TTNET
HAFTANIN
TTNET DESTEK
HİZMET ÖZETİ
- 22958 TTNET Kullanıcısına hizmet verildi.
Casper Logitech Turkcell Superonline Nokia Lumia 1520
Kaydol

Kullanıcı Adı

Şifre

Beni Hatırla Şifremi Unuttum
HTC Desire C ve Sony Xperia U, Turkcell tarafından satışa sunuldu Android ve iOS cihazları için ultra ince notebook docku ClamBook HABERE ATLA YORUMLARI GÖR (79) YORUM YAZ

tarafından 8 Haziran 2012, Cuma 09:34 tarihinde yazıldı Donanımhaber TR

AMD Radeon HD 8000 serisine ilişkin ilk işaretler
Günlük Haber Erdi ÖZÜAĞ "Fx57"
79
 
AMD'nin yayınladığı yeni Catalyst Beta sürücüsünde, Radeon HD 8000 serisine ait bir takım izler olduğu öne sürüldü. Çift grafik işlemcili Radeon HD 7990 modeliyle ilgili olarak henüz herhangi bir açıklamada bulunmayan AMD'nin, kapalı kapıları ardında yeni jenerasyon için hazırlık aşamasında olduğu biliniyor. Hatta sektör içerisindeki mevcut kanı, hem işlemci hem de ekran kartı tarafındaki yeni jenerasyon modellerin, Ekim ayı gibi yani Microsoft'un yenilikçi işletim sistemi Windows 8'le eş zamanlı olarak çıkacağı yönünde.
 
Ekran kartı piyasasını yakinen takip edenlerin bildiği üzere, AMD'nin Radeon HD 8000 serisinin Sea Islands kod adlarını taşıyacağı düşünülüyordu ancak haberimize konu olan beta aşamasındaki sürücüde yer alan model bilgileri bunun aksini gösteriyor. Aynı zamanda piyasaya sunulacak yeni Fusion işlemcilere yönelik te bir takım kod adları içeren sürücüye göre AMD, Radeon HD 8000 serisi altında en az 16 yeni model üzerinde çalışıyor. Venus kod adını kullanan grafik yongasının XTX ve XT versiyonları ile Radeon HD 8970 ve Radeon HD 8950'ye güç verecek olan AMD, Venus LE ve Venus Pro grafik yongalarını Radeon HD 8800 serisinde, Oland kodlu grafik yongasını ise Radeon HD 8700 serisinde kullanacak. Mevcut seri altında Radeon HD 7830 veya Radeon HD 7790 gibi ara modeller görmüş olmasak ta - en azından şu an için - Radeon HD 8000 serisinde Oland GPU'sunu kullanan Radeon HD 8790 modelinin gelmesi de yine olasılıklar dahilinde yer alıyor.
 
Yüksek performans tutkunları kuşkusuz Radeon HD 8900 serisinin çıkış tarihini merak ediyor olmalı. Henüz AMD tarafından resmi olarak doğrulanmamakla birlikte, son çıkan bilgiler Aralık-Ocak dönemini işaret ediyor. AMD'nin genel lansman stratejisine baktığımızda ise bazı istisnalar dışında Aralık ayını pek tercih etmediğini görüyoruz. Nvidia'nın Kepler jenerasyonuna karşı uzun süredir lider olduğu enerji verimliliğinde geriye düşen AMD'nin, Radeon HD 8000 serisindeki tasarım anlayışında bir yandan performans arttırırken, diğer taraftan verimliliği daha üst seviyelere taşıyacak önemli güncellemeler yapması bekleniyor.  
En Çok Beğenilen Yorumlar Yorum Yaz ▼
FRoGKaTa 08.06.2012 12:22:36
quote:

Orijinalden alıntı: mehmet 52

gtx 670 varken şu an ihtiyacımız yok 8000 serisine.

Teknolojide böyle birşey yok. Böyle düşünüyorsan şuan atari oynaman gerekir.
+25
TiesTorN 08.06.2012 09:41:34
boş beleş işler... yeni konsollar gelsin önce, yeni kartlar haybeye çıkıyor. +13
urazs 08.06.2012 12:28:01
Aynen katılıyorum, laf ola beri gele, oyun yok o kartları kullanan hakkını veren millet sırf hırsından milyarlar saçıyor, yeni nesil konsollar çıktıktan sonra anlamı olacak o kartların.O zaman da zate
...
Yorumun devamı ▼
+12
_Dominic_Toretto_ 08.06.2012 16:19:12
Bi batıramadın şu AMD'yi cenkyy. Yıllardır battı batacak. Fanatiklik ne boyutlara gelmiş Allah'ım
...
Yorumun devamı ▼
+5
(((TeAcHeR))) 08.06.2012 14:03:12
quote:

