TTNET
HAFTANIN
TTNET DESTEK
HİZMET ÖZETİ
- 24637 TTNET Kullanıcısına hizmet verildi.
Casper Logitech
Kaydol

Kullanıcı Adı

Şifre

Beni Hatırla Şifremi Unuttum
Samsung, çift ekranlı dijital kamerası DV300F'yi Güney Kore'de satışa sunuyor Samsung'un yeni nesil akıllı televizyonlarını konuştuk HABERE ATLA YORUMLARI GÖR (75) YORUM YAZ

tarafından 20 Mart 2012, Salı 17:39 tarihinde yazıldı Donanımhaber TR

DH Özel: AMD'den iki yeni FX işlemci geliyor
Günlük Haber Erdi ÖZÜAĞ "Fx57"
75
 
AMD ikinci çeyrekte piyasaya sürmek üzere iki yeni FX işlemci modeli üzerinde çalışıyor. Elimize ulaşan detaylara göre, Bulldozer mimarisini temel alan FX işlemci ailesinin yeni temsilcileri dört çekirdekli FX-4130 ve altı çekirdekli FX-6130 modelleri olacak. Her ikisi de 32nm üretim teknolojisiyle hazırlanan Soket AM3+ formundaki işlemcilerden FX-4130, standart olarak 3.8GHz'de görev yapıyor ve TurboCore 2.0 teknolojisi ile 3.9GHz'e kadar otomatik olarak çıkabiliyor. Seviye 2 bellek kapasitesi 4MB olan işlemci benzer şekilde 4MB Seviye 3 bellek kapasitesine sahip. Isıl tasarım gücü 125 Watt olan işlemcinin fiyatı ise şu an için bilinmiyor.
 
AMD'nin sunmayı planladığı diğer yeni modeli FX-6130 ise standart olarak 3.6GHz'de çalışıyor ve TurboCore 2.0 teknolojisi ile 3.9GHz'e kadar otomatik olarak çıkabiliyor. 6MB Seviye 2 ve 8MB Seviye 3 bellek kapasitesi ile gelen işlemcinin ısıl tasarım gücü 125 Watt. FX-4130 modeli gibi fiyatı hakkında henüz net bir bilginin olmadığı işlemci ikinci çeyrekte raflardaki yerini almış olacak. FX-4130 ve FX-6130, AMD'nin Piledriver çekirdek tasarımını (güncellenmiş Bulldozer) temel alan FX Next kod adlı yeni nesil FX işlemci ailesi öncesinde mevcut serinin son modellerinden olacak gibi görünüyor. 
 

 
Bu haberin bağlantısı
URL
En Çok Beğenilen Yorumlar Yorum Yaz ▼
italyanaygiri 20.03.2012 17:57:49
quote:

Orijinalden alıntı: beray07

Tırt

arkadasa intel para veriyor.
+16
abdulmusavvir 21.03.2012 16:20:19
Merpazar'ın elinde hiç yeni mal yok, seneler öncesinin anakartları, 2-3 sene önce Ankara'da Kasırga Bilgisayar var gittim istedim 2 haftaya getirdiler, ama Epia anakartların ana toptancısı kim bilmiyo
...
Yorumun devamı ▼
+4
Yorumlar yeniden eskiye doğru listelenmektedir. Sıralamayı değiştirmek için sağdaki menüyü kullanabilirsiniz.
italyanaygiri 20.03.2012 17:57:49
quote:

Orijinalden alıntı: beray07

Tırt

arkadasa intel para veriyor.
+16
alpa07 20.03.2012 17:58:42
125 watt nedir arkadaş +1
Tiegro 20.03.2012 17:58:46
Bu saatten sonra gelse nolucak gelmese nolucak... 0
cagataykoroglu 20.03.2012 18:08:02
quote:

Orijinalden alıntı: italyanaygiri

quote:

Orijinalden alıntı: beray07Tırt
arkadasa intel para veriyor.


Amd nin ivy bridge e karşılığı bu olunca hepimizin tepkisi aynı oluyor. İntel in reklam yapmasına bile gerek kalmadı. Görünüşe göre ekran kartı tarafından da feci bir darbe yiyecek ki amd yi zor bir sene bekliyor.
0
robinhoof 20.03.2012 18:12:18
ben olsam gündemde olmamaya çalışırdım fiyat indirimi harici haberlerde. alay edilmek için fırsat veriyor 0
bioteknoloji 20.03.2012 18:18:13
nolacak bu amd nin hali bilmiyorum :=) daha ucuz olmasa kimse almıyacak ya :S üzülüyorum :) -2
inuY 20.03.2012 18:18:18
İstediği kadar işlemci çıkarsın, Intel kadar potansiyele sahip bir işlemci çıkaramaz.

