TTNET
HAFTANIN
TTNET DESTEK
HİZMET ÖZETİ
- 27514 TTNET Kullanıcısına hizmet verildi.
Casper Logitech Kariyer.net
Xigmatek yeni işlemci soğutucusu LOKI SD963'ü satışa sunuyor Samsung Galaxy Tab için farklı kullanım senaryolarını içeren 9 dakikalık video HABERE ATLA YORUMLARI GÖR (32) YORUM YAZ

tarafından 4 Ekim 2010, Pazartesi 09:49 tarihinde yazıldı Donanımhaber TR

GeForce GT 430'un teknik özellikleri gün ışığına çıktı
Ekspres Haber Erdi ÖZÜAĞ "Fx57"
32

Nvidia'nın 13 Ekim'de duyurmaya hazırlandığı GeForce GT 430'un teknik özellikleri detaylandı. 40nm üretim teknolojisiyle hazırlanan GF108 kodlu yeni grafik yongasının güç verdiği DirectX 11 destekli ekran kartı, 1GB GDDR3 bellek kapasitesiyle geliyor. 128-Bit bellek veri yolu desteğine ve 96x paralel işlem birimine sahip olan ekran kartında 16x doku birimine yer veriliyor. Tek slot tasarıma sahip olan ve pasif çözümler de dahil olmak üzere farklı versiyonlarının hazırlanması beklenen GeForce GT 430'un referans modelde 700MHz GPU, 1400MHz paralel işlemci ve 1800MHz bellek saat hızlarında çalışacağı belirtiliyor.

Güç tüketim değeri 56 Watt olarak telaffuz edilen GeForce GT 430, görüntü aktarımı için çift DVI, HDMI ve DisplayPort ara birimlerini kullanacak ve 1080p videolar için GPU tabanlı donanımsal hızlandırma desteği sunacak. Resmi fiyat bilgisi henüz açıklanmayan GeForce GTX 430'un, 60-70 Avro seviyesinden lanse edilmesi bekleniyor.

Bu haberin bağlantısı
URL
Yorumlar eskiden yeniye doğru listelenmektedir. Sıralamayı değiştirmek için sağdaki menüyü kullanabilirsiniz.
ironblood19 24.3.2011 10:52:48
quote:

Orijinalden alıntı: ::Ashes::

Gt430u gt240la gts250 arasına koydunuzya Gts450nin 9600gtden güçsüz olduğunu söylediniz ya helal olsun size..

biraz öğrenin neyin ne olduğunu sonra tahmin edin yahu..

bu kart hd4670e bile rakip değil..

hd5570 gibi bişey olcak ancak 5570 gibi olamıcak pasif soğutmada koyacamayacaklar..

hd5570 her türlü daha iyi yani..

gt430 :: 5570

gt440 :: 5670

gts450:: 5750

gtx460192::5770

gtx460256bit::5830

gtx470320bit::5850

gtx480384bit::5870


benim bildiğim, Nvidia GTS 450 yi hd5770 e rakip olarak çıkardı... ancak O.c. (sonic, çartu çurt) li modeller aynı başarımı verdiler...
DH Misafiri 24.3.2011 09:45:38
Şimdi sizce Normal Gt 430 geforce 430 arasında fark varmı. Birde 5570 alsam dahamı iyi olur
::Ashes:: 5.10.2010 02:59:49
Gt430u gt240la gts250 arasına koydunuzya Gts450nin 9600gtden güçsüz olduğunu söylediniz ya helal olsun size..

biraz öğrenin neyin ne olduğunu sonra tahmin edin yahu..

bu kart hd4670e bile rakip değil..

hd5570 gibi bişey olcak ancak 5570 gibi olamıcak pasif soğutmada koyacamayacaklar..

hd5570 her türlü daha iyi yani..

gt430 :: 5570

gt440 :: 5670

gts450:: 5750

gtx460192::5770

gtx460256bit::5830

gtx470320bit::5850

gtx480384bit::5870
ahmetkep 5.10.2010 00:23:10
quote:

Orijinalden alıntı: bkadem


quote:

