TTNET
HAFTANIN
TTNET DESTEK
HİZMET ÖZETİ
- 24963 TTNET Kullanıcısına hizmet verildi.
Casper Logitech
Kaydol

Kullanıcı Adı

Şifre

Beni Hatırla Şifremi Unuttum
iPad 2'nin Japonya lansmanı ertelendi Firefox geleceği HTML5 üzerine kuruyor, Adobe Flash'a veda etmeyi planlıyor HABERE ATLA YORUMLARI GÖR (32) YORUM YAZ

tarafından 16 Mart 2011, Çarşamba 12:45 tarihinde yazıldı Donanımhaber TR

AMD yeni nesil Bulldozer işlemcilerini 11 Haziran'da lanse edecek
Ekspres Haber Erdi ÖZÜAĞ "Fx57"
32

AMD'nin Zambezi kod adını taşıyan Bulldozer tabanlı yeni nesil FX işlemcilerinin çıkış tarihi hakkında yeni bilgiler geldi. İlk olarak Nisan ayında çıkacağı konuşulan ancak daha sonra ortaya çıkan Eylül 2010 tarihli AMD dökümanında, Amerika'daki E3 fuarı ile aynı dönemde yani Haziran ayının ilk haftasında lanse edileceği bilgisi yer alan Bulldozer işlemcileri için çok daha net bir bilgi elimize ulaştı. Anakart üreticilerindne elde ettiğimiz yeni bilgilere göre yol haritasında yeni bir güncelleme ya da değişiklik olmadığı takdirde AMD'nin geliştirme çalışmaları beş yılı aşkın bir süredir devam eden Bulldozer işlemcileri 11 Haziran'da lanse edilecek.

AMD'nin yeni işlemcileri için hazırlanan 9 serisi anakartlar ise Mayıs ayında hazır olacak. Soket AM3 formundaki mevcut işlemciler de 9 serisi anakartlarla uyumlu olacağı için, üreticilerin Haziran ayında yani Bulldozer işlemciler çıkmadan önce yeni anakartları satışa sunmaları beklenebilir. 11 Haziran olarak geçen lansman tarihi öncesinde Tayvan'da düzenlenecek Computex 2011 fuarı da büyük önem kazanmış durumda zira donanım dünyası için en büyük etkinliklerden birisi olan Computex'de, AMD'nin Bulldozer işlemcilerle çalışan demo sistemleri ve anakart üreticilerinin yeni modelleri katılımcıların beğenisine sunulacak.

Bu haberin bağlantısı
URL
Yorumlar eskiden yeniye doğru listelenmektedir. Sıralamayı değiştirmek için sağdaki menüyü kullanabilirsiniz.
ßy Emre 30.9.2011 16:43:47
fiyatı ne olacak acaba ?
ferdinec 22.7.2011 10:55:12
örneğin fx-6100 6 çekirdek işlemciyle x6 1055t arasında nekadar fark vardır derecelendirme olarak
DH Misafiri 20.7.2011 10:00:40
Yeni Bulldozer işlemciler 16 Mb Cache ile geliyor ve 3-4-6-8 çekirdekli çeşitli modelleri var. Yukarda da belirtildiği gibi 4 kanal bellek desteği var (AM3+). Bulldozer Fx serisinde Zambezi kod adlı 8 tane model var. Ayrıca 32 nm üretim tekniği ve 1866 Mhz ram desteği ile geliyor.

FX-8150 (8 Çekirdek, 3.6(4.2 Turbo)Ghz, 8 Mb L2, 8 Mb L3, 125W TDP

FX-8120 (8 Çekirdek, 3.1(4.0 Turbo)Ghz, 8 Mb L2, 8 Mb L3, 125W TDP

FX-8100 (8 Çekirdek, 2.8(3.7 Turbo)Ghz, 8 Mb L2, 8 Mb L3, 95W TDP

FX-6120 (6 Çekirdek, TBD(TBD), 6 Mb L2, 8 Mb L3, 95W TDP

Fx-6100 (6 Çekirdek, 3.3(3.9 Turbo)Ghz, 6 Mb L2, 8 Mb L3, 95W TDP

FX-4120 (4 Çekirdek, TDB(TDB), 4 Mb L2, 8 Mb L3, 95W TDP

FX-4100 (4 Çekirdek, 3.6(3.8 Turbo)Ghz, 4 Mb L2, 8 Mb L3, 95W TDP

FX-3150 (3 Çekirdek, 3.6(4.2 Turbo)Ghz, 3 Mb L2, 8 Mb L3, 80W TDP

Dileğimiz biran önce Bulldozer Fx serisini Türkiye raflarında görmek :)
_Dominic_Toretto_ 21.4.2011 16:43:41
quote:

Orijinalden alıntı: DH Misafiri

amd eğer inteli bitirirse var ya isterse işlemcisi 3000$ olsun yine alacağım yeter intelin bizi sömürdüğü...


