TTNET
HAFTANIN
TTNET DESTEK
HİZMET ÖZETİ
- 24662 TTNET Kullanıcısına hizmet verildi.
Casper Logitech
Kaydol

Kullanıcı Adı

Şifre

Beni Hatırla Şifremi Unuttum
BlackBerry satılıyor: 4,9 milyar dolar ile Fairfax Financial, BB'ye talip Fotoğrafçılık dünyasında günün öne çıkan gelişmeleri, "24 Eylül 2013" HABERE ATLA YORUMLARI GÖR (61) YORUM YAZ

tarafından 24 Eylül 2013, Salı 11:31 tarihinde yazıldı Donanımhaber TR

iPhone 5s, iPhone 5c'yi yaklaşık 4'e katladı
Günlük Haber Shady
61

Apple, ilk hafta sonunda 9 milyon adet iPhone satışı gerçekleştirerek tarihi bir rekorun altına imza attı. Ancak bu sene iki farklı iPhone satışa sunulduğu için, bu rekorun üstüne akıllara tek bir soru geliyor: Hangisi daha başarılı?

Apple, iPhone 5s ve 5c’nin satış sayılarını ayrı ayrı basınla paylaşmadı. Bu yüzden bu soruya resmi bir cevap vermemiz imkansız. Ancak analitik firmalarının sistemleri, bu sorumuza yaklaşık bir cevap vermeyi başarıyor.

Mobil uygulama tarafında istatistikler tutan Localytics firması, bu alanda veriler paylaşan ilk analitik firması olmuş durumda. Firmanın yeni iPhone’ların satışa sunulmasından sonraki ilk 48-72 saatlik süreci mercek altına aldığı çalışması haberin başındaki sorumuza elle tutulur bir cevap verebiliyor.

Firmanın elde ettiği verilere göre ABD’de 20-22 Eylül tarihleri arasında (Süre 48 saatten fazla, 72 saatten daha az) aktif olan iPhone’ların %1,36’sını iPhone 5s ve 5c oluşturuyor. Bu payı kendi içinde değerlendirdiğimizde ortaya çıkan sonuç ise şaşırtıcı değil. iPhone 5s, bu pastadan %1,05’lik pay almayı başarırken; iPhone 5c’nin payı ise %0,31 seviyesinde. Bu veriler ışığında; ilk 48 saatte satılan iPhone 5c’lere karşılık yaklaşık 3,4 iPhone 5s satışı gerçekleştiğini rahatlıkla söyleyebiliriz.

ABD’deki iPhone 5s’in üstünlüğünü, dünyanın diğer ülkelerinde de görmek mümkün. Hatta bazı ülkelerde bu oran çok daha yukarıda. Tüm global satışlar göz önüne alındığında bu süreçte satılan iPhone 5s’lerin iPhone 5c’lere oranı 3,7’ye kadar yükselmekte (iPhone 5s için yaklaşık %0,79 / iPhone 5c için yaklaşık %0,21). Japonya’da ise bu oran 5 mertebelerinde; yani ülkede satılan her 1 iPhone 5c’ye karşılık 5 adet iPhone 5s satışı gerçekleşmiş.

Şu anda sadece ABD, İngiltere, Almanya, Fransa, Kanada, Japonya, Çin, Singapur, Porto Riko,Hong Kong, Avustralya'da teknoloji severlerle buluşan yeni iPhone'lar, aralık ayı itibariyle 100'den fazla ülkede satışa sunulmuş olacak.

Bu haberin bağlantısı
URL
En Çok Beğenilen Yorumlar Yorum Yaz ▼
vamp 24.9.2013 11:42:25
plastik ve eski donanım için 100 dolar hesabı yapılmaz. normal bi sonuç. 5c ucuz değil aksine pahalı bir telefondur. O parayı hak etmiyor.

