TTNET
HAFTANIN
TTNET DESTEK
HİZMET ÖZETİ
- 24917 TTNET Kullanıcısına hizmet verildi.
Casper Logitech
Kaydol

Kullanıcı Adı

Şifre

Beni Hatırla Şifremi Unuttum
Vodafone Türkiye, PS Vita paketlerini açıkladı ViewSonic'den Android 4.0 yüklü 3 yeni akıllı telefon HABERE ATLA YORUMLARI GÖR (31) YORUM YAZ

tarafından 24 Şubat 2012, Cuma 17:06 tarihinde yazıldı Donanımhaber TR

Dört çekirdekli işlemciye sahip ilk Mini ITX anakart VIA'dan geldi
Ekspres Haber Erdi ÖZÜAĞ "Fx57"
31
 
 
Zotac tarafından yakın zamanda piyasaya sunulan alternatif mini bilgisayar modeli dışında bir süredir pek gündeme gelmeyen VIA, dünyada ilk defa dört çekirdekli Mini ITX anakartlar geliştirdiğini söyledi. EPIA-M900 ve EPIA-M910 olarak isimlendirilen yeni anakartlara, VIA tarafından geliştirilen 1.2GHz hızındaki dört çekirdekli E-Serisi işlemci güç veriyor.
 
Isıl tasarım gücü 27.5 Watt olan işlemci başta HD video uygulamaları olmak üzere modern iş yüklerini üstlenebilecek bir platform sunuyor. 17 x 17 cm boyutunda olan anakartlarda harici ekran kartı kullanımı için bir adet PCI Express x16 slotuna, diğer dahili donanımlar için PCI slotuna ve 8GB'a kadar DDR3 bellek kapasitesine yer veriliyor. İki model arasında fark yaratan detay olarak M910 modelinin fazlada iki tane SATA konnektörüne sahip olmasını gösterebiliriz.
 
Genel özellikleri arasında Gigabit Ethernet, monitör ve televizyonlarla bağlantı için  HDMI konnektörü, dört adet USB 2.0 portu ve bir adet COM portuna sahip olan anakartlar ile VIA aralarında POS makineleri, Kiosklar, ATM'ler, ev otomasyon sistemleri ve sağlık alanındaki çeşitli cihazların  hedeflendiği anakartlar için istek ve ihtiyaçlara bağlı olarak 1.6GHz'de çalışan çift çekirdekli veya pasif kullanıma dönük 1GHz hızında çift çekirdekli Nano X2 işlemci ile kullanılabiliyor. Yakın zamanda satışa sunulması beklenen dört çekirdekli işlemciye sahip yeni anakartların tavsiye edilen satış fiyatları ise şu an için bilinmiyor.
 
Bu haberin bağlantısı
URL
Yorumlar eskiden yeniye doğru listelenmektedir. Sıralamayı değiştirmek için sağdaki menüyü kullanabilirsiniz.
soar.kerrigan 26.02.2012 21:06:01
quote:

Orijinalden alıntı: KANUNI61

via seviyom

bende rus seviyorum.
Rubisco 26.02.2012 16:46:08
Önemli olan cihazdan sizin ne beklediğiniz. Cihazın kapasitesi ve verebilecekleri belli. Yukarıda yazmışsınız, 4 çekirdekli diye performans canavarı mı olması gerekiyor? PCSX2 kurup çatır çatır rahat oynatır mı sizce bu? Normal 4 çekirdekli phenomlar inteller zorlanıyor 60-70 fps anca oc li zar zor verebiliyorlar??

Download makinası olur mu, alası olur, sonuçta buna bütün paketleri inceleyen firewall kurma niyeti yoktur o zman. Yoksa 2mb hızla dl yapan core2 bile % bilmem kaçlara vuruyor cpu kullanımı, firewall yüzünden.

HTPC olur mu olur niye olmasın. Webe giriyor, film oynatıyor dimi yeterli çoğu kişi için.

HTPC için önemli olan kişilerin beklentisi. e-350 sistemin bundan geri kalıcak bi yanı varmı? Kesinlikle yok, donanımdan blu-ray rahatça oynatabiliyormu e-350 elbette. Hangisi uygun fiyatlı ise seçmek lazım doğru mu? Beklentileriniz hangisine giriyorsa o açıdan doğru.

