TTNET
HAFTANIN
TTNET DESTEK
HİZMET ÖZETİ
- 26369 TTNET Kullanıcısına hizmet verildi.
Casper Logitech
Facebook ile Bağlan Kaydol

Kullanıcı Adı

Şifre

Beni Hatırla Şifremi Unuttum
Intel, HD 3000P entegre GPU ile giriş seviyesi profesyonel kartlara meydan okuyor Nokia bugüne kadar 1.5 milyar adet S40 telefon sattı HABERE ATLA YORUMLARI GÖR (37) YORUM YAZ

tarafından 25 Ocak 2012, Çarşamba 14:27 tarihinde yazıldı Donanımhaber TR

DH Özel: AMD HD 7950'nin HD 7970 hızındaki test sonuçları
Ekspres Haber Erdi ÖZÜAĞ "Fx57"
37
AMD'nin 31 Ocak'ta duyurmaya hazırlandığı Radeon HD 7950 için yeni detayları paylaşmayı devam ediyoruz. 28nm üretim teknolojisiyle hazırlanan Tahiti Pro grafik yongasının güç verdiği DirectX 11.1 destekli ekran kartı, 384-bit bellek veri yolu desteği ve 1792 paralel işlem birimi ile geliyor.
 
Üst model olan Radeon HD 7970 ile kıyaslandığında paralel işlem birimlerindeki azalmaya ek olarak saat hızları da düşürülen Radeon HD 7950'de standart çalışma frekansı GPU için 800MHz, bellekler içinse 5000MHz olarak belirlenmiş durumda. Ancak diğer taraftan AMD, tasarım konusunda üreticileri özgür bıraktığı için HD 7950'lerin yaygın olarak hız aşırtmalı gelmesi bekleniyor.
 
Peki Radeon HD 7950, Radeon HD 7970 hızlarında çalıştırıldığında nasıl performans gösteriyor. Yani paralel işlemci sayısındaki değişiklik, kartlar arasındaki farkı ne seviyede etkiliyor. Bu soruya yanıt teşkil edebilmesi adına 3DMark ile elde ettiğimiz test sonuçlarını haberimizde bulabilirsiniz.
 
Haberimizin başında da belirttiğimiz üzere AMD Radeon HD 7950, yol haritasında son dakika değişikliği yaşanmaz ise 31 Ocak'ta lanse edilmiş olacak. 1,5GB bellekli versiyonlarının da olması beklenen Radeon HD 7950'nin fiyatı ise HD 7970'ten 150$ civarında daha ucuz olacak.
 
Tablolar için Not: HD 7950 OC'de GPU hızı 925MHz, bellek hızı ise 5500MHz'dir. Detaylı test sonuçlarını 31 Ocak'ta yayınlayacağımız video incelememizde bulabilirsiniz. 
 
 
 
 
Bu haberin bağlantısı
URL
Yorumlar eskiden yeniye doğru listelenmektedir. Sıralamayı değiştirmek için sağdaki menüyü kullanabilirsiniz.
TiesTorN 2.2.2012 22:47:40
Orda farkindaysan 2 ve 2ye yakin yaziyor zaten okuma ozurlu arkadasim. 2den fazla olan bile var.

Neyse seninle daha fazla ugrasacak vaktim yok, herseyi bildigini sanip ama diyecek laf bulamayinca karsidakine saldiran klasik kekolardan birisin sen de. Bana herhangi bir ornek ver diyipte sonra "bunlar cok eski ama" diye aglaman baska turlu aciklanamaz.

End of discussion.
CoreXXX 2.2.2012 21:06:34
quote:

Orijinalden alıntı: TiesTorN

quote:

Orijinalden alıntı: CoreXXX

cevap örümcek kafalı birinin cevabına benzemiş. yaşımı nerden tahmin ettin merak ettim. söleyim istersen ben kafan bulanmasın 40 yaşım. s3 triolaran beri ekran kartı aldım sattım daha değişen seriden bi sonrakinin 2 katı performans gormedim bi örnek verirmisin acaba bizde öğrenelim var ise. şu foruma ne kadar cahil cüheyla varsa geliyor bilgilensin dimi. yada sende araştır sende bilgilen. mesaj sayısı biraz fazlalaşan bişey biliyorum sanıyor ya bende buna deli oluyorum gercekden.

