TTNET
HAFTANIN
TTNET DESTEK
HİZMET ÖZETİ
- 25267 TTNET Kullanıcısına hizmet verildi.
Casper Logitech
Facebook ile Bağlan Kaydol

Kullanıcı Adı

Şifre

Beni Hatırla Şifremi Unuttum
LG Mobile'ın dört çekirdekli yeni amiral gemisi Optimus G görüntülendi Evernote Business yayına başlıyor HABERE ATLA YORUMLARI GÖR (62) YORUM YAZ

tarafından 25 Ağustos 2012, Cumartesi 23:41 tarihinde yazıldı Donanımhaber TR

Aya ilk ayak basan insan Neil Armstrong, hayatını kaybetti
Günlük Haber Ekrem71
62

1969 yılında Apollo 11 uzay aracıyla aya başarıyla iniş yaptıktan sonra aya ayak basan ilk insan ünvanını elde eden Neil Armstrong, 82 yaşında hayata veda etti.

Hafızalara kazınan "Bir insan için küçük bir adım ancak insanlık için büyük bir adım" sözünü söyleyen kişi olan Armstrong'un kalbe bağlı rahatsızlıklardan dolayı hayatını kaybettiği açıklandı. 
 
O dönem SSCB ile ABD arasındaki mücadelenin en çok hissedildiği yerlerden birisi olan uzaya çıkma yarışında Armstrong bir ilki başararak ülkesine de büyük bir gurur yaşatmıştı. Son dönemlerde aya iniş görevinin bir senaryo olduğu iddiaları sıkça gündeme gelmekteydi. 

Apollo 11, Armstrong'un son görevi olmuştu. Sonraki yıl NASA'da danışman olarak göreve başlayan Armstrong, 1999 yılında evlenmiş ve Cincinnati'de gözlerden uzak yaşamaya başlamıştı.

Kısa süre önce NASA'nın yeterince teknoloji geliştiremediği konusundaki eleştirileri de gündeme oturmuştu.
 
Bu haberin bağlantısı
URL
Yorumlar eskiden yeniye doğru listelenmektedir. Sıralamayı değiştirmek için sağdaki menüyü kullanabilirsiniz.
RoNNeZ 06.12.2013 23:03:31
haha adamlar 2mp kamera ile dalga geçmiş sen onu oraya nasıl gönderdiklerini nasıl açıklayacaksın ?
kule_genclik 06.12.2013 19:42:17
quote:

Orijinalden alıntı: DH Misafiri

https://www.youtube.com/watch?v=H8ZzFemBUJQ&feature=player_embedded#!

Televizyonun diktatör dediğine diktatör, terörist dediğine terörist, hain dediğine hain, şehit dediğine şehit, şerefsiz dediğine şerefsiz, kahraman dediğine kahraman diyen uydu alıcıları sizi..


Spikerin dudak uçlarında yaşayan; okumaktan, sorgulamaktan, araştırmaktan nefret eden üniversite mezunları sizi.. Hiç okumayın, sorgulamayın, araştırmayın, ...

Bu cideo gercekten ilgincmis golgelerin farkli olmasi konusu falan cidden tartisilir
DH Misafiri 06.12.2013 16:10:18
bence siz çok fazla uzatmışsınız neyse nedir işin inciğini cıncığını çıkarmayın gerisi hikaye boşverin işte ne yazıyosa oydur (adama ALLAH rahmet eylesin.)he bu arada adam türk mü sanırım türk değil nereli bilen varmı..?
Fatih.k.87 31.08.2012 21:46:45
Toprağı bol olsun
Atakan52 31.08.2012 21:09:05
bi 50 sene daha yaşasaydı marsa da giderdi iyi adamdı
CR7_35 31.08.2012 19:16:02
Toprağı bol olsun ismini daha yeni duyuyorum.
DH Misafiri 31.08.2012 17:19:31
https://www.youtube.com/watch?v=H8ZzFemBUJQ&feature=player_embedded#!

Televizyonun diktatör dediğine diktatör, terörist dediğine terörist, hain dediğine hain, şehit dediğine şehit, şerefsiz dediğine şerefsiz, kahraman dediğine kahraman diyen uydu alıcıları sizi..


Spikerin dudak uçlarında yaşayan; okumaktan, sorgulamaktan, araştırmaktan nefret eden üniversite mezunları sizi.. Hiç okumayın, sorgulamayın, araştırmayın, ...
THE SUBTİTLE 28.08.2012 16:42:27
quote:

Orijinalden alıntı: DH Misafiri

Aya falan ayak bastuğı yalanda Allah Rahmet eylesin
http://radyodinlet.net/slow-turk/

2000 li yılların ortasında idi bir Alman dergisinde buna benzer bir yazı kaleme alınmıştı,yazar (dünya buna inandırıldı) başlığı ile film setlerinden,kapalı stüdyo hilelerine kadar bir çok örneklerle insanları kandırdılar diyordu.Yazar Rus makamları ile görüşmeler yaptığın ancak Amerika'nın aya bayrak diktiği noktasında Rusların bu dikili bayrağı göremediklerini falan vs yazıyordu uzun uzun.
turkishwarzone 28.08.2012 11:58:18
gunumuızde marsa gıtmek daha popıler oldu..
DH Misafiri 27.08.2012 23:57:31
Aya falan ayak bastuğı yalanda Allah Rahmet eylesin http://radyodinlet.net/slow-turk/
Zeith 27.08.2012 21:36:11
Uzuldum ya. Ilk okulda bu adamın hayaliyle yasardim yemin ederim :(
mega_man 27.08.2012 20:54:01
Aya gidildiği bir gerçektir ama ayda neler olduğu konusunda anlatılanlar gerçek olmayabilir kanısındayım
THE SUBTİTLE 27.08.2012 17:30:51
quote:

Orijinalden alıntı: DH Misafiri

peki bu adam gitti aya neden ondan sonra kimse gidemedi acaba burası baya ilginç

Aslında bilinmeyenleri pek çok,Nasa ayda hayat yok ibaresi ile ay dosyasını rafa kaldırdığını açıklamıştı.
darkaura 27.08.2012 14:04:53
quote:

Orijinalden alıntı: DH Misafiri

aydan geri donus konusunda verilen ilkokul duzeyindeki cevap tatmin edici degildi.. Sizin cevaplariniz daha mantikli daha ikna edici, mumkunse aydan nasil geri donduklerini aciklarmisiniz ? Ayda dunyadakinin 6da biri de olsa bir yercekimi var sonucta devasa kutleli arac icin bir firlatma enerjisi gerekecek, yanlismiyim ? Ayrica atmosferden cikarken yasanan surtunme dolayisiyla isi v.s. zorluklar atmosfere girerken de yasanmayacak mi ? Atmosfere girdi diyelim, direk serbest dusme hareketi mi gosterecek ? oyle olursa yere cakilmasi lazim..


akademik seviyede aciklasam sanki anlamak istemeyenler anlayacak. hos akademik seyide olsak boyle sacma seyleri en bastan tartisiyor olmazdik.

neyse bu is lafla olmaz. en iyisi gorselle aciklama:



llrv - lunar lander research vehicle: ay inis modulunu gelistirilmesinde ve egitiminde kullanilan arac. aya inis yapan modulle ayni sistem. tek farki roket motoru yerine jet motoru kullanmasi ama sistem ayni sistem. aya inisde kalkisda bu sistemle gerceklestirildi. ayin yercekimi az oldugu ve modulun agirligi fazla olmadigi (kalkis kismi sadece 4,5ton) icin cok fazla yakit tasimasi gerekmiyordu. ayrica donus araci komuta modulu ayin alcak yorungesinde sadece 118km yukarda bekliyordu. yani ay modulunun sadece komuta modulune yukselcek kadar kalkis yapmasi yeterliydi.

aslinda ay modulunun agirligi, motor gucu, motorun calisma suresi, tum bilgileri hepsi internette var. cikacagi yukseklikle ayin yercekimi ivmeside belli. ne kadar yakit tuketilecegi lise fizigiyle olmasa bile bir iki basit integralle hesaplanabilir.
emrahrasa 27.08.2012 14:02:38
Diğer bir Armstrong üstadın dediği gibi: "What a wonderful world"...
JxStyle 27.08.2012 13:22:23
Ben o bayrak olayını görünce gitmediklerini düşündüm gerçekten bir tezgah varmı acaba ?
AndryTR 27.08.2012 11:22:45
quote:

Orijinalden alıntı: DH Misafiri

Aya gidildigine inanan arkadaslar, bu adam aydan buraya nasil geldi ? ayda da firlatma istasyonu mu kurdular ?

Daha guncel bir soru soracam 2.5 milyar dolarlık Curiosity neden 2 MP kamera kullanıyor? Daha iyi bir kamera icin odenek mi bulamadilar ? ..

Her gordugunuze inanmayin biraz kafanizi calistirin. Beyin bedava..

Merhabalar

Sorunuzun yanıtı bir kaç gün önce farklı bir haber sitesinde yayınlandı. Hâlâ merak ediyorsanız ya da merak eden başkaları da varsa (fikir vermesi açısından);

quote:

Geçtiğimiz günlerde Kızıl Gezegen Mars'a başarılı bir iniş gerçekleştiren Curiosity'den ilk görüntüler gelmeye başladı. Ancak karşılaşılan bu fotoğraf, 2,5 milyar dolara mal olan proje hakkında tartışma yarattı.

NASA'nın gezgin robotu, toplamda 12 adet kamerayla donatılmış. Tartışmaları başlatan konu ise bu kameraların yalnızca 2 megapiksel görüntü kalitesine sahip olması.

Bu hayli ilginç durum, görevin görüntü projesi sorumlusuna sorulduğunda ise Malin Space Science Systems'den Mike Ravine şöyle cevap veriyor: "Bu kameralar görevin ilk başladığı yıl, yani 2004'te tasarlandı. Dolayısıyla tüm işlemler tamamlandıktan sonra yeni bir projeyle gelmeniz imkansızdı. Ayrıca o zamanlar için 8 GB hafıza kartlı 2 MP kamera fikri hiç de fena değildi."

Mars'tan Dünya'ya gönderilecek veriler için gereken zaman ve bant genişliğini de hesaba katarsak, durum daha mantıklı hale geliyor. Zira NASA daha yüksek pikselli bir donanımla yola çıksaydı, gönderilecek verilerin akıbeti sekteye uğrayabilirdi.

En azından şimdilik, kameraların düzgün bir şekilde çalıştığına şükretmeliyiz. Ayrıca elde edilen görüntülere bakacak olursak, bu "meraklı" robot hiç de fena iş çıkarmamış.


