TTNET
HAFTANIN
TTNET DESTEK
HİZMET ÖZETİ
- 24640 TTNET Kullanıcısına hizmet verildi.
Casper Logitech
Kaydol

Kullanıcı Adı

Şifre

Beni Hatırla Şifremi Unuttum
AMD'nin 6 çekirdekli Phenom II X6 işlemcilerinin tamamı emekli oluyor Qualcomm: Çift çekirdekli işlemcimiz, Nvidia Tegra 3'den daha iyi HABERE ATLA YORUMLARI GÖR (20) YORUM YAZ

tarafından 10 Haziran 2011, Cuma 11:47 tarihinde yazıldı Donanımhaber TR

AMD'nin yeni nesil Fusion A serisi işlemcilerinin tamamı detaylandı
Günlük Haber Erdi ÖZÜAĞ "Fx57"
20
 

AMD'nin pazara sunmaya hazırlandığı LIano kod adlı Fusion A serisi işlemcilerin tamamı detaylandı. AMD'nin resmi dökümınana göre Fusion A serisi işlemcilerin ik etaptaki en hızlı modeei A8-3850 modeli olacak. Dört çekirdekli tasarıma sahip olan işlemci 2.9GHz'de çalışıyor ve 4MB Seviye 2 bellek kapasitesiyle geliyor. 400x paralel işlem birimine sahip olan ve 600MHz'de çalışan DirectX 11 destekli Radeon HD 6550D entegre grafik birimiyle donatılan işlemcinin ısıl tasarım gücü ise 100 Watt olarak belirlenmiş.

AMD'nin en hızlı ikinci Fusion işlemcisi olan A8-3800 ise 3850 modelinden farklı olark Turbo Core teknolojisini de destekliyor. Standart olarak 24GHz'de çalışan işlemci, performans gerektiğinde çekirdek çalışma frekansını 2.7GHz'e kadar yükseltebiliyor. A8-3850 modeliyle benzer şekilde 4MB Seviye 2 bellek kapasitesine sahip olan ve Radeon HD 6550D entegre grafik birimiyle gelen işlemcinin ısıl tasarım gücü ise 65 Watt.  A8 serisi işlemciler, Fusion ailesinin en hızlı modellerini temsil ederken, A6 serisi işlemciler ise bu grubun orta segment çözümlerine karşılık geliyorlar. A6 serisi altında sunulacak işlemcilerin en hızlısı olan dört çekirdekli A6-3650, 2.6GHz'de çalışıyor ve 4MB Seviye 2 bellek kapasitsiyle geliyor. Yani standart çalışma hızı, A8-3800'in baz hızında daha yüksek ancak bu işlemci ile birlikte entegre grafik birimi kırpılamaya başlanıyor ve 400x yerine 320x poaralel işlem birimine sahip olan ve 600MHz yerine 443MHz'de çalışan Radeon HD 6530D işlemcisine yer veriliyor.

Fusion A6 serisinin ikinci modeli olan A6-3600 de dört çekirdekli tasarımı baz alıyor. A8-3800 modeli gibi Turbo Core teknolojisiyle donatılan işlemci, standart olarak 2.1GHz'de görev yaparken, Turbo Core teknolojisi devreye girdiğinde çekirdek çalışma frekansını 2.4GHz'e kadar yükseltebiliyor.  Fusion A6-3600'ün diğer tüm özellikleri ise Fuison A6-3650 ile aynı. Fusion A serisinin ilk etapta pazara sunulacak son modeli ise aynı zamanda bu serinin en ucuz temsilcisi olacak A4-3400. Diğer tüm modellerden farklı olarak dört çekirdek yerine çift çekirdekli tasarımı temel alan işlemci, 2.7GHz'de çalışıyor ve 1MB Seviye 2 bellek kapasitesiyle geliyor. 600MHz'de çalışan ancak 160x paralel işlem birimine sahip Radeon HD 6410 entegre grafik biriminin yer verildiği işlemcinin ısıl tasarım gücü ise 65 Watt.

Bu haberin bağlantısı
URL
En Çok Beğenilen Yorumlar Yorum Yaz ▼
OverClocK1ng 10.6.2011 12:34:43
Yaa iyi hoş haber yapıyorsunuz da. Hiç milletin nabzını tutamıyorsunuz. Alın size ispatı: Şu resmin ortasına koyduğunu DonanımHaber, Sık Sık Güncellenen Haber Sitesi adlı Fligranınızı biraz daha şeff
...
Yorumun devamı ▼
+46
Yorumlar yeniden eskiye doğru listelenmektedir. Sıralamayı değiştirmek için sağdaki menüyü kullanabilirsiniz.
WinteR 10.6.2011 12:05:46
3 ghz'i geçemiyor mu? En üst modeli 2.9'da kalmış ve turbo core yok. Dual grafik nedir acaba? E -3
fx57 10.6.2011 12:11:04
@WinteR, Dual Graphics teknolojisine daha önceki haberlerimizde yer vermiştik. Kabaca Hybrid Corssfire gibi düşünebilirsiniz yalnız bu defa kullanılacak GPU'lardan biri, çipset yerine işlemciye entegre olarak geliyor. Tabi bu teknolojide AMD, uyumlu ekran kartlarının sayısı da arttırmış. 0
Towarscke 10.6.2011 12:13:14
@Winter..