Bkz. FX 8150 vs i7 2600K
-1
DH Misafiri 20.03.2012 18:18:52
Fırtına öncesi sessizliği bozmaya çalışıyorlar ama olmuyor politika yanlış 0
RKeles93 20.03.2012 18:19:12
Mevcut FX işlemcilerin performansından daha iyi ise (Phenom2 yerine konumlanabilirse veya daha yüksek.) alınabilir.Mağlum Phenom2 serisi tükendi. +2
daysleeperxp 20.03.2012 18:29:57
AMD almak isterdim, yıllardır bekliyorum, ama malesef umut yok AMD'den. İntel alıp keyfimize bakıcaz anlaşılan. +1
pere 20.03.2012 18:31:27
quote:

Orijinalden alıntı: italyanaygiri


quote:

Orijinalden alıntı: beray07

Tırt

arkadasa intel para veriyor.

Yav arkadas dandik seyin nesini savunuyorsunuz anlamiyorum phenomlari savunun athlonlari savunun eyvallah f/p islemciler iyi guzel de bulldozeri savunmayin birakin su fanboylugu biraz gercekci olun hep ayni nane amd de hala su sacma islemcilerden para kazanmaya calisiyor ustelik casperin 2gb 6310 ekran karti koymasi gibi milletin gozunu boyuyor islemci 3.9 da calisiyormus 8 cekirdekmis ama bi seye yaramiyor anca laftalar amd nin eski islemcileri testlerde fxi geciyor hem de yari fiyatina
+2
The Wanted 20.03.2012 18:42:30
amd işlemcidede ekran kartındada yepyeni ve eskisine nazaran çok daha verimli mimarilere geçiş yaptı, ilk jenerasyonlar özellikle işlemci tarafında pek beklentileri karşılamasada bir sonraki nesillerde daha sağlam gelicektir. +2
yapici 20.03.2012 18:50:23
Bazen yorumları görünce üzülüyorum, sanki Intel babasının firması(aynısı AMD için de geçerli). Intel in Prescott zamanlarını ne çabuk unuttunuz. Keşke daha çok firma olsa piyasada. +2
batkent 20.03.2012 19:16:25
bende bir amd kullanıcısıyım ama amd bu vasat fx ile ne yapmaya çalışıyor?
b2 revizyon dedi yok bişi
black editionu zor geçiyo bunlar yeter amd yeter :(
0
abdulmusavvir 20.03.2012 19:21:08
Ben şu an için Via işlemcili bilgisayar kullanıyorum, Windows7 64 bit. Sonraki bilgisayarım için 2 seçimim var.
1- Gelirse 990g falan gibi amd'nin geçen senelerde duyurduğu onboard VGA lı çiplerinin yenisi olan bir anakart.
2- Via'nın 4 çekirdekli 1.6 Ghz hızındaki L4800E işlemcisinin olduğu bir anakart yada yine 4 çekirdekli işlemciye sahip olan EPIA-M910-12Q
Gerekirse yurt dışından alırım ama iş o noktaya gelirse seçimim kesinlikle Via olur. Sonuçta küçük bilgisayar ve fansız.
+3
aceleciburak 20.03.2012 19:29:05
quote:

Orijinalden alıntı: baba_mustafa

Ben şu an için Via işlemcili bilgisayar kullanıyorum, Windows7 64 bit. Sonraki bilgisayarım için 2 seçimim var.1- Gelirse 990g falan gibi amdnin geçen senelerde duyurduğu onboard VGA lı çiplerinin yenisi olan bir anakart.2- Vianın 4 çekirdekli 1.6 Ghz hızındaki L4800E işlemcisinin olduğu bir anakart yada yine 4 çekirdekli işlemciye sahip olan EPIA-M910-12QGerekirse yurt dışından alırım ama iş o noktaya gelirse seçimim kesinlikle Via olur. Sonuçta küçük bilgisayar ve fansız.


