TTNET
HAFTANIN
TTNET DESTEK
HİZMET ÖZETİ
- 24963 TTNET Kullanıcısına hizmet verildi.
Casper Logitech
Kaydol

Kullanıcı Adı

Şifre

Beni Hatırla Şifremi Unuttum
Fujitsu'dan AMD Fusion işlemcili yeni netbook HTC HD2 yeni işletim sistemine kavuştu HABERE ATLA YORUMLARI GÖR (426) YORUM YAZ

tarafından 13 Ocak 2011, Perşembe 02:05 tarihinde yazıldı Donanımhaber TR

AMD: 8 çekirdekli Bulldozer işlemcisi, Core i7 950'den %50 daha hızlı
Günlük Haber Erdi ÖZÜAĞ "Fx57"
426

AMD'nin uzun süredir merakla beklenen yeni nesil Bulldozer işlemci ailesi için artık son dönemece girilmek üzere. Geliştirme çalışmaları 2005'ten bu yana devam eden Bulldozer kod adlı yeni mikroişlemci mimarisi, AMD adına firma tarihinin en önemli yatırımı olarak gösteriliyor. İlk etapta Phenom II işlemci ailesinin yerini alacak modellerde kullanılması beklenen mimari ile AMD, en yüksek performans segmentinde rekabetçi çözümler sunarak pazar payını arttırmayı ve farklı segmentlerde liderlik adayı çözümler sunmayı amaçlıyor.

Bulldozer mimarisinin pazara giriş yapacağı ilk işlemciler, daha önceki pek çok haberimizde de belirttiğimiz üzere Zambezi kod adını taşıyorlar. 32nm üretim teknolojisiyle hazırlanan ve Soket AM3+ formunda olan işlemcilerin dört, altı ve sekiz çekirdekli versiyonları olacak. En üst segmentte 8 çekirdekli doğal tasarıma sahip işlemciler sunacak olan AMD, yeni mimarinin avantajları ve 32nm üretim teknolojisinin getirilerini değerlendirerek 3GHz+ hızında çalışan ve ısıl güç tasarımı 125 Watt olan 8 çekirdekli Bulldozer işlemcilerini pazara sunacak.

Peki AMD'nin Bulldozer tabanlı yeni nesil işlemcileri, performans noktasında ne kadar iddialılar? Açıkçası şu ana kadar yayınlanmış herhangi bir test sonucu bulunmuyordu zira mühendislik örneği Bulldozer işlemcileri geçtiğimiz ay içerisinde tamamlanırken, üretime aday yani saat hızları da dahil olmak üzere detayları kesinleşmiş işlemci örneklerinin Şubat ayı içerisinde hazır olması ve Mart sonu ya da Nisan başı gibi başlayacak üretimi takiben AMD'nin yeni nesil işlemcilerini endüstrinin beğenisine sunması bekleniyor.

Yukarıda da belirttiğimiz gibi henüz detaylı test sonuçları olmasa da Donanım Haber olarak AMD'nin resmi performans dökümanına ulaşmayı başardık. Bu döküman içerisinde AMD, 8 çekirdekli Bulldozer işlemcisini (model ismi ve saat hızı bilgisi verilmemiş ancak performans segmenti olduğu belirtilmiş), 6 çekirdekli Phenom II X6 1100T ve Core i7 950 ile kıyaslıyor. Dökümanda yer verilen tahmini sonuçlar, işlemcileri üç farklı kategori (medya, render ve oyun) altında kıyaslarken, genel değerlendirmede 8 çekirdekli Bulldozer işlemcisinin Core i7 950'den %50 daha hızlı olduğu vurgulanıyor. AMD'nin performans tablosu dikkatlice incelendiğinde ise 8 çekirdekli Bulldozer işlemcisi özellikle oyun ve render testlerinde fark yaratıyor.

Bulldozer tabanlı yeni nesil AMD işlemcileriyle ilgili özel haberlerimiz devam edecek.

Editörün Notu: AMD hesaplanan performans öngörüsünün, piyasaya çıkan modellerde değişiklik gösterebileceğine dikkat çekiyor.

