TTNET
HAFTANIN
TTNET DESTEK
HİZMET ÖZETİ
- 24604 TTNET Kullanıcısına hizmet verildi.
Casper Logitech
Kaydol

Kullanıcı Adı

Şifre

Beni Hatırla Şifremi Unuttum
AMD, Radeon HD 6850 modelinde fiyat indirimine gitti Samsung'dan zorlu koşullara dayanıklı ve Androidli telefon: Galaxy Xcover HABERE ATLA YORUMLARI GÖR (71) YORUM YAZ

tarafından 10 Ağustos 2011, Çarşamba 13:37 tarihinde yazıldı Donanımhaber TR

Nokia Symbian Anna işletim sistemli N8, E7, C7 ve C6-01 için reklamlar yayınlıyor
Ekspres Haber knight
71
 
Dünya yazılım devlerinden Microsoft ile işbirliğine giden Nokia'nın, Windows Phone Mango işletim sistemini kullanan akıllı telefonlarını Nokia World 2011 etkinliğinde tanıtması büyük bir merakla beklenirken, Finlandiyalı üretici bir diğer yandan Symbianlı telefonlarını desteklemeyi sürdürüyor.
 
Symbian Anna güncellemesi (bir sonraki güncelleme: Belle) alması beklenen N8, E7, C7 ve C6-01'in yeni reklamları Youtube'da paylaşıldı. Yayınlanan dört farklı reklamda Symbian Anna konusunda bilgi vermekten ziyade telefonlara odaklanıldığını söylememiz mümkün.
 
İşte o reklamlar;
 
Bu haberin bağlantısı
URL
En Çok Beğenilen Yorumlar Yorum Yaz ▼
Al PaC 10.08.2011 14:16:50
Bir huzur verin. Şurda iki haber okuyamıyoruz. Hemen konunun altında alakasız parazit yorumlar. Özellikle Nokia konularında gittikçe çoğalan bu kalitesizleşmenin önüne geçilmesini rica ediyorum. Diğe
...
Yorumun devamı ▼
+9
murat2O98 10.08.2011 15:17:21
reklama bile tahammül edemiyorlar nedir bu alıp veremedikleri nokia ileille android çıkar diye ısrar 1ghz li saniyede 30 kare hd vido çeken androidli 8 mp otofokus kameralı bir cihaz yapsa nokia kesin
...
Yorumun devamı ▼
+7
Yorumlar yeniden eskiye doğru listelenmektedir. Sıralamayı değiştirmek için sağdaki menüyü kullanabilirsiniz.
OverClocK1ng 10.08.2011 13:57:53
Hâlâ mı Symbian Nokia yaa. Taktın haa. -8
darkaura 10.08.2011 14:01:00
n8 aslinda guzel telefon. 1 sene once ciktiginda 1ghz ismlemci 512mb ram ve tabiyki meego (o tarihte meego hazir degilse maemo) ile gelmis olsaydi su an nokia cok farkli bir konumdaydi. +1
eP_362 10.08.2011 14:06:31
quote:

Orijinalden alıntı: OverClocK1ng

Hâlâ mı Symbian Nokia yaa. Taktın haa.


Telefonlar çıkalı 1 seneyi geçiyor. Neye göre bu yorumu yaptınız?
0
JohnLord 10.08.2011 14:16:41
Şimdi Symbianı Kötüleyenler

Nokiada Symbian Desteğini Çekerse Symbian Kullanan Cihaz Kalmıycak Ve Biz Symbian Fanları Telefon Almakta Güçlük Çekicez Ben Win 7 Videolarını İzledim İyi Bir İşletim Sistemi Ama Rekabet İyidir Belki Biri Win 7 Yi Beğenmeyip Gene Symbian Arıycak, Nokia Çok İyi Yapıyor Çook Güzel Yapıyor Bence İyi Destekle Nokia Hellal Olsun
+1
Al PaC 10.08.2011 14:16:50
Hala mı Symbian, yine mi Symbian, yeter artık Nokia gibi... Konu içeriğinden alakasız, yazılanları okumadan klişe ve kalıp halinde post yazan arkadaşlara; Bir huzur verin. Şurda iki haber okuyamıyoruz. Hemen konunun altında alakasız parazit yorumlar. Özellikle Nokia konularında gittikçe çoğalan bu kalitesizleşmenin önüne geçilmesini rica ediyorum.

Diğer yandan konuya geri dönersek, reklamını yapana kadar çıkarsan da kullansak diyorum, Nokia. "Connecting People" dan ziyade "Waiting People" olduk sayende.
+9
Tokay 10.08.2011 14:35:52
Anna güncellemesi çıktı mı ya da tarihi belli mi_? 0
Stanislas Xavier 10.08.2011 14:58:49
Nokıa tüm bu kötü gidişattan hala ders çıkaramamış anlaşılan böyle giderse diğer firmalar nokıanın 'ANNA' sını 'BELLE' yecekler.... +2
caglet 10.08.2011 15:04:42
smbyana destek vermesinin tek nedeni windows phone 7 nin henüz yaygın olmayısı.. Ayrıca neden sınırlı sayıda ulkeye getiriyorlar wp7 anlamıyorum tümk ülkelere dağıtsalar daha cok yaygınlasmaz mı.. mesela TR dse megoo yok n9 gelir ama umarım 0
murat2O98 10.08.2011 15:17:21
reklama bile tahammül edemiyorlar nedir bu alıp veremedikleri nokia ile
ille android çıkar diye ısrar
1ghz li saniyede 30 kare hd vido çeken androidli 8 mp otofokus kameralı bir cihaz yapsa nokia kesin bir şey bulurlar gene olmamış derler o zamandan millet 1.2 ghz işlemci kullanıyor derler
toplasan 20 kişilik bir grup var elindeki android yada ios cihaz 1 ghz olsun gerisini boşver düşüncesinde bilmiyorlar ki bundan 7-8 yıl önceki symbian çok daha az donanımla şu an ki güncel işletim sistemlerinin hala yapamadıklarını yapıyordu ve hala yapıyor
1600 tl lik samsung s 2 2500 tl lik iphone kullanıyorlar 1000 tl lik n8 i pahalı donanımını az işletim sistemini kötü buluyorlar bluetoothla dosya göndermek için garantisinden feda edip crack yapmak zorunda kalıyorlar
cihaz ı sadece oyun oynamak ve internet e girmek için kullanıyor çünkü telefonla sadece bunları yapabiliyorlar bu yüzdende işletim sistemlerinin basitliğinde kolaylığından bahsediyorlar gerçektende basit aynı anda sadece tek program çalıştırmak ne kadar zor ki general mobile ve trident bile yapıyor
ne zaman nokia symbian ve meego haberi çıksa beğenmedim yada olmamış demek için hazırda bekliyor
symbian çıkacak olan güncellemeleriyle eski günlerine dönecek
en azından symbianı eskiden beri kullananları tatmin edecek seviyeye gelecektir
+7
Erasmus78 10.08.2011 15:46:49
Nokia'nın MeeGo'ya vediği önemi daha da artırmasını diliyorum. Zira yaklaşık 4 yıl aradan sonra ilk kez N9 ile Nokia alacağım. Son Nokia cihazım yanlış hatırlamıyorsam E60 di. 0
Al PaC 10.08.2011 15:51:22
quote:

Orijinalden alıntı: Erasmus78

Nokia'nın MeeGo'ya vediği önemi daha da artırmasını diliyorum. Zira yaklaşık 4 yıl aradan sonra ilk kez N9 ile Nokia alacağım. Son Nokia cihazım yanlış hatırlamıyorsam E60 di.


Oruç dokundu herhalde Şaka şaka...
0
Mr. Jingles 10.08.2011 17:32:57
quote:

Orijinalden alıntı: Erasmus78

Nokia'nın MeeGo'ya vediği önemi daha da artırmasını diliyorum. Zira yaklaşık 4 yıl aradan sonra ilk kez N9 ile Nokia alacağım. Son Nokia cihazım yanlış hatırlamıyorsam E60 di.

Başımıza taş yağacak.

Şakası bir yana bu cihaz seni iOS'tan vazgeçirecek kadar ilgini çekmiş anlaşılan. Ilgini çekti ama ilgini çeken tarafı ne? App Store gibi zengin bir mağazası yok.
0
artcraft35 10.08.2011 18:43:54
sanki telefonlar yakın zamanda kullanıcıya sunulacakmış gibi reklamlar 0
Erasmus78 10.08.2011 18:47:43
quote:

Orijinalden alıntı: sugar_klavyeci


quote:

Orijinalden alıntı: Erasmus78

Nokia'nın MeeGo'ya vediği önemi daha da artırmasını diliyorum. Zira yaklaşık 4 yıl aradan sonra ilk kez N9 ile Nokia alacağım. Son Nokia cihazım yanlış hatırlamıyorsam E60 di.

Başımıza taş yağacak.

Şakası bir yana bu cihaz seni iOS'tan vazgeçirecek kadar ilgini çekmiş anlaşılan. Ilgini çekti ama ilgini çeken tarafı ne? App Store gibi zengin bir mağazası yok.


iOS'dan vazgeçmem söz konusu değil.
Sadece meraktan alıp deneyeceğim N9'u...
Beğenirsem tutarım, beğenmezsem satarım.
0
Volkanbaba 10.08.2011 19:03:16
quote:

Orijinalden alıntı: johnm

Şimdi Symbianı Kötüleyenler Nokiada Symbian Desteğini Çekerse Symbian Kullanan Cihaz Kalmıycak Ve Biz Symbian Fanları Telefon Almakta Güçlük Çekicez Ben Win 7 Videolarını İzledim İyi Bir İşletim Sistemi Ama Rekabet İyidir Belki Biri Win 7 Yi Beğenmeyip Gene Symbian Arıycak, Nokia Çok İyi Yapıyor Çook Güzel Yapıyor Bence İyi Destekle Nokia Hellal Olsun


Bu nasıl bir yazım şeklidir dikkat edin biraz.

Ayrıca symbianı kötülüyenler android yada meego diye bir sistemden haberleri var bilmem senin varmı.Symbian'ı kötülemeye zorladılar bizi çok bozdular symbianı. Çoğu kişi ilk smartphone deneyimini symbianla yaşamıştır şuan bu piyasanın gelişmesindeki önemli adımlardan biridir ama artık değişen bişeyler var bazı şeyleri körü körüne desteklemeyi bırakın.
0
mert1907 10.08.2011 19:04:20
Duydum ki Nokia i7 işlemcili 2gb ekran kartlı 50gb dahili hafızalı telefon üreticekmiş.Kamerasıda 25mp olucakmış.Ama yok iPhone varken Nokia gene tutmaz.Tamam Nokia son zamanlarda biraz geri kaldı ama bu kadar da acımasız olmayın. 0
DH Misafiri 10.08.2011 20:50:55
Merhaba arkadaşlar, Nokıa C6-01 marka cep telefonun işletim sisteminin ne olduğuna dair bir bilgi sahibi olan varmı, ve bu işletim sistemini destekleyen tavla oyunu ve Angry Birds oyunu varmı, bu konularda yardımcı olursanız sevinirim, 0
OverClocK1ng 10.08.2011 21:12:07
quote:

Orijinalden alıntı: eP_362


quote:

Orijinalden alıntı: OverClocK1ng

Hâlâ mı Symbian Nokia yaa. Taktın haa.


Telefonlar çıkalı 1 seneyi geçiyor. Neye göre bu yorumu yaptınız?


Doğrudur bu telefonlar çıkalı baya oldu. Fakat konu başlığı "Nokia Symbian Anna işletim sistemli xx telefonlar için reklam yayınlıyor."
Yani Nokia bu telefonları çıkartalı baya oldu. Fakat Symbian Anna için şimdi reklamını tekrar yapıyor.
Kısacası Symbian için hep bir çaba sarfediyor. Artık kafasını çalıştırsın da şu Meego muydu neydi ona ağırlık versin. Ben Android olsun demiyorum.
Ama Symbian artık bana çok itici geliyor. Nokia'nın batmasını falan da istemiyorum. Aklını başına toplasın yeter. Çok kararsız. Ne yapacağını, hangisine gideceğini bilemiyor.
Nokia'yı seviyorum. Bugüne kadar hep Nokia kullandım. Şimdi Samsung telefon kullanıyorum çift hatlı ama yine de şu çift hatlı ve çok ses çıkartan ve pili çok uzun giden X1-01 den istiyorum. Ama onda da kamera yok ve bunun kamerasını arada da olsa kullandığım için biraz para biriktirip bunu satmadan ek olarak almak istiyorum.