Orijinalden alıntı: ahmetkep

Aslına bakarsanız GT 240 ddr 5 le bile kıyaslamamak gerekir.Kıyas edilmemesi gereken nokta ise GT 430 un GF108 Gpu'su.Standart versiyonlarının yanı sıra OC versiyonları ile 5750 yi geçeceğini düşünüyorum.Orjinal saat hızlı modellerindede kendi imkanlar çerçevesinde yapılan OC lerde başarımı ciddi şekilde arttıracaktır.
Çünkü fermi Gpu'ları iyi OC oluyor . Durum bu şekilde giderse orta segmentte tavsiye edilebilir bir kart olacaktır.Tabi bunlar ilk izlenimlerim.


Yani sizde fazla uçmuşsunuz. Gt 430 olsa olsa 5570'e eşit olur ve iyi overclock olursa 5670'e denk gelir.

Bana göre Nvidianın çıkardığı veya çıkaracağı modellerde Ati'ye göre aşağıdaki gibi bir sıralama olması mutemel.

Nvidia gts 450 128 bit = Ati 5750
Nvidia gts 440 = Ati 5670
Nvidia gts 430 = Ati 5570
Nvidia gts 420 = Ati 5450
Nvidia gts 410 = Ati 5350


biraz uçmuş olabilirim fakat illaki çıkarılan bir kartı rakibinin eş düzey performansına konumlandırılması saçma oluyor.nvidia bunu çok yaptı son bir kaç yılda.bu sefer normalden biraz farklı davranıyor.rakip düzey kartlarına koyacağı kartların daha iyi performans vermesi muhtemel..
gts 440 modeli çıkacaksa yaptıgım yorumun 430 yerine 440 a yaptım sayabilirsiniz. Gts 450 ile 430 arasında bir kartın çıkacağını yorum yaparken düşünmemiştim fakat çıkacakmış
Rainbow6 4.10.2010 22:57:06
cidden bu mevzunun tartisilmasi enteresan ... gts450 ati 4850 den daha iyi bir kart 9600gt ise 4830 dan bile kotu bi kart olduguna gore gts 450 cok daha iyidir yaw zaten gts450 de milyar tane transistor var sadece texture mexture sayisi degil gpu teknolojisi ve surucu destegide onemlidir bana gore bi ekran kartini belirleyen sentetik testler degil oyunlardaki performansidir... bence bu gt430 5670 ayarinda bi kart olur bu arada tek slot olusu mini itx toplayacak arkadaslara iyi bi alternatif denebilir... birde kartlari normal kullanicinin yapamayacagi super modlanmis kartlarla kiyaslamayin lutfen
yenerbalcı 4.10.2010 22:13:36
quote:

Orijinalden alıntı: Benjamin.Linus

bu kart 4830'dan iyi olur mu acaba? bende sapphire 4830 1 gb modeli var. değiştirme amacım güncel bir kart kulanıyor olmak. aynı performansı vermesi benim için yeterli çok fazla oyun oynamam. en fazla pes 11 falan oynarım. 4830 ile aynı ya da daha iyi performans verir mi? verir derseniz çıkınca almayı düşünüyorum.


Gereksiz harcama olur
Benjamin.Linus 4.10.2010 22:07:24
bu kart 4830'dan iyi olur mu acaba? bende sapphire 4830 1 gb modeli var. değiştirme amacım güncel bir kart kulanıyor olmak. aynı performansı vermesi benim için yeterli çok fazla oyun oynamam. en fazla pes 11 falan oynarım. 4830 ile aynı ya da daha iyi performans verir mi? verir derseniz çıkınca almayı düşünüyorum.
yenerbalcı 4.10.2010 21:56:28
quote:

Orijinalden alıntı: bkadem


quote:

Orijinalden alıntı: ahmetkep

Aslına bakarsanız GT 240 ddr 5 le bile kıyaslamamak gerekir.Kıyas edilmemesi gereken nokta ise GT 430 un GF108 Gpu'su.Standart versiyonlarının yanı sıra OC versiyonları ile 5750 yi geçeceğini düşünüyorum.Orjinal saat hızlı modellerindede kendi imkanlar çerçevesinde yapılan OC lerde başarımı ciddi şekilde arttıracaktır.
Çünkü fermi Gpu'ları iyi OC oluyor . Durum bu şekilde giderse orta segmentte tavsiye edilebilir bir kart olacaktır.Tabi bunlar ilk izlenimlerim.