Bu haberin bağlantısı
URL
Yorumlar eskiden yeniye doğru listelenmektedir. Sıralamayı değiştirmek için sağdaki menüyü kullanabilirsiniz.
Arkeen 18.3.2012 00:55:13
rabitelli gece gece güldürdün beni sağol :):)
rabitelli 18.3.2012 00:45:27
Bu nası bi horttur allaam
guitarist138 18.3.2012 00:03:29
i5 2500k ile yarışıyor. bence intel karşısında duramaz.
DH Misafiri 8.12.2011 23:11:03
simdi bu beni dusundurdu niyemi
kendim i7 960 kullaniyorum
madem buldozer yeni islemci olarak i7 950 niye rakip gosteriyor fikrimce 2600k rakip gostermesi gerekmezmiydi
bekliyordum cikmasini bunu almayi dusunuyordum fakat bu durum hicte cazip degil
tobepeople 1.10.2011 22:56:43
ben bir amd kullanıcısıyım ama amd nin neden korktuğunu biliyorum bilerek çıkartmıyor amd intelde bilerek beklemede zaten şuan 2 side rahat rahat satışını yapıyor amd kendini sıkarak intel ise zorlanmadan ama amd elindeki en iyi kozu şuan kullanırsa intelde kullanır ve ezileceği belli zaten düşünün 4 çekirdeklisiyle bu performansı elde ediyorsa 8 çekirdeklisini düşünün amd nin 12 yapması gerekirki yetişemez sıcaklık ve boyut olayı yüzünden ve ileride gösterecek işlemcileri kalmayacak yıllarca aynı işlemcileri satarsa nasıl kar edebileceklerki çok zor o zaman yeni anakartlar da çıkmaz ve hertürlü zarar ederler bilinçli olarak bu yüzden mimari yenilediler son kozlarını kullanmadılar ve hiç kullanmayacaklar bu iş böyle sürer gider amd daha öncede kullanabilirdi Core i7 990X i ama kullanmadı kullansaydı amd yi bitirebilirdi ucuzlatsa yine bitirirdi ama birde şu var eğer rakibin yoksa daha üstünü aramazsın ve olduğun yerde sayarsın bir gün biri gelip yanından vız diye geçerse de öyle baka kalırsın işte bu yüzden intelin amd ye amd nin de intel e ihtiyacı var olmazsa olmaz rakipler bunlar...fifa ve pes gibi düşünün bunlar birbirini yok ederse gelişmezler ve daha bir çok örnek verilebilir her zaman rakip olmaları her bakımdan avantaj sağlıyor bizede kendilerine de çok uzun oldu ama içimden yazmak geldi be dostlar kalın sağlıcakla...!
Solitude 28.9.2011 12:05:34
quote:

Orijinalden alıntı: XP_Delisi

amd 8 çekirdekli işlemcisinde de pinli işlemci kullanmayı mı düşünüyor acaba?

evet maalesef
XP_Delisi 28.9.2011 09:42:27
amd 8 çekirdekli işlemcisinde de pinli işlemci kullanmayı mı düşünüyor acaba?
Epicus 24.9.2011 10:35:08
çekirdeğinden size ne. önemli olan fiyatı değil mi? isterse 100 çekirdekli olsun da f\p olsun işlemcinin içini açıp çekirdekleri sayacak haliniz yok heralde...
Doppelgangbanger 24.9.2011 06:51:15
İş fiyatına değil çekirdek sayısına bakıyor. 8 çekirdekle 4 çekirdekli render işlemciye %50 fark atması hiçbir şekilde başarı olamaz. Fiyat bir başarı kıstası olsaydı AMD en başarılı şirket seçilirdi teknoloji dünyasında. Malum hep f/p ürünler çıkarıyor AMD.
DH Misafiri 21.9.2011 14:55:25
amd çekirdekLerini kaybetti heraLde,haLen çıkacak..
scorn 17.9.2011 11:09:09
hocam haklısınız, özellikle var olan teknolojinin satılmadığı da bir gerçek, fakat elden ne gelir?
Bit kadar tayvan neredeyse tüm anakartları üretiyor, türkiyede bir tane bile yok.
Masaüstü standart kullanıcı profilinde iki işlemci firması var, biri türkiyenin değil.
Ekran kartı, ram hepsi aynı...

Mesela 5ghz ram var mıdır? Olmaması için sebep yok. Fakat normal kullanıcı 1333e yeterli diyorken neden bu piyasaya girsin? 5ghz piyasaya girdiğinde 1333 çöp fiyatına satılmalı ki makul karşılansın.
Aynısı işlemci için de geçerli, opteron serisi yüksek fiyattan satılıyor, karşısında athlon'lar ucuz. Burda sorun yok fakat çok daha gelişmiş opteron satılsa, önceki nesiller kafadan aşırı ucuzlar. Haliyle athlon çöp fiyatı.

