TTNET
HAFTANIN
TTNET DESTEK
HİZMET ÖZETİ
- 24858 TTNET Kullanıcısına hizmet verildi.
Casper Logitech
Kaydol

Kullanıcı Adı

Şifre

Beni Hatırla Şifremi Unuttum
Navigasyon cihazları ve ilgili teknolojilerdeki gelişmeler üzerine video Yeston deniz kabuğu tasarımlı soğutucuya sahip Radeon HD 6950 modelini gösterdi HABERE ATLA YORUMLARI GÖR (73) YORUM YAZ

tarafından 20 Mayıs 2011, Cuma 09:06 tarihinde yazıldı Donanımhaber TR

AMD'nin Bulldozer ve Fusion LIano işlemcileri için ilk fiyat bilgileri
Ekspres Haber Erdi ÖZÜAĞ "Fx57"
73

AMD'nin yeni nesil Bulldozer FX ve Fusion LIano serisi işlemcilerine ilişkin fiyat bilgileri gelmeye başladı. Yaklaşan lansman tarihi ile birlikte her geçen gün yeni detayların ortaya çıktığı AMD cephesinde, henüz resmi olarak doğrulanmamakla birlikte dört, altı ve sekiz çekirdekli yeni nesil işlemcilerin son kullanıcı satış fiyatları Çinli bir site tarafından yayınlandı. Haber içerisindeki tablodan da anlaşılabileceği üzere modeline göre 160-400 paralel işlemcili entegre grafik birimine sahip olacak LIano kod adlı Fusion A seris işlemcilerin 70-170$ seviyesinden sunulacağı öne sürülüyor. Bilindiği üzere bu işlemciler, K10.5 mimarisinin güncellenmiş versiyonunu temel alan Husky çekirdek tasarımını kullanıyorlar.

AMD'nin yüksek performans segmentine konumlandıracağı Bulldozer FX işlemcileri ise beklendiği gibi agresif bir fiyatlandırma stratejisiyle gelecek. 32nm üretim teknolojisiyle hazırlanan ve modeline göre 8MB'a kadar L2 ve 8MB'a kadar L3 bellek kapasitesi sunan yeni nesil Bulldozer FX işlemcileri için belirlenen fiyatlar ise 190$ ile 320$ arasında değişmekte. Hatırlanacağı üzere AMD'nin resmi tablolarında 8 çekirdekli Bulldozer FX işlemcisi, Intel'in Core i7-2600K modeliyle karşılaştırılyordu. Ortaya çıkan fiyat tablosu ve Core i7-2600K'nın mevcut satış fiyatı da dikkate alındığında, AMD'nin en hızlı 8 çekirdekli işlemcisinin Core i7-2600K ile mücadele edeceği yönündeki tahminler de giderek güçleniyor.

Bu haberin bağlantısı
URL
Yorumlar eskiden yeniye doğru listelenmektedir. Sıralamayı değiştirmek için sağdaki menüyü kullanabilirsiniz.
electro58 31.8.2011 03:31:18
Fiyatlar beklendiği gibi geldi. Intel Vs. Amd kapışması testlerde belli olacak
adocuk 31.8.2011 03:27:25
neden biz yokuz bu piyasada içimi en çok acıtan soru bu olmuştur sorunun cevabı zamanında ilk başta osmanlıda kırıldık heryerde bataklığa sürüklendik ilk borç alındı ardından devlet parçalandı ardından yenı bır rejımde daha yenı bır devlet kurmaya başladık savaş savaş ama savaşlar mütarekeler bitti 4 kadına 1 erkek dusuyordu kırıldık okuyan ınsanlarımız yok oldu oda yetmedi körü körüne gittik birbirimiz yedik elin oğlu mikro çip işlemci yapıyor piyasasını +
- yönlerini değerlendırıyoruz göğsümüzü gere gere biz neden yokuz olamayız artık bitti iğneye kadar tırnak makasına kadar bağımlıyız atalarımızın şehitlerimizin mirasına sahip çıkamadık sadece tüketen çekirge sürüsü olduk amd intel yoluna devam eder bız alırız...
Havana_Brown 31.8.2011 03:11:44
FX-8130P 125 TPD 320 $
FX-8110 95 tpd 290 $
Tabi Ülkemize hangisi gelicek belli değil.
herseyi aynı baslıkta verilen tabloda.
o.c için 95 watt olan hemde fiyatı 30 $ düşük olanı almak mantıklı degilmi, birde vergiler kdv filan birde ilk çıkısı . yani ulkemizde satıs fiyatı kaç olucak acaba,
beklemeye degermi yoksa, 10 senedir amd ci olarak intel platformunamı geçmek lazım. hala kafamda aydınlanmadı bu konu.
bu ıslemciler ulkemıze gelıp 500 tl fıyatla satılırsa ve performansı işallah gecer 2500k yı o zman almak düşünülebilir.
neyse ben 2 ci elden anakart satım ilanımı kaldırayım en güzeli.
DH Misafiri 30.8.2011 23:12:32
Amd Şu ana kadar en çok çekirdekli işlemcileri çıkarıyor ama İntel becermedi.Ben olsam İntele 760 tl vericeğime 500 tlye 8 çekirdekli işlemci alırım daha iyi vallaha
Firaristt 22.7.2011 19:16:01
valla benim bekleyiş bitti :) 2600K ile keyfime bakıyorum :)
trumpet 22.7.2011 08:05:09
quote:

Orijinalden alıntı: Firaristt

FX 8130P bekleyen biri olarak fiyatlandırma tam beklediğim gibi :D bizde %99.99 600TL üzeri olucaktır. Birde şu SSD'ler düzgün bir fiyatla gelse(Vertex3 120GB düşünüyordum Türkiye fiyatı saolsun vazgeçtim Corsair Force3 120GB bekliyorum)SSD'li 8130P'li ve güzel anakartlı bir sistem düşünüyorum :D (cila olsun diye HD6970 CF :D)


bekleyen tek sen değilsin :) 8150 modelinden bahsediliyor 8x4,2 Ghz ---Turbo Core 4,7Ghz . Ne kadar doğru bilemem ancak merakla bekliyorum . Çıktığı gün/hafta benim olacak xD
efedami 22.7.2011 05:07:42
quote:

Orijinalden alıntı: Knight7Cydonia


quote:

Orijinalden alıntı: Firaristt

FX 8130P bekleyen biri olarak fiyatlandırma tam beklediğim gibi :D bizde %99.99 600TL üzeri olucaktır. Birde şu SSD'ler düzgün bir fiyatla gelse(Vertex3 120GB düşünüyordum Türkiye fiyatı saolsun vazgeçtim Corsair Force3 120GB bekliyorum)SSD'li 8130P'li ve güzel anakartlı bir sistem düşünüyorum :D (cila olsun diye HD6970 CF :D)


o kadar yüksek bir sistemle ne yapacaksınız acaba ? bence bu düzeceğiniz sistem biraz ego tatmini şimdi bir sürü şey sayarsınız yok onu ypacam bunu ypacam bu sistemin 4 te biri gücündeki sistem bile şuanki her oyun uygulama vb şeyleri kasmadan çok çok rahat bir şekilde yapar


sen hiç after effects üzerinde 150 katmanla çalışırken render aldınmı ? bana şu an i5 2500k yetmiyor
Haşin Erkek 17.7.2011 09:30:37
quote:

Orijinalden alıntı: Firaristt

FX 8130P bekleyen biri olarak fiyatlandırma tam beklediğim gibi :D bizde %99.99 600TL üzeri olucaktır. Birde şu SSD'ler düzgün bir fiyatla gelse(Vertex3 120GB düşünüyordum Türkiye fiyatı saolsun vazgeçtim Corsair Force3 120GB bekliyorum)SSD'li 8130P'li ve güzel anakartlı bir sistem düşünüyorum :D (cila olsun diye HD6970 CF :D)


o kadar yüksek bir sistemle ne yapacaksınız acaba ? bence bu düzeceğiniz sistem biraz ego tatmini şimdi bir sürü şey sayarsınız yok onu ypacam bunu ypacam bu sistemin 4 te biri gücündeki sistem bile şuanki her oyun uygulama vb şeyleri kasmadan çok çok rahat bir şekilde yapar
aydinpurcek 16.7.2011 15:18:36
quote:

Orijinalden alıntı: qazze


telefondan uzzn yazinca sitem cok garip bir harmman yapmis ve mesaj corba ollmus..




