TTNET
HAFTANIN
TTNET DESTEK
HİZMET ÖZETİ
- 25115 TTNET Kullanıcısına hizmet verildi.
Casper Logitech
Facebook ile Bağlan Kaydol

Kullanıcı Adı

Şifre

Beni Hatırla Şifremi Unuttum
HP'den AMD FireStream tabanlı Blade tipi iş istasyonu Kingston'dan mobil cihazlar için mini ağ depolama çözümü; Wi-Drive HABERE ATLA YORUMLARI GÖR (88) YORUM YAZ

tarafından 17 Temmuz 2011, Pazar 20:33 tarihinde yazıldı Donanımhaber TR

Özel Haber: AMD HD 7000 serisi ekran kartları PCIe 3.0 desteği ile geliyor
Günlük Haber Erdi ÖZÜAĞ "Fx57"
88
 
AMD yeni nesil ekran kartları için hazırlıklarına devam ediyor. Southern Islands kod adını taşıyan ve Radeon HD 7000 serisi altında sunulması beklenen yeni nesil grafik işlem birimlerinin, ilk detayları Haziran ayındaki Fusion Geliştiriciler Zirvesi'nde açıklanan orta-uzun vadeli yeni grafik işlemci mimarisinin kimi özelliklerine sahip olması ve Radeon HD 6900 serisine göre performans ve enerji verimliliğinde önemli güncellemeler içermesi beklenirken, GPGPU alanında da bir takım yenilikler sunulacağı ifade ediliyor.
 
Radeon HD 7000 serisi ekran kartlarıyla ilgili olarak AMD şu ana kadar somut bir açıklama yapmış değil. Ancak elimize ulaşan bir bilgi, yeni jenerasyonla ilgili olarak önemli bir detaya kesinlik kazandırdı; Radeon HD 7000 serisi ekran kartları, PCI Express 3.0 desteği ile gelecek. Bilindiği üzere şu anki tüm ekran kartları PCIe 2.x desteği ile geliyor.
 
Anakart üreticileri tarafında PCIe 3.0 destekli modeller tanıtılmaya başlandı. Yeni standart saniyede 8 Gigatransfer (GT/s) data transfer hızına ve PCIe 2.0 ile spesifikasyonu ile kıyaslandığında iki kat arttırılan iç bağlantı bant genişliğine sahip olmasının yanında , yeni 128b/130b şifreleme planı ile %100'e yakın verimlilik vaad ediyor.
 
PCIe x16 konfigürasyonunda 32GB/saniye bant genişliği sunan yeni standart, dinamik güç yönetimi, gecikme süresi tolerans raporlama, I/O sayfa hataları, mimari ölçeklenebilirlik ve daha çok sayıda yeniliği beraberinde getiriyor.  PCIe 3.0 standardı bant genişliği anlamında yerini alacağı spesifikasyona göre önemli avantajlara sahip olmakla birlikte AMD cephesinde bu teknolojinin ne zaman kullanıma geçeceği ise belirsizliğini koruyor.
 
Compute 2011 ile birlikte X79 çipsetini taşıyan kimi Intel anakartlarda PCIe 3.0 desteğine yer verildiğini görmüştük. Takip eden süreçte ASRock ve MSI gibi bazı anakart üreticileri Z68 çipsetli anakartlarında da bu teknolojiye yer vermeye başladılar. Intel platformunda 22nm Ivy Bridge işlemcileriyle yaygınlaşması beklenen PCIe 3.0 standardı için AMD'nin de somut adımı 2012 ile birlikte atması bekleniyor. 
Bu haberin bağlantısı
URL
Yorumlar eskiden yeniye doğru listelenmektedir. Sıralamayı değiştirmek için sağdaki menüyü kullanabilirsiniz.
.45 ACP 21.7.2011 18:04:44
bizim oliver twist hikayesi yalan oldu baska filme mi sarayim amaan videoyu anlayan anlamayan herkes hadi hadi hadiii miydi neydi la sarki.. konsolsa zaten bitmez bu mevzu never ending story hesabi da benim ilk mesajim degilmis ps3.ben buraya stres atmak icin geliyormusum da simdi poligona geri donsem ne yapsam bilemedim?
strategen 21.7.2011 17:34:38
PC oyuncuları olarak sistem değiştirmek için PS 4 ün çıkmasını beklememiz lazım. nasıl olsa çoğu oyun ps 3 / xbox 360 a göre optimize ediliyo. yani PC için asıl darboğaz konsollardır.
SonpoL 21.7.2011 11:49:41
quote:

Orijinalden alıntı: .45 ACP

her mesaji ustume aliniyorum bu aralar o bakimdan.doktor ilk basta seker diyince yav ben zaten lily stars manyagiyim ondan degildir vs'den sonra gozlerin kocaman guatr mi diyince uyandim, bu makine daha iyi olcebilir bizim evdeki braudan seklinde tansiyon olcturup tesekkur bile etmeden uzaklastim.