990G gibi anakarta entegre grafik birimli, anakartlar gelmeyecek HD 7000 mimarili yeni nesil Trinity kodlu Fusion II işlemciler gelecek buna yataklık yapacak anakartlarda soket FM2 yapısına sahip olan A75 ve A85 chipsetler olacak

bir AMD kullanıcısı olarak söyleyebilirim ki AMD Fusionları 3 4 sene önce geliştirebilseydi bişiler olabilirdi FX ailesi zaten sönük diyebilirim AM3 ve AM3+ soket tipi için son işlemciler
Hatta var olan AM3 işlemcilerin çoğu grafik birimsiz Soket FM1 olarak çıkıyor

AMD de iki tip platform olacak Giriş seviyesi FM1 orta ve orta üst seviye FM2
AM3+ çok uzun ömürlü olmayacaktır 22 nm ye geçişte muhtemelen destek sonlandırılacak bununda tarihi 2013 ilk çeyrek.
+3
hacı.basat 20.03.2012 19:38:57
Bulsam ben de Via alırım, istiyoruz 1 aydan önce gelmiyor, heleki EPIA-M910-12Q getiremeyiz diyorlar, niye getiremiyorlar anlamıyorum, isteyeceksin gelecek, bu kadar basit değil mi? Adamlar 1.6 ghz tek çekirdekte bile malum işlemci firmalarının 2.4 ghzlik işlemcilerinden yüksek performans veriyorlar, bunu bu milletten esirgemek de ne oluyor? +2
Rammstein-R+ 20.03.2012 19:59:55
AMD nin 2. nesil fx serisi sağlam gelicek gibi bu isim değiştirip piyasaya sürme politikası bence çok yanlış 0
abdulmusavvir 20.03.2012 20:04:54
aceleciburak, eğer AMD'nin haritası dediğin gibiyse ben APU müşterisi oluyorum, lakin piyasadaki APU modelleri bence Ghz olarak yetersiz, o hızlara indiğimde ben kasayı da küçültüyorum, ATX yerine mini-ITX alıyorum.
Desekki yeni APU modelleri gelirse alabilirim, ki bu Via Nano işlemciler için de geçerli Via yeni model işlemciler duyurmaya hazırlanıyor.
Bu duruma göre konuşmak henüz erken oluyor, somut duyurular yapılması lazım.
+1
AC_Hawker 20.03.2012 20:06:58
hala izlek teklonojisi... 0
med_cezir197 20.03.2012 20:15:30
quote:

Orijinalden alıntı: cagataykoroglu

quote:

Orijinalden alıntı: italyanaygiri
quote:

Orijinalden alıntı: beray07Tırt
arkadasa intel para veriyor.
Amd nin ivy bridge e karşılığı bu olunca hepimizin tepkisi aynı oluyor. İntel in reklam yapmasına bile gerek kalmadı. Görünüşe göre ekran kartı tarafından da feci bir darbe yiyecek ki amd yi zor bir sene bekliyor.


ekran kartında öyle olacağını nereden çıkardınızki
0
jiddi 20.03.2012 20:24:05
quote:

Orijinalden alıntı: italyanaygiri


quote:

Orijinalden alıntı: beray07

Tırt

arkadasa intel para veriyor.

Arkadaşa kimse para vermediğinden bunu diyor aslında. Galiba size elektrik kurumu fatura kesmiyor yada elektriği kaçak kullanıyorsunuz (şakasına tabi) !
Fakat 125 watt'a çıkmış mhz'leri artırılmış işlemciler overclock'tan azcık anlayanlar için neyi ifade eder ? Demez misiniz ki "Aaa ! Amd de bizi iyice saf sandı, kendi OC yapıp satışa çıkarıyor aynı malı"
Bence de "tırt" ve hatta "çatırt" . Cem Yılmaz gösterilerinde bu kadar espiritüel olamıyor yahu. intel ivy'sini çıkarttı bu işin Amd de hala aynı malı oc'leyip halt ediyor e helal olsun hala da iyi birşeyler yaptığını düşünenler var-çıkıyor !..
0
DigitalWorld 20.03.2012 21:32:03
Ya bu sefer savunulacak yanı da yok yani.

quote:

FX-4130, standart olarak 3.8GHz'de görev yapıyor ve TurboCore 2.0 teknolojisi ile 3.9GHz'e kadar otomatik olarak çıkabiliyor.


Bu nedir abi ya.