çıksın artık da , bencmark sonuçlarına göre gaza gelirsem belki bende alırım...
qazze 16.7.2011 03:56:18
cem yılmaz'ın bir stan up sovunda karaborsa biletli dedigim bu iste dedigi bir her sozune gulen birileri vardı :))

benim yorum mesaji da ona donmus

telefondan uzzn yazinca sitem cok garip bir harmman yapmis ve mesaj corba ollmus..

ah ullan amd ahh

ne deyen bn sana !
qazze 16.7.2011 03:40:22
kışın karlar yağarken laptop bozuldu ve bende m.ustu sistem toplayayım dedim..baktım i7 diye bişi çıkmış,alayım lan dedim hazır peder bey başımızda sağlam bi makine toplayalım..derken amd bulldozer çıkaracak haberlerleri vs.. i7 de çok pahalıydı sonra fiyatı dustu intelin ama anakartlardaki sorunu hatırlarsınız..iyi dedim ne kaldı surda birde amd kullanalım fx8 bulldozer olsun anasını satiyim dedim,i7 ile kapısıyorsa neden olmasın;hatta 990x ile kafa kafaya ama daha ucuz bir sistem vs vs vs derken beklemekten agac olduk...smart phone ile net kullanmaktan imanım gevredi ben şimdi amd'ye sövmekte haksızmıyım!çıkar lan artık şu dozerinide alalım!!!

az daha oyalarsa hiç bakmayıp i7 2600k alıp yan gelicem,tamam bende orta direk biriyim f/p olarak amd hoştur ama beklemekten maymun olduk oda ayrı...intel amd kavgası bir yana 1 kere daha amd bulldozerin çıkış tarihiyle oynasın;müstehaktır gidip intele bayıla bayıla pesin vericem parayı o olucak

oh be rahatladım lan :)le net kullanmaktan imanım gevredi ben şimdi amd'ye sövmekte haksızmıyım!çıkar lan artık şu dozerinide alalım!!!

az daha oyalarsa hiç bakmayıp i7 2600k alıp yan gelicem,tamam bende orta direk biriyim f/p olarak amd hoştur ama beklemekten maymun olduk oda ayrı...intel amd kavgası bir yana 1 kere daha amd bulldozerin çıkış tarihiyle oynasın;müstehaktır gidip intele bayıla bayıla pesin vericem parayı o olucak

oh be rahatladım lan :)
efedami 24.5.2011 06:06:02
eğer dedikodulardaki muhtemel fiyatlar bunlar ise piyasaya sürüldükten sonra daha ucuz olacaktır çünkü basit bi kıyaslama yaparsak;


32nm ile üretilen 6 çekirdekli fx6110 un listede görünen 240 dolarlık fiyatı, 45nm ile üretilen x6 1100t nin 230-240 dolar civarındaki fiyatıyla neredeyse eşit. buradan şöyle bi sonuç çıkarabiliriz, 32nm teknoloji 45nm ye göre daha ucuz üretim anlamına geldiği için satış fiyatıda büyük ihtimalle bu listedekinden daha düşük olacaktır.

kanımca fx6110 un fiyatı 200 dolar civarında, fx8130un fiyatıda 280-290 dolar civarında olur
@wise 24.5.2011 03:05:48
quote:

Orijinalden alıntı: pEgaTR

Uzun zaman önce söylemiştim , şimdi tekrar ediyim . AMD nin Buldozer i bana göre traktörden ibarettir . İntel 32Nm nin suyunu çıkardı , AMD halen nelerle uğraşıyor . Tarih bu konuda tekerrür etmez, AMD İnteli bir kez geçti , birdaha olmaz . Fiyat performans ( gönüllerin şampiyonluğu) bile olmaz bence artık ..


Amd belki geçer de intele bir facia daha gerek. İster misin ivy bridgeler de bozuk çıksın.
Chipsetleri yada pinleri yada transistörleri vb
pEgaTR 24.5.2011 02:56:51
Uzun zaman önce söylemiştim , şimdi tekrar ediyim . AMD nin Buldozer i bana göre traktörden ibarettir . İntel 32Nm nin suyunu çıkardı , AMD halen nelerle uğraşıyor . Tarih bu konuda tekerrür etmez, AMD İnteli bir kez geçti , birdaha olmaz . Fiyat performans ( gönüllerin şampiyonluğu) bile olmaz bence artık ..
@wise 24.5.2011 02:26:31
quote:

Orijinalden alıntı: soar.kerrigan

güzelllllllllllllll...


quote:

Orijinalden alıntı: slidestar

quote:

Orijinalden alıntı: privatethedawn

o 320 dolarlık olan buraya gelene kadar 500-600 usd olur buda demek oluyorki 750-950 tl arasında bir rakam olacak.
ki bunlarda tahmini fiyatlardır yuksek ihtimal kesin değildir. fazlası olur azı olmaz.
i7 2600k nekadarmış 650-700 lira.
fiyat performans diyen arkadaşları avcılar sahilde mangal partisine davet ediyorum.


Bu güne kadar hiçbir AMD işlemci piyasaya söylediğiniz fiyatlar seviyesinden girmedi bence yurt dışı ve türkiye fiyatlarında aradaki fark her zaman intel de AMD den daha fazla olmuştur aynı şekilde Nvidia da ATI den daha yüksektir.

Intel bir kere kullanıcı dostu bir firma değil hemen hemen her yıl yeni çıkardıkları mimarileri farklı soket yapılarında çıkarıyorlar tabi güncelleme yapmak isteyen kullanıcıda sürekli anakarta para bayılmak zorunda kalıyor. Ayrıca bu son 1155 (755 1366 1156 1155 artık ben bile karıştırır oldum piyasada o kadar çok farklı pin yapısında intel işlemci var ki :) ) pin sandy bridge lerde de iyice saçmaladılar iki nesil önceki 1366 pinlerden fazlasını bırakın eksiği olan bir mimariyi (1366 - 3-kanal DDR3 RAM, 1155 - 2-kanal DDR3 RAM tek artısı 45nm yerine 32nm olması) piyasaya sürüp sanki çok büyük bir performans artışı olucakmış gibi insanları kandırıp bir yandanda artık tamamen yonga setlerini kendisinin ürettiği anakartları insanlara insanlara satıp kendi ceplerini doldurmaktan başka niyeti olmayan bir firmadır benim nazarımda. AMD en azından bu dediklerimi bir nebze olsun daha insaflı bir şekilde yapıyor (örn. AM2 anakartlarla hala AM3 işlemcileri kullanılabiliyor, işlemcilerde hem DDR2 hem DDR3 kontrolcüsü var) ayrıca fiyatlandırması çok daha iyi ve her ne kadar "bu kadar çekirdek ne işe yarayacak intelin 4 gerçek çekirdekli 2600K sı AMD nin 8 çekirdekli Bulldozerini geçer " denilsede çoklu çekirdeğin gerekli olduğu resim işleme 3D vs. uygulamalarda bu işlemcilerin 2600K yı nasıl ezeceğini tahmin etmek zor olmasa gerek bunun haricinde oyun için kullanılacaksa yine intelden pek farkı olacağını düşünmüyorum. Ayrıca ofis ve giriş seviyesi oyun bilgisayarları içinde bu grafik yongaları gayet yeterli olmuş.

Tabi bu yazdıklarım performans açısından intelin amiral gemisi 990X için geçerli değil tabi fiyatının 2000TL civarı olduğu düşünülürse fiyat/performans oranı çok komik oluyor.

Sözün özü fiyatlandırma ve soket yapısı karmaşası bakımından intelin artık kendine biraz çeki düzen vermesi gerekli çok yeni bir teknolojik ilerleme olmadığı sürece zırt pırt soket yapısı değiştirmemesi lazım.

quote:


Orijinalden alıntı: @wise

Ülkemizde bilim adamları ve bu işe gönüül veren gençlik ne kadar çabalamak istesek de, dış mihraplar hep ya bilim adamlarımızı ortadan kaldırıyor yada bizi belli ekonomik güçlerini baskı unsuru haline getirerek engelliyorlar. Veya tıpkı ilk uçak üretme kararımızda boing gibi bir amd firmasının gelerek,

'' durun siz üretmeyin,biz size daha ucza vereceğiz. Birsürü maliyet ve külfiyetten sizi kurtaracağız. Siz de ucuza uçak sahibi olacaksınız dediği ve bizin baştakilerin bu na kandığı gibi.

Şimdi de baştakileri iyi oynatıyorlar kukla gibi.

Bizim yüksek gce ve teknolojiye sahip olabilmemiz ve milyarlarca doları bulan bu pazarda bizim de doğmamız için, Okullarımız kadar bu forumlar da çok önemli ki, bilgi paylaştıkça değerlenir ve kişi paylaşmaya başladığında öğrenir bu da kişiye olumlu yansır. Kişiye olumlu yansıyan da millete olumlu etki yapar.

Bizim ötv ve kdv gibi kamburlarımız oldukça biz hayallerimizde görürüz o fiyatlarda bilgisayar alma.

