TTNET
HAFTANIN
TTNET DESTEK
HİZMET ÖZETİ
- 24594 TTNET Kullanıcısına hizmet verildi.
Casper Logitech
Kaydol

Kullanıcı Adı

Şifre

Beni Hatırla Şifremi Unuttum
MSI'dan oyun odaklı yeni dizüstü bilgisayar; GT780DX ASUS : Ultrabook modelleri $600-900$ arasında olabilir ancak fiyatın yükselme ihtimali var HABERE ATLA YORUMLARI GÖR (87) YORUM YAZ

tarafından 6 Eylül 2011, Salı 09:00 tarihinde yazıldı Donanımhaber TR

AMD'nin pazara sunacağı Bulldozer FX işlemcileri ve saat hızları
Günlük Haber Erdi ÖZÜAĞ "Fx57"
87
AMD'nin yeni nesil Bulldozer FX işlemcileri için artık son dönemece girilmek üzere. Geçtiğimiz hafta düzenlenen IFA 2011 Fuarı'nda FX işlemcili sistemi basın mensuplarına gösteren AMD, yüksek performans segmentindeki yeni işlemcilerini önümüzdeki birkaç hafta içerisinde pazara sunmaya hazırlanıyor. AMD cephesinden gelen son bilgiler, merakla beklenen yeni nesil işlemcilerin tüm detaylarını  gözler önüne seriyor.
 
 
AMD'nin mevcut yol haritasına göre, Bulldozer mimarisini temel alan yeni nesil FX işlemcilerinin ilk etaptaki en hızlı temsilcisi FX-8150 olacak.  Standart olarak 3.6GHz'de çalışan işlemci Turbo Core 2.0 teknolojisi sayesinde 4.2GHz'e kadar otomatik olarak çıkabilecek ve 125 Watt TDP değeri ile gelecek. Daha hızlı model olarak FX-8170'ten bahsediliyor olsa bile, AMD'nin mevcut takvimine göre Aralık ayına kadar daha hızlı model çıkmayabilir.
 
Bulldozer ailesinin 8 çekirdekli ikinci modeli ise FX-8120 olacak. Standart olarak 3.1GHz'de çalışan bu işlemci Turbo Core 2.0 teknolojisiyle 4GHz'e kadar çıkabiliyor. FX-8000 ailesinin yani 8 çekirdekli FX işlemcilerin üçüncü ve en yavaş temsilcisi FX-8100 ise standart olarak 2.8GHz'de çalışıyor ve 3.7GHz'e kadar çıkabiliyor. Bu üç işlemci arasında FX-8150 modeli sadece 125 Watt TDP ile gelirken, FX-8120 modelinin hem 125W hem de 95W, FX-8100 ise 95W TDP ile geliyor.
 
 
AMD'nin 6 çekirdekli ilk ve muhtemelen yıl sonuna kadar tek modeli olacak FX-6100 standart olarak 3.3GHz'de görev yapıyor ve 3.9GHz'e kadar çıkabiliyor. Bu işlemci için belirlenen ısıl tasarım gücü ise 95 Watt. Dört çekirdekli Bulldozer FX'lere baktığımızda ise AMD'nin ilk etapta iki model planladığını görüyoruz. Bu modellerden FX-4170 standart olarak 4.2GHz'de çalışırken, FX-4100 ise 3.6GHz'de çalışıyor ve bu iki işlemci için Turbo Core teknolojisinin 6 ve 8 çekirdekli modellere göre daha az efektif çalıştığını görüyoruz.

Bu haberin bağlantısı
URL
En Çok Beğenilen Yorumlar Yorum Yaz ▼
fz18 06.09.2011 09:23:28
Kağıt üzerinde süper görünüyor... hadi hayırlısı

Ekleme: temmuzda 8mb görünen ön belleği ne ara 16 mb yaptılar?
+8
djisis 06.09.2011 11:13:30
Birşeyi gözden kaçırıyorsun,İşin fantezi boyutu var :D
...
Yorumun devamı ▼
+7
King_Diamond 06.09.2011 09:16:27
8120 nin 95w lık modeli o/c için yeni cehver gibi hadi bakalım.. +4
Yorumlar yeniden eskiye doğru listelenmektedir. Sıralamayı değiştirmek için sağdaki menüyü kullanabilirsiniz.
avatar78 06.09.2011 09:14:45
16MB Cache. Çok hoş gözüküyor saat hızları. 125 Watt olanlara o.c atmak zor olacaktır sanırım? 0
King_Diamond 06.09.2011 09:16:27
8120 nin 95w lık modeli o/c için yeni cehver gibi hadi bakalım.. +4
fz18 06.09.2011 09:23:28
Kağıt üzerinde süper görünüyor... hadi hayırlısı

