TTNET
HAFTANIN
TTNET DESTEK
HİZMET ÖZETİ
- 27507 TTNET Kullanıcısına hizmet verildi.
Casper Logitech Kariyer.net
En çok kullanılan Android sürümü; Android 2.2 Froyo Dell'in Windows 7'li tableti Peju'nun görselleri ve teknik özellikleri internete sızdı HABERE ATLA YORUMLARI GÖR (42) YORUM YAZ

tarafından 9 Temmuz 2011, Cumartesi 11:25 tarihinde yazıldı Donanımhaber TR

Nakit para zengini firma; Apple
Günlük Haber Shady
42

Apple, teknolojik ürünleri kadar elindeki nakit para rezervi bakımında da oldukça ünlü bir firma olduğunu söylesek yanlış olmayacaktır. Geçtiğimiz yıl 50 milyar dolar olan rezerv parasını 2011 yılının 2.çeyreği itibariyle 65 milyar dolara yükseltmeyi başaran Apple'ın, bu parayı ne şekilde kullanacağı merak konusu.

Şimdiye kadar büyük alımlar yerine izafi olarak orta ölçekli firmaları satın alarak stratejik hamleler yapmayı tercih eden Apple'ın yönetim anlayışı, tez konusu olabilecek cinsten. Apple'ın operasyonlardan sorumlu yöneticisi Tim Cook, 2011 mali yılı 1.çeyrek sonuçlarını açıklandığında yaptığı şu açıklama, Apple'ın nakit kullanımındaki temel kriterin "yeni teknolojileri önceden kullanabilmek" olduğunu gösteriyor;

"Operasyon tarafında, muhtemelen hatırlayacaksınızdır, geçmişte kaynak sıkıntısı çekmemek ve diğer faydalar için farklı insanlarla belirli anlaşmalar yaptık. 2005 yılının sonunda çeşitli flash üreticileri ile yaptığımız 1 milyar dolarlık anlaşmamız bunların en büyüklerinden biri. Anlaşma gereği duyduk çünkü flash depolama birimlerinin gerek ürün gamımız açısından gerekse de endüstriyel olarak öneminin gittikçe artacağını düşünüyorduk. Bu yüzden, kendimize yeterli kaynak yaratabilmek için elimizdeki nakit paranın bir kısmını burada kullanmak mükemmel bir çözümdü. Buna benzer durumları sürekli inceliyoruz."

Kendisini bir adım öne çıkartacak teknolojik bileşenlere yatırım yapmayı tercih eden (Örneğin iPhone ile birlikte kapasitif ekranların hızlı bir yaygınlaşma sürecine girmiş olması da Apple'ın birçok üreticiden önce teknolojiye yön verecek bileşenlere yöneldiğine örnek gösterilebilir) Apple, iddiaya göre, bu yılın başında da 2005'de yaptığı anlaşmadan yaklaşık 4 kat daha büyük bir anlaşmanın altına imza atmıştı. Her ne kadar resmi ağızlardan doğrulanmamış olsa da kaynaklardan alınan bilgilere göre LCD üreticileri ile iki yıllık olarak yapılan anlaşmada Apple, karşı tarafa bileşen stokları ön ödemesi ve sermaye masrafları için 3.9 milyar dolar ödemişti. Hatta Digitimes'ın iddiasına göre yapılan bu anlaşma nedeniyle RIM, yeterli panel alımı yapamadığı için Playbook'un satışa sunulma tarihini bir süre ötelemek zorunda kalmıştı.

Yatırımcılar açısından da oldukça önem taşıyan Apple'ın 65 milyar dolarlık rezerv parası ile ne anlamlara geliyor ? Bu anlamdaki uzman isimlerden Asymco'dan Horace Dediu'nun bu soruya verdiği ilginç cevaplar şunlar;

  • Para kaynağı, Apple'ın mali işler birimini dünyanın en büyük 100 fon yöneticileri arasına sokmakla kalmıyor, en büyük yatırım fonu yöneticisi haline getiriyor.
  • Rezerv para miktarındaki çeyrek bazdaki artış, birçok firmanın pazar değerinden daha yüksek. Örneğin ön ödemeler geri eklense, rezervdeki artış yaklaşık Motorola Mobility'nin pazar payı kadar olurdu.
  • Apple'ın elindeki para miktarı Nokia, RIM ve Motorola Mobility'nin pazar değerlerinin toplamından daha fazla.
  • Apple'ın rezerv parası, Google'ın kurumsal değerinin yarısına denk geliyor.
  • Eğer 100,000 dolarlık Apple hissesini elinde bulundursanız, bunun 19,000'i nakit olur ve sadece 80,000'lik kısmı risk sermayesinde bulunurdu.
  • Apple'ın eğer hiçbir geliri olmasa, firmanın rezerv parası Apple'ın operasyonlarını (Satış, Genel ve Yönetim Giderleri ile Araştırma Geliştirme) 7 yıl boyunca diğer bir deyişle 2018 yılının ortasına kadar finanse etmeye yetecek büyüklükte.

