TTNET
HAFTANIN
TTNET DESTEK
HİZMET ÖZETİ
- 26097 TTNET Kullanıcısına hizmet verildi.
Casper Logitech
Facebook ile Bağlan Kaydol

Kullanıcı Adı

Şifre

Beni Hatırla Şifremi Unuttum
Alpenföh'den yeni ekran kartı soğutucusu: Heidi 2 Asus'dan Nvidia Tesla tabanlı GPU sunucusu; ESC4000 HABERE ATLA YORUMLARI GÖR (39) YORUM YAZ

tarafından 15 Nisan 2011, Cuma 13:11 tarihinde yazıldı Donanımhaber TR

AMD'nin Turks GPU'sunu kullanan Radeon HD 6570 ve HD 6670 modelleri için ilk test sonuçları!
Günlük Haber Erdi ÖZÜAĞ "Fx57"
39

Giriş seviyesindeki düşük maliyetli sistemler için hazırladığı Radeon HD 6450 modelini geçtiğimiz günlerde kullanıma sunan AMD, önümüzdeki hafta içerisinde (19 Nisan'da) ürün gamına Turks kod adlı yeni grafik yongasını kullanan Radeon HD 6570 ve Radeon HD 6670 modellerini de ekleyecek. Radeon HD 5700 serisinin yeniden isimlendirdiği Radeon HD 6700 ailesinin altına konumlandırılacak olan DirectX 11 destekli ekran kartları için teknik özelliklere ilişkin çeşitli detaylar ve ilk test sonuçları elimize ulaştı.

Yeni ekran kartları için test sonuçlarına geçmeden önce temel özelliklere kısa bakmakta fayda olduğunu düşünüyoruz. AMD'nin yeni ekran kartlarından Radeon HD 6670'de 480x paralel işlem birimi bulunuyor. 128-bit bellek veri yolu desteğine sahip olan ekran kartı 512MB GDDR5 ve 1GB GDDR5 olmak üzere iki farklı bellek kapasitesi ile sunulacak. Referans tasarım için grafik işlem birimi çalışma frekansı 800MHz olarak belirlenen ekran kartının bellekleri 512MB için 3600MHz, 1GB için 4000MHz'de çalışacak.

Radeon HD 6570 modeli ise genel özellikleri itibariyle Radeon HD 6670 ile büyük benzerlik gösterirken en büyük farkın çalışma hızlarında olduğunu görüyoruz. 480x paralel işlem birimine, 128-bit bellekı veri yolu desteğine ve DDR3 ile GDDR5 bellek alternatiflerine sahip olacak kart için üreticiler 512MB'dan 2GB'a kadar farklı konfigürasyonlarda kart sunabilecekler. Elimize ulaşan bilgilere göre AMD'nin Radeon HD 6570 modelei 650MHz GPU ve modeline göre 3600MHz/4000MHz GDDR5 bellek hızlarında çalışacak.

Peki yeni ekran kartları performans noktasında ne derece iddialılar? Bilindiği üzere AMD, Haziran ayında L1ano kod adlı yeni Fusion işlemcilerini pazara sürecek. Üst versiyonlarında 400x paralel işlemcili entegre grafik birimine yer verilen üst seviye Fusion işlemcilerine karşı Turks tabanlı yeni kartların performansı büyük önem taşıyor. Elde ettiğimiz bilgilere göre Radeon HD 6670, Radeon HD 5670'den %15 oranında daha hızlı, Radeon HD 5750'den (HD 6750) ise %15 oranında daha yavaş olacak.

AMD'nin yeni modellerinden Radeon HD 6570 ise Radeon HD 5670 ile benzer performans sergileyecek yani AMD'ye göre aradaki saat hızı farkı iki modele arasında %15 civarında performans farkı yaratacak. Yukarıdaki tablodan da anlaşılabileceği üzere AMD'nin her iki yeni kartı da, Nvidia'nın GeForce GT 440 çözümünden hızlı olmayı başarıyor. Unified Video Decoder 3 motoru ile donatılan ve bu sayede Blu-ray 3D hızlandırma da yapabilen ekran kartları için üreticilerin herhangi bir tasarım sınırlaması bulunmuyor.