Edit: imla
+62
_G_K_N_ 24.9.2013 12:16:26
5c yılın en gereksiz telefonu olmaya aday +15
ceo-tr 24.9.2013 11:47:52
kesinlikle 5c yerine 5 almak daha mantıklı.
...
Yorumun devamı ▼
+10
dervis2007 24.9.2013 12:03:47
Yillardir iphone kullanan biri olarak 5c kullaniciya kaziklama taktigi oldugunu dusunuyorum. 5s cikinca 5 infiyatini 100$ dusurecekti. Plastigini cikarip yine 100$ altina satiyor. I5 5c den daha iyi o
...
Yorumun devamı ▼
+5
Z.İbrahimovic10 24.9.2013 12:40:37
Iphone 5'e uyduruk diyenler şu an 5'i nasıl alabilirimin hesabını yapıyor şaşırdım doğrusu +4
Yorumlar yeniden eskiye doğru listelenmektedir. Sıralamayı değiştirmek için sağdaki menüyü kullanabilirsiniz.
CoMMaNDeRCX 24.9.2013 11:35:34
iki üç haftaya ateşi düşer. -11
novacaine 24.9.2013 11:39:26
Belliydi zaten böyle birşey olacağı. 0
vamp 24.9.2013 11:42:25
plastik ve eski donanım için 100 dolar hesabı yapılmaz. normal bi sonuç. 5c ucuz değil aksine pahalı bir telefondur. O parayı hak etmiyor.

Edit: imla
+62
ceo-tr 24.9.2013 11:47:52
quote:

Orijinalden alıntı: vamp



plastik ve eski donanım için 100 dolar hesabı yapılmaz. normal bi sonuç. 5c ucuz değil askine pahalı bir telefondur. O parayı hak etmiyor.




kesinlikle 5c yerine 5 almak daha mantıklı.
+10
cagataykoroglu 24.9.2013 11:51:02
5c çok daha ucuz olmalıydı. +3
buraoca2 24.9.2013 11:58:17
Umarim Apple bu satis rakamlarindan sonra yaptigi hatanin farkina varir... +1
dervis2007 24.9.2013 12:03:47
Yillardir iphone kullanan biri olarak 5c kullaniciya kaziklama taktigi oldugunu dusunuyorum. 5s cikinca 5 infiyatini 100$ dusurecekti. Plastigini cikarip yine 100$ altina satiyor. I5 5c den daha iyi oldugunu dusunuyorum.
Bari i5 in ustune bir iki ozellik ekleserdi. Ozaman kazik taktigi olmazdi. Yeni cihaz gibi olurdu
+5
_G_K_N_ 24.9.2013 12:16:26
5c yılın en gereksiz telefonu olmaya aday +15
sericik 24.9.2013 12:25:06
5c çok kısa bir zamanda oldukça ucuzlayacaktır
şu an 5c almak yerine temiz ve kayıtlı bir İp5 almak daha
mantıklı
0
bluebest 24.9.2013 12:32:58
Bu ilk dalga geçtikten sonra ki bunlar %90 Apple'ın sadık müşteri kitelesidir, 5C satışları artıp 5S rakamlarını yakalar hatta geçebilir bile bence. -4
Miasmus 24.9.2013 12:33:12
5c ucuz değil ki. iPhone 5 bu sene kaç paraya satılacak ise iPhone 5c o fiyata satılıyor ama artık iPhone 5 üretilmiyor. Yani iPhone 5 fiyatına daha düşük kaliteli iPhone 5c satıyor. Kazanan Apple. 0
Z.İbrahimovic10 24.9.2013 12:40:37
Iphone 5'e uyduruk diyenler şu an 5'i nasıl alabilirimin hesabını yapıyor şaşırdım doğrusu +4
mert1907 24.9.2013 12:47:14
5C daha cikmadan fazla heveslenilmemesi gerektigini soyledim. Apple napar eder ucuzu kendisine gore ayarlar. 0
rorschach_ 24.9.2013 12:47:57
Niye cikarttik ki diye düşünüyorlar mıdır acaba şimdi? +1
DaRKFoRCeS 24.9.2013 12:50:20
Apple tarafından bir açıklama gelmedi yazıyor.Aslında biliyorlardır rakamları.Bazen haber yaparken objektif olmadığınızı düşünüyorum.Telefon Aralık'ta buraya gelene kadar %50 resmi %50 gayri resmi haber mi yapacaksınız.İşletim sistemlerine daha fazla önem verilmesi lazım.Satış haberlerinin teknoloji ile alakası yok.Hangi firma olursa olsun.1 veya 2 haberi yapılır tamamdır. -2
qeza42 24.9.2013 12:51:53
arkdaşlar apple'ın yaptığı saçmalık yeni bir iphone çıkarmadı zaten 1 önceki nesil iphone 5'in donanımını alıp kasayı plastik yaptı ve 5c oldu o zaman Apple iphone 6c ve 6s çıktığı zaman 6c - donanımı 5s olacak ve plastik kasa olacaktır.. +3
John -Coffey 24.9.2013 13:07:09
Gayet normal, kim alır 5C'i :) 0
Ciddiyetsiz 24.9.2013 13:10:00
5c ne yılın en gereksiz telefonu ne de düşük satış yapan bir telefon. siz zannediyor musunuz ki apple düşünmeden çıkarıyor bu iki modeli... olaya şu açıdan bakın.

