TTNET
HAFTANIN
TTNET DESTEK
HİZMET ÖZETİ
- 24957 TTNET Kullanıcısına hizmet verildi.
Casper Logitech
Kaydol

Kullanıcı Adı

Şifre

Beni Hatırla Şifremi Unuttum
Facebook spam kralı yeni bir suçlamayla karşı karşıya Hindistan'dan 70$'lık yeni bir ultra ucuz tablet daha HABERE ATLA YORUMLARI GÖR (37) YORUM YAZ

tarafından 7 Ağustos 2011, Pazar 23:18 tarihinde yazıldı Donanımhaber TR

Özel Haber: İşte Intel'in son vereceği işlemcilerin tam listesi
Günlük Haber Erdi ÖZÜAĞ "Fx57"
37
 
Sandy Bridge-E serisi işlemcileri için geri sayıma başlayan, 22nm üretim teknolojisiyle hazırladığı Ivy Bridge kod adlı yeni nesil işlemcilerini de Mart-Nisan döneminde duyurmayı planlayan Intel, yeni modellere yer açabilmek adına  artık gündemden düşmüş işlemcileri için emekilik formlarını doldurmaya başladı.
 
Elimize ulaşan bilgilere göre, 2012 öncesinde tam 21 işlemci emekli edilmiş, üç model ise emeklilik sürecine alınmış olacak. Intel'in 6 çekirdekli en hızlı işlemcilerinden biri olan Core i7-980X modelini içerisinde bulunduğumuz üçüncü çeyrek itibariyle EOL (End of Life) sürecine alınmış durumda. Yani bu işlemci için artık yeni sipariş alımı yapması beklenmeyen Intel, üreticilere yolladığı takvim çerçevesinde işlemcinin son sevkiyatlarını yaparak ürün listesinden çıkartmış olacak. Core i7-870 ile 970 arası modeller içinse PDN (Product Discontinue Notification) süreci başlamış durumda. Bu süreç kapsamında Intel, iş ortaklarına artık EOL sürecine girilmek üzere olunduğunu belirterek son siparişleri almaya başlayacağı bilgisini geçiyor.
 
Core i5 ailesine geldiğimizde ise listede yer alan neredeyse tüm modeller için 655K, 661, 750S ve 760 modelleri pazara veda edecek. Bu modeller arasında sadece Core i5-661 modeli yeni yılı görecek ve EOL süreci ilk çeyrekte başlayacak. Core i3 ailesinden sadece 530 modeli EOL sürecine girerken, Core 2 Quad serisi altındaki dört çekirdekli işlemcilerin tamamına yakını son çeyrekten önce pazara veda etmiş olacak. Çift çekirdekli Core 2 Duo serisi işlemcilerden E7600 ve E7500 modelleri son çeyreke, E8600 ve E8500 modelleri ise bu çeyrekte emekliliğe ayrılacak. Düşük maliyetli Pentium işlemcilerine baktığımızda ise E5400 modeli bu çeyrekte E5500 ve E6600 ise son çeyrekte saha dışına alınmış olacak. 
 
Sandy Bridge tabanlı Celeron işlemcilerini pazara sunmaya başlayan Intel, tek çekirdekli 430 ve 450 ile çift çekirdekli E3300 modellerine dördüncü çeyrekte yeni  yıl öncesinde son vermiş olacak. Üretimi sona veren ve son sevkiyatları yapılacak olan işlemcilerin yerini ise Sandy Bridge tabanlı modeller dolduracak.
Bu haberin bağlantısı
URL
Yorumlar eskiden yeniye doğru listelenmektedir. Sıralamayı değiştirmek için sağdaki menüyü kullanabilirsiniz.
Dvoynik 16.08.2011 13:19:33
halen core 2 duo kullanıyorum
DARTH_BLACK 15.08.2011 03:39:13
vay be benim 8600 de emekli oldu ha..zaman ne çabuk geçiyor,intel yeni nesil işlemcileri ile gene piyasayı götürür bizde emekli olan sistemimizi yenileme planlarını yapabiliriz artık
PROOF# 14.08.2011 19:27:42
quote:

Orijinalden alıntı: İmportant

quote:

ama hala cok memnunum cuğu i7 işlemcilerden daha iyi





ahahaha bunu bulmak bile başarı ya
ridecymbal 10.08.2011 13:58:40
ortada q9550 - i7 tartışması yok...i7 daha yeni daha performanslı bi teknoloji tabi. ben sadece q9550'nin bir zamanlar alınabilecek en iyi işlemci olduğunu söyledim. i7 ler tabiki daha iyi. arkadaş belki f/p oranından bahsetmiş olabilir... q9550 nin de darboğaz yapacağı bi oyun yok zira...
dusty 09.08.2011 11:19:39
İntel epey bir kullanıcının ahını alacak bu şekilde
HAAltuntas 09.08.2011 03:28:35
Bu arada i7 muhabbeti harbiden giflik olmuş.
Normandia_06 08.08.2011 19:13:46
i5 ve i7 ler zaten Exxxx serilerinin makyajlı haliydi
Rindaman 08.08.2011 18:48:24
Oha diyorun 980x nasıl sonlanır.
ELECTROMER 08.08.2011 16:48:28
i5 750 yok 750S var yani i5 750 de mi bitti? Cevap yazarsanız sevinirim
djduke 08.08.2011 16:04:54
quote:

