TTNET
HAFTANIN
TTNET DESTEK
HİZMET ÖZETİ
- 24632 TTNET Kullanıcısına hizmet verildi.
Casper Logitech
Kaydol

Kullanıcı Adı

Şifre

Beni Hatırla Şifremi Unuttum
HTC'nin yeni akıllı telefonu Ruby internette boy gösterdi Google, Fridge'i satın aldı, Google+ için Gruplar geliyor HABERE ATLA YORUMLARI GÖR (63) YORUM YAZ

tarafından 22 Temmuz 2011, Cuma 11:52 tarihinde yazıldı Donanımhaber TR

Özel Haber: Intel'in en hızlı işlemcisi Core i7-3960X'in ilk test sonuçları
Günlük Haber Erdi ÖZÜAĞ "Fx57"
63
 
Sandy Bridge mimarisini temel alan ikinci nesil Core işlemci ailesini sene başında pazara sunan Intel, yüksek performans segmentinde ise Westmere tabanlı Core i7-900 jenerasyonu ile yoluna devam etmiş ancak en iyisini isteyenler için Sandy Bridge-E işlemcilerinin güç verdiği LGA2011 platformunu sene sonuna doğru pazara sunacağını açıklamıştı.
 
Donanimhaber.com olarak Sandy Bridge-E serisi işlemcilerin model isimleri ve teknik detaylarına ait bir takım detayları geçtiğimiz günlerde sizlerle paylaşmıştık. Yurt dışındaki uzun arayışlarımız sonucunda uluslararası kaynaklardan elde ettiğimiz bazı bilgiler, Sandy Bridge-E jenerasyonunun amiral gemisi olacak Core i7-3960X Extreme Edition işlemcisinin, Intel'in şu anki en güçlü işlemcisi olan Core i7-990X ile karşılaştırmalı performans verilerine ışık tutuyor. Gelin şimdi hep birlikte Intel kaynaklı bu değerlere daha yakından bakalım.
 
Test sonuçlarını değerlendirmeye başlamadan önce Core i7-3960X'in teknik özelliklerini kısaca hatırlamakta fayda var. 32nm üretim teknolojisiyle hazırlanan 6 çekirdekli yeni işlemci, standart olarak 3.30GHz'de görev yapıyor ve Turbo Boost teknolojisiyle çekirdek çalışma frekansını 3.9GHz'e kadar arttırabiliyor. Her çekirdek için çift izlek desteği sunan işlemci, sahip olduğu 15MB bellek kapasitesiyle tek izlekli uygulamalar için önemli bir performans artışı getirecek gibi görünüyor zira masaüstü sistemler dikkate alındığında Intel tarafında bellek kapasitesi en yüksek işlemci olacak gibi görünüyor.
 
Sandy Bridge-E serisi yeni nesil Intel işlemcilerin en dikkat çekici özelliklerinden biri de dört kanal bellek desteğine sahip olmaları. 1333MHz'e kadar resmi DDR3 desteği sunan ancak hız aşırtma ile daha yüksek bellek frekanslarıyla da çalışabilen işlemciler, bellek bant genişliğinin ön plana çıktığı uygulamalarda rakip tanımayacak gibi görünüyorlar. Core i7-3960X de dahil olmak üzere Sandy Bridge-E serisi tüm işlemcilerin ısıl tasarım gücü 130 Watt olacak. X79 çipsetli anakartlarla kullanılacak yeni işlemcilerin çıkış tarihi ise son çeyrek. Henüz kesin olmamakla birlikte Ekim ayı ile birlikte yeni işlemcilere pazara giriş yapabilir.
 
Gelelim performans değerlerine. Intel tarafından hazırlanan tablolara göre Core i7-3960X, çekirdek performansının önem taşıdığı Cinebench ve Pov-Ray testlerinde, Westmere mimarisini temel alan aynı çekirdek sayısına sahip olan ve baz frekansı bir miktar daha yüksek olan Core i7-990X'ten sırasıyla %13 ve %12 daha hızlı olmayı başarıyor. Bu noktada aradaki farkın ağırlıklı olarak Sandy Bridge mimarisindeki yeniliklerden kaynaklandığını söylemek mümkün. Pro Show Gold 4.5 ile yapılan testte de %15 ile aşağı yukarı benzer sonuçlar elde edilirken, en büyük farkın 3DMark 11'in fizik testinde olduğunu ve farkın %36'ya çıktığını görüyoruz. 
 
SPEC  CPU2006 ise yeni işlemcilerin fark yarattığı asıl uygulama alanı oluyor ve dört kanal bellek kontrolcüsüne bağlı olarak tamsayı performansında %34, kayarnokta performansında ise %64 fark yaratıldığını görüyoruz. Sandra 2011 ile yapılan çoklu ortam ve bellek bant genişliği testleri de Sandy Bridge-E lehine işliyor ve ortaya hatırı sayılır performans farklı çıkıyor. AVX komutsetlerinin katkısı ile çoklu ortam testinde Core i7-990X'e  %92'i fark atan Core i7-3960X, bellek bant genişliği testinde ise farkı iki katına çıkartıyor. 
 
