TTNET
HAFTANIN
TTNET DESTEK
HİZMET ÖZETİ
- 24938 TTNET Kullanıcısına hizmet verildi.
Casper Logitech
Kaydol

Kullanıcı Adı

Şifre

Beni Hatırla Şifremi Unuttum
Manli, GeForce GTS 450 modelini gösterdi Motorola Milestone 2 resmiyet kazandı (+video) HABERE ATLA YORUMLARI GÖR (82) YORUM YAZ

tarafından 31 Ağustos 2010, Salı 22:12 tarihinde yazıldı Donanımhaber TR

AMD Radeon HD 6700 serisi 256-bit bellek veri yolu desteği ile gelecek
Ekspres Haber Erdi ÖZÜAĞ "Fx57"
82

AMD bir süredir merakla beklenen Radeon HD 6000 serisi ekran kartlarını Ekim ayıyla birlikte kullanıma sunmaya başlayacak. Radeon HD 6700 serisiyle başlayacak ikinci jenerasyon ekran kartları için detaylar arka arkaya ortaya çıkıyor. Elimize ulaşan bilgilere göre AMD Radeon HD 6700 serisinde kullanılacak Bart kod adlı yeni grafik yongası, 256-bit bellek veri yolu desteği sunacak. Bilindiği üzere hali hazırda satışta olan Radeon HD 5700 serisindeki tüm ekran kartları 128-bit bellek veri yolu desteği sunuyorlar.

AMD'nin orta segmentte performans çıtasını yükseltmek istemesinin arkasına yatan en güçlü neden Fusion işlemci ailesi. Yıl sonuna doğru pazara sunulması ve 2011'de iyiyce yaygınlaşması beklenen Fusion işlemci ailesinde, DirectX 11 destekli entegre grafik birimlerine yer veriliyor ve performansın modeline göre Radeon HD 5400-5500 seviyesinde olacağı ifade ediliyor. Durum böyle olunca, giriş seviyesi ekran kartlarında daha yüksek performans için orta segmentte bazı güncellemelere ihtiyaç duyan AMD, Radeon HD 6700 serisinde 256-bit bellek veri yolu desteğine geçiyor. Tabi firmanın bu hamlesinde Nvidia'nın GeForce GTX 460 ile elde ettiği başarının katkısı da yok değil.

Ekim ayında pazara sunulacak Radeon HD 6750 ve HD 6770 modellerine yer açabilmek için Radeon HD 5700 serisinde fiyat indirimine gidilmesi de bekleniyor.

Bu haberin bağlantısı
URL
Yorumlar eskiden yeniye doğru listelenmektedir. Sıralamayı değiştirmek için sağdaki menüyü kullanabilirsiniz.
.45 ACP 24.10.2010 22:35:08
artik 6700 diye bir serinin olmayacagini bekleyebiliriz cunku 5700 serisi ayni isimde devam edecekmis ve 6700 diye bekledigimiz kartlar 6800 olarak piyasaya cikti.belki fusion islemcilerde 6700 diye kullanilabilir.6400 serisi ile baslayacakmis.
No Way Out 24.10.2010 18:57:09
quote:

Orijinalden alıntı: DH Misafiri

Bu 6xxx serisi çıktığında 5xxx fiyatlarında ne kadar bir düşüş olur acaba yardımcı olurmusunuz 5770 veya iyi bir düşüş olursa 5850 almayı düşünüyorum da ekran kartı için 300tl bütçem var.

6850 varken 5850 alınacak en son kartlardan beridir, hala 5850'nin fiyatını düşmesini bekliyorsan, zamanını boşu boşu tüketmişsin.
DH Misafiri 24.10.2010 18:54:19
Bu 6xxx serisi çıktığında 5xxx fiyatlarında ne kadar bir düşüş olur acaba yardımcı olurmusunuz 5770 veya iyi bir düşüş olursa 5850 almayı düşünüyorum da ekran kartı için 300tl bütçem var.
Master_Evil 16.09.2010 04:48:38
quote:

Orijinalden alıntı: DH Misafiri

Şuraya yorum yazmayayım diyorum ama yorumları okuduktan sonra kendimi tutamıyorum gerçekten. Bence hepiniz malsınız salaksınız 5770 alıp daha kart çıkmadan ikinci el olarak fiyatını yoklayıp bir an önce çıksa da satıp 6700 serisi alsam diyen hayatında daha çocukken eline oyuncak alıp oynamamış saftirikler full ayarda oyun oynayacağım diye beş para etmez yazılım olarak ''0'' puan alan ATI markasının hala 256 bit olan ekran kartlarına 1000'lerce lira verip bir güzel kazıklanan siz yurdum insanları salak değilsiniz de nesiniz? Siz önce akşam evinize yiecek ekmek götürün birikim yapın kenara para koyun yoksa ilerde aç kalırsınız sizden hiçibir halt olmaz. Hepinize acıyorum.

bu misafirlerin mesajları okunmadan direk yayınlanıyor sanırım
alirezzak 16.09.2010 04:30:00
67xx serisine fazla kafanızı yormayın.Çok güçlü kartlar olmayacaklar.6770 4890 dan hızlı ama yaklaşık olarak o güçte bir kart olcakatır.Çünkü kartta 960 Stream işlemci varmış.
terapi_triyaki 16.09.2010 00:33:13
Anlaşıldı Seneye HD5770 e veda edip HD6770 ile devam. Bu işin sonu yok
AtiMX4 16.09.2010 00:31:05
HER YÜKSELİŞİN BİR İNİŞİ OLACAKTIR...
Huzur_02 04.09.2010 16:01:54
bakalım Nvidia bu atak karşısında ne yapacak iki seceneği var ya GPU ları süsleyip püsleyip başka seriymiş gibi farklı isimler altında piyasaya sürecek yada fiyat indirimine gidecek
lapry 04.09.2010 12:15:06
ATI nvidia'nın yaptığını yapıp eğer ellerindeki stokları yeni Brand altında piyasaya sürüp tüketmek istiyorsa çok yanlış yapar.
Zamanında nvdia 8800 başarısından sonra bu GPU'daki ürünleri 9800 veya muadili olarka piyasaya sürmüştü ve atinin 4xxx serisi ile planları umduğu gibi gitmedi,sanırım şimdi ati böyle bir plan peşinde ama tutmaz tutmayacağıda önceden görüldü
gcb1903 04.09.2010 10:33:49
quote:

Orijinalden alıntı: DH Misafiri

Şuraya yorum yazmayayım diyorum ama yorumları okuduktan sonra kendimi tutamıyorum gerçekten. Bence hepiniz malsınız salaksınız 5770 alıp daha kart çıkmadan ikinci el olarak fiyatını yoklayıp bir an önce çıksa da satıp 6700 serisi alsam diyen hayatında daha çocukken eline oyuncak alıp oynamamış saftirikler full ayarda oyun oynayacağım diye beş para etmez yazılım olarak ''0'' puan alan ATI markasının hala 256 bit olan ekran kartlarına 1000'lerce lira verip bir güzel kazıklanan siz yurdum insanları salak değilsiniz de nesiniz? Siz önce akşam evinize yiecek ekmek götürün birikim yapın kenara para koyun yoksa ilerde aç kalırsınız sizden hiçibir halt olmaz. Hepinize acıyorum.


bazı insanlarda "alet" çalışmayınca çeneye vururmuş :):))
OtoburPirana 04.09.2010 05:02:41
quote:

Orijinalden alıntı: Man From Atlantis

benim tahminim 6770 5830 seviyesinde, 6830 ise GTX460'dan iyi olcak..


Sizce de söylediğiniz kartların performans aralıkları biraz değilmi bana öyle geldi açıkçası.

Yani 6770 in 5830 seviyesinde olması bariz başarısızlık demek çünkü 5830 zaten 5770 seviyesinde bir kart bu durumda 5770 ile 6770 aynı performansa sahip olmuş oluyor.

6830 un da GTX460 dan iyi olacağı aşikar ayrıca 6770 in de GTX460 bariz iyi olacağı kesin gibi duruyor.(Overclock kapasitesini bilemem standart hızlardan bahsediyorum)
M@U 04.09.2010 04:50:11
quote:

Orijinalden alıntı: Man From Atlantis

son dedikodu;
6770 diye beklenen kartın 6870,
5770lerin adı değişip 6770,
6870 diye beklenen kartın da 6970 olacağı..
çift gpulu olarak bilinen 6970 ise 6990 olcakmış..

yakında fx57 detaylarıyla konuyu açar..



quote:

As we hinted a few reliable sources, one could go to AMD soon with a new branding process (naming) to swing. AMD so shall make a few small signs, the graphics card name for a new naming scheme. One reason could be that not enough has HD6700 graphics cards and thus help with a Rebrand of Juniper chips must.