Doğrudan kaynağa erişmek için [link=http://www.chip.com.tr/haber/curiosity-mars-a-bu-kameralarla-gitmis_35294.html]buraya[/link] tıklayabilirsiniz.
DH Misafiri 27.08.2012 09:17:24
aydan geri donus konusunda verilen ilkokul duzeyindeki cevap tatmin edici degildi.. Sizin cevaplariniz daha mantikli daha ikna edici, mumkunse aydan nasil geri donduklerini aciklarmisiniz ? Ayda dunyadakinin 6da biri de olsa bir yercekimi var sonucta devasa kutleli arac icin bir firlatma enerjisi gerekecek, yanlismiyim ? Ayrica atmosferden cikarken yasanan surtunme dolayisiyla isi v.s. zorluklar atmosfere girerken de yasanmayacak mi ? Atmosfere girdi diyelim, direk serbest dusme hareketi mi gosterecek ? oyle olursa yere cakilmasi lazim..


quote:

Orijinalden alıntı: Fatih513

Arkadaşlar amerikanın aya gitmediğine inanan arkadaşlar mythbusters dizisinin 6. sezon 10. bölümünü izleyebilirler, bu konuya yazılmış aşağı yukarı her efsaneyi denemişler.
quote:

Orijinalden alıntı: DH Misafiri Aya gidildigine inanan arkadaslar, bu adam aydan buraya nasil geldi ? ayda da firlatma istasyonu mu kurdular ? Daha guncel bir soru soracam 2.5 milyar dolarlık Curiosity neden 2 MP kamera kullanıyor? Daha iyi bir kamera icin odenek mi bulamadilar ? .. Her gordugunuze inanmayin biraz kafanizi calistirin. Beyin bedava..
Aydan geri dönüş konusundaki saçmalığına başka arkadaş cevap vermiş diğerine de ben cevap vereyim. Şimdi Curiositynin dünyayla nasıl iletişim kurduğuna bakalım: 1- Doğrudan iletişim 2- Mars yörüngesindeki uydular aracılığıyla iletişim Doğrudan iletişim ile araç en fazla 500 bps ila 32.000 bps (bits per second) arasında veri gönderebiliyor yani upload edebiliyor. Şimdi bakalım evinde kullandığın ADSL modemin upload hızı ne kadar? TTNETin evlere sunduğu paketlerde download hızınızın dörtte biri ve eğer paketiniz NETLİMİTSİZse yani 8 Mbit ise 1 Mbtdir. 1 MBit kaç bps eder? Megabit dediğimiz aslında 1.000.000 (yani bir milyon, evet) bpsdir. Peki bir BYTE kaç BİT eder? Bir Byte = 8 Bit, yani saniyedeki bit aktarım hızımızı sekize bölersek saniyede kaç byte aktarabileceğimizi buluruz. 500 / 8 = 62.5 ve 32000 / 8 = 4000 Yani Curiosity dünyayla doğrudan iletişim kurduğu zaman saniyede en az 62.5 byte, en fazla 4000 byte veri gönderebiliyor. Peki, sıkıştırılmamış bir 2 MP resim kaç byte yer kaplayacaktır? 2 MegaPiksel = Resim başına 2 milyon piksel eder. RGB formatıda her renk 256 değer alabilir ve bu da her renk için 1 byte (256 = 2^8) ve doğal olarak 3 renk için 3 bytea eşit olur. Ve basit bir hesap ile 2.000.000 Piksel * 3 = 6.000.000 Byte Sonuca geliyoruz. 6 Milyon Bytelık bir resmi dünyaya göndermek ne kadar sürer? 6.000.000 / 4.000 = 1.500 Saniye ~= 0.4 Saat 6.000.000 / 62.5 = 96.000 Saniye ~= 27 Saat Yani beğenmediğin 2 MPlik bir resmin dünyaya ulaşması 27 saati bulabiliyor. Ve her şey doğru orantılı olduğu için, 8 MP bir makina ile çekilmiş resmin dünyaya gelmesi 108 saati bulabilir. Ve eğer her şey iyi gider de hep 4 kbps hızında gelirse data, her bir resmin gelmesi 2 saate yakın olur. Sence tek bir resim için 2 saat yada 108 saat beklenmesi mantıklı mı? Üstelik 2 MP gayet yeterli bir çözünürlükken? Ki doğrudan dünyaya veri gönderebilmesi için açının vs. uygun olması gerekiyor ve bu sadece bir kaç saat boyunca gerçekleşebiliyor. Bu nedenle bir resmin gelmesi haftalar sürebilir yüksek çözünürlükte. Bir de doğrudan dünya üzerinden değil, uydu üzerinden gönderim şansı var. Bunda da, uydunun curiositynin menzilinde bulunması gerekiyor. Ve NASAnın bilgilerine göre günlük maksimum 8 dakika boyunca menzilde kalabiliyor uydu. Ve curiosity 8 dakikada uyduya en az 100 MBit ila 250 MBit data aktarabiliyor. Bu rakamlar hız değil, toplam veri miktarı dikkat edin. Ve en iyi ihtimalle 250 mbit datanın dünyaya ulaşması 20 saat sürüyor. 250.000.000 bit ~= 30.000.000 byte ~= 10.000.000 piksel Yani şu anda bile Curiosity uydu üzerinden dünyaya günde en fazla 5 tane resim gönderebiliyor. NASA sizin fotoğraf makinesi alırken yaptığınız gibi yapmıyor seçimlerini veri aktarımını, enerji harcamasını, cihazların dayanıklılığını da göz önünde bulunduruyor.
20playback 27.08.2012 09:17:08
Aya giden gitmiştir gittiği gün bitmiştir,biz gideni değil giden bizi kaybetmiştir
kadircitak 27.08.2012 09:06:37
şu rambo gibi filmler yapan bir devletin her türlü düzenbazlığa açık olduğu söylemek gereksiz olur...
Fatih513 27.08.2012 01:27:33
Arkadaşlar amerikanın aya gitmediğine inanan arkadaşlar mythbusters dizisinin 6. sezon 10. bölümünü izleyebilirler, bu konuya yazılmış aşağı yukarı her efsaneyi denemişler.

quote:

Orijinalden alıntı: DH Misafiri

Aya gidildigine inanan arkadaslar, bu adam aydan buraya nasil geldi ? ayda da firlatma istasyonu mu kurdular ?

