TTNET
HAFTANIN
TTNET DESTEK
HİZMET ÖZETİ
- 24576 TTNET Kullanıcısına hizmet verildi.
Casper Logitech
Kaydol

Kullanıcı Adı

Şifre

Beni Hatırla Şifremi Unuttum
Palit 3GB GDDR5 bellekli GeForce GTX 580 modelini duyurdu Gainward 3GB bellekli GeForce GTX 580 modelini tanıttı HABERE ATLA YORUMLARI GÖR (22) YORUM YAZ

tarafından 21 Ocak 2011, Cuma 12:04 tarihinde yazıldı Donanımhaber TR

DH Özel: AMD'den Fusion işlemcileri için yeni nesil "çift GPU" teknolojisi
Günlük Haber Erdi ÖZÜAĞ "Fx57"
22

Netbook'lar ve giriş seviyesindeki notebook'lar için hazırladığı Fusion işlemcili Brazos platformunu geçtiğimiz günlerde lanse eden AMD, yüksek performans segmenti için hazırladığı Fusion işlemcileri için çalışmalarını sürdürüyor. Lynx platformu altında sunulması beklenen L1ano kod adlı yeni nesil Fusion işlemcileriyle, orta ve üst segmentteki notebook'ları ile performans segmentindeki masaüstü bilgisayarları hedefleyen AMD, geliştirmekte olduğu yeni bir "çift GPU" teknolojisi ile Lynx platformuna katma değer sağlamayı planlıyor.

Bilindiği üzere AMD, çipsete entegre grafik birimleri için Hybrid Crossfire teknolojisini geliştirmişti. Entegre grafik birimi ve destek sunan ayrık ekran kartlarının paralel çalışmasına olanak tanıyan bu teknoloji çıktığı dönemde ses getirmiş ancak daha sonra gündemden düşmüştü. AMD'nin yeni grafik teknolojisi, konsept olarak Hybrid Crossfire yaklaşımını akıllara getirse de hem teknik hem de firmanın hedefleri açısından önemli farklılıklar içeriyor. L1ano işlemcileri için geliştirilen bu teknoloji sayesinde, Northern Islands serisi yani Radeon HD 6000 serisi ekran kartları ve Haziran-Temmuz döneminde lanse edilmesi beklene L1ano (Fusion) işlemcilerindeki Beavercreek kod adlı grafik biriminin paralel çalıştırılması amaçlanıyor. Bu teknoloji için spesifik herhangi bir model üzerinde durmayan AMD, resmi dökümanında Northern Islands serisi kartlarla uyumlu olacağını belirtiyor.

Geliştirdiği yeni teknoloji sayesinde, işlemciye entegre grafik birimi ve ayrık ekran kartının paralel çalıştırılmasıyla daha yüksek grafik performansı ve daha fazla işlem gücü sunulacağını belirtilirken, artan bağlantı özellikleriyle birlikte Eyefinity teknolojisinin Fusion işlemcili sistemlere adapte edileceğine dikkat çekiliyor. AMD hazırladığı dökümanlarda, sahip olduğu özel teknoloji sayesinde işlemciye entegre grafik biriminin etkin olarak kullanılabildiğini, Intel'in Sandy Bridge işlemcilerindeki entegre grafiğin ise harici ekran kartı takıldığında atıl kaldığını ve israfa neden olduğunu belirtiyor. Yeni teknolojiyle ilgili performans tablosu da hazırlayan AMD, dört çekirdekli Fusion L1ano işlemcisi ve işlemciye entegre grafik birimi ile Radeon HD 6400 serisi (kod adı Turks) ekran kartının yeni teknoloji sayesinde, Core i3 540 işlemcili ve Radeon HD 5550'li bir sisteme %60 fark atmayı başardığını öne sürüyor.

AMD'nin, işlemciye entegre grafik birimi ve harici ekran kartını paralel çalıştıran yeni teknolojisini, L1ano serisi Fusion işlemcileriyle eş zamanlı olarak lanse etmesi bekleniyor.

Bu haberin bağlantısı
URL
Yorumlar yeniden eskiye doğru listelenmektedir. Sıralamayı değiştirmek için sağdaki menüyü kullanabilirsiniz.
::Ashes:: 21.01.2011 12:14:42
Benim sistemden daha iyi bir oyun deneyimi yaşatıcaktır :) 0
fotifoti 21.01.2011 12:14:59
amd de bir türkmü çalışıyor acaba :) 0
tec 21.01.2011 12:25:41
onlarda Turk gibi güçlü şeklinde bir deyim vardır. o yüzden Turks yazmışlardır Turk çalıştığından değil yani :) 0
gun 21.01.2011 12:31:51
Açıkcası notebooklar ve gris seviyeleri icin harika bir cozum.



Tek sorun crossfire daki gibi olursa her oyunun desteklememesi ve kullanamamak.



