TTNET
HAFTANIN
TTNET DESTEK
HİZMET ÖZETİ
- 27484 TTNET Kullanıcısına hizmet verildi.
Casper Logitech Kariyer.net
Panasonic Toughbook CF-19, Sandy Bridge platformuna güncellendi AMD'nin yeni nesil Fusion A serisi işlemcilerinin tamamı detaylandı HABERE ATLA YORUMLARI GÖR (43) YORUM YAZ

tarafından 10 Haziran 2011, Cuma 08:37 tarihinde yazıldı Donanımhaber TR

AMD'nin 6 çekirdekli Phenom II X6 işlemcilerinin tamamı emekli oluyor
Ekspres Haber Erdi ÖZÜAĞ "Fx57"
43

İkisi 8 çekirdekli diğer ikisi ise modeline göre 4 ve 6 çekirdekli dört yeni Bulldozer FX işlemcisini üçüncü çeyrekte pazara sunmaya hazırlanan AMD, güncel yol haritasına göre, yıl sona ermeden önce Bulldozer FX serisi dört yeni işlemci daha sunarak 2012 yılına 8 yeni model ile girmeyi planlıyor. Yeni işlemcilere yer açabilmek için eski modellerle yollarını ayırmaya hazırlanan AMD, Phenom II X6 serisi 6 çekirdekli işlemci ailesinin güncel tüm modellerini emekli etmeye hazırlanıyor.

AMD'nin resmi dökümanına göre, Phenom II X6 ailesinin güncel tüm modelleri yıl sona ermeden sonlandırılacak ve alınan final siparişlerin sevkiyatları da önümüzdeki yılın ilk çeyreği ile birlkte tamamlanacak. AMD'nin 6 çekirdekli işlemcilerinden Phenom II X6 1045T ve Phenom II X6 1055T'nin hem 95 Watt hem de 125 Watt kapasiteli modelleri üçüncü çeyrekte Phenom II X6 1065T, 1075T, 1090T ve 1100T ise yıl sonu itibariyle emekli edilmiş olacaklar. 2012 ile birlikte AMD'nin üst seviye performans işlemcilerini Bulldozer FX modelleri, orta seviye performans segmentini ise Fusion A serisi işlemciler oluşturacak.

Bu haberin bağlantısı
URL
Yorumlar eskiden yeniye doğru listelenmektedir. Sıralamayı değiştirmek için sağdaki menüyü kullanabilirsiniz.
defender 14.6.2011 08:28:29
quote:

Orijinalden alıntı: 6.cadde

AMD işlemci aldım, 6870+6850 CF yaptım hiç encode felan yapmadım. benim için oyundaki performansı önemli.

Tamamdır işte, ne istediğini bildikten sonra problem yok.Oyun ağırlıklı takılıyorsan, o kadar döküman ve kullanıcı yorumu varken amd seçip cf yapıp max oyun performansı beklemen, senin hatan.
Ayrıca hiç bir işlemci sadece oyun baz alınarak tüm kullanım alanlarında kral ilan edilemez !!!
Yoksa bunun diğer bir boyutu, "oyun da iyiyse her konuda iyidir" veya "oo böyle fps alıyorsa multitaskingde nası kopar kim bilir" gibi yorumlara varır...
6.cadde 14.6.2011 01:00:14
AMD işlemci aldım, 6870+6850 CF yaptım hiç encode felan yapmadım. benim için oyundaki performansı önemli.
defender 14.6.2011 00:27:42
Mevzuyu direkt oyundan vurmuşsun.Ben de şöyle bir örnek vereyim sürekli encoding işiyle uğraşan ve ağır multi-tasking takılan bir kullanıcı için f/p ürünü kayıtsız X6'dır.
Tek taraflı güç mutlak güç değildir.Misal 2500K cf'ye de sli'ye de gayet yetebiliyorken, x6'dan çok üstün iken neden çok çekirdek kullanan uygulamalarda yanından dahi geçemiyor ?
Ayrıca stabiliteden de bahsedilmiş, ben x6'daki çoklu uygulama stabilizasyonunu sandy bridge'de göremedim.
Not: Performans demiyorum stabilizasyon diyorum...
6.cadde 13.6.2011 13:47:19
quote:

Orijinalden alıntı: defender

X6 işlemciyle yarı yolda kalacak bir kullanıcı olduğunu düşünmüyorum.Tabi psikolojik olarak bir nefret oluştuysa "ramden dolayı reset atsa" dahi kabahat işlemciye patlayacaktır.



düşün bence, ben yarı yolda kaldım.

@kvo35

eşşek gibi o.c olması önemli değil ki, oc/p oranı önemli.

intel i5lerde 100 mhz artırırsan %1 performans artışı olursa amd x6larda 100 mhz artırınca %0.1 performans artışı olur. ( misal)

yabancı forumları ben de çok geziyorum. Adamların net olarak söyledikleri AMD platform sahibi ( Dragon, Scorpius bilmem ne) ama o platforma uyup CF yaparsanız yanılırsınız çünkü AMD işlemciler CF sistemi dengeleyemecek kadar düşük performanstalar.

işlemci yapmışsın platform uydurmuşsun ama işlemcin CFyi tam olarak verimli kullanmaya izin vermiyo çünkü düşük performanslı.

( kısaca CF yapacaklar AMD almasın, diğer durumlarda f/p oranına göre alınabilir. Sadece işlemci değil; AMD anakartlar da uygun fiyatlı )

AMDyi savunanlar birkaç oyun gösteriyor intel + cf vs AMD +cf şekinde testleri, intel birkaç fps fazla almış. ama bu her durumda böyle değil. bazı oyun ve uygulamalar CPU ağırlıklı olabiliyor. bu durumda da AMd işlemci elinizde patlıyor. CF için geçerli bir durum.
ferdinec 13.6.2011 11:59:06
ben şunu anlamış değilim amd x6 üretmeyecek olması senin alindeki işlemcinin emekliye ayrılması ile ne alakası var sen elindeki işlemcin iyimi sana yetiyormu o önemli gelelim x61055t ye ben sevmedim hala pişmanım aldığıma evde 2 bilgisayar var intel daha satabil yada benim yapamadığım ramdan vs dolayı eksiklik var ama kesinlikle ön yargı değil
defender 13.6.2011 00:58:13
quote:

Orijinalden alıntı: kvo35

ben sadece kendi yorumumu yaptım ve düşüncemi belirttim . ayriyetten tercih meselesi bir şey merak etmenize yada düşünmenize gerek yok sanırım ?


Bu göreceli bir mevzu değil ki.Yaptığın işle alakalı, kağıt üzerindeki değerler en fazla %1-2 farkeder.(yani hemen hemen aynıdır)
Sen ucuzluk ve kötü olma kafasından ortaya yorum atarsan cevabını da alırsın.Ki keza buna intel örneği olarak da, hala extreme Q serileri ve 1366 socket i7'ler 2500K'dan pahalı.Ama performansta dövdükleri yerden fazla dövüldükleri yerler mevcut !!!
Senin mantığa göre adamların bir bildiği var demek ki gibi mi düşünmeli insanlar?

X6 işlemciyle yarı yolda kalacak bir kullanıcı olduğunu düşünmüyorum.Tabi psikolojik olarak bir nefret oluştuysa "ramden dolayı reset atsa" dahi kabahat işlemciye patlayacaktır.
_Dominic_Toretto_ 12.6.2011 16:10:57
quote:

Orijinalden alıntı: EgoisTe91

quote:

Neden 6 çekirdek ki zaten? 6 çekirdeği kullanan uygulama var mı ki

Elbette var. En basit şekilde anlatmak gerekirse oyun oynuyorsun oyun 4 çekirdek kullanıyor ama arkada DHyi açmışsın ve müzik çalıyor. Eğer oyunu oynarken müzik dinlersen fps düşecek ama müzik dinlemekte istiyorsun bu durumda 6 çekirdek işe yarar. Bu oyun içindi program desen 6 değil 16 çekirdek kullanabilecek programlar var.