This could soon be out of a Juniper XT, which is an HD5770, HD6770 is a planned and will be out of the HD6770 (XT Barts) a HD6870. We have also learned that you think about it at AMD, rename the HD6970 (Antilles) in a HD6990. What will happen after the Rebrand named HD6970 is unfortunately unclear. We could imagine however, that AMD consider several graphics cards with dual-GPU contact with different performance, which could be planned from the HD6870 (XT Cayman), a new HD6970. could also be a possibility given that it leaves the HD6970 as a single-GPU graphics card and the only multi-GPU HD6990


http://news.ati-forum.de/index.php/news/34-amdati-grafikkarten/1491-amd-bald-mit-rebranding

E bu saçma. İsimlendirme sıkıntılı.
cestvrai 04.09.2010 00:29:54
ATI forumda yazanlar düpedüz sacmalık. hicbir acıdan mantıklı degil..
hkD 04.09.2010 00:13:39
6000 Serisi Amd İçin Milat Nvidia İçin Kötü Olacak
Man From Atlantis 04.09.2010 00:12:18
son dedikodu;
6770 diye beklenen kartın 6870,
5770lerin adı değişip 6770,
6870 diye beklenen kartın da 6970 olacağı..
çift gpulu olarak bilinen 6970 ise 6990 olcakmış..

yakında fx57 detaylarıyla konuyu açar..



quote:

As we hinted a few reliable sources, one could go to AMD soon with a new branding process (naming) to swing. AMD so shall make a few small signs, the graphics card name for a new naming scheme. One reason could be that not enough has HD6700 graphics cards and thus help with a Rebrand of Juniper chips must.

This could soon be out of a Juniper XT, which is an HD5770, HD6770 is a planned and will be out of the HD6770 (XT Barts) a HD6870. We have also learned that you think about it at AMD, rename the HD6970 (Antilles) in a HD6990. What will happen after the Rebrand named HD6970 is unfortunately unclear. We could imagine however, that AMD consider several graphics cards with dual-GPU contact with different performance, which could be planned from the HD6870 (XT Cayman), a new HD6970. could also be a possibility given that it leaves the HD6970 as a single-GPU graphics card and the only multi-GPU HD6990


http://news.ati-forum.de/index.php/news/34-amdati-grafikkarten/1491-amd-bald-mit-rebranding
cestvrai 04.09.2010 00:00:18
benim anlmadığım 6770 5850 civarında bir kart olacaksa nasıl olurda 6850, 5870ten yavaş olur?
burada bir abeslik var.

şunu anlarım bakın ama

6770=5850 performans ve fiyatı 220usd (msrp) OK ALIR gtx460çıları üzer
6850=5870 performansı ve fiyatı usd 330usd (msrp) OK ALIR gtx470çileri üzer
6870=gtx480+%10-15 performans ve fiyatı usd 450usd (msrp) OK ALIR gtx480cileri üzer
6970=gtx480sli +%10 performans ve fiyatı usd 800usd (msrp) parası yetmeyen herkesi üzer!!

6970i alacak olanlar 800usd+kdv: 1400tlyi toplarlamaya başlasınlar yavaştan
ser_ka_n 03.09.2010 23:54:51
Yeni nesil Radeon HD 6770 13 Ekim'de

http://www.pclabs.com.tr/2010/09/03/yeni-nesil-radeon-hd-6770-13-ekimde/
heatblast 03.09.2010 22:58:28
quote:

Orijinalden alıntı: S@N@Ne!!!

quote:

Orijinalden alıntı: heatblast
hd6770'in gtx460'ı geçeceğine inanmıyom
hd6770 256 bit olmuşta gpu'da nasıl bir artış var onu söylememişler


Olası bir 6770, segment oloarak 5850'nin altına konumlanır. Gelen haberlere bakarak performansı 5850'ye yakın olur. Gtx460'ı geçmesi muhtemel. Çünkü sp'lere yaoılan müdahale ve 5850'ye yakın boyutta 256bit gpu'nun 5850'yi yakalaması çok doğal.

Amd ürün gamı yerleşiminden dolayı hızaştırmalı modellere ilk zamanlarda izin verilmez. Yani fabrika çıkışı gtx460-5850 arasında performansı olabilir. Ama hızaştırmayla uçup gider diye tahmin ediyorum.



