TTNET
HAFTANIN
TTNET DESTEK
HİZMET ÖZETİ
- 24585 TTNET Kullanıcısına hizmet verildi.
Casper Logitech
Kaydol

Kullanıcı Adı

Şifre

Beni Hatırla Şifremi Unuttum
Readlists ile haberleri e-kitap formatında okuyun Galaxy Beam ve Galaxy Ace 2'de ST-Ericsson NovaThor U8500 platformu kullanılmış HABERE ATLA YORUMLARI GÖR (56) YORUM YAZ

tarafından 22 Mayıs 2012, Salı 17:14 tarihinde yazıldı Donanımhaber TR

AMD'nin ikinci nesil FX işlemcileri de Soket AM3+ formunda olacak
Günlük Haber Erdi ÖZÜAĞ "Fx57"
56
 
AMD'nin üçüncü çeyrekte üretime geçirmeyi planladığı yeni nesil FX işlemcilerin soket yapısı en çok merak edilen konuların başında geliyor. Volan platformunun merkezinde yer alacak  Vishera kod adlı FX-83xx, FX-63xx ve FX-43xx serisi yeni işlemciler, Bulldozer mimarisinin IPC performansını arttırmaya yönelik güncellemeler içeren ve AMD'nin iddiasına göre %15'e varan oranda performans artışı getirecek Piledriver çekirdek tasarımını temel alacak.
 
Mevcut FX işlemcilerinde olduğu gibi 1866MHz'e kadar çift kanal bellek desteği sunacak yeni işlemciler aynı zamanda Turbo Core 2.0 teknolojisiyle gelecekler. Artan performansa ve tasarım bazındaki gelişmelere rağmen, soket yapısında ve platform uyumluluğunda herhangi bir değişiklik olmayacak. Piledriver tasarımını temel alan yeni nesil FX işlemciler de Soket AM3+ formunda olacak ve 970, 990X ve 990FX çipsetli anakartlar ile kullanılabilecekler. İlginç olan detay ise AMD'nin güncel yol haritasına göre önümüzdeki yıl da Piledriver temelli Vishera işlemciler devam edecek. Steamroller mikroişlemci tasarımında bir erteleme söz konusu mu bu henüz bilinmiyor ancak bazı kaynaklar, AMD'nin gelecekteki stratejisinde Fusion işlemcilerin daha fazla öneme sahip olduğunu ve en kısa sürede tüm işlemci ailesinin entegre grafik özellikleriyle donatılacağı üzerinde duruyor. AMD tepe yöneticisi Rory Read bir açıklamasında işlemcilerin sunduğu gücün kullanıcılar için yeterli olduğunu, yeni dönemin saf işlem gücü yerine ARM tabanlı yongada sistem platformlarında olduğu gibi daha fazla özellik ve fonksiyon içeren çözümlere yoğunlaşılması gerektiğini söylemişti.
 
Piledriver temelli ikinci nesil FX işlemcilerin yerini alacak Steamroller tasarımlı üçüncü nesil FX işlemcilerle birlikte AMD'nin PCI Express 3.0 desteğine geçiş yapması ve bellek kontrolcüsü tarafında çift kanal yerine çok kanallı yapıyada adapte olması bekleniyor. DDR4 tarafındaki gelişmelere bakılırsa AMD'nin bu yönde bir adım atması da beklenebilir.  
 
Bu haberin bağlantısı
URL
En Çok Beğenilen Yorumlar Yorum Yaz ▼
grafman09 23.05.2012 08:54:38
APU A6-3500 ile ekran kartı olmadan, CRYSIS, SHIFT gibi oyunları rahat oynuyorsunuz, ayrıca dual grafik desteği var,, Bu işlemci 160 tl aldım ben,, İntel ile bu durumu kıyas yapabilecek biri varmı? İn
...
Yorumun devamı ▼
+17
bocekgrafik 22.05.2012 17:21:11
Eğer soket değiştirmenin işlemci performansına ciddi getirisi olacaksa, AMD'nin yerinde olsam bunu hiç düşünmeden yapardım. +15
DemirAtlı 23.05.2012 15:03:00
niye biliyormusun piyasayı intel domine ettiği için dolaylı veya doğrudan yollarda yazılımlar intele göre optimize yazıldığı için amd nin fx serisinde kullandığı yeni kullandığı fma4 komut setleri gi
...
Yorumun devamı ▼
+6
Manero 19.06.2012 15:05:52
fx8150 ve 3960x arasındaki 2 bin tl lik farkı bana Türk bayrağı çiz diyerek anlatmayacaksın dimi? onu geçtim phenom serisinden kötü yeni bir model çıkaracaklarsa 1-2 sn farkı saatlerce konuşmak lazım
...
Yorumun devamı ▼
+4
dellino 22.05.2012 17:38:43
AM3+ anakart sahipleri için güzel haber.
2015 te AMD tek soket yapısına dönüp bütün işlemcileri APU e çevirecek ki bu Intel deki soket karmaşasının karşısında iyi bir seçenek olacak.
+4
Yorumlar yeniden eskiye doğru listelenmektedir. Sıralamayı değiştirmek için sağdaki menüyü kullanabilirsiniz.
met@lrock 22.05.2012 17:18:15
olcak AMD birgün inteli geçmeyi başaracaksın. kimler görür bunu bilemem ama. +3
bocekgrafik 22.05.2012 17:21:11
Eğer soket değiştirmenin işlemci performansına ciddi getirisi olacaksa, AMD'nin yerinde olsam bunu hiç düşünmeden yapardım. +15
dellino 22.05.2012 17:38:43
AM3+ anakart sahipleri için güzel haber.
2015 te AMD tek soket yapısına dönüp bütün işlemcileri APU e çevirecek ki bu Intel deki soket karmaşasının karşısında iyi bir seçenek olacak.
+4
kaiser_q 22.05.2012 17:40:57
quote:

Orijinalden alıntı: bocekgrafik

Eğer soket değiştirmenin işlemci performansına ciddi getirisi olacaksa, AMD'nin yerinde olsam bunu hiç düşünmeden yapardım.

katiliyorum.insan artik
performans gormek
istiyor.bakiniz intel, musteri
kaybediyor mu hayir tersine
gittikce kazaniyor.yeter ki
performans olsun kullanicilar
yalniz birakmaz
+1
DH Misafiri 22.05.2012 17:55:28
amd 3. nesil fusion da pcı-e 3 e geçerse yanlış yapar.
ddr 4 beklemesine ne gerek var.
0
cagataykoroglu 22.05.2012 18:25:50
Hatırlıyorum fx ler çıkmadan önce de i950 ye %50 fark atıyordu :) -14
playstyle 22.05.2012 18:35:59
amd fusion almak istiyorum başka bir şey istemiyorum 0
bocekgrafik 22.05.2012 18:35:56
quote:

Orijinalden alıntı: kaiser_q

bakiniz intel, musteri kaybediyor mu hayir. tersine gittikce kazaniyor. yeter ki performans olsun. kullanicilar yalniz birakmaz

Normal şartlarda hiçbir kullanıcı soket değişiminden memnun kalmaz. Lâkin bu değişim ve kullanıcılardan ona karşılık istenilen bedele değecek bir performans ortaya koyarsanız, onların hepsi unutulup gider ve geriye karşılıklı memnuniyet kalır. Firma yapacağı satışlardan kazandığı paralardan, kullanıcılar da ödedikleri bedele karşılık elde ettikleri performanstan dolayı memnun olurlar bu değişimden.
+2
cokobo 22.05.2012 18:44:48
İyi güzelde bu resim bana hayal kırıklığını(buldozer) hatırlatıyor hep... 0
aceleciburak 22.05.2012 18:52:40
Gelecek APU birimlerinde artik AM3+ Soket formuna yatirim yapilmaz entegre gpu hic olmadigi kadar onem kazanms durumda. Benimde tercihim APU dan yana olack 0
cobi 22.05.2012 18:56:44
aynı fiyata %15 performans artışı ve ısıl tasarımda biraz ilerleme olursa güzel alınabilecek işlemciler ortaya çıkar.
ama amd apu yapıcaz diye cpu'da ki performansı ikinci plana atmamalı bence zira şu zamana kadar işlemci içindeki grafik çekirdeği ile hiç işim olmadı.
+3
aceleciburak 22.05.2012 19:05:11
quote:

Orijinalden alıntı: cobi

aynı fiyata %15 performans artışı ve ısıl tasarımda biraz ilerleme olursa güzel alınabilecek işlemciler ortaya çıkar.
ama amd apu yapıcaz diye cpu'da ki performansı ikinci plana atmamalı bence zira şu zamana kadar işlemci içindeki grafik çekirdeği ile hiç işim olmadı.


Opencl yada gpgpu destekli programlar sayili ki intelde hd 4000 serisi ile destek geldi.bundan sonra programlar yayildkca fark gorulur bu birimler bzm bildgm klasik anakarttaki onboard mantigi dgl. Nvidia tegra 2 neden elestirildi cokca gpu ya is yaptiran neon motoru tasarimdan cikarilmisti. Artik grafik birimlerinin oyun haricinde dgr islerde kullanmanin vakti geldi geciyor bile
+1
serenissimo 22.05.2012 19:09:19
sidik yarışın da intel hep önde olur :))) ama işlevde belki amd geçebilir ; go amd goooooooooooo :)))) +3
cobi 22.05.2012 19:19:57
quote:

Orijinalden alıntı: aceleciburak


quote:

Orijinalden alıntı: cobi

aynı fiyata %15 performans artışı ve ısıl tasarımda biraz ilerleme olursa güzel alınabilecek işlemciler ortaya çıkar.
ama amd apu yapıcaz diye cpu'da ki performansı ikinci plana atmamalı bence zira şu zamana kadar işlemci içindeki grafik çekirdeği ile hiç işim olmadı.


