TTNET
TTNET Destek, şu ana kadar 31002 TTNET kullanıcısına hizmet verdi.
Asus Casper
HABERE ATLA YORUMLARI GÖR (168) YORUM YAZ

tarafından 18 Aralık 2012, Salı 23:21 tarihinde yazıldı Donanımhaber TR

Türkiye'nin yeni keşif uydusu Göktürk-2 uzaydaki yörüngesine yerleşti
Günlük Haber Bilal Akgündüz
168 2966

Önceki yıl uzaya fırlatılan RASAT'ın ardından yazılımı ve donanımı yerli üretim olan Türkiye'nin ikinci yer gözlem uydusu Göktürk-2 de bugün itibariyle hizmet vermeye başladı. TÜBİTAK UZAY ve TUSAŞ işbirliğiyle 2007 yılından beri aynı adlı proje kapsamında geliştirme çalışmaları devam eden ülkemizin askeri amaçlı ilk keşif uydusu, 19 Aralık'ta uzaya gönderilecekti. Ancak bu tarihte Çin'in Gansu eyaletinin hava şartlarının böyle bir programa uygun olmayacağı öngörülerek fırlatma bir gün erkenden gerçekleştirildi. Jiuquan Uydu Fırlatma Üssü'nden kalkış yapan Chang Zheng-2D adlı fırlatma aracıyla uzaya taşınan Göktürk 2'nin fırlatılışı Tübitak Uzay Merkezi'nden canlı olarak yayınlandı.
 
409 kilogramlık ağırlığı ve 2.5 metre/piksel çözünürlüğüyle ilk yer gözlem uydumuz RASAT'tan dört kat daha ağır dizayn edilen ve altı kat daha yüksek çözünürlükte çekimler yapabilen Göktürk 2, beş yıllık görev süresince yalnızca Türkiye'ye değil, uzay sistemleriyle ilgili yeni teknolojilerin ve yapıların geliştirilmesine de katkı sağlayacak. Yazılımının tamamı, donanım parçalarınınsa %80'i Türkiye'de geliştirilen uyduya, milli uçuş bilgisayarı Bilge, gerçek zamanlı görüntü sıkıştırma ve şifreleme donanımı Gezgin-2 ve 100MB/s veri iletim hattı ile 7W güç çıkışına sahip X-Bant verici modülü eşlik edecek. Günlük 15GB görüntü aktarımı gerçekleştirecek Göktürk 2, saniyede 7.5 kilometre hızla dünya çevresindeki bir turunu 98.8 dakikada tamamlayacak. Faaliyetini sürdürmek için gerekli elektriği ise Almanya'da geliştirilen güneş panelleriyle elde edecek.
 
18:12 sularında havalanan ve başarıyla yörüngesine oturarak Çin'in 174'üncü, Jiuquan Uydu Fırlatma Üssü'nden gerçekleştirilen 56'ncı başarılı fırlatma operasyonu olan Göktürk 2 projesi, hem sivil hem de askeri alanlarda Türkiye'ye önümüzdeki yıllarda büyük fayda sağlayacak. Yaklaşık 700 kilometre yükseklikte güneşe eş zamanlı bir yörünge izleyen uydu, TSK için istihbarat sağlayacak, doğal afet hasarlarının değerlendirilmesi, coğrafi alanlarda, haritalama ve planlamada, zirai mücadele, tarımsal ürün analizleri, çarpık kentleşme, çevre kirliliği ve su kaynaklarının tespitinde kullanılacak. 
 
Norveç'in Tromso şehrinden ilk sinyalleri birkaç saat önce alınmaya başlanan uydu, Ankara'yla da başarılı bir şekilde iletişime geçmiş. Dünyanın her yerini görüntüleyebilen Göktürk-2'nin çektiği yüksek çözünürlüklü uydu görselleri 25-30 Aralık tarihlerinde Tübitak Uzay Merkezi'ne ulaşmaya başlayacak. Fırlatış öncesi törende konuşan Başbakan Erdoğan, önceki yıllarda da uzaya birçok kez uydular gönderen Türkiye'nin kendi uydusunu üreten 25 ülkeden biri olduğunu irdeledi ve Göktürk-2'nin bu alanda ülkemizi iddia sahibi haline getirdiğini ifade etti.

Bu haber hakkında ne düşünüyorsunuz?

