TTNET
HAFTANIN
TTNET DESTEK
HİZMET ÖZETİ
- 26128 TTNET Kullanıcısına hizmet verildi.
Casper Logitech
Facebook ile Bağlan Kaydol

Kullanıcı Adı

Şifre

Beni Hatırla Şifremi Unuttum
JPR: Profesyonellerin tercihi ikinci çeyrekte de Nvidia Quadro EVGA'nın GeForce GTS 450 modeli gün ışığına çıktı HABERE ATLA YORUMLARI GÖR (43) YORUM YAZ

tarafından 5 Eylül 2010, Pazar 09:37 tarihinde yazıldı Donanımhaber TR

Nvidia'nın GeForce GTS 450 dökümanları sızdırıldı
Günlük Haber Erdi ÖZÜAĞ "Fx57"
43

Nvidia'nın 13 Eylül'de lanse etmeye hazırlandığı GeForce GTS 450'nin resmi sunum dökümanları da gün ışığına çıktı. Temmuz ayından bu yana vermekte olduğumuz GeForce GTS 450 haberlerini doğrulayan dökümanları kısaca özetlemek gerekirse, Fermi tabanlı GeForce GTS 450, GeForce GTS 250'nin yerini alan DirectX 11 güncellemesi olacak.

40nm üretim teknolojisiyle hazırlanan GF106 GPU'sundan güç alan GeForce GTS 450'nin ısıl güç tasarımı, Nvidia'nın resmi dökümanlarına göre 106 Watt seviyesinde olacak. Hedef çözünürlük olarak 1680 x 1050 pikselin belirlendiği GeForce GTS 450'de 192x paralel işlem birimi, 4 Polymorph motoru ve 32 doku birimine yer verildiğini görüyoruz.

128-bit bellek veri yolu desteğine ve 1GB GDDR5 bellek kapasitesine sahip olan ekran kartında, grafik işlem birimi 783MHz, paralel işlemciler 1566MHz ve bellekler de 3600MHz'de görev yapıyor. Referans tasarım olarak GeForce GTX 460 ile büyük benzerlikler taşıyan GeForce GTS 450 için tasarım sınırlamasına gidilmediğini de hatırlatalım.

Üzerinde bir adet 6pin PCIe güç konnektörü bulunan ekran kartında, görüntü aktarımı için çift DVI ve mini HDMI çıkışlarına yer verildiğini görüyoruz. Hedef kitle olarak LanParty okuyucularının hedeflendiği GeForce GTS 450, AMD'nin Radeon HD 57000 serisine karşı konumlandırılacak. Peki GeForce GTS 450 performansı hangi seviyede yer alıyor.

GeForce GTX 460'daki GF104 ile kıyaslandığında, GF106 GPU'sunun yarı yarıya daha az zar alanına sahip olduğu belirtiliyor. 32x doku birimine ve 1 GPC yapısına sahip olan ekran kartının, doğrudan HD 5750 ile mücadele edebildiği ve standart olarak %8-10 daha hızlı olduğu, Heaven'da farkın çözünürlüğe göre %29'a kadar çıkabildiği söyleniyor.

Grafik işlemci hızının 1GHz'e çıkartılabildiği GeForce GTS 450'den bu düzeyde bir hız aşırtma ile 3DMark Vantage'da 2000 puan civarında daha yüksek skor alınabileceği ifade ediliyor. GeForce GTS 450'nin GPU sıcaklığı Furmark Burn testinde %70 fan ile 57 derece, standart fan ayarında ise 72 derece dolaylarında olduğu gözlemlenmiş.

ATi Radeon HD 5750 ile kıyaslandığında yük altında 31 Watt daha fazla çeken GeForce GTS 450'nin bekleme durumunda ise sadece 6 Watt daha fazla tükettiği bildiriliyor. GeForce GTS 450 fiyat listelerine de girmeye başladı. Fiyatların 130$ seviyesinden başlayacağını, örneğin Palit GTS 450 Sonic'in 140$ civarında listelendiğini söyleyebiliriz.

Bu haberin bağlantısı
URL
Yorumlar eskiden yeniye doğru listelenmektedir. Sıralamayı değiştirmek için sağdaki menüyü kullanabilirsiniz.
DH Misafiri 22.9.2010 22:16:28
arkadaşlar hemen heveslerimizi kursağımızda bırakcak olan fiyatlar geldi
güzelim kartın 130dolar avrupa fiyatı TÜRKİYEDE 180 DOLARRR + KDVVV = 320 TÜRK LİRASI... oha oha oha!!!
http://www.eksenbilgisayar.com/pinfo.asp?pid=33265
OverClocK1ng 13.9.2010 02:14:15
quote:

Orijinalden alıntı: Man From Atlantis
evet ama kaçmaz benden

http://www.xtremesystems.org/forums/showpost.php?p=4547725&postcount=84

Valla atmaca gibi adamsın. Hemen buluyorsun.

