TTNET
HAFTANIN
TTNET DESTEK
HİZMET ÖZETİ
- 24637 TTNET Kullanıcısına hizmet verildi.
Casper Logitech
Kaydol

Kullanıcı Adı

Şifre

Beni Hatırla Şifremi Unuttum
Logitech'den Panasonic'in VIERA serisi televizyonları için yeni kamera Seagate yeni disklerinde 1TB kapasiteli plaka kullanmaya başlıyor HABERE ATLA YORUMLARI GÖR (149) YORUM YAZ

tarafından 4 Mayıs 2011, Çarşamba 08:22 tarihinde yazıldı Donanımhaber TR

İşte AMD'nin 8 çekirdekli Bulldozer FX işlemcisi için test sonuçları
Günlük Haber Erdi ÖZÜAĞ "Fx57"
149

AMD'nin Bulldozer tabanlı yeni nesil işlemcileri için heyecan dolu bekleyiş sona ermek üzere. Pek çok haberimizde belirttiğimiz gibi çalışmaları beş yıl önceye giden Bulldozer kod adlı mikroişlemci mimarisi ve bu mimariyi temel alan yeni nesil FX işlemcileri, AMD'nin resmi yol haritasına göre Haziran ayında yapılacak bir dizi etkinlik ile pazara sunulacak.

Mikroişlemci tasarımına yeni bir bakış açısı getiren Bulldozer mimarisi AMD adına büyük önem taşıyor. Intel'in Pentium 4 jenerasyonu karşısında Athlon işlemcileriyle üstünlük kuran ancak bu üstünlüğünü 2006'da çıkan Core 2 işlemci ailesiyle Intel'e bırakan ve bir daha tekrarlayamayan AMD için Bulldozer mimarisi tüm gidişatı değiştirebilir.

Bulldozer işlemci ailesiyle ilgili detaylara geçmeden önnce AMD'nin mevcut ürün gamını, Intel çözümleri karşısında nasıl konumlandırdığına bir göz atalım. Hemen yukarıda gördüğünüz tablo, fiyat ve performans verilerinden ziyade segment bazında hangi AMD işlemcisinin Intel'in hangi modeline denk geldiğini gösterir şekilde hazırlandığı anlaşılıyor.

İşte bu tablo Haziran ayı ile birlikte değişmeye başlayacak. Yüksek performans segmenti için Bulldozer tabanlı yeni nesil FX işlemcilerini hazırlayan AMD, giriş ve orta segmentte ise Phenom II işlemci mimarisinin (K10.5) 32nm üretim teknolojisine uyarlanmış versiyonu ve Radeon HD 6000 serisi GPU tasarımını birleştiren Fusion işlemcilerini sunacak.

Phenom işlemci ailesiyle endüstride ilk defa "doğal" dört çekirdekli tasarıma sahip işlemcilerini pazara sunan AMD, bir başka ilki gerçekleştirmeye hazırlanıyor. Bulldozer mimarisi üzerine şekillenen FX serisi işlemcilerin dört ve altı çekirdekli versiyonlarıyla eş zamanlı olarak endüstride ilk defa 8 çekirdekli masaüstü işlemciler de pazara sunulacak.

AMD'nin FX-8110 ve FX-8130P olarak isimlendirdiği 8 çekirdekli yeni işlemciler, endüstride ilk oldukları gibi uzunca bir süre boyunca da 8 çekirdekli tek işlemci ailesini oluşturacaklar. Intel'in resmi yol haritasına göre ne zaman çıkacağı belli olmamakla birlikte en azından 2011 için 8 çekirdekli model planlaması olmadığını biliyoruz.

AMD yılın ikinci yarısına tamamiyle yenilenmiş bir ürün gamı ile girmeye hazırlanıyor. Üst segmentte Bulldozer tabanlı FX serisi işlemcilerle yer alacak firma, alt segmentlerde ise L1ano kod adını taşıyan Fusion işlemcilerini sunacak ki A serisi altında lanse edilecek bu işlemcilerin, farklı grafik özelliklerine sahip çift ve dört çekirdekli versiyonları olacak.

L1ano kod adlı Fusion işlemcileri, mikroişlemci mimarisi açısından Phenom II'lere kıyasla ciddi farklar içermiyorlar. Husky kod adını taşıyan güncellenmiş tasarım, var olan Phenom II mimarisi üzerine bazı optimizasyonlar ve yeni üretim teknolojisine yönelik çeşitli güncellemeler getirirken, bunun doğrudan performans sıçraması yaratması pek beklenmiyor.

AMD'nin Bulldozer tabanlı FX işlemcileri için genel detaylar uzun süredir biliniyor zaten. AMD geçtiğimiz Ağustos ayındaki Hot Chip Konferansı'nda ve Kasım ayında Finansal Analist etkinliğinde hem mimari hem de işlemcilere ait merak edilen kimi detayları açıklamıştı. Test sonuçlarına geçmeden önce kısa teknik özellikleri hatırlamakta fayda var.

AMD'nin 32nm üretim teknolojisiyle hazırladığı yeni nesil Bulldozer FX işlemcileri, ilk etapta dört farklı model ile pazara giriş yapacaklar. Bu modellerden ikisi 8 çekirdekli, biri altı çekirdekli ve biri de dört çekirdekli olacak. Üçü 95 Watt, en hızlı olanı ise 125 Watt TDP ile gelecek işlemciler yine modeline göre 4MB veya 8MB L2 ve 8MB'a kadar L3 bellek içerecekler.

İşte AMD'nin yeni nesil işlemcileri için resmi performans tablosu. PCMark ve 3DMark skorları üzerine hazırlanan bu tablo genel olarak fikir verecek argümanı sunabilmekte. Bulldozer FX işlemcileri için 3DMark'tan ziyade PCMark sonuçlarına yoğunlaşmakta fayda var zira ekran kartı olarak AMD kendi sistemlerinde Radeon HD 6670, Intel cephesinde ise entegre grafik birimini kullandığı için kırmızı renkli bar için gerçek anlamda üzerinde değerlendirme yapılacak bir veri olmadığını söylemek gerekiyor.

Sadece PCMark sonuçları baz alındığında, tablodaki en hızlı işlemcinin 8 çekirdekli Bulldozer FX olduğunu görüyoruz. Zira dikkatli bakıldığında, AMD'nin yeni işlemcisini Core i7-2600K'nın biraz önünde konumlandırdığını görüyoruz. Peki AMD, karşılaştırma olarak neden Core i7-2600K'yı seçmiş olabilir? Bu noktada firma muhtemelen, Intel'in en yeni mikroişlemci mimarisinin en hızlı temsilcisi olarak Core i7-2600K'yı karşılaştırmaya almış olabilir ancak burada iki önemli detayın altını çizmekte fayda var.