Ekran kartı üreticilerinin Radeon HD 6570 ve Radeon HD 6670 modelleri için çok sayıda farklı versiyon hazırlaması bekleniyor. Bu versiyonlar arasında fabrika çıkışı hız aşırtmalı modellerle birlikte pasif soğutuculu modellere de yer verilmesi bekleniyor. Yukarıda da belirttiğimiz gibi 19 Nisan'da lanse edilmesi beklenen yeni modeller için henüz açıklanmış herhangi bir fiyat bilgisi bulunmuyor ancak edinilen bilgilere göre tavsiye edilen son kullanıcı satış fiyatlarının modeline göre 70$-80$ seviyesinde olacağı tahmin ediliyor.

Bu haberin bağlantısı
URL
Yorumlar eskiden yeniye doğru listelenmektedir. Sıralamayı değiştirmek için sağdaki menüyü kullanabilirsiniz.
timramon 20.4.2011 11:06:42
Gtx460 ın Gtx520 den daha kötü bir ekran kartı olduğunu düşünenlerde oluyor bazen. 520 - 460 = 60, Gtx520, Gtx460 dan 60 birim daha güçlüdür. .D
Volkanbaba 19.4.2011 11:22:23
Birileri çıkar turklere hakaret der almaz birileri kod adı turks diye alır isme şekle tapan bir toplumuz teklolojinden performansından tartışan yok.Tartışılacak bir performansıda yok gerçi en iyisi birşey yazmamak.
DH Misafiri 19.4.2011 09:52:12
Turk adaları aslında hem Korsanların hemde Turk Korsanların sıgınma yeridir ne işi var Turklerin derseniz eyer Amerkan Tarihinde ki tek yabancı dilde yazılmıs antlasmöa Osmanlıcadır ve Turkler Amerikayı vergiye baglamıslardır.

En çok söylenen görüş, bayraklarında bulunan kaktüsün fese benzemesi ve fesin de Batı kültüründe Türkleri hatırlatması ve bunun için bu adı aldığı şeklindedir. Ancak bir diğer fikir de şu şekildedir. Bu adalar 17. ve 18. yüzyıllarda Amerika kıtasından Avrupa kıtasına giden İspanyol gemilerine saldıran korsanların sığınaklarıydı. Türk denizcilerinin Akdeniz'deki korsanlıkları nedeniyle Batılılarca Türk isminin korsana eşdeğer olarak adlandırılmasıyla aslında korsan adaları olarak bilinen bu adalar, Türk adaları olarak anılmaya başlanıyor. Caicos ismi ise yerli Bahamalılar olan Lucayanların dilinden bir sözcük olan ve "adalar sırası" anlamına gelen "caya hico"'dan gelmektedir .
raptor32 19.4.2011 09:44:28
2 saattir iş yerindeki müdürüme 210 ile 5870 in aynı olmadığını kazık yemediğimi anlatmaya çalışıyorum. o ise ikisininde 1 gb olduğunu söylüyor aman bu ürünü duymasın :D
Fear Dot Com 19.4.2011 01:19:34
Yani Turk ve Bahamalılar Adası oluyor . Alt alta mesaj attım kusura bakmayın Düzelt Fonksiyonu suanda gorunmuyor bende
Fear Dot Com 19.4.2011 01:17:15
TURKS e Sonuç Getirelim.

Turk Adalrı aslında Turk Korsanların Sıgınma yeridir ne alaka derseniz Aslında Amerikan Trihindeki tek Yabancı antlasma Amerikayı vergiye baglayan Osmanlıca Antlasmadır Turk adalarıda Turk korsanlarının ve Diğer korsanların Barınma sığınma yeridi
En çok söylenen görüş, bayraklarında bulunan kaktüsün fese benzemesi ve fesin de Batı kültüründe Türkleri hatırlatması ve bunun için bu adı aldığı şeklindedir. Ancak bir diğer fikir de şu şekildedir. Bu adalar 17. ve 18. yüzyıllarda Amerika kıtasından Avrupa kıtasına giden İspanyol gemilerine saldıran korsanların sığınaklarıydı. Türk denizcilerinin Akdeniz'deki korsanlıkları nedeniyle Batılılarca Türk isminin korsana eşdeğer olarak adlandırılmasıyla aslında korsan adaları olarak bilinen bu adalar, Türk adaları olarak anılmaya başlanıyor. Caicos ismi ise yerli Bahamalılar olan Lucayanların dilinden bir sözcük olan ve "adalar sırası" anlamına gelen "caya hico"'dan gelmektedir .
endülüs_faruki 18.4.2011 18:21:50
arkadaşlar 6670 ,in vantage performance puanı hd4770,e yakın gibi belki daha fazla pek kötü bir kart değil fiyatı düşük olursa neden olmasın

