TTNET
HAFTANIN
TTNET DESTEK
HİZMET ÖZETİ
- 27218 TTNET Kullanıcısına hizmet verildi.
Casper Logitech Kariyer.net
MSI'dan oyun odaklı yeni dizüstü bilgisayar; GT780DX ASUS : Ultrabook modelleri $600-900$ arasında olabilir ancak fiyatın yükselme ihtimali var HABERE ATLA YORUMLARI GÖR (87) YORUM YAZ

tarafından 6 Eylül 2011, Salı 09:00 tarihinde yazıldı Donanımhaber TR

AMD'nin pazara sunacağı Bulldozer FX işlemcileri ve saat hızları
Günlük Haber Erdi ÖZÜAĞ "Fx57"
87
AMD'nin yeni nesil Bulldozer FX işlemcileri için artık son dönemece girilmek üzere. Geçtiğimiz hafta düzenlenen IFA 2011 Fuarı'nda FX işlemcili sistemi basın mensuplarına gösteren AMD, yüksek performans segmentindeki yeni işlemcilerini önümüzdeki birkaç hafta içerisinde pazara sunmaya hazırlanıyor. AMD cephesinden gelen son bilgiler, merakla beklenen yeni nesil işlemcilerin tüm detaylarını  gözler önüne seriyor.
 
 
AMD'nin mevcut yol haritasına göre, Bulldozer mimarisini temel alan yeni nesil FX işlemcilerinin ilk etaptaki en hızlı temsilcisi FX-8150 olacak.  Standart olarak 3.6GHz'de çalışan işlemci Turbo Core 2.0 teknolojisi sayesinde 4.2GHz'e kadar otomatik olarak çıkabilecek ve 125 Watt TDP değeri ile gelecek. Daha hızlı model olarak FX-8170'ten bahsediliyor olsa bile, AMD'nin mevcut takvimine göre Aralık ayına kadar daha hızlı model çıkmayabilir.
 
Bulldozer ailesinin 8 çekirdekli ikinci modeli ise FX-8120 olacak. Standart olarak 3.1GHz'de çalışan bu işlemci Turbo Core 2.0 teknolojisiyle 4GHz'e kadar çıkabiliyor. FX-8000 ailesinin yani 8 çekirdekli FX işlemcilerin üçüncü ve en yavaş temsilcisi FX-8100 ise standart olarak 2.8GHz'de çalışıyor ve 3.7GHz'e kadar çıkabiliyor. Bu üç işlemci arasında FX-8150 modeli sadece 125 Watt TDP ile gelirken, FX-8120 modelinin hem 125W hem de 95W, FX-8100 ise 95W TDP ile geliyor.
 
 
AMD'nin 6 çekirdekli ilk ve muhtemelen yıl sonuna kadar tek modeli olacak FX-6100 standart olarak 3.3GHz'de görev yapıyor ve 3.9GHz'e kadar çıkabiliyor. Bu işlemci için belirlenen ısıl tasarım gücü ise 95 Watt. Dört çekirdekli Bulldozer FX'lere baktığımızda ise AMD'nin ilk etapta iki model planladığını görüyoruz. Bu modellerden FX-4170 standart olarak 4.2GHz'de çalışırken, FX-4100 ise 3.6GHz'de çalışıyor ve bu iki işlemci için Turbo Core teknolojisinin 6 ve 8 çekirdekli modellere göre daha az efektif çalıştığını görüyoruz.

Bu haberin bağlantısı
URL
Yorumlar eskiden yeniye doğru listelenmektedir. Sıralamayı değiştirmek için sağdaki menüyü kullanabilirsiniz.
SeSioN 09.11.2011 01:20:40
Bu İşlemciler Türkiyede ne zaman satılcak arkdşlar?
DH Misafiri 26.09.2011 23:17:39
ah ah nerde L1 önbellek koycak firma
amd f/p her zaman inteli geçer
çarpan kilidi ne acaba bir de am3 am3+ felan ne olcak bunlar bilgisi olan var mı ?
Devrimci Penguen 15.09.2011 10:19:12
AMD Sempron'u tek geçerim
tolgabes64 15.09.2011 10:10:25
overclock olmaz diyenlere amd den 8.4GHZ geldi :D
Havana_Brown 12.09.2011 06:55:32
quote:

Orijinalden alıntı: haruncic3k

F/P a oynarsa gene amd Fx-8120 95w yi almamak elde değil..


