Oyun Dünyasında Bu Hafta (16 Kasım) Kingston 12GB kapasiteli yeni DDR3 kitini duyurdu HABERE ATLA YORUMLARI GÖR (61) YORUM YAZ
Nvidia Fermi tabanlı Tesla kartlarını duyurdu: Karşılaştırma için ilk ipucu ortaya çıktı
Günlük Haber Fx57
61

Nvidia kod adını nükleer reaktörlerin yaratıcısı İtalyan fizikçi Enrico Fermi'den esinlenerek verdiği yeni nesil grafik işlemci mimarisi için ilk duyurusunu yaptı ve yeni nesil Tesla modellerini gösterdi. Daha önceki haberlerimizde de belirttiğimiz gibi Nvidia, Portland'da düzenlenen SuperComputers 2009 konferansında, Fermi tabanlı yeni nesil Tesla 20 ailesinin ilk temsilcilerini detaylandırdı. Geliştirme çalışmalarında profesyonellerin ihtiyaçları ve endüstriyel alandaki gereksinimler göz önüne alınan Fermi mimarisi ile Nvidia, satış adedinin daha az ancak kâr marjlarının ciddi ölçüde daha yüksek olduğu profesyonel segmentlerde hakim pozisyonunu güçlendirmeyi ve Intel'in Larrabee kod adlı yeni nesil grafik kartlarına boş kota bırakmamayı hedefliyor.

Fermi mimarisini temel alan Tesla 20 serisi profesyonel GPU işlem çöümleri ile Ray-Tracing, 3D bulut bilgi-işlem, video işleme, veri tabanı arama, veri analizleri, virüs tarama ve bilgisayar destekli diğer uygulamalarda performans çıtasının ciddi derece yukarı çekilmesi hedefleniyor. Nvidia'dan yapılan açıklamada Tesla 20 serisi yeni nesil Tesla çözümlerinin genel özellikleri de açıklandı. Yeni nesil IEEE 754-2008 çif hassasiyetli kayar nokta standardı, ECC hata doğrulama kodu ile ileri seviye kararlılık ve doğruluk, L1 ve L2 birimleri ile çok seviyeli bellek hiyerarşisi, C++ programlama dili desteği, 1 terabyte'a kadar bellek desteği, eş zamanlı çekirdek uygulaması, hızlı içerik anahtarlaması, 10 kat daha hızlı atomik komutlar, 64-bit sanal adresleme alanı ve özyinelemeli fonksiyonlar gibi özelliklere sahip.

İleri seviye paralelliklte CUDA işlem mimarisi ile donatılan yeni nesil Tesla çözümleri için Tennessee Üniversitesi'den Yenilikçi Bilgi-İşlem Laboratuvarı yöneticisi ve aynı zamanda LINPACK ile LAPACK uygulamalarının ortak yazarlarından Jack Dongarraa, Nvidia'nın yüksek çekilicikteki Fermi mimarisini sunduğu ve yeni özellik setleri sunmaya başladığını söyledi. Nvidia'nın Fermi tabanlı Tesla 20 serisi şu an için Tesla C2050, C2070, S2050 ve S2070 olmak üzere dört modelden oluşuyor. Ancak Nvidia'nın yeni nesil GPU mimarisini özellikle HPC yani yüksek performanslı bilgi-işlem pazarı için geliştirdiği dikkate alınırsa firmanın Tesla serisine yeni modeller katarak Fermi tabanlı çözümlerin sayısını ciddi şekilde arttırması beklenebilir. PCIe 2.0 ara birimiyle uyumlu olan yeni çözümlerde tercihe göre 3GB veya 6GB GDDR5 bellek kapasitesi alınabiliyor. Çift hassasiyetli işlem performansı 520 GigaFLOP - 630 GigaFLOP olarak açıklanan yeni nesil Tesla grafik kartları, 1U sunucu sistemlerinde dörtlü kuruluma da olanak tanıyabiliyor ve bu sayede tek bir sistem ile 2.5 TeraFLOP'a varacak çift hassasiyetli işlem performansının elde edilmesine ve 24GB GDDR5 bellek kapasiteisnin kullanılmasına olanak tanıyabiliyorlar.

Fermi tabanlı Tesla 20 serisi, ATi RV870'ten daha yüksek çift hassasiyetli işlem gücü vaat ediyor!