Müzik FPS' yi nasıl ve ne kadar düşürür ?
EgoisTe91 12.6.2011 15:48:44
quote:

Neden 6 çekirdek ki zaten? 6 çekirdeği kullanan uygulama var mı ki

Elbette var. En basit şekilde anlatmak gerekirse oyun oynuyorsun oyun 4 çekirdek kullanıyor ama arkada DHyi açmışsın ve müzik çalıyor. Eğer oyunu oynarken müzik dinlersen fps düşecek ama müzik dinlemekte istiyorsun bu durumda 6 çekirdek işe yarar. Bu oyun içindi program desen 6 değil 16 çekirdek kullanabilecek programlar var.
kvo35 12.6.2011 15:23:08
ben sadece kendi yorumumu yaptım ve düşüncemi belirttim . ayriyetten tercih meselesi bir şey merak etmenize yada düşünmenize gerek yok sanırım ?
aleka 12.6.2011 11:25:11
Neden 6 çekirdek ki zaten? 6 çekirdeği kullanan uygulama var mı ki
tan 12.6.2011 11:22:26
quote:

Orijinalden alıntı: karmaşık


quote:

Orijinalden alıntı: kvo35

yeni 1055t li sistem toplamıştım .gelecek sene pc nin taksitleri bittiginde artık amd sistem almayacagım .topladıgım kasa bana 1700TL mal olmuştu seneye fiyatı neyse 300tl fazla verip intel ve nvdia sistem toplarım uzun süre güncelligini korur ! nasılsa amd nin çıkacak x8 işlemcileri de beklendigi gibi olmayacak . zaten 1055t aldıgımada pişman oldum performansının hakketen x4lerden çok bir farkı yok .birde oyunlarda x6 kullanmıyor x4 almak mantıklı olandı yada en azından çarpan kilidi olmadıgı için x61090t almam gerekiyordu.


1055t li sistem hangi ihtiyacını görmüyorda seneye intel-nvidialı sistem toplama ihtiyacı duyuyorsun.

Bak bende Merak ettim doğrusu! ama arkadaşımız herhalde bilgisayarın yaptığı işlemlerde saniyelerin bile önemli olduğu ve gelir elde ettiği işlermi yapıyor diye düşünüyor insan.
isk0rpit 12.6.2011 11:17:27
quote:

Orijinalden alıntı: karmaşık


quote:

Orijinalden alıntı: kvo35

yeni 1055t li sistem toplamıştım .gelecek sene pc nin taksitleri bittiginde artık amd sistem almayacagım .topladıgım kasa bana 1700TL mal olmuştu seneye fiyatı neyse 300tl fazla verip intel ve nvdia sistem toplarım uzun süre güncelligini korur ! nasılsa amd nin çıkacak x8 işlemcileri de beklendigi gibi olmayacak . zaten 1055t aldıgımada pişman oldum performansının hakketen x4lerden çok bir farkı yok .birde oyunlarda x6 kullanmıyor x4 almak mantıklı olandı yada en azından çarpan kilidi olmadıgı için x61090t almam gerekiyordu.


1055t li sistem hangi ihtiyacını görmüyorda seneye intel-nvidialı sistem toplama ihtiyacı duyuyorsun.