Senden uçan kurtulur. Kaçan bile kurtulmaz.
Man From Atlantis 12.9.2010 18:17:04
quote:

Orijinalden alıntı: XIII


quote:

Orijinalden alıntı: Man From Atlantis

İNCELEME


daha fazlası için
http://www.tweaktown.com/reviews/3511/galaxy_geforce_gts_450_super_oc_1gb_video_card/index.html



İnceleme kaldırılmış sanırım


evet ama kaçmaz benden

http://www.xtremesystems.org/forums/showpost.php?p=4547725&postcount=84
XIII 12.9.2010 18:13:00
quote:

Orijinalden alıntı: Man From Atlantis

İNCELEME


daha fazlası için
http://www.tweaktown.com/reviews/3511/galaxy_geforce_gts_450_super_oc_1gb_video_card/index.html



İnceleme kaldırılmış sanırım
M@U 12.9.2010 16:06:02
quote:

Orijinalden alıntı: Man From Atlantis


quote:

Orijinalden alıntı: M@U

quote:

Orijinalden alıntı: Man From Atlantis


quote:

Orijinalden alıntı: M@U

Beklediğim ve son 2 aydır bağıra bağıra söylediğim gibi bir kart. İyi ki beklememişim. GTX460 ile kafam rahat. Geçiniz...


overclocklu model bir de bu, 890mhz gibi anca HD5770 olmuş.. bir de güç tüketimi değerine bakarsan çok şaşırcaksın

Oraya gelmemiştim daha...



ABBOOOVVV!!! KAÇIN LA KAÇIN!!!





Ekleme: TT ne puan vermiş öyle? Yuh, resmen taraflı bir sonuç kısmı var!


vantage testini de physx açık olarak yaptıklarını belirtme gereği bile duymuyor adamlar.. bilmeyen yandı



AHAHAHAHAH İNCELEMEYİ KALDIRDILAR YAYINDAN!!!!

yeşil takım elbiseli adamlar kapıya dayandı heralde

Lansman saatini bekletirler. Yoksa Nvidia'nın daha iyi bir inceleme görmesi çok zor. Adamlar 100 üzerinden 90 vermişlerdi. Daha iyi bir sonuç kısmı beklemiyorum şahsen. Belki Tom Amca bir şeyler yapar. Guru3d'den de beklentilerim var. Ama hiç boşuna kasmasınlar her şey ortada.
Man From Atlantis 12.9.2010 15:53:58
quote:

Orijinalden alıntı: M@U

quote:

Orijinalden alıntı: Man From Atlantis


quote:

Orijinalden alıntı: M@U

Beklediğim ve son 2 aydır bağıra bağıra söylediğim gibi bir kart. İyi ki beklememişim. GTX460 ile kafam rahat. Geçiniz...


overclocklu model bir de bu, 890mhz gibi anca HD5770 olmuş.. bir de güç tüketimi değerine bakarsan çok şaşırcaksın

Oraya gelmemiştim daha...



ABBOOOVVV!!! KAÇIN LA KAÇIN!!!





Ekleme: TT ne puan vermiş öyle? Yuh, resmen taraflı bir sonuç kısmı var!


vantage testini de physx açık olarak yaptıklarını belirtme gereği bile duymuyor adamlar.. bilmeyen yandı



AHAHAHAHAH İNCELEMEYİ KALDIRDILAR YAYINDAN!!!!

yeşil takım elbiseli adamlar kapıya dayandı heralde
M@U 12.9.2010 15:47:18
quote:

Orijinalden alıntı: Man From Atlantis


quote:

Orijinalden alıntı: M@U

Beklediğim ve son 2 aydır bağıra bağıra söylediğim gibi bir kart. İyi ki beklememişim. GTX460 ile kafam rahat. Geçiniz...


overclocklu model bir de bu, 890mhz gibi anca HD5770 olmuş.. bir de güç tüketimi değerine bakarsan çok şaşırcaksın

Oraya gelmemiştim daha...



ABBOOOVVV!!! KAÇIN LA KAÇIN!!!