Ekleme: temmuzda 8mb görünen ön belleği ne ara 16 mb yaptılar?
+8
avatar78 06.09.2011 09:28:21
L2 Cache'si de 8mb olduğundan ikisini(L2+L3) toplayıp söylüyorlar +1
emrebo 06.09.2011 09:38:16
125 watt için o/c sıkıntı olursa , en mantıklı seçenek 8100 95 watt almak olacak.Sonra 4.5 ghz falan yeterli olacaktır bu işlemci için 0
ceycey11 06.09.2011 09:46:29
güzel haberler teşekkürler şu an 125 'lik işlemcilere oc yapılabildiğine göre bunlarada yapılır fakat 95 likler gibide olmaz tabi 0
Alagan 06.09.2011 09:52:36
95W TDP liler bu sefer gelse bari ülkemize 0
devrimdoga 06.09.2011 10:01:51
4 çekirdekli olan modelin turbo core özelliğinin sadece 100mhz etki etmesi işlemcinin 4.2 ghz olmasından kaynaklanıyor :D 0
Brian_O-Conner 06.09.2011 10:03:16
quote:

Orijinalden alıntı: King_Diamond

8120 nin 95w lık modeli o/c için yeni cehver gibi hadi bakalım..


sana katılıyorum ama günümüzde 2 çekirdekli bir işlemcinin bile açmadığı oyun olmadı dönemde 8 çekirdekli bir işlemci alıp birde o.c yapmak gereksiz diye düşünüyorum
-2
rx7enes 06.09.2011 10:20:29
Amd ekran kartlarında istediği kadar paralel işlemci koyarak performansı denkleştirebiliyor.Fakat işlemcilerde istediği kadar çekirdek koysa bile yazılımların çekirdekleri kullanamamasından dolayı geri kaldı.Umarım bunlar iyi iş çıkarır. 0
RedrumFurror 06.09.2011 10:37:58
İki işlemci hariç tüm işlemciler için çıkış tarihi üçüncü çeyreğin ortası...
Beyler Bulldozer Ağustos'ta çıkmış, haberimiz olmamış.
Bekle bekle sıkıldım, çıkartın artık şu işlemcileri!
0
El_domingo 06.09.2011 10:48:42
Ivy birdge işlemcilerde yakında cıkacak...ve ıntel işlemciler işlmeci olarak daha performanslı..ama AMD uygun fiyat politakısyla rekabet ediyor...Yani su an onemlı olan fiyatları... -1
sadtneverdie 06.09.2011 10:54:43
quote:

Orijinalden alıntı: El_domingo

Ivy birdge işlemcilerde yakında cıkacak...ve ıntel işlemciler işlmeci olarak daha performanslı..ama AMD uygun fiyat politakısyla rekabet ediyor...Yani su an onemlı olan fiyatları...


IB ler onumuzdekı seneye ertelendi diye okumuştum. Yapılan açıklamada yeni jenerasyon için ortamın fazla durgun olduğu yazıyordu.
+1
Suppordle 06.09.2011 11:05:33
Millet işin sadece overclock derdinde şaka gibi, 4 Ghz i görmeye şartlanmış millet. 4 çekirdekli yeni nesil mimarisi ile göz dolduracağa benziyor. 0
djisis 06.09.2011 11:13:30
quote:

Orijinalden alıntı: glscgn

quote:

Orijinalden alıntı: King_Diamond8120 nin 95w lık modeli o/c için yeni cehver gibi hadi bakalım..
sana katılıyorum ama günümüzde 2 çekirdekli bir işlemcinin bile açmadığı oyun olmadı dönemde 8 çekirdekli bir işlemci alıp birde o.c yapmak gereksiz diye düşünüyorum


