TTNET
HAFTANIN
TTNET DESTEK
HİZMET ÖZETİ
- 24951 TTNET Kullanıcısına hizmet verildi.
Casper Logitech
Kaydol

Kullanıcı Adı

Şifre

Beni Hatırla Şifremi Unuttum
Amerikan Havayolları uçuş içi ekranları Galaxy Tab 10.1 ile değiştiriyor Motorola'nın yeni robotu Droid 3 görüntülendi HABERE ATLA YORUMLARI GÖR (26) YORUM YAZ

tarafından 13 Haziran 2011, Pazartesi 23:29 tarihinde yazıldı Donanımhaber TR

AMD'den yeni nesil Turbo: Bulldozer FX işlemcileri 1GHz hız artışı yapabilecek
Günlük Haber Erdi ÖZÜAĞ "Fx57"
26

Intel'in Nehalem mimarisiyle birlikte kullanıma sunduğu en önemli yeniliklerden biri de Turbo Boost teknolojisi olmuştu. Bu teknoloji sayesinde işlemcisinin ısıl tasarım gücüne ve yük durumuna göre belli çekirdeklerin çalışma frekansı otomatik olarak arttırılabiliyor. Sandy Bridge mimarisiyle birlikte ikinci jenerasyonu tanıtılan Turbo Boost teknolojisi artık daha verimli hız arttırımı yapabildiği gibi GPU hızını da otomatik olarak yükseltebiliyor.
 
Turbo Boost teknolojisinin AMD'deki karşılığı ise Turbo Core teknolojisi. İlk defa Thuban çekirdek tasarımı ile Phenom II X6 ailesinde yer alan bu teknoloji, Bulldozer mimarisini temel alan yeni nesil FX işlemcileriyle birlikte güncelleniyor. VISION FX platformunun en çarpıcı özelliklerinden biri olarak, Bulldozer FX işlemcileri için hazırlanan ilk tanıtım filminde altına kalın çizgiler çekilen güncellenmiş Turbo Core teknolojisinin detayları da ortaya çıkmaya başladı. Turbo Core teknolojisinin yeni versiyonunu, Bulldozer FX işlemcilerdeki kullanılan versiyonu ve Fusion A serisi işlemcilerdeki versiyonu olmak üzere ikiye ayırabilmek mümkün. Bu haberimizde AMD'nin yüksek performans odaklı  Bulldozer FX işlemcilerindeki versiyonuna değineceğiz. 
 
AMD'nin resmi dökümanına göre Turbo Core teknolojisinde çok önemli güncellemeler bulunuyor. İki farklı kullanım senaryosu olan bu teknolojide, hem tüm çekirdekler hem de çekirdeklerin yarısı hız aşırtılabiliyor. Eğer çoklu izlek desteği söz konusu ise ve tüm çekirdekler yük altında ise işlemcinin termal karakteristiğine bakılarak tüm çekirdeklerin hızı otomatik olarak belli oranda arttırılıyor. AMD tarafından "all core boost" olarak nitelendirilen bu yeni özellik önemli zira şu anki teknolojiler tüm çekirdeklerin hızını arttırmaya olanak tanımıyor. Max Turbo Boost özelliği ise çok daha dikkat çekici zira 8 çekirdekli işlemcinin 4 çekirdeği  kapatılıyor ve diğer 4 çekirdek 1GHz'e kadar farklı seviyelerde hız aşırtılabiliyor. Yani örneğin standart olarak 3.2GHz'de çalışan 8 çekirdekli Bulldozer FX işlemcisi, Turbo Core özelliği sayesinde çekirdeklerinin 4 tanesinin hızını otomatik olarak, siz hiç bir ayarla uğraşmadan 4.2GHz'e kadar yükseltebilecek. 
 