Görüldüğü üzere Intel, uygulama türüne göre en az %10+ seviyesinde performans artışı vaad ediyor ki bellek odaklı uygulamalarda profesyonellerin Sandy Bridge-E jenerasyonuna adapte olacağı da söylenebilir. AMD'nin 8 çekirdekli Bulldozer ile Sandy Bridge tabanlı Core i7-2600K'yı hedef aldığı düşünülürse, Core i7-3960X, bu seri altında daha hızlı bir model çıkana kadar veya 2012 sonunda gelecek Ivy Bridge-E jenerasyonuna kadar en hızlı işlemci olacak gibi görünüyor. 
Bu haberin bağlantısı
URL
En Çok Beğenilen Yorumlar Yorum Yaz ▼
husonos 22.7.2011 12:11:07
Hadi hayırlısı olsun 3000 TL civarında fiyatları görürüz artık... +15
Börü 22.7.2011 12:28:10
Bugün 990x 2000TL'den fazla olduğuna göre bu bi araba parası olur heralde.İntel hızlı güçlü yapıyor olabilir ama önemli olan F/P +12
sadtneverdie 22.7.2011 13:50:13
bulldozer 990xe %10 fark atsaydı çoktan piyasada olurdu. Hayaller güzeldir ama gerçekler öyle değil.
...
Yorumun devamı ▼
+10
WinteR 22.7.2011 14:20:06
AMD inteli geçerken intel'e geçirdi diye sevinen, intel geçerken de AMD'ye geçirdi diye sevinen, kendinin tüketici olduğunu unutan bir kesim var, anlamak zor. +6
aRiSe* 22.7.2011 14:23:28
yeni işlemci yeni anakart. Yine mi İntel!!

son 5 yılda 775pin 1366pin 1156pin 1555pin ve son olarak LGA2011 platformu.
Bu intel çok karı değiştiriyo
+4
Yorumlar yeniden eskiye doğru listelenmektedir. Sıralamayı değiştirmek için sağdaki menüyü kullanabilirsiniz.
Mckhan 22.7.2011 12:02:52
canavar 0
::Ashes:: 22.7.2011 12:10:11
2012 sonunda gelecek Ivy Bridge-E jenerasyonuna kadar en hızlı işlemci olacak gibi görünüyor.

bunu okuyunca moralim sinirlendi..
-2
husonos 22.7.2011 12:11:07
Hadi hayırlısı olsun 3000 TL civarında fiyatları görürüz artık... +15
Hobar 22.7.2011 12:18:14
Bellek performansı çok iyi gerçekten. Ama ben bellek hızının benchmarklar dışında pek faydasını göremedim. Masaüstünde vs. pc nin tepki hızına biraz etkisi olabilir. 0
Börü 22.7.2011 12:28:10
Bugün 990x 2000TL'den fazla olduğuna göre bu bi araba parası olur heralde.İntel hızlı güçlü yapıyor olabilir ama önemli olan F/P +12
WinteR 22.7.2011 12:28:39
PErformans olarak tatminkar, güç tüketimini de görmek gerekli ama o konuda da başarılıdır. Genel kullanıcı Ivy Bridge'i beklemeli, yeni 3d transistörün de performans ve güç tüketimine olumlu etkisi olacaktır
Tebrikler Dh.
0
BecHo-minaTor 22.7.2011 12:41:40
Xeon işlemciye gerek yok :P Bununla bile Server ya da Workstation kurulur. Intel sen nelere kadirsin. 0
dodomoco 22.7.2011 12:57:28
3dmark 11de 990xe %36 fark atıyor ki bu oyunlarda dahada az olucaktır eğer bulldozer 990xe %10 %15 fark atarsa bence bu işlemciye para vermek gereksiz olur hemde çok gereksiz bellek olarak öne çıkması ise umarım amd bu segmenttede intele rakip olabilir 0
CodeMachine 22.7.2011 13:08:09
Önemli olan F/P değildir, bu laf forumda herkesin ağzında, o zaman porsche, lamborghini, ferrari araba üretmesin herkes peugeot 206 ya binsin. Bu performansa gerçekten ihitiyacı olan adamlar f/p üretim yapılacak diye bu işlemcilerden mahrum mu kalsın. Paran yetmiyorsa veya ihtiyacın yoksa alma, sana illaki al diyen yok ama bu yüksek model işlemci haberlerinde hep aynı yorum baydı. +2
techraven 22.7.2011 13:17:32
Aslan gibi valla 0
X-FI 22.7.2011 13:37:24
inanılmaz birşey... listede i5 2500K dar var.. bak bu hoşuma gitti 0
Gpucu 22.7.2011 13:38:32
yar saçların lüle lüle amd sana güle güle -2
xdorukx 22.7.2011 13:39:41
bulldozer iyice tırtladı artık ölü doğdu resmen -1
sadtneverdie 22.7.2011 13:50:13
quote:

Orijinalden alıntı: dodomoco

3dmark 11de 990xe %36 fark atıyor ki bu oyunlarda dahada az olucaktır eğer bulldozer 990xe %10 %15 fark atarsa bence bu işlemciye para vermek gereksiz olur hemde çok gereksiz bellek olarak öne çıkması ise umarım amd bu segmenttede intele rakip olabilir


bulldozer 990xe %10 fark atsaydı çoktan piyasada olurdu. Hayaller güzeldir ama gerçekler öyle değil.
+10
heatblast 22.7.2011 14:02:38
fark en azından %20 olmalıydı az bir gelişme var.
amd 2000'lerde intelin p4 çuvallamasını bulldozer ile yapacak
0
WinteR 22.7.2011 14:20:06
AMD inteli geçerken intel'e geçirdi diye sevinen, intel geçerken de AMD'ye geçirdi diye sevinen, kendinin tüketici olduğunu unutan bir kesim var, anlamak zor. +6
aRiSe* 22.7.2011 14:23:28
yeni işlemci yeni anakart. Yine mi İntel!!

son 5 yılda 775pin 1366pin 1156pin 1555pin ve son olarak LGA2011 platformu.
Bu intel çok karı değiştiriyo
+4
Batuist 22.7.2011 14:28:41
bu avx komut setleri çok ciddi bir performans artışı getiriyor. umarım uygulamalar kısa sürede bu komut setleri ile haşır neşir olurlarda böylesi muazzam bir performans getirisinden yararlanırlar.. bellek bant genişliği 3 kanaldan 4 kanala çıkarken nasıl iki kat artış getiriyor onuda anlamak zor.!! ama intel harika bir iş çıkarmış.. keşke tdp değerinide biraz düşük tutabilseymiş.. 0
sadtneverdie 22.7.2011 14:29:19
quote:

Orijinalden alıntı: aRiSe*

yeni işlemci yeni anakart. Yine mi İntel!! son 5 yılda 775pin 1366pin 1156pin 1555pin ve son olarak LGA2011 platformu. Bu intel çok karı değiştiriyo


kırbaçla aldırıyorlardı değil mi? almayana kırbaç cezası :)
-2
tahir40 22.7.2011 14:31:07
isterse 10 katlasın, 1000 dolarlık işlemci, Herkes de sanki alacak gibi yorum yazmış... Ben tüm bilgisayara ancak 1000 dolar ayırabiliyorum ki ortalama bir kullanıcı o kadar da ödemiyordur Türkiyede... Bu işlemci çıksın Türkiyede satacağı 100 tanedir, Önemli olan fiyat / performans, taşınabilir sistemlerde ise daha çok performans/verimlilik dir... +1
fatihburak95 22.7.2011 14:47:40
quote:

Orijinalden alıntı: aRiSe*

yeni işlemci yeni anakart. Yine mi İntel!!

son 5 yılda 775pin 1366pin 1156pin 1555pin ve son olarak LGA2011 platformu.
Bu intel çok karı değiştiriyo

+1 amd de böyle değil ki am2+ anakarta phenom 4 talabıkıyorsun. Am3 anakarta bulldozer takılacak kolaylıkla. Yani şunu diyorum 890 fx anakartı varsa bir adamın şu anda phenom 4 takılı ise bir sene sonra bir ekran kartı daha alır ekran kartı daha iyiyse 1 buçuk sene diyelim. Sonra gider 3 sene sonra bulldozer alıp onların fiyat da iyice düşmüş olur. 2 gb daha ram takar aynı bilgisayarı 5 sene ufak degisiklerle kullanır ne anakarta para verir ne de power iyiyse power a da para vermez
+3
Tanarri 22.7.2011 14:57:04
quote:

Orijinalden alıntı: WinteR

AMD inteli geçerken intele geçirdi diye sevinen, intel geçerken de AMDye geçirdi diye sevinen, kendinin tüketici olduğunu unutan bir kesim var, anlamak zor.
Kabul etmek gerek fanatizimi seven bi milletiz mevzu ürünleri almak yada almamak değil
+2
İmportant 22.7.2011 14:59:05
Xeon varken bunlarla uğraşılmaz. 3 ayda bir Lgaxxxx çıkarıyorlar. Tüketiciyi sömürme taktikleri.
Hız isteyen, xeon sistem kurar. Bunlarla uğraşmaz.
i3 - i5 - i7 alayı yalan.
-2
bocekgrafik 22.7.2011 15:15:37
Körü körüne AMD'ye muhalefet edenleri görünce sinirleniyordum ancak bu haberden sonra hak verdim. Neden mi? Çünkü buldozer işlemcilerin ilk haberi çıkalı ne kadar zaman olduğu halde, daha ne zaman çıkacakları hakkında net bir bilgi de yokken, intel bir çıktı, pir çıktı. İlk haberi yayınlandığında direk tablolar var önümüzde ve üstelik ne zaman çıkacağı da aşağı-yukarı net. Üstelik, çıtayı yüksetltmeye de devam ediyor.

Fiyat konusunda 990 2000 TL ise bu 3000 TL olur diyenler yanılıyor bence, çünkü bu işlemci 990'ın yerine çıkıyor. İkinci husus ise, teknolojinin her gün geliştiği şu zamanda her yeni olan şey bir öncekinden daha pahalı olacak olsaydı, şu anda normal bir bilgisayar bile bir araba kadar pahalı olurdu.

