper Logitech Turkcell Superonline

GİRİŞ

Şifremi Unuttum Yeni Kayıt Beni Hatırla
Facebook Twitter RSS
AMD Radeon HD 7950'nin teknik özellikleri detaylandı Hasbro "Transformer Prime" ismi için Asus'a dava açıyor HABERE ATLA YORUMLARI GÖR (42) YORUM YAZ

tarafından 22 Aralık 2011, Perşembe 08:26 tarihinde yazıldı Donanımhaber TR

AMD Radeon HD 7990 resmiyet kazandı, Mart ayında geliyor
Günlük Haber Erdi ÖZÜAĞ "Fx57"
42
 
Tahiti XT grafik yongasını kullanan Radeon HD 7970 modelini bugün duyuran ve 9 Ocak'ta satışa sunmaya hazırlanan AMD, HD 7000 serisinin diğer üyeleri için çalışmalarını sürdürüyor. Radeon HD 7970'in düşük maliyetli alternatifi olan Radeon HD 7950 ile devam edecek olan şirket, büyük bir ihtimalle Şubat ayı ile birlikte (Çin tatili nedeniyle Şubat ayının başı ya da sonu olabilir) Radeon HD 7800 serisi ekran kartlarını da kullanıma sunmuş olacak.
 
4.3 milyar hatta tam değeri vermek gerekirse 4,312,711,873 transistöre sahip olan Tahiti XT grafik yongasını dünyanın en güçlü ve gelişmiş GPU'su olarak tanıtan AMD, önümüzdeki yılın ilk çeyreğinde bu yonganın çiftine sahip olan Radeon HD 7990 modelini pazara sunacak. AMD'nin resmi dökümanlarında ilk defa görünen ve aynı dökümanda ilk çeyrekte lanse edileceği resmiyet kazanan çift GPU'lu yeni ekran kartının, şirketin daha önceki çift GPU model tasarımlarından yola çıkarak Tahiti XT grafik yongasının iki tanesine sahip olacağını söyleyebiliriz. Bu bağlamda 2x 2048 paralel işlem birimine (Radeon çekirdeği) 2x 384-bit bellek veri yolu desteğine, 6GB (?) GDDR5 bellek kapasitesine 2x 128 doku ünitesine ve 2x 64 ROP birimine sahip olması beklenen ekran kartının saat hızları hakkında şu an net bir şey söylemek zor olsa da tek GPU'lu Radeon HD 7970'den düşük olması kuvvetle muhtemel.
 
Grafik yongalarının çalışma hızına bağlı olarak 6+ TeraFLOP seviyesinde tek hassasiyetli işlem performansı sunması beklenen DirectX 11.1 destekli ekran kartı, daha da fazlasını isteyenler için Quad Crossfire teknolojisi ile dört GPU'lu sistem kurulumlarına da olanak tanıyacak. Radeon HD 7000 serisinin PCIe 3.0, ZeroCore ve PowerTune gibi yeni özelliklerini bünyesinde barındıracak olan kartın erteleme olmadığı takdirde Mart ayında lanse edilmesi beklenirken, tavsiye edilen son kullanıcı satış fiyatı hakkında henüz net bir bilgi bulunmuyor. 
 
En Çok Beğenilen Yorumlar Yorum Yaz ▼
Firaristt Dün (15:15)
Oyun mu varda bu kartları alalım? AMD'de iyi sallamış ama. GTX 580'e göre %60'lara varan performans farkı vardı aralarında, tarafsız testlerde %20'lere düşmüş vaziyette. Tabii AMD kendi kartına kötü d
...
Yorumun devamı ▼
+7
Foxbat Dün (22:23)
Bence 7990 mart ayında değil Nvidia kepler serisini çıkardığında piyasaya sürülecek. Aslında AMD'nin stratejisini anlamak zor değil: 1- Önce 7970'i çıkarıp performans liderliğini ele geçirdi. Rakips
...
Yorumun devamı ▼
+6
Pir Dün (23:56)
İyice b.ku çıktı bu ekran kartı pazarının... +5
Yorumlar yeniden eskiye doğru listelenmektedir. Sıralamayı değiştirmek için sağdaki menüyü kullanabilirsiniz.
hd 7970' te 4,312,711,873 transistör varmış :) 0
quote:

Orijinalden alıntı: eneshatipoglu

quote:

Orijinalden alıntı: mzarafet

6970 in ıcq su çıkmadı hala.. kaç ay önce duyurdular da ...
bekliye bekliye...7000 serisine geçiliyor neredeyse....
bilgisi olan varmı tr ne zaman giriş yapar bu kart...

bundan bahsediyorsun dimi hocam yanlış anlamadım

http://www.newegg.com/Product/Product.aspx?Item=N82E16814161382

evet aynen o kart....hıs in 2 gb lık ICQ modeli 6970
0
quote:

Orijinalden alıntı: bianconera

Dostlar ben 8800 GT ile beraber bıraktım bu ekran kartı takip işlerini.Hastalıktı yeminle ama kurtuldum

Aynen 9600 gt ile 3 senem hala tıkır tıkır çalısıyor.Varsın iki ağaç göstermesin.param cebimde kalsın
0
Dostlar ben 8800 GT ile beraber bıraktım bu ekran kartı takip işlerini.Hastalıktı yeminle ama kurtuldum 0

quote:

Orijinalden alıntı: alpa07

Motormu alsam ekran kartımı ??

diiye yakında konu açılır.

o paraya arabada alırsın:)
0
quote:

Orijinalden alıntı: mzarafet

6970 in ıcq su çıkmadı hala.. kaç ay önce duyurdular da ...
bekliye bekliye...7000 serisine geçiliyor neredeyse....
bilgisi olan varmı tr ne zaman giriş yapar bu kart...

bundan bahsediyorsun dimi hocam yanlış anlamadım

http://www.newegg.com/Product/Product.aspx?Item=N82E16814161382
0
6970 in ıcq su çıkmadı hala.. kaç ay önce duyurdular da ...
bekliye bekliye...7000 serisine geçiliyor neredeyse....
bilgisi olan varmı tr ne zaman giriş yapar bu kart...
0
quote:

Orijinalden alıntı: FoXDiE

quote:

Orijinalden alıntı: DH Misafiri

Nvidia da Cuda var AMD ATI de ATI Stream var..Amd ATI physx olayına ayrıca gerek kalmadan işleme yeteneğine zaten sahip sadece nvidia bunu ayrıcalıklı gibi gösterdi hepsi bu.




(Tarafsız bilgi)

Sayın misafir üye madem Ati de physx desteği var neden testlerde physx açıkken yapılan testlerde ati kartlar yer almıyor o zaman ? ATI böyle birşeyi yapabiliyor olsaydı zaten Nvidia bu kadar reklamını yapamazdı dimi ?

Arkham testlerinde fizik açıkken birde kapalıyken oynanı bölümlerin önizlemesini görüyoruz.. orada herşey açık zaten..

Adam haklı beyler.. Dağılın..
0
3000 tl 7990 için aşırı bir fiyat.bugün Avrupa'da 1900-2000 dolar civarı piyasaya sürülen asus mars 2'nin Türkiye fiyatı 4000 küsürattı.7990 için bahsi geçen çıkış fiyat ise 799 dolar yani asus marsın yarısından bile az.Yani, 3000 pek mümkün gözükmüyor.bu durumda bu fiyat konumlandırmasına bakılınca amd 7990 çıkış fiyatı açısından 6990 dan fazla olacak.799 doların lafının geçmesi bir çok sitede bunu doğrular nitelikte.e 799 dolarlık çıkış fiyatlı bir ekran kartı Türkiye sınırları içinde maksimum 2000-2200 bandında gezer.Bunun üstü bir fiyat bu kart için fazla olur kanaatindeyim. 0
quote:

Orijinalden alıntı: turbocat1

ben bu ingilizce terminolojiye alışamadım yahu ; herkes onu ageia olarak hayal etsin ; değiştirmiyorum da düzeltmiyorumda yazıyı
gecenin 11 ine doğru yazı yazarsanız ; uyku sersemi olarak hata yapma olasılığınız .....; ben ne diyorum yahu ; aynı bizim eski okuldaki matematikçi gibi konuştum ; sonunda benide bozdular.

ALLAH tan ingilizce hocasıyla evli mevli değilim ; yoksa evde ingilizce yatakda ingilizce ....

0
ben bu ingilizce terminolojiye alışamadım yahu ; herkes onu ageia olarak hayal etsin ; değiştirmiyorum da düzeltmiyorumda yazıyı
gecenin 11 ine doğru yazı yazarsanız ; uyku sersemi olarak hata yapma olasılığınız .....; ben ne diyorum yahu ; aynı bizim eski okuldaki matematikçi gibi konuştum ; sonunda benide bozdular.