Daha guncel bir soru soracam 2.5 milyar dolarlık Curiosity neden 2 MP kamera kullanıyor? Daha iyi bir kamera icin odenek mi bulamadilar ? ..

Her gordugunuze inanmayin biraz kafanizi calistirin. Beyin bedava..

Aydan geri dönüş konusundaki saçmalığına başka arkadaş cevap vermiş diğerine de ben cevap vereyim.

Şimdi Curiosity'nin dünyayla nasıl iletişim kurduğuna bakalım:
1- Doğrudan iletişim
2- Mars yörüngesindeki uydular aracılığıyla iletişim

Doğrudan iletişim ile araç en fazla 500 bps ila 32.000 bps (bits per second) arasında veri gönderebiliyor yani upload edebiliyor.

Şimdi bakalım evinde kullandığın ADSL modemin upload hızı ne kadar?

TTNETin evlere sunduğu paketlerde download hızınızın dörtte biri ve eğer paketiniz NETLİMİTSİZse yani 8 Mbit ise 1 Mbtdir.

1 MBit kaç bps eder? Megabit dediğimiz aslında 1.000.000 (yani bir milyon, evet) bpsdir.

Peki bir BYTE kaç BİT eder?

Bir Byte = 8 Bit, yani saniyedeki bit aktarım hızımızı sekize bölersek saniyede kaç byte aktarabileceğimizi buluruz.

500 / 8 = 62.5 ve 32000 / 8 = 4000

Yani Curiosity dünyayla doğrudan iletişim kurduğu zaman saniyede en az 62.5 byte, en fazla 4000 byte veri gönderebiliyor.

Peki, sıkıştırılmamış bir 2 MP resim kaç byte yer kaplayacaktır?

2 MegaPiksel = Resim başına 2 milyon piksel eder.

RGB formatıda her renk 256 değer alabilir ve bu da her renk için 1 byte (256 = 2^8) ve doğal olarak 3 renk için 3 byte'a eşit olur.

Ve basit bir hesap ile 2.000.000 Piksel * 3 = 6.000.000 Byte

Sonuca geliyoruz.

6 Milyon Byte'lık bir resmi dünyaya göndermek ne kadar sürer?

6.000.000 / 4.000 = 1.500 Saniye ~= 0.4 Saat

6.000.000 / 62.5 = 96.000 Saniye ~= 27 Saat

Yani beğenmediğin 2 MPlik bir resmin dünyaya ulaşması 27 saati bulabiliyor.

Ve her şey doğru orantılı olduğu için, 8 MP bir makina ile çekilmiş resmin dünyaya gelmesi 108 saati bulabilir.

Ve eğer her şey iyi gider de hep 4 kbps hızında gelirse data, her bir resmin gelmesi 2 saate yakın olur.

Sence tek bir resim için 2 saat yada 108 saat beklenmesi mantıklı mı? Üstelik 2 MP gayet yeterli bir çözünürlükken?

Ki doğrudan dünyaya veri gönderebilmesi için açının vs. uygun olması gerekiyor ve bu sadece bir kaç saat boyunca gerçekleşebiliyor. Bu nedenle bir resmin gelmesi haftalar sürebilir yüksek çözünürlükte.

Bir de doğrudan dünya üzerinden değil, uydu üzerinden gönderim şansı var.

Bunda da, uydunun curiosity'nin menzilinde bulunması gerekiyor. Ve NASAnın bilgilerine göre günlük maksimum 8 dakika boyunca menzilde kalabiliyor uydu. Ve curiosity 8 dakikada uyduya en az 100 MBit ila 250 MBit data aktarabiliyor. Bu rakamlar hız değil, toplam veri miktarı dikkat edin.

Ve en iyi ihtimalle 250 mbit datanın dünyaya ulaşması 20 saat sürüyor.

250.000.000 bit ~= 30.000.000 byte ~= 10.000.000 piksel

Yani şu anda bile Curiosity uydu üzerinden dünyaya günde en fazla 5 tane resim gönderebiliyor.

NASA sizin fotoğraf makinesi alırken yaptığınız gibi yapmıyor seçimlerini veri aktarımını, enerji harcamasını, cihazların dayanıklılığını da göz önünde bulunduruyor.
alpa07 26.08.2012 21:00:34
Giden gelmezmiş kader gülmezmiş
Equinox1969 26.08.2012 20:43:10
''Türkiye'nin fizikten ve astronomiden bihaber insanları bu adamların yaptığı şeyleri yalan diyip kestirip atıyor araştırmadan etmeden''

''Aya gidildiğine inanmayan cahildir''

Linkte verdiğim sitedeki videoları izlerseniz göreceksiniz, apollo hadisesinin düzmece olduğunu savunan kişiler amerikalı bilim adamları ki bazıları da NASA dan.
Equinox1969 26.08.2012 20:00:33
''Mutfağında kullandığın teflon tava bile Amerika'nın uzay araştırmalarının bir ürünü, uyandırim.''