Geforce 2 3 ve 4 zamanlarindan hic bahsetmeyecegim zira bilgi kapasiten o kadarini anlamaya yetmez;

Performans farki 2 kat veya 2ye yakin olan ve nispeten daha yeni orneklerden birkaci

FX5800 Ultra -> 6800 Ultra
7900 GTX -> 8800 GTX
8800 GTX -> GTX 280 & 285

HD 3870 -> 4870 & 4890
HD 4890 -> 5870

Evet... Bu durumda kimin cahil cuhela oldugu konusunda hepimiz hemfikiriz sanirim.

geforce 2 3 4 bunları burada hala tartışyorsan sen kaybediyorsun zaten. ben onlardan çok öncesinide biliyorum kendi kendine tahminde bulunma şunu bilmezsin bunu bilmezsin diye. kimin ne bildiğini sen nerden bileceksinki?
ayrıca 3870 4870 arasındaki fark yüzde 60
diğer serilerinde yok öyle bi 2 kat olanı sen buraya laf salatası yapma kanıt sun yapay değil gerçek test bende sen biliyormuşun pardon diyim.
ok mi?
TiesTorN 2.2.2012 17:47:31
quote:

Orijinalden alıntı: CoreXXX

cevap örümcek kafalı birinin cevabına benzemiş. yaşımı nerden tahmin ettin merak ettim. söleyim istersen ben kafan bulanmasın 40 yaşım. s3 triolaran beri ekran kartı aldım sattım daha değişen seriden bi sonrakinin 2 katı performans gormedim bi örnek verirmisin acaba bizde öğrenelim var ise. şu foruma ne kadar cahil cüheyla varsa geliyor bilgilensin dimi. yada sende araştır sende bilgilen. mesaj sayısı biraz fazlalaşan bişey biliyorum sanıyor ya bende buna deli oluyorum gercekden.

Geforce 2 3 ve 4 zamanlarindan hic bahsetmeyecegim zira bilgi kapasiten o kadarini anlamaya yetmez;

Performans farki 2 kat veya 2ye yakin olan ve nispeten daha yeni orneklerden birkaci

FX5800 Ultra -> 6800 Ultra
7900 GTX -> 8800 GTX
8800 GTX -> GTX 280 & 285

HD 3870 -> 4870 & 4890
HD 4890 -> 5870

Evet... Bu durumda kimin cahil cuhela oldugu konusunda hepimiz hemfikiriz sanirim.
bonser24 2.2.2012 10:17:28
quote:

Orijinalden alıntı: CoreXXX

cevap örümcek kafalı birinin cevabına benzemiş. yaşımı nerden tahmin ettin merak ettim. söleyim istersen ben kafan bulanmasın 40 yaşım. s3 triolaran beri ekran kartı aldım sattım daha değişen seriden bi sonrakinin 2 katı performans gormedim bi örnek verirmisin acaba bizde öğrenelim var ise. şu foruma ne kadar cahil cüheyla varsa geliyor bilgilensin dimi. yada sende araştır sende bilgilen. mesaj sayısı biraz fazlalaşan bişey biliyorum sanıyor ya bende buna deli oluyorum gercekden.

forumda hala cıddı cıddı yarbayım bınbasım dıye yaklasan subyanlar bulunmakta.saka gıbı.benım gıbı dh de fosıl olanlar daha ıyı anlar.
CoreXXX 2.2.2012 09:24:10
cevap örümcek kafalı birinin cevabına benzemiş. yaşımı nerden tahmin ettin merak ettim. söleyim istersen ben kafan bulanmasın 40 yaşım. s3 triolaran beri ekran kartı aldım sattım daha değişen seriden bi sonrakinin 2 katı performans gormedim bi örnek verirmisin acaba bizde öğrenelim var ise. şu foruma ne kadar cahil cüheyla varsa geliyor bilgilensin dimi. yada sende araştır sende bilgilen. mesaj sayısı biraz fazlalaşan bişey biliyorum sanıyor ya bende buna deli oluyorum gercekden.
TiesTorN 2.2.2012 02:03:29
quote:

Orijinalden alıntı: CoreXXX

yüzde 30 farka az diyenler acaba kaç bekliyordunuz merak ettim. ben hiç 2 katı hızlı olan bi yeni seri görmedim açıkcası maximum fark 40 dır oda nadir

Yaşın yetmedigi icin gormemisindir...
GuitarMania 1.2.2012 23:24:42
quote:

Orijinalden alıntı: Mr.Legend

28nm kartlar ile 40nm kartları karşılaştırmak ne kadar doğru olur?