Şimdi mesela yukarıda arkadaş yazdı, bende o açıdan bakarım, eğer güç tüketimi konusuna kafayı takmazsanız 90-100tl anakart 120 athlon II işlemci, al sana mis gibi medya zımbırtısı. Her işe gelir her işi yapar. Hatta 880g anakart var diye sırf fiyatı düşürmek için sempron 145 koyarsın 75-80tl eder. Semrpon 145 sırf cpu gücü olarak e-350 den en az 2 kat daha güçlü zatn. 880g chipsette 4250 gpu var, bluray disk dahil yüksek bitrate herşeye yeter. Yüksek çözünürlük ve bitrate li xvid faln kimse pek kullanmıyor artık. Cicili bicili kasa ayarlarsın mini its kasa yerine (50tl) boyarsın süslersin mesela, insanlar hm bu ne faln derler kasa olduğunu anlamazlar yada hoş gelir.

Yukarda dedim önemli olan beklenti diye, mesela medya player cihaz yada ekran kartı / gpu 3d bluray iso desteği yok diye ağzına geleni söyleyenler var, bu durumda ne yapacaksınız? AMD de, ister e-350 de olsun ister uvd 3.0'lı A8 lerde olsun, multi stream 3D bluray iso donanımdan çözemiyor ne olucak şimdi? A8 ama %20 cpu gücü kullanarak altından kalkıyor, e-350 ne yapıcak yada yukarıda mesela donanımından kimse bahsetmemiş, video çözme açısından neler yapabildiği ile ilgili olarak, 3d iso isteyen birisi ne yapsın bunu dimi? CPU decode ile altından kalkabilecek mi bakalım? Dediğim gibi önemli olan sizin beklentiniz ile eldeki şeylerdir. Yoksa tutup bu crysis oynatmıo die sızlanan insanları da görürsünüz, mutlu mesut geçinen işine yapabildiklerine uygun heryerde kullananları da. 200$ lık development board ile robot yapanlar da var, eskiden kalma i586 cpu ile de yapanlar var iş başka yerlere çekilecekse. Kiosklarda da iş yapar, htpc olarak da güzel olur, evde de kullanılır başka işler içinde işe yarar ne istediğinizi bilir ve donanımın neye müsade ettiğini bilirseniz.

htpc için i3 2100 faln önerenler var mesela, QS yok onda, donanımdan hızlandırma desteği kısıtlı QS yok diye. CPU gücü ile herşeyin altından kalkar orası ayrı bişey demiyorum ona zaten. t serisinde QS var, onu da ne rahatlıkla ve fiyata bulursunuz orası da ayrı tartışma.
Batuist 25.02.2012 22:47:58
Adını vermeyeceğim bir bankanın sıra numarası almak için şubesine koyduğu cihazın içinde kocaman bir anakartlı sistem mevcuttu. cihazın tek yaptığı iş müşterilerine sıra numarası vermek bunun için çok gereksiz bir donanım kullanılmış biraz abzürt bir görüntüsü vardı. eminim bu gibi donanımları bilgi işlem elemanları tanıdıkça hem maliyet hemde kullanışlılık konusunda daha faydalı işler yaparlar. haberdeki gibi sistem bile böyle bir amaç için fazla gelir. çift çekirdekli bir sistem bile yeter de artar... teknoloji sürekli gelişiyor ama bunları bilmesi gerekenler bu gelişmeyi takip edip zamanında ayak uyduramıyorlar maalesef..
hayyam_karadenizli 25.02.2012 17:20:08
Gigabyte marka tek çekirdekli Via Nano işlemcili bir anakart buldum ama eskiden Gigabyte'ın intel işlemcili modellerinden çok çektim, şimdi Via işlemcili olsa bile Gigabyte'e güvenip alamıyorum. 2 yada 4 çekirdek olsa hadi neyse de, hem tek çekirdek hem Gigabyte beni caydırdı.
hacı.basat 25.02.2012 13:06:55



3D mark ve PCmark testleri.
Bu 2 test 1.3GHz Via Nano ile 1.6Ghz intel atom n270 arasında yapılmış, ikisi de tek çekirdek eski işlemciler, Via Nano ezmiş geçmiş.
Kaynak. http://www.via.com.tw/en/products/processors/nano/
abdulmusavvir 25.02.2012 12:43:14
murano55, amd e 350 sordun cevap vermek isterim ama bu konuyu daha iyi bilen arkadaşlar vardı başkası açıklayana kadar ben hatırladığımı yazayım.