Sadece AMD'nin değil, başka firmaların da intelle rekabet edebilecek düzeyde işlemci üretebilmelerini istiyorum ancak maselef yok. Olsa, fiyatların düşüşüyle biz kullanıcıların lehine olacaktır çünkü bu durum.

Rekabet olan yerde ucuzluk vardır. Daha birkaç yıl öncesine kadar cep telefonuyla çok konuşan kimseler aylık birkaç yüz lira fatura ödüyorlarken, şu anda sınırsız konuştukları halde 60-80 TL arasını geçmiyor bu rakam.
+2
erkan0075 22.7.2011 15:55:11
Super Pi skoru neymiş? Ben benchmark'a benchmark demem, super pi olmadıkça.



Kimse sormayacak mı Crysis'i?
+1
setek01 22.7.2011 16:28:20
Yeni bellek mimarisinden yararlanılacak daha alt seviye işlemciler gelene kadar x79 x58 gibi herkesin ulaşabileceği türden olmayacaktır. 4 kanal bellek destekli Core i7 920 930 fiyatlarında bir işlemci olursa neden olmasın. Hatta daha düşük seviyeli bu işlemciler benchlerde büyük ihtimalle 990x ayarında skorlar üretecektir. Önümüzde canlı 2600k örneği var ve fiyatı da 2000 TL değil ama skorlarda 965x, 975x ve 980x'ten daha iyi sonuçlar vermekte. 0
DH Misafiri 22.7.2011 16:49:09
bazı kişiler demiş kim alacak orta düzey kullanıcılar almaz bunu diye doğru almaz çünkü artık masaüstü pc alan az kişi var gerçekten bilgisayar hastasıysa adam masaüstü topluyor ve iştediği kadar parayı veriyor o bilgisayara ya overclock için ya program yazmak için ya da oyun oynamak için alıyor bu bilgisayarı doyasıyla bir klavyeye 250 tl vermekten çekinmiyor şimdi soruyorum bu işlemci 2500 tl olsa o adam bunu almıyacak mı orta düzey kullanıcılar zaten masaüstü yerine laptop alıyor

ikinci konu @Batuist yazmış "bellek bant genişliği 3 kanaldan 4 kanala çıkarken nasıl iki kat artış getiriyor onuda anlamak zor.!!" aslında zor değil pin sayısı artıyor anakart ile işlemci arasında daha çok yol var ve daha fazla veri akışı sağlanıyor bu yüzde
+1
atiktuk 22.7.2011 17:10:52
Sağlam işlemci yapmışlar..fakat böyle bir işlemci fiyatına son derece güncel bir sistem kurulabilir..böyle bir işlemciye 3.000tl verip alıp ,masaüstü bir sistem kurana allah akıl fikir versin diyorum...böyle bir işlemcinin daha çok 3d modelleme,render vs tarzı işlemler için iş amaçlı kullanılması daha mantıklı..yoksa evde internete girerken kayarnokta ve tamsayı performansının bir esprisi yok.. 0
Tuğberk. 22.7.2011 17:12:56
hayırlısı 0
Canneswar 22.7.2011 17:23:31
süper 0
peters 22.7.2011 17:27:37
İntel yaptı yapacağını eğer AMD bunlara rakip çıkarmassa intel fiyatlarda alır başını gider 3000-4000tl gibi birşey olur.Az sayıda kişi alır alamayanda anca resmine bakar. 0
#Gakko_ 22.7.2011 17:33:22
bütün donanımlarım hazır, intel'in x79 serisi işlemcilerini ve x79 çipsetli anakartları bekliyorum. ama i7-3820 ekonomik açıdan daha iyi bi seçenek olacak gibi duruyor.. zira i7 990X kaç zamandır 2000 sınırından bi lira aşağı inmedi (980X'den itibaren geçen zamanı ele alırsak). belki ilerleyen zamanlarda i7-3960X ucuzlar da (?), ona terfi ederiz o zaman... :)) 0
Börü 22.7.2011 17:44:56
quote:

Orijinalden alıntı: CodeMachine

Önemli olan F/P değildir, bu laf forumda herkesin ağzında, o zaman porsche, lamborghini, ferrari araba üretmesin herkes peugeot 206 ya binsin. Bu performansa gerçekten ihitiyacı olan adamlar f/p üretim yapılacak diye bu işlemcilerden mahrum mu kalsın. Paran yetmiyorsa veya ihtiyacın yoksa alma, sana illaki al diyen yok ama bu yüksek model işlemci haberlerinde hep aynı yorum baydı.


