TTNET
HAFTANIN
TTNET DESTEK
HİZMET ÖZETİ
- 23025 TTNET Kullanıcısına hizmet verildi.
Casper Logitech Turkcell Superonline Nokia Lumia 1520
Kaydol

Kullanıcı Adı

Şifre

Beni Hatırla Şifremi Unuttum
AMD Phenom II X4 955 Black Edition işlemcisinin 95 Watt TDP'li yeni versiyonu satışta AMD Geode işlemcili Asus Eee PC 1201K, İtalya'da satışa sunuldu HABERE ATLA YORUMLARI GÖR (84) YORUM YAZ

tarafından 6 Eylül 2010, Pazartesi 11:02 tarihinde yazıldı Donanımhaber TR

AMD Radeon HD 6870'e ait olduğu iddia edilen kart görüntüsü yayınlandı
Ekspres Haber Erdi ÖZÜAĞ "Fx57"
84

AMD Radeon HD 6000 serisi için geri sayım başladı. DirectX 11 destekli ikinci jenerasyon ekran kartları için gözler yılın son çeyreğine çevrilmişken, zaman zaman yayınladığı prototip görüntülerle gündeme gelen Chiphell sitesi, Radeon HD 6870 modeline ait olduğu iddia edilen yeni bir kartın görüntüsünü yayınladı. Cayman XT kod adlı yeni bir GPU'nun kullanıldığı Radeon HD 6870'in Kasım ayı içerisinde çıkması beklenirken, fotoğraftaki kart muhtemelen mühendislik örneği olduğu için soğutucusunun üzerindeki ATi logosunu görebiliyoruz. Çift slot tasarıma sahip olan ve ATi Radeon HD 5870'in yerini alması beklenen tek GPU'lu yeni amiral gemisinde, iki adet PCIe güç konnektörüne yer veriliyor.

Fotoğraftan da görülebileceği üzere üzere, iki adet DVI, HDMI ve iki adet Mini DisplayPort konnektörüne sahip olan ekran kartı, yine iki adet Crossfire X köprüsü ile Quad Crossfire X kurulumunu da mümkün kılacak gibi görünüyor. Karta ilişkin yeni bilgiler geldikçe yayınlamayı sürdüreceğiz.

Yorumlar yeniden eskiye doğru listelenmektedir. Sıralamayı değiştirmek için sağdaki menüyü kullanabilirsiniz.
Source 6.9.2010 11:10:09
Bu adamları gerçekten tebrik ediyorum bu mimariyi ne yaptılar ne ettiler verimli hale getirdiler ve 5 nesildir aynı mimari ile nvidia ile kapışıyorlar bravo 0
GuitarMania 6.9.2010 11:12:09
Şu saç kurutma makinası fanlarından vazgeçemediler yahu.. 4870'ten biliyorum %50 fan hızında bile ellerimi kurutabiliyodum...
Ama bu karttan çok şey bekliyorum performans olarak ki ortalığı kavurucağına da inanıyorum
0
Master_Evil 6.9.2010 11:18:25
resimden birşey anlaşılmıyor da ben 6600gt'mdeki tv-out çıkışlarına benzettim 0
hapocod 6.9.2010 11:19:43
quote:

Orijinalden alıntı: Master_Evil

resimden birşey anlaşılmıyor da ben 6600gt'mdeki tv-out çıkışlarına benzettim

aynen
0
cestvrai 6.9.2010 11:24:54
inanılmaz şık bir kart 0
joven 6.9.2010 11:27:58
Amd ekran kartlarinda ati ibaresini kaldirmayi dusunuyorsa amd cikartmayi dusundugu kart olamaz 0
dellino 6.9.2010 11:43:54
quote:

Orijinalden alıntı: hapocod


quote:

Orijinalden alıntı: Master_Evil

resimden birşey anlaşılmıyor da ben 6600gt'mdeki tv-out çıkışlarına benzettim

aynen


Kart üzerindeki o ıkışlar Mini DisplayPort çıkışları.
http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Mini_DisplayPort_(connector).PNG

AMD karta 2 adet DV-I, 2 adet Mini Display Port, 1 adet te HDMI çıkışı koymuş.
Fakat bu çıkışlar için artan zar boyutunun soğutma ihtiyacını karşılayabilecek bir havalandırma ızgarasından feragat etmiş..
0
eric13 6.9.2010 11:50:56
bu da guçuk ati

Caicos (HD6300) 64-bit 1GB 4pcs 128Mx16 DDR3 650e/800m 4L,UVD3+3D Blueray
0
Hidiv 6.9.2010 11:53:54
Ezer geçerus mu geliyor? Üç slot gibi görünüyor, tır mübarek. 0
Source 6.9.2010 11:57:49
quote:

Orijinalden alıntı: dellino

MD karta 2 adet DV-I, 2 adet Mini Display Port, 1 adet te HDMI çıkışı koymuş.
Fakat bu çıkışlar için artan zar boyutunun soğutma ihtiyacını karşılayabilecek bir havalandırma ızgarasından feragat etmiş..