Orijinalden alıntı: DemirAtlı

quote:

Orijinalden alıntı: DH Misafiri

İnadına nVidiaİnadına GeForceİnadına Jen Hsung Huan


hacı peşpeşe herkesten alıntı yaptım ama dövmeyi çok sevdim yaa :)

adam millete kol gibi geçiriyoruz diyor siz hala dövmedesiniz
+4
pcgamebeer 08.06.2012 16:52:31
neredeyse 1000 dolarlık kart sürüyorlar piyasayaevet performans kartı ama belli bir grup dışında kim alacak bunları??performansa bağlı fiyat yükselmesini anlarım ama teknolojinin gelişmesine ters oran
...
Yorumun devamı ▼
+4
Yorumlar yeniden eskiye doğru listelenmektedir. Sıralamayı değiştirmek için sağdaki menüyü kullanabilirsiniz.
TiesTorN 08.06.2012 09:41:34
boş beleş işler... yeni konsollar gelsin önce, yeni kartlar haybeye çıkıyor. +13
cagataykoroglu 08.06.2012 09:46:17
Olasılıklar.. Olasılıklar.. -8
Mehmet Bey* 08.06.2012 09:46:20
gtx 670 varken şu an ihtiyacımız yok 8000 serisine. -14
dodomoco 08.06.2012 09:50:42
400 dolara 8970 gelsin ancak o zaman olur belki yine 550 dolar olursa biraz zor satar 0
Dante 08.06.2012 10:02:03
Ortada oyun yok hala daha kart çıkarıyorlar teallam 0
grafman09 08.06.2012 10:37:41
Bende CSO isimli bir işlemci ve ekran kartı üreten firma kurmak istiyorum bununla ilgili bankalardan kredi almaya çalışacam olursa kısmet,, İntele Amdye yerli rakip geliyor.. :) CSO bu isim tutar,, Açılımı Coşkun.. -3
Valar Morghulis 08.06.2012 10:44:00
7xxx serisi ara geçiş serisiydi. Adamlar yeni mimariye geçerlerken acemiliklerini attılar. 8xxx serisi 7xxx rv2 gibi bir şey. Kısacası biraz revize edip piyasaya sürülcek. 8xxx üretimine başlandığında 7xxx üretilmeyecek. Tahminim güç tüketimini oldukça düşürecekler. AMD, Trinity ile bunu kanıtladı. +1
diemcizone 08.06.2012 10:46:06
7000 Serisini özellikle 7800 Serisini doğru düzgün piyasada gördükte, fiyatlar oturduda 8000 Serisi kaldı.
Biz 7000 serisinin fiyatlarının düşmesini beklerken adamlar 8000 Serisinin hazırlığını sürdürüyorlar, teknolojiye yetişmek zor.
0
diemcizone 08.06.2012 10:49:52
quote:

Orijinalden alıntı: *Furious*

quote:

Orijinalden alıntı: DH Misafiri 7 inç dokunmatik ekran ile Android 2.3 Tablet, 1GHz işlemci, 256MB RAM, 4G Flaş Sabit Disk, WiFi Bağlantı http://goo.gl/EYB0x
Şu misafir kim çözemedim gitti


boot sanırım sürekli çin sayfalarından bağlantı paylaşıyor.
0
Steve Paul Jobs 08.06.2012 10:51:07
her sene ekran kartı çıkarmanın mantığı yok ki piyasa da adam gibi oyun yok ama her sene paso ekran kartı 0
Prinergy 08.06.2012 10:55:21
Çıksında sizde almak zorunda değilsiniz. +1
DH Misafiri 08.06.2012 10:56:23
İnadına nVidia
İnadına GeForce
İnadına Jen Hsung Huan

-28
ColDasHeLL 08.06.2012 11:00:28
aynen zorla aldırmıolar çıksın tabiki piyasada rekabet herzaman iyidir .her yeni şey eskisinin fiyatını düşürür

telefondada aynı s3 e rakip telefon gelince samsung indirme gidecek.

one x de aynı

işlemcilerde keza tüketiciye yarayan şeyler bunlar
+1
M@U 08.06.2012 11:03:12
G600'lere karşı HD7900'lerin genel durumuna bakınca HD8000 serisinin çabuk gelmesini zaten bekliyorum. Özellikle de HD7970 Ghz Edition faciasından sonra. -4
cenkyyy 08.06.2012 11:21:42
Amd nin son çırpınışları -17
dodomoco 08.06.2012 11:23:39
quote:

Orijinalden alıntı: cenkyyy

Amd nin son çırpınışları

maalesef kabul ediyorum evet
-2
bocekgrafik 08.06.2012 11:41:39
Yeni çıkacak konsollar, yeni nesil kartların satışlarına büyük darbe vurabilir. +1
beatles33 08.06.2012 12:09:51
nolursa olsun rekabet iyidir, güçlüde olsa güçsüzde olsa piyasada tek firma olmamalı kesinlikle. 0
DemirAtlı 08.06.2012 12:12:21
quote:

Orijinalden alıntı: TiesTorN

boş beleş işler... yeni konsollar gelsin önce, yeni kartlar haybeye çıkıyor.


aslında haklısın ama şuda var , aralarındaki rekabette sadece performans kriteri yok verimlilik kriteride çok önemli zira o ufacık konsola öyle bir güç sığdırmalılarki daha az enerji tüketerek daha az ısınmasıda gerekiyor. Görünen o ki Nvidia 'nın atılımları bu yönde daha başarılı ve AMD yi bu yönde sekteye uğratabilir. Yeni konsollarda Keppler veya Maxwell görebiliriz. AMD ne cpuda ne GPU da rakiplerinden önde olmayı başaramadı.
-1
DemirAtlı 08.06.2012 12:14:45
quote:

Orijinalden alıntı: bocekgrafik

Yeni çıkacak konsollar, yeni nesil kartların satışlarına büyük darbe vurabilir.


aynen katılıyorum zaten o yüzden dandirik GTX670 pcb şi şu anda o fiyatlardan satılabiliyor. Nvidia da bunları öngörüyor hatta öngörmüyor bizzat piyasayı domine ediyor. Fazla sürmez konsollar çıksın fiyatlar baştan aşağı şekillenir herkesin şu kart 2. 8800Gt efsanesi dediği dönem ozaman başlayacak.
0
DemirAtlı 08.06.2012 12:16:13
quote:

Orijinalden alıntı: DH Misafiri

İnadına nVidiaİnadına GeForceİnadına Jen Hsung Huan


hacı peşpeşe herkesten alıntı yaptım ama dövmeyi çok sevdim yaa :)
0
_Dominic_Toretto_ 08.06.2012 12:18:22
quote:

Orijinalden alıntı: DemirAtlı

quote:

Orijinalden alıntı: TiesTorN

boş beleş işler... yeni konsollar gelsin önce, yeni kartlar haybeye çıkıyor.


aslında haklısın ama şuda var , aralarındaki rekabette sadece performans kriteri yok verimlilik kriteride çok önemli zira o ufacık konsola öyle bir güç sığdırmalılarki daha az enerji tüketerek daha az ısınmasıda gerekiyor. Görünen o ki Nvidia 'nın atılımları bu yönde daha başarılı ve AMD yi bu yönde sekteye uğratabilir. Yeni konsollarda Keppler veya Maxwell görebiliriz. AMD ne cpuda ne GPU da rakiplerinden önde olmayı başaramadı.

Yeni Xbox ve PlayStation'da AMD GPU kullanılabilir diye bir haber vardı. AMD Konsollarda iyi iş çıkarıyor.

Bakınız GameCube, Xbox 360
0
ogkasa 08.06.2012 12:22:18
amd inşallah bu yarşta geride kalmaz yoksa nvidianın üst seviye ekran kartı fiyatına 3 tane yeni nesil konsol alınabilcek duruma gelir +1
FRoGKaTa 08.06.2012 12:22:36
quote:

Orijinalden alıntı: mehmet 52

gtx 670 varken şu an ihtiyacımız yok 8000 serisine.

Teknolojide böyle birşey yok. Böyle düşünüyorsan şuan atari oynaman gerekir.
+25
bocekgrafik 08.06.2012 12:26:57
quote:

Orijinalden alıntı: ogkasa

amd inşallah bu yarşta geride kalmaz yoksa nvidianın üst seviye ekran kartı fiyatına 3 tane yeni nesil konsol alınabilcek duruma gelir

Ya da yeni gelecek konsol fiyatlarında önceki nesle göre bariz yükselişe de sebep olabilir. 600 $ civarında fiyatla gelirse yeni konsollar, kimse şaşırmasın.
0
urazs 08.06.2012 12:28:01
quote:

Orijinalden alıntı: TiesTorN

boş beleş işler... yeni konsollar gelsin önce, yeni kartlar haybeye çıkıyor.