Bu detaylardan ilki "Core i7-990X" faktörü. Westmere mimarisini temel alan yani Sandy Bridge öncesi mimarinin en güçlü üyesi olan 6 çekirdekli ve 12 izlekli Core i7-990X, Intel tarafından hala en hızlı işlemci olarak lanse ediliyor. Firmanın resmi dökümanına göre Core i7-990X, 4 çekirdekli ve 8 izlekli Core i7-2600K'dan farklı uygulamalarda %45'e varan oranda hızlı olmayı başarabiliyor. Öte yandan üçüncü çeyrek için Intel, 3.6GHz'de çalışan Core i7-995X modelini de kullanıma sunmayı planlıyor.

Üzerinde durulması gereken ikinci faktör ise Intel'in LGA2011 platformu. Sandy Bridge-E serisi işlemciler ve X79 yonga setinden oluşan platformun son çeyrekte lanse edilmesi bekleniyor. 15MB'a kadar Seviye 3 bellek kapasitesiyle donatılan ve hız aşırtma odaklı özelliklerle gelecek olan dört ve altı çekirdekli Sandy Bridge-E işlemcilerinin, Core i7-2600K ile kıyaslandığında %66'ya varan oranda daha hızlı olacakları ve ilk etapta çıkacak üç modelin ikisinin Extreme Edition serisine kıyasla daha alınabilir olacakları belirtiliyor.

PCMark ve 3DMark sonuçlarına göre AMD, FX işlemci ailesiyle Intel'in mevcut Sandy Bridge modellerini yakalamayı başaracak gibi görünüyor. Hatta çok çekirdek desteği sunan uygulamalarda artan çekirdek sayısı ve bellek kapasitesiyle birlikte mimari güncellemeler sayesinde dört çekirdekli Sandy Bridge'lere fark atması da söz konusu olabilir. Üstelik AMD fiyat anlamında da rekabetçi olacak gibi görünüyor zira AMD'nin dökümanlarına göre 700 dolar seviyesinden Bulldozer FX işlemcili sistemler toplanabilecek.

Görünen o ki AMD'nin yeni nesil işlemcileriyle birlikte Intel cephesinde de bir takım değişiklikler olabilir zira 999$ seviyesinden sunulan 6 çekirdekli işlemciler için Core i7-2600K'nın sergilediği performans tehdit unsuru olmuştu. AMD'nin endüstrinin 8 çekirdekli ilk işlemcilerini agresif bir fiyatlandırma ile sunacak olması üst fiyat segmentteki işlemcilerin yenizden gözden geçirilmesi gerekliliğini ortaya koyabilir zira altı çekirdekli tek bir işlemci fiyatına performans yeni nesil işlemcili sistem toplayabilmek ilginç bir tablo çıkaracak.

Bulldozer FX ailesi ile birlikte Fusion A serisi işlemcilerin performansına da kısaca değinelik. AMD'nin yeni Fusion işlemcilerinin en hızlısı Fusion A8-3550P olacak. PCMark sonuçlarındanda görülebileceği üzere Fusion işlemcileri, mimari açıdan Sandy Bridge tabanlı modeller karşısında rekabetçi olmaktan uzaklar. Ancak söz konusu entegre grafik performansı olduğunda işin rengi değişecek gibi görünüyor zira 400 paralel işlemcili Fusion A8-3550P, sınıfında benzersiz bir grafik ve video deneyimi vaad ediyor.

AMD'nin Fusion işlemcileri için planladığı önemli bir de sürprizi var; çoklu GPU desteği. Eğer arzu ederseniz, Fusion A8-3550P işlemcisinin entegre grafik birimini Radeon HD 6670 ile paralel çalıştırabileceksiniz. Bu sayede ortaya 880x paralel işlemcili güçlü bir grafik pakete çıkması beklenebilir. Sürücü sorunu ve çoklu GPU konfigürasyonu beklenen verimi sağladığı takdirde ciddi performans kazanımları olabilir üstelik AMD, Nvidia Optimus benzeri bir teknolojiyi de bu kurulum için ek unsur olarak pazara sunacak.

Bu haberin bağlantısı
URL
En Çok Beğenilen Yorumlar Yorum Yaz ▼
manyakurt 04.05.2011 09:30:53
Bence sahip olduğu ar-ge, kaynak, bilgi paylaşımı göze alındığında ve intel ile kıyaslandığında çok iyi bir başarı diyebilirim. Tamam belki sandy bridge'leri çok az geçiyor, yada az gerisinde kalıyor.
...
Yorumun devamı ▼
+64
Towarscke 04.05.2011 08:50:51
"AMD'nin dökümanlarına göre 700 dolar seviyesinden Bulldozer FX işlemcili sistemler toplanabilecek."

su cumleyi gordukten sonra "tamam" dedim..
+61
beytekin45 04.05.2011 08:59:23
AMD İntel'i yakalamış yada yakalayamamış; konu bundan ziyade fiyatlandırma. Buldozer rekabeti kızıştırırsa süper olur. +35
Enrage 04.05.2011 16:34:12
Keşke resimleri silseydinizde Donanım Haber yazısını daha rahat okuyabilseydik.

Tamam anladık haber sizin fotograflar size ait ama... şu Donanımhaber yazısını biraz daha şeffaf yapamazmıydınız ?
+13
atyay 04.05.2011 14:36:09
Sanırım dikatinizi çekmiştir yollar tam dolu değil,bazen 4 şerit tam doluyken bazen 1 şerit kulanılıyo,şerit sayısı birim zamanda daha fazla araç geçsin diye yapılmışken çok verimli olmadığından köprü
...
Yorumun devamı ▼
+12
.45 ACP 04.05.2011 12:30:47
amd ne zaman fabrikasyon surecini tamamlamis son revizyon cikmis da test yayinliyor kendi NDA'sini delip?gaza gelmeyin hemen raat olun. yine bulldozer gibi mimari değişiklik için en az 5 yıl bekleyec
...
Yorumun devamı ▼
+11
Foxbat 04.05.2011 18:30:41
Arkadaşlar sakin!!! Ortada fol yok yumurta yok daha! iki tabloya bakarak AMD'yi rezil-vezir etmeyin. Şu buldozer çıksın bakalım ne olduğunu anlayalım. Oyun performansı nedir, O.C ile nerelere çıkabili
...
Yorumun devamı ▼
+10
MÜŞAVİR 04.05.2011 15:04:23
quote:

Orijinalden alıntı: WinteR

Sonuçlar gayet güzel, birde objectif sitelerden tasdiklenirse AMD ile devam.


