TTNET
TTNET Destek, şu ana kadar 30617 TTNET kullanıcısına hizmet verdi.
Asus Casper İş İlanları
HABERE ATLA YORUMLARI GÖR (84) YORUM YAZ

tarafından 6 Eylül 2010, Pazartesi 11:02 tarihinde yazıldı Donanımhaber TR

AMD Radeon HD 6870'e ait olduğu iddia edilen kart görüntüsü yayınlandı
Rehber Erdi ÖZÜAĞ "Fx57"
84 7788

AMD Radeon HD 6000 serisi için geri sayım başladı. DirectX 11 destekli ikinci jenerasyon ekran kartları için gözler yılın son çeyreğine çevrilmişken, zaman zaman yayınladığı prototip görüntülerle gündeme gelen Chiphell sitesi, Radeon HD 6870 modeline ait olduğu iddia edilen yeni bir kartın görüntüsünü yayınladı. Cayman XT kod adlı yeni bir GPU'nun kullanıldığı Radeon HD 6870'in Kasım ayı içerisinde çıkması beklenirken, fotoğraftaki kart muhtemelen mühendislik örneği olduğu için soğutucusunun üzerindeki ATi logosunu görebiliyoruz. Çift slot tasarıma sahip olan ve ATi Radeon HD 5870'in yerini alması beklenen tek GPU'lu yeni amiral gemisinde, iki adet PCIe güç konnektörüne yer veriliyor.

Fotoğraftan da görülebileceği üzere üzere, iki adet DVI, HDMI ve iki adet Mini DisplayPort konnektörüne sahip olan ekran kartı, yine iki adet Crossfire X köprüsü ile Quad Crossfire X kurulumunu da mümkün kılacak gibi görünüyor. Karta ilişkin yeni bilgiler geldikçe yayınlamayı sürdüreceğiz.

Bu haber hakkında ne düşünüyorsunuz?

İlgimi Çekti 0 İlgimi Çekmedi
Bu haberin bağlantısı
URL
Yorumlar eskiden yeniye doğru listelenmektedir. Sıralamayı değiştirmek için sağdaki menüyü kullanabilirsiniz.
Source 8.9.2010 22:29:17
Yeni resimler çıkmaya devam ediyor teşekkürler @Man From Atlantis 0
Man From Atlantis 8.9.2010 22:22:41
8 ram çipi = 256 bit



0
Gold Kick 8.9.2010 12:57:42
quote:

AMD Radeon HD 6870'e ait olduğu iddia edilen kart görüntüsü yayınlandı








resimde ati yazıyor hani marka değişmişti amd radeon olmuştu



bu yüzden bu resim FAKE
0
Source 8.9.2010 11:22:33
quote:

Orijinalden alıntı: annihilator











150+75+75 = 300w max oluyor. 225'ten fazla olacağı kesin.





Bakalım GTX 480 gibi watt canavarı olabilecekmi? Bence ona yakın olacak (GTX 480 TDP: 300W her ne kadar 250W açıklanmış olsada ilk çıkan dökümanlarda da 300W olduğu yazıyordu 5970'den fazla güç tüketiyor) en az 250W TDP bekliyorum 6870'den
0
annihilator 8.9.2010 11:13:56
quote:

Orijinalden alıntı: Source











8+6pin ise 225w'dan fazla olacak demektir





150+75+75 = 300w max oluyor. 225'ten fazla olacağı kesin.
0
mzarafet 8.9.2010 11:03:42
......



benim kalıplara baglı olmadıgımı bilen bilir...

daha sen çok gülcen...

5850 250 kullanıcıya dayanmış......

ön yarfılarını yık...seviyeyi yüksek tut.....

Çok güldük evet türkçe öğretmenine selam söle benden.. Olmadı az ye de kişisel redaktör tut kendine prim yaparsın

0
2kol3bacak 8.9.2010 03:03:50
quote:

Orijinalden alıntı: mzarafet



AMd ati ...intelin cpu taktiginde kendisine yaptıgını ..invidayayapıyor valla...

kafasını bile kaldırtmıyor.....

invidada gidip ram piyasasına çöreklensin.....

kinston ne yapsın abi..

oda gitsin nokiayyı bitirsin...

of of ne güzel şey rekabat.........