256 bit oldu diye hd5850'yi yakalaması bence doğal değil hd5850'yi takalaması için birde 1200'de paraler işlemci gerekir ve 32 rop birde bellek hızlarıda belli değil 1ghz'lik bellek kullanırkar hd6770'te
gtx460'ı geçerse bile f/p olarak geçemeyecektir overclock konusundada kartlarda fazla bir değişiklik olmasa gerek mimari değişmedi nasıl olsa
birde hd6770 hd5850'i geçerse performans bakımından o zaman hd6850 ölü doğar
::Ashes:: 03.09.2010 21:52:27
256bit olması mümkün değil hd5770 hd5870in düşük modeli hatta yarısıydı..

6xx serisindede 256bit olursa ikisi çok garip olur hd6870de 512bit hd6970inde 1024 bit olmasıda mümkün değil..

Bence bellekler 1600x4 yani 6400 olacak..Gpu hacmi büyüyecek güç tüketimi biraz daha fazla olacak ve gtx 460ı geçeecek 128 bit ile..
demircibu 02.09.2010 04:00:43
quote:

Orijinalden alıntı: EMRES754

6970 e talibim.:D

benide ekle adetli alırsak uyguna gelir
DiciQ 02.09.2010 03:26:17
işte bu çok iyi bir haber 128 bit olmaması cok iyi olmuş gerçi o açıgı bellek ile kapatıyorlardı ancak gene yetmiyordu bana kalırsa
S@N@Ne!!! 02.09.2010 02:07:34
quote:

Orijinalden alıntı: heatblast
hd6770'in gtx460'ı geçeceğine inanmıyom
hd6770 256 bit olmuşta gpu'da nasıl bir artış var onu söylememişler


Olası bir 6770, segment oloarak 5850'nin altına konumlanır. Gelen haberlere bakarak performansı 5850'ye yakın olur. Gtx460'ı geçmesi muhtemel. Çünkü sp'lere yaoılan müdahale ve 5850'ye yakın boyutta 256bit gpu'nun 5850'yi yakalaması çok doğal.

Amd ürün gamı yerleşiminden dolayı hızaştırmalı modellere ilk zamanlarda izin verilmez. Yani fabrika çıkışı gtx460-5850 arasında performansı olabilir. Ama hızaştırmayla uçup gider diye tahmin ediyorum.
muvaZaa xD 02.09.2010 02:04:12
quote:

Orijinalden alıntı: DH Misafiri

Şuraya yorum yazmayayım diyorum ama yorumları okuduktan sonra kendimi tutamıyorum gerçekten. Bence hepiniz malsınız salaksınız 5770 alıp daha kart çıkmadan ikinci el olarak fiyatını yoklayıp bir an önce çıksa da satıp 6700 serisi alsam diyen hayatında daha çocukken eline oyuncak alıp oynamamış saftirikler full ayarda oyun oynayacağım diye beş para etmez yazılım olarak ''0'' puan alan ATI markasının hala 256 bit olan ekran kartlarına 1000'lerce lira verip bir güzel kazıklanan siz yurdum insanları salak değilsiniz de nesiniz? Siz önce akşam evinize yiecek ekmek götürün birikim yapın kenara para koyun yoksa ilerde aç kalırsınız sizden hiçibir halt olmaz. Hepinize acıyorum.


ne diyon lan sen ağzını topla düzgün konuş sana mı soracak millet kart alıp satarken densiz dh size böyle mesaj hakkı tanıyor diye... kimsin de sen
muvaZaa xD 02.09.2010 02:00:35
quote:

Orijinalden alıntı: Man From Atlantis
benim tahminim 6770 5830 seviyesinde, 6830 ise GTX460'dan iyi olcak..


5770 e makul seviyede oc yapsan 5830 performansını alıyorsun zaten 6770 in mutlak gtx 460 tan iyi olması lazım yoksa hiç bir anlamı kalmaz... alınması için şimdikinin gtx 460 ından iyi 5850 sinden biraz geride kalırsa tartışmasız f/p kralı olacağı kesin oc ile de 5870 performansı verebilirse tadından yenmez valla şöyle 450-500 tl aralığında fiyatlandırması olsa
heatblast 02.09.2010 01:58:15
hd6770'in gtx460'ı geçeceğine inanmıyom
hd6770 256 bit olmuşta gpu'da nasıl bir artış var onu söylememişler
birde fiyatıda cep yakar bunun
M@U 02.09.2010 01:50:13
quote:

Orijinalden alıntı: DH Misafiri

Şuraya yorum yazmayayım diyorum ama yorumları okuduktan sonra kendimi tutamıyorum gerçekten. Bence hepiniz malsınız salaksınız 5770 alıp daha kart çıkmadan ikinci el olarak fiyatını yoklayıp bir an önce çıksa da satıp 6700 serisi alsam diyen hayatında daha çocukken eline oyuncak alıp oynamamış saftirikler full ayarda oyun oynayacağım diye beş para etmez yazılım olarak ''0'' puan alan ATI markasının hala 256 bit olan ekran kartlarına 1000'lerce lira verip bir güzel kazıklanan siz yurdum insanları salak değilsiniz de nesiniz? Siz önce akşam evinize yiecek ekmek götürün birikim yapın kenara para koyun yoksa ilerde aç kalırsınız sizden hiçibir halt olmaz. Hepinize acıyorum.









Ne güzel konuşuyor değil mi?

Bazı kimseler tamamen çeneden yaratıldığı için retorik sanatını gayet başarılı icra ederler, çünkü yapabildikleri tek şey odur. Mesela düşünme yetisi olmayan bu arkadaş gibi.

Yahu adam evine ekmek götüremese, pc ile vga ile vs. ile ne işi olur? Yaklaşık 5 saniye kadar düşünse bunu anlayabilecek arkadaş ama net şekilde görülüyor ki düşünmekten aciz.

Ve bu hali ile hd5770 alıp satanlara acıyormuş...





Bazen tanrı böylelerini karşımıza çıkarır. Neden? Çünkü her şeyi yaratabildiğini göstermek ister.
_SeRHaT_ 02.09.2010 00:32:49
Sen internetini kapttırsana. Birikim yap birikim... Tabi önce kafandaki bilgileri bol bol biriktir. 1- Ekran kartında her şey bit değildir demekten biz bıktık siz bıkmadınız. 2- Senin sevmediğin ATI olmasaydı Nvidia 1000 liraya bize hala FX leri satıyor olurdu. (Yanlış anlamayın. Nvidia olmasa ATI de aynısını yapar mıydı? Yapardı ) 3-Elalemin derdi seni mi gerdi? Kedi uzanamadığı ciğere mundar dermiş. Zenginin malı züürdün çenesini yorarmış. (Bu üçünden birini kendin için seçebilirsin)
DH Misafiri 02.09.2010 00:12:55
Şuraya yorum yazmayayım diyorum ama yorumları okuduktan sonra kendimi tutamıyorum gerçekten. Bence hepiniz malsınız salaksınız 5770 alıp daha kart çıkmadan ikinci el olarak fiyatını yoklayıp bir an önce çıksa da satıp 6700 serisi alsam diyen hayatında daha çocukken eline oyuncak alıp oynamamış saftirikler full ayarda oyun oynayacağım diye beş para etmez yazılım olarak ''0'' puan alan ATI markasının hala 256 bit olan ekran kartlarına 1000'lerce lira verip bir güzel kazıklanan siz yurdum insanları salak değilsiniz de nesiniz? Siz önce akşam evinize yiecek ekmek götürün birikim yapın kenara para koyun yoksa ilerde aç kalırsınız sizden hiçibir halt olmaz. Hepinize acıyorum.
Batuist 01.09.2010 18:59:07
quote:

Orijinalden alıntı: Mete Can Karahasan


quote:

Orijinalden alıntı: Batuist

yine 800 adet shader ile gelirse 4870in özellikleri ile oldukça paralel bir seyir izleyecek.. 5770in zaten en büyük eksiği bellek bant genişliği idi.. yüksek çözünürlüklerde 5770 tavsiye etmiyorduk ama şimdi 6770ide rahatlıkla tavsiye edebilecez gibi..

Sen ne dersen de, benim kart 1460 mhz'de çalışırken 93.5 GB/s bant genişliği var. Ayrıca önemli olan işlemcisi diye kendimi bir kez daha tekrarlayayım.

ne kıymetli kartın var senin haa... zaten senin kartın 5970den bile hızlı... kimse birşey diyemez o konuda... zaten o konuda meşhursun sen.. 5970ten hızlı 5770 kullanan adam mete....
S@N@Ne!!! 01.09.2010 18:35:51
@.45 ACP,

Olaya başka bir noktadan bakıyorsun.

28nm'ye inilince, aynı gpu'yu daha küçük ya da aynı alanda daha çok transistörlü gpu üretebilirsiniz. Ancak Amd aynı nodda nVidia'dan taransistör sıkıştırma konusunda daha başarılı. Her ikisi de 40nm olan gf104'te 1,950 Milyar transistör varken Cypress'ta 2,154 Milyar transistör var. Zar boyutları hemen hemen aynı.

