TTNET
HAFTANIN
TTNET DESTEK
HİZMET ÖZETİ
- 27144 TTNET Kullanıcısına hizmet verildi.
Casper Logitech Kariyer.net
Facebook ile Bağlan Kaydol

Kullanıcı Adı

Şifre

Beni Hatırla Şifremi Unuttum
Tamamı iPad 2 ile çekilen ilk müzik klibi; Need LG Optimus One için Android 2.3 güncellemesi mayıs sonunda kullanıma sunulabilir (?) HABERE ATLA YORUMLARI GÖR (34) YORUM YAZ

tarafından 18 Mart 2011, Cuma 10:26 tarihinde yazıldı Donanımhaber TR

AMD 3.7GHz'de çalışan Phenom II X4 980 işlemcisini hazırlıyor
Ekspres Haber Erdi ÖZÜAĞ "Fx57"
34

AMD'nin yol haritasına ilişkin yeni detaylar gelmeye devam ediyor. Elimize ulaşan bilgilere göre AMD, Bulldozer işlemcilerine ek olarak mevcut ürün gamını da güncellemeye devam edecek. Dört çekirdekli işlemci ailesinin en hızlı modeli olarak 3.6GHz'de çalışan Phenom II X4 975 Black Edition modeliyle gündemde olan AMD, 3.7GHz'de çalışan Phenom II X4 980 Black Edition modelini de hazırlıyor. Resmi yol haritasında yer alan ve Nisan-Ağustos döneminde çıkacağı belirtilen işlemci, 125 Watt TDP değeri ile lanse edilecek ve arttırılan saat hızı dışında 900 serisinin diğer modelleriyle benzer özelliklere sahip olacak.

Soket AM3 formunda olan ve 45nm üretim teknolojisiyle hazırlanan Phenom II X4 980, her çekirdek için 512 Kb olmak üzere toplamda 2MB büyüklüğünde Seviye 2 bellek kapasitesine ve çekirdekler arası ortak kullanıma açık 6MB büyüklüğünde Seviye 3 bellek kapasitesine sahip. Sahip olduğu entegre bellek kontrolcüsü üzerinden 1333MHz'e kadar çift kanal bellek desteği sunan işlemci, Black Edition serisi kapsamında çarpan açık olarak geliyor ve bu sayede yüksek hız aşırtma potansiyeli de vaad ediyor.

Bu haberin bağlantısı
URL
Yorumlar eskiden yeniye doğru listelenmektedir. Sıralamayı değiştirmek için sağdaki menüyü kullanabilirsiniz.
setek01 20.03.2011 16:31:32
Fiyatının güncel olması gerekir. Güncel'den kastım x4 970'in fiyatı malum. 300 TL civarından pahalı olmaması gerekir. Daha aşağısı zaten mevcut piyasa gerçeklerine uygun olmaz. Bu işlemci 250-275 TL aralığında olsa başka bir şey almaya gerek kalmaz en az iki üç sene daha ve o zaman buldozer de 2500k'da satmaz zaten. Dolayısıyla en fazla X4 965'in bugünkü fiyatlarında piyasada orta segmentte yerini almalıdır. Ancak anakart konusu karışık. İleriye dönük destek sadece 890FX'lerde mi yoksa 8 serisinin tamamında mı olacak? Ben Phenom II X4'lerin yine de orta seviyeden aşağıda olmayan bileşenleri kaliteli anakartları hakettiğini düşünüyorum. 200 250 tl araında fiyatlı olan 880G anakartlar minimum tercih olmalı. ASUS M4A88TD-V EVO 880G ideali olurdu eğer buldozer destekli bios sağlanacaksa.
aeroow 20.03.2011 11:21:10
off ya sistemi toplicaktım 1 2 hafta gibi sonra
şimdi işim yok buldozer beklicem :D amd inşallah uygun fiyatlı sandy bridge leri gecebilicek bi işlemci yapabilir neyse fiyatı gec şu işlemcileri gecsn yeter :D
murattt06 19.03.2011 12:45:41
quote:

Orijinalden alıntı: _G_K_N_

Bu işlemcileri boşuna çıkarıyor Phenom II x4 955 den sonraki tüm işlemciler sadece çarpanını arttırarak piyasaya sunuyorlar.Bu işlemciler herhalde hayatında OC nedir duymayanlar için bendeki x4 B50 işlemci bile voltajsız sadece FSB artışı ile 3,72 GHZ stabil(stok soğutucu) çalışıyor az voltaj 4,2/4,3 GHZ(red scorpion) stabil


ya hocam şu o.c işini bir ben bilmiyorum ya cidden ? biraz yardımcı olur musun _? nedir nasıl yapılır işlemciye pc nin genel ömrünü kısaltır mı ? vs vs yani yoksa ben de sistem toplayınca o.c yapmayı düşünüyorum ama aklıma yatar anlarsam
murattt06 19.03.2011 12:43:32
quote:

Orijinalden alıntı: MÜŞAVİR

Elbette satar. İşlemci intelin lga775 quad larından daha ucuza hatta e8xxx serisinden ucuza satılıyor. Performansıda gayet yeterli. AMD bu işlemcilerden daha çok ekmek yer.

doğru zaten işlemcilerin hitap ettiği kullanıcı kitlesi ve o işlemcileri alanların amaçları belli dolayısıyla o sekman da amd hala kazanmaya devam edecektir tahminimce...
_G_K_N_ 19.03.2011 11:57:09
Bu işlemcileri boşuna çıkarıyor Phenom II x4 955 den sonraki tüm işlemciler sadece çarpanını arttırarak piyasaya sunuyorlar.Bu işlemciler herhalde hayatında OC nedir duymayanlar için bendeki x4 B50 işlemci bile voltajsız sadece FSB artışı ile 3,72 GHZ stabil(stok soğutucu) çalışıyor az voltaj 4,2/4,3 GHZ(red scorpion) stabil
mezka 19.03.2011 10:34:15
böyle işlemcilere hala takoz soğutucu fan ile veriyorlar daha en diyeyim bende aldım birde phenom x6 sesinden dolayı özel soğutucu aldım burdan alacaklarada sesleniyorum :D
peters 19.03.2011 10:20:30
sadece işlemci bazında fiyat farkı yok amd de 150 tlye iyibir anakart alabiliyorken intelde 450-500tl ye alabiliyorsun aradaki farkla amd ye ekran kartı takviyesi yaparsın.
Rainbow6 19.03.2011 05:06:45
Olaya yanlis yonden degerlendirmemek lazim yurt disi fiyatlarina bakarsak 2500k 229 dolar 1055t ise 180 dolar eger oyun sistemi yapiyorsak 2500k almaya gerek yok ayni ozelliklerdeki 2500 alinabilir 210 dolar fiyati var .. ben 2500 ve 1100t karsilastirmasina baktim 2500 butun oyunlarda 20-30 fps fark atmis 1100t ye bu kadar fark atiyosa 1055t ye daha cok fark atacaktir... ustelik bircok testte onde (winrar,photoshop,web performans 2500 daha iyi... kim evde oturup cinebenchte skor almak icin yada tatil videolarini 2 dakka hizli isleyecek diye 6 cekirdekli islemci alirki)) simdi 20-30 dolar fark olusuyor bu farkla ne kadar iyi bir ekran karti alip 20-30 fps farki kapatmak istiyosunuz anlamadim ... ustelik intelin beklenen fiyati 2500k icin 215 dolardi yani simdilik pahaliya satiliyor kisa surede inecektir fiyati
UzmaN345 19.03.2011 04:05:01
quote:

Orijinalden alıntı: Towarscke


quote:

Orijinalden alıntı: UzmaN345

Ben yeni core i5 2500k aldım 3.3 çalısıyor 3.7 kadar çıkabiliyor ikitane 5850 CF var 3D mark 11 testim 6714 stok fanla asus hız asırma programı ile 4.3 hıza çıktım tek tusla hız asırttım %31 oc %40 hız asırtılıyor 60tl bir sogutucu ile 4.5 hıza rahat çıkalır ve zaten gerek bile yok tam puan alıyorum testlerden
425 tl lik bir işlemci AMD 1055T oyunlarda iki kat fark atıyor ve fiyatları aynı bence intel busefer iyi bir iş çıkardı


Tamam da, oncelikle sen niye koydun simdi bunu buraya..?
Bide bisey soracam... 4 cekirdek destegi olan uygulamalarda, performans bakimindan one gecmis olabilirsin. ama cok daha fazla cekirdek isteyen programlarda veya 4 cekirdegin kullanildigi 1 ve yanina acacagin 4 cekirdekli baska bir program oldugu zaman kasilmayacak misin..?

abartma 2 kati fark yok..