İlgimi Çekti 0 İlgimi Çekmedi
Bu haberin bağlantısı
URL
Şu anda 0 üye ve 1 misafirin görüntülediği bu içeriğe toplam 2966 kez bakıldı.
Yorumlar eskiden yeniye doğru listelenmektedir. Sıralamayı değiştirmek için sağdaki menüyü kullanabilirsiniz.
unknown115 27.12.2012 22:03:29
Uzaydan insanları göremiyormu. ilginç, pek bana mantıklı gelmedi. Pek bir fonksiyonu olmayan uydu ozaman. o kadar para verip uyduyu yörüngeye atmak pek mantıklı gelmedi.



O uyduda bilinmeyen özellikler eklemiş olabilirler. şüpheli bir durum.



Şu zamanda telefonlar dinlenip internet erişiminiz gözetim altına alınıyor. Bir zamanlar uzanların yaptığı gibi telsim onların elinde idi. tuvaletleri bile analiz eden cihazlarla dolu idi. nezaman zor durumda kaldılar gülben ergen'in videosunu ortaya çıkaranlarda uzanlar olduğunu duymuştum.



Bu gün ise pek birşey değişmedi. fotograf çekip kaydettiğiniz cihazlara uzaktan siz haberiniz olmadan internetteyken müdehale edebiliyorlar. sildiğiniz resimleri tekrar geri getirip resimleri ele geçirebiliyorlar.

benim başıma bu tür bir durum geldi. beni rahatsız edenler koç holding yönetimindeki bir kaç kişi idi. ergenekon olayları olmadan önce bir kaç defa telefonlarım dinlendi evim gözetim altına alındı. koç holding yönetimi kimden korkuyorsa.



Ergenekon olayları ortaya çıktı. seneryoları duyunca koç korkmuş olmalıki bu sefer çok uzun süre takibe alındım. Belkide bu uydu koça ayit. daha önce koçun bünyesindeki ford otosanda çalışmıştım ve mobbinge maruz kalmıştım.



istihbarat elemanları her yerdeler. mobbinge maruz kalan maliye bakanı kemal unakıtanda bundan nasibini aldı, çünkü motorlu taşıt vergisine zam yapmak istedi yabancı yatırımcıyı kaçıracak diye mobbing uygulandı. bunun üzerine benzine zam yapıldı.

menfaatlari için kişilerle yüz yüze konuşmazlar sezisel yönlendirmelerle baskı uygulayarak amaçlarına ulaşırlar.



internete bağlı her türlü cihazın içindeki bilgiye ulaşabiliyorlar. hafıza kartlarıda dahil. kim bilir bu lcd televizyonlarda bile üretimde konmuş gözle görülmeyen çok ufak kameralar vardır.



bana kalırsa bu uydu çok basit bir cihaz değil okadar para verip uyduyu yörüngeye atmak pek mantıklı gelmedi. kimbilir.
0
olağan_şüpheli 22.12.2012 02:08:16
quote:

Orijinalden alıntı: halil1980



KARDEŞİM BU UYDU KEŞİF UYDUSU MUDUR YANİ GÖZLEM YANİ İSTİHBARAT YANİ CASUSULUK AMAÇLI BİR UYDU MUDUR !!!???



E MADEM ÖYLEYSE BU UYDUNUN ÇİNDE NE İŞİ VAR KARDEŞİM !? ISTIHBARAT UYDUSU BAŞKA BİR ÜLKEDEN FIRLATILIR MI YAHU ??? ONUN ADINA ISTIHBARAT UYDUSU DENİR Mİ ARTIK YAHU ???? SON İKİ YILDIR HÜKÜMETİMİZİN İZLEDİĞİ DIŞ POLİTİKAYA BAKARSAK , BU UYDUNUN IRANI İZLEME AMAÇLI YANİ BİZ DEĞİL TAM TERSİNE İSRAİLİN GÜVENLİĞİ İÇİN FIRLATILDIĞINI GÖREBİLİRİZ.

ISTIHBARAT UYDUSU FIRLATACAKSAN [link=http://www.eksisozluk.com/show.asp?t=ss+kanunu]SS KANUNLARINA[/link] GÖRE GEREKİRSE BÜTÇENİN TAMAMINI O İŞE YATIRIP BAŞARILI BİR FIRLATMA TESİSİ KURACAKSIN TÜRK TOPRAĞINDA.

VAN MİNÜT !!!