Laf uyandırmaktan açılmışken, teflonun etken maddelerinden biri olan PFOA kimyasalının, yüksek ısılara maruz bırakıldığında kanser riski taşıdığını da hatırlatalım.
Awesome 26.08.2012 19:48:54
Aya gidildiğine inanmayan cahildir. Kedi uzanamadığı ciğere mundar der hesabı.
L.J 26.08.2012 19:33:21
quote:

Orijinalden alıntı: murat2O98

aya o tarihte inildiğine inanan arkadaslar cekilen görüntülerin asıllarının kayıp oldugunada inanıyormu allah blir siz ırakta kitle imha silahıda var zannediyorsunuzdur
ruslar la yarısırken stüdyoda cekmişler dünyaya yalan atmışlar
o 51 . bölge dedikleri yerde işte stüdyoları o yüzden kimseyi sokmuyorlar video ve resim cektirmiyorlar

Gittin gördün heralde. Kaba etinden sallamanın en güzel örneklerini sergilemişsin. Az otur araştır, Ay'a gitmek NASA'nın yaptığı bir çok görevden daha basittir, tek zorluğu insanlı olmasıdır.

Milyar dolarlık teleskoplarla zor görülebilen asteroidlere adamlar uydu gönderiyor, içeriğini araştırmak için.

8 ayda gidilebilen bir gezegene 2 tane araştırma robotu gönderip bu robotlarla yıllarca araştırma yapıp, üstüne bir de gezegenin tüm topografyasını uydularla çıkartıyorlar.

Adamlar 70'lerde uzaya sonda fırlatıyorlar, daha önce neye benzediği hakkında insanlığın fikri bile olmayan gök cisimlerinin net fotolarını çekiyorlar(Uranüs, Neptün) üstüne bir de güneş sisteminin dışına çıkabilmek için yer çekimsel sapan kullanıyorlar. Telsiz(ışık hızında dalga yayar) sinyalleri bile 30saatte ulaşıyor Voyager 1'e.

Yine bu adamlar Satürn'ün uydusu Titan'a gözlem cihazları gönderiyorlar, Titan'dan yollanan sinyalin gelmesi bile saatleri buluyor.

Tüm bunları yapabilen bir kurum olan NASA'yı, yalancılıkla suçluyorsunuz. Lan Ay'a gitmek 3 gün sürüyor, kıçımızın dibi.

Hepsini geçtim 1 tane astronomi adına dikili taşı olmayan Türkiye'nin fizikten ve astronomiden bihaber insanları bu adamların yaptığı şeyleri yalan diyip kestirip atıyor araştırmadan etmeden, acıyorum sizlere, cahilliklerinizi bari kendinize saklayın.

Hiç kimse Amerika'yı sevmek zorunda değil, siyasal veya etnik olarak hoşlanmasak da bu adamlar belki tüm dünyayı sömürse de belki kendi çıkarları için yapsalar da insanlığın en önemli atılımlarını yaptılar.

Mutfağında kullandığın teflon tava bile Amerika'nın uzay araştırmalarının bir ürünü, uyandırim.
Equinox1969 26.08.2012 19:31:50
Hemen her konuyu zavallı egolarınızın sidik yarışına çevirip laf kirliliği yaratacağınıza,faydalı birşeyler paylaşın da şu siteye üç kuruşluk bir katkınız olsun. Herkes biribirine laf sokma ayar verme derdinde.

Konu ile ilgili farklı görüşlere yer veren iki link.. Bu site apollo hikayesi sahtedir diyor, bu savını dökümanlar videolar vesaire ile desteklemeye çalışıyor;
http://www.apfn.org/apfn/moon.htm

bu da olayın gerçekten vuku bulduğunu savunan sitelerden biri misal;
http://pirlwww.lpl.arizona.edu/~jscotti/NOT_faked/moon.htm

İstediğinize inanın, ben şahsen amerikan hükümetinin (ve arkasındakilerin) parmağının olduğu her konuya şüpheyle yaklaşırım.
murat2O98 26.08.2012 18:29:01
aya o tarihte inildiğine inanan arkadaslar cekilen görüntülerin asıllarının kayıp oldugunada inanıyormu allah blir siz ırakta kitle imha silahıda var zannediyorsunuzdur
ruslar la yarısırken stüdyoda cekmişler dünyaya yalan atmışlar
o 51 . bölge dedikleri yerde işte stüdyoları o yüzden kimseyi sokmuyorlar video ve resim cektirmiyorlar
mutercim 26.08.2012 16:30:46
quote:

Orijinalden alıntı: darkaura

beyin bedava.... ne kadar fizik biliyorsunuz. aydaki yercekim buranin 6da 1i. surtunme yapacak atmosfer yok. yolun belli bir kismini gectikden sonra dunyanin cekimi araci geri getiriyor. ayrica aydan kaldirmaniz gereken yuk dunyadaki gibi devasa boyutlarda degil. yani kalkis icin gereken yakit cok cok daha az. dunyadaki gibi devasa firlatma roketlerine ihtiyac yok. genede icinize sinmiyorsa, beyin bedava biraz fizik calisin. bunun matematik integral hesaplarini yapin bakin. eger hesaplarda ortusmeyen bir seyler varsa cikin o zaman kendinizden emin ukalaca iddialarda bulunun. ha bunlari yapamiyorsaniz gene beyin bedava. eger firlatmada bu kadar acik bir uyusmazlik varsa amerikanin rakipleri bunu amerikaya karsi kullanmazlarmiydi. soguk savas rekabetinde boyle bir sey sovyetlerin gozunden kacarmiydi. yada cin geri zekalimi sizin gordugunuzu goremiyor. yada bu hesaplari amerika gibi yapabilcek bilim insalanlarindan muhendislerden yoksunlar mi. beyin bedava... curiositynin kamera ozelliklerini arastirmadim. ama bir elektronik muhendisi olarak sunu soyliyebilirim: askeri araclarda ve uzay calismalarinda sizin elektronik oyuncalarinizdaki ucuz silikon yari iletkenlerimi kullaniyorlar saniyorsunuz. dayanikliligin ve guvenilirligin on plana ciktigi yerlerde yongalarda gallium-arsenic gibi cok daha pahali ama dayanikli malzemeler kullanilir. uzayin vakumuna, asiri isi degisimlerine ve ionize rasyasyonuna dayanabilcek elektronik devreler. kisaca 2mp yetiyorsa 2mp olur. onemli olan cihazin dayanikligi. 2,5milyar dolar harcayip o araci oraya gonderdikden sonra agriza vercekse o sensor 41mp olmus kime ne faydasi var.