Aslında buna sebep de kendimiziz. Bir bakkala yada x bir alış veriş yerine gittiğimizdee bir şey aldığımızda faturasını fişini alsak devlet aç kalıp halki yemeyecek. Bir de kaçak elektrik gibi kaçak ve ahlaksızca işler yapmasak, biz de onlar gibi büyüyeceğiz.

İş bizde bitiyor.


Amd iyi firma ancak yüksek güç gerektiren işlerde işlemcileri zayıf kalıyor.

İntel de iyi hep transistörleri ve sketleri yükselterek büyüdü. İntel böyyle vurdum duymaz ve ben yaparımcı devam ederse amd inteli tepeler.

Nvidia işlemciler çıkacakmış doğru mu değil mi bilemiyorum. Diğer yazıştığım forumda hep bahsi geçti.

3. bir cpu markası çok çok iyi olur.



Hak vermemek elde değil...


acı ama her yıl ortalama %50 gibi bir rakamla size giriyor.

ama adamlarda haklı o kadar girmesine rağmen en son çıkanı alıyorsunuz gene.



quote:

Orijinalden alıntı: researcher12

Bunları overclock edebilecek anakart fiyatları da işlemciden pahalı olmazsa sandy birdge gibi,süper olur.



neyine yetmiyor işlemcinin hızı ahahahaha uçakmı kullanıyorsun sen ahahahaha

komik bi milletiz ya ahahahahah



Bu kültür meselesi. Sende ne kadar genel kültür var belli oluyor. Böyle sorunlara gölerek yaklaşırsan veya senin gibi yaklaşanlar varsa ki, çok. Onların yüzünden kayıp ediyoruz.

Sana başka şeyler yazacaktım. Yine mesajım silinmesin yada ceza almayayım diye çenemi tutayım.

Cahilliğinle baş başa kal
PROOF# 24.5.2011 01:10:28
fiyatlar benziyorda 4 çekirdek ile 8 çekirdek karşılaştırmak abes ile iştirak.
ummax 23.5.2011 18:00:49
Çıktı diyelim, hemen gidip almak olmaz değil mi? Fiyatların oturması ne kadar beklenmeli? Yıl sonuna kadar mı?
asilturk4646 22.5.2011 11:41:05
Hadi Bakalım Gelsinde Alalım Artık
diemcizone 22.5.2011 00:16:14
quote:

Orijinalden alıntı: soar.kerrigan

güzelllllllllllllll...
quote:

Orijinalden alıntı: slidestar
quote:

Orijinalden alıntı: privatethedawn o 320 dolarlık olan buraya gelene kadar 500-600 usd olur buda demek oluyorki 750-950 tl arasında bir rakam olacak. ki bunlarda tahmini fiyatlardır yuksek ihtimal kesin değildir. fazlası olur azı olmaz. i7 2600k nekadarmış 650-700 lira. fiyat performans diyen arkadaşları avcılar sahilde mangal partisine davet ediyorum.
Bu güne kadar hiçbir AMD işlemci piyasaya söylediğiniz fiyatlar seviyesinden girmedi bence yurt dışı ve türkiye fiyatlarında aradaki fark her zaman intel de AMD den daha fazla olmuştur aynı şekilde Nvidia da ATI den daha yüksektir. Intel bir kere kullanıcı dostu bir firma değil hemen hemen her yıl yeni çıkardıkları mimarileri farklı soket yapılarında çıkarıyorlar tabi güncelleme yapmak isteyen kullanıcıda sürekli anakarta para bayılmak zorunda kalıyor. Ayrıca bu son 1155 (755 1366 1156 1155 artık ben bile karıştırır oldum piyasada o kadar çok farklı pin yapısında intel işlemci var ki :) ) pin sandy bridge lerde de iyice saçmaladılar iki nesil önceki 1366 pinlerden fazlasını bırakın eksiği olan bir mimariyi (1366 - 3-kanal DDR3 RAM, 1155 - 2-kanal DDR3 RAM tek artısı 45nm yerine 32nm olması) piyasaya sürüp sanki çok büyük bir performans artışı olucakmış gibi insanları kandırıp bir yandanda artık tamamen yonga setlerini kendisinin ürettiği anakartları insanlara insanlara satıp kendi ceplerini doldurmaktan başka niyeti olmayan bir firmadır benim nazarımda. AMD en azından bu dediklerimi bir nebze olsun daha insaflı bir şekilde yapıyor (örn. AM2 anakartlarla hala AM3 işlemcileri kullanılabiliyor, işlemcilerde hem DDR2 hem DDR3 kontrolcüsü var) ayrıca fiyatlandırması çok daha iyi ve her ne kadar bu kadar çekirdek ne işe yarayacak intelin 4 gerçek çekirdekli 2600K sı AMD nin 8 çekirdekli Bulldozerini geçer denilsede çoklu çekirdeğin gerekli olduğu resim işleme 3D vs. uygulamalarda bu işlemcilerin 2600K yı nasıl ezeceğini tahmin etmek zor olmasa gerek bunun haricinde oyun için kullanılacaksa yine intelden pek farkı olacağını düşünmüyorum. Ayrıca ofis ve giriş seviyesi oyun bilgisayarları içinde bu grafik yongaları gayet yeterli olmuş. Tabi bu yazdıklarım performans açısından intelin amiral gemisi 990X için geçerli değil tabi fiyatının 2000TL civarı olduğu düşünülürse fiyat/performans oranı çok komik oluyor. Sözün özü fiyatlandırma ve soket yapısı karmaşası bakımından intelin artık kendine biraz çeki düzen vermesi gerekli çok yeni bir teknolojik ilerleme olmadığı sürece zırt pırt soket yapısı değiştirmemesi lazım.
quote:

Orijinalden alıntı: @wise Ülkemizde bilim adamları ve bu işe gönüül veren gençlik ne kadar çabalamak istesek de, dış mihraplar hep ya bilim adamlarımızı ortadan kaldırıyor yada bizi belli ekonomik güçlerini baskı unsuru haline getirerek engelliyorlar. Veya tıpkı ilk uçak üretme kararımızda boing gibi bir amd firmasının gelerek, durun siz üretmeyin,biz size daha ucza vereceğiz. Birsürü maliyet ve külfiyetten sizi kurtaracağız. Siz de ucuza uçak sahibi olacaksınız dediği ve bizin baştakilerin bu na kandığı gibi. Şimdi de baştakileri iyi oynatıyorlar kukla gibi. Bizim yüksek gce ve teknolojiye sahip olabilmemiz ve milyarlarca doları bulan bu pazarda bizim de doğmamız için, Okullarımız kadar bu forumlar da çok önemli ki, bilgi paylaştıkça değerlenir ve kişi paylaşmaya başladığında öğrenir bu da kişiye olumlu yansır. Kişiye olumlu yansıyan da millete olumlu etki yapar. Bizim ötv ve kdv gibi kamburlarımız oldukça biz hayallerimizde görürüz o fiyatlarda bilgisayar alma. Aslında buna sebep de kendimiziz. Bir bakkala yada x bir alış veriş yerine gittiğimizdee bir şey aldığımızda faturasını fişini alsak devlet aç kalıp halki yemeyecek. Bir de kaçak elektrik gibi kaçak ve ahlaksızca işler yapmasak, biz de onlar gibi büyüyeceğiz. İş bizde bitiyor. Amd iyi firma ancak yüksek güç gerektiren işlerde işlemcileri zayıf kalıyor. İntel de iyi hep transistörleri ve sketleri yükselterek büyüdü. İntel böyyle vurdum duymaz ve ben yaparımcı devam ederse amd inteli tepeler. Nvidia işlemciler çıkacakmış doğru mu değil mi bilemiyorum. Diğer yazıştığım forumda hep bahsi geçti. 3. bir cpu markası çok çok iyi olur.
Hak vermemek elde değil...
acı ama her yıl ortalama %50 gibi bir rakamla size giriyor. ama adamlarda haklı o kadar girmesine rağmen en son çıkanı alıyorsunuz gene.
quote:

Orijinalden alıntı: researcher12 Bunları overclock edebilecek anakart fiyatları da işlemciden pahalı olmazsa sandy birdge gibi,süper olur.
neyine yetmiyor işlemcinin hızı ahahahaha uçakmı kullanıyorsun sen ahahahaha komik bi milletiz ya ahahahahah



Şunu biliniz ; İnsan oğlu her daim en iyisini, daha iyisini, daha kalitelisini ve daha fazlasını ister.
Şöyle düşünebilirsiniz : Arabanız var arabanın maksimum çıkabileceği hız 80KM/H ama sizin arabanızın motorunda bağzı bölümlerin ayarlarını düşürerek satmışlar, maksimum 120KM/H hız yapıyor. Size zamanla o hız yetmiyebilir ve daha fazla hıza gereksinim duyabilirsiniz. ve turbo filan takıp harici masraflara girmek yerine (yeni işlemci almak yerine) o motorun ayarlarını yaparak 120KM/H hıza ulaşmak istemezmisiniz? İstemezseniz o sizin sorununuz :)
soar.kerrigan 21.5.2011 17:21:06
güzelllllllllllllll...


quote:

Orijinalden alıntı: slidestar

quote:

Orijinalden alıntı: privatethedawn

o 320 dolarlık olan buraya gelene kadar 500-600 usd olur buda demek oluyorki 750-950 tl arasında bir rakam olacak.
ki bunlarda tahmini fiyatlardır yuksek ihtimal kesin değildir. fazlası olur azı olmaz.
i7 2600k nekadarmış 650-700 lira.
fiyat performans diyen arkadaşları avcılar sahilde mangal partisine davet ediyorum.


