TTNET
HAFTANIN
TTNET DESTEK
HİZMET ÖZETİ
- 26096 TTNET Kullanıcısına hizmet verildi.
Casper Logitech
Facebook ile Bağlan Kaydol

Kullanıcı Adı

Şifre

Beni Hatırla Şifremi Unuttum
Sony Mobile'ın Xperia GX ve Xperia SX modelleri fiyatlandı Intel, 8 serisi yongasetlerini Nisan 2013 tarihinde yayınlayacak HABERE ATLA YORUMLARI GÖR (35) YORUM YAZ

tarafından 29 Temmuz 2012, Pazar 22:23 tarihinde yazıldı Donanımhaber TR

Nvidia, GeForce GTX 550 serisi ve GeForce GTX 560 Ti modellerinin üretimi sonlanıyor
Günlük Haber Erdi ÖZÜAĞ "Fx57"
35
 
GeForce GTX 650 ve GeForce GTX 660 serisi ekran kartlarını piyasaya sürmeye hazırlanan Nvidia, iş ortaklarına yolladığı bildirimde, GeForce GTX 550 serisi ve GeForce GTX 560 Ti ekran kartlarını EOL (End of Life) sürecine aldığını belirtti. Bu ayın ikinci yarısı itibariyle bu serinin üretimine son veren şirket, gelen son siparişlerin sevkiyatını tamamladıktan sonra tüm konsantrasyonunu Kepler mimarisini kullanan GeForce GTX 650 ve GeForce GTX 660 modellerine verecek.
 
Yeni nesil ekran kartları için son hazırlıklarını yapan iş ortakları ise EOL sürecine giren mevcut modeller için fiyat indirimine giderek stok eritmek isteyebilirler. Bu konuda henüz net bir bilgi olmasa da Ağustos ve Eylül aylarında lanse edilecek yeni modellerden önce böyle bir gelişme yaşanabilir, ya da yeni modellerin olası yüksek fiyatlandırmasına karşı bir süre daha alt ürün grubu olarak GeForce GTX 550 serisi ekran kartlarını ellerinde tutabilirler.
 
GeForce GTX 650 ve 660 serisi ekran kartlarıyla ilgili en dikkat çekici gelişmelerden biri de dört farklı ekran kartında üç farklı grafik yongasının kullanılacak olması. GeForce GTX 660 Ti modelinde, daha önce GeForce GTX 670 ve GeForce GTX 680 modellerinde kullanılan GK104 GPU'sunun kırpılmış versiyonuna, GeForce GTX 660 ve GeForce GTX 650 Ti'da ise GK106 GPU'suna yer veriliyor. GeForce GTX 650 ise GK107 GPU'sundan güç alıyor.
 
Bu haberin bağlantısı
URL
Yorumlar eskiden yeniye doğru listelenmektedir. Sıralamayı değiştirmek için sağdaki menüyü kullanabilirsiniz.
nightwish34 04.04.2013 16:01:58
quote:

Orijinalden alıntı: DH Misafiri

Arkadaşlar bende GTX 550 Ti vardı. Arızalandı ve bende servise gönderdim. Fakat cihazın üretimi bittiğini söylediler. Eşdeğer bir kart göndereceklermiş. Servise ürünü vereli 40 küsür gün oldu haber yok. Ne yapmalıyım sizce.

para iadesi iste ki zaten 30 günü aşmış şuan dava açsan kartın değerinin 2-3 katını alma ihtimalin var. ben onla uğraşamam diyorsan fatura bedeli kadar iade talep edersin yada hd 7850 falan isteyebilirsin.
Barış26 04.04.2013 15:52:40
Eşdeğer kartın ne olduğuna bağlı.
DH Misafiri 04.04.2013 15:35:01
Arkadaşlar bende GTX 550 Ti vardı. Arızalandı ve bende servise gönderdim. Fakat cihazın üretimi bittiğini söylediler. Eşdeğer bir kart göndereceklermiş. Servise ürünü vereli 40 küsür gün oldu haber yok. Ne yapmalıyım sizce.
DH Misafiri 05.08.2012 01:55:47
valla bende msi gtx560 ti HAWK var çatır çatır oynatıyor 50 fpsde ultrada bazen 65 e vuruyuor . kaldırmaları yi olmuş fiyatlar düşebilir biz de alırız SLI yaparızz :DD
setek01 31.07.2012 00:18:08
5770 ve 6850 ancak bizim gibi kartın maliyeti kadar vergi ilavesi içeren ülkelerde peynir ekmek gibi satar. Ancak bir de diğer açıdan bakılması gerekir ki;
Nvidia sanırım en azından kısa bir süre de olsa ucuz 560 560TI beklemeyin pamuk eller cebe tarzını benimsemiş olsa gerek. Ticari açıdan haklılar ama kullanıcı açısından hayal kırıklığı......
RKeles93 30.07.2012 23:58:11
quote:

Orijinalden alıntı: M@U

Bildiğim kadarıyla GF114 ve GF116 gpu'larının üretimi geçtiğimiz ay sonlandırılmıştı. Nvidia'nın TSMC'ye verdiği siparişlerin sonuncuları gelmiştir belki, o nedenle gündeme gelmiştir bu haberde. Her neyse, sonuç itibari ile 2010 Aralık'tan 2012 Hazira'a kadar üretildiğine göre GF114 gpu'su oldukça başarılı bir gpu'dur. Kaldı ki satış miktarı da çok yüksek olmuştur. Tıpkı selefi GF104 gibi. Ama aynı şeyleri GF116 için söyleyemeyeceğim. Zira hem selefi olan GF106 hem de kendisi çok iyi bir çıkış yakalayamadı. Ama yine de sonraki dönemlerde iyi sattılar. Özellikle de AMD'nin kartlarına göre. Bu kadar uzun süre üretim de kalması da bunu gösteriyor.



quote:

Orijinalden alıntı: highgen

orta segmentte Amd işi götürüyor zaten

gtx560 ti gtx460a göre üretimi daha erken sonlandığına göre fazla satış rakamına ulaşamamıştır heralde, 560 ti üretimi başladığında firmalar çatır çatır gtx460 üretiliyor satılıyordu. gtx560 ti gtx460 a göre başarısız bi kart. bunda Hd6950nin oc potansiyeli ve modlanabilmesinin etkisi büyük


AMD orta segmentte işi götürüyor ama Nvidia ile ortaklaşa götürüyor. Zira GTX560 kullanım oranı hâlâ artmakta. Bu durum da bu kartların hâlâ gayet iyi adetlerde satıldığını göstermektedir. Kaldı ki Nvidia'nın yeni serisinde orta sınıf kartlarını sunmamasına sebep olarak da elindeki stoklar ve bu kartlara olan talepten söz ediliyordu. Tablolar doğruluyor.

GF114 gpu'su Aralık 2010'da üretilmeye başlanınca GF104 üretimine son verildi. Esasen GTX460'ların piyasadan çabuk silinmesinin sebebi de budur. Aslında Nvidia GF104'ü 1-2 ay boyunca stokladı ve üreticilere dağıttı. Çok yüksek adette piyasaya sürüldü ve piyasaya sunulduğu 2010 3. çeyreğinde Nvidia'nın satışlarını AMD'nin üstüne çıkardı. Ancak kart çok iyi olunca ve çok tutulunca hemen tükendi. Zira yerini GF114'lerle birlikte GTX560 TI'a daha sonra da GTX560'a bıraktı. GF104'ün üretiminin sonlandırılmasının sebebi de yeni revizyon olan GF114'lerin daha verimli gpu'lar olması ve güncel rekabette daha başarılı olmasıdır. Zaten satış başarısı da bunu göstermektedir.

Özetle söyledikleriniz tamamen yanlış!

- GTX460'larda kullanılan GF104'lerin üretimi daha erken sonlandırıldı. Bir yıl bile üretimde kalmadı, ancak güncellenmiş hali ile devam etti.

- Satış miktarına baktığımızda ve şuanki kullanım oranlarına baktığımızda GTX560'lar GTX460'lara göre daha başarılıdır. En az GTX460'lar kadar başarılıdır.

- HD6950, çok başarılı bir kart olup iyi satmış olsa da toplam satışta GTX560'ların yanına bile yaklaşamamaktadır. Çok çok geride kalmaktadır. GTX560 TI'a etkisi çok az olmuştur diyebiliriz.