Biz ikinci nesil bekliyoruz bunlar rev. a bile gitmeden yeni model diyor. Öyle yapınca da dalga geçilecek böyle bir cümle çıkıyor karşımıza.
0
WinteR 20.03.2012 21:37:46
"100 mhz arttırıp arttırıp piyasaya sürüyorlar, biz enayi miyiz" geyiği bitsin artık, intelin ve amd'nin 286 işlemcilerinden beri yaptığı şeydir. D.World'un dediği haric, o harbi komedi olmuş, turbocore'u mundar etmişler. 0
KANUNI61 20.03.2012 22:26:01
FX-4130, standart olarak 3.8GHz'de görev yapıyor ve TurboCore 2.0 teknolojisi ile 3.9GHz'e kadar otomatik olarak çıkabiliyor.
100 mhz icin turbo core bence cok sacma yada bir yanlışlık var
0
cagataykoroglu 20.03.2012 22:34:18
quote:

Orijinalden alıntı: med_cezir197

quote:

Orijinalden alıntı: cagataykoroglu
quote:

Orijinalden alıntı: italyanaygiri
quote:

Orijinalden alıntı: beray07Tırt
arkadasa intel para veriyor.
Amd nin ivy bridge e karşılığı bu olunca hepimizin tepkisi aynı oluyor. İntel in reklam yapmasına bile gerek kalmadı. Görünüşe göre ekran kartı tarafından da feci bir darbe yiyecek ki amd yi zor bir sene bekliyor.
ekran kartında öyle olacağını nereden çıkardınızki


gtx680 in incelemelerine ve yorumlara bak anlarsın.
0
hayyam_karadenizli 20.03.2012 22:49:21
Son 2 senenin işlemci teknolojisinde gerçekten yeni model şampiyonu Via olsa gerek. 2 sene önce kimse Via'yı doğru düzgün tanımazdı, şimdi millet uydu alıcı büyüklüğünde bilgisayarlara 4 çekirdekli Via işlemcilerle sistem kurup, ATX kasa kalitesinde kullanıyor. Fan bile yok yuh yani ne zaman geliştirdin bunu sen demezler mi?
Ne intel, ne amd sesini çıkarmıyor nedense Via'ya, intel mini-itx kasalar için yeni nesil çift çekirdek 1.6 ghz atomları daha yeni duyurdu, halen Via'dan başka da o hızlarda 4 çekirdekli mini işlemci üretebilen firma da yok, bu hızda gitsin ATX kasa kullanan kalmaz.
+1
demircibu 20.03.2012 22:53:28
mesajım bulunsun 0
isyankar_emre 20.03.2012 23:35:55
Nedense bir anda tamamen kendi kendime içimden şunu geirdim "Batan geminin malları bunlar" Yeni nesil işlemci ailesine geçicekmiş görünüşte AMD ancak Intel 22nm Ivy Brigde yaparken biraz geç kalınmıs bır hareket değımı?? 0
furki06 21.03.2012 00:20:23
Amd elde kalmış ürünleri ısıtıp ısıtıp önümüze koyuyor. 125 watt nedir yahu? Biz daha da düşmesini beklerken dalga geçer gibi hala saat hızı ile göz boyamaya çalışıyorlar. Doğruya doğru kendim 95 watt athlon kullanıyorum. 200 liraya en f/p işlemci idi. Fx serisinin fiyat politikası ile bu özelliği kaybetti. Fx 4100 270 lira. Athlon x4 210 lira(idi şimdi piyasada pek bulunmuyor) ve kaç sene önce çıkmış işlemci. Şimdi bunlar testte başa baş çıkıyorsa sen 5 senedir bir arpa boyu yol alamamışsın. Mesele zaten athlon,fx değil. Demek istediğimi anlayan anladı gerisine lüzum yok. 0
vidoko 21.03.2012 00:40:59
amd helal sana ! sende olmasan bu ghz leri nasıl görecektik.:) bu tepkım aslında amd ye sitemimdi. 0
1963bursa 21.03.2012 00:45:29
Sadece Via işlemci kullananlar mı kullandıkları bilgisayarlardan memnun yoksa bu sadece küçük bilgisayar kullanmanın rahatlığı mı? 0
jiddi 21.03.2012 01:59:06
İşte Via'sı olmayanlar viyaklıyor
Hepimize bir Via nasip olur umarım çok geç olmadan.
not: şakadır.
0
söny 21.03.2012 02:08:23
Adamlar ne yapsa ne etsede karşılarındaki rakip çok iyi FP ürünler çıkarıyolar fakat intelden vazgçemek kolay değil 0
killnOd 21.03.2012 02:34:47
quote:

Orijinalden alıntı: aceleciburak

quote:

Orijinalden alıntı: baba_mustafa

Ben şu an için Via işlemcili bilgisayar kullanıyorum, Windows7 64 bit. Sonraki bilgisayarım için 2 seçimim var.1- Gelirse 990g falan gibi amdnin geçen senelerde duyurduğu onboard VGA lı çiplerinin yenisi olan bir anakart.2- Vianın 4 çekirdekli 1.6 Ghz hızındaki L4800E işlemcisinin olduğu bir anakart yada yine 4 çekirdekli işlemciye sahip olan EPIA-M910-12QGerekirse yurt dışından alırım ama iş o noktaya gelirse seçimim kesinlikle Via olur. Sonuçta küçük bilgisayar ve fansız.