Fakat, gene de üretici sıkıştırıyor, herkes athlon alıp şükür demiyor. x6'lar kapış kapış gitti, e haliyle athlon ucuzladı biz aldık. Tabi belki 50 dolar maliyeti 200 dolar fiyatla sundular.

Benim için bu eski teknolojinin satışı prensibinin en büyük delili athlon ii ve phenom ii dir. Benim tahminim Amd phenomların çok satacağını düşündü, fakat piyasada athlon x4 övülünce evveliyatında ürettiği işlemcilerin yarısını çekirdek kapama vs ile gene de sattı. Sonuç net kardan biraz düşüş. Ellerindeki stok eridikçe x6lardan bozma phenom 840 gibi işlemcileri satmaya başladılar, istenilen satış yapıldığında da bulldozer geliyor diye haber yaptılar. Amd'nin stoğunda bekleyen ikinci nesil bulldozerler olduğuna da eminim.

Çok ve boş konuştuk, kıyaslamaya gelirsek, sandy'lerin orta sınıf olduğu ve ektrem işlemcilerin hala eski i7lerden olduğunu okumuştum, haliyle bulldozerin rakip görüp aşması gereken işlemciler 990x gibi işlemciler olmalı. Fakat 3-5 puan geçmek değil, direk ikiye katlamalı. Yoksa intel, elindeki teknolojiye bir dolar arge yapmadan tekrar satışa sunar, cicili bicili yeni isimleri ile ivy bridge'ler biraz geliştirilmiş i7'ler olurlar. Sonuç daha fazla sömürü ve fahiş fiyat rekorları..
DH Misafiri 17.9.2011 03:47:45
Hayırlı akşamlar arkadaşlar, Konuyu farklı bir noktaya taşımak istedim.

Intel'in ürettiği işlemciler mimari itibari ile üstün teknolojiye sahip. Bu tarz ürünleri ortaya çıkarabilmek adına oldukça yüksek AR-GE maaliyetleri oluşmaktadır. AMD'de ise olay bambaşka bir durumda. Fiyat Maaliyet olarak düşünüyoruz hepimiz, AMD Test edilirken AMD'nin başarılı olduğu, Intel testi yaparken intelin başarılı olduğu uygulamalar çalıştırılmakta buna göre insanlara bilgiler verilmektedir. Şimdi biz burada örnek teşkil edemeyecek bir işlemciyi örnek olarak işliyoruz. Intel I7 950 işlemci örneği eski bir örnektir.

Intel Core i7 950 @ 3.07GHz 6,363 Puan
Intel Core i7-2600K @ 3.40GHz 9,945 Puan
AMD Opteron 6176 SE 8,203

Eski nesil Intel ile Yeni nesil AMD (satışta olmayan) karşılaştırılması nekadar mantıklıdır? Bazı arkadaşlar intel nezaman 6-8 çekirdekli işlemci çıkartacak diye soruyorlar. Intelin 10 çekirdeğe sahip Intel E7 modellerini incelemenizi tavsiye ediyorum.

Durum Launched
Piyasaya Çıkış Tarihi Q2'11
İşlemci Numarası E7-8870
Çekirdek sayısı 10
İş Parçacığı Sayısı 20
Çalışma Hızı 2.4 GHz
Maks Turbo Frekansı 2.8 GHz
Intel® Gelişmiş Akıllı Ön Bellek 30 MB
Veri Yolu/Çekirdek Oranı 18
Intel® QPI Hızı 6.4 GT/s
Yönerge Seti 64-bit
Yönerge Seti Uzantıları SSE4.1/4.2
Kullanılabilir Yerleşik Seçenekler No
Litografi 32 nm
Ölçeklenebilirlik S8S
Maks TDP 130 W
Önerilen Kanal Fiyatı $4616,00

Yukarıdaki işlemci Intel'in E7 İşlemcisidir.. Belki masaüstü işlemcilerle kıyaslanamaz ama sonuçta intel 10 çekirdekli işlemcisi olduğunun kanıtıdır. AMD'nin Opteron serisi mevcuttur ve 12 çekirdeğe sahiptir.