Söylediklerimin kanıtları için Steam'in donanım istatistiklerine bakabilirsiniz.

Resmin büyük halini görebilmek için tıklayın
Orijinal boyut için tıklatın


http://store.steampowered.com/hwsurvey/videocard/



@HeLLoNeLy

Her ne kadar bizim ülkemizde HD6850 ve HD5770 çok iyi satmış olsa da dünya genelinde peynir ekmek durumu yok. O dediğiniz ancak GTX560 ve GTX550 için geçerli olabilirdi ki onlar da artık o kadar satmamaya başladı. Zaten stoklar tükendi. Şuan dünya genelinde peynir ekmek gibi satan iki tane kart var: HD7850 ve GTX670. Kısmen GTX680'i de sayabiliriz ancak hem az adette olması hem de F/P durumunun GTX670'ten geride olması GTX680'in satışlarına ket vurmakta. Yine de rakibi HD7970'e göre sular seller diyebiliriz.

Dediklerinize tamamen katılıyorum.Mağlum ülkemizde alım gücü yüksek değil.6850/5770 alınabilirliği yüksek olduğundan tercih ediliyor.Fakat 7850 geldiğinde 560Ti satışlarının düştüğünü düşünüyorum.GTX670 ve 7850 alternatif şuan için çıkmadı 660 ve 660Ti çıksın 7850 fiyatlarıda düşmeye başlar ve alınabilirliği daha da yükselir.
Boracalin 30.07.2012 23:24:05
Valla arkadaşlar ben daha 4670' imden kurtulamadığım için bu konuda fazla yorum yapmayacağım. Ancak bir konuya değinmek istiyorum , eğer linux kullanmayı düşünüyorsanız , Ati'ye bulaşmayın... Nvida Go 6100'lü notebook'umda 1 sene kadar devamlı olarak Mint 7 kullanmıştım , eski konularımda vardır... ama ne zaman Ati'ye geçtim linux kabus oldu... Ve üzülerek diyorum ki bir daha Ati almam... 50 usd pahallı olsun Nvidia olsun... Sadece linux'a verdiği driver desteği için bile yeter bu fark... Kaldı ki windowsta da daha stabil ve daha performanslı nvidia sürücüleri...
Maalesef herşey teknik verilerde bitmiyor , günlük kullanımda driverların problemsiz oluşu çok daha önemli... (bence...)
Certhas 30.07.2012 20:10:59
gtx 560 ve 560 ti nin şu anda yüksek çözünürlükte çalıştıramayacağı oyun yok. nvidia yı anlarım adamlar kar etmek için kaldırıyorlar ama bunları destekleyenlere ne oluyor?
jovanovic 30.07.2012 19:50:39
Yerinde karar...
M@U 30.07.2012 19:29:50
Bu haberi de bütün dünya DH'den çakmış buarada.
souverng 30.07.2012 15:42:11
Doğru karar olmuş, ATI tarafında 560TI'a rakip olacak 2 tane kart var (6950 ve 7850) ve fiyatı göz önünde bulundurursak alınacak ne mantıklı kart 7850.

Yeni seri, doğal olarak yine ATI'den daha pahalı olacak, bu en çok ATI kullanıcılarına yarayacak. Şimdi dünyada 28nm ile tek başına istediği fiyatı veren ATI, Nvidia'nın da 28nmlik kartları piyasaya sürmesiyle 7850 ve 7870 gibi kartlar orta seviye segmenti fiyatına inecektir.
M@U 30.07.2012 14:02:21
quote:

Orijinalden alıntı: *Furious*

İinsan bir İndirim yapar öyle sonlandırır üretimi. ATi'den daha aç gözlü bu nVidia.

Şimdi diyeceksiniz ATi de kazıklıyor, evet en üst segmentte o da kazıklıyor. Ya orta segment nVidia vampir gibi emiyor. AMD hiç değilse indirim yapıyor.
GTX 560Tİ ile 7850 aynı fiyat neredeyse.

Stokları tüketmek için Nvidia önce GTX580'in daha sonra da GTX570 ve GTX560'ların fiyatında indirime gitti. Özellikle GTX570'in fiyatında uçuk indirimler yaşandı. Ancak bu durum dünya genelinde oldu. Farklı bir gezegende olan Türkiye'de bu indirimler pek görülmedi. İşin ilginci bildiğim kadarıyla GTX580 haricinde indirim haberi de yapılmadı. Oysa GTX570'in Avrupa fiyatı kampanyalarla 190€ seviyesine kadar geriledi. Yani indirim yapıldı, biz pek görmedik.