Fakat, bu olumlu tablolara rağmen bazı fon yöneticilerine göre, örneğin Delaware Investments'dan Christopher Bonavico'ya, Apple'ın bu denli rezerv paraya sahip olması değer kaybına neden oluyor çünkü o paranın getirisi neredeyse 0. Bernstein Research analistlerinden Toni Sacconaghi'ye göre ise 65 milyar dolarlık kaynak, şimdilik rasyonel olma noktasının daha ötesinde.

Şimdiye kadar birçok büyük alımı rahatlıkla yapabilecek güçte olan Apple, 65 milyar dolarlık nakit parasını ne şekilde harcamaya devam edip yatırım yapacağını hep birlikte göreceğiz.

Bu haberin bağlantısı
URL
Yorumlar eskiden yeniye doğru listelenmektedir. Sıralamayı değiştirmek için sağdaki menüyü kullanabilirsiniz.
twilight70 15.7.2011 15:31:12
www.izmirfx.com Playstation 3 çekilişi varmış kardeşş :D,
BlackPoint 15.7.2011 13:52:12
Tebrikler Apple!
-TOSUN- 15.7.2011 10:43:17
helal olsun adamlara yakisir
Meert. 15.7.2011 01:50:25
Oyun konsolu du yasina atilsinlar
TuffkiLLe 15.7.2011 01:23:31
yazdıklarınızdan;
... vermiştir şu özelliğini beğenmiştir eyw senbilirsn derim ama o insanın benm için enayi konumunda olduğu fikrini değiştrmez..benim derdim ...

iyi forumlar.
emirulasvarisoglu 15.7.2011 01:14:12
quote:

Orijinalden alıntı: TuffkiLLe


quote:

Orijinalden alıntı: bombastıc


quote:

Orijinalden alıntı: TuffkiLLe


quote:

Orijinalden alıntı: bombastıc

apple akıllı şirket müşteriyi elinde tutuyor..her modelinde bi eksiklik yaratıp bi sonraki modelinde onu ekleyip yeni özellikmiş gibi satıyor..ama bizim halkımız saolsun..yani apple ın özellikle iphone ve ipad modelleri üzerinde bu sözüm bilgisayarlarına sözüm yok on numara..bizim Türk özenti halkımız birinin elinde görünce hemen apple olm şekil moduna giriyo..2 bin tl verince şekil yapıyo sanıyo enayi..halbuki bakıyosun telefona bütün özellikleri düşük ama o apple olduğu için bi tav oluyo bi geriniyo..ya anlamıyorum ben bu işi..nediyim parası olan alıyor..samsung galaxy s 2 gibi htc gibi daha ucuz ve daha performanslı telefonlar var..2 tane bedava oyun indircem diye de o para verilmez..nse zevkler ve renkler sonuçta..ama bu gidişle 200 milyar dolara kadar yolu var..türkiye saolsun..


apple ın pazarının sadece Türkiye olduğunu bilmiyordum.. Türkiyede 10 ip4 satılıyorsa amerikada 100 satılıyor 200 satılıyor.. bide anlamadığım nokta isteyen apple alır isteyen samsung isteyen htc.. hem zevkler tartışılmaz diyorsun hem enayiler diyorsun.. ilginçsin vesselam.


amerikadaki kişi başına düşen mebla ile türkiye arasında fark oldukça fazla burada 2000 tl orada 700 dolar civarı..gelde gör..bende amerikalı biri olsa cebimi yakmaz..enayilik bnm için enayilik..millete kızma noktam ise araştırmadan özelliklere bakmadan bi ton para vermeleri..sırf apple diye gidip alanlar var halbuki o fiyattan daha ucuzuna daha iyisini alabilirler..gidip biri apple ı seçmiştir şu fiyatı vermiştir şu özelliğini beğenmiştir eyw senbilirsn derim ama o insanın benm için enayi konumunda olduğu fikrini değiştrmez..benim derdim bilinçsiz tüketici olmasın markaya bakıp hemn almasın kimse araştırsın son noktaya kadar..


iyi güzelde hocam size noluyor ? size zorla aldırmıyor ya bu insanlar apple ürünlerini ? bende bi ip4 kullanıcısıyım ve bana alenen enayi diyorsunz.. ne haddinize ? araştırdım soruşturdum samsungun elime sığmayan ekranını ve plastik gövdesini beğenmedim almadım.. ben bu özellikleri öne sürerek sgs2 kullanıcılarına enayi diyemiyorsam sizde aynı şekilde bana diyemezsiniz! üslubunuzu kontrol ediniz.. tavşan dağa küsmüş dağın haberi olmamış hesabı apple a karşı değişik bi düşmanlık içindesiniz.. düşmanlığınızı şirkete karşı yapınız, tüketicinin ne günahı var, saçmalamayın.