Nvidia'da 28nm kart vardı da biz mi yarıştırmadık..
Bkz. Oxford, İbrahim Tatlıses..
scerit 1.2.2012 21:59:23
arkadaşlar video inceleme nnerede kaldı.
GlowCrow 26.1.2012 16:02:43
Vay be 2007 de 4870 1 gb aldığım zaman ne sevinmiştim 5 sene öncesinin en kral ekran kartıydı (bence) şimdi şu hale bak 7950 çıkmış ühü ühüü
huseyincarnege 26.1.2012 14:59:47
fiyatı iyi ayarlanırsa hd7950 fiyat performansta züper olacak ve gtx480 satıp bunda bitane alırım 3gbolanından :)
setek01 26.1.2012 14:52:42
Sanırım test DH tarafından yapılmış. X skoru güzel ama 580'nin skoru o değil ki.
Benim bildiğim 2200 ekseninde bir skoru olması lazım 580'in. Farkın çoğu sanırım bellek hızındandır. Ama neticede 7950 çok iyi olacak gibi. 300 TL gibi bir fark olacak beklentisindeyim. Daha önce 150 USD ucuz olacak denmişti. TR farkını katmadan sadece KDV ekleyinde 300 TL ucuz olacağı ortaya çıkıyor. İnşallah özel tasarım farkı 50-100 TL aralığını geçmezse 1000 TL civarı fiyatlarda güzel ürünler olacak raflarda.

Bu şartlarda 1,5 GB 580'in fişi çekilir ama aynı fiyatlarda 3GB 580'ler gelirse
keppler gelene kadar da rekabet oluşabilir.

Bu arada bunu fırsat buldukça her zaman yazacağım, keppler rekabet getirmeyecek. Fiyatları görecekseniz. Ben de bunun altına adımı yazıyorum:
Setek01
Saygılarımla...
knnkpln 26.1.2012 10:01:25
Eski nesilin tek gpulu en hızlı ekran kartıyla yeni nesilin tek gpulu şuanki en hızlı ekran kartını karşılaştırmak gayet doğru bir karar.Eskiyle yeniyi karşılaştırmadan gelinen noktayı,ilerlemeyi nasıl bileceksin.Asıl önemli olan 40nm den 28nm geçişte 28nm üretim teknolojisinin avantajını ne oranda kullanabildiğindir.Bunu da eskiyle yeniyi karşılaştırmadan bilemezsin.
X2 26.1.2012 08:34:03
7000 serisi herkesin tahmin edebileceği gibi yüksek fiyatla gelecektir ilk etapta.. Bir önceki neslin fiyatlarının gecikmeden düşmesini ve tükenmeden bir tane alabilmeyi umudediyorum.
selo3801 26.1.2012 03:31:30
Nvidia'nında 28nm üretim teknolojisiyle hazırlanan kartlarını beklemek gerek..
bu arada 580 40 nm teknolojisi ile üretilmiş bir kart bu kartla kıyaslamak ne derece dogru bilinmez ama önümüzdeki dönemde çıkacak olan nvidia kartlarında 28 nm teknolojisi ile çıkarılacagını düşünür isek kıyaslamamız gereken kart 680 olcaktır..
vidoko 26.1.2012 01:23:38
hd 7950 satışlarda rekor kırcak bence.
Statistik 25.1.2012 22:44:54
DH'de bir tane 7950 bulunuyor saniyordum, bu haber'den sonra emin oldum artik incelemenizi merakla bekliyoruz
Middle Earth 25.1.2012 22:41:12
quote:

Orijinalden alıntı: A.l.p.r

Vay be biz hala 5450 kullanalım 7950'ler çıksın.

Bende 3870 kullanıyorum. Artık yetmiyor oyunlara ama bir türlü de çağ atlayamadık ekran kartında.
cenkyyy 25.1.2012 22:18:35
quote:

Orijinalden alıntı: embayo

quote:

Orijinalden alıntı: cenkyyy

7950 lightining stok 7970 i günlük kullanımda geçicek gibi duruyor

cenkky kareşim seni alıp lighting havuzuna atmak lazım. Çok seviyoraun sen bu msi lighting kartları

seviyorum abi kartlar sırf oc için yaratılmış ve stabilite için :)
embayo 25.1.2012 21:25:47
quote:

Orijinalden alıntı: cenkyyy

7950 lightining stok 7970 i günlük kullanımda geçicek gibi duruyor

cenkky kareşim seni alıp lighting havuzuna atmak lazım. Çok seviyoraun sen bu msi lighting kartları
xlmnt13 25.1.2012 21:12:27
7950 normal hali bile gtx 580 i geçmiş fiyatı 900-1000 civarı olursa gtx 580 baya geriler :)
alpa07 25.1.2012 20:47:56
Harbiden çalmışlar :D
Dovahkiin 25.1.2012 20:12:27
Yabancı siteler burdan otlanmaya başlamış yine. DH farkı.
http://www.techpowerup.com/159358/Radeon-HD-7950-Overclocked-to-HD-7970-Clock-Speed-Tested.html
CoreXXX 25.1.2012 20:06:10
yüzde 30 farka az diyenler acaba kaç bekliyordunuz merak ettim. ben hiç 2 katı hızlı olan bi yeni seri görmedim açıkcası maximum fark 40 dır oda nadir
Mr.Legend 25.1.2012 19:54:43
28nm kartlar ile 40nm kartları karşılaştırmak ne kadar doğru olur?
::Ashes:: 25.1.2012 18:38:32
senelerdir sonu 70 ile biten kartlar bilinçsiz kullanıcılara hitap ediyordu şimdide öyle olacak.

50 ile 70 arasında aynı saat hızında 27'e 26 gibi ufak farklar var.

biz yine burda 7950'den yukarı bir kart önermeyeceğiz 7950 yada 7950cf diyeceğiz 7850 her işi görür diyenler olacak.
rabitelli 25.1.2012 18:19:42
quote:

Orijinalden alıntı: A.l.p.r

Vay be biz hala 5450 kullanalım 7950'ler çıksın.

Heh he
Ben halen 3450 kullanıyorum...
A.l.p.r 25.1.2012 16:58:56
Vay be biz hala 5450 kullanalım 7950'ler çıksın.
0ldboy 25.1.2012 16:25:57
Üstteki skor 880 MHz'de aldığınız sonuçlardı sanırsam. Onun yerine default değerlerini koysanız daha iyi olmaz mıydı
isyankar_emre 25.1.2012 15:31:13
Hadi artık Nvidia'da şu yeni ekran kartını çıkarsada grafiklerde onuda görsek özledik ya .:)
1ses1 25.1.2012 15:30:39
580 ile aralarında çok büyük farklar yok. İyiki Amd işlemcileri gibi dünyanın en iyi kartı bu olucak dememişler şu durumda verilen testler yeni nesil bir ekran kartına göre çok düşük. Diğer sitelerdeki testlerde bile Ortalam %30 civarı fark oluyor 7970-580 ile karşılaştırmalarında.

Bakalım nvidia nın iddalaı konuşmalarından sonra belli olucak performans tesleri. Açıkcası yen isistem kuracağımdan eski kart almam. Ama amd niyetlenmiş isem kesinlikle 7970 yerine 6970 alırdım fiyat acısından. Cünkü beklemediğim kadar az bir far kvar aralında . İlerde sürücülerle düzelirmi ne kadar düzelir bilemeyiz ama sonuçta bu donanım sürücülerde bir yere kadar.

Nvidia nın 6xx seri ile ne olacağı daha net bir şekilde su üzerine çıkacak. İddalı konuşan nvidia bakalım ne tür sonuçlar elde edicek. En iyisi yine beklemek.
highgen 25.1.2012 15:14:47
quote:

Orijinalden alıntı: cenkyyy

7950 lightining stok 7970 i günlük kullanımda geçicek gibi duruyor

evet çok rahat geçer gibi duruyor bios modla 1300 üstünü de düşünürsek 7970 e farkta atabilir bu kart 7970 ten fazla satar bence
zeytunk 25.1.2012 14:51:56
fiyatlar önemli olan tr de başka bişi dill
renklem 25.1.2012 14:51:39
selefleri gibi bunlarda da modlama olayı olursa aslında fena olmaz.
peters 25.1.2012 14:50:13
AMD ekran kartlarıyla öne çıkmayı başarıyor.Aynı başarıyı intel karşısında işlemci bazında'da başarabilse.
hsanlukk 25.1.2012 14:42:12
nvidianın teknolojisi amd yi geçmeye yetmiyor o da anlaşmalarla driver desteğiyle öne çıkmaya çalışıyor bu da bir teknolojidir diğer bir yönden ama bence amd bu işi iyi beceriyor