öyle kimseyi tedirgin edecek bir uydu değil..zaten çoğunluğu toplama bir uydu... bu çözünürlükteki bir uyduyla uzaydan insanlar bile ayırt edilemiyor.yani pkklıları bu uyduyla görmemiz imkansız gibi..anca kamp falan görüntülenebilir...dh videosunda bazı bilgiler verdi mesut çevik yazayım buraya.. uydu insanları görecek çözünürlükte değil .arabaları bile zor görüyor.. 24 saatin sadece 40 dksından aktif olarak bilgi alısverişi var... yani RTE nin reklam yapması dısında öyle ahım sahım bişiyi yok..ama deneysel denilebilri..tecrübe kazanma anlamında güzel bir girişim olmus mühendis arkadaşlar için...hükmetin böyle acem palavralarına sarılmalrı da üzücü..bir iki yıl öncesinde savunma forumlarında takılırken iranın sallama haberleriyle dalga gecerdik..şimdi Tr nin kiyle geçicez gibi tabiki bu da siyaset..sonucta halkın çoğu tv de %100 yerli uydu deyince -bah işte başbapan çalışıyo ,bütün bunların şimdi olması tesadüf mü,hep ergenekoncular yüzünden gelişemiğdik- diyecekler...
0
Zenci Forvet 22.12.2012 00:40:16
Daha iyilerini yapmak nasip olur inşallah. 0
interwap 21.12.2012 22:40:07
Türkiye'nin mühendisleri donanımı ve yazılımı geliştirdi. Türkiye'de tasarlandı ve üretildi. Türk hükümeti de destek verdi. Daha neyin kavgası bu. 0
víkingr 21.12.2012 18:19:14
quote:

Orijinalden alıntı: TRojka







Yazayım. Öncelikle ders bir: Bu akımın/siyasi görüşümüzün adı komünizmdir. Ortaklaşa ve kendi değerleri çerçevesinde oluşturdukları hayatı süren topluluklara verilen komün isminden gelir. Siz gibi araya hakaretler sıkıştırmadım, aramayın.



Kardeşim çok güzel cevap vermişsin seni tebrik ediyorum



Göktürk-2'ye gelince eskiden bunu bile yapamıyorduk iyi bir adım ama yetersiz.. Türkiye bilim ve teknoloji adına daha sağlam adımlar atmalı.. Yıllardır silah sanayisine harcanan haddinden fazla meblanın bir kısmını bilime bir kısmını eğitime harcasaydık şimdi daha söz sahibi bir ülke olabilirdik..
0
Face Of Melinda 21.12.2012 17:32:36
Biz Türklere daha çok destek verilse neler yaparız kim bilir ? Amerikadaki prof. doktorlar gibi... 0
TEKADAM. 21.12.2012 17:27:57
quote:

Orijinalden alıntı: hollowman_







habur, çuval geçirme, bop bıdı bıdı üretkenlikten uzak muhalefet anlayışının açık özeti birkaç cümle. Allahınızı severseniz yokmu yeni bir argümanınız yaw? aynı zırvaları tekrarla dur başka bi mevzu yok. Göktürkle hükümeti aklıyormuşuz, bak bak bak. yerli tankı, yerli saldırı helikopterini, yerli ihayı, yerli obüsü nereye koyacaksın? ya gelişen, büyüyen ekonomiyi, devrim yapılan sağlık sektörünü, ülkenin başına çöreklenmiş, yıllarca bizi dışa bağımlı bırakmış, ülke kaynaklarını israile peşkeş çekmiş (t-60 tankı modernizasyonunun israile yaptırılması) ergenekonla mücadelesini nereye koyacaksın. ha pardon ergenekoncular bu ülkenin gerçek vatanseverleriydi dimi, yemezler. gidin o navalları başkasına anlatın, saftorik, aklı karışıkları bulamazsınız buralarda.