sabırsızlıkla beklıyorum ılk cıkan tablolar verıldıgınden beridir bu işlemciyi tek gectım ben kafamda.
işallah çarpanları acık olur.

edit : imla
sifresiuydurma 11.09.2011 21:47:24
http://www.shopblt.com/cgi-bin/shop/shop.cgi?action=thispage&thispage=01100300U031_BLA5134P.shtml&order_id=590972573

:)
Mellkor 11.09.2011 16:50:01
quote:

Orijinalden alıntı: tolgabes64


quote:

Orijinalden alıntı: Mellkor


quote:

Orijinalden alıntı: tolgabes64

athlon ıı x4 640@3.00ghz i 4.20ghz de kullanıyorum sıkıntı yok :)stailize ısınma bzulma olmadı şimdiye kadar


Ben sahsen isinma olmadi olmaz lafini pek anlamadim oyle bir cihazi 1.2ghz ustunde calistirim isinma olmadigini soylemek garip... Bence bu cihazlarda da isinma olucak ama tehlike sinirlarinda olmaz o baska


http://www.youtube.com/watch?v=PhsFU0_g-zA


Bu sogutucuyla isinma sorunu olmamasi normal ben normal kullanicilar ve stok urunlerle gelen cihazlardan bahsediyorum
tolgabes64 11.09.2011 14:00:36
quote:

Orijinalden alıntı: Mellkor


quote:

Orijinalden alıntı: tolgabes64

athlon ıı x4 640@3.00ghz i 4.20ghz de kullanıyorum sıkıntı yok :)stailize ısınma bzulma olmadı şimdiye kadar


Ben sahsen isinma olmadi olmaz lafini pek anlamadim oyle bir cihazi 1.2ghz ustunde calistirim isinma olmadigini soylemek garip... Bence bu cihazlarda da isinma olucak ama tehlike sinirlarinda olmaz o baska


http://www.youtube.com/watch?v=PhsFU0_g-zA
Mellkor 11.09.2011 13:10:42
quote:

Orijinalden alıntı: tolgabes64

athlon ıı x4 640@3.00ghz i 4.20ghz de kullanıyorum sıkıntı yok :)stailize ısınma bzulma olmadı şimdiye kadar


Ben sahsen isinma olmadi olmaz lafini pek anlamadim oyle bir cihazi 1.2ghz ustunde calistirim isinma olmadigini soylemek garip... Bence bu cihazlarda da isinma olucak ama tehlike sinirlarinda olmaz o baska
Deníz 11.09.2011 11:04:37
quote:

Orijinalden alıntı: Mellkor

4ghz leri tekrar gorduk hadi bakalim isinma problemini ne yaptiklarini merak ediyorum artik kasayi mini havuza yada buz dolu legene koyucaz

Yanında sıvı azot vereceklermiş
tolgabes64 11.09.2011 10:37:04
athlon ıı x4 640@3.00ghz i 4.20ghz de kullanıyorum sıkıntı yok :)stailize ısınma bzulma olmadı şimdiye kadar
Mellkor 09.09.2011 23:25:05
4ghz leri tekrar gorduk hadi bakalim isinma problemini ne yaptiklarini merak ediyorum artik kasayi mini havuza yada buz dolu legene koyucaz
Dampierre 09.09.2011 23:20:44
Bulldozer ortalığı inletecek söyleleyim şimdiden
eneshatipoglu 09.09.2011 22:49:16
merakla bekliyoruz
LoNGBoLT 07.09.2011 21:13:00
quote:

Orijinalden alıntı: Menow

Önceden dedim, şimdide diyorum sonra da diyeceğim... AMDci biri olarak buldozer işlemciler ile Overclok yapmayı unutun diyorum size o kadar. Ve diyorum ki dua edelimde işlemcilerde standart hızlarında stabilite sorunları yaşamayalım... AMD Buldozeri en azından 1 defa istediği saat hızlarında çalıştıramadığı için çıkış tarihini ertelendi. Ve işlemcilerini revize etti, siz hala overclok düşünüyorsunuz...! Ben işlemcileri rekabet edebilmesi için normal saat hızlarının üstünde piyasaya çıkaracağı korkusundayım. Bunu INTELde AMDde zamanında yaptı ve bizler cayır cayır işlemcileri kullanmak durumunda kaldık. Şimdi neden yapmasınlar??? Ve AMDnin rekabet etme hırsı, edilen lafların altında kalmamaya çalışması tamda bu durumu otaya çıkarabilecek bir unsur. İşlemcilerle gelen stok soğutucularıda ayrıca merak ediyorum. Saat hızları sorunundan revizeye gitmiş işlemcinin 4 çekirdek ile 4.2 GHz de yük altındaki sıcaklığı tarafımca ayrıca merak konusu oluyor. Buldozer serilerini almak için kesinlikle çıkış tarihinden sonra 2-3 ay sonrasına kadar test sonuçları incelenmeli. Forumlarda insanların yorumları okunmalı. Ondan sonra bu işlemciler sorunsuz ise alınmalı. Bir AMD sever olarak bunu daha öncede yazdım şimdi gene yazıyorum lütfen dikkat edin! Bazı arkadaşlar çıkar çıkmaz 1 hafta sora alırız testler zaten hemen geliyor demiş. O Test edilen bir tane işlemci arkadaşlar. Son kullanıcıdan alınan bilgiler çok önemli. Yani en az 100-200 kullanıcının tecrübesi bize işlemciler hakkında sağlıklı bir fikir verecektir. Umarım buldozer çıktığında korkularımı yersiz kılar...


Ben işlemcilerin revize olmasının sebebi istedikleri performansı alamadıklarından diye biliyorum stabiliteden değil hatta daha yüksek saat hızlarına ihtiyaç duyduklarını söylemişlerdi bu cpularda bu yüzden revize edildi.
Hemen bununla ilgili haberin linkinide vereyim: http://www.donanimhaber.com/islemci/haberleri/AMD-Bulldozer-FX-islemcileri-icin-daha-yuksek-saat-hizlarina-ihtiyac-duyuyor.htm
Ha sen demek istiyo olabilirsinki bu revizenin sonucunda işlemciler yükseltilmiş saat hızlarında stabil çalışmayabilir yada sıcaklık konusunda problem yaşayabilir. Bu elbetteki bir ihtimal ama daha önceden böyle yapılmış olması kesin aynı şey bi daha yaşanacak demek değildir tabiki ortada bir rekabet var ve olmasıda lazım ama ben amd nin sırf rekabet için ikinci kez böyle bişiy yapacağını düşünmüyorum tabiki burda bize de dua edelimde olmasın demekten başka bişiy demek düşmez ama bu cpuları revize etmişlerse ve de bu saat hızlarına çıkmışlarsa ona göre soğutucu değişikliği de yaptıklarını düşünmek istiyorum. Umarım kullanıcıların karşısına düşük vcore ve sıcaklıkta stabiliteyi yakalamış olarak çıkarlar.
Marko Ramius 07.09.2011 21:10:10
quote:

Orijinalden alıntı: NecronLord

İşlemcinin çıkış tarihi yine ertelenmiş.Bu sefer ekim ayına kaydırılmış.
http://www.techpowerup.com/151709/AMD-Delays-FX-Series-Launch-to-October-Expands-First-Wave.html
Şahsi fikrim fx4170 fp kralı olacağa benziyor.


resmi açıklamaya göre eylül 19'da lansmanı yapılacaktı, tekrar resmi bir açıklama var mı?
NecronLord 07.09.2011 20:13:57
İşlemcinin çıkış tarihi yine ertelenmiş.Bu sefer ekim ayına kaydırılmış.
http://www.techpowerup.com/151709/AMD-Delays-FX-Series-Launch-to-October-Expands-First-Wave.html
Şahsi fikrim fx4170 fp kralı olacağa benziyor.
vidoko 07.09.2011 19:34:14
fx4170 tuttum bu işlemciyi ,, biradere pc toplayacaktım bu işlemci için birazdaha bekliycem ..
veto1214 07.09.2011 17:44:33
quote:

Orijinalden alıntı: DH Misafiri

amd ilk günkü performansı 2 sene sonra vermiyor. zamanla stabilite bozuluyor bide ısınma sorunları çıkıyor. t.macun fan değişsende pek farketmiyor. şimdi herkes eksi yağdıracak ama böyle.
bide işlemcileri uzun ömürlü değil zamanında q9550 alan adama işlemci hala yeterli geliyor. bide ilk phenomları alanlara bakın işlemcileri neye yetiyor. ancak internet video eski oyunlar.
buldozere gelirsek okadar iyi olsa amd bu kadar sessiz kalmazdı yine f/p olacak gibi. amd nin kaderimidir nedir.