Geçmiş olsun. Daha yaşınız genç, Allah muhafaza sağlığımıza dikkat edelim. Sağlıktan önemli başka birşey yok şu hayatta gerçekten. Tansiyon sıkıntınızı okudum, üzüldüm. Stres'ten filan uzak duracaksınız. (eğer ileride olacak yazışmalarda donanım konusunda anlaşmazlığa düşersek, size söz veriyorum, sizinle tartışmaya girmeyeceğim :P). Bunun yanında arada Turpgiller'den tüketin (brokoli,karnıbahar, lahana). Gerekirse takviye vitamin hapları kullanın. Mesela uyandığınız da sabah aç karnınıza 3, 4 tane ceviz yiyin. Cevizin tansiyonu düşürmeye ve stresi azaltmaya faydalı olduğu gözlemlenmiş. Sebze ve meyveyi de eksik etmeyin.
.45 ACP 21.7.2011 11:13:33
her mesaji ustume aliniyorum bu aralar o bakimdan.doktor ilk basta seker diyince yav ben zaten lily stars manyagiyim ondan degildir vs'den sonra gozlerin kocaman guatr mi diyince uyandim, bu makine daha iyi olcebilir bizim evdeki braudan seklinde tansiyon olcturup tesekkur bile etmeden uzaklastim.
Father Torque 21.7.2011 08:01:40
Aslında tam da bu tip durumlar için bir atasözümüz vardır: "imamın dediği yapacaksın, yaptığını yapmayacaksın". Yeni teknolojiye hepimiz destek vereceğiz ama hemen gidip satın almaya da çalışmayacağız, ne zaman ki gerçekten ihtiyacımız olur amenna.
.45 ACP 21.7.2011 07:21:33
Baba est. ne sorumuz olacak Allah saglik sihhat versin omrumuz yeterse gorecez bir seyler.

@NIKEmRe

Hocam uzanmak da mi ise yaramiyor bu yuksek tansiyon ile yeni tanistim normalde benim tansiyon dusuyor diye biliyordum.gittim geldim yani 2 kere baska ne iyi gelir bu tansiyona.hayir bir saglik problemim var da doktora gitmek yerine buraya sormuyorum doktora gittim seker dedi vs. benim hikayem o bakimdan anlatmiyorum.kut diye gidersem nerede ya bu adam kalbine mi indirdik ne yaptin diye uzulmeyin olay zaten bitmistir.Sagligim ile ilgilenenler icin tesekkur ederim.
ilkerinanç 21.7.2011 02:58:02
illaki getirisi olacak ama ilerde.şimdi gerek varmı,bence yok.başka sorusu olan?
Cabrakan 21.7.2011 01:47:37
msjimi editeleyemedim mobilden ozurler
4730hd ve e6600 gbi bi islemci ile cod crisis gbi oyunlari orta duzeyde 1440x900 aciorz hala. is render reklam icin anca pcie3 yada zenginler ama su an tabi deisim iyidir
Cabrakan 21.7.2011 01:21:55
ghzleri goren gpu yapmayi planliolar sanirim. dev ekranlarda yuksek cozunurluklrde oynamicaklarsa gpulari gelistrmek braz sacma. yapilacak oyunlar gpuyu deil cpuyu zorlicak gbi gelior bana. sonucta gorebildigimizi gosterior gpu cpu tum oyunu islior ama
Anduril Flame of the West 21.7.2011 01:16:33
Teknolojinin hızına yetişemiyoruz...
setek01 21.7.2011 00:51:39
quote:

Orijinalden alıntı: EMRES754

Gelsin gelsin bırakın yenilik her zaman iyidir.Ekran kartları mimari değişimine gircek sanırım 1-2 yıl içinde bunun içinde iç bağlantı bant genişliğinin artması kullanıcının yararına.Geriye doğru uyumlu olcağı yani pci2.x kartların çalışçağını zaten söyleyebiliriz.Sanırım ivy ile 4 kanal bellek tasarımı gelicekti yanlış hatırlamıyorsam.

Daha fazla söze gerek yok. Bütçesine uygun olan alır keyfine bakar. Gerisine
F/P geyikleri ile çamur atmak düşer. Yakında 3 kanaldan ne gördük 4 kanaldan ne göreceğiz de derler ama netteki bütün benchlerin çoğunda en iyi skorların X58 ile alındığını unuturlar. Tamam bana da pahalı gelir maddi imkandan ziyade
kasar ama şunu da itiraf edeyim rahat olup keyfine bakan adama da imrenirim açıkçası.
.45 ACP 20.7.2011 20:53:49
tansiyon icin uyumasan bile uzanmak iyi geliyor gercekten.
Python 20.7.2011 18:47:30
.45 ACP