Yani sizde fazla uçmuşsunuz. Gt 430 olsa olsa 5570'e eşit olur ve iyi overclock olursa 5670'e denk gelir.

Bana göre Nvidianın çıkardığı veya çıkaracağı modellerde Ati'ye göre aşağıdaki gibi bir sıralama olması mutemel.

Nvidia gts 450 128 bit = Ati 5750
Nvidia gts 440 = Ati 5670
Nvidia gts 430 = Ati 5570
Nvidia gts 420 = Ati 5450
Nvidia gts 410 = Ati 5350


kartın ismini öğren bence sallama ( HD4670 ten kötü bir kart olan HD5570 bahsediyorsun )
kart HD5750 den daha düşük performansa sahip olacağı kesin özelliklerine bakılırsa bu kart GT 240 dır performansı da +- (%5 -10) performasa sahip olur
Benjamin.Linus 4.10.2010 21:55:44
bu kart 4830'dan iyi olur mu acaba? bende sapphire 4830 1 gb modeli var. değiştirme amacım güncel bir kart kulanıyor olmak. aynı performansı vermesi benim için yeterli çok fazla oyun oynamam. en fazla pes 11 falan oynarım. 4830 ile aynı ya da daha iyi performans verir mi? verir derseniz çıkınca almayı düşünüyorum.
multeci 4.10.2010 21:51:42
orta çağ karanlığına geri dönüş başlıyor herlade 128 bit 256 bit 512mb bilmemne muhabbeti sarmış ortalığı
bkadem 4.10.2010 21:14:05
quote:

Orijinalden alıntı: ahmetkep

Aslına bakarsanız GT 240 ddr 5 le bile kıyaslamamak gerekir.Kıyas edilmemesi gereken nokta ise GT 430 un GF108 Gpu'su.Standart versiyonlarının yanı sıra OC versiyonları ile 5750 yi geçeceğini düşünüyorum.Orjinal saat hızlı modellerindede kendi imkanlar çerçevesinde yapılan OC lerde başarımı ciddi şekilde arttıracaktır.
Çünkü fermi Gpu'ları iyi OC oluyor . Durum bu şekilde giderse orta segmentte tavsiye edilebilir bir kart olacaktır.Tabi bunlar ilk izlenimlerim.


Yani sizde fazla uçmuşsunuz. Gt 430 olsa olsa 5570'e eşit olur ve iyi overclock olursa 5670'e denk gelir.

Bana göre Nvidianın çıkardığı veya çıkaracağı modellerde Ati'ye göre aşağıdaki gibi bir sıralama olması mutemel.

Nvidia gts 450 128 bit = Ati 5750
Nvidia gts 440 = Ati 5670
Nvidia gts 430 = Ati 5570
Nvidia gts 420 = Ati 5450
Nvidia gts 410 = Ati 5350
DigitalWorld 4.10.2010 19:47:01
8800GTS gibi özellikler.

Eğer 320MB GTS 1024p de yeterli geldi ise orta seviye crysis için. Bu da yeter herhalde.


Hakikaten ya. Son zamanlarda kart güçleri epey arttı. 3-5 iş hatlarından. 1000 lerce iş hatlarına.
Del Murder 4.10.2010 19:44:29
git al 9600gt
10 kişi gts 450 demiş biraz forumu araştırırsan zaten burda bu tartışmayı yaptığın yaptığın için özür dileyeceksin...
serenissimo 4.10.2010 19:09:51
hayır zaten gpu yada bellek hızlarını karşılaştırmıyorum ama pixel , texture ve bandwith hızlarının karşılaştırması beni kararsız bırakıyor ?
ahmetkep 4.10.2010 19:03:36
quote:

