TTNET
HAFTANIN
TTNET DESTEK
HİZMET ÖZETİ
- 26343 TTNET Kullanıcısına hizmet verildi.
Casper Logitech
Facebook ile Bağlan Kaydol

Kullanıcı Adı

Şifre

Beni Hatırla Şifremi Unuttum
Motorola'dan Android 2.3 işletim sistemli alt segment akıllı telefon: XT390 LG P720 Optimus 3D Max'ın test sonuçları yayınlandı HABERE ATLA YORUMLARI GÖR (26) YORUM YAZ

tarafından 11 Nisan 2012, Çarşamba 22:54 tarihinde yazıldı Donanımhaber TR

Nokia'nın ilk çeyrek mali tahminleri açıklandı; 2 milyon Lumia telefon satışı öngörülüyor
Günlük Haber Ekrem71
26

Analistlerin yılın ilk çeyreği için karanlık bir tablo çizdiği Nokia mali rapor öngörülerini resmi olarak yayınladı.

Nokia rekabetçi endüstri dinamikleri nedeniyle Asya ve Afrika pazarında mobil cihaz satışlarında olumsuz etkilenirken akıllı cihaz bölümünün kar marjında da düşüş yaşandı.

İlk çeyrek için mobil cihaz satışı 71 milyon olarak öngörülürken net satış 4.2 milyar Avro olarak tahmin ediliyor. Akıllı cihaz satışı ise 12 milyon birim olarak gerçekleşirken net satış 1.7 milyar Avro civarında.

Nokia ile Microsoft ortaklığının meyveleri Windows Phone yüklü Lumia cihazları ise 2 milyon adet satış yapabildi. Ortalama fiyat 220 Avro oldu. Her ay aktive edilen Windows Phone cihaz sayısı giderek artıyor ve Windows Phone Marketplace uygulama sayısı 80 000'i geçti.

Firma ilk çeyrek sonunda 9.8 milyar Avro nakit birikime ulaşmayı bekliyor. Net birikimin ise 4.9 milyar Avro olacağı belirtiliyor. 

Nokia'nın rakiplerine baktığımızda ise ilk üç ayda iPhone modellerinin 35 milyon civarında olması beklenirken aynı dönemde Samsung'un sadece Galaxy Note modeli 4 milyon civarında satış gerçekleştirdi. 

Nokia'nın 12 milyon akıllı telefon satışı içerisinde 2 milyon Lumia modelinin olması önceki çeyrekte 1 milyon Lumia satışına göre başarı sayılabilir. Ancak satışların oldukça yavaş olduğu görülüyor. Symbian cihazı satışı ise yaklaşık 10 milyon adet. 71 milyonluk S40 telefonu satışı da yıl geneli tahmini yapıldığında yine önceki yıla göre düşüş gösteriyor.

Nokia'nın kesin mali çeyrek sonuçları 19 Nisan tarihinde açıklanacak.
 