Ayrıca 6000 serisinde 5000 serisine göre kullanılmayan sp'leri kırpıyor. Yani aynı performansı daha da az transistörle verecek. Böylece zar alanını fazla büyütmeden çok daha fazla işlem gücüyle gelecek.

Tüm bu bilgilerin ışığında Amd'den 28nm 512bit bir kart beklemek çok fazla iyimserlik olur. Üst seviyede bile.
Esposito Bandolero 01.09.2010 18:21:05
6900 çıkmadığı sürece forever 5970
Mete Can Karahasan 01.09.2010 18:18:44
quote:

Orijinalden alıntı: Batuist

yine 800 adet shader ile gelirse 4870in özellikleri ile oldukça paralel bir seyir izleyecek.. 5770in zaten en büyük eksiği bellek bant genişliği idi.. yüksek çözünürlüklerde 5770 tavsiye etmiyorduk ama şimdi 6770ide rahatlıkla tavsiye edebilecez gibi..

Sen ne dersen de, benim kart 1460 mhz'de çalışırken 93.5 GB/s bant genişliği var. Ayrıca önemli olan işlemcisi diye kendimi bir kez daha tekrarlayayım.
Batuist 01.09.2010 18:13:18
yine 800 adet shader ile gelirse 4870in özellikleri ile oldukça paralel bir seyir izleyecek.. 5770in zaten en büyük eksiği bellek bant genişliği idi.. yüksek çözünürlüklerde 5770 tavsiye etmiyorduk ama şimdi 6770ide rahatlıkla tavsiye edebilecez gibi..
Master_Evil 01.09.2010 17:52:31
6850'de 5870i geçer inş
.45 ACP 01.09.2010 17:41:42
quote:

Orijinalden alıntı: S@N@Ne!!!

@.45 ACP ,

Küçük Gpu'yu istesende 512bit olacak şekilde paketleyemezsin. Diğer bağlantılarla birlikte o kadar pin sığmaz

512bit olması demek, daha büyük bir gpu demek. Daha fazla güç harcayan, ısınan ve daha pahalı bir gpu. Ve bu, Amd'nin yol haritasında yok.




28nm gpular kucuk olacak diye bir sey demedim.mimari degisiyor bir kere boyutu belli degil.transistor sayisini yukseltebilirler falan olur filan olur.nvidia gibi buyuk gpular yapacaklar belki.daha isi guc fiyat boyut belli degil ne yol haritasiymis o?isinsin pahali olsun sorun degil diyorum belki nvidiaya ozendiler simd mimd muhabbeti filan var yeni mimari kucuk hizli gpu seklinde olmayabilir.simdiki gordugun kartlari unut yeni mimari, simdiki kucuk gpulari revize degil.mevcut kucuk gpu mimarisi varken niye yeni bir kucuk gpu tasarlasin ki adam?simdiki 40nm kartlari 28nm'ye gecirip daha da kucultmeyecek ki yeni bisi yapacak ama uretim 28nm olacak.28nm'de gayet de dana gozu gibi gpu yapilabilir.adamlar dusuk guc az isinan kart yaptim 16 milyon sattim da cebime para mi girdi yarisi 300 liralik 5770'di, bas dana gozunu bas iki tokat fermiye 1000 liradan kart sat dedi belki yani daha cikmadan bunun tartismasini yapmanin bir mantigi yok ben 512bit temennimi dile getirdim amin dersin ya da bence olmaz der gecersin.
S@N@Ne!!! 01.09.2010 16:43:58
Detaylara hiç girmedim. Yoksa verimin düşmesinden tutun daha pahalı bileşenlere, paketleme masrafından tutun soğutucu masrafına, pcb büyüklüğünden tutunda aklınıza gelebilecek hemen hemen her parametrede daha fazla masraf açıyor.