Yine de Nokia'ya kızıyorum. 1.2Ghz çift çekirdekli 1Gb Ramli cihazların cirit attığı devirde 600Mhz tek çekirdekli ve 256Mb Ramli cihazlar yapıyor hâlen.
Haksız mıyım?
0
çağrışş 10.08.2011 22:39:35
Her nokia konusuna android yorumu yapılıyor. Ya arkadaşlar alan memnun satan memnun, her konuya girip yok şöyle yok böyle demekten sıkılmadınız mı ? Millet sizden bıktı hala bir şeyler anlatma derdindesiniz. Tamam gidin android konusuna yazın. "İyi ki almışım" "Allahım iyi ki androidli telefonum var" gibi... Ne mutlu sizlereee.

Neyse, kesin tarih belli değil sanırım arkadaşlar, keşke onuda söyleselermiş yahu
0
homeedition88 10.08.2011 23:14:17
Nokia güzel yer tutuyor aslında. Buradaki eleştiriler tabii çok yüzeysel.

Nokia n8 ile hali hazırda hala en iyi foto çeken - çok iyi bir multimedia telefon. Altyazı ile xvid divx film izlenebiliyor, tv'ye hdmi ile bağlanarak izlenebiliyor, mouse takıp uzaktan film kontrol edilebiliyor, ek bir programa gereksinim olmadan çekilen videolar editlenebiliyor falan filan.... Fiyatı da üst seviye rakiplere göre daha uygun tabii.

android de hdmi destekli cihazlar n8^den, e7'den oldukca pahalıya satılıyor. E7'de deneyim edilebilecek en iyi klavyelerden birine sahip hem büyük ekran (blackberry'de arayıp bulamadığınız) hem de iyi bir klavye derseniz e7 iyi bir alternatif. Bunun yanında blackberry^den daha fazla ve daha iyi oyun desteği mevcut...

Nokia mühendislik olarak da çok başarılı yaptığı cihazlarda. n8, e7, c7 gibi yeni nesil cihazları son derece sağlam ve hoş gözüküyor. En azından köşeleri yuvarlatılmış dörtgen modundan kurtulabiliyorsunuz nokia cihazları ile...

Özetle: uygun fiyat, uygun cihaz.
0
darkaura 11.08.2011 00:31:45
quote:

Orijinalden alıntı: homeedition88

Nokia güzel yer tutuyor aslında. Buradaki eleştiriler tabii çok yüzeysel.

Nokia n8 ile hali hazırda hala en iyi foto çeken - çok iyi bir multimedia telefon. Altyazı ile xvid divx film izlenebiliyor, tv'ye hdmi ile bağlanarak izlenebiliyor, mouse takıp uzaktan film kontrol edilebiliyor, ek bir programa gereksinim olmadan çekilen videolar editlenebiliyor falan filan.... Fiyatı da üst seviye rakiplere göre daha uygun tabii.

android de hdmi destekli cihazlar n8^den, e7'den oldukca pahalıya satılıyor. E7'de deneyim edilebilecek en iyi klavyelerden birine sahip hem büyük ekran (blackberry'de arayıp bulamadığınız) hem de iyi bir klavye derseniz e7 iyi bir alternatif. Bunun yanında blackberry^den daha fazla ve daha iyi oyun desteği mevcut...

Nokia mühendislik olarak da çok başarılı yaptığı cihazlarda. n8, e7, c7 gibi yeni nesil cihazları son derece sağlam ve hoş gözüküyor. En azından köşeleri yuvarlatılmış dörtgen modundan kurtulabiliyorsunuz nokia cihazları ile...

Özetle: uygun fiyat, uygun cihaz.



n8in kendine has cok guzel ozellikleri var. bu yonlerinin hitap ettigi arkadaslara sozum yok. ama benim kullanim seklime 500tl lik andorid telefon bile daha cok hizmet ediyor. hemde her yonuyle. kaldiki n8 fiyatina satilan her yonuyle cok kaliteli telefonlar mevcut. cogunlukda benle ayni fikirde olmaliki satis rakamlari ortada.
0
Han-X 11.08.2011 00:54:56
yahu anlamadım ben bu nokia karsıtlarını.
nokia neden düsüste? herifler fiyatları indirdi diyemi? iphone 2000 tl galay sII 1700 tl htc'ler 1500-1300 arasında
nokia n8i c7'yi 1500 tl olarak satsaydı herkez ballandırırdı, heleki basit andorid kullancılarını anlamıyorum güncelleme üstüne güncelleme adam akıllı bir sürüm cıkartamadılar sarj konusuna engel olamıyorlar ama yok nokia bikere fiyatları cekti ya bizim milletimizin kaliteli anlayışı nedir? pahalı olan güzeldir yaa bi gidin arkadaşlar 6600ı 1000 tl ye satarken n95i 1500 tl ye satarken forumda nokiadan baska sayfamı vardı? tv lerde görüyosunuz yabancı forumlarda görüyosunuz sonra yok ios yok android yok bada symbian bu işin efsanesi ve kralıdır emin olun o dandirik sarjı 1 gün giden cihazların fiyatına endeksli fiyatını hak eden bir cihaz yapsın nokia hepsini alt eder.ç özenti olmayın bişeyi kötülerkende fiyatına ve kullanım alanına dikkat edin. tel kapalıyken alarmı calısmaz tam ihtiyacın oldugunda pil bosalmıstır bi arıza cıkar bekle babam bekle yurtdısından parca gelecek yazılım güncellemesiyle düzelecek
ancak paranızla rezil olup ve o rezilliğinizle nokiayı kötülersiniz.
-1
ATTILA 11.08.2011 01:01:00
ben bu işletim sistemlerinden fazla anlamıyorum. Burdaki yazılanları okuyunca nokianında benden pek farkı olmadığını düşünüyorum.. Koskoca şirkette bu işlerden anlayan adamlar yokmu? Eğer öyleyse batsın bu şirket, telefon çıkarmasın. Bizleride yanıltmasın.
Gerçekten öylemi? Yada burdaki yorumlar tamamen yüzeyselmi?
0
SERKAN BEY 11.08.2011 01:19:20
quote:

Orijinalden alıntı: murat2O98

reklama bile tahammül edemiyorlar nedir bu alıp veremedikleri nokia ile
ille android çıkar diye ısrar
1ghz li saniyede 30 kare hd vido çeken androidli 8 mp otofokus kameralı bir cihaz yapsa nokia kesin bir şey bulurlar gene olmamış derler o zamandan millet 1.2 ghz işlemci kullanıyor derler
toplasan 20 kişilik bir grup var elindeki android yada ios cihaz 1 ghz olsun gerisini boşver düşüncesinde bilmiyorlar ki bundan 7-8 yıl önceki symbian çok daha az donanımla şu an ki güncel işletim sistemlerinin hala yapamadıklarını yapıyordu ve hala yapıyor
1600 tl lik samsung s 2 2500 tl lik iphone kullanıyorlar 1000 tl lik n8 i pahalı donanımını az işletim sistemini kötü buluyorlar bluetoothla dosya göndermek için garantisinden feda edip crack yapmak zorunda kalıyorlar
cihaz ı sadece oyun oynamak ve internet e girmek için kullanıyor çünkü telefonla sadece bunları yapabiliyorlar bu yüzdende işletim sistemlerinin basitliğinde kolaylığından bahsediyorlar gerçektende basit aynı anda sadece tek program çalıştırmak ne kadar zor ki general mobile ve trident bile yapıyor
ne zaman nokia symbian ve meego haberi çıksa beğenmedim yada olmamış demek için hazırda bekliyor
symbian çıkacak olan güncellemeleriyle eski günlerine dönecek
en azından symbianı eskiden beri kullananları tatmin edecek seviyeye gelecektir



+1905
0
JohanCruyff14 11.08.2011 02:01:10
quote:

Orijinalden alıntı: OverClocK1ng


quote:

Orijinalden alıntı: eP_362


quote:

Orijinalden alıntı: OverClocK1ng

Hâlâ mı Symbian Nokia yaa. Taktın haa.


Telefonlar çıkalı 1 seneyi geçiyor. Neye göre bu yorumu yaptınız?


Doğrudur bu telefonlar çıkalı baya oldu. Fakat konu başlığı "Nokia Symbian Anna işletim sistemli xx telefonlar için reklam yayınlıyor."
Yani Nokia bu telefonları çıkartalı baya oldu. Fakat Symbian Anna için şimdi reklamını tekrar yapıyor.
Kısacası Symbian için hep bir çaba sarfediyor. Artık kafasını çalıştırsın da şu Meego muydu neydi ona ağırlık versin. Ben Android olsun demiyorum.
Ama Symbian artık bana çok itici geliyor. Nokia'nın batmasını falan da istemiyorum. Aklını başına toplasın yeter. Çok kararsız. Ne yapacağını, hangisine gideceğini bilemiyor.
Nokia'yı seviyorum. Bugüne kadar hep Nokia kullandım. Şimdi Samsung telefon kullanıyorum çift hatlı ama yine de şu çift hatlı ve çok ses çıkartan ve pili çok uzun giden X1-01 den istiyorum. Ama onda da kamera yok ve bunun kamerasını arada da olsa kullandığım için biraz para biriktirip bunu satmadan ek olarak almak istiyorum.

Yine de Nokia'ya kızıyorum. 1.2Ghz çift çekirdekli 1Gb Ramli cihazların cirit attığı devirde 600Mhz tek çekirdekli ve 256Mb Ramli cihazlar yapıyor hâlen.
Haksız mıyım?


Son paragrafınıza ithafen bir soru sorucam. Kamyon ile arabaya aynı motor mu konuluyor?
0
OverClocK1ng 11.08.2011 02:38:26
Sorduğunuz soru yanlış.

Eğer Nokia'nın kalınlığı Samsung Galaxy S2 den çok daha ince olsaydı ve 680 Mhz işlemci ve 256Mb Ram koyduk çünkü bizim cihazımız daha ince ve sığmıyor, yer problemi var, bu yüzden deselerdi tamamdı.

Ama Samsung Galaxy S2 8.5mm ve 1.2Ghz işlemcisi ve 1Gb Ram'i var. Sorduğunuz soru o kadar, o kadaar alâkasız ki bu verdiğim cevapla alâkasızlığı ortaya çıkıyor.

Nokia'nın kalınlığına veya büyüklüğüne bir şey dedim mi. Daha kalın yapsın. 11mm yerine 13mm yapsın ama daha hızlı ve yüksek özellikli cihazlar üretsin.

Tabi siz şimdi haklı olarak "O kadar yüksek işlemci gücüne ve Ram'e ihtiyaç duyulsaydı üretirlerdi, gerek olmadığı için 1Gb Ram koymamışlardır, zaten N8 256 Ramle de gayet hızlı" falan diyeceksinizdir ve haklısınız amaaaa:

Bakın HTC Desire'a. Geçenlerde DonanımHaberde haberi çıkmıştı. Desire kullanıcılarını üzecek haber diye. HTC, Desire modeline Android 2.3 gelemeyeceğini ve cihazın Ram'inin az oluşundan dolayı böyle bir şey olmak zorunda olduğunu söylediler. Sonra onbinlerce kullanıcıdan gelen büyük tepki üzerine Desire modeline 2.3 yüklemesinin yakın zamanda gelecek olduğunu ama Sense arabiriminin olmayacağını onu kapatmak zorunda olduklarını söylediler. Yani her zaman yüksek konfigürasyon ve yüksek ram iyidir. Eğer Desire modelinde de şu an Nokia'nın düşündüğü gibi düşünüp Amaaan ne gerek var o kadar Ram'e. Sonuçta bu telefon" deyip az Ram koymasalardı ve yüksek tutsalardı bugün Desire'da Android 2.3 işletim sistemi Sense arabirimi ile birlikte mutlu mesut sorunsuz çalışıyor olurdu...

N8 Nokia'nın Amiral Gemisi değil miydi. Telefonun fiyatına diyecek hiçbir şeyim yok. Ama Amiral Gemisi yapıyorsun madem koy Samsung gibi 1.2Ghz Dual Core işlemci, Koy 1Gb veya daha fazla RAM, Mono hoparlör yerine de Stereo hoparlör koy, ekranını da daha büyük yap, eeee bunlar olduğuna göre de fiyatını da 1600 lira yap bak nasıl satılıyor. Tüm sitelerde Galaxy S2 nin cayır cayır satıldığı, bilmemkaç milyon tane sattığı yazılıyor. Neden ? İnsanlar iyi olan şeye hakkını veriyorlar.