Aynen katılıyorum, laf ola beri gele, oyun yok o kartları kullanan hakkını veren millet sırf hırsından milyarlar saçıyor, yeni nesil konsollar çıktıktan sonra anlamı olacak o kartların.

O zaman da zaten şimdinin 1400 tl lik kartının performansını veren kartı alacaksın 600 tl ye..

Ha ayrıca AMD ( o zamanlar ATİ )battı bitti diyen arkadaşlar GTX 9800 300 küsur dolardan satılırken kendisinden 100 150 dolar arası daha ucuza çıkan ve neredeyse GTX 9800 performansı veren hd 4850 zamanını hatırlatırım...

Hepimiz ihya olmuştuk, Nvidia da o zamanlar zor zamanlar geçirdi, Hd 5000 serisi de ATİ için daha başarılı geçen bir seriydi biliyorsunuz.

Çocuk gibi yorum yapmasanız laf olsun diye ? Bu işler bir öyle bir böyle. ATİ hiç bir zaman AMD nin yıllardır İntel karşısında olduğu durumda o kadar uzun süre kalmadı hatırlatırım. Nvidia kullanıcısıyım abuk yorum yapmayın o yüzden.
+12
DemirAtlı 08.06.2012 12:29:26
quote:

Orijinalden alıntı: *Furious*

quote:

Orijinalden alıntı: DemirAtlı

quote:

Orijinalden alıntı: TiesTorN

boş beleş işler... yeni konsollar gelsin önce, yeni kartlar haybeye çıkıyor.


aslında haklısın ama şuda var , aralarındaki rekabette sadece performans kriteri yok verimlilik kriteride çok önemli zira o ufacık konsola öyle bir güç sığdırmalılarki daha az enerji tüketerek daha az ısınmasıda gerekiyor. Görünen o ki Nvidia 'nın atılımları bu yönde daha başarılı ve AMD yi bu yönde sekteye uğratabilir. Yeni konsollarda Keppler veya Maxwell görebiliriz. AMD ne cpuda ne GPU da rakiplerinden önde olmayı başaramadı.

Yeni Xbox ve PlayStation'da AMD GPU kullanılabilir diye bir haber vardı. AMD Konsollarda iyi iş çıkarıyor.

Bakınız GameCube, Xbox 360

valla son çıkan yeni seri ekran kartlarına bakınca Nvidia 'nın Keppler serisiyle gerçekten daha verimli kartlar ürettiği açık yeni nesil konsollarda nvidia görürsek pek şaşırmam.
0
urazs 08.06.2012 12:33:48
Yani kim o esnada başarılıysa daha öndeyse onun fanı modunda ya AMD bitti ya NVİDİA bitti lafları hep dönem dönem.

Bu bir döngü kimsenin battığı bittiği de yok. AMD de koskoca firma ve GPU işini CPU işinden daha iyi yaptığı da ortada.

İntel in karşısında ki durumunu Nvidia karşısında yaşamadığı bilinen bir şey.

Tamam İntelle başa çıkması zor artık adamlar aldı yürüdü gitti senelerdir.

Core mimarisine geçtiğinden beri ( ilk Core 2 duo lardan beri ) AMD geriliyor İntel karşısında hala ama Nvidia karşısında dönem dönem başarılı işleri de oluyor.
0
urazs 08.06.2012 12:36:16
Bide bunlar söyleyen fan boy takılan arkadaşlar hem AMD hem Nvidia kartları almıyorlar mı birde o esnada popüler olan trend olan '' en bi güçlü '' olan kartı hangi firma çıkarttıysa...

Yahu kardeşim, kim o esnada iyiyse onu alıyorsunuz işte...Neyin fan boyluğu, bir ona bir buna laf atmalar. :)
+1
urazs 08.06.2012 12:37:27
Boş insan yorumları, laf olsun diye atılan... +2
zargana_11 08.06.2012 12:41:46
quote:

Orijinalden alıntı: bocekgrafik

quote:

Orijinalden alıntı: ogkasa

amd inşallah bu yarşta geride kalmaz yoksa nvidianın üst seviye ekran kartı fiyatına 3 tane yeni nesil konsol alınabilcek duruma gelir

Ya da yeni gelecek konsol fiyatlarında önceki nesle göre bariz yükselişe de sebep olabilir. 600 $ civarında fiyatla gelirse yeni konsollar, kimse şaşırmasın.

Yeni donanıma sahip konsollar çıkınca, piyasadaki oyun kalitesi değişmek zorunda kalacağından, biz pc kullananlar bundan memnun olacağız. Yanlış hatırlamıyorsam ps3 çıktığında satış fiyatı 400$'dı. Yeni konsollar yine aşağı yukarı aynı fiyatta olacaktır.