yazılarımı iyi okursanız sevincem..ben sadece markaya bakıp araştırmadan sadece özentilik olarak alınan ip4 kullanıcılarına sesleniyorum..sizde pek alıngansınız..yaranız mı var gocunuyosunuz..sizle ilgili bi problemim olsa direk sana atıfta bulunurum..apple ın genel olarak müşteri tipini söylüyorum..çevremdekiler bu türde..güle güle kullanın memnun iseniz..
TuffkiLLe 15.7.2011 01:06:08
quote:

Orijinalden alıntı: bombastıc


quote:

Orijinalden alıntı: TuffkiLLe


quote:

Orijinalden alıntı: bombastıc

apple akıllı şirket müşteriyi elinde tutuyor..her modelinde bi eksiklik yaratıp bi sonraki modelinde onu ekleyip yeni özellikmiş gibi satıyor..ama bizim halkımız saolsun..yani apple ın özellikle iphone ve ipad modelleri üzerinde bu sözüm bilgisayarlarına sözüm yok on numara..bizim Türk özenti halkımız birinin elinde görünce hemen apple olm şekil moduna giriyo..2 bin tl verince şekil yapıyo sanıyo enayi..halbuki bakıyosun telefona bütün özellikleri düşük ama o apple olduğu için bi tav oluyo bi geriniyo..ya anlamıyorum ben bu işi..nediyim parası olan alıyor..samsung galaxy s 2 gibi htc gibi daha ucuz ve daha performanslı telefonlar var..2 tane bedava oyun indircem diye de o para verilmez..nse zevkler ve renkler sonuçta..ama bu gidişle 200 milyar dolara kadar yolu var..türkiye saolsun..


apple ın pazarının sadece Türkiye olduğunu bilmiyordum.. Türkiyede 10 ip4 satılıyorsa amerikada 100 satılıyor 200 satılıyor.. bide anlamadığım nokta isteyen apple alır isteyen samsung isteyen htc.. hem zevkler tartışılmaz diyorsun hem enayiler diyorsun.. ilginçsin vesselam.


amerikadaki kişi başına düşen mebla ile türkiye arasında fark oldukça fazla burada 2000 tl orada 700 dolar civarı..gelde gör..bende amerikalı biri olsa cebimi yakmaz..enayilik bnm için enayilik..millete kızma noktam ise araştırmadan özelliklere bakmadan bi ton para vermeleri..sırf apple diye gidip alanlar var halbuki o fiyattan daha ucuzuna daha iyisini alabilirler..gidip biri apple ı seçmiştir şu fiyatı vermiştir şu özelliğini beğenmiştir eyw senbilirsn derim ama o insanın benm için enayi konumunda olduğu fikrini değiştrmez..benim derdim bilinçsiz tüketici olmasın markaya bakıp hemn almasın kimse araştırsın son noktaya kadar..


iyi güzelde hocam size noluyor ? size zorla aldırmıyor ya bu insanlar apple ürünlerini ? bende bi ip4 kullanıcısıyım ve bana alenen enayi diyorsunz.. ne haddinize ? araştırdım soruşturdum samsungun elime sığmayan ekranını ve plastik gövdesini beğenmedim almadım.. ben bu özellikleri öne sürerek sgs2 kullanıcılarına enayi diyemiyorsam sizde aynı şekilde bana diyemezsiniz! üslubunuzu kontrol ediniz.. tavşan dağa küsmüş dağın haberi olmamış hesabı apple a karşı değişik bi düşmanlık içindesiniz.. düşmanlığınızı şirkete karşı yapınız, tüketicinin ne günahı var, saçmalamayın.
emirulasvarisoglu 15.7.2011 00:49:19
quote:

Orijinalden alıntı: TuffkiLLe


quote:

Orijinalden alıntı: bombastıc

apple akıllı şirket müşteriyi elinde tutuyor..her modelinde bi eksiklik yaratıp bi sonraki modelinde onu ekleyip yeni özellikmiş gibi satıyor..ama bizim halkımız saolsun..yani apple ın özellikle iphone ve ipad modelleri üzerinde bu sözüm bilgisayarlarına sözüm yok on numara..bizim Türk özenti halkımız birinin elinde görünce hemen apple olm şekil moduna giriyo..2 bin tl verince şekil yapıyo sanıyo enayi..halbuki bakıyosun telefona bütün özellikleri düşük ama o apple olduğu için bi tav oluyo bi geriniyo..ya anlamıyorum ben bu işi..nediyim parası olan alıyor..samsung galaxy s 2 gibi htc gibi daha ucuz ve daha performanslı telefonlar var..2 tane bedava oyun indircem diye de o para verilmez..nse zevkler ve renkler sonuçta..ama bu gidişle 200 milyar dolara kadar yolu var..türkiye saolsun..