Nvidia'nın Fermi tabanlı yeni nesil Tesla çözümlerinden Tesla C2050 ve C2070 modelleri sırasıyla 2499$ ve 3999$, Tesla S2050 ve S2070 ise sırasıyla 12995$ ve 18995$ etiket fiyatlarıyla ikinci çeyrekte satışa sunulacaklar. Fermi mimarisinin son kullanıcılarla buluşacağı yeni nesil GeForce serisi ise ilk çeyrekte anons edilecek. Peki Fermi tabanlı yeni nesil Tesla çözümleri, DirectX 11 destekli GeForce 300 serisinin performansı hakkında ne ölçüde bilgi veriyor. Henüz kıyaslama yapılabilecek herhangi bir test sonucu olmadığı için sağlıklı bir karşılaştırma yapmak pek mümkün görünmese de açıklanan çift hassasiyetli işlem gücü bizlere bir noktaya kadar ipucu verebiliyor. Nvidia'ya göre Tesla 20 serisi GPU'larda 630GigaFLOP'a varan ölçüde çift hassasiyetli işlem performansı alabilmek mümkün. ATi Radeon HD 5870'e güç veren RV870 GPU'suna baktığımızda ise çift hassasiyetli işlem gücünün 544 GigaFLOP olduğunu görüyoruz kısaca çift hassasiyetli işlem gücü açısından Fermi tabanlı Tesla GPU'su, modeline göre ATi RV870'in önünde yer alıyor. Ancak Fermi tabanlı GeForce serisinde işlem gücü, belirlenecek saat hızlarına bağlı olarak değişiklik göstermesi güçlü bir ihtimal olarak öne çıkıyor.

Yorumlar (61) Yorum Yaz ▼
Yorumlar yeniden eskiye doğru listelenmektedir. Sıralamayı değiştirmek için sağdaki menüyü kullanabilirsiniz.
F.@.T.İ.H Dün (20:25)
fermi nin genel perf. ile ilgili detay yok hala..

masaustu sistemler için gelecek modellerinde fiyatlarını merak ediyorum acıkcası..

0
El-Diablo Dün (20:26)
bla bla bla

ben gt300 leri bekliyorum nvidia icraat değil laf üretiyor
0
Mete Can Karahasan Dün (20:30)
Hd5870'de hız aşırtılırsa standart ayarını geçer. Tanesi 399$ken, nvidia tercihi yine premium kaçıyor. 0
fx57 Dün (20:31)
Radeon HD 5870 için hazırlanan teknik dökümanda AMD, RV870 GPU'sunun Nvidia'nın Tesla C1060 çözümünden 7 kat daha fazla çift hassasiyetli işlem gücü sunduğunu belirtmişti. Nvidia böyle bir karşılaştırma yapmış olmasa da firmanın açıkladığı 630 GigaFLOP'luk çift hassasiyetli işlem gücü RV870'ün 86 GigaFLOP önünde yer alıyor. Buradan hareketle GeForce 300 serisi ile Nvidia'nın, RV770 ile Terascale Engine konsepti çerçevesinde ilk defa TeraFLOP seviyesinde GPU duyuran ve daha sonra işlem gücünü sürekli arttıran AMD-ATi'nin önüne geçebileceği yorumları yapılıyor. 0
cobi Dün (20:32)
ecc ,l1,l2,l3 felan deniliyor bunlar iyice işlemci gibi yapmışlar her ne kadar fiyat politikasını beğenmesemde eğer ge-force'larda bu şekilde olur fiyatlarını alınabilecek seviyede yaparlarsa gerçekten nvidia dx 11 desteğinde geç kalışının acısını çıkartabilir ve çok güzel bir iş çıkartmış olur.
umarım fiyatlarda (ge-force'lar için alınacak seviyelerde olur.)
0
Mete Can Karahasan Dün (20:36)
Hd5870 1ghz'e hız aşırtılsa nvidia'nın bu çözümünü yine 640gigaflopla geçiyor bence. Ki kartın durduğu yer burası değil ama alanlar benden farklı düşünüyorlardır sanırım 0
merhaba_2233 Dün (20:56)
ben hiç birşey anlamadım atı nın kartları 600$ ken telsa lar 4000$ ben mi karıştırıyorum yani bu karşılaştırılan kartlar aynı segmentte mi 0
yerroner Dün (21:16)

quote:

Orijinalden alıntı: Mete Can Karahasan

Hd5870 1ghz'e hız aşırtılsa nvidia'nın bu çözümünü yine 640gigaflopla geçiyor bence. Ki kartın durduğu yer burası değil ama alanlar benden farklı düşünüyorlardır sanırım


Her konuda ATI adına birşeyler yazıp saçmalamaktan bıkmadın be Mete.