Öyle birşey çok zor. Yani Intel' in işi bir Bulldozer ile bitmez.
Masaüstü' nü geçtim, Sunucu olsun Dizüstü olsun bu pazarda çok ilerde AMD' den. Açıklanan pazar paylarına bakın anlarsınız.
GUERRA 21.4.2011 16:37:02
bu işlemcinin oc potansiyeli ve fiyatı hakkında bir kaynak var mı? i5 2500k gibi olur ve ucuz olursa yaşadık gitti.
DH Misafiri 21.4.2011 13:12:24
amd eğer inteli bitirirse var ya isterse işlemcisi 3000$ olsun yine alacağım yeter intelin bizi sömürdüğü...
murattt06 20.3.2011 23:11:56
quote:

Orijinalden alıntı: *Furious*

Hadi be AMD şunu Mayıs' ın 2. haftasına al bea


inş. alır ben de sistem toplayacam bekliyorum ve inş. bizi beklettiğine değer yahu bekleyipte tekrar sb sistem toplarsam evlat acısı gibi koyar söverim
_Dominic_Toretto_ 20.3.2011 21:57:18
Hadi be AMD şunu Mayıs' ın 2. haftasına al bea
erceste 20.3.2011 21:06:43
Ne değişecekki hocam? Eğer i7 nin yarattığı başarının 2 katına çıkaracaklarsa mükemmel bir patlama yapar ama şu sıralar intel kendiyle yarışıyor...AMD işlemci kullanmayı ben bile özledim...
Solitude 20.3.2011 18:40:03
Allahtan bir mucize olsa da AMD bizleri şaşırtıp lansmanı yakın bir tarihe aldığını duyursa.
erceste 20.3.2011 17:12:55
Eylül ayındada X68 destekli 2011 ayaklı yeni intel işlemcileri çıkacak...Olan gene bizlere olacak AMD çıkaracak AMD kullanan arkadaşlar yeni anakart alacak...2011 intel işlemci çıkaracak bizler gideceğiz x68 anakart alacağız sanırım tüm bu işlemci dünyasını anakart üreticileri yönlendiriyor her işlemci çıkarana bizlerde anakart alıyoruz Allah tan AMD biraz daha insaflı....
murattt06 19.3.2011 12:30:59
quote:

Orijinalden alıntı: DH Misafiri

su inteli kötüleyip sanki babasının malıymış gibi amd'yi savunanları anlamıyorum. hele yukarda biri de demis ki hadi amd bitir su inteli :D yahu o firmalardan biri batarsa sen en dandik işlemciiyi 2 katı fiyatına alırsın çünkü tekel olur o firma. tekel demek 0 rekabet demek. cahil cahil yazmayın şuraya

murattt06 19.3.2011 12:28:51
quote:

Orijinalden alıntı: suhaksk


quote:

Orijinalden alıntı: maliahmet

bitir şu inteli hadş bee amd

Amd inteli bitirirse bu sana faydası olacagınımı sanıyorsun ;) Tekel olacak ne gelişim hızlanacak nede fiyatlar düşecek :D O yüzden bunu dileyecegine piyasanın kızışmasını dile


doğru yani biizm amacımızı f/p ürünleri almak ve en iyiyi en ucuza almak rekabet ortamı şart.!
DH Misafiri 19.3.2011 10:39:22
su inteli kötüleyip sanki babasının malıymış gibi amd'yi savunanları anlamıyorum. hele yukarda biri de demis ki hadi amd bitir su inteli :D yahu o firmalardan biri batarsa sen en dandik işlemciiyi 2 katı fiyatına alırsın çünkü tekel olur o firma. tekel demek 0 rekabet demek. cahil cahil yazmayın şuraya
suhaksk 18.3.2011 04:23:26
quote:

Orijinalden alıntı: maliahmet

bitir şu inteli hadş bee amd

Amd inteli bitirirse bu sana faydası olacagınımı sanıyorsun ;) Tekel olacak ne gelişim hızlanacak nede fiyatlar düşecek :D O yüzden bunu dileyecegine piyasanın kızışmasını dile
furkant1 16.3.2011 19:29:17
AMD iyi yolda ;)
Batuist 16.3.2011 18:26:56
quote:

Orijinalden alıntı: fx57

@Batuist, Birinci nesil Bulldozer işlemcilerinde entegre grafik birimi bulunmuyor. Aynı zamanda mikroişlemci mimarisi ile yapıda kullanılacak grafik biriminin aynı anda geliştirilmiesi gibi genel geçer bir kural bulunmuyor. Örneğin, Haziran ayında çıkacak üst seviye Fusion - kod adlı L1ano- işlemcileri Phenom II mimarisini temel alıyor ancak Radeon HD 6000 serisi GPU ile geliyorlar.