Eğer performans fetişisti değilsen, paranı sağa sola harcamak istemiyorsan, milyoner ya da milyarder değilsen, birazcıta aklın varsa zaten porsche, lamborghini, ferrari almazsın.Orta sınıf bir araba alırsın ki bunlarda arabaları seçmi etkileyen en önemli etkenler fiyatı, vergisi ve ne kadar yaktığıdır yani sana maliyeti.Sen bir opel de alsan ferraride alsan Türkiye yollardırnda ya da başka yerlerde çıkacağın hız 120'dir.
0
.45 ACP 22.7.2011 17:45:10
quote:

Orijinalden alıntı: Gpucu

yar saçların lüle lüle amd sana güle güle


listede benim 3d oyun bolumu dikkatimi cekti.bu islemcinin oyun icin alinacaksa bile para edecegi bolum bu sanirim.dikkatinizi cekmek istedigim PHYSX yazmamislar Physics yazmislar.ikisi farkli seyler.

http://www.nvidia.com/object/physx-9.10.0513-driver.html

http://hw-lab.com/3dmark-11-use-dc-and-bullet.html
-1
Gpucu 22.7.2011 17:55:22
quote:

Orijinalden alıntı: .45 ACP


quote:

Orijinalden alıntı: Gpucu

yar saçların lüle lüle amd sana güle güle


listede benim 3d oyun bolumu dikkatimi cekti.bu islemcinin oyun icin alinacaksa bile para edecegi bolum bu sanirim.dikkatinizi cekmek istedigim PHYSX yazmamislar Physics yazmislar.ikisi farkli seyler.

http://www.nvidia.com/object/physx-9.10.0513-driver.html

http://hw-lab.com/3dmark-11-use-dc-and-bullet.html


physx veya physics ile herhangi birşey yazmadım genel olarak cpunun performansına yazdım (fiyatlar her ne kadar uçuk olsa da hakkını verecektir. [link=http://www.anandtech.com/bench/Product/288?vs=203]bknz. i5 2500k-1100T[/link] )

2 yıl öncesinin intel cpularının amd tarafından övülüp de bitirilemeyen x4 980 işlemcisine 1 ghz geriden gelmesine rağmen kafa tutuşu http://www.anandtech.com/bench/Product/109?vs=362

%36`lık physics getiris de oldukça iyi denilebilir amd yapsın benzeri performansta bir işlemci görelim kıyaslayalım onu alalım ama çok zor

verdiğiniz bilgiler için ayrıca teşekkürler
0
B.M.W 22.7.2011 18:08:28
Resmin büyük halini görebilmek için tıklayın
Orijinal boyut için tıklatın


Memory bandwidth getirisi cok iyi olacak gibi duruyor

3D renderingde daha iyi olmasi gerekirdi dusuncesindeyim %13luk getiri sonuk duruyor en azindan %20 olmaliydi
+1
Lacano 22.7.2011 19:22:25
Pamuk eller cebe, intel gene benc kasıntılarını donuna kadar soyacak... İşlemciye laf yok ama. +2
HMY 22.7.2011 19:32:46
fazla söze gerek yok 15 MB cache ...!~~!... 0
.45 ACP 22.7.2011 19:34:29
quote:

Orijinalden alıntı: Gpucu


quote:

Orijinalden alıntı: .45 ACP


quote:

Orijinalden alıntı: Gpucu

yar saçların lüle lüle amd sana güle güle


listede benim 3d oyun bolumu dikkatimi cekti.bu islemcinin oyun icin alinacaksa bile para edecegi bolum bu sanirim.dikkatinizi cekmek istedigim PHYSX yazmamislar Physics yazmislar.ikisi farkli seyler.

http://www.nvidia.com/object/physx-9.10.0513-driver.html

http://hw-lab.com/3dmark-11-use-dc-and-bullet.html


physx veya physics ile herhangi birşey yazmadım genel olarak cpunun performansına yazdım (fiyatlar her ne kadar uçuk olsa da hakkını verecektir. [link=http://www.anandtech.com/bench/Product/288?vs=203]bknz. i5 2500k-1100T[/link] )

2 yıl öncesinin intel cpularının amd tarafından övülüp de bitirilemeyen x4 980 işlemcisine 1 ghz geriden gelmesine rağmen kafa tutuşu http://www.anandtech.com/bench/Product/109?vs=362

%36`lık physics getiris de oldukça iyi denilebilir amd yapsın benzeri performansta bir işlemci görelim kıyaslayalım onu alalım ama çok zor

verdiğiniz bilgiler için ayrıca teşekkürler


bu i7-3960x isimli islemci oyun icin alinacaksa bile derken PHYSX'den bahsetmek gerekir cunku bu islemci degil bu islemcinin 100 kati bir islemci bile olsa PHYSX dendiginde ise yaramaz.PHYSX icin ise yaramayacaksa oyun icin niye aliyoruz?nvidia icat edeli beri bir tane sevdigim oyun cikardi alice madness returns diye.simdi ben bu 3960x isimli islemciyi para huzur hesabi satin almis olsaydim ve ekran kartim da 6990 olsaydi nasilsa islemci iyi PHYSX mysixs tanimayiz diye pek huzurlu olmayacaktim yani.

2 sene oncesini karistiracaksak unreal tournament 2003'de durum soyleydi.

http://ixbtlabs.com/articles2/roundupmobo/pentium4-32ghz-ee.html

%36 getiri physics icinse bu nane amd ekran kartlari tarafindan da destekleniyor bu durumda begenilmeyen x4 980 islemcisi bile yetecektir ama harbiden su bd baya gecikti sicakta gitmiyor.

rica ederim.
0
CodeMachine 22.7.2011 20:45:25
quote:

Orijinalden alıntı: Börü


quote:

Orijinalden alıntı: CodeMachine

Önemli olan F/P değildir, bu laf forumda herkesin ağzında, o zaman porsche, lamborghini, ferrari araba üretmesin herkes peugeot 206 ya binsin. Bu performansa gerçekten ihitiyacı olan adamlar f/p üretim yapılacak diye bu işlemcilerden mahrum mu kalsın. Paran yetmiyorsa veya ihtiyacın yoksa alma, sana illaki al diyen yok ama bu yüksek model işlemci haberlerinde hep aynı yorum baydı.