Bu güne kadar hiçbir AMD işlemci piyasaya söylediğiniz fiyatlar seviyesinden girmedi bence yurt dışı ve türkiye fiyatlarında aradaki fark her zaman intel de AMD den daha fazla olmuştur aynı şekilde Nvidia da ATI den daha yüksektir.

Intel bir kere kullanıcı dostu bir firma değil hemen hemen her yıl yeni çıkardıkları mimarileri farklı soket yapılarında çıkarıyorlar tabi güncelleme yapmak isteyen kullanıcıda sürekli anakarta para bayılmak zorunda kalıyor. Ayrıca bu son 1155 (755 1366 1156 1155 artık ben bile karıştırır oldum piyasada o kadar çok farklı pin yapısında intel işlemci var ki :) ) pin sandy bridge lerde de iyice saçmaladılar iki nesil önceki 1366 pinlerden fazlasını bırakın eksiği olan bir mimariyi (1366 - 3-kanal DDR3 RAM, 1155 - 2-kanal DDR3 RAM tek artısı 45nm yerine 32nm olması) piyasaya sürüp sanki çok büyük bir performans artışı olucakmış gibi insanları kandırıp bir yandanda artık tamamen yonga setlerini kendisinin ürettiği anakartları insanlara insanlara satıp kendi ceplerini doldurmaktan başka niyeti olmayan bir firmadır benim nazarımda. AMD en azından bu dediklerimi bir nebze olsun daha insaflı bir şekilde yapıyor (örn. AM2 anakartlarla hala AM3 işlemcileri kullanılabiliyor, işlemcilerde hem DDR2 hem DDR3 kontrolcüsü var) ayrıca fiyatlandırması çok daha iyi ve her ne kadar "bu kadar çekirdek ne işe yarayacak intelin 4 gerçek çekirdekli 2600K sı AMD nin 8 çekirdekli Bulldozerini geçer " denilsede çoklu çekirdeğin gerekli olduğu resim işleme 3D vs. uygulamalarda bu işlemcilerin 2600K yı nasıl ezeceğini tahmin etmek zor olmasa gerek bunun haricinde oyun için kullanılacaksa yine intelden pek farkı olacağını düşünmüyorum. Ayrıca ofis ve giriş seviyesi oyun bilgisayarları içinde bu grafik yongaları gayet yeterli olmuş.

Tabi bu yazdıklarım performans açısından intelin amiral gemisi 990X için geçerli değil tabi fiyatının 2000TL civarı olduğu düşünülürse fiyat/performans oranı çok komik oluyor.

Sözün özü fiyatlandırma ve soket yapısı karmaşası bakımından intelin artık kendine biraz çeki düzen vermesi gerekli çok yeni bir teknolojik ilerleme olmadığı sürece zırt pırt soket yapısı değiştirmemesi lazım.

quote:


Orijinalden alıntı: @wise

Ülkemizde bilim adamları ve bu işe gönüül veren gençlik ne kadar çabalamak istesek de, dış mihraplar hep ya bilim adamlarımızı ortadan kaldırıyor yada bizi belli ekonomik güçlerini baskı unsuru haline getirerek engelliyorlar. Veya tıpkı ilk uçak üretme kararımızda boing gibi bir amd firmasının gelerek,

'' durun siz üretmeyin,biz size daha ucza vereceğiz. Birsürü maliyet ve külfiyetten sizi kurtaracağız. Siz de ucuza uçak sahibi olacaksınız dediği ve bizin baştakilerin bu na kandığı gibi.

Şimdi de baştakileri iyi oynatıyorlar kukla gibi.

Bizim yüksek gce ve teknolojiye sahip olabilmemiz ve milyarlarca doları bulan bu pazarda bizim de doğmamız için, Okullarımız kadar bu forumlar da çok önemli ki, bilgi paylaştıkça değerlenir ve kişi paylaşmaya başladığında öğrenir bu da kişiye olumlu yansır. Kişiye olumlu yansıyan da millete olumlu etki yapar.

Bizim ötv ve kdv gibi kamburlarımız oldukça biz hayallerimizde görürüz o fiyatlarda bilgisayar alma.

Aslında buna sebep de kendimiziz. Bir bakkala yada x bir alış veriş yerine gittiğimizdee bir şey aldığımızda faturasını fişini alsak devlet aç kalıp halki yemeyecek. Bir de kaçak elektrik gibi kaçak ve ahlaksızca işler yapmasak, biz de onlar gibi büyüyeceğiz.

İş bizde bitiyor.


Amd iyi firma ancak yüksek güç gerektiren işlerde işlemcileri zayıf kalıyor.

İntel de iyi hep transistörleri ve sketleri yükselterek büyüdü. İntel böyyle vurdum duymaz ve ben yaparımcı devam ederse amd inteli tepeler.

Nvidia işlemciler çıkacakmış doğru mu değil mi bilemiyorum. Diğer yazıştığım forumda hep bahsi geçti.

3. bir cpu markası çok çok iyi olur.



Hak vermemek elde değil...


acı ama her yıl ortalama %50 gibi bir rakamla size giriyor.

ama adamlarda haklı o kadar girmesine rağmen en son çıkanı alıyorsunuz gene.



quote:

Orijinalden alıntı: researcher12

Bunları overclock edebilecek anakart fiyatları da işlemciden pahalı olmazsa sandy birdge gibi,süper olur.



neyine yetmiyor işlemcinin hızı ahahahaha uçakmı kullanıyorsun sen ahahahaha

komik bi milletiz ya ahahahahah
slidestar 21.5.2011 17:20:09
quote:

Orijinalden alıntı: privatethedawn

o 320 dolarlık olan buraya gelene kadar 500-600 usd olur buda demek oluyorki 750-950 tl arasında bir rakam olacak.
ki bunlarda tahmini fiyatlardır yuksek ihtimal kesin değildir. fazlası olur azı olmaz.
i7 2600k nekadarmış 650-700 lira.
fiyat performans diyen arkadaşları avcılar sahilde mangal partisine davet ediyorum.


Bu güne kadar hiçbir AMD işlemci piyasaya söylediğiniz fiyatlar seviyesinden girmedi bence yurt dışı ve türkiye fiyatlarında aradaki fark her zaman intel de AMD den daha fazla olmuştur aynı şekilde Nvidia da ATI den daha yüksektir.

Intel bir kere kullanıcı dostu bir firma değil hemen hemen her yıl yeni çıkardıkları mimarileri farklı soket yapılarında çıkarıyorlar tabi güncelleme yapmak isteyen kullanıcıda sürekli anakarta para bayılmak zorunda kalıyor. Ayrıca bu son 1155 (755 1366 1156 1155 artık ben bile karıştırır oldum piyasada o kadar çok farklı pin yapısında intel işlemci var ki :) ) pin sandy bridge lerde de iyice saçmaladılar iki nesil önceki 1366 pinlerden fazlasını bırakın eksiği olan bir mimariyi (1366 - 3-kanal DDR3 RAM, 1155 - 2-kanal DDR3 RAM tek artısı 45nm yerine 32nm olması) piyasaya sürüp sanki çok büyük bir performans artışı olucakmış gibi insanları kandırıp bir yandanda artık tamamen yonga setlerini kendisinin ürettiği anakartları insanlara insanlara satıp kendi ceplerini doldurmaktan başka niyeti olmayan bir firmadır benim nazarımda. AMD en azından bu dediklerimi bir nebze olsun daha insaflı bir şekilde yapıyor (örn. AM2 anakartlarla hala AM3 işlemcileri kullanılabiliyor, işlemcilerde hem DDR2 hem DDR3 kontrolcüsü var) ayrıca fiyatlandırması çok daha iyi ve her ne kadar "bu kadar çekirdek ne işe yarayacak intelin 4 gerçek çekirdekli 2600K sı AMD nin 8 çekirdekli Bulldozerini geçer " denilsede çoklu çekirdeğin gerekli olduğu resim işleme 3D vs. uygulamalarda bu işlemcilerin 2600K yı nasıl ezeceğini tahmin etmek zor olmasa gerek bunun haricinde oyun için kullanılacaksa yine intelden pek farkı olacağını düşünmüyorum. Ayrıca ofis ve giriş seviyesi oyun bilgisayarları içinde bu grafik yongaları gayet yeterli olmuş.