Ve performansı GTX 480'den yüksek olabilmesi için 5870'den çok daha sıcak olacağı kaçınılmaz diyorum neden böyle birşey yapmış ilginç
0
mywin1646 6.9.2010 12:08:27
PCB kırmızımı ? 0
Source 6.9.2010 12:11:00
0
cestvrai 6.9.2010 12:47:43
GPU DIE SIZE KESİN BÜYÜMÜŞ DİYEBİLİRİM DİĞER MODELLERE GÖRE
hadi hayırlısı bakalım..
0
DH Misafiri 6.9.2010 13:20:04
R600 çekirdeği ile başladılar, sürekli gelişim göstererek R800 çekirdeğine ulaştılar. HD6000 serisinde ise farklı bir mimariden de parçalar taşıyor. Yani yeni mimarinin tamamı değil sadece bir kısmı ile bu kadar performans meydana geliyor. Muhtemelen HD7000 serisi olacak ki o serinin performans artışını düşünemiyorum bile. AMD-ATI önde gitmenin avantajını yaşıyor. NVidia tam olarak piyasaya yayılamamışken AMD bunu yaptı ve önü yeni nesiller için açık. Sanırım önümüzdeki serilerde fiyat-performanstan ziyade performans kartlarına yönelebilirler. 0
Man From Atlantis 6.9.2010 13:24:12
firepro kartları anımsattı bana.. 0
CeFurkan 6.9.2010 15:17:02
bana çakma gibi geldi 0
iOC 6.9.2010 15:28:32
Şimdi bana biri şunları açıklasın:

1)63xx'ün bile PCB'si siyahken, 68XX olduğu söylenen bir kartın PCB'si neden kırmızı. En üst modellerin siyah oluyordu hep.
2)Soğutucuda ATI neden logosu var?
3)Kartın köşelerinde başka nesnelerin yansımasının kırpılmasından kalıntılar mevcutken, neden ön tarafı mat ve tek renk siyah? Ayrıca alttaki beyaz çizgi nedir, PCI slot mu?
4)Normalde arka plakadaki boşluktan soğutma bloğunun gözükmesi gerekmezmiydi? PCB gözüküyor.

Fake kokusu alıyorum feci şekilde.
0
=lachesis= 6.9.2010 15:29:14
quote:

Orijinalden alıntı: .:FreeMan:.

Ati logosunun ne işi var orada ? 6000 serisi kartlardan itibaren artık amd logosu kullanılmayacakmıydı ?

yavaş yavaş bırakacaklar usta malum hatırı fazla o markanın
0
Father Torque 6.9.2010 15:44:20
Neden bilmiyorum ama karttan hafif bir "ortadan kesilmiş" havası alıyorum. 0
cestvrai 6.9.2010 15:48:40
Bu kart muhtemelen fake degil arkadaşlar.
nedenmi?

1- 6800 serisi eyefinity 4destekledigi icin 4adet cıkış olması gerekiyor kartın
arkasında ve bu resimdeki kartta durum aynen böyle.

2-kartın yan tarafında ati embeded logo kaldırılmış bu da doğru yönde bir gösterge.

3-ati stickeri mühendislik örnegi oldugu icin cıkartılabilir.


bunlar cok önemli degil tabi önemli olan gtx480i % kac ile gececek kart? dx11
tesellation ağırlıklı uygulamalarda da geçebilecekmi rakibini.
0
Esposito Bandolero 6.9.2010 15:52:11
yani burdan şunumu anlıyoruz hd 6970 çıkana kadar hala eniyi kart 5970 ? 0
Source 6.9.2010 15:53:27
quote:

Orijinalden alıntı: cestvrai

Bu kart muhtemelen fake degil arkadaşlar.
nedenmi?

1- 6800 serisi eyefinity 4destekledigi icin 4adet cıkış olması gerekiyor kartın
arkasında ve bu resimdeki kartta durum aynen böyle.

2-kartın yan tarafında ati embeded logo kaldırılmış bu da doğru yönde bir gösterge.