Eğer performans fetişisti değilsen, paranı sağa sola harcamak istemiyorsan, milyoner ya da milyarder değilsen, birazcıta aklın varsa zaten porsche, lamborghini, ferrari almazsın.Orta sınıf bir araba alırsın ki bunlarda arabaları seçmi etkileyen en önemli etkenler fiyatı, vergisi ve ne kadar yaktığıdır yani sana maliyeti.Sen bir opel de alsan ferraride alsan Türkiye yollardırnda ya da başka yerlerde çıkacağın hız 120'dir.


Benim milyon dolarlarım olacak ve ben opel'e bineceğim
Evet verdiğim örnek yanlış olmuş biraz, arabalar gerçekten lüks. Yalnız işlemci olayında hala f/p nin değil performansın önemli olduğunu düşünüyorum. Gerçekten güçlü işlemcilere ihtiyacı olan ve bu konudan üçün beşin hesabını yapmayan insanlar var. Yani her çıkan işlemci sizinde çok iyi bildiğiniz gibi kendi hedef kitlesi vardır, o hedef kitlede sizde benim gibi yoksanız, helal olsun adam yapmış dersiniz ve geçersiniz.
+1
peters 22.7.2011 21:04:00
quote:

Orijinalden alıntı: Lacano

Pamuk eller cebe, intel gene benc kasıntılarını donuna kadar soyacak... İşlemciye laf yok ama.


Yalanmı mesela ben intelden daha iyi bir işlemci çıkarsam istediğim paraya satarım nede olsa müşterisi var.Hep eniyisini isteyen var.Mükemmeliyetçi kesim 4000tl de desem ben o işlemciye alacaklar.Ondan sonra gelip hava atacaklar buraya eniyi işlemci bende,en iyi skorlar bende diye
0
turbo-powwer 22.7.2011 21:49:14
Çakal intel yapacağını yapmış yine. Gavur ucuz satmaz :) Ama olsun baba akmış yine :)) 0
alpa07 22.7.2011 23:08:34
3 ayda bir yeni chipset yeni soket.en iyisini bizm burdaki internet kafe yapıyor 8 senelik pc yi kullanıyor. 0
Towarscke 22.7.2011 23:32:13
quote:

Core i7-3960X de dahil olmak üzere Sandy Bridge-E serisi tüm işlemcilerin ısıl tasarım gücü 130 Watt olacak.


Intel + 130watt TDP = kule sogutucu..
-2
filteke 22.7.2011 23:37:39
quote:

Orijinalden alıntı: fatihburak95

quote:

Orijinalden alıntı: aRiSe* yeni işlemci yeni anakart. Yine mi İntel!! son 5 yılda 775pin 1366pin 1156pin 1555pin ve son olarak LGA2011 platformu. Bu intel çok karı değiştiriyo
+1 amd de böyle değil ki am2+ anakarta phenom 4 talabıkıyorsun. Am3 anakarta bulldozer takılacak kolaylıkla. Yani şunu diyorum 890 fx anakartı varsa bir adamın şu anda phenom 4 takılı ise bir sene sonra bir ekran kartı daha alır ekran kartı daha iyiyse 1 buçuk sene diyelim. Sonra gider 3 sene sonra bulldozer alıp onların fiyat da iyice düşmüş olur. 2 gb daha ram takar aynı bilgisayarı 5 sene ufak degisiklerle kullanır ne anakarta para verir ne de power iyiyse power a da para vermez


intel iyice saçmaladı ve gittikçe soğumaya başlatıyor her defa yeni işlemci ve anakartmı değiştireceğiz,
amd gibi aynı chipset üzerine devam etse ya işlemcileri,

birini almayana diğeride yok intel :)

yavaş yavaş amd yolu gzüküyor bana
0
sadtneverdie 23.7.2011 03:27:40
quote:

Orijinalden alıntı: filteke

quote:

Orijinalden alıntı: fatihburak95
quote:

Orijinalden alıntı: aRiSe* yeni işlemci yeni anakart. Yine mi İntel!! son 5 yılda 775pin 1366pin 1156pin 1555pin ve son olarak LGA2011 platformu. Bu intel çok karı değiştiriyo
+1 amd de böyle değil ki am2+ anakarta phenom 4 talabıkıyorsun. Am3 anakarta bulldozer takılacak kolaylıkla. Yani şunu diyorum 890 fx anakartı varsa bir adamın şu anda phenom 4 takılı ise bir sene sonra bir ekran kartı daha alır ekran kartı daha iyiyse 1 buçuk sene diyelim. Sonra gider 3 sene sonra bulldozer alıp onların fiyat da iyice düşmüş olur. 2 gb daha ram takar aynı bilgisayarı 5 sene ufak degisiklerle kullanır ne anakarta para verir ne de power iyiyse power a da para vermez
intel iyice saçmaladı ve gittikçe soğumaya başlatıyor her defa yeni işlemci ve anakartmı değiştireceğiz, amd gibi aynı chipset üzerine devam etse ya işlemcileri,birini almayana diğeride yok intel :)yavaş yavaş amd yolu gzüküyor bana