EXPANDER bu adam ortalıkta yok yani en son 2. elde 2900xt sattı sonra bazı olaylar yaşadı biara 5870 ile 3d mark 11 testleri yayınladı ama yok yani piyasada bu adam cebinden vermiyor sponsoru kimse amacı(sadece overclock ve rekor) için sistemi karşılıyor bu konuda herhangi bir sıkıntıda yok sonuçta bu forumda 2006 dan beri aktif olarak takılıyorum daha çok 2. elde takılıyorum ama bu demek degilki alım satım yapacağım ticaret işiyle uğraşıyorum gibi bir imaj çizmeyin kafanızda ben zevk için alıp satıyorum kafama ne yatıyorsa onları alıp deniyorum cebime mantıgıma uyan neysede o karşımdaki kişinin az çok yazdıklarından zaten nasıl bir piskolojide olduğunu anlayabiliyorum sizin savundugunuz şey farklı benimki farklı önemli olan sınırı aşmadan tartışabilmek ortaya net elde edilebilir ham sonuçları koymak birazda gerçekçi olmak lazım sonuçta ben burada öneriyorsam illaki mantığa akla yatkın diye öneriyorum bahsettiğin kişiler ya ati ya nvidia fanı fake alıp gelmeler post kasamalar bunların tümünü görüp şahitte oldum olayı kişiselleştirmeye gerek yok dostum sonuçta benden 2 yaş büyüksün az çok nedemek istediğimi anlamışsındır tansiyon içinde biraz uzanıp dinlenmen iyi gelir
lvlono 20.7.2011 18:46:31
Hah işte, tam z68 board ve 2600K ikilisini biraraya getirecektim, Bulldozer'in büyük kepçesine tamah ettim. Ama bana, fiyasko olacak gibi de gelmiyor değil şu Bulldozer. Derken, şimdi de PCI-ex 3.0 tantanası çıktı. Yaz sonuna odaklanmıştım, şimdi ise 2012'ye sarkacak gibi niyet. Malum, yaz sıcaklarında evde pek vakit geçirmiyor insanlar genel olarak(enazından ben geçirmiyorum). Şimdilik microATX ile yola devam
.45 ACP 20.7.2011 17:50:46
bir kere daha yaz da blof yaptigimi anlasinlar diye dedim seninle alakali degil.yoksa genelde fx'in basliklari sabote edildiginde ki artik yabancilar da takip edip google.translate'den ne diyor yav bu adamlar seklinde anlamakta zorluk cekiyorlarmis diye tek sikayet 5 dakikada 30 kusur (girip bakmam lazim kacta kac gitmis diye ama 2'si sanirim silinmemis) mesaji ben sildirmiyorum.forum tabii ki tartisma yeridir dogru yanlis konusulur ancak tadinda birakmak bence daha guzeldir.yeni baslayin direkt foruma gelin lafim yok ama benim yaptigim gibi dakika bir gol bir ilk mesajinizda(2007) ekran karti bolumunde ps3 icin ati alan uskudari gecti siz hala burada sistem yukseltecem diye ugrasin yapmayin sonra yanlis anlasiliyor forum simdi paso ati kullaniyor.ilk mesajinizda bunlari yapacaksaniz gercek yasinizi isinizi filan yazin profile once mantikli bir sey soyleyin ikinci mesajinizda ps3 hakkinda konusun ben yanlis yaptim o yuzden soyluyorum.gelin fx'in basliklarina soru sorun bilmiyorsaniz surasini anlamadim filan diyin alinti yapip.daha ucuncu mesajda bu ne ise yarar gavur icadi demeye baslarsaniz carsi karisir.mesajlar temizlenir devam edilir ama yine ayni seyleri yaparsaniz artik nuh ile uslanmayanin hakki durumlari oluyor.sonra yonetim coluk cocuk diyorsunuz dahilinin silahtari powerstorm sizin haberiniz yok en azindan bazilarinin yok.disari almak da cozum degil tekrar geliyorlar emreonal sayamadim artik kac kere geldi.fanatiklik yapin da bu sekilde direkt tas formatinda yapmayin yapiyorsaniz da yani cek yaziyorsaniz karsiligi olsun ne dediginizi bilin ya da emin olun bence oyledir diye iddia etmeyin.benchmark icin sistem kuran insan var tek ornek: EXPANDER hadi diyeceksin ki sponsoru filan var ama ilk basta yoktu.bugun komsuda piser yarin sana da duser bugun pcie3.0 yarin senin de tercih edip alacagin kimbilir ne haline gelecek ya da fiyati dusecek.son mesajdan dalma istersen baslik karisik.hala sikayet hakkimi kullanmadim.seyirciye sorma hakkimi kullandim, telefonu sona sakliyorum.

hocam gelme tansiyon dusmemis yanlis yaziyorum imla filan hic iyi degilim su anda.
Python 20.7.2011 16:59:25
.45 ACP
Bize niye çattın dostum ben senin görüşüne saygı duyarım,ancak seninde karşıt görüşlere açık olman lazım,sonuçta benchmark için sistem kuran insan yoktur,benchmark harici ben normal kullanıcıya + sağlayacağını düşünmüyorum,adamın işi 3d render bilmennedir alır tabi onunda kulvarı farklı
.45 ACP 20.7.2011 16:19:19
bence isin asli kafaniza 45lik dayadigim halde hala "aslina bakarsaniz bu isin dogrusu sudur aaa enderunun onunden geciyordum aa siz yetkili bir abiye benziyorsunuz" diye son sozlerinizi soylemeye calismaniz.alayim kirmizi yildiz silahtar diye rutbe, imzaya da boy abdestiniz varsa benden sonra yazin gasilhane hizmetimiz yoktur yazayim olsun bitsin burada bir tane adam kalmasin sonra forumun ismi enhashaberindonanimi olsun bu mudur?