Amiral Gemisi ama Hepsiburada'ya bakıyorum 950 lira. Akakçe ye bakıyorum 900 liraya bile var. Bu mu Amiral Gemisi ?
Galaxy S2 1600 liradan köpek gibi satıyor, rekorlar kırıyor.

Nokia da yapsın krallar gibi cihaz , satsın 1700 liraya...

Kamyon demiştiniz... Nokia , Galaxy S2 nin aynısını yapsın, ama 8.5 mm yerine içine daha güçlü pil koysun ve 12.5mm desin. Ama pili 3 tam gün gitsin.
Fiyatı da 1900 lira olsun. Bak bakalım herkes alıyor mu almıyor mu?
+1
ATTILA 11.08.2011 02:50:08
quote:

Orijinalden alıntı: OverClocK1ng

Sorduğunuz soru yanlış.

Eğer Nokia'nın kalınlığı Samsung Galaxy S2 den çok daha ince olsaydı ve 680 Mhz işlemci ve 256Mb Ram koyduk çünkü bizim cihazımız daha ince ve sığmıyor, yer problemi var, bu yüzden deselerdi tamamdı.

Ama Samsung Galaxy S2 8.5mm ve 1.2Ghz işlemcisi ve 1Gb Ram'i var. Sorduğunuz soru o kadar, o kadaar alâkasız ki bu verdiğim cevapla alâkasızlığı ortaya çıkıyor.

Nokia'nın kalınlığına veya büyüklüğüne bir şey dedim mi. Daha kalın yapsın. 11mm yerine 13mm yapsın ama daha hızlı ve yüksek özellikli cihazlar üretsin.

Tabi siz şimdi haklı olarak "O kadar yüksek işlemci gücüne ve Ram'e ihtiyaç duyulsaydı üretirlerdi, gerek olmadığı için 1Gb Ram koymamışlardır, zaten N8 256 Ramle de gayet hızlı" falan diyeceksinizdir ve haklısınız amaaaa:

Bakın HTC Desire'a. Geçenlerde DonanımHaberde haberi çıkmıştı. Desire kullanıcılarını üzecek haber diye. HTC, Desire modeline Android 2.3 gelemeyeceğini ve cihazın Ram'inin az oluşundan dolayı böyle bir şey olmak zorunda olduğunu söylediler. Sonra onbinlerce kullanıcıdan gelen büyük tepki üzerine Desire modeline 2.3 yüklemesinin yakın zamanda gelecek olduğunu ama Sense arabiriminin olmayacağını onu kapatmak zorunda olduklarını söylediler. Yani her zaman yüksek konfigürasyon ve yüksek ram iyidir. Eğer Desire modelinde de şu an Nokia'nın düşündüğü gibi düşünüp Amaaan ne gerek var o kadar Ram'e. Sonuçta bu telefon" deyip az Ram koymasalardı ve yüksek tutsalardı bugün Desire'da Android 2.3 işletim sistemi Sense arabirimi ile birlikte mutlu mesut sorunsuz çalışıyor olurdu...

N8 Nokia'nın Amiral Gemisi değil miydi. Telefonun fiyatına diyecek hiçbir şeyim yok. Ama Amiral Gemisi yapıyorsun madem koy Samsung gibi 1.2Ghz Dual Core işlemci, Koy 1Gb veya daha fazla RAM, Mono hoparlör yerine de Stereo hoparlör koy, ekranını da daha büyük yap, eeee bunlar olduğuna göre de fiyatını da 1600 lira yap bak nasıl satılıyor. Tüm sitelerde Galaxy S2 nin cayır cayır satıldığı, bilmemkaç milyon tane sattığı yazılıyor. Neden ? İnsanlar iyi olan şeye hakkını veriyorlar.

Amiral Gemisi ama Hepsiburada'ya bakıyorum 950 lira. Akakçe ye bakıyorum 900 liraya bile var. Bu mu Amiral Gemisi ?
Galaxy S2 1600 liradan köpek gibi satıyor, rekorlar kırıyor.

Nokia da yapsın krallar gibi cihaz , satsın 1700 liraya...

Kamyon demiştiniz... Nokia , Galaxy S2 nin aynısını yapsın, ama 8.5 mm yerine içine daha güçlü pil koysun ve 12.5mm desin. Ama pili 3 tam gün gitsin.
Fiyatı da 1900 lira olsun. Bak bakalım herkes alıyor mu almıyor mu?

güzel yazıyorsunuzda. Nokia bu yazdıklarınızı düşünemiyormu? Bunu gerçekten merak ediyorum? Neden nokia kullanıcıların eleştirilerini dikkate almıyor?
0
darkaura 11.08.2011 03:26:00
quote:

Orijinalden alıntı: Han-X

yahu anlamadım ben bu nokia karsıtlarını.
nokia neden düsüste? herifler fiyatları indirdi diyemi? iphone 2000 tl galay sII 1700 tl htc'ler 1500-1300 arasında
nokia n8i c7'yi 1500 tl olarak satsaydı herkez ballandırırdı, heleki basit andorid kullancılarını anlamıyorum güncelleme üstüne güncelleme adam akıllı bir sürüm cıkartamadılar sarj konusuna engel olamıyorlar ama yok nokia bikere fiyatları cekti ya bizim milletimizin kaliteli anlayışı nedir? pahalı olan güzeldir yaa bi gidin arkadaşlar 6600ı 1000 tl ye satarken n95i 1500 tl ye satarken forumda nokiadan baska sayfamı vardı? tv lerde görüyosunuz yabancı forumlarda görüyosunuz sonra yok ios yok android yok bada symbian bu işin efsanesi ve kralıdır emin olun o dandirik sarjı 1 gün giden cihazların fiyatına endeksli fiyatını hak eden bir cihaz yapsın nokia hepsini alt eder.ç özenti olmayın bişeyi kötülerkende fiyatına ve kullanım alanına dikkat edin. tel kapalıyken alarmı calısmaz tam ihtiyacın oldugunda pil bosalmıstır bi arıza cıkar bekle babam bekle yurtdısından parca gelecek yazılım güncellemesiyle düzelecek
ancak paranızla rezil olup ve o rezilliğinizle nokiayı kötülersiniz.


daha sig bir yorum yapilamazdi herhalde...

saydirdiginiz rakip sistemlerin hic birini kullanmamis oldugunuz sadece fiyat uzerinden ve kulakdan dolma bilgilerle yorum yapmanizdan belli.

n8 ilk ciktiginda ne kadardi hatirliyormusunuz. ip4le ayni fiyattan geldi. desire hd ve galaxy s den 100eu daha pahaliydi. o zamanda pahali degerli diye bas ustunde konmadi elestirildi, fiyat kira kira 1000tl oldu hala elestiriliyor.
0
aslanemre58 11.08.2011 03:46:34
quote:

Orijinalden alıntı: darkaura


quote:

Orijinalden alıntı: Han-X

yahu anlamadım ben bu nokia karsıtlarını.
nokia neden düsüste? herifler fiyatları indirdi diyemi? iphone 2000 tl galay sII 1700 tl htc'ler 1500-1300 arasında
nokia n8i c7'yi 1500 tl olarak satsaydı herkez ballandırırdı, heleki basit andorid kullancılarını anlamıyorum güncelleme üstüne güncelleme adam akıllı bir sürüm cıkartamadılar sarj konusuna engel olamıyorlar ama yok nokia bikere fiyatları cekti ya bizim milletimizin kaliteli anlayışı nedir? pahalı olan güzeldir yaa bi gidin arkadaşlar 6600ı 1000 tl ye satarken n95i 1500 tl ye satarken forumda nokiadan baska sayfamı vardı? tv lerde görüyosunuz yabancı forumlarda görüyosunuz sonra yok ios yok android yok bada symbian bu işin efsanesi ve kralıdır emin olun o dandirik sarjı 1 gün giden cihazların fiyatına endeksli fiyatını hak eden bir cihaz yapsın nokia hepsini alt eder.ç özenti olmayın bişeyi kötülerkende fiyatına ve kullanım alanına dikkat edin. tel kapalıyken alarmı calısmaz tam ihtiyacın oldugunda pil bosalmıstır bi arıza cıkar bekle babam bekle yurtdısından parca gelecek yazılım güncellemesiyle düzelecek
ancak paranızla rezil olup ve o rezilliğinizle nokiayı kötülersiniz.


daha sig bir yorum yapilamazdi herhalde...

saydirdiginiz rakip sistemlerin hic birini kullanmamis oldugunuz sadece fiyat uzerinden ve kulakdan dolma bilgilerle yorum yapmanizdan belli.

n8 ilk ciktiginda ne kadardi hatirliyormusunuz. ip4le ayni fiyattan geldi. desire hd ve galaxy s den 100eu daha pahaliydi. o zamanda pahali degerli diye bas ustunde konmadi elestirildi, fiyat kira kira 1000tl oldu hala elestiriliyor.




N8 hiçbir zaman ip4'le aynı fiyattan satılmadı.N8 Türkiye'ye ilk geldiğinde satış fiyatı 999 TL idi
0
darkaura 11.08.2011 03:55:35
quote:

Orijinalden alıntı: aslanemre58


quote:

Orijinalden alıntı: darkaura


quote:

Orijinalden alıntı: Han-X

yahu anlamadım ben bu nokia karsıtlarını.
nokia neden düsüste? herifler fiyatları indirdi diyemi? iphone 2000 tl galay sII 1700 tl htc'ler 1500-1300 arasında
nokia n8i c7'yi 1500 tl olarak satsaydı herkez ballandırırdı, heleki basit andorid kullancılarını anlamıyorum güncelleme üstüne güncelleme adam akıllı bir sürüm cıkartamadılar sarj konusuna engel olamıyorlar ama yok nokia bikere fiyatları cekti ya bizim milletimizin kaliteli anlayışı nedir? pahalı olan güzeldir yaa bi gidin arkadaşlar 6600ı 1000 tl ye satarken n95i 1500 tl ye satarken forumda nokiadan baska sayfamı vardı? tv lerde görüyosunuz yabancı forumlarda görüyosunuz sonra yok ios yok android yok bada symbian bu işin efsanesi ve kralıdır emin olun o dandirik sarjı 1 gün giden cihazların fiyatına endeksli fiyatını hak eden bir cihaz yapsın nokia hepsini alt eder.ç özenti olmayın bişeyi kötülerkende fiyatına ve kullanım alanına dikkat edin. tel kapalıyken alarmı calısmaz tam ihtiyacın oldugunda pil bosalmıstır bi arıza cıkar bekle babam bekle yurtdısından parca gelecek yazılım güncellemesiyle düzelecek
ancak paranızla rezil olup ve o rezilliğinizle nokiayı kötülersiniz.


daha sig bir yorum yapilamazdi herhalde...

saydirdiginiz rakip sistemlerin hic birini kullanmamis oldugunuz sadece fiyat uzerinden ve kulakdan dolma bilgilerle yorum yapmanizdan belli.

n8 ilk ciktiginda ne kadardi hatirliyormusunuz. ip4le ayni fiyattan geldi. desire hd ve galaxy s den 100eu daha pahaliydi. o zamanda pahali degerli diye bas ustunde konmadi elestirildi, fiyat kira kira 1000tl oldu hala elestiriliyor.