Orijinalden alıntı: NDS


quote:

Orijinalden alıntı: djduke

Q9450 KULLANDIM. İ7 920 KULLANMAKTAYIM. ARADAKİ FARK BENCHMARKLAR BİRDE PHSYX DE BİRAZ PERFORMANS FARKI.(Q9450 3,6 GHZ DE KULLANIYORDUM) İ7 DEN İYİ DEMEK YALAN ANCAK GERÇEKTEN SINIFININ EN İYİ İŞLEMCİLERİYDİ. 12 MB CACHE+YUKSEK O.C KABİLİYETLERİ+ RENDER YAPARKEN BİLE NETTE GEZİNİYORSUN FİLM İZLEYEBİLİYORSUN. YERDEN YERE VURMAMAKTA GEREK ÇOK BAŞ TACI ETMEMEKTE LAZIM BENCE. İYİ GÜNLER. BU YORUMUM ÜSTTEKİ İ7 Q9550 TARTIŞMASINADIR.

Q9450 kaç senelik işlemci fakat hala bir çok i7 ile aynı sonuçları veriyorsa bence müthiş bir işlemci yada ben hala Q9450 kullandığım için böyle düşünüyorum ama şimdiye kadar en ufak sorun çıkartmadı bana (2.66 GHZ ve OCZ vendetta var o.c ye gerek duymadım )


Bence o.c dene. çok performans farkediyor. Hatta, ben nie stock kullanıyormusum die kızarsın kendine. Anakartın iyiyse dene derim. İ7 ile benchmarklarda aynı sonucları almıyor. Ancak pc yi kullanırken öyle bir farkını göremedim. Oyunlar falan (phsyx kullananlar hariç) bir fark yok. physx te sadece farkı var oda biraz. Ben benim eski pc yi babama verdiğim için sistem topladım yoksa toplamayı düşünmüyordum. Babam gelip bu oyun benim pc de açarmı diye sorunca her seferinde (pc ci 2005 yılıdna topladıgım p4 9550 ekran kartı :D) yüreğim kaldırmadı, benim kendi kullandıgım pc yi ona hedaye ettim.
NDS 08.08.2011 15:53:15
quote:

Orijinalden alıntı: djduke

Q9450 KULLANDIM. İ7 920 KULLANMAKTAYIM. ARADAKİ FARK BENCHMARKLAR BİRDE PHSYX DE BİRAZ PERFORMANS FARKI.(Q9450 3,6 GHZ DE KULLANIYORDUM) İ7 DEN İYİ DEMEK YALAN ANCAK GERÇEKTEN SINIFININ EN İYİ İŞLEMCİLERİYDİ. 12 MB CACHE+YUKSEK O.C KABİLİYETLERİ+ RENDER YAPARKEN BİLE NETTE GEZİNİYORSUN FİLM İZLEYEBİLİYORSUN. YERDEN YERE VURMAMAKTA GEREK ÇOK BAŞ TACI ETMEMEKTE LAZIM BENCE. İYİ GÜNLER. BU YORUMUM ÜSTTEKİ İ7 Q9550 TARTIŞMASINADIR.

Q9450 kaç senelik işlemci fakat hala bir çok i7 ile aynı sonuçları veriyorsa bence müthiş bir işlemci yada ben hala Q9450 kullandığım için böyle düşünüyorum ama şimdiye kadar en ufak sorun çıkartmadı bana (2.66 GHZ ve OCZ vendetta var o.c ye gerek duymadım )
mustafam33 08.08.2011 14:44:02
quote:

Orijinalden alıntı: BecHo-minaTor

i7 980X emekli mi oluyor ben mi yanlış anladım? Yahu bu kadar mükemmel bir işlemci için mezarlık vakti erken değil mi?


abd ekonomisi batıyorr bir el atmak gerek tabi
mustafam33 08.08.2011 14:42:58
quote:

Orijinalden alıntı: alpa07

e8500 emeklimi olacak :( :(


gözüken o patron
mert1907 08.08.2011 13:33:29
Aslında emekli olan i7 modellerinden alıcaksın.Yakında ucuzlar bunlar iyice.
cavador 08.08.2011 12:19:05
quote:

Orijinalden alıntı: met@lrock

Bence 980x i emekli edeceklerine uygun fiyattan piyasaya sürmelerini isterdim.