Birşeyi gözden kaçırıyorsun,
İşin fantezi boyutu var :D
+7
Firaristt 06.09.2011 11:19:16
Acaba AMD bu saat hızlarını neden bu kadar yüksek tuttu onu merak ettim şimdi. Ya milletin gözünü boyasın 4GHz'i geçiyor densin diye yada İntel ile rekabet etmek için. Ama rekabet f/p olarak olacaktır yine. Malum şuandaki gördüğümüz testler 2600K'yı yakalayabilmiş değil. 95Watt olan modele OC yapmak kulağa hoş geliyor ama o kadar ön bellekle OC kapasitesi bir miktar da olsa azalmaz mı? Üstüne yüksek saat hızlarıyla fabrikadan çıktığını da düşünürsek umarım OC ile 5GHz stabil kullanılabilir iyi bir soğutucuyla... Birde bu işlemcilerde ne kadar transistör olacak? -3
ilkerinanç 06.09.2011 11:58:46
quote:

Orijinalden alıntı: King_Diamond

8120 nin 95w lık modeli o/c için yeni cehver gibi hadi bakalım..




sen al getir bu işlemciyi de bizim valide kenarlarına bi overlok çeksin...
+1
lTriviuml 06.09.2011 12:49:07
quote:

Orijinalden alıntı: glscgn

quote:

Orijinalden alıntı: King_Diamond

8120 nin 95w lık modeli o/c için yeni cehver gibi hadi bakalım..


sana katılıyorum ama günümüzde 2 çekirdekli bir işlemcinin bile açmadığı oyun olmadı dönemde 8 çekirdekli bir işlemci alıp birde o.c yapmak gereksiz diye düşünüyorum


yorumunu okuyunca biran kendimi 2006 yılında gibi hissettim. amac 25kare/sn ise haklı olabilirsin
sunuda unutmamak lazım herkes oyun oynamıyor render işleriyle uğrasanlar overclock yapacaktır. Hatta photoshop'da kanalları kullananlar yada yuksek megapixel fotograflarla uğrasanlar için dualcore bi laptop işkencedir. Herzaman oyun odaklı bakmamak lazım
+3
karmaşık 06.09.2011 12:50:41
quote:

Orijinalden alıntı: sadtneverdie

quote:

Orijinalden alıntı: El_domingo

Ivy birdge işlemcilerde yakında cıkacak...ve ıntel işlemciler işlmeci olarak daha performanslı..ama AMD uygun fiyat politakısyla rekabet ediyor...Yani su an onemlı olan fiyatları...


IB ler onumuzdekı seneye ertelendi diye okumuştum. Yapılan açıklamada yeni jenerasyon için ortamın fazla durgun olduğu yazıyordu.


amd bulldozerleri geciktirdi bizde ivy bridge leri geciktiriyoruz demek bunun anlamı, amd zamanında bulldozerleri çıkarsa intel ivy bridge leri zamanında çıkarırdı.
0
leop 06.09.2011 13:15:02
quote:

Orijinalden alıntı: avatar78

16MB Cache. Çok hoş gözüküyor saat hızları. 125 Watt olanlara o.c atmak zor olacaktır sanırım?


yoo olmaz
0
mertxxxkan 06.09.2011 13:23:32
sa

bende AMD 1100T VAR ANAKART ASUS M4A89GTD PRO USB 3.0

8 GB KINGSTON HYPER X T1 DDR 3 2000 MHZ RAM VAR COOLER MASTER HAF 912 PRO KASA VAR 1000 WAT POVER LE BERABER EKRAN KARTIM SU ANLIK ATİ 6870 VAR 640 GB SATA 3 HARD DISK VAR 64 MB ON BELLEK LI BI DE 160 LIK KINGSTON SSD VAR BANA FAZLASI ILE YATIYO VEDE O.C YAPTIM 4.5 GHZ DE OYUN OYNADIM CRYSİS 2 VE DE DİRT 3 IYI BI SOGUTMA ILE 42.C DE CALISIYO STABIL İSTEYENE EKRAN KAYDI VE VIDEO FALAN DA ATARIM YANI DEMEK ISTEDIGIM SU GEREK YOK FX E FALAN ALIN BI 450 LIRAYA 1100T YETER !! :)
-10
32aslan 06.09.2011 13:30:08
16 mb cache rüya gibi gerçekten hiç beklemiyordum açıkçası çıksında testleri görelim bir an önce 0
mrtsr35 06.09.2011 13:53:34
Bu önceden yayınlanan testlere göre yorum yapmak bana çok yanlış geliyor.İşlemci çıksın ondan sonra zaten 2600k ile kıyaslarız 0
Wabbajack 06.09.2011 13:58:58
quote:

Orijinalden alıntı: fz18

Kağıt üzerinde süper görünüyor... hadi hayırlısı Ekleme: temmuzda 8mb görünen ön belleği ne ara 16 mb yaptılar?