N8 hiçbir zaman ip4'le aynı fiyattan satılmadı.N8 Türkiye'ye ilk geldiğinde satış fiyatı 999 TL idi


avrupada satisa 500kusur eurodan girdi. ip4 ile hemen hemen ayni fiyattan. ilk ciktigi zamanlarda yakindan takip ediyordum. hos avrupadaki telefon fiyatlarini hala takip ediyorum ama n8 artik goze pek carpmiyor. turkiyeye ne zaman ne kadardan girdi takip etmedim. ama simdi 1000tl lerde oldugunu dusunursek 999tl cok zor. muhtemelen sizin dikkatinizi ilk 999tl iken cekmistir.
0
aslanemre58 11.08.2011 04:01:24
Dostum ben Türkiye'ye geldiği ilk gün 990 TL'e aldım.Benden daha düşüğe alanlar da oldu.Nokia'nın belirlediği tavsiye edilen satış fiyatı da buydu zaten.Ayrıca aldığım zaman Galaxy S 1450 TL idi 0
darkaura 11.08.2011 04:06:28
quote:

Orijinalden alıntı: aslanemre58

Dostum ben Türkiye'ye geldiği ilk gün 990 TL'e aldım.Benden daha düşüğe alanlar da oldu.Nokia'nın belirlediği tavsiye edilen satış fiyatı da buydu zaten.Ayrıca aldığım zaman Galaxy S 1450 TL idi


turkiyeye giris fiyatini takip etmedim dedim. o zamanki kurdan dediginiz fiyattan olabilir.
0
OverClocK1ng 11.08.2011 04:17:58
Almış olabilirsin ama o zamanlar kur 1.45 falan idi ve euro da 1.9 lira falandı. Şimdi kurların hepsi uçtu. Ama Nokia, cihazı satılmıyor diye indirim üzerine indirim yaptı. Bu yüzden kurda yüzde 30 a yakın artma olmasına rağmen 1000 liralık cihazın fiyatı 1300 liraya çıkmadı ve aynı kaldı. Hatta yakın zamanda bile Donanımhaberde Nokia yine indirim yaptı diye haber çıktı.

Kabul edin arkadaşlar. İyi cihaz almak isteyen adam bakıyor N8 e. Fiyatı 1000 liraya yakın. Ulan diyor. 200 lira daha veririm, ekranı daha büyük, en azından işlemcisi çok daha hızlı ve çift çekirdekli, bunun gibi 256Mb ram yerine en az 768 veya 1Gb ramli, Android'li bir cihaz alırım diyor.

Ha ben Nokia Android'e geçsin demiyorum. Ama o kadar kararsız ki. Saçma sapan satış ve cihaz üretme stratejileri uyguluyor, sonra da bir indirim yapıyor, Meego'yu bırakıyor, Sonra Symbian'ı bırakıyor, sonra Symbian Anna çıkartıp onunla ilgili reklamlar yayınlıyor, sonra Windows Phone işletim sistemine sarılıyor, vs. vs. kararsızlıktan geçilmiyor.

Yukarıda sormuşsunuz. Nokia da çalışan bir sürü yönetici , mühendis var hiç mi akıl edemiyor.

Cevap veriyorum: Etse bu durumda olmazdı dimi. Şimdi Nokia N8 in ekranını daha büyük yapsaydı, Ram'ini de 1Gb yapsaydı (Ram şu sıralar sudan ucuz), işlemcisini de çift çekirdekli 1Ghz falan yapsaydı ve fiyatını da 950 lira yerine 1200 lira yapsaydı, eminim ki o 200 lira fazla vereyim diyen bir sürü kişi Nokia alırdı. Çünkü zaten istedikleri özellikler olmuş oluyor...
0
NomadCRY 11.08.2011 06:14:22
Buraya gelip te hala mı Symbian , Nokia bu işi beceremiyor, Nokia batacak, Android varken Symbian ne, Symbian çok yavaş gibi saçma sapan, tartışma çıkaracak, alakasız ve konu düzenini bozan arkadaşlara rica ediyorum. Lütfen yapmayın şunu. Elinize ne geçiyor. Bunu yazmasanız olmuyor mu? Ne yapalım Android kullanıyorsanız? Gelip te burada Nokia'yı kötüleme mantığı nedir? Sırf tartışma çıkarıp kaçan insanlar seviyelerini açıkça belli ediyorlar. Lütfen yapmayın.

Belki Anna değil, belki Belle de değil ama MeeGo çoğu şeyi değiştirecek buna eminim açıkçası.
0
Al PaC 11.08.2011 14:06:58
@OverClocK1ng

Bu mantıkla bana neden telefonların fiyatlarının her gün 3-5tl artmadığını açıklayabilir misin? Hemen her gün kur yükseliyor. Son 1-2 ayda ne kadar yükseldiğini hepimiz biliyoruz. Nokia her gün indirim mi yapıyor? Veya diğer firmaların ürünleri? Neden bu cihazların fiyatları artmıyor peki? TL bazlı fiyatlandırma uyguluyorlar çünkü. Alışveriş sitelerine girin bir göz atın bakalım fiyatlara. Zaten satış fiyatları oldukça pahalı bir de kur üzerinden fiyatlandırma olsa işin içinden çıkılmaz. Cihaz fiyatları hepten fahiş bir hale gelir ki eskiden öyleydi. Dolar veya euro arttığı zaman piyasa durulurdu. Telefon fiyatları tavan yapardı çünkü. Nokia nın hepsinde olmasa da en son çıkardığı cihazlarında çoğunda, Samsung un S2 inde, HTC nin Sensation ında vb. popüler cihazlarda sabit TL li fiyatlandırma var. O haber de indirim yaptı değil, indirime gitmeyi planlıyor şeklindeydi, henüz indirim olmadı.

N8 ilk çıktığında 999TL idi hala da öyle. Fırsatçılar farklı fiyatlardan satmaya çalıştı. Hatta ilk zamanlar çoğu Nokia Shop üstüne 100tl koyarak falan sattı. 1100tl den alan çok arkadaş var.

Bu kadar donanım sevdalısı olmayın. iPhone u alan ne için alıyor sorarım size? iPhone da donanım mı var? Çift çekirdekler, 1gb ramler mi var da biz bilmiyoruz...
0
OverClocK1ng 11.08.2011 14:58:29
quote:

Orijinalden alıntı: Al PaC

@OverClocK1ng

Bu mantıkla bana neden telefonların fiyatlarının her gün 3-5tl artmadığını açıklayabilir misin? Hemen her gün kur yükseliyor. Son 1-2 ayda ne kadar yükseldiğini hepimiz biliyoruz. Nokia her gün indirim mi yapıyor? Veya diğer firmaların ürünleri? Neden bu cihazların fiyatları artmıyor peki? TL bazlı fiyatlandırma uyguluyorlar çünkü. Alışveriş sitelerine girin bir göz atın bakalım fiyatlara. Zaten satış fiyatları oldukça pahalı bir de kur üzerinden fiyatlandırma olsa işin içinden çıkılmaz. Cihaz fiyatları hepten fahiş bir hale gelir ki eskiden öyleydi. Dolar veya euro arttığı zaman piyasa durulurdu. Telefon fiyatları tavan yapardı çünkü. Nokia nın hepsinde olmasa da en son çıkardığı cihazlarında çoğunda, Samsung un S2 inde, HTC nin Sensation ında vb. popüler cihazlarda sabit TL li fiyatlandırma var. O haber de indirim yaptı değil, indirime gitmeyi planlıyor şeklindeydi, henüz indirim olmadı.

N8 ilk çıktığında 999TL idi hala da öyle. Fırsatçılar farklı fiyatlardan satmaya çalıştı. Hatta ilk zamanlar çoğu Nokia Shop üstüne 100tl koyarak falan sattı. 1100tl den alan çok arkadaş var.

Bu kadar donanım sevdalısı olmayın. iPhone u alan ne için alıyor sorarım size? iPhone da donanım mı var? Çift çekirdekler, 1gb ramler mi var da biz bilmiyoruz...


Güzel kardeşim. Ben GOLD da 4 sene çalıştım. Orada çok yüksek değil de az kâr marjı ile satış yapıldığı için git gör bak her gün telefonun fiyatı değişebilir. Tabi bazı yerler var mesela. Onlar kâr marjını yüksek tutuyordur. Atıyorum 850 liraya aldığı telefonu 999 lira yazıyordur. Kur oynasa bile fiyatı değiştirme gereği duymuyordur.

Ben GOLD da çalışırken kurda büyük bir oynama olduğu zaman tüm sitelere bakıyordum ve hepsinde telefon fiyatları artıyordu.

Nokia her gün indirim yapmıyor. Satış yapan ve yüksek kâr koyan firmalar bir süre kur artışını kârlarından süspanse ediyorlar. Sonra zam yapmaları geldiği zaman zaten Nokia indirim yapmıştı. Daha ucuz alınca yine zam yapmak zorunda kalmıyorlar. İstersen sen bana tarihler ver ve mesela ben GOLD u arayayım ve onlardan istediğin telefon modelinin hangi mağazada istersen vereceğin tarihlerde kaça satıldığını öğrenip yazayım.

Gerçekten tartışmak için falan söylemiyorum. Bazı arkadaşlar da Nokia batsın falan isteyen birisinden bahsediyorlar. Kesinlikle ben öyle bir şey istemiyorum. Umarım benim için söylemiyorlardır. Nokia'nın batmasını değil çok süper hâle gelmesini istiyorum. Nasıl Samsung'un övünç kaynağı Amiral Gemisi Galaxy S 2 ve süperin de süperi özelliklere sahip bir cihaz ve Samsung'un prestiji ise Nokia'nın da adına yaraşır şekilde prestijli ve gerçek bir Amiral Gemisi -ki isterse 2000 lira olsun- bir cihaz çıkarmasını, görenlere "İşte Nokia budur arkadaş" dedirtmesini çok istiyorum. 680Mhz lik tek çekirdekli işlemcisiyle 256 Ramiyle duyanları "Amaaan biz de bişey zannetmiştik. Benim götü boklu Huavei X5 bile ondan daha yüksek, üstelik 500-600 lira" demesini değil "Nokia'ya bak yaa. Yeni cihazı 2000 lira evet çok para ama o kadar manyak cihaz ki mutlaka buna sahip olmalıyım" demesini istiyorum.
0
NomadCRY 11.08.2011 17:40:15
quote:

Orijinalden alıntı: DH Misafiri

Merhaba arkadaşlar, Nokıa C6-01 marka cep telefonun işletim sisteminin ne olduğuna dair bir bilgi sahibi olan varmı, ve bu işletim sistemini destekleyen tavla oyunu ve Angry Birds oyunu varmı, bu konularda yardımcı olursanız sevinirim,


Symbian S^3 işletim sistemi bulunmaktadır.Ve Anna güncellemesi gelecek.Angry Birds oyunu var.Ovi Mağaza'dan indirebilirsiniz.Tavla oyunu da var.İnternetten bulabilirsiniz.

Yalnız benim anlamadığım bunları buraya sorup bekleyeceğinize Google'dan araştırsaydınız daha kolay bulurdunuz.Tembel olmayın biraz araştırın.Sorduğunuz sorular çok basit sorular.Ayrıca konu başlığında bile zaten C6-01 yazıyor, konu içeriğinde zaten Anna güncellemesi geleceği ve işletim sisteminin S^3 olduğu da yazıyor.Konuyu bile okumadığınız belli.
0
Al PaC 11.08.2011 17:47:49
E düşük kâr marjı ile satış yapıyorsa mantık olarak bir nevi zarar etmiş olması gerekiyor kurların yükseldiği durumlarda. Yüksek kâr marjı koyan da ne kadar koyabilir ki cihazın fiyatı belli zaten. Bu cihazlardan yurtdışından yabancı para ile alınıyor. Örneğin;

Aylar önce bir telefonu 500euro ya almış olsun. O zaman da euro olsun 2.00. Tl cinsinden 1000tl yaptı. Hadi, %10 kârla -her ne kadar düşük olmasa da- 1100 den sattığını varsayalım. E bugün euro 2.53. 2,53x500= 1265tl yaptı. E bu aradaki 165tl ne olacak? Eskiden tüketiciye yansıyordu bu rakam. Şimdi firma üstleniyor veya üstlenmiyor mu?. Gerçekten koyduğu kâr marjı bunu dengelemeye yetiyor mu? Çünkü çok kısa zamanda yükseldi kur. Galaxy s2 çıktığından beri 1650. Az mı oldu çıkalı. Demek istiyorum ki bize o kadar abartı bir fark yansımıyor. Yansımadı da...
-2
ryangiggs 11.08.2011 17:50:29
işletim sistemleri,işlemci hızları ve ramler üzerine bir yazı...


quote:

Nokia'nın Symbian^3'lü son cihazlarında 680 MHz ARMv6 işlemciler kullanması üzerine mobil cihazlardaki işlemci hızları hakkında herkes birşeyler konuştu ve kafa karıştırdı. İsterseniz şimdi mobil bir cihazdaki işlemci hızının aslında ne anlama geldiğini ve ne anlama gelmediğini hep birlikte görelim.
****.com - 1ghz android mi(SAMSUNG GALAXY S)- 680 mhz symbian^3(N8) mü hızlı..buyrun görün..