http://tr.wikipedia.org/wiki/Silahtar
Python 20.7.2011 16:07:59
Asıl sorun şurada,çıkan kartlar oyun kartları Pcıe 3.0 AMD 7xxx serisi aradaki fark belki önceki pcıe 2.x'e göre yüzde 5 ile 10 arası değişecek en iyi ihtimal ile,yorumlarsak ben bu sistemi oyun için kurmuşsam yüzde 5 veya yüzde 10 farkın bana yeni anakart yeni soket yeni bilmenne değiştirmeme değmeyecek,intel bir sistem kuracaksanız bugün ortalama iyi bir sistem için,700 800 lira işlemciye 500 700 lira arası anakarta,200 300 de belleğe ayırmanız gerekiyor ki bu şuanki ortalamadan iyi bir sistemin maliyetleri bu şekilde oluyor,bide ekran kartı var,güç kaynagı var,bir sistem toplamak okadar kolay iş değilki intel bide üstüne soket 2011 duyurdu ddr4 bellekler cıkacaktı DX11 nimetlerini hangi oyunlarda fazlasıyla gördük,crysis 2 de bile bu fark okadar azki piyasada bunları kullanacak oyun sayısı çok az eskisi gibi şu parçayı alayım,yüzde 50 yüzde 100 performans artışı elde edebileyim durumu yok,okadar komik rakamki bunlar normal kullanıcının adam gibi hissedemeyeceği değerler,sonuçta yenilik çok iyi buna karşıda değiliz,ancak sık sık yapılan yenilik adı altında insanları sömürme cabası milletin canını sıkıyor,seneye bu aylarda microsoft kalkıcak DX12 duyuruyorum diyecek hani bu render tanıtımlardaki DX9-10-11 farkını hepimiz gördük vede biliyoruz e hani oyun yok,sıkıntı burada inşallah bunlar giderirlerde bizde daha iyi band genişligi sunabilen pcıe 3.0 soketli anakartlar alırız.
.45 ACP 20.7.2011 13:51:25
musavir hocam profilinizdeki leonardo resmi gorunmuyor bir problem mi var baksaniz?dr. house gibi takim halinde calisirim ucakta bile olsam 3 kisi bulurum.komik olan mickey artik iyice satoya baglayinca, dusunceli doni surekli kendine 30 gun cakinca syntax error veriyorum ama lider leo da giderse kayis kopar ben burada gunnery sergeant ya da silahtar diye dolasmaya baslar onume gelenin kalp kapakcigini kirarim.baslarim size bisi ogretmeye matematik bilmeyen girmesin benim girdigim basliklara.basvurusunu daha 100 mesajim yokken yapmistim ilerde ne kadar delirirsem delireyim bunlar haricinde rutbe vermeyin o da ben obirix sen artik oburussun daha ne bekliyorsun dedigim zaman diye.parayla yazi yazmak yerine thçek'e 1000 lira cek yazip resmini atsam karsiligini da yaninda para olarak gostersem daha manidar olur.geldigim yeri mi unutmuyorum yetim miyim neyim artik neyse...
.45 ACP 20.7.2011 09:30:25
imzamda goruldugu uzere evet her sene. baslikta hala ciplak geziyorum arkadaslar.hem aciklayici olmadi hem de parayla yazi yazmak istemiyorum yazi kalemle yazilir.2500k 1090t vs alanlar gule gule kullansin bunlar insan icin.cin olsalardi cunku pc teknolojisi cinler icindir bu yuzden seytan icadi demeyiniz o zaman pcie3.0 bd2 ddr4 bunlarin hepsinden haberdar olup zaten ters koseye yatmazlardi.biz de anamizin karninda ogrenmedik bu isler tecrubeyle hani o yuzden diyorum cin olmadan adam carpmaya calismasa kimse bu baslikta insan insan otursak?ha zaten bana pist diyen yoktu ben getirdim buralara ama anlayan anlamistir bence mevzuyu.
lvlono 20.7.2011 00:16:10
quote:

Orijinalden alıntı: .45 ACP

quote:

Ha, yeni sistem kurmuş ve iyi para ödemiş birisinin işine gelmez o ayrı bir konu. Ekran kartı Upgrade için anakart veya komple sistemi değiştirmek kimin işine gelir ki değilmi :)


est. ben bu manaya getirmek istememistim.vadesi dolan insan olsa hizli davranmak iyidir ama konu pcie gibi bir sey olunca 1 sene beklemekten problem cikmaz nvidia'nin problemi bizim degil o dusunsun biz burada yorulmasak da olur.


Her sene komple sistemmi değiştiriyorsunuz yani? İmkanı olanalara; "kolay gelsin" demek istiyorum...
.45 ACP 19.7.2011 20:44:24
quote:

Ha, yeni sistem kurmuş ve iyi para ödemiş birisinin işine gelmez o ayrı bir konu. Ekran kartı Upgrade için anakart veya komple sistemi değiştirmek kimin işine gelir ki değilmi :)


est. ben bu manaya getirmek istememistim.vadesi dolan insan olsa hizli davranmak iyidir ama konu pcie gibi bir sey olunca 1 sene beklemekten problem cikmaz nvidia'nin problemi bizim degil o dusunsun biz burada yorulmasak da olur.
lvlono 19.7.2011 18:55:59
Gelecekte, işlemcilerin(Sandy Bridge-E, Ivy Bridge, Bulldozer, Bulldozer2 vs.) ve grafik işlemcilerinin(HD7000 yahut gtx600) performansları hakkındaki ilk sinyallerden biridir aslında bu PCI-Ex 3.0. Bukadar basit bir durum yaw, abartılacak ne var ki.
Ha, yeni sistem kurmuş ve iyi para ödemiş birisinin işine gelmez o ayrı bir konu. Ekran kartı Upgrade için anakart veya komple sistemi değiştirmek kimin işine gelir ki değilmi :) Dün öleni, bugün gömüyorlar işte :)
.45 ACP 19.7.2011 17:51:05
quote:

Orijinalden alıntı: Rusty

o slotlara makine için 2. ve 3. işlemcilerin takılabilmesi lazım


dedi jeoloji muhendisi.deprem riski de var mi ekran karti ile alakayi kuramadim da... bakarak kasap olunsa kediler olurdu, 26 yasinda bile olsalar kedi yasiyla 120 oluyor hepsine abi diyorum daha 34 yasindayim hem de insan.muhasebe hukuk uretim finansal tablolar hatta kooperatifle ilgili bile ders vardi ne nalet bolum bu isletme her kapiya uyuyor.ustune bi de 3.5 sene ugrasip smmm olunca bu dedigim de 2003'de olunca tillahini tanimiyorum artik amd 50 bin karti eliyle zimparalamis diyen.saka yapiyorum.uzgunum son jesterim kimya muhendisiydi uretimden anlamadigi icin kaybetmistim.bu sefer biraz daha farkli ariyorum belki daha guzel kral ciplak diye bagirir.hatta o direkt bana diyordu benden sonra atip ima etmiyordu.tek islemci yetmez diyorsun?bulldozer 2 diye bisi duydun mu kuzey kopusu entegre mi ne olacakmis... gelsene anakartlardaki kuzey kopusu 16x bilmemne destekler diye.
blackboard 19.7.2011 15:00:03
quote:

Orijinalden alıntı: highgen

2011 de 3.0 kartlar gelicek demiştim çoğu kişi inanmamıştı pci ex denilince hemen ekran kartı akla gelmesin sadece ekran kartı için değil yüksek hızda lan portları için de bu arayüz kullanılabilecek.