Bugün piyasada bulunan konsollar sadece bir ağırlık görevi görerek oyun piyasası başta olmak üzere, grafik kartlarını da dibe çekiyorlar.
0
urazs 08.06.2012 12:42:02
...ATİ hiç bir zaman AMD nin yıllardır İntel karşısında olduğu durumda o kadar uzun süre kalmadı hatırlatırım...

Hmm anlam karmaşası olmuş, şöyle olacaktı; AMD senelerdir İntel karşısında kaldığı gibi zor durumda kalmadı uzun süre Nvidia karşısında.
0
alikiziltoprak 08.06.2012 12:46:39
Hep aynı tas aynı hamam. Şöyle yenilikçi rekabetçi bir gelişme yok... +2
alp0007 08.06.2012 12:58:07
Bence " verimliliği daha üst seviyelere taşıyacak önemli güncellemeler yapması bekleniyor" en önemli cümle.
AMD üst grupta rekabette zorlanıyorsa daha az güç harcayan F/P odaklı ürünlere yönelmeli.
0
MxFxOx 08.06.2012 13:42:43
ortada bişe yok daha hemen her seneki mevzu başlamış proflar çıkar yakında 0
-Amigo[Nuri]- 08.06.2012 13:51:46
quote:

Orijinalden alıntı: DH Misafiri

İnadına nVidia
İnadına GeForce
İnadına Jen Hsung Huan



Kesinlikle NVIDIA'dan Şaşmam.

Hd 7970 Gtx 670'e Bile Yeniliyor.Aslında Gtx 680 ile Kapışmak İçin Üretilmişti.
Gtx 680 Yok Satıyor.Gtx 690 Alınmaya Başlandı.
Adamlar Dha 7990 Çıkarmadan Hd 8000 Serisine Geçmişler.Bence Biraz Beklemeli ve Overclok Edition ve Limited Edition Gibi Ürünlerle Bir Nebze Satış Yapmalıydı.
-4
Mr.Alp 08.06.2012 13:56:47
Amd durumu kurtarmaya çalışıyor -1
demo11 08.06.2012 13:57:30
Durmak Yok HD 1000 e kadar! hahahaha -1
_Dominic_Toretto_ 08.06.2012 13:57:53
Konu yine sapmaya başladı, yakında tartışma patlak verir.

Bırakın şu ondan şaşman buna taparım falan filan geçiniz lütfen.
+2
(((TeAcHeR))) 08.06.2012 14:03:12
quote:

Orijinalden alıntı: DemirAtlı

quote:

Orijinalden alıntı: DH Misafiri

İnadına nVidiaİnadına GeForceİnadına Jen Hsung Huan


hacı peşpeşe herkesten alıntı yaptım ama dövmeyi çok sevdim yaa :)

adam millete kol gibi geçiriyoruz diyor siz hala dövmedesiniz
+4
paradoks! 08.06.2012 14:06:53
2 yılda bir çıksa şu ekran kartları :/ arkadaş alsan bir dert almasan bir dert hele yeni konsolların hangi kartlara tekabül edeceğini denk getirememe durumu çok fena :) bilgisayara doğru düzgün performansı yansıtacak oyun çıkmazken her sene canavar gibi kartlar ama hala oyunlar konsollara yapılıyor donanım tuzağı olma yolunda bilgisayar yakında her karta bir oyun yapacak firmalar aldırmak için zaten görüldüğü üzere sadece grafik olarak üst seviyelere çıkan oyunlar mevcut diğer unsurlar o kadar gelişmiş durumda değil nereye doğru gidiyor bu piyasa anlamış değilim +2
bonser24 08.06.2012 14:06:59
quote:

Orijinalden alıntı: (((TeAcHeR)))

quote:

Orijinalden alıntı: DemirAtlı

quote:

Orijinalden alıntı: DH Misafiri

İnadına nVidiaİnadına GeForceİnadına Jen Hsung Huan


hacı peşpeşe herkesten alıntı yaptım ama dövmeyi çok sevdim yaa :)

adam millete kol gibi geçiriyoruz diyor siz hala dövmedesiniz

+1
eric13 08.06.2012 14:35:48
Bebeler yine baslamis sacma yorumlarina :) he amdnin son cirpinislari baska ? Allahim iyiki ekran karti bolumune artik fazla girmiyorum insanin iq seviyesine zarar .... +1
Batuist 08.06.2012 14:39:37
misafir yorumlar kapatılsın istiyoruz.. saçmalıklarla doluyor sonra... +2
carloska 08.06.2012 15:24:43
AMD bi açıklamasında windows, directx11 in un ekran kartı performansını engellediğini gerçek gücünü gösteremediğini yazmıştı.. madem öyle sizde konsol yapın şeker sizde un sizde gerisi tefarruat zaten yapın şöle yüksek çözünürlüklü konsollar nasıl olsa oyun motorları konsollara daha yatkın performans kaybıda olmaz bütün bileşenler gerçek gücünü gösterir..