Öncelikle ilk yanlışı masaya yatıralım: İşlemcinin saat hızı (MHz birimindeki değer) işlemcinin işlem gücünü gösterir

İşlemcinin saat hızı, işlemcinin saniyedeki veri işleme gücü hakkında bilgi edinmemizi sağlayan bir kaç faktörden biri olmasına rağmen kesinlikle tek faktör değildir. İşlemcinin işlem gücünü belirleyen diğer faktörleri kısaca:


işlemcinin belleğe erişim hızı
işlemcinin kaç ayrı çekirdeği olduğu
her çekirdekte kaç ayrı iş hattı (pipeline) olduğu
her iş hattının kaç kademeden (stage) oluştuğu
bu kademelerin sırayla (in-order) veya sırasız (out-of-order) çalışıp çalışmadığı

şeklinde özetleyebiliriz (Bkz Not: 1 ve 2). Yani bir diğer deyişle işlemcinin MHz cinsinden saat hızı, işlemcinin gücü hakkında salt olarak bize hiç bir sağlıklı fikir veremez.

Bu yüzdendir ki 600 MHz saat hızında çalışan ARMv7 komut setli bir Cortex A8 işlemci, yine 600 MHz saat hızında çalışan ARMv6 komut setli bir ARM 11 işlemciden çok daha güçlü ve hızlıdır. Ayrıca bunlar işin sadece donanımsal yönüdür, haliyle bir de yazılımsal yönü vardır.

S: İşlemcinin gücünü yazılım nasıl etkiler?
C: Çok güçlü bir arabayı dandik bir şöförün kullanımı hız açısından nasıl etkilerse o şekilde etkiler

Şimdi örnek vermeyi bırakıp gerçeğe dönecek olursak mobil işletim sistemlerinin işlemciyi nasıl kullandığına bakmamız gerekir.

Ön bilgi: İşlemciyi hemen hemen hiç bir uygulama doğrudan kullanamaz çünkü işlemcinin dilinden (Assembly - makine dili) konuşamazlar, bu yüzden ihtiyaçları olan işlemleri işlemcinin dilinden konuşmayı bilen işletim sistemine iletirler.

Uygulamalar işletim sistemi ile doğrudan iletişebiliyor ve işletim sisteminin bir parçası gibi davranabiliyorsa doğal (native) uygulama olurlar ve Symbian ile iOS işletim sistemleri uygulamaların doğal halde çalışmasına olanak sunar.

Fakat Android işletim sistemi adına Dalvik VM denilen ve doğal olamayan uygulamalarının söylediklerini işletim sisteminin anlayacağı dile çeviren ek bir doğal uygulama (Sanal Makine - Virtual Machine) kullanıyor çünkü (Android NDK ile geliştirilmemiş) Android uygulamaları doğal modda çalışamıyor. Peki bu bizim için ne anlama geliyor?

Symbian ile iOS uygulamaları işlemcinin gücünün yaklaşık %95 ile %90'ı arasındaki bir miktarı doğrudan kullanabilirken, Android'de bu oran (araya tercümanlık için giren Dalvik VM'in işlemci gücünden pay alması yüzünden) %75 ile %60 arasına kadar düşebiliyor.

Yani bir diğer deyişle bir uygulama Symbian ile iOS işletim sistemlerinde 900 MHz hız ile çalışabilmek için diyelim ki 1000 MHz işlemciye ihtiyaç duyuyorsa, Android işletim sisteminde 900 MHz hız ile çalışabilmek için 1200 ~ 1500 MHz arasında bir işlemciye ihtiyaç duyuyor, çünkü aradaki farkı Dalvik VM kullanıyor.

Umarım şimdi modern Android cihazlarda neden en az 1 GHz işlemci kullanıldığını daha iyi anlıyorsunuzdur, çünkü ancak bu şekilde işlemcinin uygulamalardaki etkin saat hızı 750 ~ 600 MHz civarında olabiliyor.

(Bkz Not: 3)
-----

İşlemcinin gücünden ne kadar faydalanıldığı konusunda araya giren bir diğer faktör ise işletim sisteminde donanımsal hızlandırmanın (hardware acceleration) kullanılıp kullanılmadığıdır. Symbian^3 ve ilerisi ile iOS işletim sisteminin kullanıcıya görünen grafiksel arayüzünü (GUI) merkezi görsel işlemci (GPU) ile oluşturup merkezi işlemciyi (CPU) kullanmaz.

Fakat Android henüz donanımsal hızlandırma desteklemediği için GUI CPU tarafından oluşturulur, GPU kullanılmaz. Bu da toplam performansta bir düşüşe sebep olur çünkü toplam işlemci gücünden uygulamalara ayrılabilen miktar yaklaşık %10 - %20 arasında azalmaktadır.

Yukarıda söylediklerimi biraz daha kolay anlaşılabilir bir dille ifade etmem gerekirse:

- Nokia N8, Symbian^3 işletim sistemi kullandığı için (orjinalinde 800 MHz olduğu halde pil ömründen tasarruf edebilmek için saat hızı düşürülmüş) 680 MHz'lik ARMv6 komut setli CPU'sunun yanı sıra 300 MHz'lik GPU'sunu (Broadcom BCM2727) de kullanır, böylece toplam işlemci saat hızı 980 MHz'e çıkar, uygulamalara doğrudan ayrılabilen CPU saat hızı ise 612 ~ 646 MHz arasındadır.

- Apple iPhone 4, iOS işletim sistemi kullandığı için (orjinalinde 1000 MHz olduğu halde pil ömründen tasarruf edebilmek için saat hızı düşürülmüş) ARMv7 komut setli 720 MHz'lik CPU'suna ek olarak 200 MHz'lik GPU'sunu (PowerVR SGX535) de kullanır, toplam işlemci saat hızı 920 MHz'e çıkar, uygulamalara doğrudan ayrılabilen CPU saat hızı ise 648 ~ 684 MHz arasındadır.

- Samsung Galaxy S, Android işletim sistemi kullandığı için ARMv7 komut setli 1000 MHz'lik CPU'sunun yanı sıra 200 MHz'lik GPU'sunu (PowerVR SGX540) kullanamaz, toplam işlemci saat hızı 1000 MHz'de kalır ve uygulamalara doğrudan ayrılabilen CPU saat hızı 480 ~ 675 MHz arasındadır.

Gördüğünüz üzere işlemcisinin saat hızı düşük diye yerden yere vurulan Nokia N8/E7/C7/C6-01 aslında diğer rakiplerinden daha güçsüz değildir, içlerindeki şu an piyasadaki en güçlü GPU kullanıldığı için mevzubahis uygulamanın GPU'yu ne kadar kullandığına bağlı olarak rakiplerinden çok daha hızlı da olabilir.

(Bkz Not: 3)
-----

Son olarak bir bilgi daha: Yukarıda işlemcinin belleğe erişim hızının toplam işlemci gücünü etkileyen bir faktör olduğundan bahsetmiştim. iPhone 4 ve Galaxy S'te kullanılan PowerVR SGX GPU'lar kendi içlerinde RAM barındırmadığı için sistemin RAM'ini kullanırlar ve sistemin RAM'ine tek RAM kontrolcüsü olduğu için aynı anda hem CPU hem de GPU erişemez, birbirlerini beklemek zorunda kalırlar ve bu saniyede yapılabilen işlem sayısını düşürür.

Fakat şimdiye dek duyrulmuş Symbian^3 cihazlarda kullanılan Broadcom BCM2727 GPU içerisinde 32 MB RAM ve haliyle bir de kendine ait RAM kontrolcüsü barındırdığından sistemin RAM'ini pek kullanmaz, kullansa bile ayrı RAM kontrolcüleri ile belleğe eriştiklerinden hem CPU hem de GPU aynı anda RAM'lerine erişir ve birbirlerini beklemek zorunda kalmazlar ve saniyede yapılabilen işlem sayısında bir düşüş yaşanmaz
+1
OverClocK1ng 11.08.2011 18:56:00
quote:

Orijinalden alıntı: Al PaC

E düşük kâr marjı ile satış yapıyorsa mantık olarak bir nevi zarar etmiş olması gerekiyor kurların yükseldiği durumlarda. Yüksek kâr marjı koyan da ne kadar koyabilir ki cihazın fiyatı belli zaten. Bu cihazlardan yurtdışından yabancı para ile alınıyor. Örneğin;

Aylar önce bir telefonu 500euro ya almış olsun. O zaman da euro olsun 2.00. Tl cinsinden 1000tl yaptı. Hadi, %10 kârla -her ne kadar düşük olmasa da- 1100 den sattığını varsayalım. E bugün euro 2.53. 2,53x500= 1265tl yaptı. E bu aradaki 165tl ne olacak? Eskiden tüketiciye yansıyordu bu rakam. Şimdi firma üstleniyor veya üstlenmiyor mu?. Gerçekten koyduğu kâr marjı bunu dengelemeye yetiyor mu? Çünkü çok kısa zamanda yükseldi kur. Galaxy s2 çıktığından beri 1650. Az mı oldu çıkalı. Demek istiyorum ki bize o kadar abartı bir fark yansımıyor. Yansımadı da...


Onu da şöyle açıklayayım.

Adam ürünü stoğuna alıyor ya. Stoğunda duruyor atıyorum 1 ay. Sonra kur yükseliyor ve tavana vuruyor. Ama adam aldıktan sonra parasını ödemiş ve eski kurdan almış.
Normalde adam yeni kurdan satıp kâr etmek ister. Ama adamın paraya ihtiyacı var veya kur'un tekrar düşüp ürünün aylarca stoğunda kalmasını istemediği için eski fiyata fark koymadan satabiliyor. Çünkü zaten eski fiyatta da kârı vardı. Bir de zaten fiyat verilirken pazarlık payı da konuluyor. Bunu herkes koyuyor. Sonra kur arttığı zaman adam eski fiyattan ama pazarlık payını düşmeden satıyor. Mesela 1200 lira diyor ama 1100 e düşüyorsa, kur yükseldikten sonra 1400 e satabilecekken para girsin diye 1200 den veriyor. Pazarlık payı da kendisine kalıyor, hem de stok eritmiş oluyor..
0
hakanlevent 11.08.2011 19:13:56
fandroidçiler okusun


Symbian ve iOS'da uygulamalara doğrudan ayrılan işlem gücü %90-95 civarlarında iken Android'de bu oran %75-60 arasındadır. Çünkü aradaki farkı Dalvik VM kullanıyor. Bu da performans kaybına yol açıyor. Yani Android'in 1 GHz'de yapabildiğini Symbian ve iOS 700-800 MHz arası hızlarda yapabilirler. Tabi birçok kişi Android cihazlarda bu hızda işlemcileri görünce yüksek donanım yüzünden yanılgı içersine düşüp donanımı yüksek diye Android'in en iyi işletim sistemi olduğunu düşünmeye başladılar. Halbuki bu bağlamda baktığımızda Symbian ve iOS'un Android'den çok daha iyi olduğunu görüyoruz. Daha düşük donanımlarla Android'in yaptıklarını pekala yapabiliyorlar.


not ALINTIDIR(BU FORUMDA BİR MAKALEDEN)
0
OverClocK1ng 11.08.2011 19:26:43
quote:

Orijinalden alıntı: hakanlevent

fandroidçiler okusun


Symbian ve iOS'da uygulamalara doğrudan ayrılan işlem gücü %90-95 civarlarında iken Android'de bu oran %75-60 arasındadır. Çünkü aradaki farkı Dalvik VM kullanıyor. Bu da performans kaybına yol açıyor. Yani Android'in 1 GHz'de yapabildiğini Symbian ve iOS 700-800 MHz arası hızlarda yapabilirler. Tabi birçok kişi Android cihazlarda bu hızda işlemcileri görünce yüksek donanım yüzünden yanılgı içersine düşüp donanımı yüksek diye Android'in en iyi işletim sistemi olduğunu düşünmeye başladılar. Halbuki bu bağlamda baktığımızda Symbian ve iOS'un Android'den çok daha iyi olduğunu görüyoruz. Daha düşük donanımlarla Android'in yaptıklarını pekala yapabiliyorlar.


not ALINTIDIR(BU FORUMDA BİR MAKALEDEN)


Doğru olabilir, birşey demiyorum. Yalnız bu Nokia'nın düşük özellikli donanım üretip, ileriye ymnelik cihaz çıkartmamasına bahane olmamalı.
Androidci diye bana demiyorsundur umarım. Ben Android ile alakalı tartışmıyorum çünkü. Hatta Nokia Android e değil Meego ya yönelmeli bence.