DH subjektif mi demek istedin?
+9
Man From Atlantis 04.05.2011 16:34:13
quote:

Orijinalden alıntı: sahmat_78
PC mark skorunu 2600K ile aynı gördüm ve bütün beklentilerim artık sıfır.

2600k dedigin islemci 1000$lik 990x'den daha hizli bu testte..
+8
Yorumlar yeniden eskiye doğru listelenmektedir. Sıralamayı değiştirmek için sağdaki menüyü kullanabilirsiniz.
Towarscke 04.05.2011 08:50:51
"AMD'nin dökümanlarına göre 700 dolar seviyesinden Bulldozer FX işlemcili sistemler toplanabilecek."

su cumleyi gordukten sonra "tamam" dedim..
+61
oem84 04.05.2011 08:52:06
dahili ekran birimine karşı harici ekran kartı. çok birşey ifade etmiyor ama görünüşe göre hala i7-2600K nın gerisinde.
fiyat çok öenmli artık
+1
beytekin45 04.05.2011 08:59:23
AMD İntel'i yakalamış yada yakalayamamış; konu bundan ziyade fiyatlandırma. Buldozer rekabeti kızıştırırsa süper olur. +35
yelkowan 04.05.2011 09:08:37
Performans sonucu aynen beklediğim gibi. İntelin 1155soket işlemcilerinin en iyisinden
biraz daha hızlı olur diye düşünüyordum. belki max %20 daha iyi.
Sonuçlar tam bilgi vermese de fikir sahibi olmak açısından oldukça yeterli.

Beni asıl meraklandıran Amd'nin Bulldozer ile ne yapabileceği değil çünkü bu
yıl içerisinde piyasaya girecek olan LGA2011 karşısında güçlü olabileceğini
sanmıyorum ve geriye yine Amdye fiyat politikası yapmak kalacak merek
ettiğim konu ise şu Amd Bulldozerden sonra nasıl bir politika izleyecek eğer
yine bulldozer gibi mimari değişiklik için en az 5 yıl bekleyeceksek şimdiden
heyecan yapmanın hiç bir manası yok benim için.
Sonuçta intelin her iki yılda bir yenilenen istikrarlı Tick-Tock modeline göre
şekillenen mimarleri karşısında dayanması pek de olası değil.

Bu konuda benim Amd'den beklentilerim şu yönde bir an önce Lga platforma
geçmesi ve mimari güncellemelerini kısa zaman dilimlerinde istikrarlı bir şekilde
yapması...
0
Hidiv 04.05.2011 09:13:31
F/P ürünü olmaktan çıkıyor gibi. Herzamanki gibi Bulldozer'i de ilk revizyondan sonra almak lazım... -13
fx57 04.05.2011 09:15:56
@yelkowan, yeni nesil işlemcileriyle birlikte AMD stratejisini de değişitiriyor. 2012'nin ikinci yarısı için "Geliştirilmiş Bulldozer" mimarisi ve 2013'ün ikinci yarısı, muhtemelen 2014'e doğru ise yeni nesil Bulldozer mimarisini duyurmayı planlıyor. +7
mageji 04.05.2011 09:25:00
sen yıllarca uğraş didin çabala ve rakibinin baz aldığın işlemci 2600k olsun.
onda da başa başa git.
bumudur yani beklenen bulldozer?
ayıp ya
konumlandırdıgın yere bak
biri 4 çekirdek
biri 8 çekirdek
ama hala 2600k ile başa baş. üstelik 2600k default değerle ki hangimiz 3.4ghz de kullanıyoruz bu işlemcileri?
elbette fx de overclock olur diyeceksinizde uzun yıllar amd kullandım. intel deki overclock'un performansa olan verimi daha fazla.
-14
Bugrahan21 04.05.2011 09:28:13
Bulldozer intel'in Sandy Bridge-E sersi işlemcileri gelene kadar gündemdeki yerini korur. Sonrasında ise phenom 2 lerin şuan gördüğü değeri görür. 0
diemcizone 04.05.2011 09:28:44
Bulldozer X8 böyle ise, Bulldozer x6 x4ler ne alemdedir?
Phenom2 x4 ile Bulldozer x4 Arasında pek fark olmayacaksa Phenom2 x4 veya Phenom2 X6 alırım, fiyat olarak en iyisi hangisiyse onu alıp yoluma bakarım, ama hayal kırıklığına uğradım, Bulldozer x4ler hiç çıkmasın o zaman kaldıki phenom2 x4ler hâlâ yeterli, 32nm üretim sürecine geçirip saat hızlarını yükseltselerdi iyiydi. Yeni mimari, 32NM üretim süreci, L2 L3 kapasiteleri yükseltilmiş, Modül tasarımı, Çekirdek başı 4 izlek, ve performans hüsran dolu...
Bulldozer x4lerden hiç umudum yok, onlarında detaylı testleri çıkmadan daha fazla birşey söyliyemiyeceğim. Fiyat/Performans hangisi iyiyse onu alıcağım, 300-400TL bütçe ayırdım işlemci için.
+2
yelkowan 04.05.2011 09:29:06
@fx57 Buna çok sevindim sırf bu yüzden İntel'le daha rekabetçi bir Amd görebiliriz.
Zaten tüketici olarak da istediğimiz tek şey bu her alanda rekabetçi br Amd.