ALLAH tan ingilizce hocasıyla evli mevli değilim ; yoksa evde ingilizce yatakda ingilizce ....
+1
quote:

Orijinalden alıntı: turbocat1

eklemeden duramadım ; nvidia fizik destekli oyunlarda hiç ati amd ekran kart sahipleri fiziği açtığında ; ekrandaki grafik kalitesinde gerçekçilikte değişiklik olduğunu göreceksiniz ;
bu oyunlarda nvidia kartlar aegis fizik destekli yazılım kullanarak daha az performans kaybı sağlayabiliyor . (fizik açıkken tabiki )
ancak ati amd gpuların içindede dahili fizik desteği vardır ; ve bu sayede nvidia fizik destekli oyunlarda aegis fizik kullanılamadığı halde (çünkü ati amd aegis fiziğe destek vermiyor.) ati amd ekran kartlarındada fizik işlemleri yapılır.

fakat eğer fizik destekli oyun yazılımında ati amd gpular için fizik işlemlerini hızlandırıcı rutinler yoksa nvidia fizik işlemlerinde çuvallamıyor ; varsa ati amd kartlar nvidia kadar performans veriyor ; hatta fizik işlemleri daha hızlı hesaplanabiliyor.

kısacası bu tamamen oyundaki programlamaya kalmış bir şey. ati amd gpuları 2xxx serisinden beri fizik işlemlerini destekler.
eğer desteklemeseydi babayı fizik efekti görürdünüz ; bir oyunun nvidia fizik destekli olmasına rağmen ati amd gpularda aynı oyunda fizik işlemi yapılamaz demek değildir.

eğer oyununun grafik ayarlarında fizik ayarları ati amd gpularda seçili geliyorsa (seçilebiliyorsa ) fizik işlemlerini fizik efektlerini o oyun için ati amd ekran kartınızda seçebiliyorsunuz anlamına gelir.
yani ati amd kartlardada fiziği açabilirsiniz.

eğer oyunun grafik ayarlarında fizik seçilemiyorsa ati amd kartınıza göre o oyun fizik işlemleri için programlanmamış demektir ; yani oyunun fizik motorunun ati amd desteği yoktur.sadece nvidiaya göre fizik işlemleri programlanmıştır.

ilk çıkan fizik işlemi destekli oyunlarda ; oyunun grafik menüsündeki fizik ayarları sadece nvidia kart kullananlarda açılıyordu ; ati amd kartlarda fizik seçeneği seçilemiyordu.
ama son 1-2 senede hemen hemen tüm oyunlar (nvidia fizik destekli oyunlarda) ati amd gpu fizik desteğine uygun olarak programlanırlar.
ama eğer oyun kurulurken nvidia fizik driver kurulmasını istiyorsa ve siz bunu kurmazsanız ; işin ilginç yanı oyun hiç çalışmıyor ; yada ati amd kart kullansanız bile oyunun grafik ayarlarındaki fizik ayarı seçilemiyor ;
nvidia aegis driver yüklenirse ati amd kartlarda da oyunda fizik seçeneği seçili geliyor ; ama aegis fizik motorunun ati amd ile alakası yok ;
sadece oyun fizik driverın yüklenip yüklenmemesine göre oyundaki ati amd gpu destekli fizik işlemlerini etkisiz yada etkili hale getirebiliyor.

çok tuhaf bir durum ; acaba aegis fizik motorunu ati amd gpularda kullanmak için oyunlara bir emülator program mı yerleştiriliyor sorusunu aklıma getiriyor.
yani sanki pcde ati amd kart yok gibi gösterip nvidia kart varmış gibi aegis fizik motoruna oyunlardaki programlama ile gösterebilirler.

kısacası bir çevirici emülator rutin.

işte bu yüzden nvidia fizik motoru destekli oyunların çoğunda ati amd kartlarda oyunun fizik ayarı etkin kullanılabilir hale gelmekte. ve ati amd gpularda bu emülator olayı sayesinde fizik işlemlerini yapabilmekteler.
ancak oyun nvidia fizik destekli olduğu için emülator kullanınca fizik işlemleri ati amd kartlarda yerlerde sürünüyor ; aşırı performans kaybı vs vs vs. ekran kartının kaybı telafi etmesi için 6850-6870-6950-6970-6990 tarzında bir gpuya sahip olması lazım.

tabiki nvidiada emülator ihtiyacı olmadığından ; direk nvidia fizik motoru kullanıldığından nvdia kartlar bu oyunlarda fizik işlemlerinde uçuyor ; performans kaybı az oluyor.