Bir de beyin bedava demezler mi. Neredeydin o zaman dağıtılırken. Oysa bizim millet bedava birşey buldu mu yağma yapmaya bayılır, en zeki milletin biz olmamız gerekirdi.

Tabi bir açıdan arkadaş haksız da değil. Beyin bedava da kullanmak çaba gerektiyor işte. Bizi işin o kısmı zorluyor zaten.

Kendi gezegeninin dışına çıkabilen, bir başka gezegene giden bir türün, hatta bunu yapabilen bildiğimiz tek türün üyesi olmakla övüneceklerine dünyanın en cesur adamlarına çamur atmaya çalışıyorlar ya. Dediğiniz gibi Sovyetler, Çin, Hindistan'daki bilimadamları süzme salak, ama bizim memleketteki az kullanılmış kelepir beyin sahibi kardeşlerimiz akıllı. Adamın yerçekimi kanunundan haberi yok ahkam kesiyor. Bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olmayı ne çok seviyoruz.
darkaura 26.08.2012 16:18:55
quote:

Orijinalden alıntı: DH Misafiri

Aya gidildigine inanan arkadaslar, bu adam aydan buraya nasil geldi ? ayda da firlatma istasyonu mu kurdular ?

Daha guncel bir soru soracam 2.5 milyar dolarlık Curiosity neden 2 MP kamera kullanıyor? Daha iyi bir kamera icin odenek mi bulamadilar ? ..

Her gordugunuze inanmayin biraz kafanizi calistirin. Beyin bedava..

beyin bedava....

ne kadar fizik biliyorsunuz. aydaki yercekim buranin 6da 1i. surtunme yapacak atmosfer yok. yolun belli bir kismini gectikden sonra dunyanin cekimi araci geri getiriyor. ayrica aydan kaldirmaniz gereken yuk dunyadaki gibi devasa boyutlarda degil. yani kalkis icin gereken yakit cok cok daha az. dunyadaki gibi devasa firlatma roketlerine ihtiyac yok. genede icinize sinmiyorsa, beyin bedava biraz fizik calisin. bunun matematik integral hesaplarini yapin bakin. eger hesaplarda ortusmeyen bir seyler varsa cikin o zaman kendinizden emin ukalaca iddialarda bulunun.

ha bunlari yapamiyorsaniz gene beyin bedava. eger firlatmada bu kadar acik bir uyusmazlik varsa amerikanin rakipleri bunu amerikaya karsi kullanmazlarmiydi. soguk savas rekabetinde boyle bir sey sovyetlerin gozunden kacarmiydi. yada cin geri zekalimi sizin gordugunuzu goremiyor. yada bu hesaplari amerika gibi yapabilcek bilim insalanlarindan muhendislerden yoksunlar mi. beyin bedava...

curiositynin kamera ozelliklerini arastirmadim. ama bir elektronik muhendisi olarak sunu soyliyebilirim: askeri araclarda ve uzay calismalarinda sizin elektronik oyuncalarinizdaki ucuz silikon yari iletkenlerimi kullaniyorlar saniyorsunuz. dayanikliligin ve guvenilirligin on plana ciktigi yerlerde yongalarda gallium-arsenic gibi cok daha pahali ama dayanikli malzemeler kullanilir. uzayin vakumuna, asiri isi degisimlerine ve ionize rasyasyonuna dayanabilcek elektronik devreler. kisaca 2mp yetiyorsa 2mp olur. onemli olan cihazin dayanikligi. 2,5milyar dolar harcayip o araci oraya gonderdikden sonra agriza vercekse o sensor 41mp olmus kime ne faydasi var.
DH Misafiri 26.08.2012 15:43:45
Aya gidildigine inanan arkadaslar, bu adam aydan buraya nasil geldi ? ayda da firlatma istasyonu mu kurdular ?

Daha guncel bir soru soracam 2.5 milyar dolarlık Curiosity neden 2 MP kamera kullanıyor? Daha iyi bir kamera icin odenek mi bulamadilar ? ..

Her gordugunuze inanmayin biraz kafanizi calistirin. Beyin bedava..
ilker_xxx 26.08.2012 14:58:35
quote:

Orijinalden alıntı: DH Misafiri

peki bu adam gitti aya neden ondan sonra kimse gidemedi acaba burası baya ilginç


Ayda işe yarar bir şey yokta onun için. Bildiğin pudra kıvamında topraktan oluşuyor. O kadar daha ötesi yok.

Aya diğer gezegenlere yolculuk için fırlatma istasyonu kurmayı düşünüyorlar o zaman sık sık giderler merak etme

İnsanoğlu aya gitmiştir ve ilk ayak basan bu adamdır. Bu tartışılacak bir konu değil. Adam öldü hala ben aya gittiğine inanmıyorum diyenler var.