Sanki Nvidia kartlar OC olmuyor? 850 GHZ'lik şeyi 1 GHZ yapsan ne olacak. Aynı performansı veren 700 MHZ'lik bir GPU 850 MHZ'de bile onu geçecek.
0
sgnr Dün (21:42)
İsim seçiminden dolayı öncelikle tebrik ederim nvidiayı Tesla mükemmel seçim. Tesla büyük adamdı. Ama fiyat konusunda bunlar şaşırmış heralde başka bişey demiyorum yani. Teknik özellikleri ne olursa olsun asla öle bir para veremiyeceğim için benim için bu kartlar yok =) Nvidia bişey çıkarmadı diye bakıyorum olaya =) 0
The Wanted Dün (21:50)
bu haberden yola çıkarak nvidia yönünü iş istasyonlarına çevirmiş, 0
HiqhWoltage Dün (22:00)
''Fermi mimarisi ile Nvidia, satış adedinin daha az ancak kâr marjlarının ciddi ölçüde daha yüksek olduğu profesyonel segmentlerde hakim pozisyonunu güçlendirmeyi ve Intel'in Larrabee kod adlı yeni nesil grafik kartlarına boş kota bırakmamayı hedefliyor.'' ??

''Nvidia'nın Fermi tabanlı yeni nesil Tesla çözümlerinden Tesla C2050 ve C2070 modelleri sırasıyla 2499$ ve 3999$, Tesla S2050 ve S2070 ise sırasıyla 12995$ ve 18995$ etiket fiyatlarıyla ikinci çeyrekte satışa sunulacaklar.'' ??

''Bu kartlar ne ? Neden işlemci gibi böyle bunlar ? Bizler alabilecekmiyiz bunları ? '' gibi sorular oluşturan bir metin okudum.
0
fx57 Dün (22:05)
@HiqhWoltage, Tesla ve Quadro serisi Nvidia'nın profesyoneller ve endüstriyel kullanım senaryoları için hazırladığı özel çözümlerdir ancak temelde GeForce serisi ile aynı GPU mimarisine dayanırlar ve son kullanıcıları hedef almazlar. Nvidia'nın Fermi tabanlı GeForce grafik kartrları ise önümüzdeki yılın ilk çeyreğinde pazara sunulacak. 0
Father Torque Dün (22:11)
NVidia bir zamanlar oyun kartlarından profesyonel kart modellerini hazırlar ve satışa sunardı. Şimdi ise profesyonel iş dünyası için kart hazırlayıp bu modellerden oyun dünyasına kart modelleri uyarlamaya çalışacak. Eğer eskiden olduğu gibi oyun dünyası için kart hazırlasaydı GT300 şimdiye kadar on defa çıkmıştı. Bakalım, oyun dünyası modelleri için fiyatları uygun seviyelere çekebilmek amacıyla Fermi'lerin ne kadarını kırpmak zorunda kalacaklar? 0
laserion Dün (22:21)
Arkadaşlar Profesyonel Ekrankartlar ile Standart Ekrankartları'nı bir tutmayalım sırf laf atacağım diye ikisini aynı kefeye koymak pekte yakışı kalmıyor kullanım alanları bile farklı. 0
OverClocK1ng Dün (22:21)
Oooo. Binlerce dolarlardan bahsediliyor. Yani endüstriyel ile parasal açıdan kıyaslamıyorum ama eğer bunlarda böyleyse Fermi de kesin çok pahalı olacaktır. Adamların gözü aç.

Hem çift hassasiyette geçiyorsa bile bugünden itibaren donanımhaberde okuduysanız ATI 5870 in overclock lu modelleri çıkmaya başladı. Bence Fermi çıkana kadar ATI saat hızlarını arttırıp fiyatları birazcık daha düşürerek Fermiyi ölü doğduracak gibi.

Piyasada şu an kartlar 425$ + KDV seviyesinde ama 1 aya kadar 950 Mhz GPU lu kartlar çıkıp aynı fiyatlara çekilecektir. Bu da Fermiye olan ilgiyi söndürecektir yani.