Eğer mimari politikası değişiyorsa geriye değişmesi gereken tek bir şey kalıyor
uzun zaman önce Amd'nin açıkladığı "Biz Extreme İşlemci Üretmeyeceğiz"
Politikası
0
manyakurt 04.05.2011 09:30:53
Bence sahip olduğu ar-ge, kaynak, bilgi paylaşımı göze alındığında ve intel ile kıyaslandığında çok iyi bir başarı diyebilirim. Tamam belki sandy bridge'leri çok az geçiyor, yada az gerisinde kalıyor. Belki intelin son serisine kafa tutamıyor. Kimin umrunda ! Sen bu kadar kıtlıkta, karşında ülke gibi bir firma varken, kafa tutacak teknolojiyi 2/3 fiyatına sunabiliyorsan, helal olsun sana. +64
atyay 04.05.2011 09:32:51
quote:

Orijinalden alıntı: mageji

sen yıllarca uğraş didin çabala ve rakibinin baz aldığın işlemci 2600k olsun.
onda da başa başa git.
bumudur yani beklenen bulldozer?
ayıp ya
konumlandırdıgın yere bak
biri 4 çekirdek
biri 8 çekirdek
ama hala 2600k ile başa baş. üstelik 2600k default değerle ki hangimiz 3.4ghz de kullanıyoruz bu işlemcileri?
elbette fx de overclock olur diyeceksinizde uzun yıllar amd kullandım. intel deki overclock'un performansa olan verimi daha fazla.

pardon ama i7 2600 kaç yıl önce çıktıki amdnin yeni işlemcisini bununla karşılaştırmasını doğru bulmuyosunuz?
ayrıca 8 çekirdekli işlemcinin sadece integer execution birimleri 8 tane çekirdek sayısı 4 aynı i7 gibi...
+8
diemcizone 04.05.2011 09:34:50
quote:

Orijinalden alıntı: hedevilcate

F/P ürünü olmaktan çıkıyor gibi. Herzamanki gibi Bulldozeri de ilk revizyondan sonra almak lazım...


Millet beklemekten sıkıldı, 30-40TL'nin hesabınıda bırakın yapmayın yani, 2 3 ay içerisinde 30-40TL'yi amorti edecektir size o işlemci. Zaten amd belirtmiş 700$ / 1050TL ve civarına sistem kurulabilecek diye, fazla pahalı olmuyacağı için fiyat düşüşü pek olmuyacak sanırım, kesin birşey söylemek mümkün değil fakat lütfen intelin benzer performanstaki işlemcilerinin fiyatının yanında egzos fan fiyatına alınabilen işlemcinin fiyatının dahada aşağılara düşmesini beklemeyin.
+3
Z1mBaBwE 04.05.2011 09:51:54
Yanlız sadece bir tane test sonucu var kapsamlı testleri beklemek gerek diye düşünüyorum.Bulldozer I alınmaz benim görüşüm bu asıl sıçramayı bulldozer II ile yapacaklar 2012'de soket değiştirip lga sisteme geçecekler chipseti ve gpu'yu işlemci içine alacaklarmış ben sistemimi o zaman değiştiricem +1
cem650 04.05.2011 10:19:48
bence elinizde x6 x4 gibi amd işlemciler var ise şimdilik buldozerleri almaya gerek yok zaten x6 gibi işlemci i7 ye kafa tutuyor bence... daha düşük maliyete zaten daha iyi performans alıyorsun. -1
DH Misafiri 04.05.2011 10:22:14
1100T nasıl oluyorda veya hangi kriterle 2600k'nın önümde konumlandirilmis onu merak ettim...
http://www.overclock.net/hardware-news/1006618-dh-here-results-testing-amds-8-a.html

Overclock.net'te kilerde baya merak etmiş :)



Not: Çook uzun yıllardır Amd'ciyim.
0
yogitech 04.05.2011 10:32:59
quote:

Orijinalden alıntı: fx57

@yelkowan, yeni nesil işlemcileriyle birlikte AMD stratejisini de değişitiriyor. 2012'nin ikinci yarısı için "Geliştirilmiş Bulldozer" mimarisi ve 2013'ün ikinci yarısı, muhtemelen 2014'e doğru ise yeni nesil Bulldozer mimarisini duyurmayı planlıyor.

Ölme eşeğim ölme, yaza bulldozerleri bekliyoruz fakat i7 2600k'ya %30 fark atıyor. Zaten sb sahipleri bunu overclockla kapatacaktır.
+4
Z1mBaBwE 04.05.2011 10:38:05
quote:

Orijinalden alıntı: DH Misafiri

1100T nasıl oluyorda veya hangi kriterle 2600k'nın önümde konumlandirilmis onu merak ettim...

http://www.overclock.net/hardware-news/1006618-dh-here-results-testing-amds-8-a.html

Overclock.net'te kilerde baya merak etmiş :)



Not: Çook uzun yıllardır Amd'ciyim.


Dikkatli incelersen yeşil çizgili bölüm işlemci performansı ve 2600k'dan geride kırmızı çizgi ise grafik performansı ve i7 2600k'dan daha iyi performans verdiğini gösteriyor.
0
Hobar 04.05.2011 10:42:49
Bu ne ya rezillik resmen. eğer sonuçların doğru olduğu kesinse rezillik. 5 yıldır beklenen 8 çekirdek işlemci intel 2600k yı ancak yakalayabilmiş. Sandy kadar oc oluyor mu orası da meçhul. Phenom II yi 8 çekirdek yapsa bunu zaten yapardı. Bulldozer değil traktör olmuş bunlar. Daha bunun lga 2011 i var. F/p bahanesiyle polyanacılık oynamaya gerek yok. sonuçlar umarım gerçek değildir. 5 yıldır Amd kullanıyorum. İnşallah intelden kazık fiyata işlemci almak zorunda kalmam. Bu durumda intelin kazığı kalınlaştıracağı da kesin zaten. Dirk meyerin neden istifa ettiği belli oldu. -4
sewok 04.05.2011 10:48:30
quote:

Orijinalden alıntı: atyay

quote:

Orijinalden alıntı: mageji sen yıllarca uğraş didin çabala ve rakibinin baz aldığın işlemci 2600k olsun. onda da başa başa git. bumudur yani beklenen bulldozer? ayıp ya konumlandırdıgın yere bak biri 4 çekirdek biri 8 çekirdek ama hala 2600k ile başa baş. üstelik 2600k default değerle ki hangimiz 3.4ghz de kullanıyoruz bu işlemcileri? elbette fx de overclock olur diyeceksinizde uzun yıllar amd kullandım. intel deki overclockun performansa olan verimi daha fazla.
pardon ama i7 2600 kaç yıl önce çıktıki amdnin yeni işlemcisini bununla karşılaştırmasını doğru bulmuyosunuz? ayrıca 8 çekirdekli işlemcinin sadece integer execution birimleri 8 tane çekirdek sayısı 4 aynı i7 gibi...



i7-2600k modeli sandy bridge ailesiyle beraber cikti. gecen yil cikti vede yillar gecmedi. Eger 8 cekirdekli bulldozer islemciyi i7-2600k islemcisinden yuzde 10-20 daha ucuz satarsa bu karsilastirmayi dogru buluyorum. Ayrica bu cikan islemciler ilk cikan islemciler devaminda daha iyi performans elde edecekleri kanisindayim.
0
Hidiv 04.05.2011 10:48:56
quote:

Orijinalden alıntı: diemcizone

Millet beklemekten sıkıldı, 30-40TL'nin hesabınıda bırakın yapmayın yani, 2 3 ay içerisinde 30-40TL'yi amorti edecektir size o işlemci. Zaten amd belirtmiş 700$ / 1050TL ve civarına sistem kurulabilecek diye, fazla pahalı olmuyacağı için fiyat düşüşü pek olmuyacak sanırım, kesin birşey söylemek mümkün değil fakat lütfen intelin benzer performanstaki işlemcilerinin fiyatının yanında egzos fan fiyatına alınabilen işlemcinin fiyatının dahada aşağılara düşmesini beklemeyin.