Bilimin olmadığı Türkiye de bu tür şeyleri duymak gayet normal aslında

Allah günahlarını affetsin, mekanın cennet olsun değerli bilim adamı Neil Armstrong
umut_baris 26.08.2012 14:55:46
Ölünün ardından konuşmak bize yakışmaz.

Toprağı bol olsun.
mav1li 26.08.2012 14:52:30
quote:

Orijinalden alıntı: swat882

siz daha inanmayin aya gidildigine... bu yuzden diger milletleri 50 yil geriden takip ederiz.....

Mutlaka daha sonra gidilmiştir. Ama 1969 daki gündem değiştirme olayıydı.
mokinto 26.08.2012 14:47:06
Mütercim 10 numara açıklama yapmış
darkaura 26.08.2012 14:08:21
quote:

Orijinalden alıntı: mutercim

Vay anasını. Donanımhaber gibi bir sitenin izleyici kitlesinin bu kadar bilim ve teknikten uzak oluşu bir yandan epey üzdü beni ama bir yandan da pek şaşırtmadı. Bizim millet başarıya kolay kolay katlanamaz zaten, biz Mustafa Kemal'in ölümünden beri yerimizde sayarken elalemin aya gittiğine inanmamak daha kolay geliyor tabi.

Neil Armstrong'dan sonra aya giden 5 görev, ayak basan on bir kişi var. Adamlar aya bir ayna bıraktılar, lazer ışığı kullanarak ay ile dünya arasındaki mesafenin ölçülmesine yarıyor. Müdüllerin iniş yerlerinin bir sürü resmi var uydularla çekilmiş. Ama kulakları iyice tıkayıp gözleri sımsıkı yummak ve avazı çıktığı kadar bağırmak daha kolay tabi. Biz öyle zorluğa gelemeyiz.

Sinir oldum yine durup duruken ya. Memlekette yeterince sorun yokmuş gibi bir de hıyar Amerikalıların başarılarını savunmak zorunda bırakmayın insanı.


+1
nonpoint 26.08.2012 13:37:19
quote:

Orijinalden alıntı: cagrimir

Toprağı bol olsun.


800 kg. ila 1.5 ton arasında toprak döküldüğü söyleniyor bayağı bol :D Masraftan kaçınmamışlar :P
20playback 26.08.2012 13:36:35
quote:

Orijinalden alıntı: CVenturas

Dedikoduları ile her zaman kafamı karıştıran bir mevzudur. Bütün Dünya gerçekten kandırılabilir mi? Amerika işin içinde olursa bunun cevabı evet olabilir. O nedenle aya çıkma işine şüphe ile bakıyorum.

Benim bayrak nasıl dalgalanıyor Teorimi destekliyor...

-Sarhoş Ateyiz Reyiz-
CVenturas 26.08.2012 13:34:32
Dedikoduları ile her zaman kafamı karıştıran bir mevzudur. Bütün Dünya gerçekten kandırılabilir mi? Amerika işin içinde olursa bunun cevabı evet olabilir. O nedenle aya çıkma işine şüphe ile bakıyorum.
swat882 26.08.2012 13:23:35
siz daha inanmayin aya gidildigine... bu yuzden diger milletleri 50 yil geriden takip ederiz.....
mutercim 26.08.2012 10:58:49
Vay anasını. Donanımhaber gibi bir sitenin izleyici kitlesinin bu kadar bilim ve teknikten uzak oluşu bir yandan epey üzdü beni ama bir yandan da pek şaşırtmadı. Bizim millet başarıya kolay kolay katlanamaz zaten, biz Mustafa Kemal'in ölümünden beri yerimizde sayarken elalemin aya gittiğine inanmamak daha kolay geliyor tabi.

Neil Armstrong'dan sonra aya giden 5 görev, ayak basan on bir kişi var. Adamlar aya bir ayna bıraktılar, lazer ışığı kullanarak ay ile dünya arasındaki mesafenin ölçülmesine yarıyor. Müdüllerin iniş yerlerinin bir sürü resmi var uydularla çekilmiş. Ama kulakları iyice tıkayıp gözleri sımsıkı yummak ve avazı çıktığı kadar bağırmak daha kolay tabi. Biz öyle zorluğa gelemeyiz.

Sinir oldum yine durup duruken ya. Memlekette yeterince sorun yokmuş gibi bir de hıyar Amerikalıların başarılarını savunmak zorunda bırakmayın insanı.
20playback 26.08.2012 10:47:06
Bi aralar bayrak nasıl dalgalanıyor vs. olayları vardı noldu onalr ?
kadircitak 26.08.2012 10:37:43
black hawk down... komedi sona ermiş..
DH Misafiri 26.08.2012 10:36:06
quote:

Orijinalden alıntı: darkaura

quote:

Orijinalden alıntı: DH Misafiripeki bu adam gitti aya neden ondan sonra kimse gidemedi acaba burası baya ilginç
yuri gagarin uzaya cikali nerdiyse 50sene oldu, peki neden ondan sonra 3 devletden baska hic kimse uzaya insan gonderemedi. uzaya hatta aya, marsa uydu gonderebilen ne avrupa, ne japonya nede hindistan insan gonderemiyor. simdiki japonya 50sene onceki rusyadan yada amerikdan teknolojik olarak geride mi? cunku is teknolojik ilerlemeye degil maddi guce ve bu maddi gucu harcamaya hazir kararliliga bakiyor. ilk gitmis olmanin vercegi gurur ve basari disinda hic bir devleti ve halkini bir kac ay tasi icin yuz milyarlarca dolar harcamaya ikna edemezsiniz. amerika uzay calismalarinin maliyetini artik kaldiramadigindan emekli olan mekiklerin yerine yenisini bile gelistiremedi. su an uzaya insan gonderebilcek bir araci yok. nerde ay yolculugundan bahsediyorsunuz. hala supheleriniz varsa yakin zamanda lunar reconnaissance orbiter uydusunun ay inis alanlarini cektigi yuksek cozunurluklu fotolarina bakabilirsiniz.