3.5 yıl 4yı amd KUlandım 9550 65Nm 3yılda 2 derec oynadı otalmadeğeri Bir kere bile bozulmadı Bana X4 9550 Hala yeterli geliyoe eminmisin o.c yaprasam 6990 almadığım surece darboğaz yapmıor İlk phenomlar bana yetiyor Çok guzel işlemciler Sunuda unutmmamak gerek Phenomlar ilk 4çekirdekli işlemcilerdir
veto1214 07.09.2011 17:41:21
quote:

Orijinalden alıntı: Chris Brown

Hani 8mb dı önbellek ne ara 2 katına çıktı

Bende merakla bekliyorum performansları ama demekki turbo filan 4.2 yada 4.0 civarlarına çıkarıyorlar cpu ları 2600k yı anca yakalıyor demekki , yada çok geçemiyor diyelim.


Bu serideolduğugibi Birbirine eşit olur Renderda Alt seri i5-2500k orta i-2600k Ust serisi ise kral olur iş oyuna gelince Butun cpuları yaklaşık aynı gucu verrir
Chris Brown 07.09.2011 17:38:47
Hani 8mb dı önbellek ne ara 2 katına çıktı

Bende merakla bekliyorum performansları ama demekki turbo filan 4.2 yada 4.0 civarlarına çıkarıyorlar cpu ları 2600k yı anca yakalıyor demekki , yada çok geçemiyor diyelim.
theyapici 07.09.2011 17:06:04
dolar da düşerse tadından yenmez diyorum
Erdinç B. 07.09.2011 16:42:54
quote:

Orijinalden alıntı: DH Misafiri

amd ilk günkü performansı 2 sene sonra vermiyor. zamanla stabilite bozuluyor bide ısınma sorunları çıkıyor. t.macun fan değişsende pek farketmiyor. şimdi herkes eksi yağdıracak ama böyle. bide işlemcileri uzun ömürlü değil zamanında q9550 alan adama işlemci hala yeterli geliyor. bide ilk phenomları alanlara bakın işlemcileri neye yetiyor. ancak internet video eski oyunlar.buldozere gelirsek okadar iyi olsa amd bu kadar sessiz kalmazdı yine f/p olacak gibi. amd nin kaderimidir nedir.


Birincisi bu tarz yorumları login olup yaparsak, kim olduğumuz daha iyi anlaşılır. İkincisi böyle birşeyin teknik olarak mümkün olduğunu düşünmüyorum. Yani herhangi marka bir işlemcinin zamanla hesaplama yeteneğinde azalma olması pek olası görünmüyor. Sistem olarak bir yavaşlık olabiliyor ama o da işletim sisteminden kaynaklanıyor genellikle.
DH Misafiri 07.09.2011 16:00:20
amd ilk günkü performansı 2 sene sonra vermiyor. zamanla stabilite bozuluyor bide ısınma sorunları çıkıyor. t.macun fan değişsende pek farketmiyor. şimdi herkes eksi yağdıracak ama böyle.
bide işlemcileri uzun ömürlü değil zamanında q9550 alan adama işlemci hala yeterli geliyor. bide ilk phenomları alanlara bakın işlemcileri neye yetiyor. ancak internet video eski oyunlar.
buldozere gelirsek okadar iyi olsa amd bu kadar sessiz kalmazdı yine f/p olacak gibi. amd nin kaderimidir nedir.
_Dominic_Toretto_ 07.09.2011 14:03:39
quote:

Orijinalden alıntı: Batuist

Standart 4.2GHz oldukça iyi bir değermiş..


3.6 Ghz olacak. Turbo ile çıktığı değer 4.2
haruncic3k 07.09.2011 13:50:50
F/P a oynarsa gene amd Fx-8120 95w yi almamak elde değil..
captaincato 07.09.2011 11:45:19
fx4170çok hoş duruyor fiyatıda çok makul olacaktır....
simplethinks 07.09.2011 09:10:02
fx 8150-fx 6100 - fx 4170 bu üç işlemciyi değerlendirmek lazım fiyata göre biri alınabilir
Menow 07.09.2011 07:43:21
Önceden dedim, şimdide diyorum sonra da diyeceğim...

AMD'ci biri olarak buldozer işlemciler ile Overclok yapmayı unutun diyorum size o kadar. Ve diyorum ki dua edelimde işlemcilerde standart hızlarında stabilite sorunları yaşamayalım...