Çok güldük evet türkçe öğretmenine selam söle benden.. Olmadı az ye de kişisel redaktör tut kendine prim yaparsın
0
Source 8.9.2010 01:27:13
quote:

Orijinalden alıntı: Man From Atlantis



6+8 pin TDP>225W





8+6pin ise 225w'dan fazla olacak demektir
0
mzarafet 8.9.2010 01:21:28
AMd ati ...intelin cpu taktiginde kendisine yaptıgını ..invidayayapıyor valla...

kafasını bile kaldırtmıyor.....

invidada gidip ram piyasasına çöreklensin.....

kinston ne yapsın abi..

oda gitsin nokiayyı bitirsin...

of of ne güzel şey rekabat.........
0
mehmetgirgin 8.9.2010 00:34:02
direk 6800den başlamışlar insan biraz daha sıralı ve güzel sayılar verir 0
Man From Atlantis 7.9.2010 23:21:04
6+8 pin TDP>225W



Resmin büyük halini görebilmek için tıklayın
Orijinal boyut için tıklayın




0
demircibu 7.9.2010 23:15:25
quote:

Orijinalden alıntı: Kolegaa









http://www.kitguru.net





quote:

Orijinalden alıntı: Source





quote:

Orijinalden alıntı: ghost recon advenced



arkdaşalr benim kafama takılan bir soru var 5970 kartına rakip olarak nvidia ne hazırlıyor acaba yada 5970 şin yeni versiyonu olacak 6970 şe önlem olarak ne planlıyor





Nvidia 5970 için GTX 490'ı geliştiriyor şuan için nvidia'nın 6970 için çıkartacağı rakip modeli yok



barış hocam nvidia 512cudalı son revizyonlu gtx 485 yapabilir gtx 485 modeli çıkcağı zaten biliniyordu atinin 6870hamlesinin hemen ardından bu 485 gelebilir diye tahmin ediyorum 0
cestvrai 7.9.2010 16:42:59
6970i alacakları yazıyorum

1 - EMRES

2 - SOURCE

3 - ANNIHILATOR
0
TURK SITH 7.9.2010 16:22:59
quote:

Orijinalden alıntı: Father Torque



@TURK SITH, gerçi konuyla ilgili sizin de haklı olduğunuz bir tarafı var, kart üreticileri 300w sınırına takılıyor ancak kullanıcılar için herhangi bir sınır yok, hadi oldu diyelim, böyle bir sınırlandırmayı kim takar? OC ile ortada 300w sınırı falan kalmaz. İşin özü, iyi bir soğutmayla OC'lu 460x2, yeni çıkacak çift GPU'lu 6000 serisi kartı bile geride bırakabilir ama standart hızlarda yani kağıt üzerinde geride kalması bence büyük bir olasılık.





Bende Atinin 40nmde son darbeyi 6000 serisi ile vuracağına ve dünyanın en hızlı grafik kartı unvanını 6970le koruyacağına inanıyorum...
0
Source 7.9.2010 16:16:42
quote:

Orijinalden alıntı: BanKoliK_ÜyE











Yasak bilader ......



Bekleyeceksin mecburen !!!!






Ok.
0
Father Torque 7.9.2010 16:12:30
@TURK SITH, gerçi konuyla ilgili sizin de haklı olduğunuz bir tarafı var, kart üreticileri 300w sınırına takılıyor ancak kullanıcılar için herhangi bir sınır yok, hadi oldu diyelim, böyle bir sınırlandırmayı kim takar? OC ile ortada 300w sınırı falan kalmaz. İşin özü, iyi bir soğutmayla OC'lu 460x2, yeni çıkacak çift GPU'lu 6000 serisi kartı bile geride bırakabilir ama standart hızlarda yani kağıt üzerinde geride kalması bence büyük bir olasılık. 0
TURK SITH 7.9.2010 16:05:02
quote:

Orijinalden alıntı: Father Torque



300W sınırını PCI-E standardı belirliyor. Eğer PCI-E üzerinde çalışacak bir ekran kartı üretecekseniz PCI-E konsorsiyumunun hazırladığı kurallara uymanız gerekli. Uymazsanız kartınız için PCI-E destekli olduğuna dair onay alamıyorsunuz ki size satış esnasında bazı kısıtlayıcı etkileri oluyor. 5970 de aynı şekilde sadece 300w sınırını aşmaması amacıyla saat hızları düşük tutularak piyasaya sürülmüş bir karttı.





Bugünde birşey öğrendik, cevap için teşekkür... adamlar pci-e için konsorsiyum kurmuş, biz bu ecnebilere yetişemeyiz, fark açılmasa bari...
0
BanKoliK_ÜyE 7.9.2010 16:04:44
quote:

Orijinalden alıntı: Source











Yenisi nasıl peki? Resim alalım senden...





Yasak bilader ......



Bekleyeceksin mecburen !!!!
0
Father Torque 7.9.2010 16:01:51
300W sınırını PCI-E standardı belirliyor. Eğer PCI-E üzerinde çalışacak bir ekran kartı üretecekseniz PCI-E konsorsiyumunun hazırladığı kurallara uymanız gerekli. Uymazsanız kartınız için PCI-E destekli olduğuna dair onay alamıyorsunuz ki size satış esnasında bazı kısıtlayıcı etkileri oluyor. 5970 de aynı şekilde sadece 300w sınırını aşmaması amacıyla saat hızları düşük tutularak piyasaya sürülmüş bir karttı. 0
TURK SITH 7.9.2010 15:36:03
quote:

Orijinalden alıntı: Father Torque









Yine de 300W limiti bu tür bir kart için performans açısından engelleyici olacaktır. Zira tek 460'ın bile yüksek OC altındayken enerji tüketimi oldukça artıyor. 5000 serisinin 400 serisine oranla daha az enerjiyle daha fazla performans sağlayabilmesi çift GPU'lu kartlarda (dolayısıyla 300W sınırı için) en büyük avantajı bence. Tabi bu avantajın 6000 serisinde ne kadar korunabileceğini de zaman gösterecek.





300watt sınırını kim belirliyor hocam, millet 1000-1200watt psu alıyor, oyuncular önemsemiyor sınırı falan, kimin sınırı bu...
0
Father Torque 7.9.2010 15:31:56
quote:

Orijinalden alıntı: Source

GTX 470 de değil GTX 460'ın GPU'ları kullanılacak GTX 490'da



Yine de 300W limiti bu tür bir kart için performans açısından engelleyici olacaktır. Zira tek 460'ın bile yüksek OC altındayken enerji tüketimi oldukça artıyor. 5000 serisinin 400 serisine oranla daha az enerjiyle daha fazla performans sağlayabilmesi çift GPU'lu kartlarda (dolayısıyla 300W sınırı için) en büyük avantajı bence. Tabi bu avantajın 6000 serisinde ne kadar korunabileceğini de zaman gösterecek.
0
Source 7.9.2010 15:25:59
quote:

Orijinalden alıntı: TURK SITH











iki tane gtx 470 gpu sundan oluşan gtx 490 ile 5970i nasıl geçecek merak ediyorum, zaten nvida gtx 490 çıkarana kadar ATI alan üsküdarda...





GTX 470 de değil GTX 460'ın GPU'ları kullanılacak GTX 490'da
0
Source 7.9.2010 15:22:53
quote:

Orijinalden alıntı: BanKoliK_ÜyE



Tamamen Fake !!!! Yeni cikacak 6000 serisi kartlarin gorunumu boyle olmayacak .....