NOT :bu konularda fazla bilgi sahibi değilik eksik yada yanlış yerler hakkında bilgilendirirseniz sevinirim
+1
M@U 08.06.2012 16:04:37
quote:

Orijinalden alıntı: cenkyyy

Amd nin son çırpınışları

Neye göre?
0
scutaro 08.06.2012 16:15:52
quote:

Orijinalden alıntı: Valar Morghulis

7xxx serisi ara geçiş serisiydi. Adamlar yeni mimariye geçerlerken acemiliklerini attılar. 8xxx serisi 7xxx rv2 gibi bir şey. Kısacası biraz revize edip piyasaya sürülcek. 8xxx üretimine başlandığında 7xxx üretilmeyecek. Tahminim güç tüketimini oldukça düşürecekler. AMD, Trinity ile bunu kanıtladı.

APU farklı bir platform, güç tüketiminin düşmesi cpu'nun Piledriver çekirdek tasarımıyla akalı bir durum. AMD'nin ilk nesil FX işlemcilerini güncelleştirme sebeplerinden biri de bu.

AMD'nin HD 89xx serisini 79xx'lerin güncelleştirmesi olarak piyasaya çıkaracağını sanmıyorum, daha güçlü ve yeni seri olacaktır.

Bu durumda fazla bir güç verimliliği olması uzak ihtimal bence, GCN mimarisinde büyük revizyonlar yapılırsa o başka.
0
_Dominic_Toretto_ 08.06.2012 16:19:12
quote:

Orijinalden alıntı: M@U

quote:

Orijinalden alıntı: cenkyyy

Amd nin son çırpınışları

Neye göre?

Bi batıramadın şu AMD'yi cenkyy.

Yıllardır battı batacak. Fanatiklik ne boyutlara gelmiş Allah'ım
+5
demo11 08.06.2012 16:32:54
asus 5770 kullanıyorum daha önce cod mw2 70 fps sabit alırken şimdi 75 Den 17 fps kadar düşüyor amd çok iyi çalışıyor maşşallah!! 0
DemirAtlı 08.06.2012 16:41:21
quote:

Orijinalden alıntı: (((TeAcHeR)))

quote:

Orijinalden alıntı: DemirAtlı

quote:

Orijinalden alıntı: DH Misafiri

İnadına nVidiaİnadına GeForceİnadına Jen Hsung Huan


hacı peşpeşe herkesten alıntı yaptım ama dövmeyi çok sevdim yaa :)

adam millete kol gibi geçiriyoruz diyor siz hala dövmedesiniz

teacher kardeş, hafızanı biraz zorlarsan geçenki gtx670 muhabbetinde en çok kızanlardan bir taneside ben olduğumu hatırlarsın. Nvidia nın fiyat politikasına kızıyormuyum kızıyorum bazen bundan nefret ediyormuyum ediyorum ama kartlarınıda çok seviyorum.
gtx670 gibi bir karta koşa koşa gidip 1000TL verenler düşünsün kol gibi geçirme mevzusunu [:'(]
0
Master_Evil 08.06.2012 16:43:31
yeni konsollar gelmeden ekran kartı almicam sanırım max payne3 için gtx670 lazım dediler gtx260la full ayar oynuyorum 0
pcgamebeer 08.06.2012 16:52:31
neredeyse 1000 dolarlık kart sürüyorlar piyasaya

evet performans kartı ama belli bir grup dışında kim alacak bunları??

performansa bağlı fiyat yükselmesini anlarım

ama teknolojinin gelişmesine ters orantılı bir şekilde fiyatların yükselmesine halen akıl sır erdiremedim. her yeni nesil, fiyat çıtasını daha da yukarıya çıkarıyor çünkü...

o nedenle şahsen 400-500 dolar üstü performans kartı istemiyorum...çıksa da umrumda değil...
+4
cenkyyy 08.06.2012 16:58:26
quote:

Orijinalden alıntı: *Furious*

quote:

Orijinalden alıntı: M@U

quote:

Orijinalden alıntı: cenkyyy

Amd nin son çırpınışları

Neye göre?