Opencl yada gpgpu destekli programlar sayili ki intelde hd 4000 serisi ile destek geldi.bundan sonra programlar yayildkca fark gorulur bu birimler bzm bildgm klasik anakarttaki onboard mantigi dgl. Nvidia tegra 2 neden elestirildi cokca gpu ya is yaptiran neon motoru tasarimdan cikarilmisti. Artik grafik birimlerinin oyun haricinde dgr islerde kullanmanin vakti geldi geciyor bile

tamam katılıyorum
ama misal cuda ; cuda ile işi olan gidip gtx 680 alıp ondaki cudadan
veya
amd deki hızlandırmadan yararlanmak isyteyen hd 7970 alıp ondaki iş birimlerinden yararlanmak varken neden işlemcideki iş birimini tercih etsin.
hani bu işlemcide olanlar harici ekran kartının yapamadıkları hızlarda birşeyler yapıyorlarsa tamam da böyle bir durum olacağını da sanmıyorum.
+1
alpa07 22.05.2012 19:39:04
Amd nin bu politikasını seviyorum +1
eXaeL@DH 22.05.2012 20:20:29
İşte AMD'yi bu yüzden seviyorum. Ama ben bir sonraki soketi bekliyorum elimdeki Athlon x2 3GHz yeterde artar.

Edit : Birde şu isimlendirmeleri adam gibi yapsalar iyi olur. Yok buldozer yok piledriver(güreş terimi diye biliyorum) ne bunlar ya çocuk gibi. İntel bu konuda iyi.
+1
lido 22.05.2012 20:36:48
fiyat önemli.. çoğu kullanıcı biraz daha koyayımda i5 2500 k alayım mantığıyla uzaklaştı amd den ama arada daha ciddi fiyat farkı olursa benim gibi kullanıcıların faydasına olur.. 0
Confusion 22.05.2012 20:57:17
gerçekten çok güzel haber==> Ağustos ayında sadece işlemci değiştirerek güncelleme yapmak mümkün olacak. +3
lapry 22.05.2012 22:29:03
quote:

Orijinalden alıntı: Confusion

gerçekten çok güzel haber==> Ağustos ayında sadece işlemci değiştirerek güncelleme yapmak mümkün olacak.

evet süper
+1
aceleciburak 22.05.2012 22:37:01
quote:

Orijinalden alıntı: Confusion

gerçekten çok güzel haber==> Ağustos ayında sadece işlemci değiştirerek güncelleme yapmak mümkün olacak.

bunun bir benzeri tam netleşmese de 2013 içinde de olabilir AMD AM3+ soket formunda hem ilk nesil FX leri hemde ikinci nesil FX leri destekliyor... bir benzeri 2.Nesil Fusion APU (Trinity)ile sağlanacak olan FM2 desteği 3.Nesil Fusion APU (Steamroller) işlemcileride kapsarsa AMD dahada potansiyeli arttırır.

intel 6 ve 7 serisi chipsetlerle sandy yada ivy işlemciler kullananlar seneye Haswell çıktığnda soket değişimi olacağı için (Bknz Haswell 1150 pin) baya bi üzülecekler intel e sövmeye başlayacaklar hatta ağlayanlar olacak... ancak AMD bunu muhtemelen planlamıştır ve satış argümanı olarak FM2 yi devam ettirir diye düşünüyorum

ama üzülerek söylemek isterim ki AM3+ ın son desteği vishera işlemciler olacak gibi...
0
OZKNaln 22.05.2012 23:54:55
allah derim asus V aldim kutusunda bekliyor yaninada 670 caktin mi tamam . 0
grafman09 23.05.2012 08:54:38
APU A6-3500 ile ekran kartı olmadan, CRYSIS, SHIFT gibi oyunları rahat oynuyorsunuz, ayrıca dual grafik desteği var,, Bu işlemci 160 tl aldım ben,, İntel ile bu durumu kıyas yapabilecek biri varmı? İntel kullanmadığım için soruyorum.. Şirkette i5 makina ile benim A6 performans karşılaştırması yaptık, render süresi, uygulama performansı aynı, bir fark göremiyorsunuz,, Şu reklam filmi aklıma geldi,, Aklımı Seveyim Aklımı, buradaki intel kullanan arkadaşlar, fazla ödedikleri meblağları sindiremedikleri için kıvrandıklarını düşünüyorum.. +17
gacvokem 23.05.2012 11:16:05
yıllardır intele yatırdığım paralara acıyom:) bundan böyle amd 0
carloska 23.05.2012 11:52:42
bi anlam ifade edebilmesi için peformans ve watt olarak 2500k nın gerisinde kalmaması lazım +2
turbo-powwer 23.05.2012 12:12:39
İslemcilere OC yapip optimize edip tekrar satacaklar bu kadar basit. 0
mc_ihanet 23.05.2012 13:19:56
quote:

Orijinalden alıntı: turbo-powwer

İslemcilere OC yapip optimize edip tekrar satacaklar bu kadar basit.


o/c yapıp saat hızlarını daha nerelere çıkaracaklar ki, elbet işlemcide gelişmeler olur.
0
turbo-powwer 23.05.2012 13:24:08
quote:

Orijinalden alıntı: mc_ihanet

quote:

Orijinalden alıntı: turbo-powwer

İslemcilere OC yapip optimize edip tekrar satacaklar bu kadar basit.


o/c yapıp saat hızlarını daha nerelere çıkaracaklar ki, elbet işlemcide gelişmeler olur.

Dikkat ederseniz optimize edilecegini de yazdim . Benim gorusum ciddi bir duzenleme olmayacagi kullanilmayan transistorleri atarlar bu sayede daha az guc ceker daha az isinir biraz da OC hafifte bir duzenleme al sana %15 fark .
0
_Dominic_Toretto_ 23.05.2012 13:35:21
Büyük beklenti içerisinde değilim şahsen. Bir öncekinde hayal kırıklığı yaşamıştım. Umarım iyi birşeyler çıkar ortaya tek temennim o'dur. +1
zargana_11 23.05.2012 13:49:03
Daha karmaşık bir cpu olan APU'larda AMD rakip tanımazken, sadece işlemci yani CPU alanında neden bocaladığını anlamıyorum/anlayamıyorum. Bekleyelim görelim.

Zaten ilk bir ay içerisinde artılar/eksiler ortaya çıkar.

quote:

Orijinalden alıntı: turbo-powwer

İslemcilere OC yapip optimize edip tekrar satacaklar bu kadar basit.


Bu biraz eşek ve semer hikayesine benzemiş. O yüzden dediğiniz olmaz... Üstelik bunu zaten yaptı.
+1
DemirAtlı 23.05.2012 15:03:00
quote:

Orijinalden alıntı: zargana_11



Daha karmaşık bir cpu olan APU'larda AMD rakip tanımazken, sadece işlemci yani CPU alanında neden bocaladığını anlamıyorum/anlayamıyorum. Bekleyelim görelim.

Zaten ilk bir ay içerisinde artılar/eksiler ortaya çıkar.

quote:

Orijinalden alıntı: turbo-powwer

İslemcilere OC yapip optimize edip tekrar satacaklar bu kadar basit.


Bu biraz eşek ve semer hikayesine benzemiş. O yüzden dediğiniz olmaz... Üstelik bunu zaten yaptı.

niye biliyormusun piyasayı intel domine ettiği için dolaylı veya doğrudan yollarda yazılımlar intele göre optimize yazıldığı için amd nin fx serisinde kullandığı yeni kullandığı fma4 komut setleri gibi ek özellikler çoğu uygulumada desteklenmiyor. Yazılım çalışmadan önce genuie check yapıyor işlemciye soruyor, cevap evet gelir ve intelse ona göre optimize komutlarla yürütüp en efektif şekilde çalıştırıyor baktı işlemciden genuie no cevabı geldi dandik düz default şekliyle çalıştırıyor bu da işlemciye performans kaybettirmesine sebep oluyor.
Aslında gerçekten FX ler güçlü işlemciler. Ama AMD nin mallığı piyasadan ve intelden kopup kendi kendine lisansını kiraladığı firmaya farklı yöntemler geliştirerek kafa tutabileceğini zannetmesi. FMA4 gibi geliştirmeler risk almak demektir ve AMD nin riski tutmadı.
Birazda Enerji verimliliği sıkıntılarınıda hesaba katınca insanlar aa bu olmamış demeye başladı. Kendinden bir önceki nesil PhenomII lere geçilmesinin sebebide Fx lerin mimari değişikliklerin bel bağladığı çeşitli optimizasonlar ve yeni komut setleri gibi özelliklerin gerçek hayatta nasıl yer bulacağını hesaba katmadan işlemci geliştirmeye çalıştı şimdide son 1 senedir bunun sancılarını çekiyor. Şimdi yeni yeni Piledriver lar ile durumu biraz toparlayabilecekmiş gibi görünüyor.
Dediğin gibi daha karmaşık yapıda yani APU da intelin ivy sini ezecek çözümler üretebiliyorken neden saf CPU performansında ezemiyor çünkü CPU pazarını kendisi domine edemiyor yukarıdaki nedenler yüzünden. Fakat GPU tarafında en azından rakibiyle başabaş gidebildiği için öyle önünün kesilmesi ayak oyunları gibi durumlara maruz kalmıyor. APU daki farkı oradan geliyor.
AMD nin yapabileceği en akılcı çözüm kesinlikle intele APU da yaşama şansı vermemek olacaktır. İntel 1x yapıyorsa aynı zaman dilimindeki AMD çözümleri 2x olabilmeliki intel sağlam tokadını yeyip köşesine geri çekilebilsin. AMD Apuyuda kaybederse beyaz bayrağı çeker.
+6
lazer__ 23.05.2012 15:09:41
fm1 nolacak? 0
WinteR 23.05.2012 17:05:12
Presentasyonun ertesi günü genelde hayal kırıklığı veya beklenmedik bir dez avantajı oluyor, ya çok güç tüketir, ya sunumlara uymaz, o yüzen 1 gün sonra beli olur. 0
xamaximax 23.05.2012 18:03:04
quote:

Orijinalden alıntı: cobi

quote:

Orijinalden alıntı: aceleciburak
quote:

Orijinalden alıntı: cobi aynı fiyata %15 performans artışı ve ısıl tasarımda biraz ilerleme olursa güzel alınabilecek işlemciler ortaya çıkar. ama amd apu yapıcaz diye cpuda ki performansı ikinci plana atmamalı bence zira şu zamana kadar işlemci içindeki grafik çekirdeği ile hiç işim olmadı.
Opencl yada gpgpu destekli programlar sayili ki intelde hd 4000 serisi ile destek geldi.bundan sonra programlar yayildkca fark gorulur bu birimler bzm bildgm klasik anakarttaki onboard mantigi dgl. Nvidia tegra 2 neden elestirildi cokca gpu ya is yaptiran neon motoru tasarimdan cikarilmisti. Artik grafik birimlerinin oyun haricinde dgr islerde kullanmanin vakti geldi geciyor bile
tamam katılıyorum ama misal cuda ; cuda ile işi olan gidip gtx 680 alıp ondaki cudadan veya amd deki hızlandırmadan yararlanmak isyteyen hd 7970 alıp ondaki iş birimlerinden yararlanmak varken neden işlemcideki iş birimini tercih etsin. hani bu işlemcide olanlar harici ekran kartının yapamadıkları hızlarda birşeyler yapıyorlarsa tamam da böyle bir durum olacağını da sanmıyorum.


gtx 680 veya 7970i kaç kişi alabiliyor? mantığınız yanlış sanki herkeste bu kartlardan var ve apu gereksiz gibi bir sonuc çıkıyor yazınızdan
0
serenissimo 23.05.2012 20:39:34
quote:

Orijinalden alıntı: lazer__

fm1 nolacak?

fm1 tarih olacak gibi çünkü yeni apular socket fm2 için geliyor ve fm2 nin pin sayısı fm1 den bir eksik ; yani desteklemiyor
0
dreamblue35 23.05.2012 21:20:40
hala amd den büyük beklentiler içinde olanlar var, en son çıkardığı en iyi işlemciden %15 daha performanslı olsa ne olacak ki intel ile satış fiyatlarını bir kıyaslayın bakalım hangisi fiyat performans işlemcisi;
http://www.vatanbilgisayar.com/CPU%20-%20%C4%B0%C5%9Flemci/products.aspx?L2=OEMCPU&br=AMD&sb=30&sk=0
http://www.vatanbilgisayar.com/CPU%20-%20%C4%B0%C5%9Flemci/products.aspx?L2=OEMCPU&br=INTEL&sb=30&sk=0&k3=1155%20Soket

ha benim verdiğim linklerden daha ucuza mal edebiliyorsan ne mutlu

eğer piyasada söz sahibi olmak istiyorsa 5 yıl sonra çıkaracağı işlemci ailesini şu an piyasaya sürmesi gerekli yoksa bu gidişle snapdrağon bile amd den daha performanslı hale gelecek
0
SaLVaToRe 24.05.2012 00:21:34
haber için öncelikle teşekkürler,
2 ci nesil fxler cıksın 2500 k yı geçsin performans olarak, fiyatıda altında olsun; O zaman alıp kullanırım.
+2
lazer__ 24.05.2012 01:20:27
quote:

Orijinalden alıntı: serenissimo

quote:

Orijinalden alıntı: lazer__

fm1 nolacak?

fm1 tarih olacak gibi çünkü yeni apular socket fm2 için geliyor ve fm2 nin pin sayısı fm1 den bir eksik ; yani desteklemiyor

nye amd böyle yapti anlamadim..fm1 ölü doğdu bence..am3+ için bile 2.nesil fx gelecek sanrım..fm2 de cikacagina gore fm1 alanlar kazık mı yedi yani?
0
zargana_11 24.05.2012 10:02:06
quote:

Orijinalden alıntı: DemirAtlı


Kesinlikle katılıyorum. Üstelik bir şey daha eklemek istiyorum; AMD hala kendisine ait olan x64 teknolojisinin avantajlarını kullanamadı. Piyasa hala x86 kaynıyor. Ancak görünen o ki bazı şeyler yakın zamanda değişmeye başlayacak. Bunun ilk sinyali de severek oynanan BF oyununun motorunun yapımcısı EA-Frostbite tarafından açıklandı.

Okumak isteyenler [link=http://www.techpowerup.com/166563/EA-DICE-Frostbite-Titles-in-2013-Will-Require-64-bit-Windows.html]buradan.[/link]

Kısa özet bir sonraki EA-Frosbite motorunu kullanacak oyun SADECE 64bit olarak piyasaya çıkacak!

Evet 64bit işlemciler uygulamalar uzun zaman önce çıkmış olmasına rağmen piyasada x86'ya çanak tutulması garip bir durum. Tamam her alanda bir geçiş dönemi yaşanır ama bu alandakinin ne zaman biteceği belli bile değil. Ama hızla sona gelindiği görünüyor.
+1
Rubisco 31.05.2012 13:22:30
Sonraki Frostbite motoru değil, 2013 de çıkacak ve Frostbite motorunu kullanacak oyunlar 64bit isteyecek diyor. Yani yeni motora gerek yok, yeni çıkacak oyunlar sadece 64bit modda çalışacak ve 64bit windows isteyece.

Ordaki bi yorum da güzel zaten, ne kadar sürdü, haa hıı ney? 7 sene mi (xp64@2005)? Olsn geç olsun güç olmasın.

AMD hem çok çekirdek olayını, hem 64bit olayını bazı açılardan değerlendiremedi burası açık.

Yukarıda yazılanlarda eksik yada yanlışlar var. Düzeltmek için yazıp yazmamaya karar veremedim. Ama şu anki FXlerde, benim gördüğüm bazı dar kapsamlı testlerde AVX ve FMA4 kullanan program versiyonları düzgün bi fark yaratmaktan uzaklar. Benzeri şekilde i7 2600 üstünde mesela, SSE vs. AVXmath ile derlenmiş programlarda, AVXmath kullanan versiyonları %5 fark bile yaratamıyor. Burdan çıkacak sonuç, eğer eldeki problemi programı kodun ya AVX veya FMA4/Xop kullanmaya uygun olmadığı, yada bundan yeterince faydalanacak kadar çok kullanılamadığı (yeterince çok gerek olmadığından). Mesela SSE4.1'de 2 farklı 32bit sayı kümesini çarpmak için komut var, PMULLD / PMULLDQ gibi. Elimizde 2 tane 32 bit sayı var, yine elimizde başka 2 tane 32 bit sayı var, yukardakileri aşadakilerle çarpıcaz mesela. PMULLDQ bunu tek seferde hızlıca yapmaya yarıyor :

1. Küme: _____32bit A______32bit B
2. Küme:______32bit C______32bit D
yukardakiler aşadakilerle çarpılacak:

Sonu: ________64bit Sonuç1_____64bit Sonuç2

Şimdi x86 mimarisinde, aynı şeyi farklı şekillerde yapabilme esnekliği faln var. Isterseniz googledan bakarsınız, yukarıdaki (küme) x (küme) çarpımını SSE2 kullanarak yapma imkanı var. Bikaç satır süren bi fonksiyon yazıyorsunuz SSE2 kullanarak, aynı işi yapıyor. Gelelim önemli kısmına, Bize ne kadar performans farkına patlıyor bu? Bi miktar performans yiyor ama öyla asla %50 gibi fark atacak seviyelerde değil!! Belki %10 civarlarında en fazla.

Windows ortamında, amd nin kendisinin yolladığı XOP kullanan demolar vardı ve ne yazıkki yeterince hız farkı ortaya koyamadılar. Yani sorun bi programda FMA4 olması olmaması vs. değil. Ama bunun geçmişte AMD'nin başına bela olduğu nokta, taa 2007'den itibaren Intel'in, SSE benzeri komutları bir anlamda uyumsuz yapıcak farklı bi komut kodlama formatına geçmesi(VEX coding scheme). AMD SSE5'i geliştirirken, olup biten bi sürü şeyden bitanesi de bunu XOP diye adlandırmak ve en nihayetinde Intel'in VEX komut kodlama yöntemini benimseyip kendine adapte etmek zorunda kalması. Üstelik Intel'in AMD XOP'dan alıp kendisine aktardığı bazı şeyleri, kendisi bulmuş olmasına karşılık Intel'deki gibi yapmaya zorlanması uyum nedeniyle(Yani Intel AMD'den araklar,sonra az değiştirir, AMD de yapacak bişey yok der, bu araklanmış sonrada değiştirilmiş halini kendisine adapte eder kısacası bu).