4770 bile ikinci elde 110 tl civarı




Nef'i 18.4.2011 16:31:20
Biz de bir prezarvatif ürününe "Amerikanlar" kod adı koyalım. Bence yanlış yapmışlar.
Doit 18.4.2011 05:03:41
Amd bundan 2-3 sene önce çıkardığı bir işlemciyede istanbul adını koymuştu artık oda karayiplerde ki istanbuldur demi ?
DH Misafiri 17.4.2011 13:51:20
Karayiplerdeki adaların ismi zaten Türklerden geliyor
thepunisherWZ 17.4.2011 01:21:31

quote:

Orijinalden alıntı: timramon

"Ekran kartın ne?" Sorsuna her zaman 1gb, 2gb veya 512mb gibi cevaplar almışımdır. .D

Tipik "bilinçsiz kullanıcı" örneği :
(Benim bilgisayar süper her şeyi kaldırır demek istercesine - Artistlik taslar gibi bir edayla)
-Kanka benimki paylaşımlı 2,5 gb geta 4 ü çalıştırır mı he?Bilgisayarcıya götürdüm remi de 1,5 gb di di ar beşmiş.İşlemci de i yedi 540 mış. (i3 540 demek istiyor.)
-Kardeş bu işlerin bellek boyutuyla pek alakası yok.Sen bana ekran kartının marka modelini söyle ben ona göre tahmin yürüteyim.
-Pİ Sİ AY Ekspires kanka.
-...
UzmaN345 16.4.2011 21:14:05
Şunları fansız yapsalar daha iyi olur bu ürüne para veren kullanıcı filitre nedir bilmiyor
UzmaN345 16.4.2011 21:10:02
censoft adamlar Core i7 950 ye bile 5770 ekran kartı takıyor normal modellere 80 - 100 dolarlık ekran kartı takıyorda ondan
Tanarri 16.4.2011 11:45:40
Giriş seviyesi kartlar bile fena oldular ya 9800gt bile fena kart sayılmaz hani kalkıki ek güç istemiyolar bide demeki ilerde şu an kulandığımız en baba kartlar böle giriş seviyesi olucak nakadar garip bi döngüdür...
Nevfel 16.4.2011 07:38:18
6670 fena durmuyor az o.c ile gts450 performansından olur gibi.
EgoisTe91 16.4.2011 04:52:55
Yorumlara bak ya 6670; 9800GT gücünde bir kart ve casper diyen kişiler var. AMD'ye fransız kalmışsınız
6570 desen 6670in hemen hemen aynısı 150TL olsalar gayet alınası ürünler olur. Üstelik az ısınıyorlar ve ek güç girişleri yok.


quote:

Orijinalden alıntı: zevksiz
Yahu bilen birisi yazabilir mi 6670 -3850'den performanslı mı ?

3850;4670in dengidir. 6670 9800GT gücündedeir.
mo0rfin 16.4.2011 02:19:18
Yahu bilen birisi yazabilir mi 6670 -3850'den performanslı mı ?
stringer 16.4.2011 00:12:32
quote:

Orijinalden alıntı: lucid dream

tabloya rakamları yazmasaydınız, donanımhaber logosunu göremiyoruz "net" olarak.