@.45 ACP açıklama güzeldi.. benim aklım fusiona gitti.. ama sanki onun içinde böyle açıklamalar yapılıyordu sanırım oradan çağrışım yapmış olmalı, yanılıyorda olabilirim
.45 ACP 16.3.2011 18:11:54
bulldozerde gpu yok sen fusiondan bahsediyorsun.6000 serisi gpu yeni degil 2900 mimarisi ve ati satilmadan cok once baslamis bir projeydi hayata gecirememisler yani 5 sene once ayni mimari gpu projesi vardi ama simdiki gibi degildi.amdnin atiyi isteme sebeplerinin basinda geliyordu fikirleri vardi ama gpu uretme imkanlari yoktu.bu 5 yildir yapiliyor olayi avatarin 14 senede yapilmasi hikayesine benziyor fikir var ama teknik imkan yok.5 senedir yapiyorlar diye haril haril surekli sample cikarip test ediyorlar degil 5 yil once 32nm yoktu 90nm bile daha yeniydi.5 senede bunu mu yapmislar diyenler cikacak alet ciktiginda ama cikan 5 yildir ugrasilan bir islemci degil bir mimaridir 2900 ciktiginda da millet bu ne dedi ama hala kullaniyoruz.
fx57 16.3.2011 18:08:33
@Batuist, Birinci nesil Bulldozer işlemcilerinde entegre grafik birimi bulunmuyor. Aynı zamanda mikroişlemci mimarisi ile yapıda kullanılacak grafik biriminin aynı anda geliştirilmiesi gibi genel geçer bir kural bulunmuyor. Örneğin, Haziran ayında çıkacak üst seviye Fusion - kod adlı L1ano- işlemcileri Phenom II mimarisini temel alıyor ancak Radeon HD 6000 serisi GPU ile geliyorlar.
Batuist 16.3.2011 17:36:22
5 yılı aşkın süredir çalışmaları devam eden işlemcinin içerisinde son 1 yıldır anca çalışmaları başlamış olabilecek bir gpu var?? yada habere göre aslında AMDnin 6 serisi gpuları 5 yıl öncede vardı ama çaktırmıyordu... :)
DH Misafiri 16.3.2011 17:01:03
@FIRARISTT kaynağınızı çok merak ettim, sayfayı yazabilirmisiniz?
Firaristt 16.3.2011 16:57:59
@honneur chip teki bir konuda vardi bende onu belirttim.



HD6990 bana göre alinasi bir kart değil yinede. Incelediğim testlerde gürültü konusuna dikkat çekiyorlar sürekli, güç tüketimi çift karttan daha iyi ancak tek fan ile soğutmak için incelemelerdeki en büyük sorunlardan birisi olan gürültünün kaynaği olarak gösteriliyor, ancak kart bizzat kullanmadan ses konusu belki biraz muallakta kalacak ancak mantiken o tür bir karti tek fan ile soğutmak haliyle ses yapar... cf daha fazla güç tüketiyor ancak daha sessiz oluyorlar. Anakarti uyumlu olmayanlar için iyi bir seçim tabiki.özellikle donanimhaber'in incelemesini bekliyorum.bu yaz bende yeni sistem toplamayı düşünüyorum ama duruma göre HD6990 veya HD6970 cf almayı düşünüyorum..yazdıklarım da internete baktiğım incelemeler doğrultusunda edindiğim bilgilere göre şekillendi..
atiktuk 16.3.2011 16:13:27
quote:

Orijinalden alıntı: Firaristt

@atiktuk bence HD 6990 başarili bir kart değil. Neden diye sorarsaniz HD 6990 hem çok güç tüketiyor hem de çok ısınıyor dolayısıyla fan hızlı dönüyor ve ses yapıyor.onun yerinde HD 6970cf veya HD6950 bios mod cf daha iyi olur..



arkadaşlar yapmayın yani sizde amd bulldozerleri iyicene canavar yaptınız..i7 2600K ıntel'in en güçlü işlemcisi ve o işlemciye karşılık amd bulldozer x8 işlemciler konumlandırılıyor...yani ıntel'in en güçlü 4 çekirdekli işlemcisini amd 8 çekirdekle geçmeyi planlıyor ancak modül yapısından
dolayı durum daha da farklı olabilir...