Bu haberin bağlantısı
URL
Yorumlar eskiden yeniye doğru listelenmektedir. Sıralamayı değiştirmek için sağdaki menüyü kullanabilirsiniz.
isyankar_emre 12.04.2012 21:41:27
Bu Nokia'nın eksiği bence bu sektöre geç atılması oalbilir, akılsız telfon dalıona çok iyidi ama akıllılar :/
1zagmuk 12.04.2012 21:17:47
nereye baksam samsung reklamı bunlara bakıp kafanızın bulanmamasını istemem yanlış olur ama hani bunlar olurken beyler ve baynlar olarak biraz objektif yorum yapın bee kimse sizi bir şeye zorlamıyor ama bir yerden bir beklentiniz yoksa tabi...
DH Misafiri 12.04.2012 20:54:03
bırakın bunları beyler biraz daha objektif olunn bu sitenin neresine baksam samsung reklamı kokan yazılar bari siz bu reklamların gazına gelip sonu gelmeyen elşetiriler yapmayı bırakın ...
klongs 12.04.2012 13:43:09
daha yıl olmuş 2012 nokianın daha 1080 p video çekebilen telefon yok lumiaların neyini övüyorsunuz wp desen ios çakması bir os
Miyamoto Musashi 12.04.2012 13:28:33
ben anlamıyorum : çoğu platformda hatta hepsinde 1gb altı ram ve işlemci ile 1080p videolar oynatılamıyor , sürekli takılma ve senkron kaybı oluyor e sen istediğin kadar wm , wp kullan sonuçta video aynı video adam alacak açamıyacak yada konvert edecek videoyu...
DH Misafiri 12.04.2012 11:32:50
aslında lumia satışları çokta düşük degil 988milyon cep telefonu kullanıcısı olan çin pazarı ve 250milyonluk amerika pazarı gibi satışa girmemiş oldugu ülkeler var. Satışa girmemiş oldugu ülkeleri de hesaba katarsak ikinci çeyregin sonunda lumia cihazları büyük bir sıçrama yapacaktır abd deki iki firmada şu anda bestseller oldugu düşünülürse yıl sonunda symbian satışlarını geçer demek hayalcilik olmaz
khaos 12.04.2012 11:12:01
Nokia zamanında en büyük ve rakipsiz olmanın verdiği kibirle android'i küçümsedi şimdi ceremesini çekmeye daha yeni başladı
jibe 12.04.2012 11:04:14
aylar geçti şu telefona bir Türkçe arayüz yapılıpda piyasaya sürülemedi neymiş Türkçe Market ile beraber gelicekmiş Türkiyeye, bu saatten sonra millet Appstore veya google markette bol appli hesaplara sahip iken gelse ne olur gelmese ne ?
Recharged 12.04.2012 10:19:10
İçerisinde ki sistem sattıracak cihazı,symbian olsa bu kadar büyük beklenti içerisinde olmazlardı bence.
UnInvited_Guest 12.04.2012 08:56:29
quote:

Orijinalden alıntı: zkzkzk

Eyvallah nokia androide geçme. ama alternatif çıkar be kardeşim. wp değil de meego daha mı iyi olurdu ne...

o işletim sistemi Samsung un elinde tizen os diye adi değiştirildi ve Samsung gelistiriyor.
MERCURY2000 12.04.2012 08:42:58
Nokia WP7 ile başarı yakalayacaktır. Şu an için lumia serisi telefonların dünya üzerinde yaygın satışına başlanmadı. Nokia lumia 610 gibi rekabetçi fiyatlarlı cihazlarla alt pazarı ele geçirebilir. Tablet pazarına Windows 8 ile güçlü bir giriş yapacaktır muhtemelen.
createemir 12.04.2012 07:01:35
Lumia serisi ile iflas etmekten kurtuldu. Meego'lu telefon çıkardı ama arkasında durmadı. Symbian'lı telefon çıkardı. Telefonların çoğunun donanımı sınırdaydı. S40'a 1GHz işlemci koydu. O telefonu yapanın galiba sorunları vardı. Nokia Microsoft'a dua etsin. Yoksa Nokia gidiciydi..
simaros 12.04.2012 03:44:06
quote:

Orijinalden alıntı: amone

geçenlerde bu telefonu inceleme fırsatım oldu, berbat bir telefon.. wp zaten hiç kullanışlı değil, bir de bunun üzerine berbat bir tasarım eklenince ortaya saçma sapan bir netice çıkmış...

Helal olsun 23 senedir profesyonel olarak sallarım ama böylesine ilk kez şahit oldum. Ayakta alkışlıyorum...
vidoko 12.04.2012 01:57:28
bence bu sene de nokia winphone la bir başarı elde edemesse androide mecbur geçmek zorun da .yoksa kendi mezarını kazmak zorunda kalacak ,açıkcası android nokia lar görmek isterim.
theyapici 12.04.2012 01:39:47
vay be bir firma da 500 küsür milyar var öbürleri can çekişiyor
Húrin 12.04.2012 00:53:50
quote:

Orijinalden alıntı: sahoron

quote:

Orijinalden alıntı: draconist
quote:

Orijinalden alıntı: k@lloneRenkli tasarım oldukça hoşuma gitti aslında, microsoft donanım engelini ortadan kaldırırsa wp ortaklığıyla nokia iyi iş çıkaracak
Donanım engeli diye bir şey yok, minimum konfigürasyon şartı var, yani belli bir Ram ve İşlemciden daha düşük olmamalı, sizin donanım engeli dediğiniz şey olmasaü Nokia 300-400mhz işlemcili telefonlar çıkarmaya devgam eder, bunu mu istiyorsunuz? O donanım engeli sayesinde Nokia belli bir donanımdan aşağısını veremiyor. Yani siz olayı öyle bir yazmışsınız ki, sanki bu kötü bir şey.
Dediğinde haklısın fakat o limitin üstünede çıkmıyorlar? Birşeyler var ama ne:S


512 mb ram'i microsoft yeterli görmüştür ve ona karar verilmiştir. Bütün üst segmentler 512 alt segmentler 256 mb ram'li olucak diye. Böylece etrafta bölük pörçük sürümler olmucak android 4 de toplamaya çalıştı ancak yine olmadı. Güncelleme gelirse hepsine gelmesse hiç birine gibi.
sahoron 12.04.2012 00:32:44
quote:

Orijinalden alıntı: draconist

quote:

Orijinalden alıntı: k@lloneRenkli tasarım oldukça hoşuma gitti aslında, microsoft donanım engelini ortadan kaldırırsa wp ortaklığıyla nokia iyi iş çıkaracak
Donanım engeli diye bir şey yok, minimum konfigürasyon şartı var, yani belli bir Ram ve İşlemciden daha düşük olmamalı, sizin donanım engeli dediğiniz şey olmasaü Nokia 300-400mhz işlemcili telefonlar çıkarmaya devgam eder, bunu mu istiyorsunuz? O donanım engeli sayesinde Nokia belli bir donanımdan aşağısını veremiyor. Yani siz olayı öyle bir yazmışsınız ki, sanki bu kötü bir şey.


Dediğinde haklısın fakat o limitin üstünede çıkmıyorlar? Birşeyler var ama ne:S
Rainbow6 12.04.2012 00:20:07
bu nokiada da hic kesin rakam yok hep ongoru
PlayMakers 11.04.2012 23:55:09
Biri bana wındows ısletım sıstemının android e göre artı ve eksilerını soyleyebılır mı ? cidden merak ettıgım ıcın soruyorum , Çok eskıden bır arkadasım hp ipaq kullanıyodu o zamandan berı bır ılgım vardır wındows cıhazlarına ama hıc sahıp olmadım.
draconist 11.04.2012 23:53:06
quote:

Orijinalden alıntı: k@llone

Renkli tasarım oldukça hoşuma gitti aslında, microsoft donanım engelini ortadan kaldırırsa wp ortaklığıyla nokia iyi iş çıkaracak


Donanım engeli diye bir şey yok, minimum konfigürasyon şartı var, yani belli bir Ram ve İşlemciden daha düşük olmamalı, sizin donanım engeli dediğiniz şey olmasaü Nokia 300-400mhz işlemcili telefonlar çıkarmaya devgam eder, bunu mu istiyorsunuz? O donanım engeli sayesinde Nokia belli bir donanımdan aşağısını veremiyor. Yani siz olayı öyle bir yazmışsınız ki, sanki bu kötü bir şey.
Winter_Kamıttır 11.04.2012 23:49:24
Yaşasın 6600
mysterious8 11.04.2012 23:45:06
az kaldı iflas edecek
z_vitamini 11.04.2012 23:42:00
Eyvallah nokia androide geçme. ama alternatif çıkar be kardeşim. wp değil de meego daha mı iyi olurdu ne...
k@llone 11.04.2012 23:41:35
Renkli tasarım oldukça hoşuma gitti aslında, microsoft donanım engelini ortadan kaldırırsa wp ortaklığıyla nokia iyi iş çıkaracak, işletim sisteminin tutulmasının en büyük neden market ve oda hızlı bir gelişme gösteriyor, bence tam nokia hisse senedi alma vakti demedi demeyin:)
safe 11.04.2012 23:29:07
Nokia mı hala var mı
talerk 11.04.2012 23:20:46
tüekiyeye gelsin nokia hayranı çok kişi var iyi satar.
Durum Üyeyim Üye Değilim
E-Posta
Mesaj

Güvenlik Kodu Güvenlik kodu   Güvenlik kodunu göremiyorsan buraya tıkla