Ekleme: TT ne puan vermiş öyle? Yuh, resmen taraflı bir sonuç kısmı var!
Man From Atlantis 12.9.2010 15:20:36
quote:

Orijinalden alıntı: M@U

Beklediğim ve son 2 aydır bağıra bağıra söylediğim gibi bir kart. İyi ki beklememişim. GTX460 ile kafam rahat. Geçiniz...


overclocklu model bir de bu, 890mhz gibi anca HD5770 olmuş.. bir de güç tüketimi değerine bakarsan çok şaşırcaksın
M@U 12.9.2010 15:14:30
Beklediğim ve son 2 aydır bağıra bağıra söylediğim gibi bir kart. İyi ki beklememişim. GTX460 ile kafam rahat. Geçiniz...
Mete Can Karahasan 11.9.2010 18:00:00
quote:

Orijinalden alıntı: Riqimaru

Epic fail olacak bir karta benzemiyor, fiyat çok önemli.
5750'ler 140-150$ arası ülkemizde (formula modeli hariç), 160$'dan daha fazla olursa alınabilirliği kalmaz, 10$ üstüne 5770 var...
Tamam da hd5770'in de fiyatı 150'den 138$'a düşüş yaptı deniyor. Bir de böyle düşünmek lazım. Eş fiyata hd5770 mi alınır, hd5750'ye denk tutulan kart mı?
THE SUBTİTLE 11.9.2010 13:38:17
quote:

Orijinalden alıntı: Jaimine_RAJA

saglam bir sogutucuyla çıkan bir model olursa alınası bir kart olur :)



akla soğutucu geliyor haklısınız.
MÜŞAVİR 7.9.2010 12:43:49
quote:

Orijinalden alıntı: savarana


quote:

Orijinalden alıntı: ghost recon advenced

bu testler doğruysa atinin orta seviye kartlarına pek rağbet olmaz

+1907


Hangi testler? Unigine ve stone giant mı?

Herhalde kartı alacak kişi bunları oynamayacak. Haberde verilmiş işte HD5750 rakibi diye. Belki HD5770 ide zorlar. Fiyatı HD5750 den ucuz ya da denk olursa satılır yoksa işi zor.
savarana 7.9.2010 12:30:29
quote:

Orijinalden alıntı: ghost recon advenced

bu testler doğruysa atinin orta seviye kartlarına pek rağbet olmaz

+1907
DH Misafiri 6.9.2010 21:12:22
Great card!! the TPD is comparable to The GF 9800 GT, with this TPD is easy to build an only 1 slot card and with the stock 2 slot a lot of OC potential!
Father Torque 5.9.2010 21:48:36
quote:

Orijinalden alıntı: OverClocKing

Yoo. Standart fan hızı dediği düşük hızlarda. %70 fan hızında 57 derece de bence o kadar yüksek değil. Ama ben yine de GTX460 bence en başarılı GPU diyorum.

Bakalım bekleyelim de 455 te gelsin. Ben o kartın hem daha az ısınan hem daha iyi overclock olacak hem de performans olarak Fiyat/Performansta çok iyi olacağını düşünüyorum.

Yine de fiyatını yüksek tutarlarsa kullanıcılar GTX460 a doğru kayarlar. Bir de AMD 6000 serisi de var. Kısacası nVidia nın işi zor biraz.

450 serisi için orta sınıfın giriş seviyesi diyebiliriz. Bu tür bir kart standart fan hızında 72 dereceyi görüyorsa pek alışkın olmadığımız bir durum demektir. Hele bu tür bir kart için elle fan hızını %70'e ayarlama ihtiyacı da ilk durumla eşdeğer seviyede. Anladığım kadarıyla NVidia bu kart için fiyatları düşük tutabilmek amacıyla 400 serisinin özel soğutucusu yerine daha uygun fiyatlı bir çözüm kullanmış.
ghost recon advanced 5.9.2010 20:50:39
bu testler doğruysa atinin orta seviye kartlarına pek rağbet olmaz
Man From Atlantis 5.9.2010 20:08:12
OverClocK1ng 5.9.2010 20:04:16
quote:

Orijinalden alıntı: Father Torque


quote:

Orijinalden alıntı: fx57
...GeForce GTS 450'nin GPU sıcaklığı Furmark Burn testinde %70 fan ile 57 derece, standart fan ayarında ise 72 derece dolaylarında olduğu gözlemlenmiş....

Maşallah 400 serisindeki büyük abilerini aratmamış sıcaklıklar konusunda.