Processor
AMD Opteron™ 6100 Series Processor
Model 6176 SE
AMD Virtualization Technology Yes
AMD-P (Power Management) Yes
OPN Tray OS6176YETCEGO
OPN PIB n/a
Revision D1
Core Count 12
Core Speed (MHz)2300
System Bus Speed (MT/s)6400
Voltages 1.2500V
Max Temps (C)55 to 64
Wattage 105 W
L1 Cache Size (KB)128
L1 Cache Count 12
L2 Cache Size (KB)512
L2 Cache Count 12
L2 Cache Speed (MHz)2300
L3 Cache Size (KB)12288
CMOS 45nm SOI
Integrated Memory Controller Speed (MHz) 1800
Floating Point Unit 256-bit FPU
Socket G34

Buraya kadar herşey normaldir umarım. İntelin işlemcisine dikkat ettiyseniz 30 Mb L Bellek modülüne sahip. Masaüstünde kullandığımız işlemciler 6-8 Mb civarı(500-1000 usd civarı fiyatları var) AMD işlemcisindede durum farklı değil.



Opteron İşlemcisi i7 950'yi az bir farkla geçiyor. geçiyor. Kaldıki bu işlemci E7 Seviyesinde olmalıydı. Fakat İntel i7 2600k (400 usd civarı) olan işlemciyi Opteron (1500-1600 civarı ) geçemiyor. Fiyat performans arıyorsanız intel aradığınız yerdir. Piyasada sadece Intel ve AMD'de yok üstelik... PowerPC işlemciler, Sun SPARC T3 (16 Çekirdekli).....

Masaüstü performansı için belki bu işlemciler ideal değiiler fakat Intel veya AMD... Çok yüksek performanslı işlemcileri masaüstüne uyarlayacak imkanlara sahipler. Biz sadece performansın 10 yıl önceki kısmını satın alıyoruz. Intel veya AMD'ye önümüzdeki yıl satacak teknoloji lazım. Belkide Son 10 yılın teknolojisini hazırladılar sadece yavaş yavaş veriyorlar. Filmlerdeki animasyonları core2duo veya i7 950'de yaptıklarınımı sanıyorsunuz? AMD Bulldozer ancak 1080p görüntü işler. 20000x15000 çözünürlülteki Resim dosyasını resim işleme yazılımında işlesinde görelim. Uyanmamız gereken bütün sektörlerin biz tüketicileri sömürmek olduğunu fark edip alışverişimizi ona göre yapmamız. Kullanmayacağımız teknolojilere para vermenin mutluluğunu yaşıyor olmamız nekadar acıdır oysaki...

Sabırla okuduğunuz için teşekkür ediyorum.

Gürhan KARAKAŞ
Key 11.9.2011 13:24:04
Core i7 950'den %50 daha hızlı?


elbette oyle olmali Core i7 950' işlemcimi artik? Corei5 modelleri bile onu gecer herhalde


iyide oyuncuar için gereksiz bence core2ler bile fazlasiyla yetiyor bence suanki oyunlarda
DigitalWorld 10.9.2011 18:47:54
quote:

Orijinalden alıntı: DH Misafiri

Çekirdek bir yükün yazılım ortamında donanımın üzerine eşit miktarda yük dağıtmasıdır.Bilgisayar ağır bir program çalıştırınca yükleri dağıtır böylece fsb tıkanmaz.Eğer çok hafif ama bir sürü yük varsa işlemci bu yükleri parçalamaz olduğu yapar.Bu da saat hızının yüksek olmasıdır.İşlemci eğer bir işlemi arka plana alacaksa (işlem önceliği yani) önbelleğe alır.Baktı ki önbellek dolu ram'e yüklenir.Intel yeni core serisinde turbo boost kullanarak yukardaki olayı biraz daha hızlandırmış böylece fsb tıkanmaz.XEON E7 serisi 25 çekirdekli (10 tane fiziksel 15 tane yazılımsal) işlemcisi ile yine öndedir.Bir oyun bilgisayarı (sager,alienware,monster) gibi bilgisayarlar bile böyle işlemci kullanmaz neden mi çünkü bu işlemciler sadece workstation veya sunucu bilgsayarlarda kullanılır.AMD Bulldozer olsa olsa core serisine fark atar çünkü bir sunucu veya workstation 7/24 çalışır.Bu bilgisayarlar AMD bulldozer ile çalışamaz çünkü bulldozer yoğun bir sunucuda çalışması sonucunda sunucu yanıt hıızında önemli bir düşüş olur.Oysa Intel'in canavarı uçar gider çünkü o işlemciler çok büyük ramleri destekler (örn 1 TB) aynı zamanda onda da turbo boost benzeri sistem vardır gerektiğinde saat hızı gerektiğinde çekirdek gerektiğinde tasarruf...Böylece Intel AMD'yi 3-0 yener.Ancak AMD'nin oyun canavarlarıda Intel ve NVIDIA'ya fark atmaktadır.