Bak hala aynı yanlışı yapıyorsunuz.''Zırva'' dediğin olay belki senin için bir onur,gurur meselesi olmayabilir ama benim için üstünde durulması gereken bir olaydır.Benim Göktürk-2'ye muhalefetlik yaptığım yok çok gururlandım ama siz bunu ''ben yaptım''a çekerek insanları soğutuyorsunuz.Sonuçta akp yokkende bu kurumlar vardı ve çeşitli projeler yapılıyordu.Türkiye'nin bugünkü durumunu ''dışa bağımlı değiliz'' diye saptayan bir insan zaten şu andaki ekonomi yapısını anlayamamış demektir.Dış ticaret dengesi 2003 yılında -22.087,2012 yılında -100.200.4 kişilik bir ailenin açlık sınırı 958 lira,yoksulluk sınırı 3.121 lira.Buna karşılık asgari ücret 740 lira.İşsizlik oranı 2002 yılında 10.3,2012 yılında 10.4.Yani bir fark yok.Ben en basit ve geneli ilgilendiren rakamları verdim daha ayrıntılı olarakta anlatılabilir.Tamam eskidende ülkenin durumu çok iyi olmayabilir benim birşey dediğim yok ama bugünde çok iyi denilecek bir durumumuz yok.Milli gelirin %30'unu 100 zenginin aldığı bir ülkede kişi başına düşen gelir 17 bin dolar olsa ne olur?Kaynakları birilerine peşkeş çekme olayı bu kadar basit değil.Bor madenini benmi peşkeş çekiyorum şu anda?Özelleştirilen kurumları yabancı şirketlere ben mi peşkeş çekiyorum?Ergenekon şu anda devam eden bir hukuki süreç.Şimdiye kadar birçok isim tahliye edildi senin yargılamana göre onlarda vatan hainiydi.Çünkü sen belki tahliye edilecek isimlere bile peşin hüküm vererek vatan haini ilan ediyorsun.Bu işler bu kadar kolay değil.Bu davalarla dünün kahramanları bugün hain oldu yarın ise bugünün kahramanları hain olurlarsa içine düşülen durumu iyi anlarsınız.Tabi bu demek değildir ki bu davalardan cezaevine alınan herkes suçsuz.Elbette değil.Örn.yalçın küçük denen adam tam bir vatan hainidir.Ama kimse bana İlker Başbuğ'u,balyoz davasından Engin Alan'ı,Yörük Ali Paşa'yı bu şarlatanlarla aynı kefeye koymasın.Bu adamların hepsi bugün ''bende dağa çıkardım,ölen teröristede ağlamalıyız,2 mehmet için meclis mi toplanılır,sayın öcalan vs.''diyen adamlardan daha mı az vatanseverler?
+2
Zuko 21.12.2012 17:06:13
quote:

Orijinalden alıntı: mert1907









Bu elestrılerı cekemeyenler nedense hep lafı degıstırıyorlar.



Ne lafı değiştiriyorum yahu? Sabahtan beri aynı şeyi söylüyorum ben. Yanlış yerden eleştiri yapıyorsunuz diyorum.
0
Heroofutopia 21.12.2012 16:32:23
quote:

Orijinalden alıntı: hollowman_







Yanlış biliyorsun.

AMMA SALLAMIŞSIN.

Göktürk 1 projesinin daha sonra atılacağı belliydi. Göktürk-1 bir hazır alım projesidir. Yeterli görülmeme diye bir olay da yok. Göktürk-1 1,5 sene sonra fırlatıldığında 0,5 metre çözünürlüğe sahip olacak. Göktürk-2 2,5 metre çözünürlüğe sahip. Yani daha kötü.



-----

quote:

Sallamış mıyım? Ortada kaybolan Göktürk 1 değil -ironi için yazdım- ama başka iki uydu var. Birincisi Rusya'dan fırlatılmış, güneş panelleri yanlış monte edildiğinden pili biterek 15 yıllık ömrünü 3 yılda tamamlamış, doğru dürüst sözleşme yapılmadığından üretici firmadan tazminat alamayıp ses çıkaramadık. 2. si ise resmen yörüngeden yok olmuş, kaybolmuş.



Sallayacak birşey olmadığı gibi inkar edecek birşey de yok, aynıyla vaki...







Türksat 2B uydusundan bahsediyorlar sanırım. Gözetleme değil iletişim uydusudur. Apayrı bir konu.





quote:

vay be bunuda gördük, adam m60 tankının kazığın en büyüğü yenerek, israilli firma iflastan kurtarılması uğruna, başbakana, meclise, müsteşara vs danışılmadan bir genel kurmay başkan yardımcısı tarafından imzaları atılarak aynı fiyata 200 tane 2. el Leopard 2a alınabildiği halde, o b.ktan tankları modernize etmek gibi bir hainliği yapabilmiş bir adamı savunabiliyorsun ya, bu kadarına da pess.

Bide bugünki eserler 20 yıllık birikim demiş, hayır takip etmesek savunma sanayiini bilmeyecez. ha yokmu geçmişte başlayıp bu dönemde biten elbetteki var. ama bunun oranı eskisiyle orantılıydı yani yerlilik oranı %10 u geçmeyecek vaziyetteydi. şu an bu oran Altay tankı (1000 adet), ATAK saldırı helikopteri (50 adet), ANKA vs tam olarak envantere girmediği halde %55 lerde!!!! 10 yılda bu orana ulaşıldı, onlarda envantere girince bu oran %70-75 lere ulaşacak sen bana ne hikaye anlatıyorsun! şu an yerli savaş uçağı TFX in kavramsal tasarımıda tamamlandı.

Bunların talimatını kim verdi zannediyorsun? Bu ülkeyi Ergenekon vesayetinden kurtarıp, özellikle savunma sanayiinde süper güçlerin pazarı olmaktan çıkaran bu hükümet elbetteki.