Fiyat açısından söylemedim, ilk revizyonda (varsa) hata düzeltmeleri, TDP düşüşü, performans artışı vs. olacaktır her zaman olduğu gibi.
0
MÜŞAVİR 04.05.2011 10:57:57
Beklediğimden daha kötü. X8 bulldozerin hiç değilse 2600K yı ciddi anlamda geçmesini bekliyordum. X6 bulldozer ise 2600K ile yarışır diye düşünürken her şey alt üst oldu. +6
spaydix 04.05.2011 11:01:11
bu amd adam olmaz artık neyse bari şu 8 çekirdekli olan İ7 2600k dan ucuz olsun bide 4.5ghz günlük kullanılsın alabilirim belki . rezil amd -13
diemcizone 04.05.2011 11:04:24
quote:

Orijinalden alıntı: hedevilcate

quote:

Orijinalden alıntı: diemcizone Millet beklemekten sıkıldı, 30-40TLnin hesabınıda bırakın yapmayın yani, 2 3 ay içerisinde 30-40TLyi amorti edecektir size o işlemci. Zaten amd belirtmiş 700$ / 1050TL ve civarına sistem kurulabilecek diye, fazla pahalı olmuyacağı için fiyat düşüşü pek olmuyacak sanırım, kesin birşey söylemek mümkün değil fakat lütfen intelin benzer performanstaki işlemcilerinin fiyatının yanında egzos fan fiyatına alınabilen işlemcinin fiyatının dahada aşağılara düşmesini beklemeyin.
Fiyat açısından söylemedim, ilk revizyonda (varsa) hata düzeltmeleri, TDP düşüşü, performans artışı vs. olacaktır her zaman olduğu gibi.


Peki yanlış anlamışım kusura bakmayın, bende tamamen size yüklenmedim zaten bulldozerler çıkınca egzos fan fiyatına satılan phenom2 fiyatlarınında hâlâ ısrarla düşmesini bekliyenlere patlattım topu :D
+1
osooso148 04.05.2011 11:04:40
DH yine yaptı yapacağını haber dünyada ilk burda yayınlandı snaırım biraz dolaştım yabancı kaynakları DH kaynaklı haberler dışında bir veri bulamadım....


AMD belki yüksek beklentisi olanları üzebilecek performans değerleri göstermiş grafiklerde. i7 extreme serisinin fiyatlandırmasına karşı agresif fiyat politikası ile gönüllerin birincisi olmayı başaracaktır. Fikrimce FX serisi amd nin gelecek yıllardaki f/p kozu olacak. phenom II ile kendine yakınlaştırdığı orta seviye sistemlere sahip oyuncu kitlesini daha çok kendine çekecektir..

Herşeye rağmen daha farklı test sonuçlarını beklemek daha sağlıklı fikir sahibi olmak için gerekli bir unsur
+6
oem84 04.05.2011 11:08:37
bu haber dogru degilse sonuc pek iç açıcı olmaz dh için -5
diemcizone 04.05.2011 11:12:27
quote:

Orijinalden alıntı: spaydix

bu amd adam olmaz artık neyse bari şu 8 çekirdekli olan İ7 2600k dan ucuz olsun bide 4.5ghz günlük kullanılsın alabilirim belki . rezil amd


8 Çekirdekli modelin 4.5GHz'ye çıkması oldukça güç gibi bana göre. Ama 4 çekirdekli bulldozer 4.5GHz'ye çıkabilir kanımca.
-5
King_Diamond 04.05.2011 11:14:23
Açıkçası bu test midemi bulandırdı revizyona hiç umut bağlamıyorum testler doğru ise sanırım fiyatına bağlı olarak intel tercih edebilirim -2
Volkanbaba 04.05.2011 11:16:51
AMD den intel kadar kuvvetli işlemciler yapamasada bir alt modelleriyle kapışabiliyor zaten bunlarda birçok kullanıcıya yetiyor.AMD onca sıkıntıya ve bütçesinin intelden daha az olmasına rağmen mimari çalışmalarına ağırlık veriyor AMD olmassa vay halimize. +7
Fract4l 04.05.2011 11:18:07
Mesajlarimi silmeyin. Eger begenmiyorsaniz bu sizin sorununuzdur, benim degil. Herkes gibi ben de bir goruse katilma yada katilmama hakkina sahibim, kimse de bu hakkimi benden alamaz, alirlarsa da mahkeme gorusuruz. Tekrar yaziyorum, ve umuyorum yonetim bu sefer daha mantikli davranir.

Donanimhaberin bu yayinlamis oldugu haberi baska hicbir yerde bulamadim, cunku yok. Bu haber sadece burada yayinlanmis ve de bir cesit "dokumanlara" dayanarak. Madem oyle, neden bu "dokumanlari" yayinlamiyorsunuz?

Bu tur haber ilk defa yayinlanmiyor. Daha once Bulldozer'in SB arasinda 30%'luk bir fark var gibisinden bir haber yayinlamistiniz. Onu da nette bulamamistim ve hic sasirmamistim. Bu iki habere bakarak ikisinin de gercegi yansitmadigini rahatlikla anliyorum. Eger sizin haber yapma anlayisiniz bu ise, buradan bir daha haber okumam, okuyanlarin da verilen bilgilere suphe ile yaklasmasini tavsiye ediyorum.

Not: SS alinmistir.
+7
Mckhan 04.05.2011 11:19:58
quote:

Orijinalden alıntı: diemcizone

quote:

Orijinalden alıntı: spaydix

bu amd adam olmaz artık neyse bari şu 8 çekirdekli olan İ7 2600k dan ucuz olsun bide 4.5ghz günlük kullanılsın alabilirim belki . rezil amd


8 Çekirdekli modelin 4.5GHz'ye çıkması oldukça güç gibi bana göre. Ama 4 çekirdekli bulldozer 4.5GHz'ye çıkabilir kanımca.