Lafın özü FMA,AVX,XOP'un çok çok bi getirisi yok. Siz compilerda belli optimzasyon seçeneklerinde bunları kullansanız bile getirisi kısıtlı oluyor. Anca çok çok belirgin fark yaratacağı yer, bazı durumlarda kodu elle özel olarak yazmaya optimize etmeye çalışırsınız, bu da belki %30 civarı perf getirecekse bile geliştirmesi yazması o son halini bulması size zaman olarak çok pahalıya patlar. Üstelik büyük tecrübe ister. Yoksa aynı programı Intel CPU üstünde bi SSE ile bi AVX flag/opsiyon ile derleyin, önceden dediğim gibi %5-7 gibi en fazla fark görürsünüz.

Bulldozerde 1.nesil FXlerde, tek bi tane falsolu yan yok, bi sürü var. Bellek okuma yazma hızının sorunlu olması, L1 sorunu, komutları çözmeye yarıyan decoder kısmının kapasitesinin ve yaptığı işin düşük olması vs. vs. bi sürü neden var. Tek bişeye bağlamak hata. Ha ama bunların bazıları yazılım ile, yukarıdaki SSE4.1 vs. SSE2 örneğinde bahsettğim gibi, bişeyden feragat etmeden arkasından dolanabilecek şeyler. Linux kernelin mesela hemen L1 cache sorununu patchlemesi, Windows için ise çok sonra bi patch çıkması gibi.

Compiler konusunda, Intel C Compiler, eskiden olduğu kadar belirgin bi şekilde üretilen kodu sakat bırakma, kötü optimize olmayan kod üretme gibi şeyler yapmıyor artık. Eğer düşük seviyede yapıyorsa da, yakın zmanlarda bununla ilgili hiçbişey okumadım, mutlaka bi şekilde açığa çıkrdı(eskiden olduğunu etkilediğini biliyorum elbette).

Burda Windows ortamında compiler konusunda ironik olan bişey var : Intel compilerın sadece Intel CPU'lar için değil, AMD için de genelde hep en iyi sonucu üretiyor olması. Intel compilerların yeteneklerinin çok geniş olduğunu, çok iyi kod ürettiğini bi kere en başta kabul etmek lazım.

Aşağıdaki linkte ve sonrakilerde, Intel C compiler 11 tane farklı programda hemen her durumda en iyi sonucu verdiğini görebilirsiniz. Özellikle bazı ender durumlarda, 2kat daha çabuk sonuç üretiyor ki korkunç fark bu.
http://willus.com/ccomp_benchmark2.shtml?p8

Aşağıdaki linkte de, Phenom II üstünde Windows ortamında bazı Fortran compiler karşılştırmaları var. Burda da dikkat ederseniz, Intel compiler diğerlerine göre en iyi sonucu veriyor, AMD olsa bile. 2. linkten farklı fortran karşılaştırmalarına bakabilirsinz (Phenom II,i5 2500k, win ,linux diye).
http://polyhedron.com/benchamdwin http://polyhedron.com/compare0html

Esasında konuyla alakalı olarak, AMD mesela Trinity için aşırı iyimser ve pohpohlayan bi reklam kampanyasına girişmedi. Bulldozer çıkmadan insanların kafasında i7 990x imgeleri uyandıran reklamları hazırlayanlar çoktan işten çıkartıldı.

Bulldozeri eleştirmek için, rakibi bi kere i5,single-thread de yavaş, windows ortamında oyunlarda i5lerden biraz geride, çok yakıyor, fiyatı pahalı vs. Bu mimari anlamında berbat olduğu anlamına gelmiyor, mevcut programlara sorunlu demek (bu da bir nevi berbat anlamına gelse bile).

Daha önce de yazdım, Windows ortamı Linux gibi kernel ve compiler gelişmeleri görmüyor. Linux 3.2 kernel + GCC 4.7 ile, Linux altında FX 8150'nin performansında çok büyük ilerlemeler var. Bu da yazlım ile bazı şeylerin arkasından dolaşılabildiğinin kanıtı (diğer taraftan AMD'nin beceriksizliğini Linux'cü cocukların eşşek gibi çalışarak kapattığını da söyleyebilirsiniz elbette. Ama Intel aynı oranda ilerleme sağlayabilmiş değil). Öyleki fx 8150 bazı yerlerde, oc edilmiş i7 3770k / 3960x ile başedebilir durumda, bu da bence çok ilginç bi nokta. Aşağıdaki testlere bakınız. Uyarı oalrak da grafikler 1.'si performansı, 2.'si performans / güç oranı olarak var(test sonuçlarından önceki 2 graifk de sıcaklık ve toplam güç tüketimini gösteriyor).

Sırası ile herhangi bi test için
1.Grafik Test boyunca Sıcaklık
2.Grafik Test boyunca Güç tüketimi
3.Grafik Performans
4.Grafik performans / güç oranını gösteriyor
http://openbenchmarking.org/result/1204229-SU-CPUMONITO81

Piledriver temelli masaüstü Vishera ile şimdiki FXlerden %15 civarı daha iyi sonuç üretmesi çok büyük beklenti değil. Ama esas yannış olan, Windows altında her durumda SB yada IB seviyesinde olması, veya %50 gibi fark beklemek, bu kesinlikle yannış. Mimariye donanıma bişeyler okuyup araştırmaya 3-5 ay en çok sene öncesinde başladıysanız % bilmem kaç bekliyorum ben diyebilirsiniz belki. Gerçekçi olarak bakarsanız, biraz inceler araştırırsanız %50 gibi değerlerin çok uçuk olduğunu görürsünüz. Intel mesela Netburst mimarisinden Core mimarisine geçtikten sonra, yani P4leri bıraktıktan sonra anca bu kadar büyük oranda bi artış gördü. Daha sonra yıllarca çıkan yeni CPUlar hep bir öncekinden marjinal küçük oranlarda daha iyiydi belki %15 max. civarlarında. AMD içinde arada dağlar kadar fark beklememek lazım.
+3
lapry 31.05.2012 17:21:12
quote:

Orijinalden alıntı: Rubisco

Sonraki Frostbite motoru değil, 2013 de çıkacak ve Frostbite motorunu kullanacak oyunlar 64bit isteyecek diyor. Yani yeni motora gerek yok, yeni çıkacak oyunlar sadece 64bit modda çalışacak ve 64bit windows isteyece.

Ordaki bi yorum da güzel zaten, ne kadar sürdü, haa hıı ney? 7 sene mi (xp64@2005)? Olsn geç olsun güç olmasın.

AMD hem çok çekirdek olayını, hem 64bit olayını bazı açılardan değerlendiremedi burası açık.

Yukarıda yazılanlarda eksik yada yanlışlar var. Düzeltmek için yazıp yazmamaya karar veremedim. Ama şu anki FXlerde, benim gördüğüm bazı dar kapsamlı testlerde AVX ve FMA4 kullanan program versiyonları düzgün bi fark yaratmaktan uzaklar. Benzeri şekilde i7 2600 üstünde mesela, SSE vs. AVXmath ile derlenmiş programlarda, AVXmath kullanan versiyonları %5 fark bile yaratamıyor. Burdan çıkacak sonuç, eğer eldeki problemi programı kodun ya AVX veya FMA4/Xop kullanmaya uygun olmadığı, yada bundan yeterince faydalanacak kadar çok kullanılamadığı (yeterince çok gerek olmadığından). Mesela SSE4.1'de 2 farklı 32bit sayı kümesini çarpmak için komut var, PMULLD / PMULLDQ gibi. Elimizde 2 tane 32 bit sayı var, yine elimizde başka 2 tane 32 bit sayı var, yukardakileri aşadakilerle çarpıcaz mesela. PMULLDQ bunu tek seferde hızlıca yapmaya yarıyor :

1. Küme: _____32bit A______32bit B
2. Küme:______32bit C______32bit D
yukardakiler aşadakilerle çarpılacak:

Sonu: ________64bit Sonuç1_____64bit Sonuç2

Şimdi x86 mimarisinde, aynı şeyi farklı şekillerde yapabilme esnekliği faln var. Isterseniz googledan bakarsınız, yukarıdaki (küme) x (küme) çarpımını SSE2 kullanarak yapma imkanı var. Bikaç satır süren bi fonksiyon yazıyorsunuz SSE2 kullanarak, aynı işi yapıyor. Gelelim önemli kısmına, Bize ne kadar performans farkına patlıyor bu? Bi miktar performans yiyor ama öyla asla %50 gibi fark atacak seviyelerde değil!! Belki %10 civarlarında en fazla.

Windows ortamında, amd nin kendisinin yolladığı XOP kullanan demolar vardı ve ne yazıkki yeterince hız farkı ortaya koyamadılar. Yani sorun bi programda FMA4 olması olmaması vs. değil. Ama bunun geçmişte AMD'nin başına bela olduğu nokta, taa 2007'den itibaren Intel'in, SSE benzeri komutları bir anlamda uyumsuz yapıcak farklı bi komut kodlama formatına geçmesi(VEX coding scheme). AMD SSE5'i geliştirirken, olup biten bi sürü şeyden bitanesi de bunu XOP diye adlandırmak ve en nihayetinde Intel'in VEX komut kodlama yöntemini benimseyip kendine adapte etmek zorunda kalması. Üstelik Intel'in AMD XOP'dan alıp kendisine aktardığı bazı şeyleri, kendisi bulmuş olmasına karşılık Intel'deki gibi yapmaya zorlanması uyum nedeniyle(Yani Intel AMD'den araklar,sonra az değiştirir, AMD de yapacak bişey yok der, bu araklanmış sonrada değiştirilmiş halini kendisine adapte eder kısacası bu).