AMD Buldozer'i en azından 1 defa istediği saat hızlarında çalıştıramadığı için çıkış tarihini ertelendi. Ve işlemcilerini revize etti, siz hala overclok düşünüyorsunuz...! Ben işlemcileri rekabet edebilmesi için normal saat hızlarının üstünde piyasaya çıkaracağı korkusundayım. Bunu INTEL'de AMD'de zamanında yaptı ve bizler cayır cayır işlemcileri kullanmak durumunda kaldık. Şimdi neden yapmasınlar??? Ve AMD'nin rekabet etme hırsı, edilen lafların altında kalmamaya çalışması tamda bu durumu otaya çıkarabilecek bir unsur.

İşlemcilerle gelen stok soğutucularıda ayrıca merak ediyorum. Saat hızları sorunundan revizeye gitmiş işlemcinin 4 çekirdek ile 4.2 GHz de yük altındaki sıcaklığı tarafımca ayrıca merak konusu oluyor.

Buldozer serilerini almak için kesinlikle çıkış tarihinden sonra 2-3 ay sonrasına kadar test sonuçları incelenmeli. Forumlarda insanların yorumları okunmalı. Ondan sonra bu işlemciler sorunsuz ise alınmalı.

Bir AMD sever olarak bunu daha öncede yazdım şimdi gene yazıyorum lütfen dikkat edin!

Bazı arkadaşlar çıkar çıkmaz 1 hafta sora alırız testler zaten hemen geliyor demiş. O Test edilen bir tane işlemci arkadaşlar. Son kullanıcıdan alınan bilgiler çok önemli. Yani en az 100-200 kullanıcının tecrübesi bize işlemciler hakkında sağlıklı bir fikir verecektir.

Umarım buldozer çıktığında korkularımı yersiz kılar...
aceleciburak 07.09.2011 04:02:54
herşey iyi güzelde ömürleri ne kadar olucak sizce bu işlemcilerin ben çok uzun ömürlü olacaklarını pek düşünmüyorum ivy brigde öncesi pay kapma savaşı ve bi nebzede gecikmiş gövde gösterisi asıl ivy brigdelerin gecikmeside bundan AMD nin trinty kodlu işlemcileri ile çıkma ihtimali yüksek yeni platform ( FM2 ) yeni bi kapışma ivy brigde&fusion II tabiki 2012 ortasında

ayrıca soket AM3+ bundan sonra para yatırmak ne kadar doğru tartışılır.ancak bi nokta var çok rekabetçi bir fiyat politikasıyla satılacağına eminim bulldozerlerin gelmesiyle fusion A serisi işlemcilerdeki fiyat şişkinliğide alınmış olacak ve şuandaki AM3 işlemcilerin bir çoğu zamanla kalkmış olacak.

ilerisi için upgrade düşünenler AM3+ olayında biraz düşünmeliler çünkü bulldozer AM3+ segmentinin son işlemcisi görünüyor.Soket 939 dan 940 a geçme durumu gibi bişi yine bizleri karşılayacak gibi his var içimde...
LoNGBoLT 07.09.2011 02:02:48
valla 3d mark sonuçlarını da artık bi yayınlasalar inteli geçiyormu geçmiyormu görelim bide bu saat hızlarında düşük vcore ve dereceyle stabiliteyi yakalamışlarsa iyi overclock potansiyeli olabilir gibime geliyor hayırlısı bakalım.
soar.kerrigan 07.09.2011 01:07:34
valla acik acik soyliyim ne cikacagi s.k.mde degil. su fiyatlar 40-50$ dussunde bisey alirim belki o zaman.
KANUNI61 07.09.2011 00:38:44
hayret ediyorum sanki herkes amd den haber bekler gibi
her amd ati haberi hit oluyor forumda
G&H 07.09.2011 00:35:41
quote:

Orijinalden alıntı: demirparcasi



Intel nerdeyse en son çıkardığı jenerasyonu yenileyecek AMD hala bulldozer i çıkaracağım diyor. Biraz geç olmuyor mu?




intelle kafa kafaya gitse trafik kazalarinda tuhaf ölümler meydana gelir
DH Misafiri 07.09.2011 00:14:30
HERKESE SELAMLAR...