Bildiğim kadarı ile ilk LAN Portları için geliştirilen paralel veri akışı sağlayan teknolojinin ekran kartına ve diğer donanımlara uyarlanmış hali PCIe.
MÜŞAVİR 19.7.2011 09:19:08
Bazen söylenilenler, söylenmek istenenleri örtebiliyor. Bende daha önce pcı-e3.0 ın (Benim bilgim ekran kartları ve dolayısıyla oyun tarafını yorumlamaya yetiyor ancak, diğer taraftan pcı-e slotunu yada yolunu kullanan başka donanımların bu standarda ihtiyacı vardır/yoktur tartışmasına giremem dahi) mevcut ekran kartları için gereksiz olduğunu söylemiştim. Ama bu demek değil ki 3.0 çıkmasın 2.1 ya da 2.0 neyse devam edelim. Elbette aynı fiyata ya da min. maliyetle anakart tarafında da ekran kartı tarafında da 3.0 standardına ulaşabileceksek buna kimsenin itirazı olmamalı.
Rusty 19.7.2011 08:07:04
o slotlara makine için 2. ve 3. işlemcilerin takılabilmesi lazım
.45 ACP 19.7.2011 06:53:59
jeez decode et yetmesin herkesin kendi diline mealini cevirmesini bekle peki yardimci olayim.gtx460'da pysx midir nedir o oldugu icin oyunlarda daha yuksek fps aldigini zanneden fakat yazlikta oldugu icin ss atamayan mobil arkadaslarin temsilsi uykudaymis da o bakimdan benden rica etti.pci 3dfx denilen baslikta ilk pcie kartini sormak yas ortalamasini pek dusurmuyor 8800gt diye bir kart var duymayan biraksin gitsin zaten bu forumdan hic bir sey ogrenemezsiniz.ilk nvidia 2.0 cikariyor sorun yok amd 3.0 cikarinca go to power?bu saatte bisi kalmamistir nigde dolaylarina dogru alalim soyle.

edit:google hamalinizim ya link de verelim.

http://www.nvidia.com/page/pci_express.html
trumpet 18.7.2011 22:55:05
eskiden sata3 geldiğindede bu nuhabbetler olmuştu :D

sonra ne oldu ? getirilen yeni standartı zorlayacak ssd ler piyasaya çıktı .
Bu ekran kart olayını da ayni şekil düşünebiliriz . Belki ilk zamanda fazla bir getirisi olmayabilir . Ancak ilerki yıllarda dönüp bugüne baktığınızda , bir gtx580 yada bir hd6950 size ezik görünecektir . Ati x800 ekran kartını hatırlayan varmı ? piyasaya çıkan ilk pcie ekran kartı idi. Herkes vaaay be performansa bak diyordu :D . ilerleme iyidir arkadaşlar .
Abazzers 18.7.2011 21:46:30
gtx590 ve hd6990 a bile pci-e 2.0 x16 yeterken pci-e 3.0 ın max sağlıyabileceği güç dışında ne getirisi olacak ki?
highgen 18.7.2011 20:09:01
2011 de 3.0 kartlar gelicek demiştim çoğu kişi inanmamıştı

pci ex denilince hemen ekran kartı akla gelmesin sadece ekran kartı için değil yüksek hızda lan portları için de bu arayüz kullanılabilecek.
.: mds :. 18.7.2011 18:43:18
PCIe 3.0 hikaye.
tiger cage 18.7.2011 18:42:53
senin ne anladığın umurumda değil sadece üsteki mesajında bu mevzuyu olumsuz karşılayan insanlara çıkışındı orda @DH MİSAFİRİ nickli arkadaş gibi bir eleştiri yazsaydın zaten sana lafım olmazdı arkadaşım
JrMaster 18.7.2011 18:32:07
quote:

Orijinalden alıntı: tiger cage


quote:

Orijinalden alıntı: AnarcHiest

Arkadaşım teknoloji sen geliştir sen al o paralı ozaman okadar bıt bıt ediyorsunuz kime ?
boş boş konu dönüyor yok para gitcek yok bu işe yaramaz onlarında cok umrundasınız zaten
hangi teknolojik ürün teknolojik gelişim para tuzağı değilki bu para tuzağı olmasın ...

Çok anladığınız bu konuda neler yapacaksınız peki onu söyleyin bizde bilelim


senin bilmene veya sana anlatmaya çalışacak değiliz her kez ölçüleri aşmadan yorum yapabilir insanları okumaktan ,yazmaktan veya anlamaktan aciz yerine koyamazsın sevgili arkadaşım eleştireceğin açılan topikteki konudur insanlar değil üslübünada azıcık dikkat et


benim anlayıp anlamam sana dertmi ozaman ? sorması ayıp herkez yorum yapmakta özgürse benim anlayıp anlamam senin neyine onu sorayım ?
tiger cage 18.7.2011 18:19:22
quote:

Orijinalden alıntı: AnarcHiest

Arkadaşım teknoloji sen geliştir sen al o paralı ozaman okadar bıt bıt ediyorsunuz kime ?
boş boş konu dönüyor yok para gitcek yok bu işe yaramaz onlarında cok umrundasınız zaten
hangi teknolojik ürün teknolojik gelişim para tuzağı değilki bu para tuzağı olmasın ...