2 model var biri eski donanım yeni kasa diğeri tamamen yeni ve aralarında muazzam fiyat farkı yok. büyük çoğunluk iyi olanı alır değil mi? alıyor da. 5S almak varken neden 5C alayım ki. al sana 5S'i daha çok sattırmak için bir neden...

bir de eski donanımı renklendirip 5S'in gölgesinde neredeyse hiç satamayacakken trend olsun diye alanlara da mükemmel (pahalı) fiyattan satmak var.

yani Aplle 2 taşla kuş sürüsünü telef etti.
-3
senersongur 24.9.2013 13:33:25
1000 TL değeri olan 5C'yi hala 2000 TL civarında satmak istersen zaten satamazsın.

Ülkemizde de 5S 2000 TL olacak ama 5C 1800 TL olacak. 200TL için herkes yine gidip 5S alacak.
+2
Umutcan 24.9.2013 13:36:14
5C aylardır ucuz iphone olarak konuşuluyordu, ucuz olmayınca da bu tarz sonuçlar normal. 0
Nightmare70 24.9.2013 13:43:58
Apple bundan ders çıkarmalı ve piyasadan kaldırmalı 5c'yi seneye,ya ucuz üretsin yada hiç üretmesin pahalı premium serilere devam etsin 0
hollowman_ 24.9.2013 13:51:03
quote:

Orijinalden alıntı: vamp



plastik ve eski donanım için 100 dolar hesabı yapılmaz. normal bi sonuç. 5c ucuz değil askine pahalı bir telefondur. O parayı hak etmiyor.




5c yerine 4,7" boyutunda bir üründe farklı segmente taşınmış olsaydı, bugün satışlarında daha farklı noktalara ulaşmıştı.
+1
Obsidian 24.9.2013 13:59:07
5 ile 5S'in kasa aynı olduğu için 5S satmaz diye 5C'yi çıkardılar. 0
morpheus_1905 24.9.2013 14:03:15
apple kadar acgözlü firma yok ulan zaten dünyaları kazanıyon bari vatandaşa bi hizmet et pahalı satıp 10 milyon 5c satcağına ucuz sat 100 milyon 5c satılsın her sattığın iphone ekosisteme dahil olacak buda itunnes app store'dan satılan uygulamalarla para olarak döncek +2
Steve Meade 24.9.2013 14:20:33
İki katı dört katı :) 0
cedric... 24.9.2013 14:22:31
quote:

Orijinalden alıntı: Obsidian

5 ile 5S'in kasa aynı olduğu için 5S satmaz diye 5C'yi çıkardılar.

3-3Gs , 4-4s dede kasalar aynıydı ama 5 apple ın sitesinden bile kalktı kasa aynı olduğu için değil boyası aşındığı için kalktı.
0
Gl4dius 24.9.2013 14:30:41
quote:

Orijinalden alıntı: cedric...

quote:

Orijinalden alıntı: Obsidian 5 ile 5Sin kasa aynı olduğu için 5S satmaz diye 5Cyi çıkardılar.
3-3Gs , 4-4s dede kasalar aynıydı ama 5 apple ın sitesinden bile kalktı kasa aynı olduğu için değil boyası aşındığı için kalktı.


cedric doğru bir tespitte bulunuşsun.