AMD Yİ GERÇEKTEN TEBRİK EDİYORUM NEDEN :

İŞELMCİLER 19 EYLÜL CİVARI ÇIKACAK DENİYOR AMA ORTADA HALEN PERFORMANS TESTLERİ YOK . AMD GERÇEK TEN BULLDOZER İŞLEMCİLERİNİ İYİ SAKLAMIŞ İYİ İŞ ÇIKARMIŞLAR.. DEMEKKİ SAĞLAM İŞ YAPMIŞLARKİ HALEN PERFORMANS VERİLERİ YOK ++++
tolgabes64 06.09.2011 23:51:44
quote:

Orijinalden alıntı: fz18

quote:

Orijinalden alıntı: _AuRoN_
quote:

Orijinalden alıntı: fz18 Kağıt üzerinde süper görünüyor... hadi hayırlısı Ekleme: temmuzda 8mb görünen ön belleği ne ara 16 mb yaptılar?
8 mb hiç yazılmadıki zaten mevcut işlemcileri okadar bi farkı olmalı değilmi:)
http://www.donanimhaber.com/islemci/haberleri/AMDnin-Bulldozer-FX-islemcileri-detaylandi-Saat-hizlari-ve-diger-bilgiler.htm son paragrafta böyle bir şeyden bahsetmişler sanırım... Tamamı 32nm üretim teknolojisiyle hazırlanan ve modeline 4MB, 6MB ya da 8MB bellek kapasitesiyle gelen işlemcilerin ısıl güç tasarımları da modeline göre değişiklik gösteriyor. 8 çekirdekli en hızlı iki modee 125 Watt TDP ile gelirken, diğer tüm modellde ısıl tasarım gücünün 95 Watt olduğunu görüyoruz. Peki AMDnin Bulldozer FX işlemcileri ne zaman çıkacak. Elimize ulaşan resmi dökümanlara göre firma cephesinde bir gecikme daha söz konusu. Haziran ayında başında Bulldozer FX işlemcilerinin 60-90 gün içerisinde çıkacağını açıklayan AMD cephesinde oluşan son tablo lansman için Ekim ayını işaret ediyor.


8mb L2 ve 8mb L3 var :) toplam 16mb
tolgabes64 06.09.2011 23:49:32
quote:

Orijinalden alıntı: hærun

neden 2 farklı saat hızı var


turbo core ile otomatik çıktığı saat hızı ve standart hız
Batuist 06.09.2011 23:39:17
Standart 4.2GHz oldukça iyi bir değermiş..
DH Misafiri 06.09.2011 23:27:41
tek derdim pahalı olmaması, olursa artık fx II lere bakıcaz :)
WinteR 06.09.2011 22:55:51
Bu saat hızlarına çıktıysa performans olarak anca yakalayabildiler demekki, ayrıca 4ghz üstünde turbo mod ile güç tüketimi yükselecektir.
ilkerinanç 06.09.2011 22:40:07
sanırım yine fiyat performans işlemcileri olacak bunlar çünkü performansta intel 1 nesil önde gidiyor deyim yerindeyse...
Oxeman 06.09.2011 22:10:11
quote:

Orijinalden alıntı: glscgn

quote:

Orijinalden alıntı: King_Diamond8120 nin 95w lık modeli o/c için yeni cehver gibi hadi bakalım..
sana katılıyorum ama günümüzde 2 çekirdekli bir işlemcinin bile açmadığı oyun olmadı dönemde 8 çekirdekli bir işlemci alıp birde o.c yapmak gereksiz diye düşünüyorum

Kesinlikle katılıyorum.Aynı şeyi ekran kartında da yapıyorlar.Günümüz şartlarında toplanacak 2500 tl lik kasanın %50 sini kullanabilen bir oyun bile yokken bu fiyata yakın bir fiyata işlemci alıp overclock yapmak ve ürünü garanti kapsamı dışında bırakmak çok saçma geliyor.Bunlar sadece deneme amaçlı yapılacak şeyler ve günlük hayatta şuan için gereksiz.3-4 yıldan önce 8120 ye oc yapsan ne olur yapmasan ne olur.Ama elektrik faturasını çok ödemek istiyorum.Fanın sesini çok seviyorum diyosanız yapın.
djduke 06.09.2011 21:38:28
AMD BEKLETTİĞİNE DEĞİCEK GİBİ GÖZÜKMEKTE. ÖZELLİKLE CACHE BENİ ÇOK ŞAŞIRTTI ÇÜNKÜ AMD HEP ÖN BELLEK FAKİRİYDİ. DAHA ÖNCEKİ YAZILARIMDA AMD NAL TOPLAR DİYORDUM. ŞİMDİ İSE BEKLEYELİM VE GÖRELİM DİYORUM. ( EN BÜYÜK ARTISI KESİNLİKLE 4 GHZ+ HIZ OLUCAK. TAMAMEN PSİKOLOJİK BU ÜRÜNÜ SATAR KILACAK )
alirezzak 06.09.2011 21:05:26
8 Core birden 4.2 Ghz e çıkıyorsa bu işlemci iş yapar ki benim anladığım da o şekilde.Eğer 4 çekirdek destekli bir program oyun kullanıyorsak 4.2 Ghz den daha yüksek bi değere çıkacaktır.Performans testlerini bekliyoruz.
1ol3irol 06.09.2011 20:34:11
quote:

Orijinalden alıntı: glscgn

quote:

Orijinalden alıntı: King_Diamond

8120 nin 95w lık modeli o/c için yeni cehver gibi hadi bakalım..


sana katılıyorum ama günümüzde 2 çekirdekli bir işlemcinin bile açmadığı oyun olmadı dönemde 8 çekirdekli bir işlemci alıp birde o.c yapmak gereksiz diye düşünüyorum

Evet haklısın 2 çekirdekli işlemcilerin açmadığı oyun yok. Sadece açıyosun ama oynayamıyosun. Şöyle ki full hd çözünürlükte dirt 3 oyununu athlon ii x3 435 2.9 işlemcim 44 kare/sn verirken 4.çekirdeği açıp 3.4ghz yaptığımda 70 kare/sn üzerine çıkıyor. Yani oyunlar için artık çekirdek ve frekans büyük rol oynuyo.
Humboldt 06.09.2011 20:22:29
2012 1.ceyrek için fx-8170 adıyla bir işlemci daha çıkaracakmış amd galiba 3.9/4.5 ghz olarak ama çok geç kaldı

şahsen ihtiyacım olsa da bu seri bdyi almazdım gider sb alırım amd ağzıyla kuş tutsa benden para tırtıklayamaz artık kaç aydır çıktı çıkacak ben saymaktan yoruldum bıraktım amd hala sallamaktan yorulmadı
mzarafet 06.09.2011 20:11:38
amd yide inceliyorum inteli de core core diyorlar
en güzel 3dmark testlerine sahip işlemciler hep cache si yüksek olanlar
yoksa core bir aldatmaca mı.
yani aynı test sonucları 24 mb cache ile de alınabilir...
-eee o zaman kulagını neden böyle tutuyorsun ensenin arkasından...büyükanne
*seni daha iyi yolabilmek için.
fz18 06.09.2011 20:08:32
quote:

Orijinalden alıntı: _AuRoN_

quote:

Orijinalden alıntı: fz18

Kağıt üzerinde süper görünüyor... hadi hayırlısı Ekleme: temmuzda 8mb görünen ön belleği ne ara 16 mb yaptılar?


8 mb hiç yazılmadıki zaten mevcut işlemcileri okadar bi farkı olmalı değilmi:)



http://www.donanimhaber.com/islemci/haberleri/AMDnin-Bulldozer-FX-islemcileri-detaylandi-Saat-hizlari-ve-diger-bilgiler.htm

son paragrafta böyle bir şeyden bahsetmişler sanırım...


''Tamamı 32nm üretim teknolojisiyle hazırlanan ve modeline 4MB, 6MB ya da 8MB bellek kapasitesiyle gelen işlemcilerin ısıl güç tasarımları da modeline göre değişiklik gösteriyor. 8 çekirdekli en hızlı iki modee 125 Watt TDP ile gelirken, diğer tüm modellde ısıl tasarım gücünün 95 Watt olduğunu görüyoruz. Peki AMD'nin Bulldozer FX işlemcileri ne zaman çıkacak. Elimize ulaşan resmi dökümanlara göre firma cephesinde bir gecikme daha söz konusu. Haziran ayında başında Bulldozer FX işlemcilerinin 60-90 gün içerisinde çıkacağını açıklayan AMD cephesinde oluşan son tablo lansman için Ekim ayını işaret ediyor.''
ec865 06.09.2011 20:01:23
Arkadaşlar işlemciler hakkında fazla bilgim yok. Neden 95w'lıklara o/c yapılırken 125w'lıklara yapılmıyor. Birisi bana bunu anlatabilir mi?
demircibu 06.09.2011 18:28:31
amd cpular için cache miktarı düşük ve bu sebeble fiyatları uygun tutuyor amd dediğimde yok öle böle denirdi... şimdi amd performans için çıtayıda yükseltmek için cache miktarında resmen rönesans yaptı ph2 cpularda 8mb cacheden direk bu cpulara 16mb cache takviyesi yaptı 2kat fark... intel şuan hala 12mb cache miktarında amd 32nm ile mhzleri 3400-3600mhz de korucak belli ve iyide yapıyor...
mansurmarsak 06.09.2011 18:09:49
fx 4170 alınabilir aslında kulağa hoş geliyor hadi bakalım hayırlısı hele bir gelsinlerde
DH Misafiri 06.09.2011 17:10:03
bakalım fx4000 serisi phenom 2 x4 ü nekadar geçecbilecek.
hærun 06.09.2011 16:36:06
neden 2 farklı saat hızı var
veto1214 06.09.2011 16:32:07
Ust seri Rendercılar İçin bir mujde,
alt serisi ise bizim için bir Mujde
Ayrıca:
Bulldozer ler ile ilgili bu kadar çok haber gormekteyiz Ama ivy bridgelerleilgili haber gormuyoruz fazla sebebi nedir