Dual Graphics; Anakarta baglanmis ayni serideki herhangi bir ekran karti ile Crossfire olabiliyor..
0
swordfish666 10.6.2011 12:21:28
nVIDIA'nın optimus ya da Intel'in yeni Virtu teknolojisi gibi güç gerektiren uygulamalarda harici kartı devreye sokan, boşta ise harici kartı devre dışı bırakıp dahili görüntü birimini etkinleştiren bir şey mi bu Dual Graphics ? 0
WinteR 10.6.2011 12:28:39
Teşekkürler, evet bildiğimiz CF, Radeon Brand denmiş de ordan karşımasın :) 0
OverClocK1ng 10.6.2011 12:34:43
Yaa iyi hoş haber yapıyorsunuz da. Hiç milletin nabzını tutamıyorsunuz. Alın size ispatı:

Şu resmin ortasına koyduğunu DonanımHaber, Sık Sık Güncellenen Haber Sitesi adlı Fligranınızı biraz daha şeffaf yapsanız da altında yazan A6-3650 ve A6-3600 ün GPU Clock hızının kaç olduğunu da görebilsek..

Şimdi göreceksiniz kaç kişi bu sayfaya girdiyse hepsi benimle aynı fikirde olacak ve herkes +1 basacak.

Belki görürsünüz kaç tane Thumbs Up var ve ona göre bundan sonra biraz daha şeffaf yaparsınız biz de görürüz...

Lütfen yaa. Kaç kişi yazdı bu konuda rahatsız olduğunu ama hâlâ aynen devam.
Şöyle falan yapın bari:
+46
ceycey11 10.6.2011 12:36:27
esas canavarlarıda görsek iyi olur herhalde bu işlemcilerle amd destekli anakarlardaki ob ekran kartı olayı yavaş yavaş tarihe gömülecek 0
EgoisTe91 10.6.2011 12:48:23
@Overcloking verdim şukunu
Gerçektende güzel gelişmeler varsın 3GHz olmasın biz yaparız tabi intel gibi oc için engel oluşturan bir sistem yoksa.
0
playstyle 10.6.2011 12:55:28
LOGOS :D 0
playstyle 10.6.2011 12:59:09
http://en.wikipedia.org/wiki/AMD_Fusion 0
playstyle 10.6.2011 13:00:55
http://en.wikipedia.org/wiki/AMD_Fusion#List_of_Desktop_Llano_APUs 0
Rainbow6 10.6.2011 13:22:29
AMD isim tasarimini intelden almis gibi duruyor, fiyatlari belli degil mi bunlarin .. hadi bakalim testler havada ucussun artik -2
Batuist 10.6.2011 15:47:55
kesin fx57nin AMDde çalışan bir arkadaşı filan var.. AMD haberleri sürekli önce DHta çıkıyor.. Sonra adamlar size inceleme için numune göndermicez diyincede çocuk gibi firmaya küsüyorlar :)) :)) -3
yc#1 10.6.2011 16:05:06
65W TDP'ye sahip işlemcilerin teknik verileri arasında ciddi farklar var. 0
abdulmusavvir 10.6.2011 17:33:52
e-450 gerçekten ilgimi çekti, çift çekirdek, 1.65 ghz ama buna rağmen 18wlık tdp değerine sığdırılmış, fiyatı da uygun olması halinde yeni bir dönemin işareti gibi...Via'da bu konuda müthiş başarılar elde etti, Via'da satışa gelse işlemciler de devrim başlığı atılabilirdi. Adamlar küçük boyutlu 4 çekirdekli işlemci duyurdular ama her zamanki gibi satmıyorlar..:) 0
iOC 10.6.2011 18:07:27
quote:

Orijinalden alıntı: Batuist

kesin fx57nin AMDde çalışan bir arkadaşı filan var.. AMD haberleri sürekli önce DHta çıkıyor.. Sonra adamlar size inceleme için numune göndermicez diyincede çocuk gibi firmaya küsüyorlar :)) :))


0
alpa07 10.6.2011 23:08:21
fx 57 amd bilgilerini hacılıyor.bir kaç aya kalmaz ofise dava açacaklar 0
bilalMW 12.6.2011 00:11:56
Fusion işlemciler ne zaman ülkemiz pazarında yerini alıcak acaba? 0
zagor33 12.6.2011 11:29:13
En hızlı modelin 3 Ghz altında ve üstelik turbosuz olması inanılır gibi değil. Fusion işlemcilerin IGPsi müthiş ondan yana sıkıntı yok, ama stok işlemci hızı gerçekten böyle düşük ise 2 gün sonra çıkacak incelemelerde pek parlak görünmeyecek.

40nm olarak üretilen 6550M 15-30W arasında güç tüketirken, aynı özelliklere sahip 32nm Fusion IGPnin 20W civarında güç harcayacağını tahmin edebiliriz. Bu durumda 32nm 4 çekirdek 2.9 GHzde 80W pek mantıklı değil gibi. 3.2 GHz X4 Propuslar 95W zaten.
-1
efedami 18.8.2011 17:42:22
quote:

Orijinalden alıntı: zagor33

En hızlı modelin 3 Ghz altında ve üstelik turbosuz olması inanılır gibi değil. Fusion işlemcilerin IGPsi müthiş ondan yana sıkıntı yok, ama stok işlemci hızı gerçekten böyle düşük ise 2 gün sonra çıkacak incelemelerde pek parlak görünmeyecek. 40nm olarak üretilen 6550M 15-30W arasında güç tüketirken, aynı özelliklere sahip 32nm Fusion IGPnin 20W civarında güç harcayacağını tahmin edebiliriz. Bu durumda 32nm 4 çekirdek 2.9 GHzde 80W pek mantıklı değil gibi. 3.2 GHz X4 Propuslar 95W zaten.



neden mantıklı değil ? propuslar 45nm ile üretildiği için daha fazla güç tüketiyor. 32nm de daha düşük güç tüketimi olması doğal
0
Durum Üyeyim Üye Değilim
E-Posta
Mesaj

Güvenlik Kodu Güvenlik kodu   Güvenlik kodunu göremiyorsan buraya tıkla