Edit: bulduğum bir tabloya göre bulldozer x4 işlemci i7 2600K civarinda puan aliyor hatta geçiyor ve i7 980x ile multithread ta çok yakin puan aliyor. 3D Mark CPU da 980x ile arasinda 400puan var.(980x önde)



son derece başarılı bir kart..sana katılmıyorum..eğer 6990 başarız dıye düşünüyorsan yenı gelecek gtx590 sana göre berbat olabilir..
öncelikle 6990 da çift gpu var illa ki ısınacak ısınmasın mı?fakat bununla beraber gtx480 den daha serın bır kart bu da ayrı bır konu..ayrıca 6990 çok güç cekıyor demıssın 6970 crossfire önermişsin..!!6970 crossfire 6990 dan daha cok güç tüketiyor..ayrıca herkesın elındekı sistem ,anakart vs crossfire destekli veya uygun olmayabılır..bu sebeple aynı performansı 6990 ıle almak mümkün..bu açıdan çift gpulu kartlar biçiilmiş kaftan..

şuralara göz atmakta fayda var..

http://www.techspot.com/review/373-amd-radeon-6990/page11.html
http://www.hardwareheaven.com/reviews/1127/pg16/amd-radeon-hd-6990-graphics-card-review-power-temp-noise-oc.html

(not:ayrıca 6950 mod ile 6970 yapmanın uzun vadede bazı sakıncaları oldugu konusuluyor..ki 6950 ile 6970 arasında kı 40 wattlık bir açık bu sonucu doguran en öenmlı etkenlerden)
honneur 16.3.2011 16:00:59
@firaristt hocam işlemci daha çıkmadıki tablosu olsun. Yoksa çıktıda bizim haberimiz mi yok? Kaynak verebilirmisin
Firaristt 16.3.2011 15:35:27
@atiktuk bence HD 6990 başarili bir kart değil. Neden diye sorarsaniz HD 6990 hem çok güç tüketiyor hem de çok ısınıyor dolayısıyla fan hızlı dönüyor ve ses yapıyor.onun yerinde HD 6970cf veya HD6950 bios mod cf daha iyi olur..



arkadaşlar yapmayın yani sizde amd bulldozerleri iyicene canavar yaptınız..i7 2600K ıntel'in en güçlü işlemcisi ve o işlemciye karşılık amd bulldozer x8 işlemciler konumlandırılıyor...yani ıntel'in en güçlü 4 çekirdekli işlemcisini amd 8 çekirdekle geçmeyi planlıyor ancak modül yapısından
dolayı durum daha da farklı olabilir...

Edit: bulduğum bir tabloya göre bulldozer x4 işlemci i7 2600K civarinda puan aliyor hatta geçiyor ve i7 980x ile multithread ta çok yakin puan aliyor. 3D Mark CPU da 980x ile arasinda 400puan var.(980x önde)
atiktuk 16.3.2011 14:32:42
umarım amd 6990 da gösterdiği başarıyı aynı şekilde Fx işlemcilerinde de gösterir..
Firaristt 16.3.2011 14:28:38
Ha gayret. Eğer AMD BullDozer x8 81xx işlemcilerin satişi babalar gününden önce başlarsa TR de performansi 2600K dan daha iyi ve ayni fiyata olursa(anakart+işlemci) AMD seçebilirim. Ama duruma bağli 2600K daha iyi olursa 2600K da olabilir :)



@DH Misafiri fiyati ne olursa olsun biraz fazla iddiali değil mi?%3-5 yavaş olur 50$ daha ucuz olursa AMD tercih edilir bence...
spaydix 16.3.2011 14:25:22
4 çekirdekli bulldozer intelin 4 çekirdekli en üst işlemcisinden iyi olup daha az güç tüketip 4,7 ghz de su soğutma ile günlük kullanılırsa geçerim yoksa gerek yok bence
DH Misafiri 16.3.2011 13:28:54
i5 2500k ya yakın veya geçebilecek bir işlemci olursa alırım.. yoksa fiyatı ne olursa olsun 2500k yı alacağım..
-MaTaDoR- 16.3.2011 13:10:48
sanırım biraz geç 11 haziraqn o gune kadar intel yine birşeyler çıkartır yada hemen ardından süpriz birşeyler gelebilir:) ama fiyat düşürme açısından iyi olabileceğini düşünüyorum
maliahmet 16.3.2011 13:05:56
bitir şu inteli hadş bee amd
diemcizone 16.3.2011 12:55:53
4 çekirdekli bulldozer black edition işlemcilerin fiyatları ne alemde acaba?
tahminimce türkiyede 270 - 320TL civarı satılırsa peynir ekmek gibi gider...
Durum Üyeyim Üye Değilim
E-Posta
Mesaj

Güvenlik Kodu Güvenlik kodu   Güvenlik kodunu göremiyorsan buraya tıkla