Çok anladığınız bu konuda neler yapacaksınız peki onu söyleyin bizde bilelim


senin bilmene veya sana anlatmaya çalışacak değiliz her kez ölçüleri aşmadan yorum yapabilir insanları okumaktan ,yazmaktan veya anlamaktan aciz yerine koyamazsın sevgili arkadaşım eleştireceğin açılan topikteki konudur insanlar değil üslübünada azıcık dikkat et
JrMaster 18.7.2011 18:10:57
Arkadaşım teknoloji sen geliştir sen al o paralı ozaman okadar bıt bıt ediyorsunuz kime ?
boş boş konu dönüyor yok para gitcek yok bu işe yaramaz onlarında cok umrundasınız zaten
hangi teknolojik ürün teknolojik gelişim para tuzağı değilki bu para tuzağı olmasın ...

Çok anladığınız bu konuda neler yapacaksınız peki onu söyleyin bizde bilelim
tiger cage 18.7.2011 17:58:06
quote:

Orijinalden alıntı: AnarcHiest

quote:

Orijinalden alıntı: DH Misafiri

3.0 neye yarayacak diyen arkadaşlar, yorum yazmadan önce;@45.ACP ve @artenisin yazdıklarına ve fx57nin haberindeki PCIe 2.0 ile spesifikasyonu ile kıyaslandığında iki kat arttırılan iç bağlantı bant genişliğine sahip olmasının yanında , yeni 128b/130b şifreleme planı ile %100e yakın verimlilik vaad ediyor. cümlesine bir bakın bence. hani fikir vermesi açısından. :D


haberin başlığını okuyup resmine bakıp yorum yaparlarsa olacağı bu yani normal


asıl sen anlamamışşın haberin içeriğini ,Türkçesi yeni anakart al pamuk eller cebe
.45 ACP 18.7.2011 16:56:44
[DHTUBE=http://www.youtube.com/watch?v=aprUkrybkOI]

nadir_en 18.7.2011 16:49:06
quote:

Orijinalden alıntı: Riqimaru



Şu an için en kötü şartta bile kayda değer getirisi yok 16x'in 8x'e göre. Bana göre para tuzağından başka birşey değil. 5 yıl sonra belki %10 fark olur, orasını bilmem.


link için teşekkürler @Riqimaru... tam da tahmin ettiğim gibi sonuçlar... yani nesil - eski nesil farketmemiş hepsinde de etki %5 gibi düşük bir değer...
MÜŞAVİR 18.7.2011 16:48:54
HD6990 + HD6970 CF 8x v.s. 16x incelemesine bakabilirsiniz.

pcı-e 3.0 bana göre de şu an için gereksiz ama sırf 3.0 için sistem yenileyecek onlarca kişi vardır şu forumda.

http://forum.donanimhaber.com/m_50549257/mpage_1/f_/key_//tm.htm#50549257
Dovahkiin 18.7.2011 16:43:00


Şu an için en kötü şartta bile kayda değer getirisi yok 16x'in 8x'e göre. Bana göre para tuzağından başka birşey değil. 5 yıl sonra belki %10 fark olur, orasını bilmem.
DH Misafiri 18.7.2011 16:27:46
ya bakın ekran kartlarına getirisi olmaz psie den çalışan ssdler için bir getirisi olabilir diye düşünüyorum şahsen ekran kartlarında yapılan yorumlar haklılar arkadaşlar perfomans olarak getirisi pek az ama yeni anakart alıcakların ilgileneceği birşey
DH Misafiri 18.7.2011 15:56:13
Lutfen biraz dusunun onceden yazmada. yeni nesil anakartlarin neredeyse tumu butun datalari PCI-E 2.0 X4 yani buda Sata 6G icin ve USB 3.0 Darbogaz demektir, belki PCI-E 3.0, ekran kartlarina cok yaramicak olabilir ama anakartin diger butun ozelkilerine baya bir performans artisi saglicaktir



not: avrupadan yazdim icin tam turkce yazamadim af bugrun!
nadir_en 18.7.2011 14:56:00
quote:

Orijinalden alıntı: TiesTorN

2560x1600 kullanmanın bw doldurmak ile alakası olmaz, kartın gücü belli, işleyebileceği veri belli. 1920x1200 de 40 fps verir 2560'da 25fps verir ama harcadığı bw değişmez.

4870x2 nedir Allahaşkına taş devrinden kalma.... 6990 testi varsa ona bakalım da bir anlamı olsun.

ki zaten olay bu değil, gelecek için altyapı oluşturmak. Sonuçta yeni teknolojinin sana bir zararı var mı, yok... o zaman nedir bu tantana?


en yüksek 5870 bulabildim, relatif sonuçlardır (x16 %100 olarak hazırlanmış); fark %2.. 69xx'lerde de farklı bir sonuç elde edileceğini sanmıyorum...



http://www.techpowerup.com/reviews/AMD/HD_5870_PCI-Express_Scaling/25.html
TiesTorN 18.7.2011 14:25:43
2560x1600 kullanmanın bw doldurmak ile alakası olmaz, kartın gücü belli, işleyebileceği veri belli. 1920x1200 de 40 fps verir 2560'da 25fps verir ama harcadığı bw değişmez.