sen sıkma canını bu yapı senın ıcın degıl. bu ıslemcıyı ancak profesyoneller yada parayı harcayacak yer bulamayanlar alır. sağa sola sormadan ıntelın 999 doalrlık ıslemcısınden 2 tane alan ınsan tanıyorum. parasını 1 projede cıkartabılenler var.
+1
CoolnQuiet 23.7.2011 09:49:14
Üretici testlerine güven olmaz fakat bir fikir vermesi açısından ele alınabilir. Cinebench skoru single mı multi core mu? 0
orhangs37 23.7.2011 10:21:20
amd ye güle güle diyen arkadaşlar bu işlemcinin fiyatı 3 bin lira civarı olcak yani amd forever her zaman :) 0
Tanarri 23.7.2011 13:15:46
quote:

Orijinalden alıntı: zebani1907

Resmin büyük halini görebilmek için tıklayın
Orijinal boyut için tıklatın


Memory bandwidth getirisi cok iyi olacak gibi duruyor

3D renderingde daha iyi olmasi gerekirdi dusuncesindeyim %13luk getiri sonuk duruyor en azindan %20 olmaliydi


aslında %13 lük bi fark bile yok ekran kartı ve cpu testinde genelde tablolar böle yanıltıcı olabiliyor bua işin çakal karlos yanı perfomans değerlendirmesi % üzerinden hesabı yapılarak yapılmışdurumda yani tabloya dikatli bakarsanız i7 990x 1.00 değerinin üstünden alınarak hesabı yapılıyo i7 3960x de 1.34 yani aralarında aslında 0.34 lük bi fark var buda yüzdelik hesaplanırsa %1-2 bile etmiyo performans anlamında... hani bilen biliyo ama bilmeyende aladanabiliyo bu tablolara yiyosa 3dmark11 physics veya diğer testlerde % değilde rakamsal olarak yazsalar ya
-2
ozan387 23.7.2011 13:53:33
quote:

Orijinalden alıntı: Tanarri


quote:

Orijinalden alıntı: zebani1907

Resmin büyük halini görebilmek için tıklayın
Orijinal boyut için tıklatın


Memory bandwidth getirisi cok iyi olacak gibi duruyor

3D renderingde daha iyi olmasi gerekirdi dusuncesindeyim %13luk getiri sonuk duruyor en azindan %20 olmaliydi


aslında %13 lük bi fark bile yok ekran kartı ve cpu testinde genelde tablolar böle yanıltıcı olabiliyor bua işin çakal karlos yanı perfomans değerlendirmesi % üzerinden hesabı yapılarak yapılmışdurumda yani tabloya dikatli bakarsanız i7 990x 1.00 değerinin üstünden alınarak hesabı yapılıyo i7 3960x de 1.34 yani aralarında aslında 0.34 lük bi fark var buda yüzdelik hesaplanırsa %1-2 bile etmiyo performans anlamında... hani bilen biliyo ama bilmeyende aladanabil2iyo bu tablolara yiyosa 3dmark11 physics veya diğer testlerde % değilde rakamsal olarak yazsalar ya

Haha bu yoruma hakikaten gulerim :) 1.34 un 1.00 a orani %1-2 mi? İslemcinin %34 luk bir farki varken, performans anlaminda %1-2 lik bir artis nasil oluyor aciklayabilirmisiniz?
+1
Emre Demirel 23.7.2011 14:25:00
intel buldozerlerin performans tacını kapmasını istemiyor yeni sb ler gelene kadar bunlarla performans liderliğini sürdürmeyi hedefliyor anlaşılan 0
B.M.W 23.7.2011 15:26:38
quote:

Orijinalden alıntı: Tanarri


quote:

Orijinalden alıntı: zebani1907

Resmin büyük halini görebilmek için tıklayın
Orijinal boyut için tıklatın


Memory bandwidth getirisi cok iyi olacak gibi duruyor

3D renderingde daha iyi olmasi gerekirdi dusuncesindeyim %13luk getiri sonuk duruyor en azindan %20 olmaliydi


aslında %13 lük bi fark bile yok ekran kartı ve cpu testinde genelde tablolar böle yanıltıcı olabiliyor bua işin çakal karlos yanı perfomans değerlendirmesi % üzerinden hesabı yapılarak yapılmışdurumda yani tabloya dikatli bakarsanız i7 990x 1.00 değerinin üstünden alınarak hesabı yapılıyo i7 3960x de 1.34 yani aralarında aslında 0.34 lük bi fark var buda yüzdelik hesaplanırsa %1-2 bile etmiyo performans anlamında... hani bilen biliyo ama bilmeyende aladanabiliyo bu tablolara yiyosa 3dmark11 physics veya diğer testlerde % değilde rakamsal olarak yazsalar ya