Siz kabul edin etmeyin, gerçekler böyle.









Dediğim gibi, 650 milyon dolara İsrailli firmayı bataktan kurtaramazsınız. İsrailli firma'nın ne zaman batacak hale geldiğini de merak ediyorum. Kaynak ?

Sen leo2 fiyatlarını bilmiyorsun. Bak yukarıda yazdım. 250 ZPT 700 milyon dolar. Biz bu paraya 170 tane son model tank aldık.

20 yıllık birikim lafını yanlış anlamışsın. 20 yıllık projeler değil, tecrübelerden, kazanılan yeteneklerden bahsediyorum. Sen nereden takip ediyorsun ?

Şu andaki yüzde 50 millilik oranı ise gazete çarptırması. Kastedilen Türkiye-ABD ya da herhangi bir ülke ile projeleri ortak yürüttüğümüzde paranın yarısı bizde kalıyor. Örneğin F-35 projesinde 13 milyar dolar ödenecek ve 8 milyar doları ülke içinde kalacak.

TFX'in kavramsal tasarımı tamamlanmadı. Daha fizibilite bitmedi.

Hiçbir şey bilmiyorsun, gelip burada yazıyorsun. Savunma sanayi Zaman'dan Samanyolu'dan takip edilmez. Edeceksen siyahgribeyaz, savunmasanayi.net trmilitary'e gireceksin. Gir trmilitary'e yaz bunları. Bana güvenmiyorsan, aynı cevabı oradan da alacaksın. +1
Heroofutopia 21.12.2012 16:28:36
quote:

Orijinalden alıntı: hollowman_







Genelkurmayi müsteşar, başbakan oturur olup olmayacağına karar verir, başbakan izin verirse olur mevzuu hem şuan için Türkiyede hemde demokratik olan bütün ülkeler için geçerli. Gelgelelim 28 döneminde indirmeye çalıştıkları hükümetide, başbakanıda taktılarmı, elbetteki takmadılar. Malum adamın israille olan kirli ilişkileri, bu ülkede kimlerin taşeronluğunu yaptığı bugün açılan davalarlada anlaşılıyor ki, o dönemde o modernizasyon projesiyle ülke kaynaklarını açık şekilde, İsrailli firmanın batmasını engellemek için peşkeş çekti.

Gelelim yerli sanayi e llişkin Altay tankının 2000 düşünüldüğü mevzuuna, yerli tank mevzuu yıllardır düşünülüyor ama bahsettiğimiz ordu içindeki taşeronlar yüzünden dışa bağımlılıktan kurtarılıp yerli üretim bir tank imalatı sağlanacak somut bir proje hazırlanamıyordu bile. Bir şekilde ülkeyi yıllardır kendine bağlamış firmaların verdiği rüşvetler sayesinde sürekli olarak ekonomik olamdığı gerekçesiyle milli projeler çöpe gidiyordu. İktidarda dirayetli birileride olmadığından bu hep böyle tekrar etti. İlk kez bu dönemde bu irade gösterilip her alanda yerlileşme hareketi somut projelerle, maddi olarak desteklenerek (özel sektörde teşvik edilerek) başlanıldı. Altay tankıda 2008 yılında kore ile birlikte tasarlanarak bu aşamalara geldi. Fikrin ortada olması önemli deil, önemli olan icraat. Bunun somut delillerinide her gün görüyoruz.

Fırtına mevzuuna gelirsek, projeside belki hükümetten önce fakat onunda üretimi yine bu dönemde yapıldı. Üstelik ilk üretiminde ithal alman motoru kullanılmıştı, almanların problem çıkarması üstüne, üretim durduruldu, yerli motor tasarımı yapılıyor, motor tasarımı tamamlandıktan sonra sipariş verilen üretim tamamlanacak, ve dış siparişlerde (mısır, azerbaycan, türkmenistan, pakistan, endonezya) karşılanacaktır. Hem %100 yerli olmasıda önemli deil, kaynak kodları, lisansı ve satış hakları alındıktan sonra zaten mal senin oluyor.

Piyade tüfeğinde yine mehmetçik 2 ve MKEK yapımı T-50 silahınında siparişleri verildi. Aşamalı olarak G3 emekli edilik bu silahlara devredilecek. mehmetçik 2 nin temmuz 2012 de üretimleri başlandı.



650 milyon dolar ile IMI'yi kurtaracağımızı düşünüyorsun yani

Fırtına proje başladığından beri her yıl 20 adet üretiliyor. İstekte bulunan tek ülke AZERBAYCAN'dı ve ona da bir ABD motoru ile satış yapıldı.