Tabi bu yazdıklarım performans açısından intelin amiral gemisi 990X için geçerli değil tabi fiyatının 2000TL civarı olduğu düşünülürse fiyat/performans oranı çok komik oluyor.

Sözün özü fiyatlandırma ve soket yapısı karmaşası bakımından intelin artık kendine biraz çeki düzen vermesi gerekli çok yeni bir teknolojik ilerleme olmadığı sürece zırt pırt soket yapısı değiştirmemesi lazım.

quote:


Orijinalden alıntı: @wise

Ülkemizde bilim adamları ve bu işe gönüül veren gençlik ne kadar çabalamak istesek de, dış mihraplar hep ya bilim adamlarımızı ortadan kaldırıyor yada bizi belli ekonomik güçlerini baskı unsuru haline getirerek engelliyorlar. Veya tıpkı ilk uçak üretme kararımızda boing gibi bir amd firmasının gelerek,

'' durun siz üretmeyin,biz size daha ucza vereceğiz. Birsürü maliyet ve külfiyetten sizi kurtaracağız. Siz de ucuza uçak sahibi olacaksınız dediği ve bizin baştakilerin bu na kandığı gibi.

Şimdi de baştakileri iyi oynatıyorlar kukla gibi.

Bizim yüksek gce ve teknolojiye sahip olabilmemiz ve milyarlarca doları bulan bu pazarda bizim de doğmamız için, Okullarımız kadar bu forumlar da çok önemli ki, bilgi paylaştıkça değerlenir ve kişi paylaşmaya başladığında öğrenir bu da kişiye olumlu yansır. Kişiye olumlu yansıyan da millete olumlu etki yapar.

Bizim ötv ve kdv gibi kamburlarımız oldukça biz hayallerimizde görürüz o fiyatlarda bilgisayar alma.

Aslında buna sebep de kendimiziz. Bir bakkala yada x bir alış veriş yerine gittiğimizdee bir şey aldığımızda faturasını fişini alsak devlet aç kalıp halki yemeyecek. Bir de kaçak elektrik gibi kaçak ve ahlaksızca işler yapmasak, biz de onlar gibi büyüyeceğiz.

İş bizde bitiyor.


Amd iyi firma ancak yüksek güç gerektiren işlerde işlemcileri zayıf kalıyor.

İntel de iyi hep transistörleri ve sketleri yükselterek büyüdü. İntel böyyle vurdum duymaz ve ben yaparımcı devam ederse amd inteli tepeler.

Nvidia işlemciler çıkacakmış doğru mu değil mi bilemiyorum. Diğer yazıştığım forumda hep bahsi geçti.

3. bir cpu markası çok çok iyi olur.



Hak vermemek elde değil...
Leopard 21.5.2011 16:42:21
quote:

Orijinalden alıntı: @wise
Ülkemizde bilim adamları ve bu işe gönüül veren gençlik ne kadar çabalamak istesek de, dış mihraplar hep ya bilim adamlarımızı ortadan kaldırıyor yada bizi belli ekonomik güçlerini baskı unsuru haline getirerek engelliyorlar. Veya tıpkı ilk uçak üretme kararımızda boing gibi bir amd firmasının gelerek,

'' durun siz üretmeyin,biz size daha ucza vereceğiz. Birsürü maliyet ve külfiyetten sizi kurtaracağız. Siz de ucuza uçak sahibi olacaksınız dediği ve bizin baştakilerin bu na kandığı gibi.

Şimdi de baştakileri iyi oynatıyorlar kukla gibi.

Bizim yüksek gce ve teknolojiye sahip olabilmemiz ve milyarlarca doları bulan bu pazarda bizim de doğmamız için, Okullarımız kadar bu forumlar da çok önemli ki, bilgi paylaştıkça değerlenir ve kişi paylaşmaya başladığında öğrenir bu da kişiye olumlu yansır. Kişiye olumlu yansıyan da millete olumlu etki yapar.

Bizim ötv ve kdv gibi kamburlarımız oldukça biz hayallerimizde görürüz o fiyatlarda bilgisayar alma.

Aslında buna sebep de kendimiziz. Bir bakkala yada x bir alış veriş yerine gittiğimizdee bir şey aldığımızda faturasını fişini alsak devlet aç kalıp halki yemeyecek. Bir de kaçak elektrik gibi kaçak ve ahlaksızca işler yapmasak, biz de onlar gibi büyüyeceğiz.

İş bizde bitiyor.


Amd iyi firma ancak yüksek güç gerektiren işlerde işlemcileri zayıf kalıyor.

İntel de iyi hep transistörleri ve sketleri yükselterek büyüdü. İntel böyyle vurdum duymaz ve ben yaparımcı devam ederse amd inteli tepeler.

Nvidia işlemciler çıkacakmış doğru mu değil mi bilemiyorum. Diğer yazıştığım forumda hep bahsi geçti.

3. bir cpu markası çok çok iyi olur.

çok doğru f-16 almadan önce kendi uçağımizi yapacaktık amerikalılar aman yapmayın etmeyin çok paranız gider biz size ucuza verelim müttefiğiz nede olsa o dönem zaten millet açlıktan kırılıyor...iyi tamam demiş bizım beleşçiler şimdi f-16 ları geliştiren bilim adamlarımızın hepsi intihar ediyor.(yoksa öldürülüyor mu demeliyim!)bilim adamlarımızı korumadan ve desteklemeden daha çok beklerız çok...
@wise 21.5.2011 16:16:46
Ülkemizde bilim adamları ve bu işe gönüül veren gençlik ne kadar çabalamak istesek de, dış mihraplar hep ya bilim adamlarımızı ortadan kaldırıyor yada bizi belli ekonomik güçlerini baskı unsuru haline getirerek engelliyorlar. Veya tıpkı ilk uçak üretme kararımızda boing gibi bir amd firmasının gelerek,

'' durun siz üretmeyin,biz size daha ucza vereceğiz. Birsürü maliyet ve külfiyetten sizi kurtaracağız. Siz de ucuza uçak sahibi olacaksınız dediği ve bizin baştakilerin bu na kandığı gibi.

Şimdi de baştakileri iyi oynatıyorlar kukla gibi.

Bizim yüksek gce ve teknolojiye sahip olabilmemiz ve milyarlarca doları bulan bu pazarda bizim de doğmamız için, Okullarımız kadar bu forumlar da çok önemli ki, bilgi paylaştıkça değerlenir ve kişi paylaşmaya başladığında öğrenir bu da kişiye olumlu yansır. Kişiye olumlu yansıyan da millete olumlu etki yapar.

Bizim ötv ve kdv gibi kamburlarımız oldukça biz hayallerimizde görürüz o fiyatlarda bilgisayar alma.

Aslında buna sebep de kendimiziz. Bir bakkala yada x bir alış veriş yerine gittiğimizdee bir şey aldığımızda faturasını fişini alsak devlet aç kalıp halki yemeyecek. Bir de kaçak elektrik gibi kaçak ve ahlaksızca işler yapmasak, biz de onlar gibi büyüyeceğiz.

İş bizde bitiyor.


Amd iyi firma ancak yüksek güç gerektiren işlerde işlemcileri zayıf kalıyor.

İntel de iyi hep transistörleri ve sketleri yükselterek büyüdü. İntel böyyle vurdum duymaz ve ben yaparımcı devam ederse amd inteli tepeler.

Nvidia işlemciler çıkacakmış doğru mu değil mi bilemiyorum. Diğer yazıştığım forumda hep bahsi geçti.

3. bir cpu markası çok çok iyi olur.
researcher12 21.5.2011 14:41:47
Bunları overclock edebilecek anakart fiyatları da işlemciden pahalı olmazsa sandy birdge gibi,süper olur.
setek01 21.5.2011 14:06:22
quote:

Orijinalden alıntı: privatethedawn

o 320 dolarlık olan buraya gelene kadar 500-600 usd olur buda demek oluyorki 750-950 tl arasında bir rakam olacak.
ki bunlarda tahmini fiyatlardır yuksek ihtimal kesin değildir. fazlası olur azı olmaz.
i7 2600k nekadarmış 650-700 lira.
fiyat performans diyen arkadaşları avcılar sahilde mangal partisine davet ediyorum.