Yinede eyefinity icin harici ekran karti takmaya gerek kalmiyor. Superbisi ozelliklw benim gibi strateji severler icin.
0
Maliken 21.01.2011 12:38:06
Güzel haberler,birde öğrenmek istediğim şey 32nm üretim tekniğimi kullanılacak bu işlemcilerde?
Birde dahili gpu ile birlikte takacağımız ekstra ekran kartı ile uyumlu çalışacak anladığım kadarı ile,eğer gözle görülür bir performans artışı sağlarsa çok çok deli satış rakamlarına çıkacağına eminim,inşallahta 32nm yapacaklardır,vay ozaman intelin haline..
0
sabe 21.01.2011 12:39:56
Intel'in sb'in harici ekran kartı takınca israf olan gpu su büyük terbiyesizlik.AMD bu şekilde yaparsa Intel'ide adam eder.Az daha hızlı çıkarsalar keşke. 0
gun 21.01.2011 12:46:02
Yalniz unutmayi arkadaslar crossfire benzer ekran karti guclerini birlestirmeye yariyor 6800 serisi ile beraber crossfire yapilmaz anca iste 6400 serisi filan.



Bunun ustu anca eyefinty icin. Esas amd nin iste hybrid crossfire dan farkli bisi yapmasi gerek ki herkes kullansin.
0
WinteR 21.01.2011 12:57:08
i3 540'ın, X4 650 'ı AMD'nin kriterlerinde geçtiği bir test malesef inandırıcı değil. Diğer taraftan testte göre atılan fark grafik performansı ve işlem kapasiteyle atılıyor, crossfire zaten var,anakartlardaki vga ile kullanılıyor ve çok az kesime hitap ediyordu, işlem kapasitesi ne anlamadım, haber değeri yok. -1
tobold 21.01.2011 13:01:38
resimdeki "turks" ibaresi abd florida yakınlarındaki türk takım adaları olabilir, kristof kolombun ilk çıktığında hindistan zannettiği takım ada grubu
ne de olsa amd gpu kod adlarını takım ada isimlerinden takılıyor, kuzey, güney.. buda muhtemelen fusion versiyonunun kod adıdır, "turks islands" olabilir
0
sadtneverdie 21.01.2011 13:10:34
quote:

Orijinalden alıntı: fotifoti

amd de bir türkmü çalışıyor acaba :)



Ada ismi o
0
Batuist 21.01.2011 13:38:19
harika bir çözüm.. masa üstünde tek gpu oyunlarda çift gpu çalışır tam verim alınır.. AMDnin elinde gerçekten çok iyi kozlar var ama tabi oynayabilirse..!! 0
H34RTL3SS 21.01.2011 16:39:52
amd iyi iş çıkarıyo yine ama tek sorunu intel kadar parası olmaması dolyısıyla biraz yawaş kalıyo 0
vulcain 21.01.2011 17:22:23
@Batuist neden oynayamasın ki hocam AMD yıllardır bu kozların etkin hale geleceği dönemi bekliyordu ve şuan kuyruğunda. Sanmıyorum yani bunca yıllık bekleyişin ve emeğin işin tam sonuna gelinmişken satış stratejisi yüzünden batıralacağını :) katılıyorum oyunlarda çift gpu, boşta tek gpu hem enerji tasarrufu hem gürültü azalımı hem donanımın ömrünün uzaması açısından çok iyi olacak =)) The AMD ... 0
fz18 21.01.2011 17:36:50
AMD şuan bal vermeyen arı konumunda, vızır vızır çalışıyor ancak yıllardır haberden öte bir şey göremedik. eğer 2011 de bu söylenenler son kullanıcıya gerçekten yansıtıla bilirse bekleyenler hayal kırıklığına uğramamış olacak.. bende merakla ve ümitle bekliyorum. 0
Rock_Rage 21.01.2011 17:37:44
Baslıgı gorunce birden cift gpulu işlemcimi geliyor dedim.Gerci oda yakındır cift gpu + 4 cekirdekli işlemci kendi içinde croosfirelı falan nekadar basarılı olur orası tartısılır :D

SAYGILARLA
0
setek01 21.01.2011 20:10:56
Geçen sene Ekran kartı piyasasında Nvidia'nın yaşadığı sıkıntıları Cpu tarafında AMD yaşamaya başladı. 3 aya yakın süredir Asus Gigabyte Msı çatır çatır Sandy bridge için Anakartlar hazırladılar. Yılın ilk haftası demeden işlemciler piyasaya çıktı ve geçmiş fiyatlara göre bugün 650 TL'ye extreme seviyesinde işlemci sundu İntel. Ancak Amd tarafında Bulldozer için verilen üretim başlangıç zamanı Nisan ayı olacağı söylenmekte. Burada sanki intel kendi içinde rekaber eder gibi oldu resmen. Başarılı 1. nesil Core ailesine karşı yeni nesil Core ailesi. İşlemci ve Anakart Ekran kartı kadar hızlı dönmüyor. Kullanım süreleri daha uzun olabiliyor. Çok merak ettiğim bir mimari bulldozer ancak benim gibi upgrade zamanı gelenler için de yaklaşık 6 ay uzun bir süre. 0
M@U 21.01.2011 22:39:33
Genel performansta hiç de fark atacakmış gibi durmuyor. Hatta daha düşük performans göstereceği yazıyor. 0
DigitalWorld 21.01.2011 23:09:33
Bu CF nasıl çıktı ne oldu ya.

