TTNET
HAFTANIN
TTNET DESTEK
HİZMET ÖZETİ
- 22935 TTNET Kullanıcısına hizmet verildi.
Casper Logitech Turkcell Superonline Nokia Lumia 1520
Kaydol

Kullanıcı Adı

Şifre

Beni Hatırla Şifremi Unuttum
Android Jelly Bean yıl sonunda hazır olabilir, 6. sürümün ise Key Lime Pie adını alacağı iddia ediliyor Asus yeni anakartı ROG Maximus V'in ilk görüntüsünü yayımladı HABERE ATLA YORUMLARI GÖR (67) YORUM YAZ

tarafından 5 Mart 2012, Pazartesi 17:37 tarihinde yazıldı Donanımhaber TR

DH Özel: Intel'in 22nm Ivy Bridge işlemcileri 29 Nisan'da lanse ediliyor
Günlük Haber Erdi ÖZÜAĞ "Fx57"
67
 
Intel'in 22nm üretim teknolojisiyle hazırladığı Ivy Bridge kod adlı üçüncü nesil Core işlemci ailesine ait yeni detaylar elimize ulaştı. Bir süredir ertelenme haberleriyle gündemi meşgul eden Ivy Brdige işlemci ailesi için Intel'in belirlediği resmi lansman tarihleri en sonunda gün ışığına çıktı.  
 
Intel'in resmi dökümanına göre son kullanıcılar için hazırlanan Core i5 ve Core i7 serisi Ivy Bridge işlemciler 29 Nisan'da lanse edilmiş olacak ki bu işlemciler arasında, Core i7-2700K'nın yerini alması beklenen Core i7-3770K gibi çarpan kilidi açık modeller de yer alıyor.
 
Kurumların hedeflendiği üçüncü nesil vPro işlemcilerin lansmanı ise 3 Haziran'da gerçekleştirilecek. Bu bağlamda Intel, Ivy Bridge tabanlı profesyonel iş yönetim sistemlerini Tayvan'daki Computex fuarı ile benzer dönemlerde tanıtacak gibi görünüyor. 
 
Intel'in Ivy Bridge platformunu temel alan düşük maliyetleri pazara sunması ise biraz daha vakit alacak gibi görünüyor. 22nm üretim teknolojisiyle hazırlanan Core i3 ve Pentium serisi işlemciler tatil sezonunda yani son çeyrekte raflardaki yerini alması bekleniyor.
 
Intel yeni işlemcilerle birlikte bu işlemciler için hazırladığı 7 serisi çipsetlerini de pazara sunacal. Bu noktada işlemcilerden farklı olarak çipsetlerin tamamı 29 Nisan'dan anons edilmiş olacak.
 
Sandy Bridge ailesi için hazırlanan P, Z ve H serisi yongasetlerinden farklı olarak  Ivy Bridge jenerasyonu için son kullanıcılara Z ve H serisi anakartlar sunacak. Ivy Bridge platformuyla ilgili yeni bilgiler geldikçe paylaşmaya devam edeceğiz. 
 
En Çok Beğenilen Yorumlar Yorum Yaz ▼
Yilsev 05.03.2012 22:06:10
3D-Transistörleri 3 boyutlu transistör olarak algılayan arkadaş(lara) sesleniyorum: Söyler misiniz, 2 boyutlu transistör mü var? Boyut kavramını oturtamamışsınız henüz. Biraz araştırırsanız intel'in 3
...
Yorumun devamı ▼
+17
vidoko 06.03.2012 01:23:01
arkadaş intel aldı başını gidiyor, amd hala kış uykusundan kalkamadı.amd canlan artık rekabetini özledik.:( +7
BlackHoleSon 05.03.2012 17:54:14
Öyle bi durum olcanı sanmıyorum çünkü Ivy Sandy'nin 22nm'ye düşürülmüş hali olucak. Az çok aynı silikonun kuvvetlendirilmiş hali bekleniyor. AMD'nin yaptıgı Bulldozer gibi yeni bi mimari degil
...
Yorumun devamı ▼
+4
ultra_storm 05.03.2012 18:03:19
İntel her zamanki gibi akıcak yine :D +4
Yorumlar yeniden eskiye doğru listelenmektedir. Sıralamayı değiştirmek için sağdaki menüyü kullanabilirsiniz.
umtcnkrt 05.03.2012 17:44:09
Umarım hayal kırıklığı yaratmaz. 0
artenis 05.03.2012 17:48:33
3. Nesillerde 6 çekirdekliler fazla olur umarım
vPro- uzaktan bağlantı sağlamak olarak gördüm öyle midir ?
0
serkan4411 05.03.2012 17:53:25
pentium kaç çekirdek olur aceb 4 yarlarmı dersiniz dogal 0
BlackHoleSon 05.03.2012 17:54:14
quote:

Orijinalden alıntı: umtcnkrt

Umarım hayal kırıklığı yaratmaz.