Bir işlemci üretilir ve geliştirirken bir yapı üstünden gidiliyor, bu yapı en başta incelenip karar kılınıyor ve tüm seri birbiri üstüne gelişerek devam ediyor, misal ilk işlemcilerden olan intel x86 yapı türlerinden birini kullanır, en eski yapı türlerinden olmasına karşın soket, geliştirme devamlılık falan gibi sebeplerden bu yapıyı değiştirmesi zor.
AMD sonraki yıllarda çıktığından çalışmalara temelden başladığı için bu yapıyı elden geçirme imkanı bulmuş ve revize etmiş.
Via ise en son adetli üretim yapmaya başlayan x86 mimarisine sahip işlemci firması, bu yapıyı onca yıldan sonra tekrar temelden elden geçirme fırsatı bulmuşlar. Bu konuda son teknoloji Via oluyor kısacası, küçücük işlemcilere 4 çekirdek sığdırabilmesi de bundan. Fansız çalışması bile devrim.

Şimdi can alıcı nokta şuki, işlemcilerde işlem başı hata sayısı denen bişe var, satır dizini dışındaki fazladan ağırlık bu, bu sayı intelde 300 küsür, AMD işlemcilerde 50 küsür, Via işlemcilerde ise 4-5 civarı çıkıyor.
Hıza yansımasına gelince intel atomun 2.4 Ghz işlemcisinin Via Nano 1.6ghz işlemciyle benzer performans vermesinin sırrı bu işte.

Tercihde önce Via, sonra AMD, sonra intel bu benim seçimim her zaman. Bu konuyu DH'de çok daha iyi bilen arkadaşlar var, teknik konu, onlar açıklarlarsa daha iyi olur, benim anladığım bu kadarı.
hayyam_karadenizli 25.02.2012 11:40:01
Rainbow çok önemli bir detayı atlamışsın, o cihazların işlemci mimarileri x86 değil, halbuki bu anakartlar x86 mimariye sahip işlemciler kullanıyor.

Yani bunlara Windows7, Windows8 yada x64, x86 farketmez, tüm windowslar kurulabiliyor, senin saydığın cihazların hiç birine windows kurulamaz. ITX bilgisayarlara Windows'u yüklersin, kodek paketini de yüklersin, bağlarsın TV'ye tüm FullHD, 1080p, mkv, mka, mpeg4, divx farketmez tıkla izle.
Emülatör kurarsın istediğin oyunu açar oynarsın Dev ekranda, 4 çekirdekli işlemci gücü diyoruz, bunda son çıkan Super Street Fighter bile düşük ayarlarda çalışır. Yanlış cihazlarla kıyasladın.
Rainbow6 25.02.2012 04:31:17
Bu platform normal bi bilgisayar gibi gorunsede aslinda kullanim amaci ozel amacli cihazlar icin tasarlanmis yani download bilgisayari olur mu falan tartismalari yersiz bu gun bi cok cihazin icinde aslinda mini bi bilgisayar vardir .. mesela yazar kasalardan tutunda tip alaninda kullanilan tekerlekleriyle surukledikleri hastanin yanina getirilen ne udi belirsiz cihazlara kadar .. bu platformda bu is icin dusunulmus bence yani bi cok is icin tek donanim yapacagi isi ise programsal olarak hallediyolar zaten ekran baglantilarina bakarsaniz vga baglantisi kullaniyor yani bi cok cihazda standart olan bi baglantidir bi cok kucuk ekran dvi kullanamaz, hdmi baglantisi ise buyuk ekranlar tv gibi icin birebir
murano55 25.02.2012 04:26:47
ıtx kartlı amd zacate e 350 için ne düşünürsünüz ( set top box gibi )
hacı.basat 25.02.2012 01:24:54
intelin iş görmez ITX anakartlarının fiyatları uçuk kaçık, Via her zaman daha insaflıydı, makul fiyat koyacaktır bence.