3-ati stickeri mühendislik örnegi oldugu icin cıkartılabilir.


bunlar cok önemli degil tabi önemli olan gtx480i % kac ile gececek kart? dx11
tesellation ağırlıklı uygulamalarda da geçebilecekmi rakibini.




Mühendislik örneğidir büyük ihtimal daha öncede 5970'in örneğini görmüştük GTX 480'i geçeceğine kesin gözle bakıyorum ben
0
Source 6.9.2010 15:55:31
quote:

Orijinalden alıntı: 7-24 Jojuk

yani burdan şunumu anlıyoruz hd 6970 çıkana kadar hala eniyi kart 5970 ?


Kısa bir süre için GTX 490 geçecek sonra 6970 tekrar liderliğe oturacağı konuşuluyor
0
tarkolar 6.9.2010 15:56:02
hedevilcate katılıyorum. biz çift slot soğutucuyla işleri düzeltemedik adamlar 3 slota çıktı

belki bu pcb kırmızıdır veya 6990 falan çıkacaktır
0
hellteam 6.9.2010 16:01:08
quote:

Orijinalden alıntı: Source
Mühendislik örneğidir büyük ihtimal daha öncede 5970'in örneğini görmüştük GTX 480'i geçeceğine kesin gözle bakıyorum ben

Bi zahmet geçsin Ben performans falan değil de siz üçüzleri değiştirecek misiniz diye merak ediyorum asıl bunu zaman gösterecek

--
3 slot derken başkan
0
tarkolar 6.9.2010 16:04:28
quote:

Orijinalden alıntı: hellteam


quote:

Orijinalden alıntı: Source
Mühendislik örneğidir büyük ihtimal daha öncede 5970'in örneğini görmüştük GTX 480'i geçeceğine kesin gözle bakıyorum ben

Bi zahmet geçsin Ben performans falan değil de siz üçüzleri değiştirecek misiniz diye merak ediyorum asıl bunu zaman gösterecek

--
3 slot derken başkan


bencede üçüzler ne zaman değişir

forumun ikinci elinde tanesini 750 tl den okutsan hocam 2250 tl onlada heralde 6870 crossfire yaparsın

3slot derken soğutucuyla birlikte 3 slot yer tutuyor heralde demek istedim

ha hocam ram i yakıştıramadım ya şu ram leri satta 6 tane 4gb ile 24 gb yap ayıp oluyor
hdd de kötüymüş onu da bi sata 3 e geçir artık
0
cestvrai 6.9.2010 16:05:37
@Hellteam

Bi zahmet geçsin demişsin de farkındaysan ATI ayni 40nm mimariyi geliştirip nvidiayı geçmeye uğraşıyor. nvidia'nın mimarisi
yepyeni 40nm...ATI 6870 ile gtx480i dx10/11de geçerse büyük iş yapmış olacak.


bu arada gtx480 die size 5870'ten %50daha büyük...

6870in die size'inın 400mm2 civarı olacagını tahmin ediyorum
0
hellteam 6.9.2010 16:14:29
quote:

Orijinalden alıntı: cestvrai
@Hellteam
Bi zahmet geçsin demişsin de farkındaysan ATI ayni 40nm mimariyi geliştirip nvidiayı geçmeye uğraşıyor. nvidia'nın mimarisi
yepyeni 40nm...ATI 6870 ile gtx480i dx10/11de geçerse büyük iş yapmış olacak.
bu arada gtx480 die size 5870'ten %50daha büyük...
6870in die size'inın 400mm2 civarı olacagını tahmin ediyorum

Öyle dedim çünkü farkın çok büyük olmayacağını r600 ün artık sona geldiğini herkes biliyo .

Aynı 6850 yi 5870 in altına yerleştireceği gibi bu gibi performans yorumlarını yapmak için erken ve saçma olacağı için kısa bişey söylemek istedim Çıkan haberleri görüyoruz merak etmeyin Ekran kartı tartışması gerçekten saçma çünkü

@tarkolar
Hocam haberde de dediği gibi quad cfx kurulumu için böyle bişey zor Zaten çift slot diye belirtilmiş
0
ghost recon advanced 6.9.2010 16:23:15
bende bu kartların koyulacak kutularını merak ediyorum sanırım bu kadar büyük olduğuna göre asus ve msı nın kutuları büyüklüğünde gelir diğer firmaların kartları üzerinde ATİ yazmayan ktuyu görebilecekmiyiz acaba 0
muvaZaa xD 6.9.2010 16:56:59
6000 serisi orta-üst seviye kartlar umarım 30 cm den fazla olmaz daha kasayı alalı 2 ay olmadı 0
cestvrai 6.9.2010 16:59:57
quote:

Aynı 6850 yi 5870 in altına yerleştireceği gibi bu gibi performans yorumlarını yapmak için erken ve saçma olacağı için kısa bişey söylemek istedim

ben böyle olacağını düşünmüyorum şahsen. bakalım neler olacak...
0
sahafiec 6.9.2010 17:01:53
bu soğutucuyla HD5800 serisi ile akrabalığın altını çizmek istiyorsa AMD-ATI bunu anlıyorum.
fakat ben şahsen HD7800 serisi için en az bukadar başarılı ama farklı tasarım bir soğutucu bekliyorum...
0
yenerbalcı 6.9.2010 17:08:59
Resimde ati yazıyor
quote:

AMD Radeon HD 6870'e ait olduğu iddia edilen kart görüntüsü yayınlandı


0
husonos 6.9.2010 17:14:38
bu kartlar hepsi iyi de artık amd-ati oyun stüdyolarına bir el atmalı pazarda lider olmalarına rağmen hala oyunların çok büyük kısmı nvdia destekli çıkıyor.Bu kartaların başarısıyla buna da el atarlar diye bekliyorum.... 0
TiesTorN 6.9.2010 17:49:06
oyunların açılışında görünen Nvidia logosu seni aldatmasın, onun herhangi bir önemi yok... 0
hellteam 6.9.2010 18:09:34
quote:

Orijinalden alıntı: cestvrai

quote:

Aynı 6850 yi 5870 in altına yerleştireceği gibi bu gibi performans yorumlarını yapmak için erken ve saçma olacağı için kısa bişey söylemek istedim

ben böyle olacağını düşünmüyorum şahsen. bakalım neler olacak...


Bende zaten böyle olacağını düşünmüyorum Ama biliyosunuz böyle bi haber vardı Eğer olursaki o zamanda demiştim kötü bi durum olur nvidia nın isim değişikşikliği durumuna benzer bi durum olur
0
RingThalion 6.9.2010 18:37:05
Feyk ulan bu feyk :D ATi yazıyor fanın üzerinde. 0
Zero Limit 6.9.2010 20:26:38
adam kapalı kutudan gpu zar boyutunun büyüdüğünü anladı ya helal olsun, fotoğrafları şeffaf gösteren gözlük mü kullanıyosunuz? 0
Source 6.9.2010 20:28:26
quote:

Orijinalden alıntı: Just In Time

adam kapalı kutudan gpu zar boyutunun büyüdüğünü anladı ya helal olsun, fotoğrafları şeffaf gösteren gözlük mü kullanıyosunuz?


Tahmin ettiğini söyledi resimle ne alaka?
0
DH Misafiri 6.9.2010 21:13:14
Bu Deil kesinlikle Çünkü AMD artık Ati Logosuna yer wermeyecek.O yüzdende Ekran kartlarının üstünde Büyük İhtimalle Amd Logosu Olacak We ayrıca bu ekran kartını sanki bi yerden hatırlıyorum ama bu 6000 serisinin fotosu deil yani en azından 1 tanesini bile değil ..... 0
Batuist 6.9.2010 22:52:14
gelsin bakalım nasıl birşeymiş... 0
peka 7.9.2010 00:38:20
Ati herzamanki gibi işini yapıyor 0
demircibu 7.9.2010 03:00:12
şöyle bi skorda dolanıyor etrafda



kart daha önce hazırlanmış olabilir ondan logo çokda önemli değil ilk ürünler mühendislik örnekleri satışda olcak olan modellerde radeon amd yazar.
0
Reanimate 7.9.2010 03:02:52
Beylermerak tan soruyorum bu kartı satın almadan sizde merak heyecan uyandırıyormu ... bu haberler yapıyor çok bayat geliyor bana satın almadıktan sonra olup olmamasının önemi yok gtx 480 im yok ona vericek param yoksa olmasının benim için ne önemi var? 0
Kolegaa 7.9.2010 03:48:02
quote:

Orijinalden alıntı: demircibu

şöyle bi skorda dolanıyor etrafda



kart daha önce hazırlanmış olabilir ondan logo çokda önemli değil ilk ürünler mühendislik örnekleri satışda olcak olan modellerde radeon amd yazar.