Düşük özellik olduğu zaman teknik olarak yani, ya yazılım fazla gelişemiyor ya da gelişmiş yazılım olduğu zaman cihaz bunu kaldırmıyor.

Bunun örneğini HTC Desire da gördük. Desire 1Gb Ram li olsaydı 2.3 ü de sorunsuz olarak Sense arabirimi ile birlikte çalıştırırdı.
0
hakanlevent 11.08.2011 19:30:01
Yok size degil genel anlamda yazdım sadece, tabi 1ghz işlemcili 512 ram li bi n8 bende isterim

yanındada android degil megoo olsa yada belle gene idare eder
0
OverClocK1ng 11.08.2011 19:38:25
Esasında Android'den ben de korkuyorum. Linux ne kadar güvenli olsa da Google'ın Android Marketteki uygulamaları biraz fazla serbest bırakması beni korkutuyor.
iOS o konuda çok istikrarlı. İpleri sıkı sıkı elinde tutuyor. Esasında bir akıllı telefon işletim sistemi ne kadar az bilinen bir sistem kullanıyor olursa bence o kadar da daha iyi.

Mesela Meego'da virüs olabileceğine pek tahammül getirmiyorum. Ama Android'de çıkıyor. Bu beni epey korkutuyor. Bir sürü özel bilgilerimizi, telefon numaralarımızı, hatta NFC li cihazlarda kredi kartı bilgilerini bile bu cihazlara giriyoruz. Kim böyle bir cihazının içerisinde virüs olsun ve bilgilerini çalsın ister ki. Çok tehlikeli şeyler esasında. Ben şahsen tırsıyorum.
Sanıyorum şu anda en güvenlisi iOS ile Blackberry OS ve Meego'dur. Symbian'ı bilmiyorum güvenlik durumu ne ama Nokia'nın bir an evvel bu kararsızlığı bırakıp doğru olanı seçip, kendisine yakışacak derecede güçlü bir Amiral Gemisi çıkartıp, tâcını başına takması lazım bence...
0
Dvoynik 11.08.2011 19:48:44
c6-01 cidden hoşuma gidiyor, anna baya iyi diyorlar bakalım alabilirim 0
darkaura 11.08.2011 20:04:33
tastismada arada kaynadi ama overclocking altini cizdigi amiral gemisi olayi cok onemli bir nokta.
amiral gemisi modeller herkezin alabilcegi fiyatlarda olmasa bile firmanin imajini ciddi oranda degistirip tum urunlerinde satis artisi sagliyabiliyor.
en guzel ornegi son 3-4 ayda samsung geldigi durum. 3 ay once cogunluk samsungu ikinci sinif uretici olarak algiliyordu. s2 bir anda tum imajini degistirdi. hatta samsung fanboyu muhabbeti bile basladi. bunu 3 ay once soyleseniz gulerdim.
tersi ornekde lg ye bakiyorum. hala samsungun eskiden tasidigi yaftayi tasiyor. mesela yakindan incelim optimus black modelleri cok guzel. en parlak lcd ekrana sahip. g button gibi yenilikci yonleri var. ayrica cok ince ve hafif. ama bence daha kaliteli oldugu samsung galaxy sl den 100tl daha ucuz. genede satmiyor. cunku lg ismini yukseltcek bir amiral gemisi yok. isin ilgingci iphone4 un teknolojik ustunlugune hep ornek olarak sunulan retina ekran lg nin urunu.

bence nokianinda su anki en buyuk eksiligi bu. ismini yukseltecek amiral gemisinin eksikligi. ilk ciktiginda n8 icin uzerinde islemci daha verimli calistigindan yeterli deniyordu ama amiral gemisi modelden bahsediyorsak sadece isini yapmasi yeterli degil, daha fazlasi olmali, psikolojik olarak ezmeli. fazla olsa ise yaramasada koyabilcegin her seyin en fazlasini koycan. msela s2 icin 1gb ram inin cok bir getirisi yok. hatta htc sensationin 768mb ram i uzerine hic bir sey katmiyor deninebilir. ama 1gb ramin buyuk olmasi s2 yi psikolojik etkide bir adim one tasiyor. sonuc s2 nin satis rekorlari ve samsungun yukselen marka degeri.
+1
Han-X 11.08.2011 20:56:20
quote:

Orijinalden alıntı: darkaura


quote:

Orijinalden alıntı: Han-X

yahu anlamadım ben bu nokia karsıtlarını.
nokia neden düsüste? herifler fiyatları indirdi diyemi? iphone 2000 tl galay sII 1700 tl htc'ler 1500-1300 arasında
nokia n8i c7'yi 1500 tl olarak satsaydı herkez ballandırırdı, heleki basit andorid kullancılarını anlamıyorum güncelleme üstüne güncelleme adam akıllı bir sürüm cıkartamadılar sarj konusuna engel olamıyorlar ama yok nokia bikere fiyatları cekti ya bizim milletimizin kaliteli anlayışı nedir? pahalı olan güzeldir yaa bi gidin arkadaşlar 6600ı 1000 tl ye satarken n95i 1500 tl ye satarken forumda nokiadan baska sayfamı vardı? tv lerde görüyosunuz yabancı forumlarda görüyosunuz sonra yok ios yok android yok bada symbian bu işin efsanesi ve kralıdır emin olun o dandirik sarjı 1 gün giden cihazların fiyatına endeksli fiyatını hak eden bir cihaz yapsın nokia hepsini alt eder.ç özenti olmayın bişeyi kötülerkende fiyatına ve kullanım alanına dikkat edin. tel kapalıyken alarmı calısmaz tam ihtiyacın oldugunda pil bosalmıstır bi arıza cıkar bekle babam bekle yurtdısından parca gelecek yazılım güncellemesiyle düzelecek
ancak paranızla rezil olup ve o rezilliğinizle nokiayı kötülersiniz.


daha sig bir yorum yapilamazdi herhalde...

saydirdiginiz rakip sistemlerin hic birini kullanmamis oldugunuz sadece fiyat uzerinden ve kulakdan dolma bilgilerle yorum yapmanizdan belli.

n8 ilk ciktiginda ne kadardi hatirliyormusunuz. ip4le ayni fiyattan geldi. desire hd ve galaxy s den 100eu daha pahaliydi. o zamanda pahali degerli diye bas ustunde konmadi elestirildi, fiyat kira kira 1000tl oldu hala elestiriliyor.





saydıgım rakip sistemlerin hicbirini kullanmamıs olmakmı?
son 8 yıldır neredeyse türkiyeye giren (mms,wap,edge,3g) vs özellikli cep telefonlarının pda'ların hepsini kullandım, işim gereği hepsinin yazılım, donanım vs tüm bilgilerini biliyorum. Ve halada işim gereği elimdengünde en az 50 farklı model cep telefonu geçiyor bilmem ne demek istediğimi anlatabildimmi.
n8 ilk cıktıgında nokia shoplar 999-1199 tl arasında satıs yaptı o sıralar iphone 4 2400 tl civarındaydı yada htc desire 1500 seviyelerindeydi ama yok nokia illa bir şekilde kötülenecek ya yalan bunların hepsi.
nokianın işlemcisine ve işletim sistemine laf edenler ryangiggs arkadasımızın yazdıgı yazıyı dikkatlice okusun!
Burada konu baslıgı sizce Nokia'nın gidisatı nasıl? yada Meego vs Anna tutarmı değil daha burada neyin tartısıldıgını bilmeden balıklama atlıyorsunuz ben daha ne diyeyimki?
0
Al PaC 11.08.2011 20:58:29
@darkaura

Piyasaya ilk çift çekirdekli tegra2 li cihazı sundular niye olmadı peki? Demek ki beceremedikleri bir şeyler var. 1gb ram Sgs2 ye belki birşey katmıyor ama performans açısından yapılan optimizasyon harika bir kullanıcı deneyimi sunuyor. Psikoloji işleri bence geçti. Psikolojisiyle olaya yaklaşanlar da zaten duruma tam anlamıyla vakıf olamayanlar. Artık herkes internetten okuyup bilgi ediniyor, inceleme videolarına bakıyor, karşılaştırmalı testlere bakıyor vs vs. MeeGo o donanımla o kadar akıcı olabiliyorsa işin arkasında daha önemli şeyler var demektir. Nispeten Sgs2 ile benzer donanımlı Sensation takılmalı bir arayüz ve optimizasyon sorunları çekiyorsa, Sgs2 gibi bir internet deneyimi sunamıyorsa, işin arkasında yine o benzer önemli şeyler var demektir. Cihazlar akıcı çalıştıktan sonra çift çekirdekliymiş, 4 çekirdekliymiş, 1gb rami varmış bunlar hikaye. Dünya düzenin yarattığı tüketim çılgınlığının insanları tüketime yöneltmek için yüksek donanım kullanarak gözlerini boyama çabaları. PC dünyasından bir çok örneği var. 9 nolu versiyonundan sonra hiçbir faydasını göremediğimiz, yerinde sayan, bir Directx muhabbeti var. Ama ne oluyor sürekli güncel versiyonları çıkıyor pc deki donanımları daha çok yoruyor, düşük performans sergilemesini sağlıyor. Bununla beraber adam akıllı oyun da çıkmıyor. Sonuç hiç bir artısı yok. Hepsini geçtik görsel anlamda da bir şey kattığı yok. Ne oluyor, insanları daha ve daha çok para harcayarak gereksiz yere donanımlarını yükseltmeye teşvik ediyorlar. "Psikolojik" olarak insanların buna inanmasını sağlıyorlar.
0
darkaura 11.08.2011 21:34:50
@Al PaC,
olaya tamamen farkli tarafdan yaklasiyorsun. ben s2nin neden basarili oldugu uzerinde durmurum. yada sadece yuksek islemcinin her seyin uzerinde oldugunuda soyelemiyorum. ben amiral modelin her ozelligi ile rakiplerine ustun olmasi gerektigini ve bu psikolojik etki ile marka ismini yucelteginin altini ciziyorum. samsung telefonlar hakkinda bir 3 ay oncesinin yorumlarina bide simdiki yorumlara bak. aradaki fark kokunc. amiral gemisinin etkiside bu iste.

yeni gelecek n9 altyapi olarak istedigi kadar ustun olsun. sen ben disinda kac kisi burda cihazlarin tum yonlerini tartisiyor. ortalama bir kullancii kagit uzerindeki sayisal degerlerjne, bir kac yoruma ve fiyata bakacak. samsung bu gercegi bildigi icin s2yi daha cikarmadan revize etti. ilk 1ghz cift cekirdek tegra ile gelecekti, rakipleri 1.2ghz ile gelince daha urunu piyasaya surmeden 1.2gzh yapti. 1ghz de ayni isi fazlasiyla gorurdu. ama rakiplerinden ustun bir urun olmazdi. ben her urunde gereksiz ram islemci olsun demiyorum. amiral gemisinin gorevi baskadir en guclu olmak zorundadir diyorum.

amiral gemisi ismi bile rastlanti degil. savas gemilerinden geliyor. dunya savaslarinda uluslar en buyuk savas gemisi yapma yarisina girdiler. amac en buyuk en guclu gemiye sahip olarak ulusun ozguvenini artirmakdi. yoksa daha kucuk ucuz gemilerlede savunma ihtiyaci karsilanabilirdi. keza savas cikincada bu gemilerin batirilmasinin yaratacagi pskolojik etkiden korkakarak bu gemileri limanlara hapsettiler. 1.dunya savasinda tum alman filosu nerdiyse hic limandan ayrilmadi. ayni sekilde 2inci dunya savasindada japonlar dunyanin en buyuk iki savas gemisinden biri olan musashiyi kaybettikden sonra, savasin son anina kadar kardesi yamatoyu limandan disari cikarmadir. cunku onemli amiral gemisinin fiziksel gucu degil, psikolojik etkisidir.
0
Al PaC 11.08.2011 22:42:52
Olay 2 boyutlu evet. Bunun yanında bilinçlenme arttıkça psikoloji kısmının azalacağına inanıyorum. İnsanlar objeleri de kişiselleştirmeyi, insanlaştırmayı ve onlara çeşitli lakaplar, semboller uydurmayı sevdiği için farklı alanlarda olsa bile bu terimler birbirini etkiliyor. Sen de haklısın. 0
Kelâg 12.08.2011 01:28:10
Beyler Samsung Galaxy Gio ve Nokia C6-01 arasında kaldım. Siz hangisini önerirsiniz? Sebepleriyle birlikte söylerseniz çok sevinirim. 0
Han-X 12.08.2011 01:51:37
quote:

Orijinalden alıntı: The Swamplord

Beyler Samsung Galaxy Gio ve Nokia C6-01 arasında kaldım. Siz hangisini önerirsiniz? Sebepleriyle birlikte söylerseniz çok sevinirim.


glaxy gio'yu kullanma fırsatım oldu aynen c6-01'ide fakat bana c6 daha fazla gücen verdiki suda var emin ol sarjı daha fazla gidio bnm icin en önemli etkenlerden birisi cep bilgisayarının seni yarı yolda bırakmamasıdır :(
0
Kelâg 12.08.2011 02:15:48
quote:

Orijinalden alıntı: Han-X


quote:

Orijinalden alıntı: The Swamplord

Beyler Samsung Galaxy Gio ve Nokia C6-01 arasında kaldım. Siz hangisini önerirsiniz? Sebepleriyle birlikte söylerseniz çok sevinirim.


glaxy gio'yu kullanma fırsatım oldu aynen c6-01'ide fakat bana c6 daha fazla gücen verdiki suda var emin ol sarjı daha fazla gidio bnm icin en önemli etkenlerden birisi cep bilgisayarının seni yarı yolda bırakmamasıdır :(


Anladım hocam, zaten inceleme videolarını falan izlediğimde Nokia daha iyi gibi geldi, yorumlar da gayet iyi. C6 daha ağır basıyor şu an. Birkaç gün içerisinde tam bir karar verip alacağım inşallah.
0
darkaura 12.08.2011 02:46:23
quote:

Orijinalden alıntı: The Swamplord

Beyler Samsung Galaxy Gio ve Nokia C6-01 arasında kaldım. Siz hangisini önerirsiniz? Sebepleriyle birlikte söylerseniz çok sevinirim.


o ekran cozunurlugu varken gio alinmaz. ayrica islemcisinin 800mhz olmasi aldatmasin. arm11 eski nesil. ayni frekansda cortex a8 lerin %60i civari performans veriyor.

c06-01 saglam fiyat kirmis. %30 falan. bu ozelliklere guzel fiyat.

ama karar vermeden once mutlaka huawei x5'ide yakindan inceleyin derim. 3.8inch 800x480 ekran, 800mhz cortex a8 islemci, 512mb ram.
bu fiyatlara alinabilcek en iyi android telefon.

http://www.donanimhaber.com/cep-telefonlari/haberleri/Huawei-iDEOS-X5-Fiyat--Performans-Krali-video-inceleme.htm
0
Kelâg 12.08.2011 10:58:09
quote:

Orijinalden alıntı: darkaura


quote:

Orijinalden alıntı: The Swamplord

Beyler Samsung Galaxy Gio ve Nokia C6-01 arasında kaldım. Siz hangisini önerirsiniz? Sebepleriyle birlikte söylerseniz çok sevinirim.


o ekran cozunurlugu varken gio alinmaz. ayrica islemcisinin 800mhz olmasi aldatmasin. arm11 eski nesil. ayni frekansda cortex a8 lerin %60i civari performans veriyor.

c06-01 saglam fiyat kirmis. %30 falan. bu ozelliklere guzel fiyat.

ama karar vermeden once mutlaka huawei x5'ide yakindan inceleyin derim. 3.8inch 800x480 ekran, 800mhz cortex a8 islemci, 512mb ram.
bu fiyatlara alinabilcek en iyi android telefon.

http://www.donanimhaber.com/cep-telefonlari/haberleri/Huawei-iDEOS-X5-Fiyat--Performans-Krali-video-inceleme.htm


Sağolun hocam yorumunuz için. C6'da karar kılacak gibiyim.
0
OverClocK1ng 12.08.2011 19:39:43
Ben darkaura ya sonuna kadar katılıyorum. Zaten benim demek istediğim Amiral Gemisi diye sürekli vurguladığım da oydu.
Prestij olayı.

Nasıl AMD ile nVidia aralarında kapışıp, çok fazla satılmayacak olsa da en hızlı ekran kartı benim deyip firmanın prestijini en üst seviyede tutmak amaçlı en hızlı kartı yapmaya çalışıyorlar.
Nokia'nın N8 680Mhz tek çekirdek 256Ram li cihaz olayı da benim gözümde aynı.
N8 Nokia'nın en klas telefonu diyebiliriz hatta belki de öyledir. Ama özellikleri klas falan değil.

Bugün kime istersen sorduğunda Akıllı telefonlarda en güçlüsü şu an Samsung der. Çünkü Galaxy S2 hepsinden güçlü. En prestijli telefon. Samsung'un da karizmasını Full'luyor.

Ama Nokia, N8 e bakarsak Galaxy S2 nin karşısında "ACINACAK HALDE" Nasıl 6990 ile GTX590 ı karşılaştırıyoruz Nokia'nın en güçlü cihazı, Samsung'un yarısı olamıyor.
Gidin Benchmark testlerine bakın.

Demek istediğim buydu. Nokia "Adına Yakışır" bir cihaz üretsin...
+1
DH Misafiri 20.08.2011 17:07:42
quote:

Orijinalden alıntı: ryangiggs

işletim sistemleri,işlemci hızları ve ramler üzerine bir yazı...
quote:

Nokianın Symbian^3lü son cihazlarında 680 MHz ARMv6 işlemciler kullanması üzerine mobil cihazlardaki işlemci hızları hakkında herkes birşeyler konuştu ve kafa karıştırdı. İsterseniz şimdi mobil bir cihazdaki işlemci hızının aslında ne anlama geldiğini ve ne anlama gelmediğini hep birlikte görelim. ****.com - 1ghz android mi(SAMSUNG GALAXY S)- 680 mhz symbian^3(N8) mü hızlı..buyrun görün.. Öncelikle ilk yanlışı masaya yatıralım: İşlemcinin saat hızı (MHz birimindeki değer) işlemcinin işlem gücünü gösterir İşlemcinin saat hızı, işlemcinin saniyedeki veri işleme gücü hakkında bilgi edinmemizi sağlayan bir kaç faktörden biri olmasına rağmen kesinlikle tek faktör değildir. İşlemcinin işlem gücünü belirleyen diğer faktörleri kısaca: işlemcinin belleğe erişim hızı işlemcinin kaç ayrı çekirdeği olduğu her çekirdekte kaç ayrı iş hattı (pipeline) olduğu her iş hattının kaç kademeden (stage) oluştuğu bu kademelerin sırayla (in-order) veya sırasız (out-of-order) çalışıp çalışmadığı şeklinde özetleyebiliriz (Bkz Not: 1 ve 2). Yani bir diğer deyişle işlemcinin MHz cinsinden saat hızı, işlemcinin gücü hakkında salt olarak bize hiç bir sağlıklı fikir veremez. Bu yüzdendir ki 600 MHz saat hızında çalışan ARMv7 komut setli bir Cortex A8 işlemci, yine 600 MHz saat hızında çalışan ARMv6 komut setli bir ARM 11 işlemciden çok daha güçlü ve hızlıdır. Ayrıca bunlar işin sadece donanımsal yönüdür, haliyle bir de yazılımsal yönü vardır. S: İşlemcinin gücünü yazılım nasıl etkiler? C: Çok güçlü bir arabayı dandik bir şöförün kullanımı hız açısından nasıl etkilerse o şekilde etkiler Şimdi örnek vermeyi bırakıp gerçeğe dönecek olursak mobil işletim sistemlerinin işlemciyi nasıl kullandığına bakmamız gerekir. Ön bilgi: İşlemciyi hemen hemen hiç bir uygulama doğrudan kullanamaz çünkü işlemcinin dilinden (Assembly - makine dili) konuşamazlar, bu yüzden ihtiyaçları olan işlemleri işlemcinin dilinden konuşmayı bilen işletim sistemine iletirler. Uygulamalar işletim sistemi ile doğrudan iletişebiliyor ve işletim sisteminin bir parçası gibi davranabiliyorsa doğal (native) uygulama olurlar ve Symbian ile iOS işletim sistemleri uygulamaların doğal halde çalışmasına olanak sunar. Fakat Android işletim sistemi adına Dalvik VM denilen ve doğal olamayan uygulamalarının söylediklerini işletim sisteminin anlayacağı dile çeviren ek bir doğal uygulama (Sanal Makine - Virtual Machine) kullanıyor çünkü (Android NDK ile geliştirilmemiş) Android uygulamaları doğal modda çalışamıyor. Peki bu bizim için ne anlama geliyor? Symbian ile iOS uygulamaları işlemcinin gücünün yaklaşık %95 ile %90ı arasındaki bir miktarı doğrudan kullanabilirken, Androidde bu oran (araya tercümanlık için giren Dalvik VMin işlemci gücünden pay alması yüzünden) %75 ile %60 arasına kadar düşebiliyor. Yani bir diğer deyişle bir uygulama Symbian ile iOS işletim sistemlerinde 900 MHz hız ile çalışabilmek için diyelim ki 1000 MHz işlemciye ihtiyaç duyuyorsa, Android işletim sisteminde 900 MHz hız ile çalışabilmek için 1200 ~ 1500 MHz arasında bir işlemciye ihtiyaç duyuyor, çünkü aradaki farkı Dalvik VM kullanıyor. Umarım şimdi modern Android cihazlarda neden en az 1 GHz işlemci kullanıldığını daha iyi anlıyorsunuzdur, çünkü ancak bu şekilde işlemcinin uygulamalardaki etkin saat hızı 750 ~ 600 MHz civarında olabiliyor. (Bkz Not: 3) ----- İşlemcinin gücünden ne kadar faydalanıldığı konusunda araya giren bir diğer faktör ise işletim sisteminde donanımsal hızlandırmanın (hardware acceleration) kullanılıp kullanılmadığıdır. Symbian^3 ve ilerisi ile iOS işletim sisteminin kullanıcıya görünen grafiksel arayüzünü (GUI) merkezi görsel işlemci (GPU) ile oluşturup merkezi işlemciyi (CPU) kullanmaz. Fakat Android henüz donanımsal hızlandırma desteklemediği için GUI CPU tarafından oluşturulur, GPU kullanılmaz. Bu da toplam performansta bir düşüşe sebep olur çünkü toplam işlemci gücünden uygulamalara ayrılabilen miktar yaklaşık %10 - %20 arasında azalmaktadır. Yukarıda söylediklerimi biraz daha kolay anlaşılabilir bir dille ifade etmem gerekirse: - Nokia N8, Symbian^3 işletim sistemi kullandığı için (orjinalinde 800 MHz olduğu halde pil ömründen tasarruf edebilmek için saat hızı düşürülmüş) 680 MHzlik ARMv6 komut setli CPUsunun yanı sıra 300 MHzlik GPUsunu (Broadcom BCM2727) de kullanır, böylece toplam işlemci saat hızı 980 MHze çıkar, uygulamalara doğrudan ayrılabilen CPU saat hızı ise 612 ~ 646 MHz arasındadır. - Apple iPhone 4, iOS işletim sistemi kullandığı için (orjinalinde 1000 MHz olduğu halde pil ömründen tasarruf edebilmek için saat hızı düşürülmüş) ARMv7 komut setli 720 MHzlik CPUsuna ek olarak 200 MHzlik GPUsunu (PowerVR SGX535) de kullanır, toplam işlemci saat hızı 920 MHze çıkar, uygulamalara doğrudan ayrılabilen CPU saat hızı ise 648 ~ 684 MHz arasındadır. - Samsung Galaxy S, Android işletim sistemi kullandığı için ARMv7 komut setli 1000 MHzlik CPUsunun yanı sıra 200 MHzlik GPUsunu (PowerVR SGX540) kullanamaz, toplam işlemci saat hızı 1000 MHzde kalır ve uygulamalara doğrudan ayrılabilen CPU saat hızı 480 ~ 675 MHz arasındadır. Gördüğünüz üzere işlemcisinin saat hızı düşük diye yerden yere vurulan Nokia N8/E7/C7/C6-01 aslında diğer rakiplerinden daha güçsüz değildir, içlerindeki şu an piyasadaki en güçlü GPU kullanıldığı için mevzubahis uygulamanın GPUyu ne kadar kullandığına bağlı olarak rakiplerinden çok daha hızlı da olabilir. (Bkz Not: 3) ----- Son olarak bir bilgi daha: Yukarıda işlemcinin belleğe erişim hızının toplam işlemci gücünü etkileyen bir faktör olduğundan bahsetmiştim. iPhone 4 ve Galaxy Ste kullanılan PowerVR SGX GPUlar kendi içlerinde RAM barındırmadığı için sistemin RAMini kullanırlar ve sistemin RAMine tek RAM kontrolcüsü olduğu için aynı anda hem CPU hem de GPU erişemez, birbirlerini beklemek zorunda kalırlar ve bu saniyede yapılabilen işlem sayısını düşürür. Fakat şimdiye dek duyrulmuş Symbian^3 cihazlarda kullanılan Broadcom BCM2727 GPU içerisinde 32 MB RAM ve haliyle bir de kendine ait RAM kontrolcüsü barındırdığından sistemin RAMini pek kullanmaz, kullansa bile ayrı RAM kontrolcüleri ile belleğe eriştiklerinden hem CPU hem de GPU aynı anda RAMlerine erişir ve birbirlerini beklemek zorunda kalmazlar ve saniyede yapılabilen işlem sayısında bir düşüş yaşanmaz


verdiğin bilgiler güzel... güzel araştırma yapmışsın ama gelde bunu millete anlat herkes android diye almış başını gidiyor ...
0
darkaura 21.08.2011 07:06:25
quote:

Orijinalden alıntı: DH Misafiri

quote:

Orijinalden alıntı: ryangiggs

işletim sistemleri,işlemci hızları ve ramler üzerine bir yazı...
quote:

Nokianın Symbian^3lü son cihazlarında 680 MHz ARMv6 işlemciler kullanması üzerine mobil cihazlardaki işlemci hızları hakkında herkes birşeyler konuştu ve kafa karıştırdı. İsterseniz şimdi mobil bir cihazdaki işlemci hızının aslında ne anlama geldiğini ve ne anlama gelmediğini hep birlikte görelim. ****.com - 1ghz android mi(SAMSUNG GALAXY S)- 680 mhz symbian^3(N8) mü hızlı..buyrun görün.. Öncelikle ilk yanlışı masaya yatıralım: İşlemcinin saat hızı (MHz birimindeki değer) işlemcinin işlem gücünü gösterir İşlemcinin saat hızı, işlemcinin saniyedeki veri işleme gücü hakkında bilgi edinmemizi sağlayan bir kaç faktörden biri olmasına rağmen kesinlikle tek faktör değildir. İşlemcinin işlem gücünü belirleyen diğer faktörleri kısaca: işlemcinin belleğe erişim hızı işlemcinin kaç ayrı çekirdeği olduğu her çekirdekte kaç ayrı iş hattı (pipeline) olduğu her iş hattının kaç kademeden (stage) oluştuğu bu kademelerin sırayla (in-order) veya sırasız (out-of-order) çalışıp çalışmadığı şeklinde özetleyebiliriz (Bkz Not: 1 ve 2). Yani bir diğer deyişle işlemcinin MHz cinsinden saat hızı, işlemcinin gücü hakkında salt olarak bize hiç bir sağlıklı fikir veremez. Bu yüzdendir ki 600 MHz saat hızında çalışan ARMv7 komut setli bir Cortex A8 işlemci, yine 600 MHz saat hızında çalışan ARMv6 komut setli bir ARM 11 işlemciden çok daha güçlü ve hızlıdır. Ayrıca bunlar işin sadece donanımsal yönüdür, haliyle bir de yazılımsal yönü vardır. S: İşlemcinin gücünü yazılım nasıl etkiler? C: Çok güçlü bir arabayı dandik bir şöförün kullanımı hız açısından nasıl etkilerse o şekilde etkiler Şimdi örnek vermeyi bırakıp gerçeğe dönecek olursak mobil işletim sistemlerinin işlemciyi nasıl kullandığına bakmamız gerekir. Ön bilgi: İşlemciyi hemen hemen hiç bir uygulama doğrudan kullanamaz çünkü işlemcinin dilinden (Assembly - makine dili) konuşamazlar, bu yüzden ihtiyaçları olan işlemleri işlemcinin dilinden konuşmayı bilen işletim sistemine iletirler. Uygulamalar işletim sistemi ile doğrudan iletişebiliyor ve işletim sisteminin bir parçası gibi davranabiliyorsa doğal (native) uygulama olurlar ve Symbian ile iOS işletim sistemleri uygulamaların doğal halde çalışmasına olanak sunar. Fakat Android işletim sistemi adına Dalvik VM denilen ve doğal olamayan uygulamalarının söylediklerini işletim sisteminin anlayacağı dile çeviren ek bir doğal uygulama (Sanal Makine - Virtual Machine) kullanıyor çünkü (Android NDK ile geliştirilmemiş) Android uygulamaları doğal modda çalışamıyor. Peki bu bizim için ne anlama geliyor? Symbian ile iOS uygulamaları işlemcinin gücünün yaklaşık %95 ile %90ı arasındaki bir miktarı doğrudan kullanabilirken, Androidde bu oran (araya tercümanlık için giren Dalvik VMin işlemci gücünden pay alması yüzünden) %75 ile %60 arasına kadar düşebiliyor. Yani bir diğer deyişle bir uygulama Symbian ile iOS işletim sistemlerinde 900 MHz hız ile çalışabilmek için diyelim ki 1000 MHz işlemciye ihtiyaç duyuyorsa, Android işletim sisteminde 900 MHz hız ile çalışabilmek için 1200 ~ 1500 MHz arasında bir işlemciye ihtiyaç duyuyor, çünkü aradaki farkı Dalvik VM kullanıyor. Umarım şimdi modern Android cihazlarda neden en az 1 GHz işlemci kullanıldığını daha iyi anlıyorsunuzdur, çünkü ancak bu şekilde işlemcinin uygulamalardaki etkin saat hızı 750 ~ 600 MHz civarında olabiliyor. (Bkz Not: 3) ----- İşlemcinin gücünden ne kadar faydalanıldığı konusunda araya giren bir diğer faktör ise işletim sisteminde donanımsal hızlandırmanın (hardware acceleration) kullanılıp kullanılmadığıdır. Symbian^3 ve ilerisi ile iOS işletim sisteminin kullanıcıya görünen grafiksel arayüzünü (GUI) merkezi görsel işlemci (GPU) ile oluşturup merkezi işlemciyi (CPU) kullanmaz. Fakat Android henüz donanımsal hızlandırma desteklemediği için GUI CPU tarafından oluşturulur, GPU kullanılmaz. Bu da toplam performansta bir düşüşe sebep olur çünkü toplam işlemci gücünden uygulamalara ayrılabilen miktar yaklaşık %10 - %20 arasında azalmaktadır. Yukarıda söylediklerimi biraz daha kolay anlaşılabilir bir dille ifade etmem gerekirse: - Nokia N8, Symbian^3 işletim sistemi kullandığı için (orjinalinde 800 MHz olduğu halde pil ömründen tasarruf edebilmek için saat hızı düşürülmüş) 680 MHzlik ARMv6 komut setli CPUsunun yanı sıra 300 MHzlik GPUsunu (Broadcom BCM2727) de kullanır, böylece toplam işlemci saat hızı 980 MHze çıkar, uygulamalara doğrudan ayrılabilen CPU saat hızı ise 612 ~ 646 MHz arasındadır. - Apple iPhone 4, iOS işletim sistemi kullandığı için (orjinalinde 1000 MHz olduğu halde pil ömründen tasarruf edebilmek için saat hızı düşürülmüş) ARMv7 komut setli 720 MHzlik CPUsuna ek olarak 200 MHzlik GPUsunu (PowerVR SGX535) de kullanır, toplam işlemci saat hızı 920 MHze çıkar, uygulamalara doğrudan ayrılabilen CPU saat hızı ise 648 ~ 684 MHz arasındadır. - Samsung Galaxy S, Android işletim sistemi kullandığı için ARMv7 komut setli 1000 MHzlik CPUsunun yanı sıra 200 MHzlik GPUsunu (PowerVR SGX540) kullanamaz, toplam işlemci saat hızı 1000 MHzde kalır ve uygulamalara doğrudan ayrılabilen CPU saat hızı 480 ~ 675 MHz arasındadır. Gördüğünüz üzere işlemcisinin saat hızı düşük diye yerden yere vurulan Nokia N8/E7/C7/C6-01 aslında diğer rakiplerinden daha güçsüz değildir, içlerindeki şu an piyasadaki en güçlü GPU kullanıldığı için mevzubahis uygulamanın GPUyu ne kadar kullandığına bağlı olarak rakiplerinden çok daha hızlı da olabilir. (Bkz Not: 3) ----- Son olarak bir bilgi daha: Yukarıda işlemcinin belleğe erişim hızının toplam işlemci gücünü etkileyen bir faktör olduğundan bahsetmiştim. iPhone 4 ve Galaxy Ste kullanılan PowerVR SGX GPUlar kendi içlerinde RAM barındırmadığı için sistemin RAMini kullanırlar ve sistemin RAMine tek RAM kontrolcüsü olduğu için aynı anda hem CPU hem de GPU erişemez, birbirlerini beklemek zorunda kalırlar ve bu saniyede yapılabilen işlem sayısını düşürür. Fakat şimdiye dek duyrulmuş Symbian^3 cihazlarda kullanılan Broadcom BCM2727 GPU içerisinde 32 MB RAM ve haliyle bir de kendine ait RAM kontrolcüsü barındırdığından sistemin RAMini pek kullanmaz, kullansa bile ayrı RAM kontrolcüleri ile belleğe eriştiklerinden hem CPU hem de GPU aynı anda RAMlerine erişir ve birbirlerini beklemek zorunda kalmazlar ve saniyede yapılabilen işlem sayısında bir düşüş yaşanmaz


verdiğin bilgiler güzel... güzel araştırma yapmışsın ama gelde bunu millete anlat herkes android diye almış başını gidiyor ...


teknik dille daha iyi yalan soylenen baska bir yazi daha bilmiyorum. yazi pek yerde dogru seyleri belirtmis aslinda. ama en guzel yalan dogrularla soyleniryor ne yazikki.

n8 ilk ciktiginda bu yazi uzerine cok tartistim. hatta bunu gecebekcisiyle bizzat tartistim. bu yazinin ilk versiyonunda arm11 ile cortex a8 in mhz basina guc farklarindan bahsedilmiyordu. bu konuda kendisini cok elestirmistim. anlasilan yaziya sonradan bu noktalarda eklenmis.

neyse evelsi gun avm de ilk defa e7 gorunce merakdan iceleyesim geldi. daha once ayni donanimli n8i detayli derinine kullanmistim. yavas oldugunu biliyordum ama bu sefer nedense daha bir takoz geldi. muhtemelen artik androidlerin hizina iyice alistigim icin. sanki elimi tahtaya surtuyormusumda hareket olmuyormus gibi. tabirler biraz kaba oldu ama o sirada hissettiklerim aynen bu sekildeydi.

ne kadar teknik bilgilerle allayip pullasanizda gercek sonuc sahada kullanimda gorulur ve ne n8 nede e7 bu konuda gecer not almakdan cok uzakdalar. hele internette agir sayfalarda dolasmasi tam eziyet ki bana sorarsaniz bir akilli telefonun gercek amaci budur. internetteden bilgiye hizli mobil ulasim.

yani yazi pek cok noktada hakli olsada, hakli oldugu noktalarin pekde buyuk fark yaratmadigi kullanimda kendini gosteriyor.
0
WindowsPhone 21.08.2011 07:31:20
quote:

Orijinalden alıntı: Al PaC

Olay 2 boyutlu evet. Bunun yanında bilinçlenme arttıkça psikoloji kısmının azalacağına inanıyorum. İnsanlar objeleri de kişiselleştirmeyi, insanlaştırmayı ve onlara çeşitli lakaplar, semboller uydurmayı sevdiği için farklı alanlarda olsa bile bu terimler birbirini etkiliyor. Sen de haklısın.


insanlar yaşadıkları sürece kullandıkları eşyaları kişiselleştirmeye devam edecekler.
0
Durum Üyeyim Üye Değilim
E-Posta
Mesaj

Güvenlik Kodu Güvenlik kodu   Güvenlik kodunu göremiyorsan buraya tıkla