Zbox Nano VD01'e gelince, doğru cebe sığıyor ama üstünde BD-rom yok, Windows'u usb flash disk yada harici BD-rom'la kurma zorunluluğu var, zaten alan bunu TV'de kullanacak, hiç mi BD film takmayacak, her seferinde BD'den flasha kopyalamak ne kadar kullanışlı, yada yanında sürekli harici BD-rom duracaksa yine ne anladık, bence en güzeli ITX kasa, kimse uydu alıcıdan farkını anlamıyor. Satıcıların elinde intel ITX anakartlar kalmış, hiç biri 1080p oynatmıyor, adamlar stoklarken kime ne amaçla satılacağını hesaplamamışlar aman dikkat.
isyankar_emre 25.02.2012 00:31:17
Fiyat ne olur acaba yüksek donanım vaadediyor..
hayyam_karadenizli 24.02.2012 23:41:16
Merak olayını abartmamak lazım, normal Atx kasa bilgisayar kullanıyorsan bu da onun küçüğü, küçük olduğundan taşıma kolaylığı var, millet TV'lere bağlıyor uydu alıcı, BD-player, Oyun konsolu falan yerine.
İşlemci hızında bir fark var Via olunca, 1.6 Ghz Via işlemci 2.4Ghz atom işlemciye denk gibi bir şey, ek olarak 1080p desteği ki bu destek AMD-intel'de 2.4 Ghz yazan bir çok işlemcide göremediğimiz bir destek.

Bu açıdan bakınca Bilgisayar toplayıp, Windows7'yi kurcan sonra nesini merak etmişim ben bunun diyebilirsin.
turbo-powwer 24.02.2012 23:13:07
Yahu bir denemek isterdim su VIA yi .
abdulmusavvir 24.02.2012 23:04:53
Epia serisi Via'nın kendi modelleridir, Intel marka anakartlar gibi, ben imzamdaki sistemi geçen sene topladım, Tek çekirdek Via işlemcili ama anakart markası Jetway, gördüğüm tüm ITX anakartlardan güçlü bu sistem, halen kullanıyorum. Nano X2 li sistem toplamak istedim, bilgisayarcım 4 aydır beni sallıyor, Epia getirtmek kolay değil.

Kısaca Jetway yada diğer markaların Via işlemcili modelleri bulunabiliyor, Epia marka bulmak zor, ek olarak Via nano çift çekirdek işlemcili Zbox Nano VD01'de bulunabiliyor, en güçlü Zbox'da o zaten.

Hepsi olsa alması en akılcı olanlar ise Epia-M900 ve Epia-M910 serilerinin 2 ve 4 çekirdekli modelleridir. 8 usb var anakartta, doğal 1080p desteği, küçük bilgisayarlar olması da cabası. Ben birilerinin Epia getireceğine inanıyorum, arkadaşım uğraşıyor getirtmek için.
turbo-powwer 24.02.2012 22:54:12
Turkiye de olan modelleri var mi VIA nin ?
diemcizone 24.02.2012 22:27:30
quote:

Orijinalden alıntı: Psydia

quote:

Orijinalden alıntı: diemcizone
quote:

Orijinalden alıntı: Psydia
quote:

Orijinalden alıntı: diemcizone
quote:

Orijinalden alıntı: Psydia Yaptigi ise gore tdp degeri biraz fazla sanki. Zira 35 wattlik intel i3 2310t dusuk guc tuketimine ragmen hic de fena is cikarmiyor. Genel kullanim amacli Htpc icin biraz dusuk kacar yani.Ama ne olursa olsun, intel atomdan yegdir ^^
Adam platformdan bahsediyor sen kalkmış i3den bahsediyorsun i3 platformmu?
Sen ne dediginin farkinda misin? Ben sadece ev/download bilgisayari, ya da htpc olmaz diyorum onun yerine core i3lu sistem toplasan cok daha iyi olur diyorum. Veya yukaridaki arkadasi dedigi gibi athlonlu sistem toplamak daha mantikli.
Anakart nettoplar için sen kalkmış HTPCden bahsediyorsun
...işlemci başta HD video uygulamaları olmak üzere modern iş yüklerini üstlenebilecek bir platform sunuyor. HD video uygulama diyor, modern is yuku diyor, sen hala 65 nmlik islemcileri kullanmaya can atiyorsun.