Oyun testlerinde iki kat program testlerinde 3te 2si kadar fark atmaktadır fanetikligin bir alemi yok ben kendim test etim beyemdim izdenimlerimi tabi yazıcam paylasıcam yok burda işimiz ne reklam yapmakmı yoksa bilgi vermekmi
theyapici 18.03.2011 22:47:38
devir yenilik devridir oc devri değildir yaza az kaldı isterse 4ghz yapsın ne fayda
peters 18.03.2011 18:45:54
olaya sadece işlemci bazında bakmamak lazım mesela arkadaş oyunlarda 2500k 1055t ye fark atıyor hemde aynı fiyat diyor doğrudur fakat 2500k lı cf lı sistem kursam anakartla işlemci fiyatı amd ye göre yüksek olduğu için ekran kartından kısmak zorunda kalacam.Aynı paraya amd toplasam anakart ve işlemciden kalan parayla ekran kartı alırım enaz işlemciyi 955 ve 6950cf yaparım buseferde durum tersine döner.
forvet09 18.03.2011 18:21:14
artık amd bu 900 serisi ismini değiştirmeli.
Towarscke 18.03.2011 17:56:38
quote:

Orijinalden alıntı: UzmaN345

Ben yeni core i5 2500k aldım 3.3 çalısıyor 3.7 kadar çıkabiliyor ikitane 5850 CF var 3D mark 11 testim 6714 stok fanla asus hız asırma programı ile 4.3 hıza çıktım tek tusla hız asırttım %31 oc %40 hız asırtılıyor 60tl bir sogutucu ile 4.5 hıza rahat çıkalır ve zaten gerek bile yok tam puan alıyorum testlerden
425 tl lik bir işlemci AMD 1055T oyunlarda iki kat fark atıyor ve fiyatları aynı bence intel busefer iyi bir iş çıkardı


Tamam da, oncelikle sen niye koydun simdi bunu buraya..?
Bide bisey soracam... 4 cekirdek destegi olan uygulamalarda, performans bakimindan one gecmis olabilirsin. ama cok daha fazla cekirdek isteyen programlarda veya 4 cekirdegin kullanildigi 1 ve yanina acacagin 4 cekirdekli baska bir program oldugu zaman kasilmayacak misin..?

abartma 2 kati fark yok..
MÜŞAVİR 18.03.2011 17:51:59
2500k, 1055t ye oyunlarda 2 kat farkmı atıyor?
UzmaN345 18.03.2011 17:32:12
Ben yeni core i5 2500k aldım 3.3 çalısıyor 3.7 kadar çıkabiliyor ikitane 5850 CF var 3D mark 11 testim 6714 stok fanla asus hız asırma programı ile 4.3 hıza çıktım tek tusla hız asırttım %31 oc %40 hız asırtılıyor 60tl bir sogutucu ile 4.5 hıza rahat çıkalır ve zaten gerek bile yok tam puan alıyorum testlerden
425 tl lik bir işlemci AMD 1055T oyunlarda iki kat fark atıyor ve fiyatları aynı bence intel busefer iyi bir iş çıkardı

lazerboy 18.03.2011 16:28:26
quote:

Orijinalden alıntı: tobepeople

pehhh ben zaten phenom 2 x2 560 kullanıyorum 3.8 ghz e çektim ısı tam yükte 42 derece oluyor ama şimdi diyeceksiniz ki bu iki çekirdek hayır değil çekirdekler açık x4 b60 olarak kullanıyorum noctua fanımda var istersem 4 ghz e çekerim :D

boşuna para vermeyin bunlara benim gibi bir alt yada üst modelini alın yeterli boşa para harcamayın derim ama para sizin :D