örneğin ; emülator kullanımı yüzünden ati amd kartta bir oyunda fizik açıkken (nvidia fizik destekli oyun) 25 fps alınırken ; nvidia 65-70 fps alıyor. nvidiada fizik işlemleri emülatörsüz işlendiği için fark ortada.

tersi durumda olabilir ; oyun ati amd gpuların fizik yatkınlığına göre programlanıp nvidia es geçilirse ; bu sefer ati amd gpuda fizik açıkken 90 fps alırken nvidiada 25 fps alırsınız.

tamamen oyun üreticilerinin programlamasına kalmış bir olay.

Aegis değil hocam ''Ageia''
0
e AMD kartı kullanmadan "genel oyun ekran-kartı-reklam incelemesi" yaparsan böyle olabiliyor demek ki.

bir çok şeyi "dünyada ilk biz yayınladık" diyebilipte "en son biz test edebildik ya da hiç edemedik" demekte bir başarıdır neticede.
+1
DH sınıfta kaldı, hala inceleyecek bir kartı yok malesef. 0
quote:

Orijinalden alıntı: *Furious*

Cenkyy al bundan 2 tane testleri bekliyoruz

gtx 690 çıksın bakarız :D
0
Bu kart ciktiginda 6990 450$ civarlarina 7990 da 700$ civarlarinda olmali.Ama ne yazikki boyle olmiycak.Amd kunlanici dostudur dedik elinden gelse oda kitliycek herkese..Amd nin fiyatlarindan sonra artik Intele kizmiyorum. -1
Pir Dün (23:56)
İyice b.ku çıktı bu ekran kartı pazarının... +5
münşi Dün (23:50)
Asus da mars3 için çalışmalara başlamıştır hemen.. fiyatı da 6000tl olur.. yok efendim koleksiyonluk ürün olur.. olur da olur. gider fanboylar da alır

fanboy=parası bol aklı kıt
0
Abazzers Dün (23:09)
quote:

Orijinalden alıntı: alpa07

Motormu alsam ekran kartımı ??

diiye yakında konu açılır.

gtx 480 imi sattım motor aldım

sonuç :

asosyallikten, sosyalliğe geçis yaptım
0
turbocat1 Dün (22:48)
eklemeden duramadım ; nvidia fizik destekli oyunlarda hiç ati amd ekran kart sahipleri fiziği açtığında ; ekrandaki grafik kalitesinde gerçekçilikte değişiklik olduğunu göreceksiniz ;
bu oyunlarda nvidia kartlar aegis fizik destekli yazılım kullanarak daha az performans kaybı sağlayabiliyor . (fizik açıkken tabiki )
ancak ati amd gpuların içindede dahili fizik desteği vardır ; ve bu sayede nvidia fizik destekli oyunlarda aegis fizik kullanılamadığı halde (çünkü ati amd aegis fiziğe destek vermiyor.) ati amd ekran kartlarındada fizik işlemleri yapılır.

fakat eğer fizik destekli oyun yazılımında ati amd gpular için fizik işlemlerini hızlandırıcı rutinler yoksa nvidia fizik işlemlerinde çuvallamıyor ; varsa ati amd kartlar nvidia kadar performans veriyor ; hatta fizik işlemleri daha hızlı hesaplanabiliyor.

kısacası bu tamamen oyundaki programlamaya kalmış bir şey. ati amd gpuları 2xxx serisinden beri fizik işlemlerini destekler.
eğer desteklemeseydi babayı fizik efekti görürdünüz ; bir oyunun nvidia fizik destekli olmasına rağmen ati amd gpularda aynı oyunda fizik işlemi yapılamaz demek değildir.

eğer oyununun grafik ayarlarında fizik ayarları ati amd gpularda seçili geliyorsa (seçilebiliyorsa ) fizik işlemlerini fizik efektlerini o oyun için ati amd ekran kartınızda seçebiliyorsunuz anlamına gelir.
yani ati amd kartlardada fiziği açabilirsiniz.