ATİ nin çok güzel vaadleri vardı halbuki.

Öncelikle kartların gücü önemli olmayacaktı. İki farklı güçteki kartı CF yapabilecektik. Kartların gücüne göre iş yükü dağıtılacaktı kartlara. Hatta bir karta çizimleri yaptırırken diğer karta AA AF gibi işleri yaptırabilecektik.

Ne oldu bunlar AMD. AMD alınca ilk bunlar gitti. Dua edelim ki aynı kart zorunluluğu yok bari. Biliyorsunuz SLI da baya bir katı kuralllar var kurulum için.
0
Batuist 21.01.2011 23:12:27
quote:

Orijinalden alıntı: vulcain

@Batuist neden oynayamasın ki hocam AMD yıllardır bu kozların etkin hale geleceği dönemi bekliyordu ve şuan kuyruğunda. Sanmıyorum yani bunca yıllık bekleyişin ve emeğin işin tam sonuna gelinmişken satış stratejisi yüzünden batıralacağını :) katılıyorum oyunlarda çift gpu, boşta tek gpu hem enerji tasarrufu hem gürültü azalımı hem donanımın ömrünün uzaması açısından çok iyi olacak =)) The AMD ...

dediğin gibi AMD yıllardır bu günler için çalışıyordu. bende umarım hem gpu hemde cpu üretebilmenin avantajlarını sonuna kadar kullanabilirler.. intel tekelini kırarlarsa intel kullanıcıları içinde fiyat indirimi olarak yansıyacaktır bu rekabetin sonuçları
0
dellino 21.01.2011 23:15:23
quote:

L1ano işlemcileri için geliştirilen bu teknoloji sayesinde, Northern Islands serisi yani Radeon HD 6000 serisi ekran kartları ve Haziran-Temmuz döneminde lanse edilmesi beklene L1ano (Fusion) işlemcilerindeki Beavercreek kod adlı grafik biriminin paralel çalıştırılması amaçlanıyor. Bu teknoloji için spesifik herhangi bir model üzerinde durmayan AMD, resmi dökümanında Northern Islands serisi kartlarla uyumlu olacağını belirtiyor.

Bu yıl içerisinde çıkacak olan HD 7xxx serisi kartlar ile de uyumlu olması gerekir.
Aksi taktirde prelel çalışmanın hiç bir espirisi kalmaz.

Yeni nesil çift GPU yaklaşımı AMD nin rekabeti açısından gerekli bir adım.
Fakat Athlon mimarisindeki bir işlemciye GPU entegre edilmesi,
Brazos ve Lynx platformlarını yamalı bohçaya çeviriyor.
Brazos ve Lynx AMD K11 mimarisine entegre edilmiş bir grafik birimi ile daha iddalı olabilirdi.
0
grafman09 19.10.2012 15:19:43
Amd'den bu geliştirmeleri görmek güzel, son kullanıcıya uygun fiyattan yansıdığı sürece alınır.
Bilgisayar toplarken, diz üstü alırken, ihtiyaçlarınızı belirleyin,, en iyisi işinizi görmez, size göre bir model vardır.. İntel veya Amd, varsa Via, söz konusu bir markanın aşığı olmak değil,
Örnek: 1000 tl satılan işlemci saatte 100 km hızla koşuyor.. Diğer işlemci 400 tl satılıyor, saatte 78 km hızla koşuyor.. Şimdi bu durumda hangisini almalıyız?
Bu testleri görebilmek için, alacağınız ürünün piyasada belli bir süredir satılıyor olması gerekir, çıktığı zaman almayın..
Öğrenci iseniz para kazanmıyorsanız babanızı düşünmelisiniz, bu diye tutturmayın.. Araştırmacı olun, Para kazanıyorsanız, kolay kazanılmıyor malum, yine hiç bilmiyor gibi araştırın, bazı bildiklerinizin yanlış olduğunu göreceksiniz..
0
Deniztns 19.10.2012 15:27:32
Hort detected 0
Durum Üyeyim Üye Değilim
E-Posta
Mesaj

Güvenlik Kodu Güvenlik kodu   Güvenlik kodunu göremiyorsan buraya tıkla