%13`luk farki ana haberdeki diger gorsele gore soyledim arkadasin akli karismis olmali

genel olarak sandy e cpularin i7 990x`ten %47 iyi oldugu belirtiliyor
dediginiz %1-2ler yanlis anlasilmadan kaynakli olabilir zira intel %1-2lik fark olsaydi amdnin bdyi salladigi gibi sallar dururdu
alinti yaptigim gorselde de en kotu olarak %34luk bir fark goze carpiyor

%1-2 icin sapma olabilir dediginiz gibi yanilma payi adina ama su anki i7lerden %30 daha iyi oldugu kesin
+1
kuruwa 23.7.2011 16:33:02
2012 yeni işlemcilere kadar intel pahalı ve önde bu belli...AMD, 2012 ile birlikte mevcut soket formunu ve platform yapısını değiştirmeyi planlıyor. G42/G44 soket yapısına geçecek olan AMD, işlemci tasarımında da ciddi bir güncelleme yapacak ve işlemci ile çipseti tek bir yapı olarak sunarak platform kurulumunu daha da basite indirgeyecek gibi görünüyor. Giriş-Çıkış kontrol birimlerini de işlemci içerisine alarak bir platformun ihtiyaç duyduğu fonksiyonların önemli bir kısmını tek bir çip olarak işlemci üzerinden kontrol etmeyi planlayan AMD, aynı zamanda sunucu uygulamaları için optimize edilmiş özel GPU'lar da hazırlıyor.intelde 3 de transistörlü işlemci bakalım orda dananın kuyruğu kopacak ikiside bir ilki yapacak bakalım hangisi daha performans sağlayacak........ 0
göker666 23.7.2011 18:48:34
Performans testlerine neden fiyat tartışması yapılır anlamam.. Paran varsa alırsın yoksa başkasına yönelirsin.. 0
göker666 23.7.2011 18:51:36
Performans testlerine neden fiyat tartışması yapılır anlamam.. Paran varsa alırsın yoksa başkasına yönelirsin.. +1
interyasin 23.7.2011 23:31:01
bu sonuçlara göre 2600k hala lider ama bunların anakartları hala çok pahallı ve f/p lideri ph2 olmaya devam edecek gibi 0
Tanarri 24.7.2011 09:38:00
quote:

Orijinalden alıntı: ozan387

quote:

Orijinalden alıntı: Tanarri
quote:

Orijinalden alıntı: zebani1907
Resmin büyük halini görebilmek için tıklayın
Orijinal boyut için tıklatın
Memory bandwidth getirisi cok iyi olacak gibi duruyor 3D renderingde daha iyi olmasi gerekirdi dusuncesindeyim %13luk getiri sonuk duruyor en azindan %20 olmaliydi
aslında %13 lük bi fark bile yok ekran kartı ve cpu testinde genelde tablolar böle yanıltıcı olabiliyor bua işin çakal karlos yanı perfomans değerlendirmesi % üzerinden hesabı yapılarak yapılmışdurumda yani tabloya dikatli bakarsanız i7 990x 1.00 değerinin üstünden alınarak hesabı yapılıyo i7 3960x de 1.34 yani aralarında aslında 0.34 lük bi fark var buda yüzdelik hesaplanırsa %1-2 bile etmiyo performans anlamında... hani bilen biliyo ama bilmeyende aladanabil2iyo bu tablolara yiyosa 3dmark11 physics veya diğer testlerde % değilde rakamsal olarak yazsalar ya
Haha bu yoruma hakikaten gulerim :) 1.34 un 1.00 a orani %1-2 mi? İslemcinin %34 luk bir farki varken, performans anlaminda %1-2 lik bir artis nasil oluyor aciklayabilirmisiniz?

Testleri göz ucuyla değilde dikattli incelerseniz demek istedimi anlarsınız sonuçda işlemci çıkmadı ve nekadar hızlı olduğunu bende bilemem ama aralarındaki fark %20 bile geçmiycektir.. tablolara dikatli bakın %0 üzerinden hesaba alınmıyor yani 3Dmark 11 de sadece 0.34 lük bi fark var %34 lük bi fark değil.. %1-2 den kastım buydu... bu ekran kartı testlerinde de böyledir rakamsal olrak 3D mark11 testleri çıkınca bu yazımı hatırlayın
0
Mckhan 24.7.2011 09:59:06
quote:

Orijinalden alıntı: Tanarri


Testleri göz ucuyla değilde dikattli incelerseniz demek istedimi anlarsınız sonuçda işlemci çıkmadı ve nekadar hızlı olduğunu bende bilemem ama aralarındaki fark %20 bile geçmiycektir.. tablolara dikatli bakın %0 üzerinden hesaba alınmıyor yani 3Dmark 11 de sadece 0.34 lük bi fark var %34 lük bi fark değil.. %1-2 den kastım buydu... bu ekran kartı testlerinde de böyledir rakamsal olrak 3D mark11 testleri çıkınca bu yazımı hatırlayın



i7 990x 3dmark11 fizikten 11k puan alıyor bunu 1 baz alırsan 1.34 11k ya göre kaç yapar ?
0
Suppordle 25.7.2011 17:05:21