O sistem seni 5 yıl uçurur rahat ol güncel işlemci olayı tamamen yalan eğer işine görüyorsa herzaman günceldir.
karmaşık 12.6.2011 10:17:37
quote:

Orijinalden alıntı: kvo35

yeni 1055t li sistem toplamıştım .gelecek sene pc nin taksitleri bittiginde artık amd sistem almayacagım .topladıgım kasa bana 1700TL mal olmuştu seneye fiyatı neyse 300tl fazla verip intel ve nvdia sistem toplarım uzun süre güncelligini korur ! nasılsa amd nin çıkacak x8 işlemcileri de beklendigi gibi olmayacak . zaten 1055t aldıgımada pişman oldum performansının hakketen x4lerden çok bir farkı yok .birde oyunlarda x6 kullanmıyor x4 almak mantıklı olandı yada en azından çarpan kilidi olmadıgı için x61090t almam gerekiyordu.


1055t li sistem hangi ihtiyacını görmüyorda seneye intel-nvidialı sistem toplama ihtiyacı duyuyorsun.
kvo35 12.6.2011 03:36:02
quote:

Orijinalden alıntı: 6.cadde


quote:

Orijinalden alıntı: kvo35

yeni 1055t li sistem toplamıştım .gelecek sene pc nin taksitleri bittiginde artık amd sistem almayacagım .topladıgım kasa bana 1700TL mal olmuştu seneye fiyatı neyse 300tl fazla verip intel ve nvdia sistem toplarım uzun süre güncelligini korur ! nasılsa amd nin çıkacak x8 işlemcileri de beklendigi gibi olmayacak . zaten 1055t aldıgımada pişman oldum performansının hakketen x4lerden çok bir farkı yok .birde oyunlarda x6 kullanmıyor x4 almak mantıklı olandı yada en azından çarpan kilidi olmadıgı için x61090t almam gerekiyordu.


ne bekliyordun x6 1055+ anakart + xfx 6850yi satıp intel i5 2500k ve anakart aldım. CF sistemi bozdum zaten AMD ile performans olmuyordu.


abi nasıl ne bekliyordum ? bekledigim şey performanstı:)1055t-1075t çarpan kilidi kapalıda olsa eşşek gibi OC potansiyeli olan işlemciler. intel i7 2.8ghz 3.8ghz OC yapıyoruz hem genel hemde oyun performanslarında deli gibi fark yaratıyor ama amd 1055t yada 75T için böyle bir şey söz konusu degil. 3.5 ghz ten sonra ,kesinlikle hiç bir fark göremezsiniz! zaten görülemiyorda sadece " vay ben işlecimi 3.8ghz-4.0ghz oc yaptım" ego sundan öteye gidemiyor.

şöyle birşeyde var donanım hiç bir şekilde türk forumlarında okuyarak anlaşılamıyor buna donanım haber dahil amd x6 lar için "off süper,off harika,her türlü performansı verir" tabirleri kullanıylıyorki başlı başına bir yalan! sonucta gittim yabancı forumlara bir göz attım amd x6 serisinden 1055t -1075t ve türevleri tavsiye edilmiyor . ha napıcaktık biraz daha para koyup ve üşenmeyip BE serisi bir işlemci alıcaktık olmadı nasip degilmiş cahilligimize geldi bilemeden 1055t gibi emeklligine gelmiş bir işlemci aldık.

sanırım senin yaptıgın gibi yakın zamanda olmasada komple intele geçiş yapacagım.

AMD çocuk kandırmaktan öteye gidemiyor bence . kapitalizmin kuralıdır "ucuz olan şeyde kalite aramayın,yoksa ucuz olmazdı"
Chris Brown 11.6.2011 18:08:22
Stok hızlarda istenilen performans yakalanamadığı yada üretim maliyetinden dolayıdır. Eski çipsetlerde sorun çıkmasında varsın kaldırsınlar pII X6 ları
_Dominic_Toretto_ 11.6.2011 18:05:39
Neden 6 çekirdekli. 2 ve 4 yok hiç
6.cadde 11.6.2011 17:55:54
quote:

Orijinalden alıntı: kvo35

yeni 1055t li sistem toplamıştım .gelecek sene pc nin taksitleri bittiginde artık amd sistem almayacagım .topladıgım kasa bana 1700TL mal olmuştu seneye fiyatı neyse 300tl fazla verip intel ve nvdia sistem toplarım uzun süre güncelligini korur ! nasılsa amd nin çıkacak x8 işlemcileri de beklendigi gibi olmayacak . zaten 1055t aldıgımada pişman oldum performansının hakketen x4lerden çok bir farkı yok .birde oyunlarda x6 kullanmıyor x4 almak mantıklı olandı yada en azından çarpan kilidi olmadıgı için x61090t almam gerekiyordu.


ne bekliyordun x6 1055+ anakart + xfx 6850yi satıp intel i5 2500k ve anakart aldım. CF sistemi bozdum zaten AMD ile performans olmuyordu.
kvo35 11.6.2011 17:47:05
yeni 1055t li sistem toplamıştım .gelecek sene pc nin taksitleri bittiginde artık amd sistem almayacagım .topladıgım kasa bana 1700TL mal olmuştu seneye fiyatı neyse 300tl fazla verip intel ve nvdia sistem toplarım uzun süre güncelligini korur ! nasılsa amd nin çıkacak x8 işlemcileri de beklendigi gibi olmayacak . zaten 1055t aldıgımada pişman oldum performansının hakketen x4lerden çok bir farkı yok .birde oyunlarda x6 kullanmıyor x4 almak mantıklı olandı yada en azından çarpan kilidi olmadıgı için x61090t almam gerekiyordu.
6.cadde 11.6.2011 17:02:22
quote:

Orijinalden alıntı: mugurgok

Yakında pazarda amd kalmayacak !
adamların ne yaptığı belli değil, önce buldozeri çıkar sonra çek pazardan. Ne adamlar yaa


AMDnin batması kıyamet alameti. AMD batarsa sen bu yazıları yazmak için internet kafeye gelip saati 4 veya 5TLden hesap ödemek zorunda kalacaksın.

i8ler i9lar 5bin dolardan aşağı satılmaz artık.

AMd cpu konusunda kötü evet ama GPUda harbi lider bir firma. yakında mobil işlerde de yaygınlaşacak.
Emre Demirel 11.6.2011 16:47:59
quote:

Orijinalden alıntı: mugurgok

Yakında pazarda amd kalmayacak !adamların ne yaptığı belli değil, önce buldozeri çıkar sonra çek pazardan. Ne adamlar yaa


abi sen ne içtin ya

sonuna kadar amdciyim israillilere asla para yatırmam gerekirse teknolojide 10 yıl geriden gelirim genede amd işlemci alırım
soar.kerrigan 10.6.2011 23:17:40
arkadaşım ne diyorum. 980 bizim x4 ün yerine geldi. 3.7 de turbosuz çalışıyor. 3.7 de çalışan x6 çıkacak. donanımhaber yerine yabancı güvenilir sitelere bakarsanız görürsünüz.
alpa07 10.6.2011 23:11:43
bu kötü oldu
soar.kerrigan 10.6.2011 22:49:56
yeni x6 gelicek ondan kaldırdılar. 980 in 6 çekirdeklisi gibi bişey.
mugurgok 10.6.2011 22:36:55
Yakında pazarda amd kalmayacak !
adamların ne yaptığı belli değil, önce buldozeri çıkar sonra çek pazardan. Ne adamlar yaa
acbold 10.6.2011 17:37:35
"ben demiştim" idarelik çıkarılan işlemcilerdi zaten.hiç şaşırtmadı beni. yenileri güzel olsun bari.
interyasin 10.6.2011 16:30:30
zaten ph2 quaddan sonra boşa çıkmıştı pek hatta hiç getirisi olmadı
Batuist 10.6.2011 15:50:14
2011 AMDnin yılı olcak dedik hala olcak bekliyoruz..
drserk 10.6.2011 14:16:16
quote:

Orijinalden alıntı: cem650

bence buldozer işlemci yerine x6 alacakları için x6 yı piyasada kaldırmak ve mecbur yapmak için x6 işlemciyi kaldırıyorlar.... fiyatını düşürmek zorunda kalacakları için ve fiyat düşüncede insanlar x6 işlemci alıp aynı performansı yakalayacağı için x6 satışını durduruyorlar...