Orijinalden alıntı: serenissimo

2 gb lik bir kartın performansı fazla arttırmadığını biliyorum ama 512 mb. ile 1 gb. lik bir kart arasında kayda değer bir performans farkı var diye biliyorum daha önce thgtr de okuduğum bir inceleme bu yöndeydi ,

müşavir hocam verdiğiniz linkteki değerleri inceledim ama işte bu 512 mb. 1 gb farkı beni durduruyor neden derseniz ; 512 mb lik bir oc li 9600 gt ile 1 gb lik bir gts 450 oc versiyonunun , gpu z değerleri tıpatıp aynı , bu gerçi beni de çelişkiye düşürdü , kartların rop sayıları eşit ama shader sayıları 192 ye 64 , buna rağmen pixel ve texture fillrate değerleri eşite çok yakın , bandwith değerleri ise eşit ki 9600 gt 512 gddr3 bellekli olmasına rağmen... ahmet kep arkadaşımızda haklı olabilir ?

ama performansta önemli olan pixel , texture ve bandwith değerleri değil mi ? yanlış biliyorsam doğrusunu öğrenmek isterim ?

herşeyi geride bıraktık . mimari yapısı farklı.9600 gt ;g94 gpu'su ve 65 nm iken , gts450 ;gf108 gpu'su ve 40 nm ile üretilmiş.Performans farkını bunlar ortaya çıkarıyor.65 nm de gpu 600 olan bir kartı 40 nm deki gpu hızı 600 olan bir kart ile kıyaslıyamazsın.
serenissimo 4.10.2010 18:58:12
linki burada oc li bir 512 mb. 9600 gt gpu z değerleri dangerousx arkadaşımız göndermiş
http://forum.donanimhaber.com/m_43158436/tm.htm

buda evganın oc li bir modelinin gpu z değerleri ; linkin aşağılarına doğru görünüyor , hatta burada 9600 gt nin bandwith değeri gts 450 den daha yüksek 60 a 70 gb/s
http://hardwarebistro.com/index.php?option=com_simple_review&Itemid=84&review=158-EVGA-GeForce-GTS450-OC-Review
kovadogs 4.10.2010 18:56:27
quote:

Orijinalden alıntı: MÜŞAVİR


quote:

Orijinalden alıntı: serenissimo


quote:

Orijinalden alıntı: damn2u

9600gt ile gts450 aynı kefeye kondu ya helal olsun vallahi.

Gt430 şu anki gt240 ddr5 performansını verebilecek mi acaba? Verse bile fiyatı ne olacak merak konusu.



zaten aynı kefede bellek aktarım ve texture fillrate leri neredeyse kafa kafaya tabii 96 wattlık modelle , avantajı dx 11 desteği ve bazı yeni yazılımsal özellikler 9600 gt nin 256 bit bellek veriyoluna sahip olduğunu unutmayalım


GTS450 9600GT den çok çok daha iyi bir karttır. 9600GT yi GTS450 ile mukayese etmek dahi ayıptır.

+1
serenissimo 4.10.2010 18:53:46
2 gb lik bir kartın performansı fazla arttırmadığını biliyorum ama 512 mb. ile 1 gb. lik bir kart arasında kayda değer bir performans farkı var diye biliyorum daha önce thgtr de okuduğum bir inceleme bu yöndeydi ,

müşavir hocam verdiğiniz linkteki değerleri inceledim ama işte bu 512 mb. 1 gb farkı beni durduruyor neden derseniz ; 512 mb lik bir oc li 9600 gt ile 1 gb lik bir gts 450 oc versiyonunun , gpu z değerleri tıpatıp aynı , bu gerçi beni de çelişkiye düşürdü , kartların rop sayıları eşit ama shader sayıları 192 ye 64 , buna rağmen pixel ve texture fillrate değerleri eşite çok yakın , bandwith değerleri ise eşit ki 9600 gt 512 gddr3 bellekli olmasına rağmen... ahmet kep arkadaşımızda haklı olabilir ?