125w tdp li fx8 banada oc olayında fx6 ve fx4 kadar iyi olmuycak gibi geliyor fx6 ve fx4 95w tdp li
+1
SVSTRGMR 04.05.2011 11:28:54
bu haber balon muydu yani:

AMD: 8 çekirdekli Bulldozer işlemcisi, Core i7 950'den %50 daha hızlı
http://www.donanimhaber.com/tm.asp?m=45934909&mpage=7#48656550

açıkçası pek memnun olmadım
ayrıntılı test sonuçlarını beklemek lazım

anakart soket uyumlarıyla ilgili açıklamalar da olsa iyi olur
+6
B.M.W 04.05.2011 11:32:58
balon oldu bd de

doğal 8 core ile çakma 8 coreyi karşılaştırıyor adamlar x79ların fiyatları iyice artar intele gün doğdu. Orta seviye işlemcilere bile zam yapabilir intel birazcık da olsa.
-4
oem84 04.05.2011 11:37:48
quote:

Orijinalden alıntı: Fract4l

Mesajlarimi silmeyin. Eger begenmiyorsaniz bu sizin sorununuzdur, benim degil. Herkes gibi ben de bir goruse katilma yada katilmama hakkina sahibim, kimse de bu hakkimi benden alamaz, alirlarsa da mahkeme gorusuruz. Tekrar yaziyorum, ve umuyorum yonetim bu sefer daha mantikli davranir.

Donanimhaberin bu yayinlamis oldugu haberi baska hicbir yerde bulamadim, cunku yok. Bu haber sadece burada yayinlanmis ve de bir cesit "dokumanlara" dayanarak. Madem oyle, neden bu "dokumanlari" yayinlamiyorsunuz?

Bu tur haber ilk defa yayinlanmiyor. Daha once Bulldozer'in SB arasinda 30%'luk bir fark var gibisinden bir haber yayinlamistiniz. Onu da nette bulamamistim ve hic sasirmamistim. Bu iki habere bakarak ikisinin de gercegi yansitmadigini rahatlikla anliyorum. Eger sizin haber yapma anlayisiniz bu ise, buradan bir daha haber okumam, okuyanlarin da verilen bilgilere suphe ile yaklasmasini tavsiye ediyorum.

Not: SS alinmistir.




+1
+3
Man From Atlantis 04.05.2011 12:02:44
quote:

Orijinalden alıntı: mageji

sen yıllarca uğraş didin çabala ve rakibinin baz aldığın işlemci 2600k olsun.
onda da başa başa git.
bumudur yani beklenen bulldozer?
ayıp ya
konumlandırdıgın yere bak
biri 4 çekirdek
biri 8 çekirdek
ama hala 2600k ile başa baş. üstelik 2600k default değerle ki hangimiz 3.4ghz de kullanıyoruz bu işlemcileri?
elbette fx de overclock olur diyeceksinizde uzun yıllar amd kullandım. intel deki overclock'un performansa olan verimi daha fazla.


bulldozerin pipeline'ları core ailesininkilerden daha uzun.. uzun pipeline = dahayüksek saat hızları.. ayrıca işlemcileri amd üretmiyor, globalfoundries üretiyor.. henüz nasıl çipler ürettiklerini bilmiyoruz.. ayrıca daha önceki amd işlemciler HKMG değildi.. intelin her zaman hkmg avantajı vardı ama GF ile birlikte artık AMD de aynı seviyede.. ayrıca intel işlemciler için oc yapmak isteyiorsanız en az 2500k almanız lazımken, tüm bd serisiyle oc yapabileceksiniz..

tabi herhangi saat hızı verisi yok haberde ama eğlenmemize mani değil bu
+5
Z1mBaBwE 04.05.2011 12:11:54
Bu işlemciler tam anlamıyla gerçek 8 çekirdek değil modüller içerisinde 1.5 çekirdek var ufak olan bir nevi inteldeki HT görevini üstleniyor ancak donanım bazlı olduğundan daha iyi performans verecektir.Detaylı test sonuçları açıklanmadan kesin bir sonuca varmamak gerekiyor tekrar edeyim sistemini yenilemek isteyen ancak mevcut sistemi hala iş görebilecek düzeyde olan arkadaşlar bulldozer II'yi beklesin 2012'de AMD soket değişikliğine gidecek ve bir çok değişiklik olacak chipseti işlemci içine almayı planlıyorlar böylece donanımlar arasındaki haberleşme max. hıza çıkmış olacak. -2
Hobar 04.05.2011 12:13:45
ben sonuçların doğru olduğunu ihtimal vermiyorum(&1 belki). 45nm den 32 nm ye ve high-k kapıya geçiliyor ama sonuca bakınca phenom II ile neredeyse aynı. phenom II yi 32nm ve high-k yapsa zaten sandy e yaklaşır. ama yukardaki sonuca bakarsak buldozerin 32nm highk bulldozerin 45nm low-k phenom II yle çekirdek başına performansta neredeyse aynı olduğunu görüyoruz. ve daha kötüü bir mimari olduğu sonucuna varıyoruz. bence bunun olma ihtimali yok. +1
MÜŞAVİR 04.05.2011 12:14:58
quote:

Orijinalden alıntı: Z1mBaBwE
2012'de AMD soket değişikliğine gidecek ve bir çok değişiklik olacak chipseti işlemci içine almayı planlıyorlar böylece donanımlar arasındaki haberleşme max. hıza çıkmış olacak.


Ramleri de işlemci içine alsınlar, zaten dahili grafik yongasıda var. Anakartı devreden çıkarsınlar.
+5
apokoc 04.05.2011 12:18:27
işte bu ya core i7 2600k yı geçmek ne demek ileride daha performanlı modelelrde çıkacaktır.AMD kaybettiği koltuğu geri istiyor. +1
Z1mBaBwE 04.05.2011 12:23:19
quote:

Orijinalden alıntı: MÜŞAVİR


quote:

Orijinalden alıntı: Z1mBaBwE
2012'de AMD soket değişikliğine gidecek ve bir çok değişiklik olacak chipseti işlemci içine almayı planlıyorlar böylece donanımlar arasındaki haberleşme max. hıza çıkmış olacak.


Ramleri de işlemci içine alsınlar, zaten dahili grafik yongasıda var. Anakartı devreden çıkarsınlar.