Öyle bi durum olcanı sanmıyorum çünkü Ivy Sandy'nin 22nm'ye düşürülmüş hali olucak. Az çok aynı silikonun kuvvetlendirilmiş hali bekleniyor. AMD'nin yaptıgı Bulldozer gibi yeni bi mimari degil
+4
MyCoDeR 05.03.2012 17:56:35
Ya bu tarih duyurma tarihi değil dimi türkiyede neysede avrupa ülkelerinde filan raflarda yerini alır mı acaba 29 nisan da ? 0
_Dominic_Toretto_ 05.03.2012 17:59:24
quote:

Orijinalden alıntı: MyCoDeR

Ya bu tarih duyurma tarihi değil dimi türkiyede neysede avrupa ülkelerinde filan raflarda yerini alır mı acaba 29 nisan da ?

LGA 2011 6 Çekirdek İşlemciler Lansman'ın ertesi günü Türkiye'de satılıyordu sanırım. Bunda da öyle birşey olabilir.
0
MyCoDeR 05.03.2012 18:00:38
quote:

Orijinalden alıntı: *Furious*

quote:

Orijinalden alıntı: MyCoDeR

Ya bu tarih duyurma tarihi değil dimi türkiyede neysede avrupa ülkelerinde filan raflarda yerini alır mı acaba 29 nisan da ?

LGA 2011 6 Çekirdek İşlemciler Lansman'ın ertesi günü Türkiye'de satılıyordu sanırım. Bunda da öyle birşey olabilir.

Yani raflarda yerini 29 nisan da alıcak doğru anlıyorum dimi ?
+1
ultra_storm 05.03.2012 18:03:19
İntel her zamanki gibi akıcak yine :D +4
Krauser DMC 05.03.2012 18:04:21
3570k nın fiyatını ve performansını merak ediyorum şimdiden. 0
spaydix 05.03.2012 18:08:51
3770k alicam 0
Âşıkadam 05.03.2012 18:11:29
Chipset degistirip degistirip dur ulan. -3
turbo-powwer 05.03.2012 18:13:47
Ellerimi ovuşturmaya başaladım pusuda bekliyorum i7 3770K yı 0
myhotyro 05.03.2012 18:17:06
quote:

Orijinalden alıntı: BlackHoleSon

quote:

Orijinalden alıntı: umtcnkrt Umarım hayal kırıklığı yaratmaz.
Öyle bi durum olcanı sanmıyorum çünkü Ivy Sandynin 22nmye düşürülmüş hali olucak. Az çok aynı silikonun kuvvetlendirilmiş hali bekleniyor. AMDnin yaptıgı Bulldozer gibi yeni bi mimari degil


Öyle demeyin 3D transistör yapısına geçiliyorki bu manuel vitesden otomatiğe geçmek kadar radikal bir değişiklik sayılır. Her radikal yeniliğin de riskleri vardır.
-1
DH Misafiri 05.03.2012 18:26:06
ya biri bana söyleyebilirmi... pc kuracam sandy bridge işlemcili kurayım mı yoksa ivy bridge bekliyeyim mi ? 0
Krauser DMC 05.03.2012 18:28:35
quote:

Orijinalden alıntı: DH Misafiri


ya biri bana söyleyebilirmi... pc kuracam sandy bridge işlemcili kurayım mı yoksa ivy bridge bekliyeyim mi ?

ivy ler bi gelsin performanslarını bi gör, fiyat performans oranı da daha iyi ise ivy alırsın, yoksa sandy de yeter gayet.
0
BlackHoleSon 05.03.2012 18:32:24
quote:

Orijinalden alıntı: myhotyro

quote:

Orijinalden alıntı: BlackHoleSon

quote:

Orijinalden alıntı: umtcnkrt Umarım hayal kırıklığı yaratmaz.
Öyle bi durum olcanı sanmıyorum çünkü Ivy Sandynin 22nmye düşürülmüş hali olucak. Az çok aynı silikonun kuvvetlendirilmiş hali bekleniyor. AMDnin yaptıgı Bulldozer gibi yeni bi mimari degil


Öyle demeyin 3D transistör yapısına geçiliyorki bu manuel vitesden otomatiğe geçmek kadar radikal bir değişiklik sayılır. Her radikal yeniliğin de riskleri vardır.