Geçen ay 580 TL fiyatla alınabiliyordu kurlar şimdi yüksek biraz onun da etkisis var. Ama 650-700 TL biraz ham fiyat yine 600 TL altında bulunabilir. Ancak 385 TL'ye 2500k varken +200 TL çok yere ilaç olur. Dedğim gibi belki 2600k'dan iyidir fiyatı 50 100 TL farklı da olabilir
bu başarılı olduğunu gösterir ama genel kullanıcı profili 2500k ayarında olan kullanıcılara AMD'nin FX4 ve FX6 ile ne getireceğine bakılacaktır.. Ben özellikle fx6 modellerine biraz daha alıcı gözle bakmaktayım. FX4 modeli ise eğer bir önceki Core i5 760 seviyesinde bir başarım sağlarsa ve 300TL'den pahalı olmazsa gözü kapalı alınacak bir model olur şu an hala x2 ya da x3 kullanıcıları için. İşte AMD'nin sunacağı F/P böyle olur. 650-700 TL'lil işlemcilerle F/P'ı zaten intel aylar önce 2600k ile kullanıcaya sundu
Foxbat 21.5.2011 13:37:33
Fiyatlandırma dedikoduları doğrular nitelikte görünüyor. Fx-8130p'nin İ7-2600K'dan kısmen de olsa daha pahalı olacağı belli olduğuna göre bunun doğal olarak performansa da yansımasını beklerim. Çünkü AMD işlemcilerini İntel'in eşit güçteki işlemcilerinden hep daha aşağıda bir fiyattan konumlandırır genelde.

Bazı arkadaşlar hariç çoğu yorumcu asıl noktayı gözden kaçırmış; A serisi işlemciler bu fiyatta gelirlerse eğer alt-orta sınıfı ele geçirebilirler ve hep söylediğim gibi işlemci firmaları asıl parayı alt-orta sınıftan kazanırlar. AMD İ3 ve alt seviye İ5 işlemcilere karşı A-4,6,8 serisi ile iyi bir performans gösterebilirse işler 2015'e doğru değişir. AMD 2005'te yaptığını bir kere daha yapabilir.
Rekabet bize yarar. Piyasada eşit güçte çarpışan rakipler her zaman tüketicinin çıkarınadır.
Leopard 21.5.2011 11:44:21
quote:

Orijinalden alıntı: Necessa®i
yurt dışında yaşamak vardı. 190$ ne ki onlar için! bize gelene kadar 500 lira olur o

işlemci yapacak teklonojimiz olsa... En iyi Bilgisayarlar 1500 tl eder heralde yada en azından gümrük vergilerini düşürseler...
Necessa®i 21.5.2011 11:35:50
yurt dışında yaşamak vardı. 190$ ne ki onlar için! bize gelene kadar 500 lira olur o
privatethedawn 21.5.2011 11:27:14
o 320 dolarlık olan buraya gelene kadar 500-600 usd olur buda demek oluyorki 750-950 tl arasında bir rakam olacak.
ki bunlarda tahmini fiyatlardır yuksek ihtimal kesin değildir. fazlası olur azı olmaz.
i7 2600k nekadarmış 650-700 lira.
fiyat performans diyen arkadaşları avcılar sahilde mangal partisine davet ediyorum.
elaxis 21.5.2011 10:36:05
Bence cok yuksek performans yerine işlemciye ihtiyaç duyan insanların nereye bakcakları daha önemli.

Eğer A-6 3450 işlemcisi 6530 Gpu birimiyle 110 $ fiyat etiketine sahipse
Şu anda kullanılan Althon II lerden terfi edilmeye yeterli bir işlemci performansı verebilir +
Sahip oldugu Gpu oyunlarda belirli bir performans yakarlasa

İntel için alt-orta dediğimiz bu segment tamamen Amd nin kontrolune gecer.

Unutmamak gerekir ki ne kadar rekabet, bizler için o kadar iyi urunler, daha uygun fiyat anlamına gelir.

Ben Amd den ümitliyim, AlthonII ler ve Phenom II ler ile cok iyi iş yaptılar bence
Buldozer ise belki performansıyla olmayabilir fakat Gpu performansıyla İnteli cok zorlar.

Buldozer ile donatılmış CAsper lara hazır olun...
@wise 21.5.2011 05:53:37
Tasarım ve mimari yapı öenmli işlemcilerde. Soket, pin sayısı, transistör sayısı vb boş. Onlarında pek tabii etkisi var. Ancak, inteli biliyorsam, amd bir çıkarır intel üstüne bir bomba batlatır amd sönük kalır. Bu hep böyleydi.

Amd bulldozer'den ben daha hiç öyle abertılı bir şeyler beklemedim. Beklemem de. Amd tasarımı ön plana alan ve amacı performansdan çok fiyat olan bir firma gibi gelir hep bana.

çekirdek tartışması da boş ve cahil işi.

Çekirdek sayısı 2 olan i3 phenom x4 işlemcilerin çoğundan iyi. apu yada yada cpu ne fark eder sadece isim değişik. Sonuçta o da bir işlemci. Birisinde grafik entegrasyonu diğerinde prosserces var. İkisinde de belli bir mimari yapıya sahip bir işlemci ve yeni nesil ise ğer bir de kuzey köprüsü görevini görebilen tasarım var.


Ayrıca amd, hep bana itici gelir. Testler de olmasa kanacağım.
Bazıları da amd ısınır bazıları intel ısınır der. Bu kavga sürer biz çene yorarız onlar da ceplere koyar biner biner dolar.

Boş verin. Amd inteli geçemez. Asla geçemez.
sadtneverdie 21.5.2011 00:10:08
quote:

Orijinalden alıntı: kr0m0z0n

quote:

Orijinalden alıntı: sadtneverdieEğer 320 dolarlık işlemcisi 2600k ya rakipse intel amd yi ezip geçecek demektir. Daha 2700k ve 2800k çıkacak ve fiayt indirimleri gelecek. Testleri merak ettim 3 aydır bulldozer bekliyorum umarım boşuna beklemedim.
Her ne kadarda İntel Küçük bir farkla amd yi geride bırakabiliyor.. Şimdi millet demiş intel amd yi yıllardır eziyor.. Kardeşim İntel ile amd nin bütçesini karşılaştırsana... İntele tek rakip AMD ve İntelde çalışan mühendisleri düşün.. Buna rağmen adamlar bulldozer gibi fiyat/performance ürünlerini öne sürüyolar.. Benim şuan eski bilgisayarımda AMD sempron var ve hayla sorunsuz ısınma problemi vs.. gibi kronik sorunları yaşamadan hayla daha çalışıyor 7.senesini doldurdu... Ben hayret ediyorum adam gelmiş üşenmemiş intel amd yi ezdi.. Ezdiyse ezdi paran varsa gider İntel alırsın Paran yoksa amd alırsın sonuçta tutup mühendislik çalışmaları yapıyosun o 4 çekirdeği birebir kullanacaksın... O çekirdekte kullanacağın uygulamalar facebook/Oyun bilmem nedir...Biraz daha mantıklı düşünerek Fikirlerini Paylaş..


Bulldozer gibi FP ürünleri mi? paran yoksa amd mi alırsın :D sen fiayt listesini okumadın galiba atıp tutuyorsunuzda daha ortada test yok karşılaştırma yok. Hemen amd şöyle böyle demeye başladınız. Amd 2600k yı geçemezse çok gülerim hemde çok...

ayrıca 800. kez söylüyorum bende bulldozer bekliyorum sizin gibi gözüm kapalı gidip işlemci almıyorum. öyle olsam çoktan 2600k almıştım.
setek01 20.5.2011 23:18:50
quote:

Orijinalden alıntı: rtsbora

4 çekirdekli FX 4110 bugünkü Phenom X4 965 BE ile hemen hemen aynı fiyattan satılacak. performans olarak vaad ettiklerini gerçekleştirebilirse gayet makul fiyat.