65Nm olan nedir? ben işlemciden veya başkabirşeyden bahsetmedim.
Amd phenom2 ve athlon2ler 45nm'dir 65nm değil.
Eğer kastın buysa?
hacı.basat 24.02.2012 21:59:01
Geçen günlerdeki haberlerde Karakanarya bu anakarttan bahsetmişti, o gün bu gündür bu anakartı bekliyorum, haberinin yapılması iyi oldu.

ATX Kasalardan kurtulup, yanınızda taşıyabileceğiniz bilgisayarlara geçme zamanıdır, 4 çekirdek hem de Via, bir çok güncel oyunu dahi çalıştırabilecek güç, tüm Windows sürümleriyle uyumlu LCD TV nize bağlayıp kullanılabilecek bir bilgisayar, yeterki ülkemizde satsınlar, intel bakkallarının öyle bir ürün yok oyununa getirmesinler, bu devrimden ülkemizde nasibini alsın yoksa yazık olur. http://www.viaembedded.com/en/products/boards/productDetail.jsp?productLine=1&id=1810&tabs=1

4 çekirdekli modeller EPIA-M900-12LQ ve EPIA-M910-12Q ikisi de fansız, ses olayı bitmiş yani, Dc power seçeneği varki bu radyolarda kullanılan elektrik kablosudur ciddi bir rahatlık.
Download bilgisayarı için alacak olanlar EPIA-M910-16 yi tercih etmeliler çift çekirdek ama tüm intel ve amd mini ITX bilgisayarlardan güçlü bir anakart.

Küçüklük konusunu abartmak isteyenler modem büyüklüğünde Zbox Nano VD01'e bir göz atsınlar, şu an Türkiye'de satan 3 yer var. http://www.zotac.com/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage_images-SRW.tpl&product_id=402&category_id=148&option=com_virtuemart&Itemid=100266&lang=tr&vmcchk=1&Itemid=100266
gamblerbarbo 24.02.2012 21:25:58
eger bunlari birlestirip cluster yapabilirsek cok guzel olur. kup seklinde ust uste konursa bide tadindan yenmez muzik seti buyuklugunde server
Psydia 24.02.2012 21:17:09
quote:

Orijinalden alıntı: diemcizone

quote:

Orijinalden alıntı: Psydia

quote:

Orijinalden alıntı: diemcizone

quote:

Orijinalden alıntı: Psydia

Yaptigi ise gore tdp degeri biraz fazla sanki. Zira 35 wattlik intel i3 2310t dusuk guc tuketimine ragmen hic de fena is cikarmiyor. Genel kullanim amacli Htpc icin biraz dusuk kacar yani.Ama ne olursa olsun, intel atomdan yegdir ^^


Adam platformdan bahsediyor sen kalkmış i3'den bahsediyorsun i3 platformmu?

Sen ne dediginin farkinda misin? Ben sadece ev/download bilgisayari, ya da htpc olmaz diyorum onun yerine core i3'lu sistem toplasan cok daha iyi olur diyorum. Veya yukaridaki arkadasi dedigi gibi athlon'lu sistem toplamak daha mantikli.

Anakart nettoplar için sen kalkmış HTPC'den bahsediyorsun

"...işlemci başta HD
video uygulamaları olmak üzere modern iş yüklerini
üstlenebilecek bir platform sunuyor."
HD video uygulama diyor, modern is yuku diyor, sen hala 65 nm'lik islemcileri kullanmaya can atiyorsun.
diemcizone 24.02.2012 21:12:44
quote:

Orijinalden alıntı: Psydia

quote:

Orijinalden alıntı: diemcizone

quote:

Orijinalden alıntı: Psydia

Yaptigi ise gore tdp degeri biraz fazla sanki. Zira 35 wattlik intel i3 2310t dusuk guc tuketimine ragmen hic de fena is cikarmiyor. Genel kullanim amacli Htpc icin biraz dusuk kacar yani.Ama ne olursa olsun, intel atomdan yegdir ^^


Adam platformdan bahsediyor sen kalkmış i3'den bahsediyorsun i3 platformmu?