Görünüşe bakılırsa, Bulldozer FX işlemcileriyle birlikte masaüstü platformlarda 4GHz+ üstü hızlarda çalışan sistemlerin sayısında hızlı bir artış olacak. Tabi otomatik olarak gelen 1GHz'lik hız artışının performansa ne derece katkı yapacağı da büyük önem konusu. İşte bu noktada daha fazla detay için biraz daha beklememiz gerekecek. 
Bu haberin bağlantısı
URL
Yorumlar eskiden yeniye doğru listelenmektedir. Sıralamayı değiştirmek için sağdaki menüyü kullanabilirsiniz.
_dideban_ 14.6.2011 19:22:13
madem üretimi durduruyor fiyat olarak da phenom serisini aratmaz umarım.
tahqra 14.6.2011 19:07:17
quote:

Orijinalden alıntı: _dideban_



arkadaşlar amd nin fx serisi piyasaya sunulunca phenom x6 üretimi duracak mı?bilgisi olan paylaşırsa sevinirim



http://www.donanimhaber.com/islemci/haberleri/AMDnin-6-cekirdekli-Phenom-ii-X6-islemcilerinin-tamami-emekli-oluyor.htm



2011 Sonunda hepsinin ömrü bitecek habere göre
alacakll 14.6.2011 19:05:32
I love you amd :)
_dideban_ 14.6.2011 18:55:33
arkadaşlar amd nin fx serisi piyasaya sunulunca phenom x6 üretimi duracak mı?bilgisi olan paylaşırsa sevinirim
Darth Rosto 14.6.2011 18:27:46
Koşup alasım geldi bir tane ama...
EgoisTe91 14.6.2011 18:10:30
Sonunda amd şu verimsiz tırbo core teknolojisi güncelledi dedikleri gibi çekirdekler tamamen kapatılıyorsa ve 1GHz hızaşırtılabiliyorsa bu bir başarıdır amd sonunda yazılımdada kendini gösteriyor.
alpa07 14.6.2011 17:11:13
f/p ler geliyor
Hobar 14.6.2011 16:17:35
setek e katılıyorum. 320$ benim için işlemciye verilecek para için fazla. Benim üst sınırım 180$. Ama bu fiyat bir taraftan Amd nin performans konusunda iddialı olduğunun sinyalini veriyor.
fukox 14.6.2011 16:16:25
quote:

Orijinalden alıntı: djduke

benim aklıma direk iyi bir sogutma ile tüm çekirdekler 1 ghz yakın hız aşırtabilinicekmiş gibi geldi.Herkes buldozere yöneldi hd 7000 serisinden tık yok bu arada... normalde bu aylarda fake te olsa bir kaç resim görmemiz lazımdı


biz boşuna bekliyoruz galiba amdyi.bulldozer dediler ertelendi.senin dediğin gibi hd 7000 lerde yok ortada
setek01 14.6.2011 15:22:30
4 çekirdek olarak 5 ghz olması güzel bir gelişme olacaktır ancak 320 USD yurtdışı fiyatlı olan bu işlemcinin 400 USD + kdv fiyatıyla ancak performans açlığı çekenlere kimse kızmasın biraz da doyumsuzlara hitap edeceğini düşünürsek çoğu kullanıcıya ve bana hitap edecek olan 4 ya da 6 çekirdekli fx4 ve fx6'lar da bu tarz OC potansiyeli olursa muhteşem olur.. Ben 2500k kullanıyorum 2600k bana pahalı geldi almadım ama 400 450 TL civarında 4,5 5 ghz OC potansiyeli olan fx 6 çok kullanıcya yine 4 çekirdekli 5 ghz sınırlarında 300 TL seviyesinde fx4 ise milyonlara hitap edecek bir işlemci olur.
AMD'yi fx4 tarzında böyle bir işlemci ayağa kaldırmaz uçurur inşallah ta öyle olur.
Armin van Buuren* 14.6.2011 14:28:24
Beyler dua edelim de BullDozer bizi ağlatmasın ki sanmıyorum ağlatacağını :)
Alper# 14.6.2011 11:44:09
quote:

Orijinalden alıntı: OverClocKing

quote:

Orijinalden alıntı: Alper#
Peki masaüstünde yük altında olmayınca 8 çekirdeğin 6 tanesi tamamen kapatıp, 2 çekirdek ile işlemlere devam edebiliyor mu? Cooln Quiet sadece hızı düşürebiliyordu.