Orijinalden alıntı: Obsidian isimli samsung hissedarı arkadaşımız adamlar 7'inci nesil telefonu çıkarttı ve şuana kadar yapmadıkları satışı yaptılar az zaten 5S değil 5C haberlerin konu başlığını tersten okuyarak hayatını sürdürüyorsun galiba.

5s satmış satmamış banane ben sonuca bakarım admalar var olan bir teklonojiyi bize farklı bir hizmet şeklinde sundularmı sundular akıllı telefon dünyasına kazandırdıklarına bakmak lazım birazda Apple zamanında nokia dokunmadik ekranlar işe yaramaz diye elinin tersiyle itmiş şuana nokianın durumu ortada, samsung ürün çeşitliliği açısından çok fazla seçenek benzeri şeyler sunuyor olabilir ama sonuç olarak kendi telefonuna özgün birşeyi yoktur hala.

akıllı telefon akımının bu şekilde gelişmesinin en önemli nedeni apple ve iphonedur senin o satmaz dediğin iphonelar satılmasaydı symbian ile takılıyor olurdun hala bir güncelleme aldımı 357 takla atardın mutluluğundan..
-3
coolsten 24.9.2013 14:33:35
Ben de olsam 5c yerine 5 alırım. 5c daha ucuz olmalıydı +2
dryope_21 24.9.2013 15:08:25
Çok enteresan bi karşılaşma olmuş.benzer fiyat aralıgında 5,5s,5c 200lira için kimse olağandışı tercih yapmaz 0
vamp 24.9.2013 15:13:36
quote:

Orijinalden alıntı: hollowman_

quote:

Orijinalden alıntı: vamp



plastik ve eski donanım için 100 dolar hesabı yapılmaz. normal bi sonuç. 5c ucuz değil askine pahalı bir telefondur. O parayı hak etmiyor.




5c yerine 4,7" boyutunda bir üründe farklı segmente taşınmış olsaydı, bugün satışlarında daha farklı noktalara ulaşmıştı.

Aynen öyle olmalıydı.
0
joven 24.9.2013 15:19:19
Apple 5c ile insanların gözünün içine baka baka aldatmaya çalıştı 0
widf 24.9.2013 15:28:46
Bu 5c yi alan kişiler kimse bir adım öne çıksın, onlarla özel görüşücem. Problemlerini bulmak icin çocukluklarına İnmemiz gerekebilir. +2
makaramasuko 24.9.2013 15:34:49
O kadar 5c nin satilmasina sasirdim +2
Obsidian 24.9.2013 15:47:31
quote:

Orijinalden alıntı: Gl4dius

quote:

Orijinalden alıntı: cedric...

quote:

Orijinalden alıntı: Obsidian 5 ile 5Sin kasa aynı olduğu için 5S satmaz diye 5Cyi çıkardılar.
3-3Gs , 4-4s dede kasalar aynıydı ama 5 apple ın sitesinden bile kalktı kasa aynı olduğu için değil boyası aşındığı için kalktı.


cedric doğru bir tespitte bulunuşsun.

Orijinalden alıntı: Obsidian isimli samsung hissedarı arkadaşımız adamlar 7'inci nesil telefonu çıkarttı ve şuana kadar yapmadıkları satışı yaptılar az zaten 5S değil 5C haberlerin konu başlığını tersten okuyarak hayatını sürdürüyorsun galiba.

5s satmış satmamış banane ben sonuca bakarım admalar var olan bir teklonojiyi bize farklı bir hizmet şeklinde sundularmı sundular akıllı telefon dünyasına kazandırdıklarına bakmak lazım birazda Apple zamanında nokia dokunmadik ekranlar işe yaramaz diye elinin tersiyle itmiş şuana nokianın durumu ortada, samsung ürün çeşitliliği açısından çok fazla seçenek benzeri şeyler sunuyor olabilir ama sonuç olarak kendi telefonuna özgün birşeyi yoktur hala.

akıllı telefon akımının bu şekilde gelişmesinin en önemli nedeni apple ve iphonedur senin o satmaz dediğin iphonelar satılmasaydı symbian ile takılıyor olurdun hala bir güncelleme aldımı 357 takla atardın mutluluğundan..