8 mb hiç yazılmadıki zaten mevcut işlemcileri okadar bi farkı olmalı değilmi:)
0
aykutx 06.09.2011 14:02:16
Evet testleri görünce herşey çıkar ortaya. 0
BraveHeart 06.09.2011 14:03:31
95W daha iyi overclock olur meselesi bence biraz uydurmaca. X4 945 95W işlemcim var ama 4 GHZ göremedim. 0
aykutx 06.09.2011 14:09:11
quote:

Orijinalden alıntı: BraveHeart

95W daha iyi overclock olur meselesi bence biraz uydurmaca. X4 945 95W işlemcim var ama 4 GHZ göremedim.


Soğutucu nedir?
-1
J-Statham* 06.09.2011 14:16:57
iyi gibi duruyor ama sonuçta amd güven olmaz -7
BraveHeart 06.09.2011 14:25:43
quote:

Orijinalden alıntı: aykutx


quote:

Orijinalden alıntı: BraveHeart

95W daha iyi overclock olur meselesi bence biraz uydurmaca. X4 945 95W işlemcim var ama 4 GHZ göremedim.


Soğutucu nedir?


Sıcaklık yada ısınmadan dolayı değil sorunum. 1.7 Volt bile verdim ama stabilite sağlayamadım. Maksimum 58 derece gördüm.

ZALMAN CNPS9900 MAX
-1
demirparcasi 06.09.2011 15:01:47
Intel nerdeyse en son çıkardığı jenerasyonu yenileyecek AMD hala bulldozer i çıkaracağım diyor. Biraz geç olmuyor mu? -1
mrtsr35 06.09.2011 15:18:55
quote:

Orijinalden alıntı: BraveHeart


quote:

Orijinalden alıntı: aykutx


quote:

Orijinalden alıntı: BraveHeart

95W daha iyi overclock olur meselesi bence biraz uydurmaca. X4 945 95W işlemcim var ama 4 GHZ göremedim.


Soğutucu nedir?


Sıcaklık yada ısınmadan dolayı değil sorunum. 1.7 Volt bile verdim ama stabilite sağlayamadım. Maksimum 58 derece gördüm.

ZALMAN CNPS9900 MAX


Kullandığınız anakart nedir?
0
.45 ACP 06.09.2011 16:25:03
945 arkadas fsb'den oc yapiyor anakart ya da sogutucudan degil carpan engelliyor ama black 955 95w kullanan arkadas da var 4 ghz gordu ama gunluk kullanmiyor o voltajlarla olmaz.1090lar cekirdekleri duzgunse 1.45v gibi voltajla 4 ghz kullanilabiliyor.bendekinin 6. cekirdegi sorunlu cikti yoksa x5 4 ghz gunluk kullaniliyor big type + fm121 + sivi metal.bd cikacak 5 ghz gorecek de bench icin mi yoksa gunluk mu orasi onemli o yuzden kimse 125w istemiyor.fxlerin hepsi blackse ve 95w modelleri varsa ki sanmiyorum 2.8 geliyormus tc ile 3.7 goruyorsa black olmayacak bence o alet yoksa 125w olurdu. +1
BraveHeart 06.09.2011 16:27:19
quote:

Orijinalden alıntı: mrtsr35


quote:

Orijinalden alıntı: BraveHeart


quote:

Orijinalden alıntı: aykutx


quote:

Orijinalden alıntı: BraveHeart

95W daha iyi overclock olur meselesi bence biraz uydurmaca. X4 945 95W işlemcim var ama 4 GHZ göremedim.


Soğutucu nedir?


Sıcaklık yada ısınmadan dolayı değil sorunum. 1.7 Volt bile verdim ama stabilite sağlayamadım. Maksimum 58 derece gördüm.

ZALMAN CNPS9900 MAX


Kullandığınız anakart nedir?