3D transistör dediginiz şey 22nm anlamına geliyor ki Intel klasik şekilde düşürüyor nanometre'yi yanlış hatırlamıyorsam. Bahsettiniz durum yanlızca işlemcinin oluşum boyuna etki yapar. O 22nm altında aynı Sandy Bridge çekirdegi bulunmaktadır. Ve 3 boyutlu transistörler klasik olanlardan daha kolay şekilde ufaltılabilir ki bu daha kolay çip üretimi anlamına gelir. Bilip bilmeden yorum yapıyosunuz.
-5
alpa07 05.03.2012 18:49:39
Her sene soket değişiyor bence bekleyeyin seneye toplayın -2
serdar_k 05.03.2012 18:56:48
quote:

Orijinalden alıntı: alpa07

Her sene soket değişiyor bence bekleyeyin seneye toplayın

sandy almak yerine ivy beklemek mantıklı az zaman kaldı ama birdahaki işlemciler beklenir mi ya öyle düşünürsek ondan sonraki yılda çıkacak ondan sonrada çıkacak ölünceye kadar bekleyecek miyiz?
0
alito 05.03.2012 19:10:46
işte beklediğim haber! ivy lerle birlikte gelsin yeni sistem. 0
myhotyro 05.03.2012 19:12:27
quote:

Orijinalden alıntı: BlackHoleSon

quote:

Orijinalden alıntı: myhotyro
quote:

Orijinalden alıntı: BlackHoleSon
quote:

Orijinalden alıntı: umtcnkrt Umarım hayal kırıklığı yaratmaz.
Öyle bi durum olcanı sanmıyorum çünkü Ivy Sandynin 22nmye düşürülmüş hali olucak. Az çok aynı silikonun kuvvetlendirilmiş hali bekleniyor. AMDnin yaptıgı Bulldozer gibi yeni bi mimari degil
Öyle demeyin 3D transistör yapısına geçiliyorki bu manuel vitesden otomatiğe geçmek kadar radikal bir değişiklik sayılır. Her radikal yeniliğin de riskleri vardır.
3D transistör dediginiz şey 22nm anlamına geliyor ki Intel klasik şekilde düşürüyor nanometreyi yanlış hatırlamıyorsam. Bahsettiniz durum yanlızca işlemcinin oluşum boyuna etki yapar. O 22nm altında aynı Sandy Bridge çekirdegi bulunmaktadır. Ve 3 boyutlu transistörler klasik olanlardan daha kolay şekilde ufaltılabilir ki bu daha kolay çip üretimi anlamına gelir. Bilip bilmeden yorum yapıyosunuz.


Tebrik ederim, siz çok bilerek yorum yapmışsınız. O kadar biliyorsunuz ki bilmeyenleride bilenleride hemen ayırabiliyorsunuz. Ne işiniz varlki burada, Intel'de çalışsanıza.
+2
_Dominic_Toretto_ 05.03.2012 19:32:25
quote:

Orijinalden alıntı: MyCoDeR

quote:

Orijinalden alıntı: *Furious*

quote:

Orijinalden alıntı: MyCoDeR

Ya bu tarih duyurma tarihi değil dimi türkiyede neysede avrupa ülkelerinde filan raflarda yerini alır mı acaba 29 nisan da ?

LGA 2011 6 Çekirdek İşlemciler Lansman'ın ertesi günü Türkiye'de satılıyordu sanırım. Bunda da öyle birşey olabilir.

Yani raflarda yerini 29 nisan da alıcak doğru anlıyorum dimi ?