ama performansta önemli olan pixel , texture ve bandwith değerleri değil mi ? yanlış biliyorsam doğrusunu öğrenmek isterim ?
ahmetkep 4.10.2010 18:25:17
@serenissimo
ekran kartlarında artık bellek neredeyse en son performansı etkileyecek esas oldu.hala bilinçsiz kullanıcılar kartların bellek ile performansının arttığını sanıp alıyorlar.Aynı model bir kartın (shader ,gpu saati v.s aynı olan bir kartın) 2 gb ddr2 li ve 512 mb ddr3 lü modellerini çıkarsınlar.hiç performans testi ıvır zıvırına bakmadan 512 mb ddr3 lüsünü alırım.
MÜŞAVİR 4.10.2010 18:06:59
quote:

Orijinalden alıntı: serenissimo

müşavir hocam verdiğiniz linkteki değerlere kesinlikle katılmıyorum çünkü 1 gb bellekli bir kartla 512 mb. bellekli bir kart kıyasa alınmış , artı gts450 oc versiyon 9600 gt ise standart değerlerde ; oc edilmiş ve 1 gb. belleğe sahip bir 9600 gt ile karşılaştırılırsa kesinlikle gts 450 9600 gt yi geçemez geçsede çok önemsiz bir farkla geçebilir (dx11 hariç)

malum oyunlarda 1 gb. bellek ile 512 mb. bellek arasında hatırı sayılır bir performans farkı var , bu sebeple 9600 gt bir kartı , tabii 1 gb. ve iyi oc edilmiş bir versiyonunu kesinlikle sadece dx11 farkı sebebi ile bir gts450 ile değiştirmem , ancak gtx 460 düşünürüm.


Keşke böyle önyargılı olup, gözlerinizi kapatacağınıza bu kadar kişinin ve yapılan tonla testin sonuçlarını inceleseniz ne kadar güzel olacak.
serenissimo 4.10.2010 18:02:58
müşavir hocam verdiğiniz linkteki değerlere kesinlikle katılmıyorum çünkü 1 gb bellekli bir kartla 512 mb. bellekli bir kart kıyasa alınmış , artı gts450 oc versiyon 9600 gt ise standart değerlerde ; oc edilmiş ve 1 gb. belleğe sahip bir 9600 gt ile karşılaştırılırsa kesinlikle gts 450 9600 gt yi geçemez geçsede çok önemsiz bir farkla geçebilir (dx11 hariç)

malum oyunlarda 1 gb. bellek ile 512 mb. bellek arasında hatırı sayılır bir performans farkı var , bu sebeple 9600 gt bir kartı , tabii 1 gb. ve iyi oc edilmiş bir versiyonunu kesinlikle sadece dx11 farkı sebebi ile bir gts450 ile değiştirmem , ancak gtx 460 düşünürüm.
muvaZaa xD 4.10.2010 16:18:26
quote:

Orijinalden alıntı: serenissimo

sanırım pek yoktur hatta daha bile azdır , çünkü gts 450 zaten 9600 gt ayarında. şayet gts 450 128 bit yerine 192 bit yada 256 bit olsa idi kesinlikle 9600 gt yerine tercih edilebilirdi ama bence gtx 260 gtx 460 haricinde hala bunlardan daha iyi bir kart.


bu nasıl kıyaslamadır ya oldu olacak 9500 gt deseydin gts 450= hd 5750
ahmetkep 4.10.2010 15:29:26
Aslına bakarsanız GT 240 ddr 5 le bile kıyaslamamak gerekir.Kıyas edilmemesi gereken nokta ise GT 430 un GF108 Gpu'su.Standart versiyonlarının yanı sıra OC versiyonları ile 5750 yi geçeceğini düşünüyorum.Orjinal saat hızlı modellerindede kendi imkanlar çerçevesinde yapılan OC lerde başarımı ciddi şekilde arttıracaktır.
Çünkü fermi Gpu'ları iyi OC oluyor . Durum bu şekilde giderse orta segmentte tavsiye edilebilir bir kart olacaktır.Tabi bunlar ilk izlenimlerim.
MÜŞAVİR 4.10.2010 15:13:20
quote:

Orijinalden alıntı: serenissimo

kıyas etmek bile ayıptır demişsiniz ama bunu neden yazdığınızı bana teknik olarakta açıklarsanız sevinirim.