Zaten 10 yıl sonra oda olabilir kasa bile ortadan kalkabilir.
-2
hooper 04.05.2011 12:24:53
Amd'nin yıllarca uğraşmasına karşın daha başarılı bir grafik beklemekteydim. Öve öve yıllardır bitmeyen modül yapısı bu mu yani? 8 çekirdekli işlemci 4 çekirdekli işlemciye yetişmesi?
Amd desin ki arkadaş ben üst seviye üretmeyeceğim sadece f/p ürünü ya da orta seviye işlemci üreteceğim haydi eyvallah ama sen şişir şişir bd'yi sonra da 2600k ile baş edeme. Her ne kadar amd kullanıp tavsiye etsem de kabul etmek gerek ki bu sefer olmadı AMD!
Ayrıca çoğu yabancı sitede dh amblemli fotolar görmek gururlandı şahsen beni, iyi ki varsın DH!
-1
iOC 04.05.2011 12:26:51
Hala en önemli olan belirleyici etmen fiyatlar... Performansına göre uygun bir fiyat olduktan sonra tercih edilebilir.

Yıllarca uğraşıldıktan sonra AMD en iyi işlemcisini fabrika ayarlarındaki i2600k (hava soğutmayla OC yapıldığında 5.0ghz görüyor, bu haliyle AMD'den rakip işlemci kalmaz gibi geliyor bana) ile karşılaştırılıyor, bu kötü olmuş açıkçası.

Bakalım BD ne kadar OC olacak, yakında onuda sızdırır DH

---

Tabloyu CPU performansı için kırparsak (paint ile ) şöyle daha net bir tablo çıkıyor, CPU performansı konusunda:

+1
Man From Atlantis 04.05.2011 12:29:12
ayrıca tek test sopnucuna göre yorum yapmak ne kadar doğru bilemiyorum.. elimizdeki bulldozer sonuçlarına göre BD çok az da olsa > 2600K'dan hızlı öyleyse eğer


http://www.computerbase.de/artikel/prozessoren/2011/test-intel-sandy-bridge/29/#abschnitt_pcmark_vantage



i7 2600K zaten 6 çekirdekli i7 ile hemen hemen aynı düzeyde bir işlemci görünüyor pcmark vantage testine göre.. 8 çekirdekli BD'de aynı seviyede..
+1
.45 ACP 04.05.2011 12:30:47
amd ne zaman fabrikasyon surecini tamamlamis son revizyon cikmis da test yayinliyor kendi NDA'sini delip?gaza gelmeyin hemen raat olun.

yine bulldozer gibi mimari değişiklik için en az 5 yıl bekleyeceksek ve 5 sene amd 2600k'yi gecmek icin mi ugrasti diyen arkadaslara da sunu soyleyeyim bu bir mimaridir ve evet 5 sene amd bu mimari ile gidebilir bu islemci daha cocuk.3800 4800 5800 6800-900 ve yeni cikacak 7000 serilerinin atasinin 2900 mimarisi oldugunu unutmayin.2900 facia oldugunda amd tasi taragi toplayip kapatmadi ders alip daha iyisini yapti.amdnin yasamasi bdnin iyi cikmasina bagli degil bu bir mimari ve daha ilk basamak.3dfx gibi degil yani durum.2-3 seneye bir sil bastan yapmak intele ozgu bir zevk amd o kadar zengin degil ve buna ragmen intelin kopyalayabilecegi fikirleri var.bu mimari gelistirilecek bd 2 3 diye gider.bir ay daha bekleyin NDA kalksin fiyati tr'de gorelim sonra atis serbest.
+11
eulogy 04.05.2011 12:31:37
Pastayı 4'e bölmek ile 8'e bölmek arasında pastanın boyutu açısından bir fark olur mu ?

Bu "8 çekirdeğe karşı 4 çekirdek yanlış olmuş" diyen arkadaşların zar boyutları, transistör sayıları hakkında da birşeyler swöylemeleri gerekmiyor mu?
+5
fbsrkc06 04.05.2011 12:44:10
takip 0
Necessa®i 04.05.2011 12:47:24
kesinlikle rekabet kızışacak 0
kukubara 04.05.2011 12:49:26
Güç tüketimi daha az ve fiyatı daha ucuz olacak ise isterse intelin dört çekirdeğini yirmidört çekirdekle geçebilsin önemli değil. +3
sss4 04.05.2011 13:09:06
Isterim ki performans olarak AMD onde olsun.Zorla sandy bridge almak istemiyorum. 0
RCox 04.05.2011 13:10:23
Yabancı sitelerde PCMark ın tek çekirdekte çalıştığı yazıyor, bu doğrumudur? Tek çekirdekte 2600K ile kafa kafaya gidiyorsa toplamdaki performansı yüksek olacak demektir. +1
32aslan 04.05.2011 13:21:49
quote:

Orijinalden alıntı: Volkanbaba

AMD den intel kadar kuvvetli işlemciler yapamasada bir alt modelleriyle kapışabiliyor zaten bunlarda birçok kullanıcıya yetiyor.AMD onca sıkıntıya ve bütçesinin intelden daha az olmasına rağmen mimari çalışmalarına ağırlık veriyor AMD olmassa vay halimize.


aynen katılyorum bu yoruma.eğer ki amd olmasaydı piyasada, ıntel tekelinde bulundursaydı işlemci pazarını , şimdikinden daha çok para verip daha kötü işlemciler kullanmak zorunda kalırdır.Tamam amd ıntelle performans konusunda rekabet edemesede yürüttüğü fiyat politikasıyla piyasada tutunmaya çalışıyor.Ayrıca bulldozer serisi performans açısından çoğu kişiyi hüsrana uğratmış olabilir ama fiyat konusunda çoğu kullanıcıyı tatmin edecektir diye düşünüyorum.
0
med_cezir197 04.05.2011 13:50:52
amd yi severim ancak yazın sistem toplayacağım . öyle görünüyorki bulldozer olmayacak . i5 2500k hala en iyi seçim gibi gözüküyor oyun performansı için +1
melyyh 04.05.2011 13:51:29
quote:

Towarscke

"AMD'nin dökümanlarına göre 700 dolar seviyesinden Bulldozer FX işlemcili sistemler toplanabilecek."

su cumleyi gordukten sonra "tamam" dedim..


aynen
+2
SVSTRGMR 04.05.2011 14:01:55
AMD yi INTEL karşısında küçük görmemek lazım ATI yi de aldı
bence rekabette çok daha güçlenecek
0
eeevrim 04.05.2011 14:24:04
Ucuz mu ucuz hava atmak için benim işlemcim 8 çekirdekli diye bilirmisin diyebilirsin intelin 2600k işlemcisine kafa tutabiliyormusun evet...sistemi 700 doların altında mı toplıyorsun evet..o zaman bence AMD günün 1.si... 0
Z1mBaBwE 04.05.2011 14:30:40
Son yorumu okuyun

http://www.donanimhaber.com/tm.asp?m=45934909&mpage=7
0
atyay 04.05.2011 14:36:09
Daha önce bikaçkez bulldozerdeki çekirdeklerin gerçek çekirdek olmadığını anlatmaya çalışmıştım,modülün bana göre çekirdeğin kendisi olduğunu anlatmaya çalıştım ama hala 8çekirdekli bulldozeri gerçek manada 8 çekirdekli olduğunu düşünen çok fazla kişi var.