apple ın pazarının sadece Türkiye olduğunu bilmiyordum.. Türkiyede 10 ip4 satılıyorsa amerikada 100 satılıyor 200 satılıyor.. bide anlamadığım nokta isteyen apple alır isteyen samsung isteyen htc.. hem zevkler tartışılmaz diyorsun hem enayiler diyorsun.. ilginçsin vesselam.


amerikadaki kişi başına düşen mebla ile türkiye arasında fark oldukça fazla burada 2000 tl orada 700 dolar civarı..gelde gör..bende amerikalı biri olsa cebimi yakmaz..enayilik bnm için enayilik..millete kızma noktam ise araştırmadan özelliklere bakmadan bi ton para vermeleri..sırf apple diye gidip alanlar var halbuki o fiyattan daha ucuzuna daha iyisini alabilirler..gidip biri apple ı seçmiştir şu fiyatı vermiştir şu özelliğini beğenmiştir eyw senbilirsn derim ama o insanın benm için enayi konumunda olduğu fikrini değiştrmez..benim derdim bilinçsiz tüketici olmasın markaya bakıp hemn almasın kimse araştırsın son noktaya kadar..
TuffkiLLe 15.7.2011 00:38:21
quote:

Orijinalden alıntı: bombastıc

apple akıllı şirket müşteriyi elinde tutuyor..her modelinde bi eksiklik yaratıp bi sonraki modelinde onu ekleyip yeni özellikmiş gibi satıyor..ama bizim halkımız saolsun..yani apple ın özellikle iphone ve ipad modelleri üzerinde bu sözüm bilgisayarlarına sözüm yok on numara..bizim Türk özenti halkımız birinin elinde görünce hemen apple olm şekil moduna giriyo..2 bin tl verince şekil yapıyo sanıyo enayi..halbuki bakıyosun telefona bütün özellikleri düşük ama o apple olduğu için bi tav oluyo bi geriniyo..ya anlamıyorum ben bu işi..nediyim parası olan alıyor..samsung galaxy s 2 gibi htc gibi daha ucuz ve daha performanslı telefonlar var..2 tane bedava oyun indircem diye de o para verilmez..nse zevkler ve renkler sonuçta..ama bu gidişle 200 milyar dolara kadar yolu var..türkiye saolsun..


apple ın pazarının sadece Türkiye olduğunu bilmiyordum.. Türkiyede 10 ip4 satılıyorsa amerikada 100 satılıyor 200 satılıyor.. bide anlamadığım nokta isteyen apple alır isteyen samsung isteyen htc.. hem zevkler tartışılmaz diyorsun hem enayiler diyorsun.. ilginçsin vesselam.


edit: sonradan gözüme çarptı parası olan alıyor lafı, sgs2 ile ip4 arasında 200 lira fark var. hatta piyasasına göre daha da azalabilir bu fark.. 1700 liraya sgs2 alan adamda para olmuyor ama 1900e ip4 alan para babası :) 2 tane bedava oyun indircem lafına da ayrı bi şaşırdım.. sen gel telefona 2bin lira ver sonra 1-2 doların lafını yap olacak iş değil [:'(]
emirulasvarisoglu 15.7.2011 00:20:28
apple akıllı şirket müşteriyi elinde tutuyor..her modelinde bi eksiklik yaratıp bi sonraki modelinde onu ekleyip yeni özellikmiş gibi satıyor..ama bizim halkımız saolsun..yani apple ın özellikle iphone ve ipad modelleri üzerinde bu sözüm bilgisayarlarına sözüm yok on numara..bizim Türk özenti halkımız birinin elinde görünce hemen apple olm şekil moduna giriyo..2 bin tl verince şekil yapıyo sanıyo enayi..halbuki bakıyosun telefona bütün özellikleri düşük ama o apple olduğu için bi tav oluyo bi geriniyo..ya anlamıyorum ben bu işi..nediyim parası olan alıyor..samsung galaxy s 2 gibi htc gibi daha ucuz ve daha performanslı telefonlar var..2 tane bedava oyun indircem diye de o para verilmez..nse zevkler ve renkler sonuçta..ama bu gidişle 200 milyar dolara kadar yolu var..türkiye saolsun..
SaatliBomba 14.7.2011 22:20:37
büyük para yeni teknolojik üretim ve istihdam alanları yaratarak bu parayı kullanırsa çok iyi olur.
WirLieBen 12.7.2011 15:01:22
ne olcek amerikaya yol ve okul olarak geri dönecek.
Anduril Flame of the West 12.7.2011 14:55:04
Apple firması çok para kazanıyor....
fuckulteli 11.7.2011 06:39:52
Bu kadar büyük parayı uyutuyorlar, yastık altı yapmışlar.. Evet arkanı sağlama alacaksın, cebin doluyken konuşacaksın ama haberde de dendiği gibi 65 milyar doların var ama sana bir getirisi yok.. Öylece yatıyor..