Bi batıramadın şu AMD'yi cenkyy.

Yıllardır battı batacak. Fanatiklik ne boyutlara gelmiş Allah'ım

Neyin fanatikligi?
-5
M@U 08.06.2012 17:09:32
quote:

Orijinalden alıntı: scutaro

quote:

Orijinalden alıntı: Valar Morghulis

7xxx serisi ara geçiş serisiydi. Adamlar yeni mimariye geçerlerken acemiliklerini attılar. 8xxx serisi 7xxx rv2 gibi bir şey. Kısacası biraz revize edip piyasaya sürülcek. 8xxx üretimine başlandığında 7xxx üretilmeyecek. Tahminim güç tüketimini oldukça düşürecekler. AMD, Trinity ile bunu kanıtladı.

APU farklı bir platform, güç tüketiminin düşmesi cpu'nun Piledriver çekirdek tasarımıyla akalı bir durum. AMD'nin ilk nesil FX işlemcilerini güncelleştirme sebeplerinden biri de bu.

AMD'nin HD 89xx serisini 79xx'lerin güncelleştirmesi olarak piyasaya çıkaracağını sanmıyorum, daha güçlü ve yeni seri olacaktır.

Bu durumda fazla bir güç verimliliği olması uzak ihtimal bence, GCN mimarisinde büyük revizyonlar yapılırsa o başka.

@Valar Morghulis'ın dediği gibi GCN mimarisi güncellenerek verimliliği artırılacaktır. GF100, GF110, GK104 geçişine benzer bir yol izlenecektir. Zaten mimari değişimler genelde bu şekilde gerçekleşiyor. HD2900, HD3800, HD4800 serileri de birebir aynı süreçtir.

AMD'nin yeni mimariye geçiş konusunda izlediği yolu beğeniyorum şahsen. Hem R600 mimarisine geçişte hem de GCN mimarisine geçişte benzer bir süreç izledi AMD. Ancak izlediği yolu bu mimaride daha da geliştirdi diyebiliriz. Zira Tahiti gpu'su çok iyi bir gpu olmasa da R600 yahut GF100 gibi vasatın altında bir gpu da değil. Bu açıdan bakıldığında yeni seriler HD3800-HD4800 arasındaki gibi yahut GTX580-GTX680 arasındaki gibi devasa verimlilik farkı olmayabilir. Çünkü biraz önce de söylediğim gibi Tahiti, eski geçişler kadar kötü durumda değil. Zaten Pitcairn bize bu mimarinin mevcut üretim teknikleri ile de gayet verimli olabileceğini göstermiştir.

GCN mimarisini AMD uzun bir süre kullanacaktır. Özellikle de nanometrik ilerlemenin ve performans artış hızının yavaşladığı şu dönemde bu mimarinin türevleri AMD için uzun vadede üreteceği gpu'lara güç verecektir.



@Master_Evil

Mümkün değil! Ne DX10.1'in ne de DX11'in o büyüüüüüük(!) nimetlerinden faydalanamıyorsunuz demektir.
+1
UzmaN345 08.06.2012 17:16:17
quote:

Orijinalden alıntı: pcgamebeer

neredeyse 1000 dolarlık kart sürüyorlar piyasaya

evet performans kartı ama belli bir grup dışında kim alacak bunları??

performansa bağlı fiyat yükselmesini anlarım

ama teknolojinin gelişmesine ters orantılı bir şekilde fiyatların yükselmesine halen akıl sır erdiremedim. her yeni nesil, fiyat çıtasını daha da yukarıya çıkarıyor çünkü...

o nedenle şahsen 400-500 dolar üstü performans kartı istemiyorum...çıksa da umrumda değil...