@B.M.W

Üstteki mesajımda kısmen sizin belirttiğiniz durumu da açıklamışım.

GTX460, çok tutulan bir kart oldu. Hatta çıktığı dönemde Nvidia tarafında resmen satış patlaması yaşandı. HD6800'lerin sunulması da bu durumu değiştirmedi. Ancak GF104 gpu'sundan daha yüksek verimliliğe sahip olan GF114'ün çıkışıyla birlikte GTX460'lar piyasadan silindi. Onun yerini GTX560'lar aldı. Sebebi ise daha düşük maliyete daha yüksek performans sunan, daha düşük güç tüketen ve daha yüksek fiyatla satılabilen GTX560'lar üretildikten sonra GTX460'a yaşam şansı verilmemiş olmasıdır. HD6800'lerle karşılaştırma durumuna bakacak olursak, GTX460'ın DX11'in ilk serisine ait olduğunu, HD6000'lerin ikinci seri olduğunu da hesaba katmalısınız. Yani GTX460 üzerine GTX560'lar geldi. Ancak HD6800'ler zaten güncel olan seri idi. HD7800'ler yaygınlaştıkça HD6800'ler de silinecektir.



@bonser24

Düz GTX560'ın nesi kötüydü?
M@U 30.07.2012 13:33:44
Bildiğim kadarıyla GF114 ve GF116 gpu'larının üretimi geçtiğimiz ay sonlandırılmıştı. Nvidia'nın TSMC'ye verdiği siparişlerin sonuncuları gelmiştir belki, o nedenle gündeme gelmiştir bu haberde. Her neyse, sonuç itibari ile 2010 Aralık'tan 2012 Hazira'a kadar üretildiğine göre GF114 gpu'su oldukça başarılı bir gpu'dur. Kaldı ki satış miktarı da çok yüksek olmuştur. Tıpkı selefi GF104 gibi. Ama aynı şeyleri GF116 için söyleyemeyeceğim. Zira hem selefi olan GF106 hem de kendisi çok iyi bir çıkış yakalayamadı. Ama yine de sonraki dönemlerde iyi sattılar. Özellikle de AMD'nin kartlarına göre. Bu kadar uzun süre üretim de kalması da bunu gösteriyor.



quote:

Orijinalden alıntı: highgen

orta segmentte Amd işi götürüyor zaten

gtx560 ti gtx460a göre üretimi daha erken sonlandığına göre fazla satış rakamına ulaşamamıştır heralde, 560 ti üretimi başladığında firmalar çatır çatır gtx460 üretiliyor satılıyordu. gtx560 ti gtx460 a göre başarısız bi kart. bunda Hd6950nin oc potansiyeli ve modlanabilmesinin etkisi büyük


AMD orta segmentte işi götürüyor ama Nvidia ile ortaklaşa götürüyor. Zira GTX560 kullanım oranı hâlâ artmakta. Bu durum da bu kartların hâlâ gayet iyi adetlerde satıldığını göstermektedir. Kaldı ki Nvidia'nın yeni serisinde orta sınıf kartlarını sunmamasına sebep olarak da elindeki stoklar ve bu kartlara olan talepten söz ediliyordu. Tablolar doğruluyor.

GF114 gpu'su Aralık 2010'da üretilmeye başlanınca GF104 üretimine son verildi. Esasen GTX460'ların piyasadan çabuk silinmesinin sebebi de budur. Aslında Nvidia GF104'ü 1-2 ay boyunca stokladı ve üreticilere dağıttı. Çok yüksek adette piyasaya sürüldü ve piyasaya sunulduğu 2010 3. çeyreğinde Nvidia'nın satışlarını AMD'nin üstüne çıkardı. Ancak kart çok iyi olunca ve çok tutulunca hemen tükendi. Zira yerini GF114'lerle birlikte GTX560 TI'a daha sonra da GTX560'a bıraktı. GF104'ün üretiminin sonlandırılmasının sebebi de yeni revizyon olan GF114'lerin daha verimli gpu'lar olması ve güncel rekabette daha başarılı olmasıdır. Zaten satış başarısı da bunu göstermektedir.