AMD nin masaüstü işlemcisi ile intel in iş sınıfı binlerce dolarlık işlemcilerini karşılaştırıyorsun farkındasındır umarım.
veto1214 10.9.2011 17:38:24
quote:

Orijinalden alıntı: Allen Walker

Amd bulldozeri çıkarana kadar intel yeni soket yeni çipset çıkarır performansıda yalan olur dozerin


o zamana Kadar Sadece Sandybirge-E işlemcilerin çıkması lazım zaten bunlar Xtreme işlemciler İvy bridge Mulatabı BD ninBd nin daha once çıkması lazım
Deníz 10.9.2011 17:26:49
Amd bulldozeri çıkarana kadar intel yeni soket yeni çipset çıkarır performansıda yalan olur dozerin
veto1214 10.9.2011 04:57:55
quote:

Orijinalden alıntı: mito1172


quote:

Orijinalden alıntı: DH Misafiri

Bazıları bakıyorum da çok eleştirmiş! Çok sıkıosa siz yapın eğer fiyat aynıysa ben bunu alırım arkadaş intele pabuç bırakmam. Eğer Amdye destek çıkılmazsa İntel fiyatları attırıcak. O zaman hepimiz hapı yutarız. Size tavsiyem bulldozer serisine katkıda bulunmanız. Eğer yok performansı düşük diye intele hala destek verirseniz intel Amd iflas edince o fiyatları 4 katına katlar.


ne güzel yazmışsın aynen katılıyorum


Via ya başlarız o zaman olmadı tabletlerden Tegra işlemcileri sokeriz
mito1172 10.9.2011 01:38:44
quote:

Orijinalden alıntı: DH Misafiri

Bazıları bakıyorum da çok eleştirmiş! Çok sıkıosa siz yapın eğer fiyat aynıysa ben bunu alırım arkadaş intele pabuç bırakmam. Eğer Amdye destek çıkılmazsa İntel fiyatları attırıcak. O zaman hepimiz hapı yutarız. Size tavsiyem bulldozer serisine katkıda bulunmanız. Eğer yok performansı düşük diye intele hala destek verirseniz intel Amd iflas edince o fiyatları 4 katına katlar.


ne güzel yazmışsın aynen katılıyorum
DH Misafiri 8.9.2011 18:31:07
Bazıları bakıyorum da çok eleştirmiş! Çok sıkıosa siz yapın eğer fiyat aynıysa ben bunu alırım arkadaş intele pabuç bırakmam. Eğer Amdye destek çıkılmazsa İntel fiyatları attırıcak. O zaman hepimiz hapı yutarız. Size tavsiyem bulldozer serisine katkıda bulunmanız. Eğer yok performansı düşük diye intele hala destek verirseniz intel Amd iflas edince o fiyatları 4 katına katlar.
DH Misafiri 8.9.2011 01:40:12
Bu kadar çekirdek kabak tadı vermeye başladı.
Yakında kabak çekirdekli işlemciler çıkarsa şaşırmayın.
enja 4.7.2011 01:51:12
quote:

Orijinalden alıntı: melchiah1978


quote:

Orijinalden alıntı: yelkowan

quote:

Orijinalden alıntı: melchiah1978
İnternette gezerken ekran kartın 200 KW güç çekiyor.Para yakıp ısınmak gibi.)


Çekirdek konusunda herkes hem fikir zaten kimsenin 8 çekirdekli işlemciyi oyun için
istediği yok ki :)) Sadece mimariyi merak ediyoruz yeni mimarinin neler getireceği
çekirdek sayısından daha önemli bizim için. Bir de 8 çekirdeğin intele göre sağlayacağı
fiyat avantajı önemli...

Yalnız 200KW nedir ya 200W yazmak istedin heralde ama bu da yanlış internette gezerken
yani bilgisayar yüksüz durumdayken 200Watt güç tüketen hiçbir masa üstü sistem bulunmuyor...
Tek adet GTX580 le kurulmuş yüksek 1366 socket i7 işlemcili artı 6gb ramlı bir sistem de ekran
kartına ve işlemciye o.c yapsan bile yüksüz durumda 200Watta yaklaşmak mümkün olmaz...