Çünkü bence Fermi hiç te ucuz olmayacak...
0
Source Dün (22:27)

quote:

Orijinalden alıntı: Father Torque

NVidia bir zamanlar oyun kartlarından profesyonel kart modellerini hazırlar ve satışa sunardı. Şimdi ise profesyonel iş dünyası için kart hazırlayıp bu modellerden oyun dünyasına kart modelleri uyarlamaya çalışacak. Eğer eskiden olduğu gibi oyun dünyası için kart hazırlasaydı GT300 şimdiye kadar on defa çıkmıştı. Bakalım, oyun dünyası modelleri için fiyatları uygun seviyelere çekebilmek amacıyla Fermi'lerin ne kadarını kırpmak zorunda kalacaklar?


Kesinlikle öyle
0
OverClocK1ng Dün (22:28)

quote:

Orijinalden alıntı: laserion

Arkadaşlar Profesyonel Ekrankartlar ile Standart Ekrankartları'nı bir tutmayalım sırf laf atacağım diye ikisini aynı kefeye koymak pekte yakışı kalmıyor kullanım alanları bile farklı.


Nedenmiş? Esasında ikisi de aynı şeyler. Profesyonel kartlarda bazı sertifikalar var. Bir de bazı endüstriyel ufak farklılıklar. Bunun haricinde gidip bir Ge-Force bir kart alıp mod yaparak Quadro falan yapılabiliyor. Zaten ikisi de aynı.

Bu arada

@Father Torque:
quote:

NVidia bir zamanlar oyun kartlarından profesyonel kart modellerini hazırlar ve satışa sunardı. Şimdi ise profesyonel iş dünyası için kart hazırlayıp bu modellerden oyun dünyasına kart modelleri uyarlamaya çalışacak. Eğer eskiden olduğu gibi oyun dünyası için kart hazırlasaydı GT300 şimdiye kadar on defa çıkmıştı. Bakalım, oyun dünyası modelleri için fiyatları uygun seviyelere çekebilmek amacıyla Fermi'lerin ne kadarını kırpmak zorunda kalacaklar?


Çok güzel. Çok hoşuma gitti.

Evet aynı şeyi ben de kendime soruyorum. Bakalım neleri kırpacaklar. O yüksek çift hassasiyetleri ne kadar düşecek...
0
Mete Can Karahasan Dün (22:30)
Sen her alışverişinde çek yazıyorsun, ya da fiyatları görmedin arkadaşım
quote:

Orijinalden alıntı: yerroner


quote:

Orijinalden alıntı: Mete Can Karahasan

Hd5870 1ghz'e hız aşırtılsa nvidia'nın bu çözümünü yine 640gigaflopla geçiyor bence. Ki kartın durduğu yer burası değil ama alanlar benden farklı düşünüyorlardır sanırım


Her konuda ATI adına birşeyler yazıp saçmalamaktan bıkmadın be Mete.

Sanki Nvidia kartlar OC olmuyor? 850 GHZ'lik şeyi 1 GHZ yapsan ne olacak. Aynı performansı veren 700 MHZ'lik bir GPU 850 MHZ'de bile onu geçecek.

0
fatihcanery Dün (22:33)
neden iş istayonlarına çevirmesin ki yönünü,düşünsenize 13000 $ a ekran kartı satıyor.bunun sadece kart maleyeti 100 doları geçmez argesi şusu busu hadi taş çatlasın 200$ .geri kalan 12800$ cebe kalıyor,ne kadar çok kar ediyor bir düşünün.tabi iş istasyonlarına satmasının dezavantajı şu.masaüstü platformlarına göre satışlar çok düşük kalıyor 0
eric13 Dün (22:40)
masaüstüyle alakalı hala birşey yok 0
Mete Can Karahasan Dün (22:49)
Şubata kadar da beklemeyin zaten Nvidia boşuna iş istasyonlarına yönelmiyor. Adamların üretim verimi çok düşük, eğer yüksek kar payı olmazsa sürümden kazanamazlar. 0
Batuist Dün (22:54)
ferminin geç çıkmasında var bir iş... yine ütü gibi birşey olduda soğutmayamı çalışıyorlar acaba 0
Source Dün (23:03)

quote:

Orijinalden alıntı: Batuist

ferminin geç çıkmasında var bir iş... yine ütü gibi birşey olduda soğutmayamı çalışıyorlar acaba


Ütü değil fön makinası

Resmin büyük halini görebilmek için tıklayın
Orijinal boyut için tıklatın
0
yenerbalcı Dün (23:16)

quote:

Orijinalden alıntı: OverClocKing

Oooo. Binlerce dolarlardan bahsediliyor. Yani endüstriyel ile parasal açıdan kıyaslamıyorum ama eğer bunlarda böyleyse Fermi de kesin çok pahalı olacaktır. Adamların gözü aç.