Tamamen kapatabiliyor. C6 State diyor zaten ve yanında da C6 State in ne olduğu "Completely Shut Off" şeklinde yazıyor...

Teşekkürler
Buraktas. 14.6.2011 09:53:05
Sitede yayınlanan bazı testlerde bulldozer mimarisinin hız aşırtmaya çok iyi tepki verdiği görülüyordu bu özellik büyük yarar sağlayacaktır. İntelde bir sonraki seride geçecektir AMD den geri kalacağını sanmıyorum.
cestvrai 14.6.2011 09:49:54
fx 8150P modelinin 4gz geleceğini düşünürsek turbo boost ile 4.5gz (8cekirdek) yada 5gz (4cekirdek) otomatik olarak cıkabilecek.
Hatırlatmakta fayda var AMD HT yerine 2 güclü thread felsefesini benimsedi bulldozerde ve burada cekirdek yapılarına güveniyor.
en üst modelin i7 2600kyi hatta 990xi ( 2600k cogu uygulamada geciyor..) gececeğini düsünüyorum.
2 nesil geriden gelen AMD icin cok iyi bir başarı olacak bu.
MÜŞAVİR 14.6.2011 09:14:44
+1 ghz güzel değer. Ama kesin yorumlar için mutlaka sağlam testlere ihtiyaç var. @fx57 nin haberde de değindiği gibi +1 ghz performansa ne şekilde etki edecek?
quote:

Tabi otomatik olarak gelen 1GHz'lik hız artışının performansa ne derece katkı yapacağı da büyük önem konusu.
defender 14.6.2011 08:35:09
Turbo Core teknolojisine böyle bir güncelleme muhteşem olmuş.
tahqra 14.6.2011 03:08:13
Stabil bir şekilde çalışırsa büyük başarı olur.

AMD beklentileri fazlasıyla karşılıyıcak.
yimmasabi 14.6.2011 02:43:36
Ne yani 2 çekirdek çalışsa +2Ghz mi yapacak yani :)

Bir de o 4 çekirdek köşelerde olursa ısı daha iyi dağılır.
OverClocK1ng 14.6.2011 02:43:20
quote:

Orijinalden alıntı: Alper#
Peki masaüstünde yük altında olmayınca 8 çekirdeğin 6 tanesi tamamen kapatıp, 2 çekirdek ile işlemlere devam edebiliyor mu? Cooln Quiet sadece hızı düşürebiliyordu.

Tamamen kapatabiliyor. C6 State diyor zaten ve yanında da C6 State in ne olduğu "Completely Shut Off" şeklinde yazıyor...
mugurgok 14.6.2011 01:33:02
Umarım oc'si de Sandy kadar kolay olur
Hobar 14.6.2011 01:27:52
Demek ki en az 1ghz oc olacak
djduke 14.6.2011 01:04:15
benim aklıma direk iyi bir sogutma ile tüm çekirdekler 1 ghz yakın hız aşırtabilinicekmiş gibi geldi.Herkes buldozere yöneldi hd 7000 serisinden tık yok bu arada... normalde bu aylarda fake te olsa bir kaç resim görmemiz lazımdı
Alagan 14.6.2011 00:25:36
Otomatik OC
Ac1DBuRN 14.6.2011 00:21:27
"Cores can completely shut down..." dedigine gore sanırım tamamen kapatiyor
xer13 14.6.2011 00:07:20
harika bir özellik tabii işlemci performansı İnşaallah i7 2600k ile başa baş değilde üstüne varan tarafta olur.
Alper# 13.6.2011 23:51:47
Peki masaüstünde yük altında olmayınca 8 çekirdeğin 6 tanesi tamamen kapatıp, 2 çekirdek ile işlemlere devam edebiliyor mu? Cool'n Quiet sadece hızı düşürebiliyordu.
Durum Üyeyim Üye Değilim
E-Posta
Mesaj

Güvenlik Kodu Güvenlik kodu   Güvenlik kodunu göremiyorsan buraya tıkla