Yani öle abarttığın gibi para yakma durumu söz konuzu değil...




tabiki W dostum :) ayrıca yüksüz derken ..,internette bile gezinirken kullandığın gtx 480 in yaktığı para günah değilmi..Dostum filmlerin hepsi Full HD oldu,her sitede JAVA cayır cayır çalışıyor,bunlar yük değilmi :)



atığın adımda günah ama bunun hesabını yapmıyorsun hiç pc ye gelince hesap kitap ortada günah sa pc yi hiç açma yada evine pc sokma çok bliyosunuz ya herşeyi AMD VS intel yaptırıcanıza bizim ülkemiz neden üretemiyor bu tarz şeyleri ona kafayı yormak lazım utanıyorum kendimden ekran kartı işlemci ram kasa güç kaynağı fan kulaklık ses sistemi hepsi dışarıdan geliyor hangi aleti üreityoruz biz pc ile alakalı onu söyleyin yılarca gider bu böyle teknoloji azıcık azıcık gelişiyor siz sanıyor sunuz ki birden gelişiyor ayni teknolojiyi ısıtıp ısıtıp onumuze koyuyorlar
DH Misafiri 25.6.2011 20:01:30
Çekirdek bir yükün yazılım ortamında donanımın üzerine eşit miktarda yük dağıtmasıdır.Bilgisayar ağır bir program çalıştırınca yükleri dağıtır böylece fsb tıkanmaz.Eğer çok hafif ama bir sürü yük varsa işlemci bu yükleri parçalamaz olduğu yapar.Bu da saat hızının yüksek olmasıdır.İşlemci eğer bir işlemi arka plana alacaksa (işlem önceliği yani) önbelleğe alır.Baktı ki önbellek dolu ram'e yüklenir.Intel yeni core serisinde turbo boost kullanarak yukardaki olayı biraz daha hızlandırmış böylece fsb tıkanmaz.XEON E7 serisi 25 çekirdekli (10 tane fiziksel 15 tane yazılımsal) işlemcisi ile yine öndedir.Bir oyun bilgisayarı (sager,alienware,monster) gibi bilgisayarlar bile böyle işlemci kullanmaz neden mi çünkü bu işlemciler sadece workstation veya sunucu bilgsayarlarda kullanılır.AMD Bulldozer olsa olsa core serisine fark atar çünkü bir sunucu veya workstation 7/24 çalışır.Bu bilgisayarlar AMD bulldozer ile çalışamaz çünkü bulldozer yoğun bir sunucuda çalışması sonucunda sunucu yanıt hıızında önemli bir düşüş olur.Oysa Intel'in canavarı uçar gider çünkü o işlemciler çok büyük ramleri destekler (örn 1 TB) aynı zamanda onda da turbo boost benzeri sistem vardır gerektiğinde saat hızı gerektiğinde çekirdek gerektiğinde tasarruf...Böylece Intel AMD'yi 3-0 yener.Ancak AMD'nin oyun canavarlarıda Intel ve NVIDIA'ya fark atmaktadır.
Armin van Buuren* 23.6.2011 16:50:37
Beyler biraz dikkat ederseniz intelin i7 de kullandığı yeni teknolojilerin yarısı AMD den alınma. Amd bu konuda başarılı diyemiyorum fakat teknoloji konusunda 5 sene önceki teknolojisini İntel yeni alıyor. Mesela 3 bellek denetleyisi ve 2 tane daha böyle özellik vardı.
DH Misafiri 23.6.2011 14:20:16
Benim renderları uçuracağı kesin =)[Yasin=]
melchiah1978 17.6.2011 09:42:13
quote:

Orijinalden alıntı: melchiah1978


quote:

Orijinalden alıntı: yelkowan

quote:

Orijinalden alıntı: melchiah1978
İnternette gezerken ekran kartın 200 KW güç çekiyor.Para yakıp ısınmak gibi.)


Çekirdek konusunda herkes hem fikir zaten kimsenin 8 çekirdekli işlemciyi oyun için
istediği yok ki :)) Sadece mimariyi merak ediyoruz yeni mimarinin neler getireceği
çekirdek sayısından daha önemli bizim için. Bir de 8 çekirdeğin intele göre sağlayacağı
fiyat avantajı önemli...

Yalnız 200KW nedir ya 200W yazmak istedin heralde ama bu da yanlış internette gezerken
yani bilgisayar yüksüz durumdayken 200Watt güç tüketen hiçbir masa üstü sistem bulunmuyor...
Tek adet GTX580 le kurulmuş yüksek 1366 socket i7 işlemcili artı 6gb ramlı bir sistem de ekran
kartına ve işlemciye o.c yapsan bile yüksüz durumda 200Watta yaklaşmak mümkün olmaz...