Hem çift hassasiyette geçiyorsa bile bugünden itibaren donanımhaberde okuduysanız ATI 5870 in overclock lu modelleri çıkmaya başladı. Bence Fermi çıkana kadar ATI saat hızlarını arttırıp fiyatları birazcık daha düşürerek Fermiyi ölü doğduracak gibi.

Piyasada şu an kartlar 425$ + KDV seviyesinde ama 1 aya kadar 950 Mhz GPU lu kartlar çıkıp aynı fiyatlara çekilecektir. Bu da Fermiye olan ilgiyi söndürecektir yani.

Çünkü bence Fermi hiç te ucuz olmayacak...


adamlar ati kart fiyalarını görünce örnek 5750 .....160 - 170 usd en ucuz balon kartı Şimdiye kadar hiç tüketici dostu görmedim
0
coreindie Dün (23:27)
Bu teslaları alıp database sunucu testi yapan yokmudur. Bu kartlar piyasaya sunuluyorsa mutlaka alanda var. Bari bi kaç test yapsınlar hakikattende bu kartlar işlem yapabiliyor mu? :D Hangi platformda, hangi şartlarda çalışıyorlar. Mesela 4 tane karta sahip bir sunucu aldık bu sunucu ne kadar güç harcıyor, performansı nasıl 3 aşağı 5 yukarı biri resimlerini çekip testleri yapsın. Nvidia tesla ve Ati firestream kartların Opencl performanslarını merak ediyorum. Bu alanda da testler görmek istiyorum :D
0
OlcaytoHun Dün (23:41)
Bu Nvidia'nın isimlendirmesi de yine pek anlaşılır değil gibi. Tesla mı Fermi mi hangisinin adıyla anacağız bu yeni seriyi? Tesla ayrı bir bilim adamı Fermi ayrı bir bilim adamı. Niye ikisinin adını da tek bir üründe kullanmışlar ki! 0
XivA Dün (23:45)
ohh bea nvidiacıların gözü aydın fehmi geliyor ama galiba zengin dostu olacak :) 2500 ile 19000 usd fiyat aralığı. tamam pro çözüm ama ne kadar çözersen çöz 5870 i geçebilmesi için fiyatı çözemezsin. yine pahalı olacak. tabi çıkar çıkmaz ati %20-30 fiyat kırar fehmiyi küvezde öldürür :S 0
XIII 7 saat önce
Bence burda asıl sorulması gereken soru şudur Kim ne kadar alana neyi sığdırmış belki Fehmi hesaplama gücü olarak yüsek değerler vaad ediyor ama zar boyutu nekadar ? verimlilik açısından kim önde.. 0
Mete Can Karahasan 7 saat önce
quote:

en ucuz balon kartı
Tipik tanıdık yaklaşım. Artık o kadar tanıdık ki arkadaşım diyecem sonunda Hd5750 gts 250 performansında dx11'li kart. Güç harcaması da hd4770'den bile düşük.
0
sadtneverdie 7 saat önce

quote:

Orijinalden alıntı: Mete Can Karahasan

quote:

en ucuz balon kartı
Tipik tanıdık yaklaşım. Artık o kadar tanıdık ki arkadaşım diyecem sonunda Hd5750 gts 250 performansında dx11'li kart. Güç harcaması da hd4770'den bile düşük.


sende tipik 57xx savunucusu her muhabbette her yerde aynı geyik... tesla konusunda bile 57xx muhabbeti yapıyorsun.
0
sfrr 5 saat önce
bir tane alıp duvara asacam... 0
KANUNI61 5 saat önce
Ooooo fehmi kılıbık fehmi 2010 ilk ceyrek
yılbaşında ati satarda satar
0
merhaba_2233 -23 dk. önce
ya arkadaşlar allah rızası için biri açıklasın atı kartları 599$ degil mi bu fermiler neden 3999$ bu ikisi neden karşılaştırılıyor gerçekten eleştimek için degil öğrenmek istiyorum 0
Father Torque -29 dk. önce
Fermi, Tesla, Quadro - Profesyonel İş İstasyonu kartı 1000$+
GT300 - Oyun Kartı 599$ (senin verdiğin fiyatla)
0
alito -30 dk. önce
anlaşıldı bu fermiden bi cacık olmaz 0
Elbette adamlar GT300 ler için acele etmez. Fiyata baksanıza 19000$. Bana kart yapacakta 200-300$ dan 60 tane kart satacakta bir tane tesla dan elde ettiği geliri sağlasın. Safi kar kısmına girmiyorum bile. Birde kar üzerinden gidersek herhalde 500 tane GT serisi satsa ancak 1 tane tesladan elde ettiği karı edebilir. 0
Bunu alacağıma bitane UFO alırım, hem daha ucuz hem daha iyi ısıtır :P 0