Ya ciddi rekabet edebileceği alanlarda ciddi alımlar yapmalı, ki parasının hepsinden yine olmaz.. Ya da gerçekten daha büyük düşünüp kendi ürünlerini tamamen kendisinin üretebileceği duruma gelebilmek için fabrikalara para aktarmalı, ekranlarını, işlemcilerini Samsung'tan başka bileşenleri başka firmalardan almaktan kurtulma yolunu seçmeyi tercih etmeli.. Tabi bunun hangisinin akıllıca olacağını iyi düşünmeli.. Belki üretime kaynak ayırmak yerine farklı alanlarda farklı ürünler ile daha çok tüketiciye farklı ürünle ulaşmayı tercih edebilir, yine bileşenleri farklı firmalardan satın alır üzerine Apple logosunu basar basar satar.. Geliştirir, bulur, yazılımını üretir başkasını ürettirmeye devam eder..

Ufak tefek alımlarla o parayı eritemez bakalım büyük bir hamle olarak ne yapacak Apple.. Yatan para para kazandırmaz, neyi bekliyor anlamıyorum..
northernlights 10.7.2011 12:34:47
Pek şaşırmadım
Nike 10.7.2011 12:06:27
Samsung vb firmalar gibi kendi mikro çipini, LCD ekranını vs üretmek için kullanabilir parayı... Iphone ve diğer ürünlerinin üretim maliyetini iyice düşürebilir tamamen rakipsiz olabilir Apple.
MeT06. 10.7.2011 01:23:10
quote:

Orijinalden alıntı: Noxco


quote:

Orijinalden alıntı: MeT06.


quote:

Orijinalden alıntı: WB

quote:

Koskoca Türkiye nin merkez bankası rezervi 80-90 milyar doları var diye böbürlenen hükümet Apple baksın...


İstersen birde şöyle düşün; o 80-90 milyar $ da olmasaydı Apple kadar bankada parası olmayan ülke olacaktık, ki 2001 e kadar öyleydi maalesef..


doğru söze nedir ?


Geçmiş çabuk unutuluyor! Siyaset yapmak istemem ama, 2001 ve öncesini unutmamak lazım diyebiliyorum....


siyasete girmemek gerek sonra ban yeriz =)
Noxco 10.7.2011 01:18:12
quote:

Orijinalden alıntı: MeT06.


quote:

Orijinalden alıntı: WB

quote:

Koskoca Türkiye nin merkez bankası rezervi 80-90 milyar doları var diye böbürlenen hükümet Apple baksın...


İstersen birde şöyle düşün; o 80-90 milyar $ da olmasaydı Apple kadar bankada parası olmayan ülke olacaktık, ki 2001 e kadar öyleydi maalesef..


doğru söze nedir ?


Geçmiş çabuk unutuluyor! Siyaset yapmak istemem ama, 2001 ve öncesini unutmamak lazım diyebiliyorum....
MeT06. 10.7.2011 01:10:13
quote:

Orijinalden alıntı: WB

quote:

Koskoca Türkiye nin merkez bankası rezervi 80-90 milyar doları var diye böbürlenen hükümet Apple baksın...


İstersen birde şöyle düşün; o 80-90 milyar $ da olmasaydı Apple kadar bankada parası olmayan ülke olacaktık, ki 2001 e kadar öyleydi maalesef..


doğru söze nedir ?
WB 10.7.2011 00:53:24
quote:

Koskoca Türkiye nin merkez bankası rezervi 80-90 milyar doları var diye böbürlenen hükümet Apple baksın...


İstersen birde şöyle düşün; o 80-90 milyar $ da olmasaydı Apple kadar bankada parası olmayan ülke olacaktık, ki 2001 e kadar öyleydi maalesef..
Alibrk 10.7.2011 00:36:40
Koskoca Türkiye nin merkez bankası rezervi 80-90 milyar doları var diye böbürlenen hükümet Apple baksın...
SovetskiySoyuz(CCCP) 9.7.2011 21:21:12
Bizim Türk markalarına ibret olsun diyeceğim ama bizde öyle adam gibi marka yok ki ibret alsınlar...
MeT06. 9.7.2011 16:55:38
quote:

Orijinalden alıntı: Robert Declaux

quote:

Orijinalden alıntı: MeT06.
otomotive yatırım yaparım derken bir markanın yanında birlikte hareket ederekten mi yoksa kendi markasını mı çıkarması gerekiyor ? Eğer kendi markasını çıkarsın diyorsan araba yapmak 2000 liralık telefon yapmaya benzemez. Araba üretiminde uygulanan teknolojiyi Apple rüyasında bile göremez. Para demek her şey demek değil. Apple teknoloji üretmiyor sadece yazılım yapıyor. Bana söyleyin Apple elle tutulabilir ne yaptı şimdiye kadar diğerlerinden farklı olarak(teknoloji anlamında). Sadece yazılım konusunda stabilite konusunda gerçekten çok iyiler buna bir şey diyemem ama diğer şekilde Apple teknolojik olarak hiç bir şey yapamaz ha ama arabalara çok farklı çok orjinal yazılımlar üretebilir ama arabanın lastiğinin üretiminin yanından geçemez.(anti apple cı değilim)


Sizinde dediğiniz gibi zaten apple fiziksel anlamda hiçbirşey üretmiyor. Kendi markası altında bir araba çıkarmasından bahsediyorum elbette ama tabii kendi üretmesi şart değil, iphone'u apple mı üretiyor sanki? apple sadece tasarım ve yazılımla öne çıkıyor şahsen ben şuan otomotivde en eksik ve geri kalanan noktanın bunlar olduğuna inanıyorum, bu üstünlüklerini bence otomotivde de kullanmalılar. 2000 tl'lik bir telefon üretmeye tabii benzemez ama 65 milyar dolar BMW firmasının yarısından fazlasını alabileceğiniz bir rakkam.



Tabi bu senin düşüncem ama öyle bir sektöre giriş yapacağını sanmıyorum. Çünkü otomotiv sektörü telefon sektörü gibi basit bir alan değil burada çok ağır toplar var bu toplarda Apple in sahneye girişini izin verirler mi engel koymaya çalışırlar mı bilinmez. Apple en iyisi ev elektroniği sektöründen ayrılmasın yoksa eline yüzüne bulaştırır.
MeT06. 9.7.2011 16:49:39
quote:

Orijinalden alıntı: GoLdenBlog


quote:

Orijinalden alıntı: MeT06.


quote:

Orijinalden alıntı: GoLdenBlog

Bu gerçekten inanılmaz bir başarı.

Dedikodulara göre Apple, televizyon üretimine başlayacakmış. Bu nakit rezervini de büyük ihtimal orada kullanır.


Apple yapmıcak Samsung yapıcak üstüne elmasını koyucak bir de yazılım geliştiricek çok süper pazarlama taktikleriyle milyonlar satacak ben yaptım oldu diyecek.


burada tabi ki üretmekten kastım fabrikadan çıkartmak değil. Sonuçta o ürünü tasarlayan içinde ne olması gerektiğini söyleyen ürünün nasıl yapılacağını söyleyen Apple olacak.


sadece fikir vercek o teknolojiyi kullanabilecek firma Samsung bakın Apple da teknoloji yok sadece diğer teknolojilerin üstüne konuyor. O kadar parası var gitsin kendisi bir şeyler yapmaya kalksın ama yapamaz çünkü başkalarının yaptıkları üzerinden geçinmeyi çok iyi başarıyor. Sonra da TV yaptıktan sonra ben yaptın diyecek ama o yapmadı onun teknolojisinin bir gramı bile yok sadece içindeki yazılımı var.
GoLdenBlog 9.7.2011 16:25:18
quote:

Orijinalden alıntı: MeT06.


quote:

Orijinalden alıntı: GoLdenBlog

Bu gerçekten inanılmaz bir başarı.

Dedikodulara göre Apple, televizyon üretimine başlayacakmış. Bu nakit rezervini de büyük ihtimal orada kullanır.


Apple yapmıcak Samsung yapıcak üstüne elmasını koyucak bir de yazılım geliştiricek çok süper pazarlama taktikleriyle milyonlar satacak ben yaptım oldu diyecek.


burada tabi ki üretmekten kastım fabrikadan çıkartmak değil. Sonuçta o ürünü tasarlayan içinde ne olması gerektiğini söyleyen ürünün nasıl yapılacağını söyleyen Apple olacak.
Batuist 9.7.2011 15:37:10
Haberin şu bölümü dikkatimi çekti.

"...Apple'ın bu denli rezerv paraya sahip olması değer kaybına neden oluyor çünkü o paranın getirisi neredeyse 0 (sıfır)..."