990G gibi anakarta entegre grafik birimli, anakartlar gelmeyecek HD 7000 mimarili yeni nesil Trinity kodlu Fusion II işlemciler gelecek buna yataklık yapacak anakartlarda soket FM2 yapısına sahip olan A75 ve A85 chipsetler olacak

bir AMD kullanıcısı olarak söyleyebilirim ki AMD Fusionları 3 4 sene önce geliştirebilseydi bişiler olabilirdi FX ailesi zaten sönük diyebilirim AM3 ve AM3+ soket tipi için son işlemciler
Hatta var olan AM3 işlemcilerin çoğu grafik birimsiz Soket FM1 olarak çıkıyor

AMD de iki tip platform olacak Giriş seviyesi FM1 orta ve orta üst seviye FM2
AM3+ çok uzun ömürlü olmayacaktır 22 nm ye geçişte muhtemelen destek sonlandırılacak bununda tarihi 2013 ilk çeyrek.

Ama eger iptal edilmediyse amd am3+ lar icin 1070 ve 1090 serilerini piyasaya sunacakmis yazin.
0
soar.kerrigan 21.03.2012 06:02:32
quote:

Orijinalden alıntı: cagataykoroglu

quote:

Orijinalden alıntı: med_cezir197

quote:

Orijinalden alıntı: cagataykoroglu
quote:

Orijinalden alıntı: italyanaygiri
quote:

Orijinalden alıntı: beray07Tırt
arkadasa intel para veriyor.
Amd nin ivy bridge e karşılığı bu olunca hepimizin tepkisi aynı oluyor. İntel in reklam yapmasına bile gerek kalmadı. Görünüşe göre ekran kartı tarafından da feci bir darbe yiyecek ki amd yi zor bir sene bekliyor.
ekran kartında öyle olacağını nereden çıkardınızki


gtx680 in incelemelerine ve yorumlara bak anlarsın.

evet 680 gibi kart varken hangi enayi gidip 6850 gibi kart alir.
0
RKeles93 21.03.2012 07:30:10
Paran çok galiba.6850 gibi f/p ürünü neden çok tercih ediliyor ? 0
soar.kerrigan 21.03.2012 07:59:28
haha sizin gibi pis, fakir, abaza loserler alamaz. 680 mi alirim sli yapar keyfime bakarim ahhahaa.

aciyorum bu amd ye...
-7
darklight 21.03.2012 08:47:05
quote:

Orijinalden alıntı: soar.kerrigan

haha sizin gibi pis, fakir, abaza loserler alamaz. 680 mi alirim sli yapar keyfime bakarim ahhahaa. aciyorum bu amd ye...


Lusır ne ola ki bacım?
0
soar.kerrigan 21.03.2012 08:53:06
quote:

Orijinalden alıntı: darklight

quote:

Orijinalden alıntı: soar.kerrigan

haha sizin gibi pis, fakir, abaza loserler alamaz. 680 mi alirim sli yapar keyfime bakarim ahhahaa. aciyorum bu amd ye...


Lusır ne ola ki bacım?

sizin gibi insanlar hahaahaha. fakirler. hahahahahaahaahaaha.
-3
sEmTci 21.03.2012 09:22:45
Stock 3.8 Turbo 3.9 Öl Artık AMD +2
abdulmusavvir 21.03.2012 12:38:00
Via'nın tutulma sebebi sadece küçük bilgisayar olayı olsaydı intel atomlu miti-itx anakartlarda satardı. 1 kişi var mı diyecek ben intel atom itx kasa topladım memnunum, 1 satıcı bulunki intel itx anakart almış ve elinde çakmamış, abartısız anlatıyorum intel itx kasaya bir şeye tıkla git çayını al gel. Alttakiler tek çekirdek ve düşük ghzdeki via ile yüksek ghz deki intel atom test sonuçları.