Dostum süper bi mizah anlayışın var harikasın...
lucid dream 16.4.2011 00:03:23
tabloya rakamları yazmasaydınız, donanımhaber logosunu göremiyoruz "net" olarak.
stringer 16.4.2011 00:00:37
Birde kartın giriş seviyesinde (ezik :D) bir kart olduğunu vurgulamak için ezik bir fan takmışlar yaw buna gülerim işte ben:D:D akıllım güzel janjanlı bi fan takta kart güzel dursun müşteri çoğalsın:D
Master_Evil 15.4.2011 23:28:35
en dandik kartına türk dersin ha, yakın amdyi hücum
timramon 15.4.2011 22:31:14
"Ekran kartın ne?" Sorsuna her zaman 1gb, 2gb veya 512mb gibi cevaplar almışımdır. .D
tahir40 15.4.2011 21:48:45
Adamlar haklı bence tam Türk işi ekran kartı olmuş. Bizim milletin çoğu(donanımhaber üyeleri üstlerine alınmasın) ekran kartından anlamaz.
2gb ekran kartı, bu fiyata! süper der üstüne atlar...
alpa07 15.4.2011 21:41:36
adı üstünde giriş seviyesi :)
DH Misafiri 15.4.2011 20:03:00
son kullanici fiyatlari yanlis. o fiyatlar yaklasik FOB yani turkiye icin +%28 gibi bir hesaplama yapilmali.
mo0rfin 15.4.2011 19:51:02
Bu Ati'nin 6670 modeli 3850'den performanslımıdır? Bilen arkadaşlar cevaplarsa fena olmaz..
bkadem 15.4.2011 18:15:53
quote:

Orijinalden alıntı: ZQ

sadece casper değil bir kaç istisna hariç hazır sistem satanların hepsi bu tarz abidik gubidik kartları "1 GIGABYTE" ekran kartlı oyun bilgisayarı diye millete kitliyor.


Belki giriş kartları için evet ama 6670 kart 9800 gt seviyesinde bir performans veriyor bu mu abidik gubidik?
Herhangi bir markayı eleştirdiğimizde lütfen ana haberdeki donanımın seviyesini düşüren ifadeler kullanmayalım.
manyakurt 15.4.2011 17:53:13
quote:

Orijinalden alıntı: selahattin1987


quote:

Orijinalden alıntı: manyakurt


quote:

Orijinalden alıntı: ens1252

Ne Türkünden bahsediyorsunuz.Kod adlarını karayiplerdeki Turks adasından almıştır.Türkleri takan mı var?

aynen

Onlar takmıyorsa zamanı gelince biz takarız..


ne takıyorsun sen ekran kartı mı takıyorsun
sél@h@ttin 15.4.2011 17:31:08
quote:

Orijinalden alıntı: manyakurt


quote:

Orijinalden alıntı: ens1252

Ne Türkünden bahsediyorsunuz.Kod adlarını karayiplerdeki Turks adasından almıştır.Türkleri takan mı var?

aynen

Onlar takmıyorsa zamanı gelince biz takarız..
manyakurt 15.4.2011 17:00:16
quote:

Orijinalden alıntı: ens1252

Ne Türkünden bahsediyorsunuz.Kod adlarını karayiplerdeki Turks adasından almıştır.Türkleri takan mı var?

aynen
ZQ 15.4.2011 16:48:53
sadece casper değil bir kaç istisna hariç hazır sistem satanların hepsi bu tarz abidik gubidik kartları "1 GIGABYTE" ekran kartlı oyun bilgisayarı diye millete kitliyor.
ens1252 15.4.2011 16:05:57
Ne Türkünden bahsediyorsunuz.Kod adlarını karayiplerdeki Turks adasından almıştır.Türkleri takan mı var?
censoft 15.4.2011 16:01:24
Nerde giriş seviyesi bir ürün çıksa casper adı geçiyor.
Nedir bu casper duüşmanlığı anlayamadım.
infom@n 15.4.2011 15:39:32
Türklere hakaret gibi olmuş
homebird 15.4.2011 14:54:03
"Türk gibi kuvvetli" sözü ile tezat oluşturan GPU
VenomS 15.4.2011 14:00:48
Fusion A6 ve A8 serilerinde kullanılacak 400sp'li gpular ile aralarında fazla fark olmayacak gibime geliyor. ama benim gibi X3 720 @ X4 975 kullananlar için platform olarak fusion A4'lerden hızlı olabilmek ve asıl Bulldozer cpulu fusion 2lere terfiyi beklemek bence en mantıklı seçim olacak gibi duruyor.
_kerem 15.4.2011 13:58:51
Casper için fazla iyi bunlar. Genelde 64 bit kartlar kullanıyor :D
fatihcanery 15.4.2011 13:57:10
anooooowwww hemde ekran kartı 1gb ,manyakmış ha :D :D :D
bilgi_meraklısı 15.4.2011 13:19:37
tam bir casper ürünü:)
Durum Üyeyim Üye Değilim
E-Posta
Mesaj

Güvenlik Kodu Güvenlik kodu   Güvenlik kodunu göremiyorsan buraya tıkla