çok çok önemli bir nokta. atıl şekilde duran devasa büyüklükteki bir para olduğunu herkes gözardı ediyor. Bu paranın büyük kısmını kullanıp çok daha fazla gelir elde edebilirdi ama para yatıyor diyor haberde geçen uzman. ki ekonomistler bunun ne olduğunu çok daha iyi anlayacaktır.. Övülecek yanı olduğu kadar eleştirilecek yanıda var. düşünüdkü bir kaç firmayı satın alabilecek bir miktar yada aynılarını oluşturabileceğiniz bir meblağ ama icraat sıfır. para yatıyor. bence apple bunu iyi kullanmalı. kimseye peşin ödeme yaptığını düşünmezsek büyük kısmı yatırıma gidebilir.
Robert Declaux 9.7.2011 15:34:45
quote:

Orijinalden alıntı: MeT06.
otomotive yatırım yaparım derken bir markanın yanında birlikte hareket ederekten mi yoksa kendi markasını mı çıkarması gerekiyor ? Eğer kendi markasını çıkarsın diyorsan araba yapmak 2000 liralık telefon yapmaya benzemez. Araba üretiminde uygulanan teknolojiyi Apple rüyasında bile göremez. Para demek her şey demek değil. Apple teknoloji üretmiyor sadece yazılım yapıyor. Bana söyleyin Apple elle tutulabilir ne yaptı şimdiye kadar diğerlerinden farklı olarak(teknoloji anlamında). Sadece yazılım konusunda stabilite konusunda gerçekten çok iyiler buna bir şey diyemem ama diğer şekilde Apple teknolojik olarak hiç bir şey yapamaz ha ama arabalara çok farklı çok orjinal yazılımlar üretebilir ama arabanın lastiğinin üretiminin yanından geçemez.(anti apple cı değilim)


Sizinde dediğiniz gibi zaten apple fiziksel anlamda hiçbirşey üretmiyor. Kendi markası altında bir araba çıkarmasından bahsediyorum elbette ama tabii kendi üretmesi şart değil, iphone'u apple mı üretiyor sanki? apple sadece tasarım ve yazılımla öne çıkıyor şahsen ben şuan otomotivde en eksik ve geri kalanan noktanın bunlar olduğuna inanıyorum, bu üstünlüklerini bence otomotivde de kullanmalılar. 2000 tl'lik bir telefon üretmeye tabii benzemez ama 65 milyar dolar BMW firmasının yarısından fazlasını alabileceğiniz bir rakkam.
MeT06. 9.7.2011 15:17:20
quote:

Orijinalden alıntı: GoLdenBlog

Bu gerçekten inanılmaz bir başarı.

Dedikodulara göre Apple, televizyon üretimine başlayacakmış. Bu nakit rezervini de büyük ihtimal orada kullanır.


Apple yapmıcak Samsung yapıcak üstüne elmasını koyucak bir de yazılım geliştiricek çok süper pazarlama taktikleriyle milyonlar satacak ben yaptım oldu diyecek.
MeT06. 9.7.2011 15:12:11
quote:

Orijinalden alıntı: Robert Declaux

ben apple yöneticisi olsam şuanda otomotive yatırım yapardım, bu kadar fenomeni arkana aldıktan sonra teknolojik ve arayüzü iyi tasarlanmış bir arabayla marka değerini kısa sürede 3-4 katına çıkarabilir.

samsung yönetici olsam, volkswagen gibi imajı daha yüksek "elit" bir marka yaratırdım (audi) telefon pazarında apple'la bu şekilde savaşamayacaklarının daha doğrusu bu şekilde savaşmanın onlara zarar verdiğinin farkında olmalılar. (apple fanı değilim)


otomotive yatırım yaparım derken bir markanın yanında birlikte hareket ederekten mi yoksa kendi markasını mı çıkarması gerekiyor ? Eğer kendi markasını çıkarsın diyorsan araba yapmak 2000 liralık telefon yapmaya benzemez. Araba üretiminde uygulanan teknolojiyi Apple rüyasında bile göremez. Para demek her şey demek değil. Apple teknoloji üretmiyor sadece yazılım yapıyor. Bana söyleyin Apple elle tutulabilir ne yaptı şimdiye kadar diğerlerinden farklı olarak(teknoloji anlamında). Sadece yazılım konusunda stabilite konusunda gerçekten çok iyiler buna bir şey diyemem ama diğer şekilde Apple teknolojik olarak hiç bir şey yapamaz ha ama arabalara çok farklı çok orjinal yazılımlar üretebilir ama arabanın lastiğinin üretiminin yanından geçemez.(anti apple cı değilim)
GoLdenBlog 9.7.2011 15:10:09
Bu gerçekten inanılmaz bir başarı.

Dedikodulara göre Apple, televizyon üretimine başlayacakmış. Bu nakit rezervini de büyük ihtimal orada kullanır.
F355 Challenge 9.7.2011 14:57:51
MC bile korkuyodur bunlardan.
Robert Declaux 9.7.2011 14:08:03
@Andulin266