Gonderemiyor değiller, projeler artık sadece bir ülkeye özgü değil mesela uluslararası uzay istasyonu gibi. İstasyona en son giden 3 mühendis http://www.nasa.gov/mission_pages/station/expeditions/expedition32/index.html http://www.nasa.gov/mission_pages/station/cooperation/index.html

Rus Amerikalı ve Japon....
playstyle 26.08.2012 08:00:51
bir çınar daha devrildi !
mav1li 26.08.2012 04:36:20
63 te Başkan Kennedy öldürüldü. 68 de başkan adayı Kennedy öldürüldü. Vietnam da amerika batağa saplandı. Ruslar uzay araştırmalarında aldı başını gitti. Acil gündemi değiştirecek bir olaya ihtiyaç vardı. Böylece amerika aya iniverdi.

Biri mekiğin altındaki ayak izini silmeyi unutmuş.

O ayaka izi optimus prime ın olaiblir mi?
L.J 26.08.2012 04:22:13
Bu arada astronomiden, astrofizikten, uzay çalışmalarından, bu çalışmaların ürünü teknolojilerden bihaber cahil kesim tarafından şüphelenilen Ay'a çıkışı gerçekten bu işten anlayan insanlarca komik geliyor.

Lütfen bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olmayın. Sonuçta hiçbiriniz ABD vatandaşı değilsiniz, onlarca milyar dolarlık Apollo görevlerinin vergi mükellefi onlar. Bırakın onlar düşünsün.
L.J 26.08.2012 04:18:11
Benim için büyük, insanlık için dev bir kayıp.
darkaura 26.08.2012 03:16:00
quote:

Orijinalden alıntı: Vedder Man

Arkasında dedikoduları bırakıp gitti, R.I.P

dedikodu mu. guldurmeyin. arkasinda insan medeniyeti var oldugu surece unutulmayacak ismini birakti. peki siz geride ne birakacaksiniz.
Ricardo Ramirez 26.08.2012 03:09:52
Arkasında dedikoduları bırakıp gitti, R.I.P
darkaura 26.08.2012 02:14:09
quote:

Orijinalden alıntı: DH Misafiri

peki bu adam gitti aya neden ondan sonra kimse gidemedi acaba burası baya ilginç


yuri gagarin uzaya cikali nerdiyse 50sene oldu, peki neden ondan sonra 3 devletden baska hic kimse uzaya insan gonderemedi. uzaya hatta aya, marsa uydu gonderebilen ne avrupa, ne japonya nede hindistan insan gonderemiyor. simdiki japonya 50sene onceki rusyadan yada amerikdan teknolojik olarak geride mi?

cunku is teknolojik ilerlemeye degil maddi guce ve bu maddi gucu harcamaya hazir kararliliga bakiyor. ilk gitmis olmanin vercegi gurur ve basari disinda hic bir devleti ve halkini bir kac ay tasi icin yuz milyarlarca dolar harcamaya ikna edemezsiniz. amerika uzay calismalarinin maliyetini artik kaldiramadigindan emekli olan mekiklerin yerine yenisini bile gelistiremedi. su an uzaya insan gonderebilcek bir araci yok. nerde ay yolculugundan bahsediyorsunuz.

hala supheleriniz varsa yakin zamanda lunar reconnaissance orbiter uydusunun ay inis alanlarini cektigi yuksek cozunurluklu fotolarina bakabilirsiniz.

Hsna 26.08.2012 01:27:25
Aya ayak basmanın bir bedeli var tabi
emrecanya 26.08.2012 01:22:04
gerçekten sırlarla gitti,Rest in peace Nail(Neil)dayı..
Kartalinho 26.08.2012 00:57:00
Amerikan kültür emperyalizminin 20. yüzyılın büyük palavralarından birisinin kahramanı olarak gitti. Toprağı bol olsun. http://ilgincacaip.blogcu.com/neil-armstrong-aya-ayak-basti-mi/3156203
orhan azeri 26.08.2012 00:44:26
dscoveryde yayinlanan mythbusters programinda zaten iddalarin hepsi curuduldu
mav1li 26.08.2012 00:41:49
Ayak bastığı söylenen dense daha doğru olur.
paradoksumsu 26.08.2012 00:36:59
Bari gitmeden önce kazıklasaydı ABD'yi de birkaç bir şey öğrenseydik.
DH Misafiri 26.08.2012 00:31:57
peki bu adam gitti aya neden ondan sonra kimse gidemedi acaba burası baya ilginç
mehmetfahriguven 26.08.2012 00:29:06
quote:

Orijinalden alıntı: depeche35

Ne sırlarla gittin; Kim bilir ? Tabiki amerikalı üstler...


Aynen. Ne sırlar var, kim bilir.
fatality1907 26.08.2012 00:08:03
şimdide öteki dünyaya ayak basacak.
Durum Üyeyim Üye Değilim
E-Posta
Mesaj

Güvenlik Kodu Güvenlik kodu   Güvenlik kodunu göremiyorsan buraya tıkla