Esas beklentinin olduğu segment. Herkes 2600k'cı olmuş karşısına Bulldozer fx8 serisini de konumlandırmış. Maşallah demekki işlemci bütçelerinde %50 artış var. Demek milli gelir artışı yaramış arkadaşlara. Bana göre çekişme olacaksa
2500k karşısında fx4 hatta belki fx6 daha mantıklı geliyor. Tabi ki bütçesi olanlara verdikleri paranın karşılığını sonuna kadar en iyi performansla almalarını temenni ederim. Ancak bu forumda karşılıklı fikir alışverişi yaptığım AMD kullanıcısı arkadaşların çoğuna 320USd girişi fiyatı TR kouşulları da eklenince pek ucuz gelmeyecek. AMD değil İntel kullanıcısı olanlar için bile 600 TL herkesin tarzında yer almıyor. Phenom II'ler 4 ve 6 çekirdek olarak Corei5 750 - 760 karşısında özellikle oyunlarda başarılı olamadılar ama işini bilene yetersiz işlemciler de değildiler. Önemli olan tatminkar olmayı ve ne kadar performans ihtiyacı olduğunu bilmek. Umarım fx4 serisi testlerde daha mücadeleci ve başabaş değerler elde eder.
990x tarzı işlemcilerin bence artık yeri yok. Neden 400 TL sınırında aldığım performansın %10 fazlasını 600 Tl vererek alayım ki. Gereksiz çekirdek tartışmaları yararsız 4 ya da 6 önemli olan verdiği performans. Madem Anandtech TechpowerUp ya da diğer forumların test verilerine bakıyoruz ya da burada kullanıcı incelemelerine bakıyoruz o zaman fiyatlama çerkirdek sayısına göre göre değil işlemcinin performansına göre aynı oranlarda artarak olmalıdır.
ysroguz 20.5.2011 21:52:57
intelin amd yi ezmesi gibi bir şey söz konusu değil. aynı paraya alacağın performansa bakacaksın. bu konudada amd önde. çoğu kullanıcı için özelliklede ev kullanıcısı için 4 çekirdekli bir işlemci fazlasıyla yeterli. amd burada devrim niteliğinde bir şey yapıyor artık cpu yerine apu var. işlemci ve grafik işlemcisi bir bütün olarak çalışıyor ve bu grafik işlemcisi 70-80$ lık kartlara denk bir performans sunuyor. video performansı zaten en üst seviyede. fiyat ise yukarıda görüldüğü üzere çok çok iyi. intel amd yi burada nasıl eziyor onu anlamadım. bence tam tersi. amd nin en iyi işlemciyi ben yapacağım diye bir iddası yok zaten ama fiyat/performans oranı en iyi işlemciyi yapacağım diye bir iddası var. olaya böyle bakmakda büyük fayda var bence. en iyiyi isteyenler gidip en iyisini almakda özgür tabiki ama bilgisayar kullananların %90 lık kısmı orta ve alt seviye pc kullanır ve bu işlemciler tamda bu kesime hitap ediyor. bence amd iyi iş çıkardı. intelin işlemci satışlarına bakarsanız %90 lık kısmının orta ve alt seviye işlemciler olduğunu görürsünüz. para bu kesimde yani.
ay61n 20.5.2011 21:24:24
çekirdek sayısına göre kıyaslama yapanlara zaten cevap bile yazmamak lazım ama şöylede bir durum var amd evet f/p oranı olarak gerçekten iyi işlemnciler yapmış gibi gözüküyor ama kardeşim ben işlemciye 500-600 dolar ayırdım belki, okadar indirim oldu i7-2600de almadım sırf daha iyisini alıcam diye şimdi 2600le kafa kafaya bi işlemci çıkması isterse fiyatı 10 dolar olsun bana yaramadı, param var ama amdde karşılığı yok 2 işlemci takılabilse iyi olcaktı.

benim gibi uzun süre bekleyenlere kötü oldu yani yoksa şuan karar verip sistem toplayanlara çok iyi bir seçenek.

birşeyi ilk çıktıgında almak en mantıklısı suan i72600de almam bulldozerler beklenenin üstüne çıkamazsa ya mecbur bulldozer alcam(o kadar bekledik deyip) ya da yeni intelleri beklicem
@wise 20.5.2011 21:09:27
Öncelikle merhaba geri döndüm.

Arkadaşlar fiyatlandırma eğer böyleyse gayet iyi. Ben de alırırım.

Ayrıca çekirdek açma olayı zor onu yapmazlar. Onlar ölü çeekirdekli işlemcileri olursa belki. Ben olsam yapmam. Gerçi ben üretici de değilim.

İntel elini kolunu sallaya sallaya amd işlemcileri hep bir şekilde geçer. Onlar aslında tüm gelişmeleri yapar ve zamanla günü geldikçe alıştıra alıştıra piyasaya zerk eder. Amd de çabalar çabalar.

Amd inteli geçemez. İnteli bir kaç sıkıntı sarmalı ki geçsin. 2. 1155 lga faciası yada benzeri gibi. Çok havalandılar.

Gtx590 olayına katılmıyorum ama mason bir firmayı da savunacak da değilim. Gtx590 daha iyi ve hızlı.
Konuyu da saptımayalım.

Fusionların fiyatlandırması da çok iyi. Düşük bütçeli kesim de rahatlar böylece ve amd için ofis pc çağı da başlar. Tam ofis pc işlemcileri 400 paraleli ile de harika bir grafik işlemcisi var.
atyay 20.5.2011 20:48:43
6 çekirdekli bulldozerlerde 8 çekirtek olamayan yada kasten 6 çekirdek olarak paketlenen işlemcilerde eğer amd çekirdek açma olayına fiziksel müdahele etmez ise 6 çekirdeklilerin satışında patlama yapıcağını düşünmeye başladım
interyasin 20.5.2011 19:47:47
evet 250dolar demiştim doğru çıktı
kr0m0z0n 20.5.2011 19:15:44
quote:

Orijinalden alıntı: sadtneverdie

Eğer 320 dolarlık işlemcisi 2600k ya rakipse intel amd yi ezip geçecek demektir. Daha 2700k ve 2800k çıkacak ve fiayt indirimleri gelecek. Testleri merak ettim 3 aydır bulldozer bekliyorum umarım boşuna beklemedim.


Her ne kadarda İntel Küçük bir farkla amd yi geride bırakabiliyor..


Şimdi millet demiş intel amd yi yıllardır eziyor.. Kardeşim İntel ile amd nin bütçesini karşılaştırsana...

İntel'e tek rakip AMD ve İntelde çalışan mühendisleri düşün..

Buna rağmen adamlar bulldozer gibi fiyat/performance ürünlerini öne sürüyolar.. Benim şuan eski bilgisayarımda AMD sempron var ve hayla sorunsuz ısınma problemi vs.. gibi kronik sorunları yaşamadan hayla daha çalışıyor 7.senesini doldurdu... Ben hayret ediyorum adam gelmiş üşenmemiş intel amd yi ezdi.. Ezdiyse ezdi paran varsa gider İntel alırsın Paran yoksa amd alırsın sonuçta tutup mühendislik çalışmaları yapıyosun o 4 çekirdeği birebir kullanacaksın... O çekirdekte kullanacağın uygulamalar facebook/Oyun bilmem nedir...

Biraz daha mantıklı düşünerek Fikirlerini Paylaş..
janeser 20.5.2011 18:14:55
Bulldozer işlemciden ibaret olduğunu düşünmek olaya at gözlüğü takarak bakmaktır.AMD yıllar önce aldığı ATI nin artık avantajlarından yararlanıyor.Belki amd işlemciler intelinki kadar yüksek işlem kapasitesine sahip değil ama giriş&orta sınıf , üst ve orta segment arasındaki kullanıcıya isterse günlük kullanım için başarımı iyi olan işmeciler isteyene de harici grafik kartı ile gücünü birleştirebiliceği işlemciler veriyor ve de gayet makul fyatlara yapıyor bunu.İşte işini bilen ve yıllarıyla bunu tecrübe etmiş oyuncu ve teknoloji severlerin AMD'yi tercih sebebi!!!
serpantin 20.5.2011 16:08:22
quote:

Orijinalden alıntı: cestvrai

AMD yıllardır eziliyor intele...

fx 8130p i72600k yı gecerse zaten i7 990x ile kafa kafaya oyanacaktır . bu fiyatları düşündügümüzde
AMD saglam bir geri dönüş yapmış olacak diyebiliriz

bu arada AMDnin 8cekirdek işlemcisini Intel 4cekirdek işlemci ile karşılaştırmayın diyenlere.
burada önemli olan performans ve fiyattır. 320usdye 990x ile yarışan işlemci yapsın isterse
10çekirdek olsun kime ne..


Aslında AMD 2 tane işlemci takılabilen anakartlar yapsa 990X den hem çok daha hızlı hem çok daha ucuz olur.
cestvrai 20.5.2011 16:06:36
quote:

Böyle birşey olma ihtimali yok.. bu kadar açık ve NET.. oyunların tamamında geri de kalacağı kesin bir kaç sentetik testte belki çekirdek fazlasının avantajı ön plana çıkarsa o da...


bal gibi var intelde HT var AMD Bulldozerde de 2 güçlü thread var. Phenom II ile karıştırma. Phenom serisi FAIL'di...
Şu slayta dikkatini cekerim!