Özetle söyledikleriniz tamamen yanlış!

- GTX460'larda kullanılan GF104'lerin üretimi daha erken sonlandırıldı. Bir yıl bile üretimde kalmadı, ancak güncellenmiş hali ile devam etti.

- Satış miktarına baktığımızda ve şuanki kullanım oranlarına baktığımızda GTX560'lar GTX460'lara göre daha başarılıdır. En az GTX460'lar kadar başarılıdır.

- HD6950, çok başarılı bir kart olup iyi satmış olsa da toplam satışta GTX560'ların yanına bile yaklaşamamaktadır. Çok çok geride kalmaktadır. GTX560 TI'a etkisi çok az olmuştur diyebiliriz.

Söylediklerimin kanıtları için Steam'in donanım istatistiklerine bakabilirsiniz.[:'(]

Resmin büyük halini görebilmek için tıklayın
Orijinal boyut için tıklatın


http://store.steampowered.com/hwsurvey/videocard/



@HeLLoNeLy

Her ne kadar bizim ülkemizde HD6850 ve HD5770 çok iyi satmış olsa da dünya genelinde peynir ekmek durumu yok. O dediğiniz ancak GTX560 ve GTX550 için geçerli olabilirdi ki onlar da artık o kadar satmamaya başladı. Zaten stoklar tükendi. Şuan dünya genelinde peynir ekmek gibi satan iki tane kart var: HD7850 ve GTX670.[:'(] Kısmen GTX680'i de sayabiliriz ancak hem az adette olması hem de F/P durumunun GTX670'ten geride olması GTX680'in satışlarına ket vurmakta. Yine de rakibi HD7970'e göre sular seller diyebiliriz.
bocekgrafik 30.07.2012 10:48:01
quote:

Orijinalden alıntı: Hobar

quote:

Orijinalden alıntı: amigo1997

Bence tek amaç yeni serinin satması!
Ben Gtx 560 Ti kullanıcısıyım her oyunu da allaha şükür oynatıyor.


Ya ne yapacaklardı? Kart çıkarmak için senin kartının yetmemesini mi bekleyeceklerdi.

highgen 30.07.2012 10:28:11
orta segmentte Amd işi götürüyor zaten

gtx560 ti gtx460a göre üretimi daha erken sonlandığına göre fazla satış rakamına ulaşamamıştır heralde, 560 ti üretimi başladığında firmalar çatır çatır gtx460 üretiliyor satılıyordu. gtx560 ti gtx460 a göre başarısız bi kart. bunda Hd6950nin oc potansiyeli ve modlanabilmesinin etkisi büyük
RKeles93 30.07.2012 09:27:36
quote:

Orijinalden alıntı: B.M.W

Nedense Nvidia kartlar piyasayı çabuk terkediyor mesela GTX460 ın 0 ı yok şuan ama rakibi 6850 hala piyasada bolca mevcut onunda öncesinde çıkan 5770 bile var.

6850 / 5770 peynir ekmek gibi satılıyor ondan olabilir.
560Ti artık fiyatını haketmiyor , 550Ti fazla satılmıyordu.Yeni nesil kartlarda gelince üretimi sonlandırıldı.
Hobar 30.07.2012 05:34:47
quote:

Orijinalden alıntı: amigo1997

Bence tek amaç yeni serinin satması!
Ben Gtx 560 Ti kullanıcısıyım her oyunu da allaha şükür oynatıyor.


Ya ne yapacaklardı? Kart çıkarmak için senin kartının yetmemesini mi bekleyeceklerdi.
turbo-powwer 30.07.2012 03:02:18
İndirim olsun da piyasa canlansın yeterince satıldı zaten
bocekgrafik 30.07.2012 02:35:30
Hele şükür; sonunda...
_Dominic_Toretto_ 30.07.2012 01:31:26
İinsan bir İndirim yapar öyle sonlandırır üretimi. ATi'den daha aç gözlü bu nVidia.