Lafın özü FMA,AVX,XOP'un çok çok bi getirisi yok. Siz compilerda belli optimzasyon seçeneklerinde bunları kullansanız bile getirisi kısıtlı oluyor. Anca çok çok belirgin fark yaratacağı yer, bazı durumlarda kodu elle özel olarak yazmaya optimize etmeye çalışırsınız, bu da belki %30 civarı perf getirecekse bile geliştirmesi yazması o son halini bulması size zaman olarak çok pahalıya patlar. Üstelik büyük tecrübe ister. Yoksa aynı programı Intel CPU üstünde bi SSE ile bi AVX flag/opsiyon ile derleyin, önceden dediğim gibi %5-7 gibi en fazla fark görürsünüz.

Bulldozerde 1.nesil FXlerde, tek bi tane falsolu yan yok, bi sürü var. Bellek okuma yazma hızının sorunlu olması, L1 sorunu, komutları çözmeye yarıyan decoder kısmının kapasitesinin ve yaptığı işin düşük olması vs. vs. bi sürü neden var. Tek bişeye bağlamak hata. Ha ama bunların bazıları yazılım ile, yukarıdaki SSE4.1 vs. SSE2 örneğinde bahsettğim gibi, bişeyden feragat etmeden arkasından dolanabilecek şeyler. Linux kernelin mesela hemen L1 cache sorununu patchlemesi, Windows için ise çok sonra bi patch çıkması gibi.

Compiler konusunda, Intel C Compiler, eskiden olduğu kadar belirgin bi şekilde üretilen kodu sakat bırakma, kötü optimize olmayan kod üretme gibi şeyler yapmıyor artık. Eğer düşük seviyede yapıyorsa da, yakın zmanlarda bununla ilgili hiçbişey okumadım, mutlaka bi şekilde açığa çıkrdı(eskiden olduğunu etkilediğini biliyorum elbette).

Burda Windows ortamında compiler konusunda ironik olan bişey var : Intel compilerın sadece Intel CPU'lar için değil, AMD için de genelde hep en iyi sonucu üretiyor olması. Intel compilerların yeteneklerinin çok geniş olduğunu, çok iyi kod ürettiğini bi kere en başta kabul etmek lazım.

Aşağıdaki linkte ve sonrakilerde, Intel C compiler 11 tane farklı programda hemen her durumda en iyi sonucu verdiğini görebilirsiniz. Özellikle bazı ender durumlarda, 2kat daha çabuk sonuç üretiyor ki korkunç fark bu.

http://willus.com/ccomp_benchmark2.shtml?p8

Aşağıdaki linkte de, Phenom II üstünde Windows ortamında bazı Fortran compiler karşılştırmaları var. Burda da dikkat ederseniz, Intel compiler diğerlerine göre en iyi sonucu veriyor, AMD olsa bile. 2. linkten farklı fortran karşılaştırmalarına bakabilirsinz (Phenom II,i5 2500k, win ,linux diye).

http://polyhedron.com/benchamdwin
http://polyhedron.com/compare0html

Esasında konuyla alakalı olarak, AMD mesela Trinity için aşırı iyimser ve pohpohlayan bi reklam kampanyasına girişmedi. Bulldozer çıkmadan insanların kafasında i7 990x imgeleri uyandıran reklamları hazırlayanlar çoktan işten çıkartıldı.

Bulldozeri eleştirmek için, rakibi bi kere i5,single-thread de yavaş, windows ortamında oyunlarda i5lerden biraz geride, çok yakıyor, fiyatı pahalı vs. Bu mimari anlamında berbat olduğu anlamına gelmiyor, mevcut programlara sorunlu demek (bu da bir nevi berbat anlamına gelse bile).

Daha önce de yazdım, Windows ortamı Linux gibi kernel ve compiler gelişmeleri görmüyor. Linux 3.2 kernel + GCC 4.7 ile, Linux altında FX 8150'nin performansında çok büyük ilerlemeler var. Bu da yazlım ile bazı şeylerin arkasından dolaşılabildiğinin kanıtı (diğer taraftan AMD'nin beceriksizliğini Linux'cü cocukların eşşek gibi çalışarak kapattığını da söyleyebilirsiniz elbette. Ama Intel aynı oranda ilerleme sağlayabilmiş değil). Öyleki fx 8150 bazı yerlerde, oc edilmiş i7 3770k / 3960x ile başedebilir durumda, bu da bence çok ilginç bi nokta. Aşağıdaki testlere bakınız. Uyarı oalrak da grafikler 1.'si performansı, 2.'si performans / güç oranı olarak var(test sonuçlarından önceki 2 graifk de sıcaklık ve toplam güç tüketimini gösteriyor).

Sırası ile herhangi bi test için
1.Grafik Test boyunca Sıcaklık
2.Grafik Test boyunca Güç tüketimi
3.Grafik Performans
4.Grafik performans / güç oranını gösteriyor

http://openbenchmarking.org/result/1204229-SU-CPUMONITO81

Piledriver temelli masaüstü Vishera ile şimdiki FXlerden %15 civarı daha iyi sonuç üretmesi çok büyük beklenti değil. Ama esas yannış olan, Windows altında her durumda SB yada IB seviyesinde olması, veya %50 gibi fark beklemek, bu kesinlikle yannış. Mimariye donanıma bişeyler okuyup araştırmaya 3-5 ay en çok sene öncesinde başladıysanız % bilmem kaç bekliyorum ben diyebilirsiniz belki. Gerçekçi olarak bakarsanız, biraz inceler araştırırsanız %50 gibi değerlerin çok uçuk olduğunu görürsünüz. Intel mesela Netburst mimarisinden Core mimarisine geçtikten sonra, yani P4leri bıraktıktan sonra anca bu kadar büyük oranda bi artış gördü. Daha sonra yıllarca çıkan yeni CPUlar hep bir öncekinden marjinal küçük oranlarda daha iyiydi belki %15 max. civarlarında. AMD içinde arada dağlar kadar fark beklememek lazım.

Hocam peki senin ön görün ne?AMD alt-yapısını yaptı şimdi üst yapıyımı tamamlamalı?
Yani aslında fiziksel olarak bakıldığında FX'ler yeterli fakat bu fiziksel yapı ile iletişim kuracak elemanlar yani kod'lar ,C compiler , komutlar , 64bit falan filan mı eksik.
Aslında dediğin gibi Linux'daki computer cambazlarının eşşek gibi çalışarak FX'lerin performansını artırdığı bir gerçek lakin bu kimler bilirki?
Orta okul çağındaki çocuk Linux'u duymuştur ama ne görmüştür nede kullanmıştır. yani ona sorsak " pwd " ne diye? cevap verebilir mi?Kaldı ki kaç kişi?

Gelecek AMD'ye ne getirecek hep beraber göreceğiz ama ben AMD'yi desteklemekten vazgeçmeyecem.Bundan önce 3 sistemim vardı 3'de Intel'di bundan sonra HAYIR
0
eXaeL@DH 31.05.2012 17:21:55
quote:

Orijinalden alıntı: lapry

quote:

Orijinalden alıntı: Rubisco

Sonraki Frostbite motoru değil, 2013 de çıkacak ve Frostbite motorunu kullanacak oyunlar 64bit isteyecek diyor. Yani yeni motora gerek yok, yeni çıkacak oyunlar sadece 64bit modda çalışacak ve 64bit windows isteyece.

Ordaki bi yorum da güzel zaten, ne kadar sürdü, haa hıı ney? 7 sene mi (xp64@2005)? Olsn geç olsun güç olmasın.

AMD hem çok çekirdek olayını, hem 64bit olayını bazı açılardan değerlendiremedi burası açık.

Yukarıda yazılanlarda eksik yada yanlışlar var. Düzeltmek için yazıp yazmamaya karar veremedim. Ama şu anki FXlerde, benim gördüğüm bazı dar kapsamlı testlerde AVX ve FMA4 kullanan program versiyonları düzgün bi fark yaratmaktan uzaklar. Benzeri şekilde i7 2600 üstünde mesela, SSE vs. AVXmath ile derlenmiş programlarda, AVXmath kullanan versiyonları %5 fark bile yaratamıyor. Burdan çıkacak sonuç, eğer eldeki problemi programı kodun ya AVX veya FMA4/Xop kullanmaya uygun olmadığı, yada bundan yeterince faydalanacak kadar çok kullanılamadığı (yeterince çok gerek olmadığından). Mesela SSE4.1'de 2 farklı 32bit sayı kümesini çarpmak için komut var, PMULLD / PMULLDQ gibi. Elimizde 2 tane 32 bit sayı var, yine elimizde başka 2 tane 32 bit sayı var, yukardakileri aşadakilerle çarpıcaz mesela. PMULLDQ bunu tek seferde hızlıca yapmaya yarıyor :

1. Küme: _____32bit A______32bit B
2. Küme:______32bit C______32bit D
yukardakiler aşadakilerle çarpılacak:

Sonu: ________64bit Sonuç1_____64bit Sonuç2

Şimdi x86 mimarisinde, aynı şeyi farklı şekillerde yapabilme esnekliği faln var. Isterseniz googledan bakarsınız, yukarıdaki (küme) x (küme) çarpımını SSE2 kullanarak yapma imkanı var. Bikaç satır süren bi fonksiyon yazıyorsunuz SSE2 kullanarak, aynı işi yapıyor. Gelelim önemli kısmına, Bize ne kadar performans farkına patlıyor bu? Bi miktar performans yiyor ama öyla asla %50 gibi fark atacak seviyelerde değil!! Belki %10 civarlarında en fazla.