quote:

Orijinalden alıntı: MÜŞAVİR

Elbette adamlar GT300 ler için acele etmez. Fiyata baksanıza 19000$. Bana kart yapacakta 200-300$ dan 60 tane kart satacakta bir tane tesla dan elde ettiği geliri sağlasın. Safi kar kısmına girmiyorum bile. Birde kar üzerinden gidersek herhalde 500 tane GT serisi satsa ancak 1 tane tesladan elde ettiği karı edebilir.


aynen öyle, arge ve üretim maliyetlerini tesla dan sağladıktan sonra uygun (yani uygun derken alınabilir seviyede diyelim) fiyata geforce ları sürecekler demek ki.

yine de fena bir strateji değil
0
amo
fiyat pahalı ama bunu alanlar çok olacak. bu kartın hitap ettiği sektörlerde peynir ekmek gibi satılacağına eminim.
yukarıda bir arkadaş normal geforce kartları modlayarak teslaya dönüşebileceğini yazmış. bu gerçekten bu kadar kolaymı? pertformans aynımı olur?
0
%20 en azından ortalama kazancın olur deniyor. Her program çalışmaz ama çalışanı %200 performansı arttırabilirmiş benim okuduğuma göre. 0

quote:

Orijinalden alıntı: blacksmoke


quote:

Orijinalden alıntı: MÜŞAVİR

Elbette adamlar GT300 ler için acele etmez. Fiyata baksanıza 19000$. Bana kart yapacakta 200-300$ dan 60 tane kart satacakta bir tane tesla dan elde ettiği geliri sağlasın. Safi kar kısmına girmiyorum bile. Birde kar üzerinden gidersek herhalde 500 tane GT serisi satsa ancak 1 tane tesladan elde ettiği karı edebilir.


aynen öyle, arge ve üretim maliyetlerini tesla dan sağladıktan sonra uygun (yani uygun derken alınabilir seviyede diyelim) fiyata geforce ları sürecekler demek ki.

yine de fena bir strateji değil



size katılmıyorum bu kartlar medya sektörü gibi ticari sektörlere hitap ettiğine göre milyonlarca satması beklenemez. ati ve nvidia gibi firmalar asıl kazancı son kullanıcıdan yaparlar çünkü alım oranları milyonları bulur.
0
quote:

Orijinalden alıntı: sgnr

İsim seçiminden dolayı öncelikle tebrik ederim nvidiayı Tesla mükemmel seçim. Tesla büyük adamdı. Ama fiyat konusunda bunlar şaşırmış heralde başka bişey demiyorum yani. Teknik özellikleri ne olursa olsun asla öle bir para veremiyeceğim için benim için bu kartlar yok =) Nvidia bişey çıkarmadı diye bakıyorum olaya =)

Zaten bunlar normal ev kullanıcısa hitap etmiyor HPC ve server benzeri gücün gerekli olduğu alanlarda kullanılıyor.
...
Tam düşündüğüm gibi Nvidia hpc sektörünü hedef aldı 2. planda gamer kesimi olacak ama fiyatları çok merak ediyorum.O kadar complex yapıdaki ciplerin ,yield oranı çok düşük olması ve kapladığı silicon wafer alanı birde tsmc nin verimlilk problemleri üst üste gelince (ar-ge ve revision giderlerini söylemesem mi ? ) iyimser olursak en az 2000tlden satılır türkiyede.