eğer oyunun grafik ayarlarında fizik seçilemiyorsa ati amd kartınıza göre o oyun fizik işlemleri için programlanmamış demektir ; yani oyunun fizik motorunun ati amd desteği yoktur.sadece nvidiaya göre fizik işlemleri programlanmıştır.

ilk çıkan fizik işlemi destekli oyunlarda ; oyunun grafik menüsündeki fizik ayarları sadece nvidia kart kullananlarda açılıyordu ; ati amd kartlarda fizik seçeneği seçilemiyordu.
ama son 1-2 senede hemen hemen tüm oyunlar (nvidia fizik destekli oyunlarda) ati amd gpu fizik desteğine uygun olarak programlanırlar.
ama eğer oyun kurulurken nvidia fizik driver kurulmasını istiyorsa ve siz bunu kurmazsanız ; işin ilginç yanı oyun hiç çalışmıyor ; yada ati amd kart kullansanız bile oyunun grafik ayarlarındaki fizik ayarı seçilemiyor ;
nvidia aegis driver yüklenirse ati amd kartlarda da oyunda fizik seçeneği seçili geliyor ; ama aegis fizik motorunun ati amd ile alakası yok ;
sadece oyun fizik driverın yüklenip yüklenmemesine göre oyundaki ati amd gpu destekli fizik işlemlerini etkisiz yada etkili hale getirebiliyor.

çok tuhaf bir durum ; acaba aegis fizik motorunu ati amd gpularda kullanmak için oyunlara bir emülator program mı yerleştiriliyor sorusunu aklıma getiriyor.
yani sanki pcde ati amd kart yok gibi gösterip nvidia kart varmış gibi aegis fizik motoruna oyunlardaki programlama ile gösterebilirler.

kısacası bir çevirici emülator rutin.

işte bu yüzden nvidia fizik motoru destekli oyunların çoğunda ati amd kartlarda oyunun fizik ayarı etkin kullanılabilir hale gelmekte. ve ati amd gpularda bu emülator olayı sayesinde fizik işlemlerini yapabilmekteler.
ancak oyun nvidia fizik destekli olduğu için emülator kullanınca fizik işlemleri ati amd kartlarda yerlerde sürünüyor ; aşırı performans kaybı vs vs vs. ekran kartının kaybı telafi etmesi için 6850-6870-6950-6970-6990 tarzında bir gpuya sahip olması lazım.

tabiki nvidiada emülator ihtiyacı olmadığından ; direk nvidia fizik motoru kullanıldığından nvdia kartlar bu oyunlarda fizik işlemlerinde uçuyor ; performans kaybı az oluyor.

örneğin ; emülator kullanımı yüzünden ati amd kartta bir oyunda fizik açıkken (nvidia fizik destekli oyun) 25 fps alınırken ; nvidia 65-70 fps alıyor. nvidiada fizik işlemleri emülatörsüz işlendiği için fark ortada.

tersi durumda olabilir ; oyun ati amd gpuların fizik yatkınlığına göre programlanıp nvidia es geçilirse ; bu sefer ati amd gpuda fizik açıkken 90 fps alırken nvidiada 25 fps alırsınız.

tamamen oyun üreticilerinin programlamasına kalmış bir olay.
+4
Foxbat Dün (22:23)
Bence 7990 mart ayında değil Nvidia kepler serisini çıkardığında piyasaya sürülecek.
Aslında AMD'nin stratejisini anlamak zor değil:
1- Önce 7970'i çıkarıp performans liderliğini ele geçirdi. Rakipsiz olmanın avantajıyla yüksek fiyattan satışa sundu.
2- Daha sonra 7950, 7870-50'yi çıkarıp tüm seviyeleri domine edecek.
3- Nvidia mart gibi (İnşallah!) kepler serisini çıkarıp farkı kapatacak belki de öne geçecek. Fakat AMD bu noktada fiyat kırıp F/P olmaya başlayacak ve müşteri "%10 performans farkı için fazladan 100 tl vermeye değmez" diyecek
4- İşte AMD tam bu sırada, GTX680 (ya da 780?) 7970'e %10-15 fark atmaya başlarken 7990'ı piyasaya sürüp performans liderliğini yeniden ele geçirecek. Nvidia kepler x2'yi çıkardığında ise AMD cephesinden HD 8000 haberleri yayılmaya başlayacak.