4870x2 nedir Allahaşkına taş devrinden kalma.... 6990 testi varsa ona bakalım da bir anlamı olsun.

ki zaten olay bu değil, gelecek için altyapı oluşturmak. Sonuçta yeni teknolojinin sana bir zararı var mı, yok... o zaman nedir bu tantana?
nadir_en 18.7.2011 12:40:18
quote:

Orijinalden alıntı: TiesTorN

Yahu bu kadar da saçmalanmaz ki arkadaş biri 3850 örneği gösterip hiç fark yok demiş, diğeri o bantgenişliğini kullanacak oyun yok falan yazmış... Bi gidin camdan falan atlayın arkadaş... Bu kadar vizyonsuz nasıl olabilir insanlar cidden anlayamıyorum.

O teknoloji siz bugünün kartlarını daha hızlı kullanın diye değil ki, bunu idrak edemiyosunuz. Atıyorum 2-3 sene sonra çıkacak olan GTX 780-790 gibi kartların gücünü tam olarak kullanabilmek için o teknolojiler. PCIe 2.0'ın limitlerine yaklaşmadan şimdiden atıyorlar işte temelleri, sonradan sıkıntı olmasın diye.


3850 örneği yetmedi ise 4870 x2 örneği de var buyur... 69xx örneği olsaydı daha iyi olurdu ama neyse... bandwith'i doldurmak için 2560x1600 çözünürlükte high quality'de alınmış sonuçlar... pcie v1.1 ve pciex v2.0 arasındaki fark %6!...

teknoloji tabii ki ilerleyecek, pciex 3.0 çıkacak.. benim dikkat çekmek istediğim nokta bazıları sadece pciex 3.0 diye ekran kartı değiştirecek-anakart değiştirecek vb.vb.. reel getirisi belki %10 olmayan bir iş için bir ton para harcanacak... buradan herkese pciex 3.0 anakartlar-ekran kartları önerilecek vs.. vs...



test linki: http://www.tomshardware.com/reviews/crossfire-pci-express,2095-7.html
TiesTorN 18.7.2011 12:38:57
quote:

Orijinalden alıntı: Die4WiN

bu ne saçmalık ya arkadaş anakartı alalı 2 ay oldu yeni model ekran kartı almak istesek anarkartıda değiştirecez ne dir bu ya


Anakartı değişmen gerektiğini kim söyledi ki sana?

Şu anda nasıl hala PCIe 1.0 teknolojisi kullanılabiliyorsa, aynı durum 2.0 için de olacak.
blackboard 18.7.2011 12:15:07
İnsanların korkuları rakamlar büyüdükçe büyüyor sanırım :) adam yazmış zaten 2X fazla iç bant genişliği ve daha iyi bir hata ayıklama sistemiş var bla bla bla.
Ben derimki AGP den PCIE ye geçerken u teknolojiye ne kadar para ödediniz 5$ ? Yada bu teknolojiye para ödedinizmi ? zaten bu teknoloji sayesinde ekran kartı üreticileri ve anakart üreticileri zincirlerinden kurtulmuş oldu ve biz kullanıcılar ürünleri alırken PCIe destekli diye değil daha hızlı bir ekran kartına sahip olmak için aldık.
Yada PCIe 2.1 olduğuna göre bunun 1.0,1.1,2.0 versiyonlarıda vardı ve 2.1 destekli bir ekrankartını 1.0 destekli bir anakartta çalıştırabilen bir teknoloji ise ve aralarında çok büyük bir performans farkı yok ise sizde 2.1 destekli anakartınızda 3.0 destekli ekran kartınızı kullanabilirsiniz yani 2.0 dan hızlı olmayacaksa çıkmasın ben ona fazla para vermem demek biraz saçma olur.
Artı olarak bu teknolojiyi ekran kartı üreticileri geliştirmiyor Teknolojinin sahibi Intel ve eğer +$ ödeyecekseniz en fazla ana kartlara ödersiniz :)
Guest 18.7.2011 12:07:33
quote:

Orijinalden alıntı: Die4WiN

bu ne saçmalık ya arkadaş anakartı alalı 2 ay oldu yeni model ekran kartı almak istesek anarkartıda değiştirecez ne dir bu ya

O da senin şanssızlığın; geçiş dönemine denk gelmişsin. yaklaşık 1 yıldır pci ex.3.0 haberleri dolaşıyordu.
Ferrari 18.7.2011 12:05:32
quote:

Orijinalden alıntı: Die4WiN

bu ne saçmalık ya arkadaş anakartı alalı 2 ay oldu yeni model ekran kartı almak istesek anarkartıda değiştirecez ne dir bu ya


+1907
Valla ya Daha 7 ay önce yeni PC Aldım Şu Teknoloji bir yerinde durmuyoki Hergün yeni birşey çıkarıyolar anasını satayım
met@lrock 18.7.2011 12:03:39
Way Bee... Ekran kartı haberleri beni heycanlandırıyor. Tebrikler DH
Die4WiN 18.7.2011 11:54:09
bu ne saçmalık ya arkadaş anakartı alalı 2 ay oldu yeni model ekran kartı almak istesek anarkartıda değiştirecez ne dir bu ya
Tanarri 18.7.2011 11:44:15
ya bırakın yapsınlar nakadar getirisi götürüsü olmuş niye bukadar önemli az fark yaratıyo olması hani bir çok yoruma bakıcak olursak elinizden gelse sanki agp geri getiriceksiniz böle böle gelişiyo teknoloji ama yavaş ama hızlı
TiesTorN 18.7.2011 11:25:15
Yahu bu kadar da saçmalanmaz ki arkadaş biri 3850 örneği gösterip hiç fark yok demiş, diğeri o bantgenişliğini kullanacak oyun yok falan yazmış... Bi gidin camdan falan atlayın arkadaş... Bu kadar vizyonsuz nasıl olabilir insanlar cidden anlayamıyorum.