Amd'nin yıllar önce bıraktığı (son ürettiği büyük gpu r600) ve nVidia'nın da kafasına çark etmesini umduğum büyük gpu, bu devirde intihar demek.
Man From Atlantis 01.09.2010 16:32:55
aynı zamanda daha kalın pcb gerekli 512 bit için.. şuan 256 bit kartlar 8 katmanlı gf100ler ise 10 katmanlı(384bit).. 512 bitte eğer ramler çipleri 32bitten 64bite geçmezse (ki hiç sanmıyorum) bir kaç katman daha eklenebilir.. maliyet hep bunlar..
S@N@Ne!!! 01.09.2010 16:20:53
@.45 ACP ,

Küçük Gpu'yu istesende 512bit olacak şekilde paketleyemezsin. Diğer bağlantılarla birlikte o kadar pin sığmaz

512bit olması demek, daha büyük bir gpu demek. Daha fazla güç harcayan, ısınan ve daha pahalı bir gpu. Ve bu, Amd'nin yol haritasında yok.
.45 ACP 01.09.2010 16:16:58
quote:

Amd artık büyük gpu üretmeyeceğini açıkladı. Bit sayısı ne kadar çok olursa, gpu o kadar büyük olur.


28nm'de boyut sorunu olacagini mi dusunuyorsun?40nm'de 384bit'i yapan 28nm'de 512bit'i cok rahat yapar.yine hizli bellek kullansinlar pahali mi olur alan yine alir degisti piyasa.2900 750 liradan ciktigi icin ve parasinin hakki olmadigi icin elestirilmemis miydi?simdi 750 normal bir rakam ekran karti icin.512 bit yapmamalari icin hic bir neden yok pahali olursa diye cekinmelerine gerek yok.ben ust modellerden bahsediyorum zaten butun seriden degil.
unsoulmate 01.09.2010 16:14:51
6770 hiç şüphesiz türkiyedeki satış fiyatı 220-240 $ fiyat aralığında olucak...
buraoca2 01.09.2010 16:08:32
HD 5850 performansı verirse, Bende HD 4850'mi HD 67xx serisi ile güncellerim. Şimdilik pek PC'de oynadığım oyun yok gerçi :D Ama donanımımızda eski kalmasın yani :)
Man From Atlantis 01.09.2010 16:04:59
quote:

Orijinalden alıntı: M@U


quote:

Orijinalden alıntı: B.i.o.n.i.c

Gts450<5770<6770=Gtx460=5830<5850=Gtx470<6850<5870<Gtx480<6870<5970<6970

Sıralamanın Böyle Olacağını Düşünüyorum

Açıkcası hd5830 ile gtx460'ı aynı (benzer) performans veren kartlar olarak ele almak neredeyse imkansız. Şunu unutmayalım yapılan testler ilk beta 258.80 sürücüsü ile yapılmıştı. Bir sonraki sürücü ile ufak da olsa artışlar yaşandı. Kaldı ki gtx460 ilk testlerde de hd5830'dan daha performanslı bir karttı.

HD6770 ise eğer AMD'nin gtx460'a geciken cevabı olacaksa performansının az da olsa gtx460'tan yüksek olması gerekir. Bu durumda hd5830 ile aynı kabul etmek yanlış olur. Elbette bu kartın performansı, piyasaya çıktığında anlaşılacak ancak hd5830 gibi bir performans beklemiyorum açıkacsı. GTX460'a net bir yanıt olmalı.


benim tahminim 6770 5830 seviyesinde, 6830 ise GTX460'dan iyi olcak..
S@N@Ne!!! 01.09.2010 16:04:42
quote:

Orijinalden alıntı: .45 ACP

umarim dogrudur.bu durumda bu seride 384 bit haberi de dogru olabilir.bu durumda 28nm'de 512bit beklemek yanlis olmaz sanirim.


Aksine yanlış olur.

Amd artık büyük gpu üretmeyeceğini açıkladı. Bit sayısı ne kadar çok olursa, gpu o kadar büyük olur. ddr5 bellekler 7ghz'li hızlara gelmişken ben bit bakımından azalma bekliyorum. 28nm'de 384 bit, 40nm'de 256 bitten çok daha başarısız olur. Ama 40nm için 384bit ve 28nm'de 256bit olursa bir nebze
M@U 01.09.2010 16:03:00
quote:

Orijinalden alıntı: B.i.o.n.i.c

Gts450<5770<6770=Gtx460=5830<5850=Gtx470<6850<5870<Gtx480<6870<5970<6970

Sıralamanın Böyle Olacağını Düşünüyorum

Açıkcası hd5830 ile gtx460'ı aynı (benzer) performans veren kartlar olarak ele almak neredeyse imkansız. Şunu unutmayalım yapılan testler ilk beta 258.80 sürücüsü ile yapılmıştı. Bir sonraki sürücü ile ufak da olsa artışlar yaşandı. Kaldı ki gtx460 ilk testlerde de hd5830'dan daha performanslı bir karttı.