Yani öle abarttığın gibi para yakma durumu söz konuzu değil...




tabiki W dostum :) ayrıca yüksüz derken ..,internette bile gezinirken kullandığın gtx 480 in yaktığı para günah değilmi..Dostum filmlerin hepsi Full HD oldu,her sitede JAVA cayır cayır çalışıyor,bunlar yük değilmi :)



Ya bu arada zır zır konuşup duruyorum ama, çıkıncada ilk ben alırım meraktan arkadaş hehehe :)
melchiah1978 17.6.2011 09:39:11
quote:

Orijinalden alıntı: yelkowan

quote:

Orijinalden alıntı: melchiah1978
İnternette gezerken ekran kartın 200 KW güç çekiyor.Para yakıp ısınmak gibi.)


Çekirdek konusunda herkes hem fikir zaten kimsenin 8 çekirdekli işlemciyi oyun için
istediği yok ki :)) Sadece mimariyi merak ediyoruz yeni mimarinin neler getireceği
çekirdek sayısından daha önemli bizim için. Bir de 8 çekirdeğin intele göre sağlayacağı
fiyat avantajı önemli...

Yalnız 200KW nedir ya 200W yazmak istedin heralde ama bu da yanlış internette gezerken
yani bilgisayar yüksüz durumdayken 200Watt güç tüketen hiçbir masa üstü sistem bulunmuyor...
Tek adet GTX580 le kurulmuş yüksek 1366 socket i7 işlemcili artı 6gb ramlı bir sistem de ekran
kartına ve işlemciye o.c yapsan bile yüksüz durumda 200Watta yaklaşmak mümkün olmaz...

Yani öle abarttığın gibi para yakma durumu söz konuzu değil...




tabiki W dostum :) ayrıca yüksüz derken ..,internette bile gezinirken kullandığın gtx 480 in yaktığı para günah değilmi..Dostum filmlerin hepsi Full HD oldu,her sitede JAVA cayır cayır çalışıyor,bunlar yük değilmi :)
yelkowan 9.6.2011 11:32:54
quote:

Orijinalden alıntı: melchiah1978
İnternette gezerken ekran kartın 200 KW güç çekiyor.Para yakıp ısınmak gibi.)


Çekirdek konusunda herkes hem fikir zaten kimsenin 8 çekirdekli işlemciyi oyun için
istediği yok ki :)) Sadece mimariyi merak ediyoruz yeni mimarinin neler getireceği
çekirdek sayısından daha önemli bizim için. Bir de 8 çekirdeğin intele göre sağlayacağı
fiyat avantajı önemli...

Yalnız 200KW nedir ya 200W yazmak istedin heralde ama bu da yanlış internette gezerken
yani bilgisayar yüksüz durumdayken 200Watt güç tüketen hiçbir masa üstü sistem bulunmuyor...
Tek adet GTX580 le kurulmuş yüksek 1366 socket i7 işlemcili artı 6gb ramlı bir sistem de ekran
kartına ve işlemciye o.c yapsan bile yüksüz durumda 200Watta yaklaşmak mümkün olmaz...

Yani öle abarttığın gibi para yakma durumu söz konuzu değil...
melchiah1978 9.6.2011 11:09:59
* Arkadaşlar 8 çekirdek ile ne yapacağını anlatabilecek kimse var mı aramızda.Bana oyun performansı falan demeyin bozuşuruz.8 çekirdek hiçbir işe yaramaz. (Şöyle yaramaz 88 farklı sekme açmıyorsanız yaramaz,3D modelleme yapmıyorsanız yaramaz,Özel kriptolama biriminde çalışmıyorsanız bi işinize yaramaz vs. vs. uzat uzat gider böyle)



Video encode işine gelince ekran kartını kullanmaya başlayan programlar,yakında cpu dan tamamen elini çekecek.



Turbo Core deyin anlayalım gerekli,işlemci frekansı deyin anlayalım ,L4 bellek çıktı bunu kullanıyor deyin anlayalım.DDR4 kullanıyor deyin anlayalım.



Gelelim intele Sandy Bridge ne işe yarar. Ram 'in resmi desteğini 1600 mhz e çıkarır.Gpu arabirimini 2 kat genişletir.Ve en önemlisi gömülü gpu ile harici Gpu arasında geçiş yapması.(Sadece LAPTOPLARDA kullanılıyor bu teknoloji yararlı ama MASAÜSTÜNDE kullanılmıyor.Bunu beklemek lazım.Masa üstü bilgisayarında İnternette gezerken ekran kartın 200 KW güç çekiyor.Para yakıp ısınmak gibi.)





pckopatx kardeşim yararlar belli başlı önemli olan F/P tır.Hala İ7 950 alan varmı ki bu karşılaştırma yapılmış.

fiyat konusunda artısı olacağına inandığım ve frekansı yüksek olduğu için alınabilecek bir cpu.