ScreamAiMFire 20.5.2011 16:00:00
Yanlışsam söyleyinde saçma olan windows altında kullanılan uygulamaların tek çekirdek kullanabilmesi. Çekirdek kullanma işini uygulamalar değil işletim sistemi ayarlasa çok güzel olurdu umarım MS ilerde bununla ilgili çalışmalar yapar.
_XpLoSiVe_ 20.5.2011 15:56:56
quote:

Orijinalden alıntı: cestvrai

AMD yıllardır eziliyor intele...

fx 8130p i72600k yı gecerse zaten i7 990x ile kafa kafaya oyanacaktır . bu fiyatları düşündügümüzde
AMD saglam bir geri dönüş yapmış olacak diyebiliriz


Böyle birşey olma ihtimali yok.. bu kadar açık ve NET.. oyunların tamamında geri de kalacağı kesin bir kaç sentetik testte belki çekirdek fazlasının avantajı ön plana çıkarsa o da...


quote:

Orijinalden alıntı: cestvrai

bu arada AMDnin 8cekirdek işlemcisini Intel 4cekirdek işlemci ile karşılaştırmayın diyenlere.
burada önemli olan performans ve fiyattır. 320usdye 990x ile yarışan işlemci yapsın isterse
10çekirdek olsun kime ne..


doğru , isterse 16 çekirdekli olsun daha ucuza daha performanslı olursa başımızın üstünde yeri var..


amd her ne kadar eline yüzüne bulaştırsa da eğer işlemci üretmeseydi biz halen intel pentium 4'e tabi olabilirdik..
::Ashes:: 20.5.2011 15:52:39
bu çekirdek olayını yanlış algılıyorsunuz amd zaten intelin sanal çekirdeğine rakip olarak sundu bu buldozeri..

intel nasıl HT'ye geçtiyse amd'de bu mimariye geçti..

yanlış hatırlamıyorsam zar boyutunda %15 büyümeyle 2 kat daha fazla çekirdek sunuluyor..

32nm'de 8 çekirdekli işlemci yapmaları bunu gösteriyor zaten intel'de 32nm'de 6çekirdekten yukarı çıkmayacaktır 22nm'ye erken girip 8çekirdekli iwy bridge işlemcileri çıkartabilir ama ozamanda buldozer 2 haberleri gelir..

yani sonuç olarak şu kadar çekirdekli bu kadar çekirdekli demenize gerek yok testlere bakın fiyatına bakın bütçenize göre işlemcinizi seçin..
cestvrai 20.5.2011 15:41:39
AMD yıllardır eziliyor intele...

fx 8130p i72600k yı gecerse zaten i7 990x ile kafa kafaya oyanacaktır . bu fiyatları düşündügümüzde
AMD saglam bir geri dönüş yapmış olacak diyebiliriz

bu arada AMDnin 8cekirdek işlemcisini Intel 4cekirdek işlemci ile karşılaştırmayın diyenlere.
burada önemli olan performans ve fiyattır. 320usdye 990x ile yarışan işlemci yapsın isterse
10çekirdek olsun kime ne..
Tony Tony 20.5.2011 15:07:07
amd nin ekran kartındaki gibi başarısını işlemcilerdede görmek , bunu istemek çok mu ?
artenis 20.5.2011 13:26:05
Render Makinesi Yapılır...
diemcizone 20.5.2011 13:01:38
4 çekirdekli (FX4110) Phenom2 X4 955'den ne kadar hızlıdır acaba? 4 çekirdeklinin performansı çok kırıtik bu noktada. Türkiyede kaç liradan satılır? işlemci için maks 375TL bütçe ayırabilirim.
WinteR 20.5.2011 12:52:44
Fiyatlandırma eski seriye göre yapılmadı büyük ihtimal ile, intel'in politikası gibi, LGA ile 1156 arasında nerdeyse fiyat farkı olmaması gibi. Yalnız çok iddalı geliyorlar, 2600k 317$ şu anda.
serpantin 20.5.2011 12:50:57
quote:

Orijinalden alıntı: _XpLoSiVe_


quote:

Orijinalden alıntı: serpantin

2700K ve 2800K çıkarsa AMD de buna rakip 2 üst model daha çıkartır olur biter.


evet ama bu 2700k ve 2800k çıktıktan 1 yıl sonra falan olur heralde


2700K v 2800K da AMD lansmanından 6-7 ay sonra çıkar, anında çıkmaz.

YOksa intel çoktan üretmiş pusuda bekliyordur ama hemen piyasaya sürmez duruma göre bakar amd satışları artarsa 6-7 ay içinde piyasaya sürer.
rtsbora 20.5.2011 12:24:24
4 çekirdekli FX 4110 bugünkü Phenom X4 965 BE ile hemen hemen aynı fiyattan satılacak. performans olarak vaad ettiklerini gerçekleştirebilirse gayet makul fiyat.
MIKROP DOGAN 20.5.2011 12:12:49
bu bellek desteği 1866 ama kontrolcü kaç volta izin veriyor

piyasadaki 1600lük 1.65v lara izin varsa alırım hemen bir tane

ama 1333-1600-1866 hepsi 1.5 v olacak derse biz yine 1333lük ramleri kullanmaya devam ederiz
MIKROP DOGAN 20.5.2011 12:09:35
A6-3450 tam benlik

gpu idare eder 250lirayı geçmezse burada, toplarım amd sistem artık yeter notebookdan bıktım

bu saatten sonra 2 çekirdeğe para verilir mi bilmem onu maddi imkanlar gösterecek benchmarklar değil

tabi ilk çıktığı gibi almam fiyatlar düşsün bakarız
Bugrahan21 20.5.2011 12:03:27
İlk 8 çekirdek işlemcinin ve 1866 fsb amd tarafından gelecek olması(veya geleceği umulması) başarılı bir adım.

Amd Fiyat/performans ürünlerinden ziyade performansa yönelik ürünler de geliştirebilirse intele rakip olacak biçimde, lider cpu üreticisi konumuna geçmesi için önünde bir engel kalmayacak.Fakat bu mümkün gözükmüyor. Amd inteli bir adım geriden takip ediyor.Yine de gelecek ne gösterir bilinmez.
jiddi 20.5.2011 11:48:33
A6-3450'yi beğendim, fiyat/performans ve sıcaklık/watt olarak gayet iyi bir iş çıkaracak gibi görünüyor. Fakat bu işlemci için de sıfırdan AM3+ anakart v.s. ile sistem toplanır mı ? AM3 anakartı olanların oradan buna geçeceğini pek sanmam... Daha yükseklerde olmalı gözleri :) 6 - 8 çekirdek gibi...
_XpLoSiVe_ 20.5.2011 11:47:12
quote:

Orijinalden alıntı: serpantin

2700K ve 2800K çıkarsa AMD de buna rakip 2 üst model daha çıkartır olur biter.


evet ama bu 2700k ve 2800k çıktıktan 1 yıl sonra falan olur heralde
serpantin 20.5.2011 11:38:49
2700K ve 2800K çıkarsa AMD de buna rakip 2 üst model daha çıkartır olur biter.
Sonuçta AMD nin sermayesi ve gücü belli bi yere kadar ne bekliyordunuz ki.
ScreamAiMFire 20.5.2011 11:29:35
quote:

Orijinalden alıntı: Firaristt

FX 8130P bekleyen biri olarak fiyatlandırma tam beklediğim gibi :D bizde %99.99 600TL üzeri olucaktır. Birde şu SSD'ler düzgün bir fiyatla gelse(Vertex3 120GB düşünüyordum Türkiye fiyatı saolsun vazgeçtim Corsair Force3 120GB bekliyorum)SSD'li 8130P'li ve güzel anakartlı bir sistem düşünüyorum :D (cila olsun diye HD6970 CF :D)

Hocam sana phenom I kullanan biri olarak benden bir tavsiye ilk seriden alma ne zaman ddr4, usb3, sata3 ,pci-e3 anakart çıkar o zaman sistemi yenilerim.
Firaristt 20.5.2011 10:59:12
FX 8130P bekleyen biri olarak fiyatlandırma tam beklediğim gibi :D bizde %99.99 600TL üzeri olucaktır. Birde şu SSD'ler düzgün bir fiyatla gelse(Vertex3 120GB düşünüyordum Türkiye fiyatı saolsun vazgeçtim Corsair Force3 120GB bekliyorum)SSD'li 8130P'li ve güzel anakartlı bir sistem düşünüyorum :D (cila olsun diye HD6970 CF :D)
Durum Üyeyim Üye Değilim
E-Posta
Mesaj

Güvenlik Kodu Güvenlik kodu   Güvenlik kodunu göremiyorsan buraya tıkla