Bunda nasıl olur bilmiyorum ama, AMD gibi aylar sonra geleceğini sanmam. 29 Nisan zaten Pazar gününe geliyor, Mayıs'ın ilk haftalarında TR'de olur sanırım.
0
GozlukluSirin 05.03.2012 19:40:00
Benim gibi yaza doğru sistem toplayacak herkesin kafası karıştı Acaba ivyleri bekleyip pahalı ve yeni mi yoksa daha ucuz ve daha eski teknolojiyi almak mı ahh ahh teknoloji her gün gelişiyorsun da hiç düşünülüyor mu bu insanlar ne yapsın diye 0
bayraak 05.03.2012 19:44:15
Yinemi socket değişecek ya sürekli para israfı :S 0
_Dominic_Toretto_ 05.03.2012 19:49:29
quote:

Orijinalden alıntı: bayraak

Yinemi socket değişecek ya sürekli para israfı :S

Şuanki Soket 1155'de çalışacak Ivy Bridge'ler.
0
isyankar_emre 05.03.2012 20:00:30
Ivy Bridge işlemcilerin düşük maliyetli olması için tasarlanan işlemcilerin olması güzel, keşke etkili bir isim ile gelselerdi i9 falan :P :) 0
-erna- 05.03.2012 20:03:49
siz bu ivy bridge leri alın da dh de i7 3820 kullanan tek kullanıcı ben kalayim -2
demo11 05.03.2012 20:16:30
Amd olsaydı eline yüzüne bulaştırırdı ki bulaştırdıda zaten :D -4
jiddi 05.03.2012 20:22:39
soket degisimine gerek yok, intel ivy bridge'leri mevcut h ve p serisinin 67,61 nolu modelleri destekleyecek ve ayrica z68 cipsetler de destekleyecek. Asus, Gigabyte gibi ureticiler sitelerinde bu bilgileri veriyor. Anakartlara bakarsaniz 22 nm cpu support ve pci 3.0 destekli modelleri gorebilirsiniz. Yani yeni anakarta hic de gerek yok. Intel ivy bridge icin sadece cpu yukseltmek isteyenleri de dusunmus bu ivy bridge cpu'larinda.
-
Haberdeki grafigin en altinda da H61 cipsetinin en ucuz iy bridge cozumu olacagi belirtilmis !..
+1
X-FI 05.03.2012 20:25:51
ben upgrade edene kadar bakalım daha ne göreceğim ? :D 0
Batuist 05.03.2012 21:58:28
hala q6600 kullanıyorum.. acaba bu ivy bridgelerle çok bir performans farkı hissedermiydim..? 0
FRUEHAUF 05.03.2012 22:05:58
Alıcam ivy bridge i vurucam kırbacı 0
Yilsev 05.03.2012 22:06:10
3D-Transistörleri 3 boyutlu transistör olarak algılayan arkadaş(lara) sesleniyorum: Söyler misiniz, 2 boyutlu transistör mü var? Boyut kavramını oturtamamışsınız henüz. Biraz araştırırsanız intel'in 3D-Transistör olarak adlandırdığı şey aslında 3-Kapılı transistör.

Temel olarak transistörlerin(yani kontrollü anahtarların) 3 bacağı vardır: Kapı(Gate), Toplayıcı(Collector) ve Yayıcı(Emitter). Kapıya gelen sinyal ile transistör iletime geçer ve collectorden gelen akımı emiter üzerinden salar. Kapı sadece tetiklemek için siyalleme üzerine kullanılır.

Ancak tek kapı olduğunda ya hep ya hiç mantığı çalışır ki bu her zaman işimize gelmez (enerji verimliliği açısından). intel de 3 kapılı transistörleri tamamen güç tüketimini düşürmek amaçlı sızıntı akımını(hiçbir işe yaramayan akımdır,hatta tam tersi transistörün ömrünü yer) azaltmak için transistörlerini 3 kapılı yaptı.

Bilip bilmeden yorum yapmayın diyen arkadaşlar da yorum yapmadan önce biraz araştırmalı.
+17
plus_pixel 05.03.2012 22:30:07
oc performansları nasıl olacak acep :/ 0
WinteR 05.03.2012 22:42:11
quote:

3D transistör dediginiz şey 22nm anlamına geliyor ki I
Fırat gelmiş :)))
Intel'in en büyük atılımı 3d transistor ve 22 nm Ivy ile geliyor, daha performans tüketim ve fiyat olarak intel standartlarında 2 yılın en iyi işlemcisi olacak.
+3
kerokeso 05.03.2012 22:51:51
quote:

Orijinalden alıntı: plus_pixel

oc performansları nasıl olacak acep :/

Hava-su ile hafif asinma ile 6 ghze ulasmalari bekliyorumus. Ben de kendi sistemimi i-5 3570k icin topladim aslinda. En az 4.8 ghz islemci istiyordum, 2500k'lar zar zor yapiyor ve o hizda asiniyor diye bekledim. Umarim en az 4.8 ghzi rahat yapar ivler.(tabii ki ayni hizda daha hizli calisacaklardir)
0
turkprince 05.03.2012 23:11:15
quote:

Orijinalden alıntı: jiddi

soket degisimine gerek yok, intel ivy bridge'leri mevcut h ve p serisinin 67,61 nolu modelleri destekleyecek ve ayrica z68 cipsetler de destekleyecek. Asus, Gigabyte gibi ureticiler sitelerinde bu bilgileri veriyor. Anakartlara bakarsaniz 22 nm cpu support ve pci 3.0 destekli modelleri gorebilirsiniz. Yani yeni anakarta hic de gerek yok. Intel ivy bridge icin sadece cpu yukseltmek isteyenleri de dusunmus bu ivy bridge cpu'larinda.
-
Haberdeki grafigin en altinda da H61 cipsetinin en ucuz iy bridge cozumu olacagi belirtilmis !..

benim anakartta asus z68 v le, v lx ama 22nm bios koymamışlar bu anakartı desteklemicekmi anlamadım
0
xlmnt13 05.03.2012 23:17:49
ivy nin oc potansiyeli de iyi olacak gibime geliyor. 0
_Dominic_Toretto_ 05.03.2012 23:19:23
quote:

Orijinalden alıntı: turkprince

quote:

Orijinalden alıntı: jiddi

soket degisimine gerek yok, intel ivy bridge'leri mevcut h ve p serisinin 67,61 nolu modelleri destekleyecek ve ayrica z68 cipsetler de destekleyecek. Asus, Gigabyte gibi ureticiler sitelerinde bu bilgileri veriyor. Anakartlara bakarsaniz 22 nm cpu support ve pci 3.0 destekli modelleri gorebilirsiniz. Yani yeni anakarta hic de gerek yok. Intel ivy bridge icin sadece cpu yukseltmek isteyenleri de dusunmus bu ivy bridge cpu'larinda.
-
Haberdeki grafigin en altinda da H61 cipsetinin en ucuz iy bridge cozumu olacagi belirtilmis !..

benim anakartta asus z68 v le, v lx ama 22nm bios koymamışlar bu anakartı desteklemicekmi anlamadım

0702 BIOS destek veriyor zaten sıkıntı yok. [:'(]
0
jiddi 05.03.2012 23:19:23
quote:

Orijinalden alıntı: turkprince

quote:

Orijinalden alıntı: jiddi

soket degisimine gerek yok, intel ivy bridge'leri mevcut h ve p serisinin 67,61 nolu modelleri destekleyecek ve ayrica z68 cipsetler de destekleyecek. Asus, Gigabyte gibi ureticiler sitelerinde bu bilgileri veriyor. Anakartlara bakarsaniz 22 nm cpu support ve pci 3.0 destekli modelleri gorebilirsiniz. Yani yeni anakarta hic de gerek yok. Intel ivy bridge icin sadece cpu yukseltmek isteyenleri de dusunmus bu ivy bridge cpu'larinda.
-
Haberdeki grafigin en altinda da H61 cipsetinin en ucuz iy bridge cozumu olacagi belirtilmis !..

benim anakartta asus z68 v le, v lx ama 22nm bios koymamışlar bu anakartı desteklemicekmi anlamadım

Asus'un resmi sitesine bakalim ne diyor ?
Buyrun :
http://event.asus.com/2011/mb/PCIe3_Ready/
Goreceginiz uzere
22 nm cpu uyumlu anakartlarinin listesinde P8Z68-V LE mevcut
0
myhotyro 05.03.2012 23:31:14
quote:

Orijinalden alıntı: Yilsev

3D-Transistörleri 3 boyutlu transistör olarak algılayan arkadaş(lara) sesleniyorum: Söyler misiniz, 2 boyutlu transistör mü var? Boyut kavramını oturtamamışsınız henüz. Biraz araştırırsanız intelin 3D-Transistör olarak adlandırdığı şey aslında 3-Kapılı transistör. Temel olarak transistörlerin(yani kontrollü anahtarların) 3 bacağı vardır: Kapı(Gate), Toplayıcı(Collector) ve Yayıcı(Emitter). Kapıya gelen sinyal ile transistör iletime geçer ve collectorden gelen akımı emiter üzerinden salar. Kapı sadece tetiklemek için siyalleme üzerine kullanılır. Ancak tek kapı olduğunda ya hep ya hiç mantığı çalışır ki bu her zaman işimize gelmez (enerji verimliliği açısından). intel de 3 kapılı transistörleri tamamen güç tüketimini düşürmek amaçlı sızıntı akımını(hiçbir işe yaramayan akımdır,hatta tam tersi transistörün ömrünü yer) azaltmak için transistörlerini 3 kapılı yaptı.Bilip bilmeden yorum yapmayın diyen arkadaşlar da yorum yapmadan önce biraz araştırmalı.


Ahh ah size ne diyeyim ben. Dünyada tek elektronik bilen sen misin? Değilsin. Başkalarının bilmesi gerekiyor mu? Hayır. O zaman bilmeyenlari bilmedikleri için, bilenleri bildikleri için ezmeye çalışmanın manası ne?

Evet 3D transistördeki 3D boyut ifade etmiyor. Kapı sayısını ifade ediyor. O kadar elektronik bende biliyorum sağol. İstersen PNP, NPN de de bahsedelim, kondansatörleri, dirençleri ve diyotlarıda konuşalım. Ama bu farumdakilerin %99.999 u o detaylarla ne ilgilenir nede anlar. Anlamasıda gerekmez.

Bu zamana kadar işlemcilerde 3 kapılı transistör kullanıldı mı? Hayır? Bu ilk defamı yapılıyor? Evet. O zaman pratikde, teoride düşünülmeyen extrem durumların oluşma ihtimali var mı? Evet. Yani özetle gönül istemez ama sorum çıkabilir mi? Hüsran olabilirmiz? İhtimal azda olsa çokda olsa cevap evet. Bunlar bu kadar açıkken olayın gereksiz elektronik deyaylarına girip martaval okumaya ne gerek var. Elektronik detaylar konuşavcaksan git okuldan, işten kankalarınla konuş.
-2
Aprowler 05.03.2012 23:54:54
quote:

Orijinalden alıntı: -erna-

siz bu ivy bridge leri alın da dh de i7 3820 kullanan tek kullanıcı ben kalayim


Bende varim :)
-1
vidoko 06.03.2012 01:23:01
arkadaş intel aldı başını gidiyor, amd hala kış uykusundan kalkamadı.amd canlan artık rekabetini özledik.:( +7
leventalpsal 06.03.2012 10:02:23
Mobil işlemcilerde durum nedir? 0
perikentli 06.03.2012 12:45:01
şimdi arkadaşlar bende İ7-2600k var bunu satıp yerine cıktıgı zaman Core i7-3770K
alsam olurmu mevcut anakartım P8Z68-V LE
-1
Aspnux 06.03.2012 12:50:47
umarım fazla tuzlu olmaz 0
_Dominic_Toretto_ 06.03.2012 13:29:40
quote:

Orijinalden alıntı: perikentli

şimdi arkadaşlar bende İ7-2600k var bunu satıp yerine cıktıgı zaman Core i7-3770K
alsam olurmu mevcut anakartım P8Z68-V LE

Olur olmasına da gerek yok ki 2600K'dan oraya geçmeye değmez yani.
0
Placebo Effect 06.03.2012 13:54:13
Güzel haber ama intel çok pahalya satıyor işlemcilerini i3-2100 bile 300TL. Piledriver çıkış tarihi hakkında bilgisi olan var mı? 0
_Dominic_Toretto_ 06.03.2012 14:06:22
quote:

Orijinalden alıntı: Placebo Effect

Güzel haber ama intel çok pahalya satıyor işlemcilerini i3-2100 bile 300TL. Piledriver çıkış tarihi hakkında bilgisi olan var mı?