Windows ortamında, amd nin kendisinin yolladığı XOP kullanan demolar vardı ve ne yazıkki yeterince hız farkı ortaya koyamadılar. Yani sorun bi programda FMA4 olması olmaması vs. değil. Ama bunun geçmişte AMD'nin başına bela olduğu nokta, taa 2007'den itibaren Intel'in, SSE benzeri komutları bir anlamda uyumsuz yapıcak farklı bi komut kodlama formatına geçmesi(VEX coding scheme). AMD SSE5'i geliştirirken, olup biten bi sürü şeyden bitanesi de bunu XOP diye adlandırmak ve en nihayetinde Intel'in VEX komut kodlama yöntemini benimseyip kendine adapte etmek zorunda kalması. Üstelik Intel'in AMD XOP'dan alıp kendisine aktardığı bazı şeyleri, kendisi bulmuş olmasına karşılık Intel'deki gibi yapmaya zorlanması uyum nedeniyle(Yani Intel AMD'den araklar,sonra az değiştirir, AMD de yapacak bişey yok der, bu araklanmış sonrada değiştirilmiş halini kendisine adapte eder kısacası bu).

Lafın özü FMA,AVX,XOP'un çok çok bi getirisi yok. Siz compilerda belli optimzasyon seçeneklerinde bunları kullansanız bile getirisi kısıtlı oluyor. Anca çok çok belirgin fark yaratacağı yer, bazı durumlarda kodu elle özel olarak yazmaya optimize etmeye çalışırsınız, bu da belki %30 civarı perf getirecekse bile geliştirmesi yazması o son halini bulması size zaman olarak çok pahalıya patlar. Üstelik büyük tecrübe ister. Yoksa aynı programı Intel CPU üstünde bi SSE ile bi AVX flag/opsiyon ile derleyin, önceden dediğim gibi %5-7 gibi en fazla fark görürsünüz.

Bulldozerde 1.nesil FXlerde, tek bi tane falsolu yan yok, bi sürü var. Bellek okuma yazma hızının sorunlu olması, L1 sorunu, komutları çözmeye yarıyan decoder kısmının kapasitesinin ve yaptığı işin düşük olması vs. vs. bi sürü neden var. Tek bişeye bağlamak hata. Ha ama bunların bazıları yazılım ile, yukarıdaki SSE4.1 vs. SSE2 örneğinde bahsettğim gibi, bişeyden feragat etmeden arkasından dolanabilecek şeyler. Linux kernelin mesela hemen L1 cache sorununu patchlemesi, Windows için ise çok sonra bi patch çıkması gibi.

Compiler konusunda, Intel C Compiler, eskiden olduğu kadar belirgin bi şekilde üretilen kodu sakat bırakma, kötü optimize olmayan kod üretme gibi şeyler yapmıyor artık. Eğer düşük seviyede yapıyorsa da, yakın zmanlarda bununla ilgili hiçbişey okumadım, mutlaka bi şekilde açığa çıkrdı(eskiden olduğunu etkilediğini biliyorum elbette).

Burda Windows ortamında compiler konusunda ironik olan bişey var : Intel compilerın sadece Intel CPU'lar için değil, AMD için de genelde hep en iyi sonucu üretiyor olması. Intel compilerların yeteneklerinin çok geniş olduğunu, çok iyi kod ürettiğini bi kere en başta kabul etmek lazım.

Aşağıdaki linkte ve sonrakilerde, Intel C compiler 11 tane farklı programda hemen her durumda en iyi sonucu verdiğini görebilirsiniz. Özellikle bazı ender durumlarda, 2kat daha çabuk sonuç üretiyor ki korkunç fark bu.

http://willus.com/ccomp_benchmark2.shtml?p8

Aşağıdaki linkte de, Phenom II üstünde Windows ortamında bazı Fortran compiler karşılştırmaları var. Burda da dikkat ederseniz, Intel compiler diğerlerine göre en iyi sonucu veriyor, AMD olsa bile. 2. linkten farklı fortran karşılaştırmalarına bakabilirsinz (Phenom II,i5 2500k, win ,linux diye).

http://polyhedron.com/benchamdwin
http://polyhedron.com/compare0html

Esasında konuyla alakalı olarak, AMD mesela Trinity için aşırı iyimser ve pohpohlayan bi reklam kampanyasına girişmedi. Bulldozer çıkmadan insanların kafasında i7 990x imgeleri uyandıran reklamları hazırlayanlar çoktan işten çıkartıldı.

Bulldozeri eleştirmek için, rakibi bi kere i5,single-thread de yavaş, windows ortamında oyunlarda i5lerden biraz geride, çok yakıyor, fiyatı pahalı vs. Bu mimari anlamında berbat olduğu anlamına gelmiyor, mevcut programlara sorunlu demek (bu da bir nevi berbat anlamına gelse bile).

Daha önce de yazdım, Windows ortamı Linux gibi kernel ve compiler gelişmeleri görmüyor. Linux 3.2 kernel + GCC 4.7 ile, Linux altında FX 8150'nin performansında çok büyük ilerlemeler var. Bu da yazlım ile bazı şeylerin arkasından dolaşılabildiğinin kanıtı (diğer taraftan AMD'nin beceriksizliğini Linux'cü cocukların eşşek gibi çalışarak kapattığını da söyleyebilirsiniz elbette. Ama Intel aynı oranda ilerleme sağlayabilmiş değil). Öyleki fx 8150 bazı yerlerde, oc edilmiş i7 3770k / 3960x ile başedebilir durumda, bu da bence çok ilginç bi nokta. Aşağıdaki testlere bakınız. Uyarı oalrak da grafikler 1.'si performansı, 2.'si performans / güç oranı olarak var(test sonuçlarından önceki 2 graifk de sıcaklık ve toplam güç tüketimini gösteriyor).

Sırası ile herhangi bi test için
1.Grafik Test boyunca Sıcaklık
2.Grafik Test boyunca Güç tüketimi
3.Grafik Performans
4.Grafik performans / güç oranını gösteriyor

http://openbenchmarking.org/result/1204229-SU-CPUMONITO81

Piledriver temelli masaüstü Vishera ile şimdiki FXlerden %15 civarı daha iyi sonuç üretmesi çok büyük beklenti değil. Ama esas yannış olan, Windows altında her durumda SB yada IB seviyesinde olması, veya %50 gibi fark beklemek, bu kesinlikle yannış. Mimariye donanıma bişeyler okuyup araştırmaya 3-5 ay en çok sene öncesinde başladıysanız % bilmem kaç bekliyorum ben diyebilirsiniz belki. Gerçekçi olarak bakarsanız, biraz inceler araştırırsanız %50 gibi değerlerin çok uçuk olduğunu görürsünüz. Intel mesela Netburst mimarisinden Core mimarisine geçtikten sonra, yani P4leri bıraktıktan sonra anca bu kadar büyük oranda bi artış gördü. Daha sonra yıllarca çıkan yeni CPUlar hep bir öncekinden marjinal küçük oranlarda daha iyiydi belki %15 max. civarlarında. AMD içinde arada dağlar kadar fark beklememek lazım.

Hocam peki senin ön görün ne?AMD alt-yapısını yaptı şimdi üst yapıyımı tamamlamalı?
Yani aslında fiziksel olarak bakıldığında FX'ler yeterli fakat bu fiziksel yapı ile iletişim kuracak elemanlar yani kod'lar ,C compiler , komutlar , 64bit falan filan mı eksik.
Aslında dediğin gibi Linux'daki computer cambazlarının eşşek gibi çalışarak FX'lerin performansını artırdığı bir gerçek lakin bu kimler bilirki?
Orta okul çağındaki çocuk Linux'u duymuştur ama ne görmüştür nede kullanmıştır. yani ona sorsak " pwd " ne diye? cevap verebilir mi?Kaldı ki kaç kişi?

Gelecek AMD'ye ne getirecek hep beraber göreceğiz ama ben AMD'yi desteklemekten vazgeçmeyecem.Bundan önce 3 sistemim vardı 3'de Intel'di bundan sonra HAYIR

Bu piyasada Microsoft ve İntel tekeli varken o iş zor.
0
FRoGKaTa 31.05.2012 19:43:47
quote:

Orijinalden alıntı: cobi

quote:

Orijinalden alıntı: aceleciburak


quote:

Orijinalden alıntı: cobi

aynı fiyata %15 performans artışı ve ısıl tasarımda biraz ilerleme olursa güzel alınabilecek işlemciler ortaya çıkar.
ama amd apu yapıcaz diye cpu'da ki performansı ikinci plana atmamalı bence zira şu zamana kadar işlemci içindeki grafik çekirdeği ile hiç işim olmadı.