Via'nın 1.6 Ghz'i intelin 2 Ghz'inden bile hızlı. Via itxler için 4 çekirdek işlemci satarken intel buna rakip olarak bir şey çıkaramıyor, afedersin "biz de çift çekirdek geliştiriyoruz yeni, bir zaman piyasaya süreriz" haberiyle cevap veriyor. Halende 4 çekirdekli küçük işlemci sadece Via'da var, diğerleri ne zaman üretirler bilinmez.

Dahası millet 1980'lerden beridir kasalar küçülsün fanlar kalksın diye bekliyor, sanıyormusunuzki intel bunu başarabilseydi en üst düzeyde reklamlarını yapmazdı, üstünü örtüyorlar, dişe dokunur kalitede bunu sadece Via başardı.
Şimdi denebilirmiki Via'dan memnun olanlar sadece küçük kasalar kullandıkları için memnunlar. Via işlemcili netbook, tablet falan olsa piyasada millet onları da almak için kuyruğa girer.
+3
hayyam_karadenizli 21.03.2012 13:02:06
intel itx anakartlar batan geminin malları, itx'de intel battı. Öte yandan bütün yazdıkların buralar için anlaşılır değil. Millet sistem ihtiyacı azaldıkça kasayı küçültebileceğini bilmiyor. En usta bilgisayarcılarda bile görüyorum orta boy dediğimiz microATX anakart alıyor, kasasını FullATX alıyor. Soruyorsun küp kasa niye almadın cevap yok.
Bilgisayar optimum toplanır, 2 mini-itx topladım, yanına 2 tane 22" led monitor, 3 tane poşete koydum 2 vasıta değiştirerek dolmuşla götürdüm, rahat rahat hemde. Herif dev gibi kasayı terleye terleye arabasıyla zor götürüyor, kasanın gücü benim itx den az, fiyatı da aynı.
+1
scorn 21.03.2012 13:04:18
quote:

Orijinalden alıntı: baba_mustafa

Via'nın tutulma sebebi sadece küçük bilgisayar olayı olsaydı intel atomlu miti-itx anakartlarda satardı. 1 kişi var mı diyecek ben intel atom itx kasa topladım memnunum, 1 satıcı bulunki intel itx anakart almış ve elinde çakmamış, abartısız anlatıyorum intel itx kasaya bir şeye tıkla git çayını al gel. Alttakiler tek çekirdek ve düşük ghzdeki via ile yüksek ghz deki intel atom test sonuçları.



Via'nın 1.6 Ghz'i intelin 2 Ghz'inden bile hızlı. Via itxler için 4 çekirdek işlemci satarken intel buna rakip olarak bir şey çıkaramıyor, afedersin "biz de çift çekirdek geliştiriyoruz yeni, bir zaman piyasaya süreriz" haberiyle cevap veriyor. Halende 4 çekirdekli küçük işlemci sadece Via'da var, diğerleri ne zaman üretirler bilinmez.

Dahası millet 1980'lerden beridir kasalar küçülsün fanlar kalksın diye bekliyor, sanıyormusunuzki intel bunu başarabilseydi en üst düzeyde reklamlarını yapmazdı, üstünü örtüyorlar, dişe dokunur kalitede bunu sadece Via başardı.
Şimdi denebilirmiki Via'dan memnun olanlar sadece küçük kasalar kullandıkları için memnunlar. Via işlemcili netbook, tablet falan olsa piyasada millet onları da almak için kuyruğa girer.

güzel cevap.

ayrıca, masaüstü piyasasından çekilip sadece intel tekeline kaldığımız gün mumla ararsınız amd'yi.
performans diyoruz iyi güzel de facebook ve youtube için 3 serisi extreme işlemci gerek değil mi? oyun için ise ben 5-10 fps düşük olsa bile amd alırım, ki sene sonunda toplayacağım sistemde %100 amd işlemcisi olacak.
ki hala bulldozer 2'nin phenom'dan phenom2'ye geçiş gibi çağ atlaması olacağına inanıyorum.
0
abdulmusavvir 21.03.2012 13:33:18
Scor dostum, kullandığım tüm ATX kasalarım AMD'ydi benim :), ATX'de AMD, mini-ITX'de Via kullanırım her zaman, itx ile atx karşılaştırmam, bir yanlış anlama var sanırım. :) 0
hayyam_karadenizli 21.03.2012 13:49:03
Yazmadan edemedim, ATX anakart Full ATX kasaya, microATX anakart küp kasaya, mini-ITX anakart ise uydu alıcı kadar küçük mini-ITX kasaya toplanır, işte bizde millet bu anakartların hepsini kocaman FullATX kasanın içine takıyor...Eskiden küçüldükçe fiyat yükselirdi şimdi aynı...Yorumsuz. +1
scorn 21.03.2012 13:57:50
quote:

Orijinalden alıntı: baba_mustafa

Scor dostum, kullandığım tüm ATX kasalarım AMD'ydi benim :), ATX'de AMD, mini-ITX'de Via kullanırım her zaman, itx ile atx karşılaştırmam, bir yanlış anlama var sanırım. :)

yok hocam ben cümleyi düzgün kuramamışım kusura bakma :)
itx için katılıyorum. ayrıca "amd şöyle böyle" diyenlere de cevaben intel tekeli vs. vs. kısmını yazdım
0
hacı.basat 21.03.2012 14:15:24
Via'dan o kadar da memnun olmak ne demek, ben yazayım sıkıntısını, her yerde yok, istiyorsunuz zorla getiriyorlar, yaygın mağazalarda yok, bilerek yada bilmeyerek Vatan bilgisayar gibi bir mağaza bile ofis falan gibi yerlere bilgisayar sorduğunuzda ATX kasa öneriyor, kulağa dolandırıcılık gibi geliyor ama bilgisizliklerinden yapıyorlar bunu.
Getiren adam bile intel verelim abi falan çok bastırıyor, niye Via ayaklarına yatıyorlar. Kendisi biliyor biri 1080p açıyor öteki açmıyor.
Velhasıl durum böyle olunca 3'e 5 deselerde alıyorsunuz, rekabet yok, getirenler belli.
0
Urzais100 21.03.2012 14:27:50
İşin özü şu bence;

parası çok olan intel i5 ya da i7 alır. Ama benim gibi yıllardır AMD de kullanan biriyseniz vazgeçmeniz çok da kolay olmayabilir.
Şunu da belirtmeliyim, günlük kullanım için ne alırsanız alın i5 veya fx8150 hiç bir fark etmez. Ne zaman ki test yaparsınız o zaman zaten fark ortaya çıkıyor..
-5
hayyam_karadenizli 21.03.2012 14:43:04
Parayla alakası nedir acaba? Blurayin ne olduğunu bilmediği halde 3 sene önce 3000 dolardan fazla para verip BD'li dizüstü alan ismi lazım değil biri var, halen hiç BD görmedi kendisi, kişi ihtiyacını bilip ona göre alış veriş yapmasını bilmiyorsa burada yazanların dışında kalsın. 400 dolarlık işi 3000 dolara gören adamlar bu sayfalara yazı yazmasınlar.

Ayrıca günlük kullanımda o kadar farketmiyor madem hepimiz küçük mini-ITX kasalarda Via işlemcili bilgisayarlar kullanalım.

Tebrikler ya onca sayfa mesajları boşa yazmışız sen çözmüşsün işi.
+3
jarsis 21.03.2012 14:44:31
quote:

Orijinalden alıntı: italyanaygiri

quote:

Orijinalden alıntı: beray07Tırt
arkadasa intel para veriyor.


en azından AMD nin Phenom II den de yavaş bu başarısız işlemcilerine para verip parasını boşa harcamıyor.
0
1963bursa 21.03.2012 14:55:45
Hayatımda 1 kere intel kullanan elemanım fiyat ve performansda AMD'den iyi bir işlemci iddiasıyla şirkete sistem topladı, yalan olmasın işlemci E7000 gibi bir ismi vardı, test sonuçları falan AMD'nin o fiyatlardaki işlemcilerine fark atıyordu, 4 sene kadar önceki bu olayda sonuç tuhaf oldu, eleman anakart fiyatını hesaplamamış, o ayarlardaki AMD sistemden 120 lira kadar pahalı çıktı, şahsen f/p'de intelin AMD'yi geçebileceğine pek inanmam, görmedim çünkü, 4-5 ghz işlemcilerde falan soğutma sistemleri oc falan filanda geçmişmiş, sizde geçin bunları. 0
jarsis 21.03.2012 14:57:13
quote:

Orijinalden alıntı: jarsis

quote:

Orijinalden alıntı: italyanaygiri
quote:

Orijinalden alıntı: beray07Tırt
arkadasa intel para veriyor.
en azından AMD nin Phenom II den de yavaş bu başarısız işlemcilerine para verip parasını boşa harcamıyor.