Yoo. Standart fan hızı dediği düşük hızlarda. %70 fan hızında 57 derece de bence o kadar yüksek değil. Ama ben yine de GTX460 bence en başarılı GPU diyorum.

Bakalım bekleyelim de 455 te gelsin. Ben o kartın hem daha az ısınan hem daha iyi overclock olacak hem de performans olarak Fiyat/Performansta çok iyi olacağını düşünüyorum.

Yine de fiyatını yüksek tutarlarsa kullanıcılar GTX460 a doğru kayarlar. Bir de AMD 6000 serisi de var. Kısacası nVidia nın işi zor biraz.
M@U 5.9.2010 19:34:20
Hedeflenen çözünürlüğe bak! Yuh!

1 yıl önce piyasaya sunulan HD5770'in gerisinde ama hâlâ 1680x1050 4xAA için tanıtılıyor kart. Aman diyeyim!
Jaimine_RAJA 5.9.2010 19:32:36
saglam bir sogutucuyla çıkan bir model olursa alınası bir kart olur :)
tahir40 5.9.2010 19:32:00
Bu yaramaz, düzgün oyun oynamak için en azından gtx460 almak lazım... O da tuzlu. Şimdilik HD4850 kartımla devam, 256bit kartı verip 128/192 bit kart almak upgrade sayılmaz...
OtoburPirana 5.9.2010 18:50:52
Fiyatlandırma elbette çok önemli yazılana göre bu kart GTS250 den ucuz olacak gibi.

Ama ne gariptir ki GTS250 nin yerini almasına rağmen performansı olduğu yerde sayıyor. Paralel işlemci sayısına bakarsak 65Nm bir GTX260 kadar ama performansı hala 55Nm GTS250 kadar. İsimlendirme de bir problem mi var nedir.

GTS250 ile GTS450 aynı performansa sahip sizce de biraz enteresan değil mi? Yoksa Nvidia da AMD gibi Fiyat/Performans kullanıcılarını mı gözüne kestirdi?

Hele ki 4850 ile 5850 arasındaki performans farkına bakarsak durum çok daha fazla ilginçleşiyor.
Father Torque 5.9.2010 17:26:23
quote:

Orijinalden alıntı: fx57
...GeForce GTS 450'nin GPU sıcaklığı Furmark Burn testinde %70 fan ile 57 derece, standart fan ayarında ise 72 derece dolaylarında olduğu gözlemlenmiş....

Maşallah 400 serisindeki büyük abilerini aratmamış sıcaklıklar konusunda.
Tolgá 5.9.2010 17:06:05
quote:

Orijinalden alıntı: yuzi-tech
Arkadaşlar yanlışım varsa düzeltin..Eski nesil gtx260 ve gts250 normal hızlarında hd 4850yi geçebiliyorlardı..Ama bu serilerde ne gtx460 nede gtx450 hd5850 yi varsayılan hızlarda geçemiyor..Buradan nvidia model isimleri giderek alt kesime kayıyor diyebilirmiyiz.. Ama gerçekten AMD ye helal olsun..hd5850 öyle güzel bir kart olduki nvidia sadece yüksek fiyatlı kartlarıyla geçebiliyor..hd5850 fiyatının düşmeme sebebide bu işte.

5850 4850 güncellemesi gözüküyor isim olarak ama öyle değil performans olarak fazlasıyla güncellendi.4850 ve 4870 in güncellenmişi 5770.5850 gtx 470 in rakibi ve gtx470 daha iyidir.gtx460 da oc ile 5850 ye dişli rakip olabiliyor.
yuzi-tech 5.9.2010 16:44:18
Arkadaşlar yanlışım varsa düzeltin..Eski nesil gtx260 ve gts250 normal hızlarında hd 4850yi geçebiliyorlardı..Ama bu serilerde ne gtx460 nede gtx450 hd5850 yi varsayılan hızlarda geçemiyor..Buradan nvidia model isimleri giderek alt kesime kayıyor diyebilirmiyiz.. Ama gerçekten AMD ye helal olsun..hd5850 öyle güzel bir kart olduki nvidia sadece yüksek fiyatlı kartlarıyla geçebiliyor..hd5850 fiyatının düşmeme sebebide bu işte.
mavizaman 5.9.2010 15:42:41
gts 455 = 6770 olacak o zmaan performans bakımından.

onları bekleemk daha doğru.
joven 5.9.2010 15:25:49
Ozellikle ekran kartlarinin ihtiyac duydugu guc tuketimi ve pc sistemlerindeki guc ihtiyaclari