O teknoloji siz bugünün kartlarını daha hızlı kullanın diye değil ki, bunu idrak edemiyosunuz. Atıyorum 2-3 sene sonra çıkacak olan GTX 780-790 gibi kartların gücünü tam olarak kullanabilmek için o teknolojiler. PCIe 2.0'ın limitlerine yaklaşmadan şimdiden atıyorlar işte temelleri, sonradan sıkıntı olmasın diye.
theyapici 18.7.2011 11:14:45
üreticiler her yıl yenilik adı altında birşeyler yapm ak zorundalar ki yeni ürün satılsın bu sana %3 performans getirmiş götürmüş önemli değil önemli olan yeni ürününümz farklı demek satış politikası
peters 18.7.2011 10:17:03
Valla performans yukarı çekilirse yeni soketler gelirse son kullanıcı için maliyetli olur.Ama yeni sistem toplayanlar içinde iyi olur.
MIKROP DOGAN 18.7.2011 10:10:22
quote:

Orijinalden alıntı: rodri

acaba yeni nesil son çıkan anakartlarda pci-e 3.0 var mı? sandy bridgeler için şuan kullanılanlarda ve bulldozer için çıkmış olanlarda?


yok
.45 ACP 18.7.2011 09:32:32
10 parmak dusunmeden yazinca bir de basligi okuyarak yazarlarsa boyle olur diye hakarete ugradigimda turkce konusunda bugune kadar full cikarma becerisine sahip kisim iptal oluyor.nothing i can help but thx i'll keep in my mind.
"Mesele sırf 3.0 destekliyor diye birde bunun yanına uyumlu ana kart almanın mantığı." boyle bir zorunluluk yok.diyelim 2.0 anakarttaki 2.0 karti sattiniz yandi kafanizi bozdu bir sekilde degistirmeniz gerekti.gittiniz begenerek bir kart aldiniz bir baktiniz uzerinde 3.0 yaziyor.taktiniz calisti sirf uzerinde 3.0 yazdi diye anakart masrafi yapmadiniz ve o karti 3.0 yaziyor diye daha pahali almadiniz yeni mimari hizli az guc tuketen bir kartmis o yuzden biraz pahali olabilir yoksa 3.0 olmasinin bir maliyet etkisi yoktur varsa bile sirketten olsun diyorlardir diye dusunuyorum bir yerde okumadim.

quote:

bu gelişme şu an fazla gerekli olmasa dahi güzel ve kaçınılmaz.


mevzuyu buraya getirecektim asist bekliyordum hocam tesekkur ederim.sli crossfire denen icatlar gecen sene icat edilmedi ki niye forumda artik daha cok arkadasta goruyoruz?3dfx icat etti ama ben bir tanesini zor almistim.crossfire icin master card alacan suraya takacan disaridan kablo ile bildigin eziyetti.teknoloji ilk ciktiginda pahali kullanissiz olabiliyor ama zamanla gelisip fiyati dusuyor.gelisme iyidir tek kotulugu once cin olmaniz gerekiyor.
sahafiec 18.7.2011 08:43:29
şimdiden yeni açılacak konuları görüyor gibiyim, "anakartım HD7000'e darboğaz yapar mı?" tarzında...

bazı şeyler hiç bir zaman değişmeyecek fakat bu endüstrinin suçu değil.
bu gelişme şu an fazla gerekli olmasa dahi güzel ve kaçınılmaz.
huseyincarnege 18.7.2011 08:29:00
quote:

Orijinalden alıntı: nadir_en



quote:

Orijinalden alıntı: DH Misafiri 3.0 neye yarayacak diyen arkadaşlar, yorum yazmadan önce; @45.ACP ve @artenisin yazdıklarına ve fx57nin haberindeki PCIe 2.0 ile spesifikasyonu ile kıyaslandığında iki kat arttırılan iç bağlantı bant genişliğine sahip olmasının yanında , yeni 128b/130b şifreleme planı ile %100e yakın verimlilik vaad ediyor. cümlesine bir bakın bence. hani fikir vermesi açısından. :D
Allah aşkına, okumamız var çok şükür... o satırları biz de okuduk.. ama vaatlerle reel sonuçlar hiç de denildiği gibi olmuyor.. verdiğim agp 4x vs agp 8x veya pciex 16x örneklerinde olduğu gibi... yukarıdaki bir 3850nin x16, x8, x4 ve x1 hızlarındaki performansı görülüyor. böyle olacaksa olmasın daha iyi... boşuna masraf olacak son kullanıcıya... demek istediğim buydu... keşke yargısız infaz yapmasak.... not: bizi suçluyorsun okumuyorsunuz diye ama sen bir de yukarıda alıntı yaptığım benchmarkları bir incele istersen: http://www.tomshardware.com/reviews/pci-express-2.0,1915-9.html




nekadar dehiştini arkadaş göstermiş başka söze gerek yok
Durum Üyeyim Üye Değilim
E-Posta
Mesaj

Güvenlik Kodu Güvenlik kodu   Güvenlik kodunu göremiyorsan buraya tıkla