Yazıyı "arkadaş intel'e para veriyor" olarak okumuşum ona göre yorum yazmışım, pardon. Ama AMD nin bu bulldozer serisinin "TIRT" olduğu da bir gerçek. Intel fanboyluğu yapmadan AMD'ye ne kadar küfür etsek az şu durumda, buna rağmen hala AMD kullanıcı dostu, fiyat performans sunuyoooor vb. şekillerde bu bulldozer fx serisini savunmanın alemi yok. Bulldozer karşıtı yapılan her bir yorum şu an haklıdır, cahilce olsun, fanboyca olsun, akıllıca yapılmış olsun.
0
babaoglu 21.03.2012 15:04:30
quote:

Orijinalden alıntı: cagataykoroglu

quote:

Orijinalden alıntı: italyanaygiri
quote:

Orijinalden alıntı: beray07Tırt
arkadasa intel para veriyor.
Amd nin ivy bridge e karşılığı bu olunca hepimizin tepkisi aynı oluyor. İntel in reklam yapmasına bile gerek kalmadı. Görünüşe göre ekran kartı tarafından da feci bir darbe yiyecek ki amd yi zor bir sene bekliyor.


İşlemci tarafında tamam bekleneni veremedi ama ekran kartına laf yok HD7000 serisi hız anlamında çok yeterli olacaktır. nVidia 600 serisi ile ancak fiyatla rekabete girer hız anlamında iddialı olacağını sanmıyorum.
0
1963bursa 21.03.2012 15:07:41
Kendi fikrimi söyleyeyim, ne FX işlemciler umrumda, ne de başka firmanın buna rakip olarak çıkardıkları, FM1 soket'in işlemci modelleri ve güçleri artsın, f/p adına modeller gelsin, gerisi kime ne. 0
Urzais100 21.03.2012 15:29:30
quote:

Orijinalden alıntı: saitouhajime

Parayla alakası nedir acaba? Blurayin ne olduğunu bilmediği halde 3 sene önce 3000 dolardan fazla para verip BD'li dizüstü alan ismi lazım değil biri var, halen hiç BD görmedi kendisi, kişi ihtiyacını bilip ona göre alış veriş yapmasını bilmiyorsa burada yazanların dışında kalsın. 400 dolarlık işi 3000 dolara gören adamlar bu sayfalara yazı yazmasınlar.

Ayrıca günlük kullanımda o kadar farketmiyor madem hepimiz küçük mini-ITX kasalarda Via işlemcili bilgisayarlar kullanalım.

Tebrikler ya onca sayfa mesajları boşa yazmışız sen çözmüşsün işi.

günlük kullanımda ne kadar farkedebilir ki ??? ya da bunun ne kadarını anlarsın
ayrıca benim denk tuttuğum işlemciler ile senin yazdığın işlemci olarak uçurum var, bari denk bir örnek verseydin.

kişi eğer oyun ya da program kullanıcı değilse , sadece günlük ofis'de kullanacaksa diye örnek verdim.
0
1963bursa 21.03.2012 15:34:02
urzais100 haksız sayılmaz, Via Nano 4 çekirdekli 1.6 Ghz L4800E işlemcisini kullanan biri günlük kullanımda AMD yada intel orta seviye işlemcileriyle bir şey farketmez, 1.6 ghz ama performansı 2 ghz'den yüksek, fansız sessiz ve küçük bilgisayar. +1
jiddi 21.03.2012 15:45:40
quote:

Orijinalden alıntı: KaraKanarya

urzais100 haksız sayılmaz, Via Nano 4 çekirdekli 1.6 Ghz L4800E işlemcisini kullanan biri günlük kullanımda AMD yada intel orta seviye işlemcileriyle bir şey farketmez, 1.6 ghz ama performansı 2 ghz'den yüksek, fansız sessiz ve küçük bilgisayar.

Var mı ? Kaça bulunuyor bu Via Nano x4'lü sistem ?
0
hacı.basat 21.03.2012 16:00:39
Bulamazsınız, yurtdışından alabilen varsa belki, buradan en fazla tahminim EPIA-M910-12Q bulabilirsiniz yine 4 çekirdekli, onu da bekletirler, ben en son merpazar'dan aldım, adamlardan memnun değilim haberiniz olsun yani. Stoklarında intel anakartlar çakmış zannımca. +1
Durum Üyeyim Üye Değilim
E-Posta
Mesaj

Güvenlik Kodu Güvenlik kodu   Güvenlik kodunu göremiyorsan buraya tıkla