0
AMD yeni işlemcileri önce opteron serisinde çıkartıyor sonrasında bazı özelliklerini değiştirip masa üstüne çıkartıyor. Nvidia da buna benzer bir yol seçmiş. 0
Fermi, Tesla, Quadro - Profesyonel İş İstasyonu kartı 1000$+
GT300 - Oyun Kartı 599$ (senin verdiğin fiyatla)


peki bahsi geçen telsayla karşılaştırılan atı nın fiyatı nedir

ATi Radeon HD 5870'e güç veren RV870 GPU'suna baktığımızda ise çift hassasiyetli işlem gücünün 544 GigaFLOP olduğunu görüyoruz

diyor yazıda bu atının fiyatı nedir. atının fiyatı 599 dolar dimi nasıl bir karşlaştırmadır bu biri 3999 doalar digeri 599 dolar ltfen biri cevap versin anlamıyorum öğrenmek istiyorum
0
Kar marjı çok yüksek, biz de bunun makarasını yapıyoruz zaten 0
Vay adiler benim WoW'daki nickimi çaldılar :<

Neyse çıkarsa havam olur guilde filan "Benim için ekran kartı çıkardılar olm immbayım" derim.
0

quote:

Orijinalden alıntı: Teslaman

Vay adiler benim WoW'daki nickimi çaldılar :<

Neyse çıkarsa havam olur guilde filan "Benim için ekran kartı çıkardılar olm immbayım" derim.

Özenti demeseler şükret sen
0
Ferminin 750$ aşağı olcağını sanmıyorum.Büyük ihtimal daha yüksek fiyattan gelecekler HD5970 in o.c versiyonları çıkmaya başladı bile efsane X1950 XTX yeniden yaşam buluyor HD5970 XTX. 0
Anlaşılan yukardaki sorumun cevabını bilen yok herhalde bilen olsa cevap verirdi 0
Var ya şimdi bişey söyleyeceğim hepiniz bana katılacaksınız.

Bu AMD - ATI 6 ayda bir ekran kartı çıkartıyor ya. Yeni nesil.

Bu Fermi o kadar yılan hikayesine döndü ki 2010 ilk çeyrek sonu falan olayından.

Fermi ile birlikte ATI de HD6000 serisini çıkartırsa şaşmamak lazım. nVidia çok ağırdan alıyor...
0
quote:

Orijinalden alıntı: alito


quote:

Orijinalden alıntı: blacksmoke


quote:

Orijinalden alıntı: MÜŞAVİR

Elbette adamlar GT300 ler için acele etmez. Fiyata baksanıza 19000$. Bana kart yapacakta 200-300$ dan 60 tane kart satacakta bir tane tesla dan elde ettiği geliri sağlasın. Safi kar kısmına girmiyorum bile. Birde kar üzerinden gidersek herhalde 500 tane GT serisi satsa ancak 1 tane tesladan elde ettiği karı edebilir.


aynen öyle, arge ve üretim maliyetlerini tesla dan sağladıktan sonra uygun (yani uygun derken alınabilir seviyede diyelim) fiyata geforce ları sürecekler demek ki.

yine de fena bir strateji değil



size katılmıyorum bu kartlar medya sektörü gibi ticari sektörlere hitap ettiğine göre milyonlarca satması beklenemez. ati ve nvidia gibi firmalar asıl kazancı son kullanıcıdan yaparlar çünkü alım oranları milyonları bulur.




bunun böğle olduğunuda yine burada okuyoruz zaten ,doğrudur
0
Nvidia tamamen kurumsal çalışıyor bu ara 0
Nvidia o koca koca çipleriyle nasıl atiden daha az enerji tüketerek daha yüksek başarı sağlıyor. Ayrıca shader birimleride atiye göre yarıdan daha az. 0
Ucuzmuş alalım 5-10 tane 0
bu fermileri kim kullanıyodurki ya bu kadar iyi kartı kim ne yapacakki 0
Hem italayanlardan bahsediyor hemde yugoslav sırp nikola teslanın adını koyuyor. Tesla adını alabilmesi için yeni bir buluş yapmış olması lazım bence. 0
Bu kartlar bizim gibi son kullanıcılara değil anlayın artık herkes demiş pahalı diye siz belki görmeyeceksiniz bu kartları.

Bu kartların amacı flim endüstürisi,oyun endüstürisi vs. gibi yerlerde kullanmak için mesala x-menin son fliminde physx kullanıldı Quadro kartlarla.
0
o fiyatlar gerçekmi, o ne öyle yaa 0
fiyatlar süper. 0
YORUM YAZ
Durum Üyeyim Üye Değilim
E-Posta
Mesaj

Güvenlik Kodu Güvenlik kodu   Güvenlik kodunu göremiyorsan buraya tıkla