Sanırım mesajımı yanlış anlamışsınız, samsung'un yeni bir pazara girmesinden bahsetmedim birçok pazarda aktif olduklarını biliyorum. Sadece telefon pazarı için daha elit bir marka yaratmalılar, verdiğim audi örneği sanırım yanlış anlaşıldı. Şahsen samsung'un daha eski modellerini test ettiğim için bende ne yazık ki negatif bir izlenim var, tabii her modeli için değil yine samsung markası korunmalı telefon pazarında ama galaxy s2 gibi üst sınıf ürünler için bence yeni bir marka yaratılmalı.
Apple içinse demek istediğim ellerindeki nakiti kullanmaları adına iyi bir yatırım olurdu bence otomotiv ve bu kadar fenomeni varken işleri yeni doğan bir markaya göre çok daha kolay olur.
gun 9.7.2011 14:07:33
Apple'ın bu para ile bir şeyler satın alması tüketiciye yönelik üretim mantığından vazgeçmesi manasına geleceğinden esnek kalmak isteyecek ve teknolojilerin geliştirilip seri üretime geçme saffasını hızlandırmaya devam edeceği tahmin edilebilir.

Buda şu manaya geliyor. Diyelim ki iyi bir teknolojik gelişme kaydettiniz orta düzey bir üreticisiniz Apple'a gidip sermaye ve belli bir süre tek müşteri anlaşması teklif edip hayallerinizi gerçeğe dönüştürebiliyorsunuz.

Bunun Apple'a faydası inanılmaz yüksek. Herkesin Apple'ın parasında gözü var ama Apple'ında yüksek teknoloji ve kalite isteği var. Hemde inanılmaz üretim adetleri ile.
Andulin266 9.7.2011 13:58:53
@Robert Declaux

Her malın bir üreticisi ve alıcısı var, çeşitlilik her zaman iyidir. Sanki tüm ürünleri Apple üretiyor gibi yorum yapıyorsunuz. Samsung sizin dediklerinizi yapmış bir firma zaten, ticari aracından gemisine kadar üreten bir firma.
Robert Declaux 9.7.2011 13:30:47
ben apple yöneticisi olsam şuanda otomotive yatırım yapardım, bu kadar fenomeni arkana aldıktan sonra teknolojik ve arayüzü iyi tasarlanmış bir arabayla marka değerini kısa sürede 3-4 katına çıkarabilir.

samsung yönetici olsam, volkswagen gibi imajı daha yüksek "elit" bir marka yaratırdım (audi) telefon pazarında apple'la bu şekilde savaşamayacaklarının daha doğrusu bu şekilde savaşmanın onlara zarar verdiğinin farkında olmalılar. (apple fanı değilim)
matkapmatkap 9.7.2011 13:15:29
Christopher Bonavico nasil bu paranin getirisinin 0 oldugunu soyler, anlamak guc. Elindeki para sayesinde Apple istedigi her turlu teknolojiyi diger firmalar daha hayal bile edemezken seri uretimde kullaniyor, dolayisiyla para her gecen dakika kendisini katliyor. Gorunus olarak para yatiyor gibi gorunse de, aslinda calisiyor ve getirisinin 0 olmadigi bariz ortada (eger 0=senelik 15 milyar dolar degilse tabi)
umutarslan.com 9.7.2011 12:56:44
quote:

Orijinalden alıntı: ~AVON~

Doanimhaberde belliki bu nakit para rezervinden biraz almis hergun 2-3 tane applei oven reklam niteliginde haberler goruyoruz :)


bu tür siteler tv kanalları reklamlarla ayakta kalabilir bu doğal ama biz tüketiciler reklamları çok olanı değil araştırıp işimizi en uyguna gören cihazı almalıyız. [:'(]
MinPayne 9.7.2011 12:26:37
quote:

Orijinalden alıntı: ~AVON~

Doanimhaberde belliki bu nakit para rezervinden biraz almis hergun 2-3 tane apple'i oven reklam niteliginde haberler goruyoruz :)


Ne kadar ilginç değil mi ? Teknoloji sitesinde Bülent ersoyun sevgilisiyle fotoğrafları yerine, en günce haberler yayınlanması.
Werner Heisenberg 9.7.2011 12:20:42
Yeni bir gezegen kurardım ben olsam.
Denorath 9.7.2011 11:55:19
İyi işler yaparsanız karşılığını da alırsınız..
LORDTEK 9.7.2011 11:51:04
Donanımhaber son zamanlarda yazım hatalarını sıkça yapar oldu. Geçenlerde 6000km derinlikten bahsediyordu bugün de 65 milyar dedikten sonra iki kez 65 milyon dolar demiş.
Biraz daha özen lütfen çünkü işin ilginç tarafı kaç kişi tarafından uyarılmıştı 6000km derinlik olmaz diye hâlâ sitede hatalı haliyle durmakta.
Yanlış anlaşılma olmasın faydalı olmak için yazıyorum bunları.
Dr.Serdar 9.7.2011 11:39:38
Güzel başarı. Darısı diğerlerinin de başına.
Durum Üyeyim Üye Değilim
E-Posta
Mesaj

Güvenlik Kodu Güvenlik kodu   Güvenlik kodunu göremiyorsan buraya tıkla