Kafa şişirdim,sorry. dolmuşum bu çekirdek konusuna :)
Rindaman 13.5.2011 15:07:53
arkadaşlar amd şu işlemcilerini piyasaya sürsün intel fiyat düşürsün bu çok iyi olur. intel 990 işlemcisini istiyorum onu alıp bir oc yaparım ortalığın anasını ağlatırım. Amd yüzünden intel çook uzun zamandır fiyat düşürmüyor. amd çift ve quad çekirdek işlemci için fazla kafa yordu 4 lere anca yetişti ama tren kaçtı şimdiki hamlesini piyasaya süreceği bu en son nesil işlemciden sonrasına odaklamalı ve ilerisi için rekabetten geri kalmamalı. bulldozer sürerken eminim onun ardından gelecek mimariyi belirlemişlerdir yoksa hepten kucağa otururlar nitekim tüm dünya biliyor ki intel her zaman 1 numara olacak.
Şehr-i Hüzün 6.5.2011 19:14:52
quote:

Orijinalden alıntı: $gangsta

Son yıllarda amd-ati çok tutulur oldu sanki

Ati yok artık. Onun da ismi AMD oldu.

naRcosis` 5.5.2011 18:51:30
Son yıllarda amd-ati çok tutulur oldu sanki
BMWSAUBERF1 5.5.2011 17:30:04
quote:

Orijinalden alıntı: liviera


quote:

Orijinalden alıntı: BMWSAUBERF1


quote:

Orijinalden alıntı: Yasin_ON

benim çekirdekleri sayamıyom artık bi kase oldu






hey maşallah bana aynı böyle birşey lazım şu render için 10 saat beklemekten sıkıldım deli birşey bu


render için al bi profesyonel ekran kartı quad serisi gibi gör o zaman render'i işlemcin istediği kadar güçlü olsun ekran kartı oyuun içinse render'e pek etkisi olmuyor


bu yeni quad çizim kartlarını yeni ögrendim bahsedildigi gibi performansı varsa almak lazım ama o kartlarla oyun oynanmıyormuş bin dolar vericem oyun oynayamicam varmı boyle birsey
liviera 4.5.2011 15:17:07
quote:

Orijinalden alıntı: BMWSAUBERF1


quote:

Orijinalden alıntı: Yasin_ON

benim çekirdekleri sayamıyom artık bi kase oldu






hey maşallah bana aynı böyle birşey lazım şu render için 10 saat beklemekten sıkıldım deli birşey bu


render için al bi profesyonel ekran kartı quad serisi gibi gör o zaman render'i işlemcin istediği kadar güçlü olsun ekran kartı oyuun içinse render'e pek etkisi olmuyor
RaptorFX 4.5.2011 14:22:34
dış kaynaklar haberi " donanimhaberin sallaması" şeklinde vermeye başladı.

- bir donanimhaber uydurması daha

- donanimhaber yine atıyor gibi yazılar var.

Doğruluğundan emin değilseniz lütfen bu haberleri vermeyin rezil olmayalım elaleme..
_Dominic_Toretto_ 29.4.2011 17:48:41
Geçemeseydi bu sefer de, bunu bile geçemedi diyeceklerdi. İnsanoğlu böyle işte. Geçse de geçmese de bir kulp bulur.

Geçmesi geçememesinden daha iyidir değil mi
King_Diamond 29.4.2011 17:41:24
quote:

Orijinalden alıntı: okanarslan20

AMD 8 çekirdekli işlemcisini sandy bridge bide olmayan bir 4 çekirdekli işlemci ile karşılaştırıyor İntel bunun öcünü alır :D pek yakında bekle AMD intikam yakında !!!



ee bu mantığa göre amd de 16 çekirdek+uygun fiyatla cvp verirse nereye varır bunun sonu
okanarslan20 28.4.2011 19:26:26
AMD 8 çekirdekli işlemcisini sandy bridge bide olmayan bir 4 çekirdekli işlemci ile karşılaştırıyor İntel bunun öcünü alır :D pek yakında bekle AMD intikam yakında !!!
Hobar 28.4.2011 18:57:00
quote:

Orijinalden alıntı: Yasin_ON

benim çekirdekleri sayamıyom artık bi kase oldu





6 çekirdek işlemci x2(hyper treadig) x2(çift işlemci) = 24
pek de birşey yok aslında