Opencl yada gpgpu destekli programlar sayili ki intelde hd 4000 serisi ile destek geldi.bundan sonra programlar yayildkca fark gorulur bu birimler bzm bildgm klasik anakarttaki onboard mantigi dgl. Nvidia tegra 2 neden elestirildi cokca gpu ya is yaptiran neon motoru tasarimdan cikarilmisti. Artik grafik birimlerinin oyun haricinde dgr islerde kullanmanin vakti geldi geciyor bile

tamam katılıyorum
ama misal cuda ; cuda ile işi olan gidip gtx 680 alıp ondaki cudadan
veya
amd deki hızlandırmadan yararlanmak isyteyen hd 7970 alıp ondaki iş birimlerinden yararlanmak varken neden işlemcideki iş birimini tercih etsin.
hani bu işlemcide olanlar harici ekran kartının yapamadıkları hızlarda birşeyler yapıyorlarsa tamam da böyle bir durum olacağını da sanmıyorum.

Hocam şimdi açtım novayı fiyatlara baktım

HD 7970 Referans: 619 USD Darboğaz olmaması için en azından bir i5 alsak yanına

i5 3570K: 245 USD

Topladık ne yaptı 864 USD. Birde türkiyedeyiz fiyat arttıkça kdv'de bayağı yük oluyor biliyorsunuz.

A8 3870K: 139 USD

Yani 6'da biri. Ki herkes 864 USD+KDV'yi cpu-gpu'ya vermek istemeyebilir, durumu yoktur. Birde bunun anakartı da pahalı olacak falan filan, yani sonuç olarak yükmek mobilityli sistem kurmak isteyenler, çok fazla oyun oynamayıp arada bakanlar, hatta kendi internet sitesi olup para kazananlara bile yetecek ve çok uygun fiyatlı işlemciler hatta ikinci serisinde gpu'da bayağı güçlenecek belki ultrathin aletlerde 1280x720 çözünürlükte high ayarda bf3 oynayacağız. Sonuç olarak çok iyi f/p işlemciler beni de şeytan dürtüyor, hiç ihtiyacım olmadığı halde ikinci nesili çıkınca bir htpc kurasım geliyor. O kadar iştah kabartıcı
+1
FRoGKaTa 31.05.2012 19:46:12
quote:

Orijinalden alıntı: cobi

quote:

Orijinalden alıntı: aceleciburak


quote:

Orijinalden alıntı: cobi

aynı fiyata %15 performans artışı ve ısıl tasarımda biraz ilerleme olursa güzel alınabilecek işlemciler ortaya çıkar.
ama amd apu yapıcaz diye cpu'da ki performansı ikinci plana atmamalı bence zira şu zamana kadar işlemci içindeki grafik çekirdeği ile hiç işim olmadı.


Opencl yada gpgpu destekli programlar sayili ki intelde hd 4000 serisi ile destek geldi.bundan sonra programlar yayildkca fark gorulur bu birimler bzm bildgm klasik anakarttaki onboard mantigi dgl. Nvidia tegra 2 neden elestirildi cokca gpu ya is yaptiran neon motoru tasarimdan cikarilmisti. Artik grafik birimlerinin oyun haricinde dgr islerde kullanmanin vakti geldi geciyor bile

tamam katılıyorum
ama misal cuda ; cuda ile işi olan gidip gtx 680 alıp ondaki cudadan
veya
amd deki hızlandırmadan yararlanmak isyteyen hd 7970 alıp ondaki iş birimlerinden yararlanmak varken neden işlemcideki iş birimini tercih etsin.
hani bu işlemcide olanlar harici ekran kartının yapamadıkları hızlarda birşeyler yapıyorlarsa tamam da böyle bir durum olacağını da sanmıyorum.

Hocam şimdi açtım novayı fiyatlara baktım

HD 7970 Referans: 619 USD Darboğaz olmaması için en azından bir i5 alsak yanına

i5 3570K: 245 USD

Topladık ne yaptı 864 USD. Birde türkiyedeyiz fiyat arttıkça kdv'de bayağı yük oluyor biliyorsunuz.

A8 3870K: 139 USD

Yani 6'da biri. Ki herkes 864 USD+KDV'yi cpu-gpu'ya vermek istemeyebilir, durumu yoktur. Birde bunun anakartı da pahalı olacak falan filan, yani sonuç olarak yükmek mobilityli sistem kurmak isteyenler, çok fazla oyun oynamayıp arada bakanlar, hatta kendi internet sitesi olup para kazananlara bile yetecek ve çok uygun fiyatlı işlemciler hatta ikinci serisinde gpu'da bayağı güçlenecek belki ultrathin aletlerde 1280x720 çözünürlükte high ayarda bf3 oynayacağız. Sonuç olarak çok iyi f/p işlemciler beni de şeytan dürtüyor, hiç ihtiyacım olmadığı halde ikinci nesili çıkınca bir htpc kurasım geliyor. O kadar iştah kabartıcı
+1
FRoGKaTa 31.05.2012 19:49:58
quote:

Orijinalden alıntı: cobi

quote:

Orijinalden alıntı: aceleciburak


quote:

Orijinalden alıntı: cobi

aynı fiyata %15 performans artışı ve ısıl tasarımda biraz ilerleme olursa güzel alınabilecek işlemciler ortaya çıkar.
ama amd apu yapıcaz diye cpu'da ki performansı ikinci plana atmamalı bence zira şu zamana kadar işlemci içindeki grafik çekirdeği ile hiç işim olmadı.


Opencl yada gpgpu destekli programlar sayili ki intelde hd 4000 serisi ile destek geldi.bundan sonra programlar yayildkca fark gorulur bu birimler bzm bildgm klasik anakarttaki onboard mantigi dgl. Nvidia tegra 2 neden elestirildi cokca gpu ya is yaptiran neon motoru tasarimdan cikarilmisti. Artik grafik birimlerinin oyun haricinde dgr islerde kullanmanin vakti geldi geciyor bile

tamam katılıyorum
ama misal cuda ; cuda ile işi olan gidip gtx 680 alıp ondaki cudadan
veya
amd deki hızlandırmadan yararlanmak isyteyen hd 7970 alıp ondaki iş birimlerinden yararlanmak varken neden işlemcideki iş birimini tercih etsin.
hani bu işlemcide olanlar harici ekran kartının yapamadıkları hızlarda birşeyler yapıyorlarsa tamam da böyle bir durum olacağını da sanmıyorum.

Hocam şimdi açtım novayı fiyatlara baktım

HD 7970 Referans: 619 USD Darboğaz olmaması için en azından bir i5 alsak yanına

i5 3570K: 245 USD

Topladık ne yaptı 864 USD. Birde türkiyedeyiz fiyat arttıkça kdv'de bayağı yük oluyor biliyorsunuz.

A8 3870K: 139 USD

Yani 6'da biri. Ki herkes 864 USD+KDV'yi cpu-gpu'ya vermek istemeyebilir, durumu yoktur. Birde bunun anakartı da pahalı olacak falan filan, yani sonuç olarak yükmek mobilityli sistem kurmak isteyenler, çok fazla oyun oynamayıp arada bakanlar, hatta kendi internet sitesi olup para kazananlara bile yetecek ve çok uygun fiyatlı işlemciler hatta ikinci serisinde gpu'da bayağı güçlenecek belki ultrathin aletlerde 1280x720 çözünürlükte high ayarda bf3 oynayacağız. Sonuç olarak çok iyi f/p işlemciler beni de şeytan dürtüyor, hiç ihtiyacım olmadığı halde ikinci nesili çıkınca bir htpc kurasım geliyor. O kadar iştah kabartıcı
0
FRoGKaTa 31.05.2012 21:06:48
quote:

Orijinalden alıntı: cobi

quote:

Orijinalden alıntı: aceleciburak


quote:

Orijinalden alıntı: cobi

aynı fiyata %15 performans artışı ve ısıl tasarımda biraz ilerleme olursa güzel alınabilecek işlemciler ortaya çıkar.
ama amd apu yapıcaz diye cpu'da ki performansı ikinci plana atmamalı bence zira şu zamana kadar işlemci içindeki grafik çekirdeği ile hiç işim olmadı.


Opencl yada gpgpu destekli programlar sayili ki intelde hd 4000 serisi ile destek geldi.bundan sonra programlar yayildkca fark gorulur bu birimler bzm bildgm klasik anakarttaki onboard mantigi dgl. Nvidia tegra 2 neden elestirildi cokca gpu ya is yaptiran neon motoru tasarimdan cikarilmisti. Artik grafik birimlerinin oyun haricinde dgr islerde kullanmanin vakti geldi geciyor bile

tamam katılıyorum
ama misal cuda ; cuda ile işi olan gidip gtx 680 alıp ondaki cudadan
veya
amd deki hızlandırmadan yararlanmak isyteyen hd 7970 alıp ondaki iş birimlerinden yararlanmak varken neden işlemcideki iş birimini tercih etsin.
hani bu işlemcide olanlar harici ekran kartının yapamadıkları hızlarda birşeyler yapıyorlarsa tamam da böyle bir durum olacağını da sanmıyorum.

Hocam şimdi açtım novayı fiyatlara baktım

HD 7970 Referans: 619 USD Darboğaz olmaması için en azından bir i5 alsak yanına

i5 3570K: 245 USD

Topladık ne yaptı 864 USD. Birde türkiyedeyiz fiyat arttıkça kdv'de bayağı yük oluyor biliyorsunuz.