ihtiyacı olan için değil, karlılık için çalışıyorlar, psikolojik olarak artık eski bi işlemcin var demekte bunlardan biri, bak sen bile rahatsız oldun, halbuki bu hbr i duymasaydın tüketim yapmana gerek kalmıyacaktı, yani...
X-FI 08.08.2011 12:03:16
sonunda Q8300 öldü sonunda...
BecHo-minaTor 08.08.2011 09:45:25
i7 980X emekli mi oluyor ben mi yanlış anladım? Yahu bu kadar mükemmel bir işlemci için mezarlık vakti erken değil mi?
met@lrock 08.08.2011 09:10:24
Bence 980x i emekli edeceklerine uygun fiyattan piyasaya sürmelerini isterdim.
_Dominic_Toretto_ 08.08.2011 08:46:45
Q serisi 775 kullanamadan tarih oluyorlar. Tüh be kullanmak isterdim onlardan.
engeeman 08.08.2011 08:40:54
Herşeyin sonu var ama erken değil mi bazıları için ???
HAAltuntas 08.08.2011 04:59:37
benim emektar D yok listede :)
redbloodedman 08.08.2011 03:57:00
quote:

Orijinalden alıntı: İmportant

quote:

ama hala cok memnunum cuğu i7 işlemcilerden daha iyi





Helal ya iyi güldüm süper bu yorumdan sonra;

umutarslan.com 08.08.2011 03:43:48
quote:

Orijinalden alıntı: İmportant

quote:

ama hala cok memnunum cuğu i7 işlemcilerden daha iyi


:D:D:D:D gece gece iyi güldüm :D
Batuist 08.08.2011 02:57:39
22nm işlemciler mart nisan döneminde çıkacak ise intelin tik-tak modelinde ufak bir aksama olcak demektir.. uzun zamandır hiç aksama yaşamıyordu intel ve direkt yıl başında geçiyordu tik taka.. şayet mart nisan döneminde 22nm işlemci çıkacak ise bir sonraki yeni mimarinin çıkış tarihide muhtemel sene ortasına doğru kayabilir.. sanırım bu gecikmenin nedeni yeni lga2011 platformu..
Normandia_06 08.08.2011 02:13:28
çoğu işlenci hala i5 leri geçtim i7lerden den kat kat daha üstün eee i7 satamayınca piyasadan çekerler :D
djduke 08.08.2011 01:37:10
Q9450 KULLANDIM. İ7 920 KULLANMAKTAYIM. ARADAKİ FARK BENCHMARKLAR BİRDE PHSYX DE BİRAZ PERFORMANS FARKI.(Q9450 3,6 GHZ DE KULLANIYORDUM) İ7 DEN İYİ DEMEK YALAN ANCAK GERÇEKTEN SINIFININ EN İYİ İŞLEMCİLERİYDİ. 12 MB CACHE+YUKSEK O.C KABİLİYETLERİ+ RENDER YAPARKEN BİLE NETTE GEZİNİYORSUN FİLM İZLEYEBİLİYORSUN. YERDEN YERE VURMAMAKTA GEREK ÇOK BAŞ TACI ETMEMEKTE LAZIM BENCE. İYİ GÜNLER. BU YORUMUM ÜSTTEKİ İ7 Q9550 TARTIŞMASINADIR.
Tolgá 08.08.2011 01:16:33
Şu quadların i7 den iyi olduğunu söyleyenleri birde 12mb cacheyi yere göğe sığdıramayanları anlamak zor
OverClocK1ng 08.08.2011 01:06:53
quote:

Orijinalden alıntı: Orqun06
ama hala cok memnunum cuğu i7 işlemcilerden daha iyi :)

Aha ha ha hah
Tolgá 08.08.2011 00:54:51
quote:

Orijinalden alıntı: DH Misafiri

e7400 yok listede... ;)

O erken emekli oldu
DH Misafiri 08.08.2011 00:47:47
e7400 yok listede... ;)
İmportant 08.08.2011 00:34:41
quote:

ama hala cok memnunum cuğu i7 işlemcilerden daha iyi


kaleci07 08.08.2011 00:06:49
E8500 güle güle :( halen severek kullanıyorum
Hurdacı 07.08.2011 23:54:21
E8500 de listede vay be üzüldüm.
FightForBeer 07.08.2011 23:45:49
quote:

Orijinalden alıntı: emirhanhdrgl

q9550 bir zamanlar alınabilecek en iyi işlemciydi bence...


aynen katılıyorum alana kadar neler çekmiştim. :)
ama hala cok memnunum cuğu i7 işlemcilerden daha iyi :)
ridecymbal 07.08.2011 23:39:50
q9550 bir zamanlar alınabilecek en iyi işlemciydi bence...
uA_emir07 07.08.2011 23:30:08
Paylaşım için teşekkürler.
alpa07 07.08.2011 23:27:41
e8500 emeklimi olacak :( :(
Durum Üyeyim Üye Değilim
E-Posta
Mesaj

Güvenlik Kodu Güvenlik kodu   Güvenlik kodunu göremiyorsan buraya tıkla