Rakamlara çok takılmayın. HD2900XT 512 bit ti ama 256 bit kartlara karşı yıkılmıştı.

http://www.techpowerup.com/reviews/Zotac/GeForce_GTS_450_Amp_Edition/28.html Şu sayfaya gözatmanız yeterli.
serenissimo 4.10.2010 15:07:41
quote:

Orijinalden alıntı: MÜŞAVİR


quote:

Orijinalden alıntı: serenissimo


quote:

Orijinalden alıntı: damn2u

9600gt ile gts450 aynı kefeye kondu ya helal olsun vallahi.

Gt430 şu anki gt240 ddr5 performansını verebilecek mi acaba? Verse bile fiyatı ne olacak merak konusu.



zaten aynı kefede bellek aktarım ve texture fillrate leri neredeyse kafa kafaya tabii 96 wattlık modelle , avantajı dx 11 desteği ve bazı yeni yazılımsal özellikler 9600 gt nin 256 bit bellek veriyoluna sahip olduğunu unutmayalım


GTS450 9600GT den çok çok daha iyi bir karttır. 9600GT yi GTS450 ile mukayese etmek dahi ayıptır.


kıyas etmek bile ayıptır demişsiniz ama bunu neden yazdığınızı bana teknik olarakta açıklarsanız sevinirim.
WinteR 4.10.2010 15:03:18
GTS 250'den kötü,GT240'dan iyi bir kart olacaktır, güç tüketimi GT240'dan bile iyi olması gayet güzel, gpu'nun oc kapasitesi yüksek olacaktır.
MÜŞAVİR 4.10.2010 14:05:09
quote:

Orijinalden alıntı: serenissimo


quote:

Orijinalden alıntı: damn2u

9600gt ile gts450 aynı kefeye kondu ya helal olsun vallahi.

Gt430 şu anki gt240 ddr5 performansını verebilecek mi acaba? Verse bile fiyatı ne olacak merak konusu.



zaten aynı kefede bellek aktarım ve texture fillrate leri neredeyse kafa kafaya tabii 96 wattlık modelle , avantajı dx 11 desteği ve bazı yeni yazılımsal özellikler 9600 gt nin 256 bit bellek veriyoluna sahip olduğunu unutmayalım


GTS450 9600GT den çok çok daha iyi bir karttır. 9600GT yi GTS450 ile mukayese etmek dahi ayıptır.
serenissimo 4.10.2010 13:19:52
quote:

Orijinalden alıntı: damn2u

9600gt ile gts450 aynı kefeye kondu ya helal olsun vallahi.

Gt430 şu anki gt240 ddr5 performansını verebilecek mi acaba? Verse bile fiyatı ne olacak merak konusu.



zaten aynı kefede bellek aktarım ve texture fillrate leri neredeyse kafa kafaya tabii 96 wattlık modelle , avantajı dx 11 desteği ve bazı yeni yazılımsal özellikler 9600 gt nin 256 bit bellek veriyoluna sahip olduğunu unutmayalım
yenerbalcı 4.10.2010 13:08:44
Performansı GT 240 DDR5 ayarında olur
http://www.nvidia.com/object/product_geforce_gt_240_us.html
damn2u 4.10.2010 13:03:44
9600gt ile gts450 aynı kefeye kondu ya helal olsun vallahi.

Gt430 şu anki gt240 ddr5 performansını verebilecek mi acaba? Verse bile fiyatı ne olacak merak konusu.
serenissimo 4.10.2010 12:52:54
sanırım pek yoktur hatta daha bile azdır , çünkü gts 450 zaten 9600 gt ayarında. şayet gts 450 128 bit yerine 192 bit yada 256 bit olsa idi kesinlikle 9600 gt yerine tercih edilebilirdi ama bence gtx 260 gtx 460 haricinde hala bunlardan daha iyi bir kart.
Batuist 4.10.2010 12:40:49