Olaya salt performans olarak bakıp resmin tamamını göz ardı etmeyelim. AMD 2012'nin en az yarısında "Lider benim" reklamı yapacak ve bu sayede marka bilinirliğini iyice arttıracak. Nvidia sahneye çıkarken AMD çoktan şovunu bitirmiş ve kasasını doldurmuş olacak. Bence başarı budur. Ne demek istediğimi anlamayanlar en yakın bilgisayar mağazasına gidip oem pc ve laptoplara bir baksınlar içlerinde AMD mi yoksa Nvidia kart daha fazla var diye.
+6
_Dominic_Toretto_ Dün (22:15)
Cenkyy al bundan 2 tane testleri bekliyoruz 0
ghost recon advanced Dün (22:13)
parası bol olupta sokağa atacak kişilere gün doğdu hatta 6000 tl verip cf yapar alan kişi buraya şukadar puan aldım der yorumları görüncede şöyle bi kasılır verdiği paranın keyfini çıkartmaya bakar başka hiç bir şey olmaz +1
dodomoco Dün (21:31)
quote:

Orijinalden alıntı: cestvrai

quote:

Bu sefer daha zor olacak ve daha anlamsız.

üstad son sözü söyledi dağılabilirsiniz arkadaşlar.

6990 kullandım fena değildi 7990 dahada iyi olcaktır eğer daha iyi bir soğutma sistemi olursa
0
alpa07 Dün (21:23)
Motormu alsam ekran kartımı ??

diiye yakında konu açılır.
+2
dJ_bLoW Dün (19:35)
HAAHHHH..! Bir bu eksikti.. PC ler ekran kartından ibaret olmuş gibi... 0
DH Misafiri Dün (17:59)
800 ve 900 tl arasında değişeceğini söylüyorlardı -1
M@U Dün (16:30)
quote:

Orijinalden alıntı: cestvrai

quote:

Bu sefer daha zor olacak ve daha anlamsız.

üstad son sözü söyledi dağılabilirsiniz arkadaşlar.

Bu lafı söyleyen kişinin sayısız HD6990 başlığı açmış olması bana komik geliyor.

Şimdi tutup uzun uzun yazsam cevap ver(e)meyeceğinizi biliyorum. Zira geçmişte benzer birçok yaşanmışlık var.
-3
hdtv Dün (16:24)
adam haklı beyler
-1
Firaristt Dün (15:15)
Oyun mu varda bu kartları alalım? AMD'de iyi sallamış ama. GTX 580'e göre %60'lara varan performans farkı vardı aralarında, tarafsız testlerde %20'lere düşmüş vaziyette. Tabii AMD kendi kartına kötü demez, ama gidipte en yüksek görülen fps'i ortalama olarak yazmak da pek akıllıca değil bana kalırsa. HD6950 TF III CF var bende ve GTX580+% 15-55 arası performans alıyorum. Oyunların hiç biri kartların hızını kesemiyor. Crysis 2 çok ağır dedik 40fps+ oynuyorum her halükarda...Adam gibi grafiklere sahip oyun istiyoruz. Çok şey mi istiyoruz ya... HD 7990 çıkacak ve bana kalırsa sınırlı, rekor peşinde olan bir kitleye satacak. İyi bir sistem fiyatına olacağını düşünüyorum. Belki aynı kulvarda değiller ama Türkiye'deki iPhone fiyatları ile yarışacağını düşünüyorum. Ben hep teknoloji gelişir daha iyiyi daha ucuza alırız diye biliyordum, artık öyle değil. Yeni çıkan eskisinin fiyatının şişirilmesiyle yapılmaya başlandı. Daha iyisini istiyorsan bekle dur... Anca 2.el fiyatları uygun seviyelere geliyor... HD8xxx (?)-HD9xxx(?) veya da sonraki nesilden ümitliyim. 7xxx serisinde bana kalırsa pek bir getiri yok nm küçülmesi ve bir kaç mimari fark dışında. 28nm olacak ama şimdiki kartlarla aynı gücü harcayacak. Hemde öyle çok uçup kaçmıyor. nm'lik küçülmeden dolayı bir güç tasarrufu var o kadar...Fiyatlar zaten CF yapacaklar için 2. el tofaş fiyatına gelecek artık... +7
gunman233 Dün (14:55)
PciE 3.0 'ın bant genişliğinin gerekli olabileceği tek kart olacak herhalde bir süre, özellikle CF kurulumlarında.
Gerçi laptopta rahatım ben şimdilik, Yeni Xbox ve PS modelleri gelsin o tarihten sonra çıkacak oyunları oynamak için ekran kartı almak gerekebilir belki, o zamana da 8xxx , 9xxx modeller gelir bunlar orta-giriş seviyesi olur:)
0
KaZAaRa Dün (13:02)
quote:

Orijinalden alıntı: FoXDiE

quote:

Orijinalden alıntı: DH Misafiri

Nvidia da Cuda var AMD ATI de ATI Stream var..Amd ATI physx olayına ayrıca gerek kalmadan işleme yeteneğine zaten sahip sadece nvidia bunu ayrıcalıklı gibi gösterdi hepsi bu.




(Tarafsız bilgi)

Sayın misafir üye madem Ati de physx desteği var neden testlerde physx açıkken yapılan testlerde ati kartlar yer almıyor o zaman ? ATI böyle birşeyi yapabiliyor olsaydı zaten Nvidia bu kadar reklamını yapamazdı dimi ?

Adamın nicki o. misafir değil normalde..

Ayrıca physx nvidia destekli oyunlarda oluyor. bu yüzden nvidia hesaplama tekniklerine göre çalışıyorlardı. testlerde o yüzden physx açık ve kapalı oalrak testler yapılıyor.
0
leop Dün (12:29)
750 gundur amd yi gecemeyen nvidia icin bu sure 1000 gune ulasacak herhalde +1
eneshatipoglu Dün (12:27)
quote:

Bu sefer daha zor olacak ve daha anlamsız.



sanki bir an kendimi cem adrian konserinde zannettim :D:D:D arkadaş damardan girdi
0
cestvrai Dün (11:15)
quote:

Bu sefer daha zor olacak ve daha anlamsız.

üstad son sözü söyledi dağılabilirsiniz arkadaşlar.
+2
M@U Dün (11:12)
Bu sefer daha zor olacak ve daha anlamsız. +1
FoXDiE Dün (11:05)
quote:

Orijinalden alıntı: DH Misafiri

Nvidia da Cuda var AMD ATI de ATI Stream var..Amd ATI physx olayına ayrıca gerek kalmadan işleme yeteneğine zaten sahip sadece nvidia bunu ayrıcalıklı gibi gösterdi hepsi bu.




(Tarafsız bilgi)

Sayın misafir üye madem Ati de physx desteği var neden testlerde physx açıkken yapılan testlerde ati kartlar yer almıyor o zaman ? ATI böyle birşeyi yapabiliyor olsaydı zaten Nvidia bu kadar reklamını yapamazdı dimi ?
-2
redoracle Dün (09:58)
Haber de 2x64 rop yazılmış ama 2x 32 rop olucaktı yanlış yazılmış saygılar. +3
DH Misafiri Dün (09:51)
Nvidia da Cuda var AMD ATI de ATI Stream var..Amd ATI physx olayına ayrıca gerek kalmadan işleme yeteneğine zaten sahip sadece nvidia bunu ayrıcalıklı gibi gösterdi hepsi bu.




(Tarafsız bilgi)
-5
FoXDiE Dün (09:31)
AMD ATI, Cuda ve physx olayını çözdümü yahu nerden geliyor bu " Tahiti XT grafik yongasını dünyanın en güçlü ve gelişmiş GPU'su" ibaresi ?

sadece hızlı olmakla en gelişmiş olunuyormu ?
-15
KarinDesenJack Dün (09:28)
oyun oynamak için gereksiz olur 7970 600 dolar civarında yurtdışı fiyatı bu onun 2 katı fıyatta satılır djduke dediği gibi 3 bıntlcıvarı olur 6990 2 mılyara satılıyorsa bu 3 den aşağı ınmez 0
djduke Dün (09:17)
3000 tl kısa ve öz oldu sanırım. -3
aydinpurcek Dün (08:39)
7970 in fiyatını gördükten sonra, bunun fiyatının ne olacağını merak etmiyor değilim :) orta,üst seviye bir pc toplanır herhalde :) +1
Durum Üyeyim Üye Değilim
E-Posta
Mesaj

Güvenlik Kodu Güvenlik kodu   Güvenlik kodunu göremiyorsan buraya tıkla