E serisi apulara geince Atomların yerini alır diye dusnuom işlemci+ekran kartı 18w Desen Zaten Surucu yok HDD 300GB desen ram2gb desen 30W-40W Harcar 6-4Cell bir batarya ile çok uzun şarj omru olur diye dusnuom
BraveHeart 06.09.2011 16:27:19
quote:

Orijinalden alıntı: mrtsr35


quote:

Orijinalden alıntı: BraveHeart


quote:

Orijinalden alıntı: aykutx


quote:

Orijinalden alıntı: BraveHeart

95W daha iyi overclock olur meselesi bence biraz uydurmaca. X4 945 95W işlemcim var ama 4 GHZ göremedim.


Soğutucu nedir?


Sıcaklık yada ısınmadan dolayı değil sorunum. 1.7 Volt bile verdim ama stabilite sağlayamadım. Maksimum 58 derece gördüm.

ZALMAN CNPS9900 MAX


Kullandığınız anakart nedir?


Panelde var

Çarpanlarla olmadan olmuyor bu iş, 95W yada 125W olsun önemsiz.
.45 ACP 06.09.2011 16:25:03
945 arkadas fsb'den oc yapiyor anakart ya da sogutucudan degil carpan engelliyor ama black 955 95w kullanan arkadas da var 4 ghz gordu ama gunluk kullanmiyor o voltajlarla olmaz.1090lar cekirdekleri duzgunse 1.45v gibi voltajla 4 ghz kullanilabiliyor.bendekinin 6. cekirdegi sorunlu cikti yoksa x5 4 ghz gunluk kullaniliyor big type + fm121 + sivi metal.bd cikacak 5 ghz gorecek de bench icin mi yoksa gunluk mu orasi onemli o yuzden kimse 125w istemiyor.fxlerin hepsi blackse ve 95w modelleri varsa ki sanmiyorum 2.8 geliyormus tc ile 3.7 goruyorsa black olmayacak bence o alet yoksa 125w olurdu.
mrtsr35 06.09.2011 15:18:55
quote:

Orijinalden alıntı: BraveHeart


quote:

Orijinalden alıntı: aykutx


quote:

Orijinalden alıntı: BraveHeart

95W daha iyi overclock olur meselesi bence biraz uydurmaca. X4 945 95W işlemcim var ama 4 GHZ göremedim.


Soğutucu nedir?


Sıcaklık yada ısınmadan dolayı değil sorunum. 1.7 Volt bile verdim ama stabilite sağlayamadım. Maksimum 58 derece gördüm.

ZALMAN CNPS9900 MAX


Kullandığınız anakart nedir?
demirparcasi 06.09.2011 15:01:47
Intel nerdeyse en son çıkardığı jenerasyonu yenileyecek AMD hala bulldozer i çıkaracağım diyor. Biraz geç olmuyor mu?
BraveHeart 06.09.2011 14:25:43
quote:

Orijinalden alıntı: aykutx


quote:

Orijinalden alıntı: BraveHeart

95W daha iyi overclock olur meselesi bence biraz uydurmaca. X4 945 95W işlemcim var ama 4 GHZ göremedim.


Soğutucu nedir?


Sıcaklık yada ısınmadan dolayı değil sorunum. 1.7 Volt bile verdim ama stabilite sağlayamadım. Maksimum 58 derece gördüm.

ZALMAN CNPS9900 MAX
J-Statham* 06.09.2011 14:16:57
iyi gibi duruyor ama sonuçta amd güven olmaz
Durum Üyeyim Üye Değilim
E-Posta
Mesaj

Güvenlik Kodu Güvenlik kodu   Güvenlik kodunu göremiyorsan buraya tıkla