Çekirdek sayısının fazlalığı neden kötüdür,insanlar niye çok çekirdekli değilde çekirdeği az ama çekirdek gücünün fazla olmasını ister,çünkü kulandığımız programlar işlemcinin tüm çekirdeklerini kulanamayabiliyo.

Özelikle oyun oynamak için phenomx6 alıp hayal kırıklığına uğrayan birçok kişinin şikayetlerini görebilirsiniz forumda,çünkü oyunlar x6nın gücündan tam olarak yararlanamıyo,daha fazla performans bekleyen x6 kulanıcıları aynı saat frekansındaki x4 ler ile aynı performansı alınca büyük bi hayal kırıklığına uruyolar.

Gerek intel gerek amd de bunun farkında olduğundan çekirdeğin gücünü artırmak için ellerinden geleni yapıyolar ama çekirdeğin gücünü artırmak için kulandıkları yöntemler maliyeti artırırken performansa katkısı aynı oranda olmayabiliyor,çünkü uyguladıkları yöntemler çok verimli kulanılamıyor yazılım tarafından,onlarda bu verimsizliği gidermek için farklı yollara başvuruyolar.İntel bunun için smt ismini veridiği bi yöntem kulanıyor,yani herkesin bildiği ismiyle sanal çekirdekler,amd ise bunu daha önce hiç uygulamadı ama bulldozerle birlikte smtye benzer bişey kulanmaya başladı isminede cmp dedi.
Resmin büyük halini görebilmek için tıklayın
Orijinal boyut için tıklatın


Olayı anlamanız için köprü üzerinden geçen araçları ve köprünün sonundaki gişeleri kulanarak elimden geldiğince basit bişekilde anlatmaya çalışıcam.
2 köprü düşünün(bunlar 2 çekirdek oluyor) farklı güzergahlara giden araçların üzerinden geçtiği bu köprüler 4 şeritli ve köprünün sonunda araçlara bilet kesen 4 gişe var,yalnız gişelerin bi özeliği var,gişeler hertürlü araca bilet kesmiyolar,yani tüm gişeler binek araçlara bilet keserken otobüslere 1 gişe bilet kesiyo,ticari araçlara aynı şekilde 1 gişe bilet kesiyo,tırlara 1 gişe bilet kesiyo ama bunlar farklı gişeler,yani otobüse bilet kesen gişe tıra ve ticari araca bilet kesen gişeden farklı,tır gişesi ve ticari araç gişeside farklı.Bunun sebebi maliyeti düşürmek
Resim üzerinde anlatırken kısaltmalar kulandım kısaltmalar şöyle:
binek araç:A
otobüs:O
ticari araç:TA
tır:T
Renkler ise thread farklı threadlere ait işlemleri gösteriyo yani mavi renk 1.threade aitken kırmızı 2.threade ait

Mesela bu resimdeki gibi aynı anda 4 binek araca bilet kesilirken,ticari araca bilet kesen 1 gişe var ve diyelimki aynı anda 4 ticari arac geldi gişelere,ticari araclar sıraya geçip tek tek geçiyolar ticari araçlara bilet kesen gişeden,çünkü bunlara bilet kesicek özeliğe sahip başka gişe yok ama diğer gişeler işlemeye devam ediyolar yani o anda sadece ticari araç gişesi çalışmıyo,eğer otobüs varsa oda otobüs gişesine geçiyo.Gişeler üzerinde kabul etikleri araçları yazdım mesela A/TA ya binek araç yada ticari araç kabul ediyo demek.
Sanırım dikatinizi çekmiştir yollar tam dolu değil,bazen 4 şerit tam doluyken bazen 1 şerit kulanılıyo,şerit sayısı birim zamanda daha fazla araç geçsin diye yapılmışken çok verimli olmadığından köprü gerçek gücünü gösteremiyor.

İntel bunu daha verimli hale getirmek için smt ismini verdiği yöntemi kulanıyor,yani 2 köprüyü birleştiriyor,bu sayede yollar tam dolu çalışabiliyor ancak güçük bi sorun var burda oda şu,gişeler artık yetmemeye başlıyor ve gişelerde yığılma oluşuyor.Mesela ilk resimde gişelere gelen araçlardan 1. köprüde 1 binek 1 ticari araç vardı 2 köprüde ise 2 binek 1 ticari araç var,gişelerde yetiğinden bu araçlar beklemeden geçebiliyolardı ancak burda 1 tane ticari araç kabul eden gişe var ve gelen 2 ticari araç,bunlar sırayla geçmek zorunda burdan ve arkadan gelen başka bi ticari araç varsa oda sıraya girmek zorunda.Özetle gişeler kimi durumlarda darboaza neden oluyor.

Amd işte bu gişelerde oluşan darboazı gidermek için gişe sayısını 2ye katlıyor ve grupluyor a ve b diye,1.köprüdekiler b grubunun gişesine giremiyor 2.gruptakilerde a grubunun gişesine giremiyor,böylece gişeler darboaza neden olmuyor ama gişelerde tam kapasite çalışamıyor çünkü 4 şerit gişeleri yeteri kadar verimli besleyemiyor,yine bişekilde darboaz oldu
Bunun iyi yanı intelin yöntemine kıyasla daha verimli olması ama yine gerçek 2 köprü kadar verimli değil,çünkü 2 köprüde toplam 8 şeritli yolumuz varken burda 4 şerit var.
+12
WinteR 04.05.2011 14:54:25
Sonuçlar gayet güzel, birde objectif sitelerden tasdiklenirse AMD ile devam. -2
Durum Üyeyim Üye Değilim
E-Posta
Mesaj

Güvenlik Kodu Güvenlik kodu   Güvenlik kodunu göremiyorsan buraya tıkla