Yerli motor projesi daha başlamadı. Daha fizibilite çıkacak falan.. 10 yılı var daha.

Piyade tüfeğinin seri üretimi başlamadı. Planlar 2 temmuzdu ama MKEK ve KALE arasındaki anlaşmazlık yüzünden hala başlayabilmiş değil.
+1
fasttornado 21.12.2012 16:21:14
Allah daha iyilerini nasip etsin.



Arkadaşlar sonuçta ülkeyi mevcut hükümet yönetiyor. Bir proje yapılacaksa onlar izin veriyor, mevcut kaynakları aktarıyor. Yani buna izin vermeyebilir veya hiç bu işlere girmeyebilirlerdi.



Bence güzel bir gelişme. Bundan sonrası için daha çok çalışmalar yapılır umarım.
0
hollowman_ 21.12.2012 16:10:11
quote:

Orijinalden alıntı: halil1980



KARDEŞİM BU UYDU KEŞİF UYDUSU MUDUR YANİ GÖZLEM YANİ İSTİHBARAT YANİ CASUSULUK AMAÇLI BİR UYDU MUDUR !!!???



E MADEM ÖYLEYSE BU UYDUNUN ÇİNDE NE İŞİ VAR KARDEŞİM !? ISTIHBARAT UYDUSU BAŞKA BİR ÜLKEDEN FIRLATILIR MI YAHU ??? ONUN ADINA ISTIHBARAT UYDUSU DENİR Mİ ARTIK YAHU ???? SON İKİ YILDIR HÜKÜMETİMİZİN İZLEDİĞİ DIŞ POLİTİKAYA BAKARSAK , BU UYDUNUN IRANI İZLEME AMAÇLI YANİ BİZ DEĞİL TAM TERSİNE İSRAİLİN GÜVENLİĞİ İÇİN FIRLATILDIĞINI GÖREBİLİRİZ.

ISTIHBARAT UYDUSU FIRLATACAKSAN [link=http://www.eksisozluk.com/show.asp?t=ss+kanunu]SS KANUNLARINA[/link] GÖRE GEREKİRSE BÜTÇENİN TAMAMINI O İŞE YATIRIP BAŞARILI BİR FIRLATMA TESİSİ KURACAKSIN TÜRK TOPRAĞINDA.

VAN MİNÜT !!!



Yuhhhh, israil içinmi fırlatıldı. Yahu adamlarla savaşın eşiğine geldik, uydudan en çok rahatsız olanların başında israil geliyor. Sırf kuru düşmanlık kokan böyle anlamsız yorumlar yazarak kendinizi komik duruma düşürmeyin. Fırlatma mevzuunu kendin yapman için birkaç yıl beklemen gerekiyor, ne yapacan PKK ya siz biraz bekleyin ben bi uyduyu fırlatam sizi öyle gözleyemmi diyeceksin? yada israili google earth dan mı izleyeceksin?

yaw bu hükümetten Kıbrıs Rumları, Yunanlılar, İsrail bide bu bizim ülkede her şeye muhalif, bir haltı beğenmezler rahatsız oluyor arkadaş.
-1
hollowman_ 21.12.2012 16:02:43
quote:

Orijinalden alıntı: Heroofutopia







HEHE, SSİK denen bir şey var bilir misin ?

Genel kurmay, müsteşar, başbakan oturur ve bütün projelerin olup olmayacağına karar verir. BU ÜÇ KİŞİ ONAYLAMAZSA HİÇBİR ASKERİ PROJE GERÇEKLEŞMEZ. BAŞbakanı takmamak gibi bir durum yok, olamaz.





ülke kendi gözetleme uydusunuda yapıyor:

2003'te BİLSAT ile başlayan, beğenmediğiniz hükümetler tarafından başlatılmış bir proje. O projeler yapılmasaydı bugün biraz zor görürdünüz uyduyu.



yerli tankını da (ALTAY): 2000'de başlatılmış, ekonomik nedenlerden dolayı bir türlü başlayamamış bir proje. Fiilen AKP başlattı, doğru.



Obüsünü de: çoook eski bir proje ve altay ya da uydu gibi özgün değil. Lisans altı bir üretim var.



saldırı helikopterinide: bugünkü teknolojik altyapı arge2004 gibi projelerle elde edildi. Bir anda olan şeyler değil. Adım adım bugünlere gelindi.



hava aracınıda:

güdümlü füzesinide



Yukarıdaki verecek bir cevabım yok. AKP başlattı doğru.



piyade tüfeğinide:

Burada duralım. Ortada halen bir şey yok. MKEK yüzünden yıllarca gecikti.