Yenisi nasıl peki? Resim alalım senden...
0
BanKoliK_ÜyE 7.9.2010 14:24:40
Tamamen Fake !!!! Yeni cikacak 6000 serisi kartlarin gorunumu boyle olmayacak ..... 0
TURK SITH 7.9.2010 14:24:30
quote:

Orijinalden alıntı: Source











Nvidia 5970 için GTX 490'ı geliştiriyor şuan için nvidia'nın 6970 için çıkartacağı rakip modeli yok





iki tane gtx 470 gpu sundan oluşan gtx 490 ile 5970i nasıl geçecek merak ediyorum, zaten nvida gtx 490 çıkarana kadar ATI alan üsküdarda...
0
Source 7.9.2010 14:16:39
quote:

Orijinalden alıntı: ghost recon advenced



arkdaşalr benim kafama takılan bir soru var 5970 kartına rakip olarak nvidia ne hazırlıyor acaba yada 5970 şin yeni versiyonu olacak 6970 şe önlem olarak ne planlıyor





Nvidia 5970 için GTX 490'ı geliştiriyor şuan için nvidia'nın 6970 için çıkartacağı rakip modeli yok
0
ghost recon advanced 7.9.2010 14:01:55
arkdaşalr benim kafama takılan bir soru var 5970 kartına rakip olarak nvidia ne hazırlıyor acaba yada 5970 şin yeni versiyonu olacak 6970 şe önlem olarak ne planlıyor 0
BlackBeasT 7.9.2010 13:48:08
NVIDIA GTX480 için eşşek gibi (ısı odaklı) GPU hazırlıyorda ,AMD hazırlayamaz mı ? HD 6870 PCBye en büyük zar yapısına sahip GPU monte eder (ısı odaksız) 0
MaTaDoR 7.9.2010 12:55:12
@cestvrai;



O fotoyu yeni gördüm, ok.
0
cestvrai 7.9.2010 12:47:45
quote:

GPU DIE SIZE KESİN BÜYÜMÜŞ DİYEBİLİRİM DİĞER MODELLERE GÖRE"


ben piyasada dolaşan diğer pcbden bahsediyorum bundan degil dostum

bu karta bakıp gpu die size büyümüş demek biraz fantazi olur herhalde
0
MaTaDoR 7.9.2010 12:32:48
İnceledim ve fotoğrafta oynama yapılmamış diyebilirim. Arkadaki bu çıkışlardan kartın büyük ihtimalle 6000 serisine ait olduğu söylenebilir ki, kaynak site pek fake sabıkası olan biryer değil. Ben fotoğrafa inandım şahsen.



"GPU DIE SIZE KESİN BÜYÜMÜŞ DİYEBİLİRİM DİĞER MODELLERE GÖRE" diyen cestvrai nickli arkadaş; fotoğraftan kapalı kutunun içini nasıl gördü bilemiyorum ama ben fazla bir boyut farkı beklemiyorum açıkçası.
0
jiletci 7.9.2010 12:30:22
bi fark yok 0
` quaD. 7.9.2010 11:43:18
Kart çok güzel ve performanslı görünüyor.. Bu piyasada durdurulamayacak en güçlü bilgisayar bileşeni kesinlikle ekran kartıdır.. 0
Father Torque 7.9.2010 11:06:35




Bu resmin fake olduğunu 480 ve 5970 3D Mark testleriyle karşılaştırarak ortaya çıkarabiliriz. Örneğin aşağıdaki testlerde tıpkı yukarıdaki sonuca benzer şekilde 480, 17000 civarında bir sonuç almış ancak 5970'in sonucu 22.000 düzeyinde. 6000 serisiyle ilgili ilk gelen haberlerden hatırlayacağımız üzere 6870'in 480'den hızlı ama 5970'ten az farkla yavaş olduğu söyleniyordu. O zaman yukarıdaki tabloya göre 6870, 23.000-24.000 puan düzeyinde değil de 20.000-21.000 civarında olmalıydı.