HD6770 ise eğer AMD'nin gtx460'a geciken cevabı olacaksa performansının az da olsa gtx460'tan yüksek olması gerekir. Bu durumda hd5830 ile aynı kabul etmek yanlış olur. Elbette bu kartın performansı, piyasaya çıktığında anlaşılacak ancak hd5830 gibi bir performans beklemiyorum açıkacsı. GTX460'a net bir yanıt olmalı.
.45 ACP 01.09.2010 16:00:16
umarim dogrudur.bu durumda bu seride 384 bit haberi de dogru olabilir.bu durumda 28nm'de 512bit beklemek yanlis olmaz sanirim.
ahmetkep 01.09.2010 15:42:32
Bellek frekans hızlarından ne haber acaba ?
HD 6700 serisi ,GTX 460 a bir darbe mi olacak yoksa ?
Nevi şahsına münhasır 01.09.2010 15:33:23
Bir öngörü havası almış gidiyor. Kavga edenler bile var. Daha kartlar yok ne bu aceleniz?
=lachesis= 01.09.2010 15:30:27
ekimde parti var
vidoko 01.09.2010 15:18:10
anlaşıldı nvidianın 460 serisinin önünede set gerecek gibi fiyatlar düşecek veya 460 fiyatında ve performansında bir ürün çıkmak üzre heralde ..:))
cestvrai 01.09.2010 15:11:57
5970 ile 6870 bazı oyunlarda kesin aynı performansta olur hatta tesellation kullanılan oyunlarda cift gpu'lu canavarı
geçebilir bile..
TiesTorN 01.09.2010 15:07:45
5970 ile 6870 aynı performansta olabilir
muvaZaa xD 01.09.2010 15:05:30
quote:

Orijinalden alıntı: Source

Bir arkadaş %90 128bit olacak diyordu nerde o?


bendim o yanılmışım ne bileyim yıllardır x770 türünde çıkanlar 128 bit olarak çıkmıştı 4770-5770 olur böyle
Bionic. 01.09.2010 14:58:57
Gts450<5770<6770=Gtx460=5830<5850=Gtx470<6850<5870<Gtx480<6870<5970<6970

Sıralamanın Böyle Olacağını Düşünüyorum
S@N@Ne!!! 01.09.2010 14:21:49
Doğruysa beklenmeyen bir gelişme. Amd orta seviye bir gpu'yu 256bit olacak kadar büyütmüşse, fiyat olarak yüksek olabilir. 128 ya da en fazla 192bit olmasını bekliyordum.

Performans çıtasıyla birlikte fiyat çıtası da yükselmesin
cestvrai 01.09.2010 14:06:51
6770, 5850nin altında performans versin ben bu forumu bırakırım dermişim
EMRES754 01.09.2010 14:00:33
6970 e talibim.:D
No Way Out 01.09.2010 13:54:04
6770'in 5850 performansında olacağına inanmıyorum, en fazla default 1GB GTX 460 performansı verir.
M@U 01.09.2010 13:51:12
quote:

Orijinalden alıntı: KANUNI61

Nvidia'nın GeForce GTX 460 ile elde ettiği başarının katkısı da yok değil.

allah aşkıne ne başarısı elde etmiş atinin sonlardırmakda oolduğu 5xxx serisine karşı ne başarısı sağlamış



F/P' oranı sınıfının en iyisi. Daha fazlasına gerek var mı? Varsa şunları da söylemek mümkün, az ısınıyor, az güç tüketiyor, sessiz çalışıyor, acaip oc oluyor (en kötü ihtimal voltaj ile 850mhz gpu hızı 3900mhz bellek hızı), rakiplerine göre daha kısa ve yine ortak bir platform olarak dx11'de tesselation performansı daha yüksek. Yetmediyse gereksiz özelliklerini de sayabilirim.
VeNoM 01.09.2010 13:45:46
quote:

Orijinalden alıntı: Source

Bir arkadaş %90 128bit olacak diyordu nerde o?

?
xmms 01.09.2010 13:44:10
256 bit önemli değilde.Kart 16 rop olursa büyük ihtimal öyle olacak 1000 kusur paralel işlemcisi olsa 5830 performansı gibi bişi vericek kanımca..
Durum Üyeyim Üye Değilim
E-Posta
Mesaj

Güvenlik Kodu Güvenlik kodu   Güvenlik kodunu göremiyorsan buraya tıkla