A8 3870K: 139 USD

Yani 6'da biri. Ki herkes 864 USD+KDV'yi cpu-gpu'ya vermek istemeyebilir, durumu yoktur. Birde bunun anakartı da pahalı olacak falan filan, yani sonuç olarak yükmek mobilityli sistem kurmak isteyenler, çok fazla oyun oynamayıp arada bakanlar, hatta kendi internet sitesi olup para kazananlara bile yetecek ve çok uygun fiyatlı işlemciler hatta ikinci serisinde gpu'da bayağı güçlenecek belki ultrathin aletlerde 1280x720 çözünürlükte high ayarda bf3 oynayacağız. Sonuç olarak çok iyi f/p işlemciler beni de şeytan dürtüyor, hiç ihtiyacım olmadığı halde ikinci nesili çıkınca bir htpc kurasım geliyor. O kadar iştah kabartıcı
0
cobi 31.05.2012 21:09:35
tamam da hd 7970 ile işlemcinin tümleşik grafik işlemcisini nasıl karşılaştırdığını anlmadım ki zaten işlemcideki grafik birimine yaptırılabilecek herşeyi bence normal ekran kartına da yaptırırlar. 0
Rubisco 02.06.2012 20:53:44
GPGPU ile alakası olan gidip GTX6xxx almaz zaten, işini görecekse amd 7xxx bişey alır, yada gider tesla alır parası varsa(yada işine göre quadro vs.).

A8 de bana göre yannış olan tek şey çok geç gelen indirim. Ağustos civarlarında Trinity masaüstüne gelicek, kim ne yapsın şimdi bu A8'i ?
Düşük çöz. oyun açısından bakınca, g620+6670 vs. A8 anca karşılaştırılabilir durumda, burda da SB mimarisinin desteğini alsa bile ve bazı oyunlarda az önde olsa bile A8'in durumu fena değil. Genişleme imkanı kötü, çünkü CPU pahalı anakart ucuz değil, phenom x4 daha iyi durumda (x4 940 ve üstü). İlerde canım çok sıkılırsa buna 6850 veya üstü bi kart takarım, A8 zaten 3.6-3.8 civarlarına kadar oc edilebiliyor, uzun süre işimi görür diyenler veya HTPC+hafif oyun sistemi olarak bakanlar aldı veya hala alıyorlar. Bunlar küçük bi kesim.

@FRoGKaTa 'nın bahsettiği HTPC / düşük oyun sistemi için iyi bi avantaj yarattığı APU'ların. Mesela 3d bluray çözmek için size i3 lazım intel tarafında, çünkü hiçbi Pentium da Intru 3D denen donanımdan bluray çözme olayı yok. Ya adam g620+ucuz ekran kartı alacak yada AMD'ye bakacak. A8 gibi bişeye yönelirse basit HTPC'den fazlasına sahip olacak. Ama dediğim gibi fiyat indirimi yannış zamanda oldu. 6-7 ay sonra kesin çıkacağı ve daha hızlı olacağı belli olan bi çip ile önünü kestiler. Geçen sene kasım aylarında mesela 130$ civarı fiyatı olsa A8ler çok ilginç konumda olurdu.

@lapry AMD elinden geldiğince geliştiricilerle yakınlık kurmalı. Öncelerde de deidğim gibi buna yeni başladı. Geçen aylarda mühendislik çizimi ile ilgili bikaç firmanın ürünlerinde Nvidaya göre 2-3kat hızlı çalışıyo diyorlardı Fire'lar. Bunun gibi intelin çok zmandır yaptığı şeylere yeni başladı AMD, ve bunu hararetle sürdürmesi gerekir bence. MS yanılmıyorsam 2 sene öncesinde mikromimari temelli kod optimize etme olayını bıraktı, MS VC için yani. Linux altında hep gelişme vs. var, bunun aynısının benzerinin win altında olmasını beklemek sadece hayal. AMD nin yapacağı, geliştiricilere yardımcı olmak, eğer becerebilirse de Intel gibi Win ortamında kendi compilerını geliştirmek. Bunu yaparken de Intel'in compilerını yenmesi lazım, çünkü Intel Compiler aynı zmanda AMD için de çok hızlı sonuçlar üretiyor.

İşin oyun vs. gibi alanları ise bambaşka konu. Çünkü bilmem kaç yıl öncesi için sadece PC hedeflenerek oyun yapılmıyor. O zmanda, konsol için farklı bi kod dalı, pc için farklı olmuyor. Burdan kastım, mesela ana motor dediğin şeyin kodları bi yere kadar sahip. Gerisi uyum sağlayacak şekilde değiştiriliyor. Bişeyi port etmek de öyle çocuk oyuncağı değil. Ben kendmden biliyorum Linux altındaki bi render zımbırtısını Windows altında çalıştırabilmek için kaç takla attığımı. Adamlar ps3 için yazılan kodu PCye uyarlamaya çalışıyorlar. Bazı durumlarda da , mesela çoğunluk değişmezken, shader kodları değişiyor. Incelerseniz görürsünüz zaten, birden fazla alan olur, "ifdef bilmemne PS3 ..... DX9" faln diye. AMD imkanı varsa gidip bunlara yardımcı olacak işte, o zman Intel'den az farklı olabilir. Intel grafik, Nvidia işlemci alanında yok.

Eğer PS4 AMD ve x86 temelli bi sistem üzerine oturtulursa ileride AMD için bambaşka olasılıklar doğabilir.
+2
By_57 03.06.2012 00:32:08
Yerinde bir karar bence. 0
wentiaoch 05.06.2012 17:41:19
Tamam her alanda bir geçiş dönemi yaşanır ama bu alandakinin ne zaman biteceği belli bile değil. Ama hızla sona gelindiği görünüyor. -4
Manero 18.06.2012 21:08:30
Phenomun altında kalacak işlemciler yapmasınlar artık.Ozaman intel ile kıyaslama yapabiliriz. 0
Hiper-Nova 19.06.2012 07:17:10
quote:

Orijinalden alıntı: Hadron

Phenomun altında kalacak işlemciler yapmasınlar artık.Ozaman intel ile kıyaslama yapabiliriz.

Kıyaslama yapıyorum ben. Öncelikle şunu kıyaslayayım ikiside işlemci. İşlemci mantıına göre çalışıyorlar. Bak ne güzek kıyasladım. Intel aldığın zaman render programlarında 3-4 saniye kazanacaksın, ve bu hayati bir önem taşıyor. Hani o bir saniyeyi bile devasa fark gibi gösteren incelemelerin etkisi altında kurtulman için günde 3 defa paintle Türk bayrağı çizmen gerekiyor.
-6
Manero 19.06.2012 15:05:52
quote:

Orijinalden alıntı: Far-Cry

quote:

Orijinalden alıntı: Hadron

Phenomun altında kalacak işlemciler yapmasınlar artık.Ozaman intel ile kıyaslama yapabiliriz.

Kıyaslama yapıyorum ben. Öncelikle şunu kıyaslayayım ikiside işlemci. İşlemci mantıına göre çalışıyorlar. Bak ne güzek kıyasladım. Intel aldığın zaman render programlarında 3-4 saniye kazanacaksın, ve bu hayati bir önem taşıyor. Hani o bir saniyeyi bile devasa fark gibi gösteren incelemelerin etkisi altında kurtulman için günde 3 defa paintle Türk bayrağı çizmen gerekiyor.

fx8150 ve 3960x arasındaki 2 bin tl lik farkı bana Türk bayrağı çiz diyerek anlatmayacaksın dimi? onu geçtim phenom serisinden kötü yeni bir model çıkaracaklarsa 1-2 sn farkı saatlerce konuşmak lazım.
+4
gacvokem 19.06.2012 15:14:53
quote:

Orijinalden alıntı: Far-Cry

quote:

Orijinalden alıntı: Hadron

Phenomun altında kalacak işlemciler yapmasınlar artık.Ozaman intel ile kıyaslama yapabiliriz.

Kıyaslama yapıyorum ben. Öncelikle şunu kıyaslayayım ikiside işlemci. İşlemci mantıına göre çalışıyorlar. Bak ne güzek kıyasladım. Intel aldığın zaman render programlarında 3-4 saniye kazanacaksın, ve bu hayati bir önem taşıyor. Hani o bir saniyeyi bile devasa fark gibi gösteren incelemelerin etkisi altında kurtulman için günde 3 defa paintle Türk bayrağı çizmen gerekiyor.

aynen katılıyorum
-4
Hiper-Nova 20.06.2012 00:17:34
quote:

Orijinalden alıntı: Hadron

quote:

Orijinalden alıntı: Far-Cry

quote:

Orijinalden alıntı: Hadron

Phenomun altında kalacak işlemciler yapmasınlar artık.Ozaman intel ile kıyaslama yapabiliriz.

Kıyaslama yapıyorum ben. Öncelikle şunu kıyaslayayım ikiside işlemci. İşlemci mantıına göre çalışıyorlar. Bak ne güzek kıyasladım. Intel aldığın zaman render programlarında 3-4 saniye kazanacaksın, ve bu hayati bir önem taşıyor. Hani o bir saniyeyi bile devasa fark gibi gösteren incelemelerin etkisi altında kurtulman için günde 3 defa paintle Türk bayrağı çizmen gerekiyor.

fx8150 ve 3960x arasındaki 2 bin tl lik farkı bana Türk bayrağı çiz diyerek anlatmayacaksın dimi? onu geçtim phenom serisinden kötü yeni bir model çıkaracaklarsa 1-2 sn farkı saatlerce konuşmak lazım.

Önce bir işlemciler gelsin sonra konuşmaya başlarsın. Bu arada Türk bayraı resmini 5'e çıkardım.
-1
grezimonk 27.10.2012 20:52:49
TR'de satıcılar intel fanboyu olduğundan AMD'yi kötüler... adamlar kazançlarını sadece intel'in kazık µ mangallarına bağlar... +1