Yaptığınız kumar gibi bişey sonuçta tüm çekirdeklerin sağlam olarak açılması garanti değil. Zaten çoğu kişi açamıyor 4ünü birden bakıyorsun önbelleği bozuk yada çekirdeği bozuk hatalı vb.
Batuist 18.03.2011 16:05:43
quote:

Orijinalden alıntı: FRAPS

bunu direkt 4.0 ghz olarak çıkarsalardı ya, 100 mhz artınca yeni işlemci çıkmasına

işlemci tarihi böyle boşuna banlamana gerek yok...!!
atiktuk 18.03.2011 16:05:15
1000mhz arttırarak model cıkartmaları devam edıyor hala..iyiymiş..iyi bir soğutma ile herhalde cok rahat 4.5ghz kullanılabılır..
tobepeople 18.03.2011 15:43:02
pehhh ben zaten phenom 2 x2 560 kullanıyorum 3.8 ghz e çektim ısı tam yükte 42 derece oluyor ama şimdi diyeceksiniz ki bu iki çekirdek hayır değil çekirdekler açık x4 b60 olarak kullanıyorum noctua fanımda var istersem 4 ghz e çekerim :D

boşuna para vermeyin bunlara benim gibi bir alt yada üst modelini alın yeterli boşa para harcamayın derim ama para sizin :D
.45 ACP 18.03.2011 15:37:20
955 ve 965 modellerinin emekliye ayrilacagini dusunuyorum.bulldozer pahali olacagi icin amd daha cok phenomII satacaktir ama onlarin bile yuksek hizda olmasini istiyor demek ki.bu yeni modeller bulldozer ciktiktan sonra hesapli fiyatlardan satilacaksa amenna cikarsin kotu bir sey degil.bulldozerin cikmasina 2.5 ay kala ne vakti kazanacak?bu aletleri sonrasi icin ucuz islemci diye satacak yoksa simdi en hizlisi bu alin diye cikarmiyor yenisini cikaracak ki 955 965 gidecek.
MÜŞAVİR 18.03.2011 15:26:25
@FRAPS

4 ghz için X4 995 gelecek.
FRAPS 18.03.2011 15:20:51
bunu direkt 4.0 ghz olarak çıkarsalardı ya, 100 mhz artınca yeni işlemci çıkmasına
Tony Tony 18.03.2011 14:10:04
4.8 Stabilde yakalar bana göre kolay kolay piyasadan emekli olucagını zannetmiyorum phenom serisinin
MÜŞAVİR 18.03.2011 13:41:39
Elbette satar. İşlemci intelin lga775 quad larından daha ucuza hatta e8xxx serisinden ucuza satılıyor. Performansıda gayet yeterli. AMD bu işlemcilerden daha çok ekmek yer.
eulogy 18.03.2011 13:37:32
vallaha bence bulldozer çıktıktan sonra da bu işlemciler çok satar...
Batuist 18.03.2011 13:30:41
oc yapmadan çoğu kişiye bu hızı bile yeter..
::Ashes:: 18.03.2011 13:28:35
940 ile 980'i aynı soğutucuyla oc yapın çıkabileceği değer aynıdır..

sadece güç tüketimi ve maliyeti düşürüyorlar..
hachiko 18.03.2011 13:21:15
Vakit kazanmak için üretilmiş..[:'(]
Towarscke 18.03.2011 13:11:11
Hala bu islemci 125watt TDP'ye sahipse, gercekten cok iyiymis..
interyasin 18.03.2011 12:57:47
bu işelmci emekli olmaz kolay gibi çünki bunu oc cilerin çıkartılar benim tahminim bu işlemci 4.8ghz stabiliteyi yakalar
gun 18.03.2011 11:30:04
Ben Amd'nin yüksek hızlı işlemci çıkarmasından yanayım. Zamanında Intel yüksek mhz'lerle Amd'den çok daha hızlı gözüktüğü zamanlar oldu.(bkz. Pentium 4 vs Athlon)

Şimdi Amd yapsın biraz Bulldozer çıkıpta yaygınlaşıpta optimize oluncaya kadar Amd'yi bu işlemciler ayakta tutar.
vidoko 18.03.2011 11:03:44
bence gereksiz bir işlemci zaman kazanmak adına mı yapılmış acaba ..millet buldozerleri beklerken..