Merak edip bir bakayım dedim, 253 Lira İnventus'da
0
fullflavor1977 06.03.2012 14:42:43
ivy bridge mukemmel gorunuyor, ama sandy bridge islemcim zaten yetiyor da artiyor. bu sene buyuk bir degisiklik olmazsa sadece yeni ekran karti ile sistemi guncellerim. yeni sistem kursam sifirdan tabiki ivy bridge ile yaparim. 0
perikentli 06.03.2012 14:55:44
quote:

Orijinalden alıntı: *Furious*

quote:

Orijinalden alıntı: perikentli

şimdi arkadaşlar bende İ7-2600k var bunu satıp yerine cıktıgı zaman Core i7-3770K
alsam olurmu mevcut anakartım P8Z68-V LE

Olur olmasına da gerek yok ki 2600K'dan oraya geçmeye değmez yani.

değmez derken yani performan acısından 2600k daha mı iyi ?
0
DH Misafiri 06.03.2012 15:28:31
AMD 3 ve 6 çekirdek işlemci çıkardı, intel 3 çekirdek yapmayınca düz mantık 1-2-4-8 diye gider sanmıştım ama 6 yapıyor... direkt 8 e atlasa bence AMD ye daha büyük darbe olurdu ama tik tok damlaya damlaya göl olur mantığıyla ara formlarla pazar oluşturma peşinde... -1
jiddi 06.03.2012 15:46:11
E herhalde...
Futbol takimi tutar gibi her sahip oldugu seye o acidan bakanlar icin cep telefonundan tutun da arabasi, televizyonu, foto makinasi v.s. her seyi bir taraftar zihniyetiyle ilintilidir. Fakat intel olsun amd olsun diger tum ureticilerin var olma amaci sana bana iyi olma-gorunme cabasi degil. Var olduklari alanlarda urun uretip-satip para kazanmak amaclari. Elbette ki pesinden gelen olmadiginda bir uretici durduk yere kendine kazik atmaz ve mevcut urun yelpazesinden sonuna kadar kar etmeye calisir. Bizim fanatik kafali tuketiciye gore "x" marka cok iyi urunler uretiyor mesela, oysa amaci birileri icin iyi seyler yapmak degil. Amaci pazar payindan daha buyuk bir dilim pasta alip kesesini doldurmak. Bunun teme unsurlarindan birisi de urununun kalitesi ve performansi.
0
Pir 06.03.2012 16:28:04
Intel'de Apple'dan ders almış anlaşılan... 0
Anti Admin 06.03.2012 16:52:57
quote:

Orijinalden alıntı: perikentli

quote:

Orijinalden alıntı: *Furious*

quote:

Orijinalden alıntı: perikentli

şimdi arkadaşlar bende İ7-2600k var bunu satıp yerine cıktıgı zaman Core i7-3770K
alsam olurmu mevcut anakartım P8Z68-V LE

Olur olmasına da gerek yok ki 2600K'dan oraya geçmeye değmez yani.

değmez derken yani performan acısından 2600k daha mı iyi ?

Hele bi görelim yeni işlemcileri.Değip değmeyeceğini anlarız
+1
söny 06.03.2012 18:47:45
yeni nesil i3 ler su anki i5lerle yarısıcak i5 ise i7 lerle heralde 0
GozlukluSirin 06.03.2012 20:11:37
Neyse ki aylardır belirlediğim anakart 22 nm işlemcilerle uyumlu şu ivyler biraz daha ucuz olsa gelse oc gitse yavaşlık ahh ahh yıllardır kaplumbağa hızında yaşıyorum sanal alemi insan özlüyor biraz hız yapmayı 0
berkcombil 06.03.2012 23:36:28
Laptoplar için herhangi bir bilgi yok mu?Aynı nesil işlemcileri Laptoplarda ne zaman görebileceğiz? 0
knnkpln 07.03.2012 11:17:33
quote:

Orijinalden alıntı: xlmnt13

ivy nin oc potansiyeli de iyi olacak gibime geliyor.

Ivy bridglerin çarpan kilidi açık modellerin çarpan sayısı sandy bridgelere göre yanlış hatırlamıyorsam 6-7 birim daha yüksek
0
Placebo Effect 07.03.2012 11:52:47
quote:

Orijinalden alıntı: knnkpln

quote:

Orijinalden alıntı: xlmnt13

ivy nin oc potansiyeli de iyi olacak gibime geliyor.

Ivy bridglerin çarpan kilidi açık modellerin çarpan sayısı sandy bridgelere göre yanlış hatırlamıyorsam 6-7 birim daha yüksek[:'(]