Dostum haklısın kartlar gelişiyor iki gpu yaptıgı işi tek gpu yapıyor üretim maliyetleri düşüyor ama fiyat performans oranı hala 2010 gibi GTX 680 1000 tl GTX 670 800 tl 7970 700tl olmalıydı adam ikitane 6950 CF yaptımı GTX680 yakalıyor hemde daha ucuza...
Bu verdigim fiyatlar en fazla bukadar olmalı ve Max Peyne 3 gördük GTX680 istiyor ama hikaye konsoldan port edilmiş direk yoksa o grafikleri 9800 bile ful yakın açması lazım dogru duzgun oyunda yok piyasada...
İkitane 5850 var bende yola devam daha dogru düzgün 5850 CF zorluyan oyun olmadı sadece oyundan kaynaklı sorunlar var max paynedeki gibi 4 gb v bellek istiyor oyun D
+1
demo11 08.06.2012 17:21:43
AMD de iNTEL DE Microsoft da batsın !! alt tarafı konsolun oynattığı oyunları oynamaya çalışıyoruz ama gel görki para gözlü aç gözlü insanlar yüzünden daha konsolun oynattığı oyunları bile oynayamıyoruz 6 senelik teklonojiyi bize yeni diye kaktırıyorlar!!!! -1
rastlantisal 08.06.2012 17:47:24
Tüm yorumları okudum. Sonunda hayrete düştüm ve hayal kırıklığına kapıldım.
Bu fanatizmin manasını anlayamıyorum. "Biri yükselsin, öbürü yok olsun" mantığını benimseyemiyorum. Firmalardan biri tek kaldığında fiyatların ne denli tepelere çıkacağını bilecek kadar uzun süredir sektördeyim. Zamanında 3DFX ve İntel'de fiyatlar ne derece çığırından çıkmıştı hatırlıyorum. Kaybeden de ben, buraya yazan veya sadece bilgisayar kullanan herkes oldu. Şimdi bir kısım insanların şuursuzca tekel istediklerini görüyor ve şaşırıyorum.
İntel'in rakibi yokken P3 450 işlemcinin fiyatını araştırmanızı tavsiye ederim. Aynı şekilde AMD K7 serisini çıkardığında intelin P3 600 işlemcisinin fiyatını araştırmanızı tavsiye ederim.
3DFX'in karşısında S3 firması tutunamayıp düştüğünde Voodoo fiyatlarının nerelerde olduğunu ve Nvidia'nın güçlü bir şekilde 3DFX karşısında durunca fiyatların nerelere geldiğine bakmanızı tavsiye ederim.
Nvidia tek tabanca kaldığındaki fiyatlarını ve karşısına ATI Radeon serisi ile çıktığında, Nvidia fiyatlarının ne denli değiştiğine bakmanızı tavsiye ederim.
Lafın özü, rekabet candır. Tuttuğu takım gol atınca sevineni anlarımda rakip takımı kökünden yakmak isteyen tipi hiç anlamam.
Akıllı olalım arkadaşlar. Ne istediğimize dikkat edelim...
Saygılarımla.
+2
Valar Morghulis 08.06.2012 17:52:16
quote:

Orijinalden alıntı: scutaro

quote:

Orijinalden alıntı: Valar Morghulis

7xxx serisi ara geçiş serisiydi. Adamlar yeni mimariye geçerlerken acemiliklerini attılar. 8xxx serisi 7xxx rv2 gibi bir şey. Kısacası biraz revize edip piyasaya sürülcek. 8xxx üretimine başlandığında 7xxx üretilmeyecek. Tahminim güç tüketimini oldukça düşürecekler. AMD, Trinity ile bunu kanıtladı.

APU farklı bir platform, güç tüketiminin düşmesi cpu'nun Piledriver çekirdek tasarımıyla akalı bir durum. AMD'nin ilk nesil FX işlemcilerini güncelleştirme sebeplerinden biri de bu.

AMD'nin HD 89xx serisini 79xx'lerin güncelleştirmesi olarak piyasaya çıkaracağını sanmıyorum, daha güçlü ve yeni seri olacaktır.

Bu durumda fazla bir güç verimliliği olması uzak ihtimal bence, GCN mimarisinde büyük revizyonlar yapılırsa o başka.

Aslında alakası var dostum AMD güç tüketimi iyileştirmeleri için bir firmadan patent almıştı. Haberi yapılmıştı burada. %20-25 civarı güç tüketimi azaltan bir etkisi oldu. Hangi firmadan aldığını hatırlamıyorum. Sonuçta Nvidia' da farklı değildi. GTX480 aşırı verimsiz bir karttı. Kaldı ki 7970 güçsüz bir kart değil. Sağlam bir hız aşırtma ile GTX680 yakalanıyor ve hatta geçildiği oluyor. Ama kuşkusuz GTX670; GTX680, HD7970 ve HD7950 satışını baltalayacaktır. AMD 7950'ler de shader açma olayını devam ettirseydi o zaman bir şans olurdu gerçekten shader açma AMD için çok büyük bir kozdu.
0
X-FI 08.06.2012 18:09:19
Nvidia, başka söze gerek yok. ;) -7
Durum Üyeyim Üye Değilim
E-Posta
Mesaj

Güvenlik Kodu Güvenlik kodu   Güvenlik kodunu göremiyorsan buraya tıkla