Panelde var

Çarpanlarla olmadan olmuyor bu iş, 95W yada 125W olsun önemsiz.
+1
veto1214 06.09.2011 16:32:07
Ust seri Rendercılar İçin bir mujde,
alt serisi ise bizim için bir Mujde
Ayrıca:
Bulldozer ler ile ilgili bu kadar çok haber gormekteyiz Ama ivy bridgelerleilgili haber gormuyoruz fazla sebebi nedir

E serisi apulara geince Atomların yerini alır diye dusnuom işlemci+ekran kartı 18w Desen Zaten Surucu yok HDD 300GB desen ram2gb desen 30W-40W Harcar 6-4Cell bir batarya ile çok uzun şarj omru olur diye dusnuom
0
hærun 06.09.2011 16:36:06
neden 2 farklı saat hızı var 0
DH Misafiri 06.09.2011 17:10:03
bakalım fx4000 serisi phenom 2 x4 ü nekadar geçecbilecek. -1
mansurmarsak 06.09.2011 18:09:49
fx 4170 alınabilir aslında kulağa hoş geliyor hadi bakalım hayırlısı hele bir gelsinlerde 0
demircibu 06.09.2011 18:28:31
amd cpular için cache miktarı düşük ve bu sebeble fiyatları uygun tutuyor amd dediğimde yok öle böle denirdi... şimdi amd performans için çıtayıda yükseltmek için cache miktarında resmen rönesans yaptı ph2 cpularda 8mb cacheden direk bu cpulara 16mb cache takviyesi yaptı 2kat fark... intel şuan hala 12mb cache miktarında amd 32nm ile mhzleri 3400-3600mhz de korucak belli ve iyide yapıyor... 0
ec865 06.09.2011 20:01:23
Arkadaşlar işlemciler hakkında fazla bilgim yok. Neden 95w'lıklara o/c yapılırken 125w'lıklara yapılmıyor. Birisi bana bunu anlatabilir mi? -1
fz18 06.09.2011 20:08:32
quote:

Orijinalden alıntı: _AuRoN_

quote:

Orijinalden alıntı: fz18

Kağıt üzerinde süper görünüyor... hadi hayırlısı Ekleme: temmuzda 8mb görünen ön belleği ne ara 16 mb yaptılar?


8 mb hiç yazılmadıki zaten mevcut işlemcileri okadar bi farkı olmalı değilmi:)



http://www.donanimhaber.com/islemci/haberleri/AMDnin-Bulldozer-FX-islemcileri-detaylandi-Saat-hizlari-ve-diger-bilgiler.htm

son paragrafta böyle bir şeyden bahsetmişler sanırım...


''Tamamı 32nm üretim teknolojisiyle hazırlanan ve modeline 4MB, 6MB ya da 8MB bellek kapasitesiyle gelen işlemcilerin ısıl güç tasarımları da modeline göre değişiklik gösteriyor. 8 çekirdekli en hızlı iki modee 125 Watt TDP ile gelirken, diğer tüm modellde ısıl tasarım gücünün 95 Watt olduğunu görüyoruz. Peki AMD'nin Bulldozer FX işlemcileri ne zaman çıkacak. Elimize ulaşan resmi dökümanlara göre firma cephesinde bir gecikme daha söz konusu. Haziran ayında başında Bulldozer FX işlemcilerinin 60-90 gün içerisinde çıkacağını açıklayan AMD cephesinde oluşan son tablo lansman için Ekim ayını işaret ediyor.''
0
mzarafet 06.09.2011 20:11:38
amd yide inceliyorum inteli de core core diyorlar
en güzel 3dmark testlerine sahip işlemciler hep cache si yüksek olanlar
yoksa core bir aldatmaca mı.
yani aynı test sonucları 24 mb cache ile de alınabilir...
-eee o zaman kulagını neden böyle tutuyorsun ensenin arkasından...büyükanne
*seni daha iyi yolabilmek için.
-1
Humboldt 06.09.2011 20:22:29
2012 1.ceyrek için fx-8170 adıyla bir işlemci daha çıkaracakmış amd galiba 3.9/4.5 ghz olarak ama çok geç kaldı

şahsen ihtiyacım olsa da bu seri bdyi almazdım gider sb alırım amd ağzıyla kuş tutsa benden para tırtıklayamaz artık kaç aydır çıktı çıkacak ben saymaktan yoruldum bıraktım amd hala sallamaktan yorulmadı
0
1ol3irol 06.09.2011 20:34:11
quote:

Orijinalden alıntı: glscgn

quote:

Orijinalden alıntı: King_Diamond

8120 nin 95w lık modeli o/c için yeni cehver gibi hadi bakalım..


sana katılıyorum ama günümüzde 2 çekirdekli bir işlemcinin bile açmadığı oyun olmadı dönemde 8 çekirdekli bir işlemci alıp birde o.c yapmak gereksiz diye düşünüyorum

Evet haklısın 2 çekirdekli işlemcilerin açmadığı oyun yok. Sadece açıyosun ama oynayamıyosun. Şöyle ki full hd çözünürlükte dirt 3 oyununu athlon ii x3 435 2.9 işlemcim 44 kare/sn verirken 4.çekirdeği açıp 3.4ghz yaptığımda 70 kare/sn üzerine çıkıyor. Yani oyunlar için artık çekirdek ve frekans büyük rol oynuyo.
0
alirezzak 06.09.2011 21:05:26
8 Core birden 4.2 Ghz e çıkıyorsa bu işlemci iş yapar ki benim anladığım da o şekilde.Eğer 4 çekirdek destekli bir program oyun kullanıyorsak 4.2 Ghz den daha yüksek bi değere çıkacaktır.Performans testlerini bekliyoruz. 0
djduke 06.09.2011 21:38:28
AMD BEKLETTİĞİNE DEĞİCEK GİBİ GÖZÜKMEKTE. ÖZELLİKLE CACHE BENİ ÇOK ŞAŞIRTTI ÇÜNKÜ AMD HEP ÖN BELLEK FAKİRİYDİ. DAHA ÖNCEKİ YAZILARIMDA AMD NAL TOPLAR DİYORDUM. ŞİMDİ İSE BEKLEYELİM VE GÖRELİM DİYORUM. ( EN BÜYÜK ARTISI KESİNLİKLE 4 GHZ+ HIZ OLUCAK. TAMAMEN PSİKOLOJİK BU ÜRÜNÜ SATAR KILACAK ) +1
Oxeman 06.09.2011 22:10:11
quote:

Orijinalden alıntı: glscgn

quote:

Orijinalden alıntı: King_Diamond8120 nin 95w lık modeli o/c için yeni cehver gibi hadi bakalım..
sana katılıyorum ama günümüzde 2 çekirdekli bir işlemcinin bile açmadığı oyun olmadı dönemde 8 çekirdekli bir işlemci alıp birde o.c yapmak gereksiz diye düşünüyorum

Kesinlikle katılıyorum.Aynı şeyi ekran kartında da yapıyorlar.Günümüz şartlarında toplanacak 2500 tl lik kasanın %50 sini kullanabilen bir oyun bile yokken bu fiyata yakın bir fiyata işlemci alıp overclock yapmak ve ürünü garanti kapsamı dışında bırakmak çok saçma geliyor.Bunlar sadece deneme amaçlı yapılacak şeyler ve günlük hayatta şuan için gereksiz.3-4 yıldan önce 8120 ye oc yapsan ne olur yapmasan ne olur.Ama elektrik faturasını çok ödemek istiyorum.Fanın sesini çok seviyorum diyosanız yapın.
+1
ilkerinanç 06.09.2011 22:40:07
sanırım yine fiyat performans işlemcileri olacak bunlar çünkü performansta intel 1 nesil önde gidiyor deyim yerindeyse... 0
WinteR 06.09.2011 22:55:51
Bu saat hızlarına çıktıysa performans olarak anca yakalayabildiler demekki, ayrıca 4ghz üstünde turbo mod ile güç tüketimi yükselecektir. -1
DH Misafiri 06.09.2011 23:27:41
tek derdim pahalı olmaması, olursa artık fx II lere bakıcaz :) 0
Batuist 06.09.2011 23:39:17
Standart 4.2GHz oldukça iyi bir değermiş.. 0
tolgabes64 06.09.2011 23:49:32
quote:

Orijinalden alıntı: hærun

neden 2 farklı saat hızı var


turbo core ile otomatik çıktığı saat hızı ve standart hız
0
tolgabes64 06.09.2011 23:51:44
quote:

Orijinalden alıntı: fz18

quote:

Orijinalden alıntı: _AuRoN_
quote:

Orijinalden alıntı: fz18 Kağıt üzerinde süper görünüyor... hadi hayırlısı Ekleme: temmuzda 8mb görünen ön belleği ne ara 16 mb yaptılar?
8 mb hiç yazılmadıki zaten mevcut işlemcileri okadar bi farkı olmalı değilmi:)
http://www.donanimhaber.com/islemci/haberleri/AMDnin-Bulldozer-FX-islemcileri-detaylandi-Saat-hizlari-ve-diger-bilgiler.htm son paragrafta böyle bir şeyden bahsetmişler sanırım... Tamamı 32nm üretim teknolojisiyle hazırlanan ve modeline 4MB, 6MB ya da 8MB bellek kapasitesiyle gelen işlemcilerin ısıl güç tasarımları da modeline göre değişiklik gösteriyor. 8 çekirdekli en hızlı iki modee 125 Watt TDP ile gelirken, diğer tüm modellde ısıl tasarım gücünün 95 Watt olduğunu görüyoruz. Peki AMDnin Bulldozer FX işlemcileri ne zaman çıkacak. Elimize ulaşan resmi dökümanlara göre firma cephesinde bir gecikme daha söz konusu. Haziran ayında başında Bulldozer FX işlemcilerinin 60-90 gün içerisinde çıkacağını açıklayan AMD cephesinde oluşan son tablo lansman için Ekim ayını işaret ediyor.


8mb L2 ve 8mb L3 var :) toplam 16mb
0
DH Misafiri 07.09.2011 00:14:30
HERKESE SELAMLAR...

AMD Yİ GERÇEKTEN TEBRİK EDİYORUM NEDEN :

İŞELMCİLER 19 EYLÜL CİVARI ÇIKACAK DENİYOR AMA ORTADA HALEN PERFORMANS TESTLERİ YOK . AMD GERÇEK TEN BULLDOZER İŞLEMCİLERİNİ İYİ SAKLAMIŞ İYİ İŞ ÇIKARMIŞLAR.. DEMEKKİ SAĞLAM İŞ YAPMIŞLARKİ HALEN PERFORMANS VERİLERİ YOK ++++
+2
G&H 07.09.2011 00:35:41
quote:

Orijinalden alıntı: demirparcasi



Intel nerdeyse en son çıkardığı jenerasyonu yenileyecek AMD hala bulldozer i çıkaracağım diyor. Biraz geç olmuyor mu?




intelle kafa kafaya gitse trafik kazalarinda tuhaf ölümler meydana gelir
0
KANUNI61 07.09.2011 00:38:44
hayret ediyorum sanki herkes amd den haber bekler gibi
her amd ati haberi hit oluyor forumda
+1
soar.kerrigan 07.09.2011 01:07:34
valla acik acik soyliyim ne cikacagi s.k.mde degil. su fiyatlar 40-50$ dussunde bisey alirim belki o zaman. +2
LoNGBoLT 07.09.2011 02:02:48
valla 3d mark sonuçlarını da artık bi yayınlasalar inteli geçiyormu geçmiyormu görelim bide bu saat hızlarında düşük vcore ve dereceyle stabiliteyi yakalamışlarsa iyi overclock potansiyeli olabilir gibime geliyor hayırlısı bakalım. 0
aceleciburak 07.09.2011 04:02:54
herşey iyi güzelde ömürleri ne kadar olucak sizce bu işlemcilerin ben çok uzun ömürlü olacaklarını pek düşünmüyorum ivy brigde öncesi pay kapma savaşı ve bi nebzede gecikmiş gövde gösterisi asıl ivy brigdelerin gecikmeside bundan AMD nin trinty kodlu işlemcileri ile çıkma ihtimali yüksek yeni platform ( FM2 ) yeni bi kapışma ivy brigde&fusion II tabiki 2012 ortasında

ayrıca soket AM3+ bundan sonra para yatırmak ne kadar doğru tartışılır.ancak bi nokta var çok rekabetçi bir fiyat politikasıyla satılacağına eminim bulldozerlerin gelmesiyle fusion A serisi işlemcilerdeki fiyat şişkinliğide alınmış olacak ve şuandaki AM3 işlemcilerin bir çoğu zamanla kalkmış olacak.

ilerisi için upgrade düşünenler AM3+ olayında biraz düşünmeliler çünkü bulldozer AM3+ segmentinin son işlemcisi görünüyor.Soket 939 dan 940 a geçme durumu gibi bişi yine bizleri karşılayacak gibi his var içimde...
+1
Menow 07.09.2011 07:43:21