Şimdi diyeceksiniz ATi de kazıklıyor, evet en üst segmentte o da kazıklıyor. Ya orta segment nVidia vampir gibi emiyor. AMD hiç değilse indirim yapıyor.
GTX 560Tİ ile 7850 aynı fiyat neredeyse.
batucan57 30.07.2012 01:30:04
quote:

Orijinalden alıntı: istanbul2007

Acaba 2.elde hala 500tl fiyat yazan olucakmi


aynen adam sıfır fiyatına 2. el satıyor
istanbul2007 30.07.2012 01:07:55
Acaba 2.elde hala 500tl fiyat yazan olucakmi
ecs_elite_group 30.07.2012 01:06:43
Texture unit 90-100 yazıcaktım :s
ecs_elite_group 30.07.2012 01:05:05
fiyat yönünden pek heyecanlandırıcı olmayacağına inanıyorum gtx660 hd 7850 den gtx660ti hd 7870 den pahalı olacaktır. diye düşünüyorum umarım yanılırım.

ufak bi hesaplamayla tahmin yaptım burada paylaşayımda belki tutar :)

GTX 660 GTX 660 Tİ

Stream processors : 875 998

Texture units : 90 10

Memory clock : 5000 6000

Core clock : 920 970

TDP : 131W 141W


can sıkıntısından tahmin yaptım alıntı vs. değildir. kaynak hayalgücüm ve hesap makinesidir. :)
Baran. 30.07.2012 00:05:42
O zaman GTX550 yerine GTX650'yi bekleyecegiz..
Hiper-Nova 30.07.2012 00:00:38
Nvidia neyin kafasını yaşıyor anlamadım.
B.M.W 29.07.2012 23:38:32
Nedense Nvidia kartlar piyasayı çabuk terkediyor mesela GTX460 ın 0 ı yok şuan ama rakibi 6850 hala piyasada bolca mevcut onunda öncesinde çıkan 5770 bile var.
bonser24 29.07.2012 23:24:55
zaten su sıralar nvıdıa tarafında fıyatını hakeden orta sevıye kartı yok ne yazıkkı.bakalım gtx660 ıyı gelıyor gıbı.tabıkı ne kadardan gelecek asıl soru bu.560 tı yıde gommus olduk demekkı.helvasını yemek duser bıze.

edıt:zamanında cıdden guzel karttı..ama tı serısı.duz olan 560 cıdden kotuydu.
CVenturas 29.07.2012 23:17:27
660ti Aslında Şu anki GTX680 gücünde olacaktı. 28nm'nin gerçek performansı maalesef bu değil. Üstüne üstlük de her seride fiyatlar kademe kademe yukarıya çekiliyor. Biz de performansı daha iyi zaten pahalı olsun diye kendimizi kandırıyoruz. GTX 580 hangi fiyattan satıldıysa GTX680 de ilk çıktığı zaman ondan biraz daha yüksek fiyata çıkar. 580ler eriyince de 680 eski 580 fiyatından satılmaya devam eder. Benim bildiğim buydu. Zaten maliyetler de düştü. Ama nerde. Kapitalist şirketler nerden soysam diye bakıyor
xyz000 29.07.2012 23:16:50
Ben Daha GtX550 Ti Alıcamda SLİ kuracaktım. Elveda Rüyalar :(
Yagami Iori 29.07.2012 23:12:54
560ti nin fiyatına 7850 alınıyor artık kimse 560ti yi almazdı zaten iyi yapmışlar.
Abazzers 29.07.2012 23:10:53
gtx 560 ti ye verilen paraya her zaman acımışımdır...
tepedeninme 29.07.2012 22:43:55
quote:

Orijinalden alıntı: amigo1997

Bence tek amaç yeni serinin satması!
Ben Gtx 560 Ti kullanıcısıyım her oyunu da allaha şükür oynatıyor.


Aynen.
Krauser DMC 29.07.2012 22:32:24
Eh artık yavaştan duyalım zaten gf 6xx serisinin diğer üyelerini.
Chromer 29.07.2012 22:27:46
Herkes 6xx alamıyor 560 hala piyasadaki oyunları rahatça oynatabilecek kartlar. Birazcık yeni kartların alımına yönlendirme gibi
Durum Üyeyim Üye Değilim
E-Posta
Mesaj

Güvenlik Kodu Güvenlik kodu   Güvenlik kodunu göremiyorsan buraya tıkla