BAYA GEÇMİŞ DOSTUM BU TABLOYU NERDEN BULDUN
0
free29mist 7.9.2010 08:33:55
arkadaşlar ben o resmin gerçek olduğuna inanmıyorum çünkü amd atı logosunu kaldırıcak şeklindeki gerçeği unutmamak lazım keza resimdeki ekran kartında fan kısmında atı logosunu görüyorum dolayısıyla resim inandırıcı değil 0
Dante 7.9.2010 08:48:38
Piyano black yapmışlar kartı sanki salonun ortasına vazo niyetine sehpanın üzerine koyacağız. 0
Father Torque 7.9.2010 08:55:38
Bence bu tür fotoğraf ve performans çizelgelerinin gerçekliği son derece tartışmalı. 400 serisinden de benzer olayları hatırlıyoruz, tek kaynaktan çıkan resimler ve bilgiler genellikle uydurma oluyor, ancak erken yayınlanan deyim yerindeyse sızmalar birbirine yakın tarihli birkaç kaynaktan oluyor. Bu ayın sonuna doğru birçok kaynaktan 6000 serisiyle ilgili bilgiler gelmeye başlar, şimdilik daha erken. 0
M@U 7.9.2010 10:36:57
quote:

Orijinalden alıntı: demircibu

şöyle bi skorda dolanıyor etrafda


kart daha önce hazırlanmış olabilir ondan logo çokda önemli değil ilk ürünler mühendislik örnekleri satışda olcak olan modellerde radeon amd yazar.


Hiç inanmadım. Bu kadar fark atması saçma geldi açıkcası. Ati gpu'yu oldukça bütüymüş olsa bile bu kadar fark atacağını sanmam.
0
TURK SITH 7.9.2010 10:44:01
quote:

Orijinalden alıntı: demircibu

şöyle bi skorda dolanıyor etrafda



kart daha önce hazırlanmış olabilir ondan logo çokda önemli değil ilk ürünler mühendislik örnekleri satışda olcak olan modellerde radeon amd yazar.




bu tablo gerçekse ferminin mezarını derin kazalım...
0
Father Torque 7.9.2010 11:06:35


Bu resmin fake olduğunu 480 ve 5970 3D Mark testleriyle karşılaştırarak ortaya çıkarabiliriz. Örneğin aşağıdaki testlerde tıpkı yukarıdaki sonuca benzer şekilde 480, 17000 civarında bir sonuç almış ancak 5970'in sonucu 22.000 düzeyinde. 6000 serisiyle ilgili ilk gelen haberlerden hatırlayacağımız üzere 6870'in 480'den hızlı ama 5970'ten az farkla yavaş olduğu söyleniyordu. O zaman yukarıdaki tabloya göre 6870, 23.000-24.000 puan düzeyinde değil de 20.000-21.000 civarında olmalıydı.

0
` quaD. 7.9.2010 11:43:18
Kart çok güzel ve performanslı görünüyor.. Bu piyasada durdurulamayacak en güçlü bilgisayar bileşeni kesinlikle ekran kartıdır.. 0
jiletci 7.9.2010 12:30:22
bi fark yok 0
MaTaDoR 7.9.2010 12:32:48
İnceledim ve fotoğrafta oynama yapılmamış diyebilirim. Arkadaki bu çıkışlardan kartın büyük ihtimalle 6000 serisine ait olduğu söylenebilir ki, kaynak site pek fake sabıkası olan biryer değil. Ben fotoğrafa inandım şahsen.

"GPU DIE SIZE KESİN BÜYÜMÜŞ DİYEBİLİRİM DİĞER MODELLERE GÖRE" diyen cestvrai nickli arkadaş; fotoğraftan kapalı kutunun içini nasıl gördü bilemiyorum ama ben fazla bir boyut farkı beklemiyorum açıkçası.
0
cestvrai 7.9.2010 12:47:45
quote:

GPU DIE SIZE KESİN BÜYÜMÜŞ DİYEBİLİRİM DİĞER MODELLERE GÖRE"

ben piyasada dolaşan diğer pcbden bahsediyorum bundan degil dostum
bu karta bakıp gpu die size büyümüş demek biraz fantazi olur herhalde
0
MaTaDoR 7.9.2010 12:55:12
@cestvrai;

O fotoyu yeni gördüm, ok.
0
BlackBeasT 7.9.2010 13:48:08
NVIDIA GTX480 için eşşek gibi (ısı odaklı) GPU hazırlıyorda ,AMD hazırlayamaz mı ? HD 6870 PCBye en büyük zar yapısına sahip GPU monte eder (ısı odaksız) 0