Sen ne dediginin farkinda misin? Ben sadece ev/download bilgisayari, ya da htpc olmaz diyorum onun yerine core i3'lu sistem toplasan cok daha iyi olur diyorum. Veya yukaridaki arkadasi dedigi gibi athlon'lu sistem toplamak daha mantikli.

Anakart nettoplar için sen kalkmış HTPC'den bahsediyorsun
Psydia 24.02.2012 21:04:31
quote:

Orijinalden alıntı: diemcizone

quote:

Orijinalden alıntı: Psydia

Yaptigi ise gore tdp degeri biraz fazla sanki. Zira 35 wattlik intel i3 2310t dusuk guc tuketimine ragmen hic de fena is cikarmiyor. Genel kullanim amacli Htpc icin biraz dusuk kacar yani.Ama ne olursa olsun, intel atomdan yegdir ^^


Adam platformdan bahsediyor sen kalkmış i3'den bahsediyorsun i3 platformmu?

Sen ne dediginin farkinda misin? Ben sadece ev/download bilgisayari, ya da htpc olmaz diyorum onun yerine core i3'lu sistem toplasan cok daha iyi olur diyorum. Veya yukaridaki arkadasi dedigi gibi athlon'lu sistem toplamak daha mantikli.
CoreXXX 24.02.2012 20:33:29
125 dolardan aşağı olmaz bu anakart. şimdi desemki athlon x2 250 52 dolar. anakartıda yaklaışk 45 dolar. bundan fazla enerji tüketir ama bundan çok güçlü olur ve daha ucuza gelir. tani bunları almak mantıklımı acaba
diemcizone 24.02.2012 20:31:03
onboard grafik yongasını işlemci içerisine entegre etseler pci + pciexpress x16 slotları koyulabilir.
Polimyer kapasitörleride kullanmayı bıraksınlar 2 3 dolar pahalıya satsınlar anlamıyorum artık maliyeti nedir kapasitörün?
diemcizone 24.02.2012 20:26:39
quote:

Orijinalden alıntı: Psydia

Yaptigi ise gore tdp degeri biraz fazla sanki. Zira 35 wattlik intel i3 2310t dusuk guc tuketimine ragmen hic de fena is cikarmiyor. Genel kullanim amacli Htpc icin biraz dusuk kacar yani.Ama ne olursa olsun, intel atomdan yegdir ^^


Adam platformdan bahsediyor sen kalkmış i3'den bahsediyorsun i3 platformmu?
createemir 24.02.2012 20:23:15
Sizce download bilgisayarı olur mu ? Biraz saçma bir soru oldu ama olsun
axiadam 24.02.2012 19:38:19
Fotograftaki urunle haberin urunu farkli gibime geldi.. Zira fotograftaki anakart endustriyel ortamlar icin I/O Interface iceriyor.
KANUNI61 24.02.2012 19:11:12
via seviyom
_bluescream_ 24.02.2012 17:42:07
quote:

Orijinalden alıntı: peters

İyide gösterilen resimde sadece psi slotu var.Bir yanlışlık olmasın.Haberde psi ex slotu olsuğu söyleniyor.


evet haberde pci x16 diyor da ben de göremedim. ya resim yanlıs veya eski yada haberde yanlıslık var
peters 24.02.2012 17:35:35
İyide gösterilen resimde sadece psi slotu var.Bir yanlışlık olmasın.Haberde psi ex slotu olsuğu söyleniyor.
Psydia 24.02.2012 17:25:30
Yaptigi ise gore tdp degeri biraz fazla sanki. Zira 35 watt'lik intel i3 2310t dusuk guc tuketimine ragmen hic de fena is cikarmiyor. Genel kullanim amacli Htpc icin biraz dusuk kacar yani.

Ama ne olursa olsun, intel atom'dan yegdir ^^
Durum Üyeyim Üye Değilim
E-Posta
Mesaj

Güvenlik Kodu Güvenlik kodu   Güvenlik kodunu göremiyorsan buraya tıkla