Hepimizin evlerinde mutfaklarinda kullandiklari buzdolaplari kadar guc tuketmesi

Yukselen elektrik fiyatlarini hesaba katinca insanin nutku tutuluyor
heady 5.9.2010 15:14:06
quote:

Orijinalden alıntı: mywin1646

slottan 75w + board takılan 4+4pinden 75w yanlışmı biliyorum ? yoksa slot + ek güç girişi = 75w mı yapıyor

Slottan 75w ve ekran kartındaki soketten de 75w alır. 4+4 pin güç girişleri işlemci için.
KANUNI61 5.9.2010 13:42:04
way be sızdırmaya bak adamlar resemen sunum yapmışlar :))
acbold 5.9.2010 13:19:47
bu kartın tek şansı 5750 den ucuz olarak piyasa çıkarsa olacaktır.başka türlü piyasada yer edinebilmesi çok zor.
LeßroN 5.9.2010 12:58:29
quote:

Orijinalden alıntı: mustiki212

Çıkış fiyatına takiben ati indirim politakısını devam ettirecektir..ati sevenler bundan hoşnut olacaklardır...

ati 6*** serisini çıkarırsa buda ölü doğacak galiba
mustiki212 5.9.2010 11:40:46
Çıkış fiyatına takiben ati indirim politakısını devam ettirecektir..ati sevenler bundan hoşnut olacaklardır...
ayzer 5.9.2010 11:13:41
askerler gide gide ufalıyor :)

bu da nvidiayı güzel özetliyor
hapocod 5.9.2010 11:10:14
quote:

Orijinalden alıntı: mywin1646


quote:

Orijinalden alıntı: hapocod


quote:

Orijinalden alıntı: mywin1646

109W tdp var 75W soketten + 75W 4+4Pin den alsa 150W eder buraya kadar yanlış değil sanırım
6pin güç girişini neden koymuşlar o halde ? overclock içinmi düşünülmüş ?

pcı-e slotundan da güç alıyor

slottan 75w + board takılan 4+4pinden 75w yanlışmı biliyorum ? yoksa slot + ek güç girişi = 75w mı yapıyor

pcı e slotdan max 80 watt alınıyor diye biliyorum
mywin1646 5.9.2010 11:05:49
quote:

Orijinalden alıntı: hapocod


quote:

Orijinalden alıntı: mywin1646

109W tdp var 75W soketten + 75W 4+4Pin den alsa 150W eder buraya kadar yanlış değil sanırım
6pin güç girişini neden koymuşlar o halde ? overclock içinmi düşünülmüş ?

pcı-e slotundan da güç alıyor

slottan 75w + board takılan 4+4pinden 75w yanlışmı biliyorum ? yoksa slot + ek güç girişi = 75w mı yapıyor
Dovahkiin 5.9.2010 11:02:34
Epic fail olacak bir karta benzemiyor, fiyat çok önemli.
5750'ler 140-150$ arası ülkemizde (formula modeli hariç), 160$'dan daha fazla olursa alınabilirliği kalmaz, 10$ üstüne 5770 var...
hapocod 5.9.2010 10:59:57
quote:

Orijinalden alıntı: mywin1646

109W tdp var 75W soketten + 75W 4+4Pin den alsa 150W eder buraya kadar yanlış değil sanırım
6pin güç girişini neden koymuşlar o halde ? overclock içinmi düşünülmüş ?

pcı-e slotundan da güç alıyor
mywin1646 5.9.2010 10:54:26
109W tdp var 75W soketten + 75W 4+4Pin den alsa 150W eder buraya kadar yanlış değil sanırım
6pin güç girişini neden koymuşlar o halde ? overclock içinmi düşünülmüş ?
hapocod 5.9.2010 10:48:24
uzunluk 20.9 cm diyor
Saw_ 5.9.2010 10:44:59
130 usd =195 tl eder tabii tr gelişindede fiyat baya fiyat farkı eklenicek ve 5750 biraz daha pahalı olucaktır eğer 5770 e yakın bir fiyatı olmazsa ise 5750 yerine tercih edilebilir.Yani herşey fiyata bakıyor.
Master_Evil 5.9.2010 10:44:21
çok geç kaldı ama güzel kart olacak gibi
Durum Üyeyim Üye Değilim
E-Posta
Mesaj

Güvenlik Kodu Güvenlik kodu   Güvenlik kodunu göremiyorsan buraya tıkla