0
TURK SITH 7.9.2010 10:44:01
quote:

Orijinalden alıntı: demircibu



şöyle bi skorda dolanıyor etrafda







kart daha önce hazırlanmış olabilir ondan logo çokda önemli değil ilk ürünler mühendislik örnekleri satışda olcak olan modellerde radeon amd yazar.









bu tablo gerçekse ferminin mezarını derin kazalım...
0
M@U 7.9.2010 10:36:57
quote:

Orijinalden alıntı: demircibu



şöyle bi skorda dolanıyor etrafda





kart daha önce hazırlanmış olabilir ondan logo çokda önemli değil ilk ürünler mühendislik örnekleri satışda olcak olan modellerde radeon amd yazar.





Hiç inanmadım. Bu kadar fark atması saçma geldi açıkcası. Ati gpu'yu oldukça bütüymüş olsa bile bu kadar fark atacağını sanmam.
0
Father Torque 7.9.2010 08:55:38
Bence bu tür fotoğraf ve performans çizelgelerinin gerçekliği son derece tartışmalı. 400 serisinden de benzer olayları hatırlıyoruz, tek kaynaktan çıkan resimler ve bilgiler genellikle uydurma oluyor, ancak erken yayınlanan deyim yerindeyse sızmalar birbirine yakın tarihli birkaç kaynaktan oluyor. Bu ayın sonuna doğru birçok kaynaktan 6000 serisiyle ilgili bilgiler gelmeye başlar, şimdilik daha erken. 0
Dante 7.9.2010 08:48:38
Piyano black yapmışlar kartı sanki salonun ortasına vazo niyetine sehpanın üzerine koyacağız. 0
free29mist 7.9.2010 08:33:55
arkadaşlar ben o resmin gerçek olduğuna inanmıyorum çünkü amd atı logosunu kaldırıcak şeklindeki gerçeği unutmamak lazım keza resimdeki ekran kartında fan kısmında atı logosunu görüyorum dolayısıyla resim inandırıcı değil 0
Kolegaa 7.9.2010 03:48:02
quote:

Orijinalden alıntı: demircibu



şöyle bi skorda dolanıyor etrafda







kart daha önce hazırlanmış olabilir ondan logo çokda önemli değil ilk ürünler mühendislik örnekleri satışda olcak olan modellerde radeon amd yazar.









BAYA GEÇMİŞ DOSTUM BU TABLOYU NERDEN BULDUN
0
Reanimate 7.9.2010 03:02:52
Beylermerak tan soruyorum bu kartı satın almadan sizde merak heyecan uyandırıyormu ... bu haberler yapıyor çok bayat geliyor bana satın almadıktan sonra olup olmamasının önemi yok gtx 480 im yok ona vericek param yoksa olmasının benim için ne önemi var? 0
demircibu 7.9.2010 03:00:12
şöyle bi skorda dolanıyor etrafda







kart daha önce hazırlanmış olabilir ondan logo çokda önemli değil ilk ürünler mühendislik örnekleri satışda olcak olan modellerde radeon amd yazar.
0
peka 7.9.2010 00:38:20
Ati herzamanki gibi işini yapıyor 0
Batuist 6.9.2010 22:52:14
gelsin bakalım nasıl birşeymiş... 0
DH Misafiri 6.9.2010 21:13:14
Bu Deil kesinlikle Çünkü AMD artık Ati Logosuna yer wermeyecek.O yüzdende Ekran kartlarının üstünde Büyük İhtimalle Amd Logosu Olacak We ayrıca bu ekran kartını sanki bi yerden hatırlıyorum ama bu 6000 serisinin fotosu deil yani en azından 1 tanesini bile değil ..... 0
Source 6.9.2010 20:28:26
quote:

Orijinalden alıntı: Just In Time



adam kapalı kutudan gpu zar boyutunun büyüdüğünü anladı ya helal olsun, fotoğrafları şeffaf gösteren gözlük mü kullanıyosunuz?





Tahmin ettiğini söyledi resimle ne alaka?
0
Zero Limit 6.9.2010 20:26:38
adam kapalı kutudan gpu zar boyutunun büyüdüğünü anladı ya helal olsun, fotoğrafları şeffaf gösteren gözlük mü kullanıyosunuz? 0
RingThalion 6.9.2010 18:37:05
Feyk ulan bu feyk :D ATi yazıyor fanın üzerinde. 0
hellteam 6.9.2010 18:09:34
quote:

Orijinalden alıntı: cestvrai







ben böyle olacağını düşünmüyorum şahsen. bakalım neler olacak...