Genelkurmayi müsteşar, başbakan oturur olup olmayacağına karar verir, başbakan izin verirse olur mevzuu hem şuan için Türkiyede hemde demokratik olan bütün ülkeler için geçerli. Gelgelelim 28 döneminde indirmeye çalıştıkları hükümetide, başbakanıda taktılarmı, elbetteki takmadılar. Malum adamın israille olan kirli ilişkileri, bu ülkede kimlerin taşeronluğunu yaptığı bugün açılan davalarlada anlaşılıyor ki, o dönemde o modernizasyon projesiyle ülke kaynaklarını açık şekilde, İsrailli firmanın batmasını engellemek için peşkeş çekti.

Gelelim yerli sanayi e llişkin Altay tankının 2000 düşünüldüğü mevzuuna, yerli tank mevzuu yıllardır düşünülüyor ama bahsettiğimiz ordu içindeki taşeronlar yüzünden dışa bağımlılıktan kurtarılıp yerli üretim bir tank imalatı sağlanacak somut bir proje hazırlanamıyordu bile. Bir şekilde ülkeyi yıllardır kendine bağlamış firmaların verdiği rüşvetler sayesinde sürekli olarak ekonomik olamdığı gerekçesiyle milli projeler çöpe gidiyordu. İktidarda dirayetli birileride olmadığından bu hep böyle tekrar etti. İlk kez bu dönemde bu irade gösterilip her alanda yerlileşme hareketi somut projelerle, maddi olarak desteklenerek (özel sektörde teşvik edilerek) başlanıldı. Altay tankıda 2008 yılında kore ile birlikte tasarlanarak bu aşamalara geldi. Fikrin ortada olması önemli deil, önemli olan icraat. Bunun somut delillerinide her gün görüyoruz.

Fırtına mevzuuna gelirsek, projeside belki hükümetten önce fakat onunda üretimi yine bu dönemde yapıldı. Üstelik ilk üretiminde ithal alman motoru kullanılmıştı, almanların problem çıkarması üstüne, üretim durduruldu, yerli motor tasarımı yapılıyor, motor tasarımı tamamlandıktan sonra sipariş verilen üretim tamamlanacak, ve dış siparişlerde (mısır, azerbaycan, türkmenistan, pakistan, endonezya) karşılanacaktır. Hem %100 yerli olmasıda önemli deil, kaynak kodları, lisansı ve satış hakları alındıktan sonra zaten mal senin oluyor.

Piyade tüfeğinde yine mehmetçik 2 ve MKEK yapımı T-50 silahınında siparişleri verildi. Aşamalı olarak G3 emekli edilik bu silahlara devredilecek. mehmetçik 2 nin temmuz 2012 de üretimleri başlandı.
0
Erzurum lu 21.12.2012 15:52:52
quote:

Orijinalden alıntı: hollowman_







Amma sallamışsın ha :) ortada kaybolma vs bir mevzu yok. Geliştirilen prototip yeterli olmayınca (görüntülenen alanın metre olarak birimi) uydunun 2. versiyonu tasarlandı ve o gönderildi



Sallamış mıyım? Ortada kaybolan Göktürk 1 değil -ironi için yazdım- ama başka iki uydu var. Birincisi Rusya'dan fırlatılmış, güneş panelleri yanlış monte edildiğinden pili biterek 15 yıllık ömrünü 3 yılda tamamlamış, doğru dürüst sözleşme yapılmadığından üretici firmadan tazminat alamayıp ses çıkaramadık. 2. si ise resmen yörüngeden yok olmuş, kaybolmuş.



Sallayacak birşey olmadığı gibi inkar edecek birşey de yok, aynıyla vaki...
0
hollowman_ 21.12.2012 15:45:07
quote:

Orijinalden alıntı: Erzurum lu







Göktürk 1 maalesef uzayda kayboldu. Eğer öyle değilse şimdi nerede? Araştırmak isteyen araştırabilir Google'den.



[link=http://www.hurriyet.com.tr/yazarlar/22196121.asp]İpucu[/link]



Amma sallamışsın ha :) ortada kaybolma vs bir mevzu yok. Geliştirilen prototip yeterli olmayınca (görüntülenen alanın metre olarak birimi) uydunun 2. versiyonu tasarlandı ve o gönderildi
-1
hollowman_ 21.12.2012 15:32:52
quote:

Orijinalden alıntı: Heroofutopia









İnsansız hava aracı ihalesi neden israile verildi:

ASELFLIR 300T kamerasını takmayı ABD kabul etmediği için.