+1 000 000
cem650 10.6.2011 13:05:47
bence buldozer işlemci yerine x6 alacakları için x6 yı piyasada kaldırmak ve mecbur yapmak için x6 işlemciyi kaldırıyorlar.... fiyatını düşürmek zorunda kalacakları için ve fiyat düşüncede insanlar x6 işlemci alıp aynı performansı yakalayacağı için x6 satışını durduruyorlar...
napolyon94 10.6.2011 12:09:24
Kullanmak nasip olmadi
WinteR 10.6.2011 12:08:02
Üretim maliyetleri ve performansından dolayı kalkacaktır, yeni seri geldiğinde X6'lar hem yavaş hemde pahalı olacak.
NasreddinHoca 10.6.2011 12:03:06
x6 lar tarihe altın harflerde adını yazdıramadan gitti
Rainbow6 10.6.2011 11:06:59
AMD nin her zaman yaptigi bi olaydir bu pat diye bitirir seriyi ama hicde caktirmaz son dakkaya kadar insanlarda guncel islemci aldigini zanneder dikkat ederseniz ortada ne buldozer nede adam gibi fusion islemci var nede test verileri ama ortadan kalkacak islemciler belli ustelik kisa surede .. bana sorarsaniz iyi oldu cunku AMD nin mevcut islemcilerine bakarsaniz yeni i3 ler bile zorluyor bu islemcileri bari yeni seride bisiler cikarabilse
Recharged 10.6.2011 10:44:55
O zaman benim gibi sabredemeyip X6 alanlar emekli bir işlemci satın aldılar.
maliahmet 10.6.2011 10:38:18
bence x8lerde x6 gibi olacaklar performans olarak o yüzden x6 lar kalkacak
drserk 10.6.2011 10:38:00
quote:

Orijinalden alıntı: _XpLoSiVe_

beklendiği gibi X6 serisi tam bir fiyaskodur..


fiyasko dediğin olayda çıktığı zamanda piyasadaki hangi pahalı intel işlemciden(900-1000 dolarlık işlemcileri demiyorum tabi) geri kalır yanı oldu ki? her işimizi de görüyoruz.. beklentilerimiz farklı olabilir ama fiyasko denecek bir yanını da görmedim
_XpLoSiVe_ 10.6.2011 10:17:58
beklendiği gibi X6 serisi tam bir fiyaskodur..
symbiat 10.6.2011 10:15:06
sebep 8 çekirdekli işlemciler için üretim bandında yer kazanmak da olabilir, yada piyasada randımanı yeni bulldozerler e yakın işlemci bırakmamak da olabilir. malum işlemcinin saat hızı sorunu olduğu ve x6 lardan yavaş olabileceği gibi spekülasyonlarda var.
GUERRA 10.6.2011 10:07:59
kıyak emeklilik diye buna denir. sürede milletvekillerini geçtiler
EgoisTe91 10.6.2011 10:04:59
Onlar yapmasa ben yapacaktım.
Process64 10.6.2011 09:11:37
quote:

Orijinalden alıntı: lazerboy

Neden x4'ler değil de x6'lar?

Çoğunluk bu işlemcileri oyun için aldığı ve x4'lerden (oyunlarda) farklı olmadığı için olabilir.
peters 10.6.2011 09:03:41
Bakalım bu durum fiytlaranasıl yansıyack.
lazerboy 10.6.2011 08:51:31
Neden x4'ler değil de x6'lar?
Durum Üyeyim Üye Değilim
E-Posta
Mesaj

Güvenlik Kodu Güvenlik kodu   Güvenlik kodunu göremiyorsan buraya tıkla