Niye sinirlendiniz anlamadım?

Öncelikle hayatımda Samsung telefon kullanmadım. Sadece bir Samsung lcd vardı odamda, LG Led tv alınca o da mutfağa gitti.

Şu bir gerçek ki bu kadar az fiyat farkı varken 5C çöptür tek kelimeyle. 5S almayıp 5C almak için biraz salak olmak lazım. Geçen senenin modelinin özelliklerine sahip, dışı da plastik ve premium hissi olmayan bir telefonu neredeyse 5S ile aynı fiyata satmak istiyorlar. Kimse almayınca da böyle toplam satış rakamların verirler ancak.

Daha detaylı düşününce fikrim şu yönde. Malum iPhone 5'in dış malzemesi çok kaliteli değildi. Kolay aşınıyordu ve kolayca eğilip yamulabiliyordu. Apple bu telefonları bu nedenle daha fazla çıkarmak istemedi. Ancak 5S'deki kaliteli alüminyumu da alt modele koymak istemedi. Çok fiyat farkı olmasa da alt model sonuçta. O yüzden 5C'yi plastik çıkarmaya karar verdiler. Fakat bu stratejileri de çok başarılı olmadı ve 5C beklendiği gibi çok düşük satışlara sahip, herkes 5S'i tercih ediyor.
+1
kule_genclik 24.9.2013 16:01:55
5c yerine 5XL falan cikarticakti soyle 4.7-5 civarinda bi ekran o zaman o fiyata plastik olsa dahi android alicisini cekerdi diye dusunuyorum.. 0
mehmetfahriguven 24.9.2013 17:16:13
Apple tam tersini bekliyordu: iPhone 5C'nin daha fazla satmasın ve iPhone'un yaygınlaşmasını ama bu duruma iPhone 5C'nin mevcut fiyatı engel. iPhone 5C, 449 USD'den başlayan fiyatlarla sunulmalıydı, iPhone 5S ile iPhone 5C arasında en az 200 USD fark olmalıydı. 0
sioner 24.9.2013 17:20:08
Bu 5c yi hangi akla hizmet çıkardılar anlamadım. Sanırsın milyar dolarlık şirketi 6 yaşında çocuk yönetiyor. Pazarda satılan oyuncak renkli telefonları çok sevmiş aynısını yaptırıp piyasaya sürmüş. Apple dan beklemezdim. 0
Teecem 24.9.2013 17:22:45
5C'yi çıkarmak bile boş iş. Adamlarda malzeme fazlalığı vardı sanırım çöpe gideceğine 5C gitsin demişlerdir.

5S daha da katlayacaktır.
0
MinPayne 24.9.2013 17:26:08
İPhone 5 C(olourful) anlamında idi. Millet tutturmuş bir "cheap iphone" diye.. Adamların bütün marka konumlandırması ve diğer çalışmaları çöpe gitti. 0
Gökhan Mmc 24.9.2013 18:36:04
5c nin zaten 5 in yerini almasını istiyordu satışlar da bu yönde istendiği gibi -1
Since1903 24.9.2013 18:43:11
Bu haber aslında benim gibi 5 sahiplerini sevindirmeli. İlk aşamada Apple iphone 5 üretimini durdurduğu için herkes eleştirdi. Fakat şimdi gördük ki 5'in muadili olarak gösterilen plastik 5C fiyasko oldu. Bu da iphone 5'i bir adım öne atıyor. Aynı fiyata neden plastik kasa tercih edeyim ki ? Bence elinde 5'i olanlar ya da yeni alacak olanlar 5C kullanıcılarından malzeme olarak daha kaliteli bir ürün kullanmış olacaklar. +1
LilTunechi 24.9.2013 18:56:45
Kim ne derse desin apple -7
Zaman Mühendisi 24.9.2013 19:05:21
Yenilik ve donanımsal olarak iphone 5s almak daha mantıklı ayrıca iphone 5c ucuz bir telefon değil, ucuz olması için en fazla 900-1000 tl civarında olmalı 0
Mariachi@ 24.9.2013 19:06:17
Siz konuşuyorsunuz ama gelince görüşme sizi alacaksanız 0
Uzkdur 24.9.2013 19:15:25
Olması gereken 100 değil 200 dolar farktı 0
Mehmet..Akif 24.9.2013 19:29:50
Of yine Apple haberi. Yine bir gelişme yok ve sadece zenginin malı züğürdün çenesini yoruyor.