M60 modernizasyonunun sebebini anlattım. Yunanlar Leopard2'lere saldırırken bizim düz m60 tankları ile kalmamız mı mantıklıdır ? Yoksa 650 milyon dolar gibi ülkemizde birilerinin cebinden çıkarabilecekleri kadar küçük bir parayı mı ? ANlamıyorsunuz ama 650 milyon dolar savunma sanayi için çok düşük bir miktardır.

FNSS firması sadece 257 adet ZPT'yi (tank değil bak zpt) 700 milyon dolara Malezya'ya sattı. Anlayabiliyor musun ? Biz o paraya 170 tankı 3. nesile çıkardık.





vay be bunuda gördük, adam m60 tankının kazığın en büyüğü yenerek, israilli firma iflastan kurtarılması uğruna, başbakana, meclise, müsteşara vs danışılmadan bir genel kurmay başkan yardımcısı tarafından imzaları atılarak aynı fiyata 200 tane 2. el Leopard 2a alınabildiği halde, o b.ktan tankları modernize etmek gibi bir hainliği yapabilmiş bir adamı savunabiliyorsun ya, bu kadarına da pess.

Bide bugünki eserler 20 yıllık birikim demiş, hayır takip etmesek savunma sanayiini bilmeyecez. ha yokmu geçmişte başlayıp bu dönemde biten elbetteki var. ama bunun oranı eskisiyle orantılıydı yani yerlilik oranı %10 u geçmeyecek vaziyetteydi. şu an bu oran Altay tankı (1000 adet), ATAK saldırı helikopteri (50 adet), ANKA vs tam olarak envantere girmediği halde %55 lerde!!!! 10 yılda bu orana ulaşıldı, onlarda envantere girince bu oran %70-75 lere ulaşacak sen bana ne hikaye anlatıyorsun! şu an yerli savaş uçağı TFX in kavramsal tasarımıda tamamlandı.

Bunların talimatını kim verdi zannediyorsun? Bu ülkeyi Ergenekon vesayetinden kurtarıp, özellikle savunma sanayiinde süper güçlerin pazarı olmaktan çıkaran bu hükümet elbetteki.

Siz kabul edin etmeyin, gerçekler böyle.
-1
Erzurum lu 21.12.2012 15:27:37
quote:

Orijinalden alıntı: Heroofutopia







Ne kaybetmesi?



Göktürk 1 maalesef uzayda kayboldu. Eğer öyle değilse şimdi nerede? Araştırmak isteyen araştırabilir Google'den.



[link=http://www.hurriyet.com.tr/yazarlar/22196121.asp]İpucu[/link]
0
Heroofutopia 21.12.2012 15:23:47
quote:

Orijinalden alıntı: Erzurum lu



Vatanımıza, milletimize hayırlı uğurlu olsun Göktürk 2. Göktürk 1 gibi inşaallah uzayda kaybetmeyiz.



Ne kaybetmesi?
0
hollowman_ 21.12.2012 15:19:27
quote:

Orijinalden alıntı: TEKADAM.







Habur olayına ''hede,höde'' diyen bir adamın şehitlerine,gazilerine olan saygısından şüphe duyarım.Ya artniyetlisin ya patavatsız.Aynı şekilde sizde bu tür olaylara(Habur,çuval geçirme vs.)diyecek birşey bulamıyorsunuz ve Göktürk-2 gibi projeleri direk olarak hükümeti aklamak için kullanıyorsunuz.



habur, çuval geçirme, bop bıdı bıdı üretkenlikten uzak muhalefet anlayışının açık özeti birkaç cümle. Allahınızı severseniz yokmu yeni bir argümanınız yaw? aynı zırvaları tekrarla dur başka bi mevzu yok. Göktürkle hükümeti aklıyormuşuz, bak bak bak. yerli tankı, yerli saldırı helikopterini, yerli ihayı, yerli obüsü nereye koyacaksın? ya gelişen, büyüyen ekonomiyi, devrim yapılan sağlık sektörünü, ülkenin başına çöreklenmiş, yıllarca bizi dışa bağımlı bırakmış, ülke kaynaklarını israile peşkeş çekmiş (t-60 tankı modernizasyonunun israile yaptırılması) ergenekonla mücadelesini nereye koyacaksın. ha pardon ergenekoncular bu ülkenin gerçek vatanseverleriydi dimi, yemezler. gidin o navalları başkasına anlatın, saftorik, aklı karışıkları bulamazsınız buralarda.
+1
mert1907 21.12.2012 15:19:07
quote:

Orijinalden alıntı: Erchamion