Bende zaten böyle olacağını düşünmüyorum Ama biliyosunuz böyle bi haber vardı Eğer olursaki o zamanda demiştim kötü bi durum olur nvidia nın isim değişikşikliği durumuna benzer bi durum olur
0
TiesTorN 6.9.2010 17:49:06
oyunların açılışında görünen Nvidia logosu seni aldatmasın, onun herhangi bir önemi yok... 0
husonos 6.9.2010 17:14:38
bu kartlar hepsi iyi de artık amd-ati oyun stüdyolarına bir el atmalı pazarda lider olmalarına rağmen hala oyunların çok büyük kısmı nvdia destekli çıkıyor.Bu kartaların başarısıyla buna da el atarlar diye bekliyorum.... 0
yenerbalcı 6.9.2010 17:08:59
Resimde ati yazıyor

quote:

AMD Radeon HD 6870'e ait olduğu iddia edilen kart görüntüsü yayınlandı




0
sahafiec 6.9.2010 17:01:53
bu soğutucuyla HD5800 serisi ile akrabalığın altını çizmek istiyorsa AMD-ATI bunu anlıyorum.

fakat ben şahsen HD7800 serisi için en az bukadar başarılı ama farklı tasarım bir soğutucu bekliyorum...
0
cestvrai 6.9.2010 16:59:57
quote:

Aynı 6850 yi 5870 in altına yerleştireceği gibi bu gibi performans yorumlarını yapmak için erken ve saçma olacağı için kısa bişey söylemek istedim


ben böyle olacağını düşünmüyorum şahsen. bakalım neler olacak...
0
muvaZaa xD 6.9.2010 16:56:59
6000 serisi orta-üst seviye kartlar umarım 30 cm den fazla olmaz daha kasayı alalı 2 ay olmadı 0
ghost recon advanced 6.9.2010 16:23:15
bende bu kartların koyulacak kutularını merak ediyorum sanırım bu kadar büyük olduğuna göre asus ve msı nın kutuları büyüklüğünde gelir diğer firmaların kartları üzerinde ATİ yazmayan ktuyu görebilecekmiyiz acaba 0
hellteam 6.9.2010 16:14:29
quote:

Orijinalden alıntı: cestvrai

@Hellteam

Bi zahmet geçsin demişsin de farkındaysan ATI ayni 40nm mimariyi geliştirip nvidiayı geçmeye uğraşıyor. nvidia'nın mimarisi

yepyeni 40nm...ATI 6870 ile gtx480i dx10/11de geçerse büyük iş yapmış olacak.

bu arada gtx480 die size 5870'ten %50daha büyük...

6870in die size'inın 400mm2 civarı olacagını tahmin ediyorum



Öyle dedim çünkü farkın çok büyük olmayacağını r600 ün artık sona geldiğini herkes biliyo .



Aynı 6850 yi 5870 in altına yerleştireceği gibi bu gibi performans yorumlarını yapmak için erken ve saçma olacağı için kısa bişey söylemek istedim Çıkan haberleri görüyoruz merak etmeyin Ekran kartı tartışması gerçekten saçma çünkü



@tarkolar

Hocam haberde de dediği gibi quad cfx kurulumu için böyle bişey zor Zaten çift slot diye belirtilmiş
0
cestvrai 6.9.2010 16:05:37
@Hellteam



Bi zahmet geçsin demişsin de farkındaysan ATI ayni 40nm mimariyi geliştirip nvidiayı geçmeye uğraşıyor. nvidia'nın mimarisi

yepyeni 40nm...ATI 6870 ile gtx480i dx10/11de geçerse büyük iş yapmış olacak.





bu arada gtx480 die size 5870'ten %50daha büyük...



6870in die size'inın 400mm2 civarı olacagını tahmin ediyorum
0
tarkolar 6.9.2010 16:04:28
quote:

Orijinalden alıntı: hellteam