Apple 5c'yi neden üretti sizce? Bence sebebi basit. İnsanlara bir kötü bir iyiyi sunacaksın. Sonra fiyat farkını düşük tutacaksın. Apple iphone alacaklar, 5 c ile her şeyi yapabilecekken, sırf 100 dolar fark var diye 5s alacak.

:D
+1
kule_genclik 24.9.2013 20:08:58
Yanlis bu mantik. bunun icin 5c uretmesine gerek yok. 5c cikmasaydi zaten i5 ' i 100 dolar dusuge saticakti 0
Mehmet..Akif 24.9.2013 21:22:22
Dost dikkatli düşün. Diyor ki, ucuz iphone. Yayıyor bunu. Kendisi yaymıyor görünüyor. Ama, tamamen kendisi yayıyor. Sonra bir de bakıyorsun, ucuz mucuz yok. Şimdi sen tüketicisin. İp4 yada 4s kullanıyorsun. Ne yapardın? 0
Psycna 24.9.2013 22:25:13
quote:

Orijinalden alıntı: cagataykoroglu

5c çok daha ucuz olmalıydı.

Ilk defa katiliyorum. ucuz olacaktan kasit 5s'e gore ucuzluguymus milletin cebi icin degil.
0
inexo 24.9.2013 22:39:17
quote:

Orijinalden alıntı: Psycna

quote:

Orijinalden alıntı: cagataykoroglu

5c çok daha ucuz olmalıydı.

Ilk defa katiliyorum. ucuz olacaktan kasit 5s'e gore ucuzluguymus milletin cebi icin degil.

ucuzdan kasit maliyetinin ucuzlugu
0
excalibur666 25.9.2013 08:01:15
ben anlamıyorum bunu benim siyah i5 kaç aydır kılıfsız kullanmama ve eziyet etmeme rağmen hiç boya atması,soyulma gibi derdi yok.ne iş anlamadım.benim telefon özel yapıımı diyede düşünmeye başladım resmen. 0
alifener3344 25.9.2013 08:44:50
İphone 5s daha iyi 0
Kaçak Yolcu 25.9.2013 08:54:20
Mantikli olan buydu zaten 0
bellair 25.9.2013 11:17:47
bunun böyle olacağı zaten belliydi. arada 250 300 dolar olsa anlarım. ama bu şekilde gereksiz oldu 0
geceleriişgören 25.9.2013 11:22:28
İphone 5s simdiki fiyattan
İphone 5 549 dolar
İphone 5c de 400 dolardan satsaydılar belki biraz özellik kırpıp satsaydılar
Şimdi 3 telefonda satıslarda çoşmuştu
0
romanadamita34 30.9.2013 16:39:40
http://picardes.com/iphone-55s-ve-5c-arasindaki-farklar-neler.html 0
carman1tr 30.9.2013 17:38:45
5c renk zenginliği yaratmak İcin piyasaya çıktı bence. Ama çıkmasına gerek yoktu. 5c cok anlamsız bir hamle Apple tarafında. Gercekten ucuz olsa hiç sorun yok derdim ama gercekten pahalı bir cihaz. 0
black_67 30.9.2013 21:58:30
apple kullanıcıları testleri takmıyor

-bu hangi telefon böyle çok rekli
-5c
-hmm hiç görmedim
-yeni çıktı bu 5 ten sonra


bu konuşma onlara yeter bench testler fasa fiso
0
Durum Üyeyim Üye Değilim
E-Posta
Mesaj

Güvenlik Kodu Güvenlik kodu   Güvenlik kodunu göremiyorsan buraya tıkla