TTNET
HAFTANIN
TTNET DESTEK
HİZMET ÖZETİ
- 24919 TTNET Kullanıcısına hizmet verildi.
Casper Logitech
Kaydol

Kullanıcı Adı

Şifre

Beni Hatırla Şifremi Unuttum
The Walking Dead, Appstore'da kısa bir süreliğine ücretsiz olarak yayında BlackBerry 10'un kullanıcı arayüzüne ait yeni ekran görüntüleri sızdı HABERE ATLA YORUMLARI GÖR (22) YORUM YAZ

tarafından 18 Aralık 2012, Salı 13:41 tarihinde yazıldı Donanımhaber TR

Intel 15 çekirdekli Xeon işlemciler hazırlıyor
Günlük Haber Erdi ÖZÜAĞ "Fx57"
22
 
Dördüncü nesil Core işlemci ailesini önümüzdeki yılın ortalarına doğru kullanıma sunmayı planlayan Intel, son kullanıcı çözümlerine ek olarak profesyonel sistemlere yönelik platformlarını da güncelleyecek. Intel, sunucu ve iş istasyonları için geliştirdiği Xeon işlemci ailesini, en yüksek performans seviyesinde Westmere-EX mimarisini temel alan Boxboro-EX platformundan  2013 sonunda Brickland platformuna yükseltecek.
 
Şu anda Xeon E7-280, E7-4800, E7-8800 temsil edilen üst seviye Xeon ailesinde, Brickland platformu için işlemcilerde isim bazlı bir değişikliği gidilmeyecek, sadece model numaralarının sonuna v2 uzantısı eklenecek. Ancak bunun dışındaki hemen her detayın güncellendiğini göreceğiz. Wesmtere-EX mimarisinden Ivy Bridge-EX mimarisine geçiş yapacak olan Intel, yeni işlemcileri için C602J çipsetini kullanıma alacak ve beraberinde Jordan Creek 1 kodlu  C102/C104 ölçeklenebilir tampon bellek kullanımına başlayacak.
 
Şu an için en yüksek seviyede 10 çekirdekli ve 20 izlekli Xeon E7 işlemcilerine sahip olan Intel, Brickland platformuyla birlikte 15 çekirdekli ve 30 izlekli modeller de sağlayacak. Turbo Boost 2.0 ve Hyper-Threading desteğine ek olarak Advanced Vector Extensions, QPI, entegre SAS, SATA kontrolcüsü gibi yenilikleri de bünyesinde barındıracak olan yeni nesil işlemci ailesi, %50 daha fazla çekirdek ve %25 daha fazla bellek sunacak yani en üst işlemci modellerinde 37.5MB bellek kullanıldığına tanık olacağız. Brickland platformunda yer alacak yeni Xeon işlemcileri, yukarıda da belirttiğimiz gibi 2013 sonunda çıkış yapacak.
 
Bu haberin bağlantısı
URL
Yorumlar eskiden yeniye doğru listelenmektedir. Sıralamayı değiştirmek için sağdaki menüyü kullanabilirsiniz.
cengizhan1903 20.12.2012 18:54:53
Ya fiyati?
nevrans 20.12.2012 18:37:07
I7 2700 K işlemcim var çok memnunum kolay kolay sistemi bozacağımı hıc sanmıyorum.
Sucuklu Karpuz 19.12.2012 17:34:51
quote:

Orijinalden alıntı: AAT.BH

quote:

Orijinalden alıntı: demo11

nvidia tegra 4 72 çekirdek olacakmış buda 15 çekirdek haliyle düşündürüyor beni performansı belirleyen çekirdekmidir yoksa nedir?

al bunu al al al

Arkadaş mobil grafik gpu ile desktop cpu yu karıştırmış 72 çekirdek dediği ise bence cuda core dur
AAT.BH 19.12.2012 17:20:39
quote:

Orijinalden alıntı: demo11

nvidia tegra 4 72 çekirdek olacakmış buda 15 çekirdek haliyle düşündürüyor beni performansı belirleyen çekirdekmidir yoksa nedir?

al bunu al al al
teknoforum-bs 19.12.2012 15:49:07
Bir Şişeyle 18000 tabak yıkayabilen Fairy aşkına 15 çekirdek mi? :D
sadakat16 19.12.2012 00:43:40
"OZKNaln" adamımsın beni güldürdün allah sana 65.4 önbellek işlemci nasip etsin kardeşim
Rubisco 19.12.2012 00:29:31
4 Soket Opteronlar Intel'e göre çok daha cazip fiyata sahip.Opteraon 6386 3.2ghz 16 çekirdek 140w tdp si var. Bunları herhangi bi kısıtlama olmadan ister 2 ister 4 olacak şekilde kullanabiliyoruz. Intel gibi 4 soket için E5 mi E7 mi diye cebelleşmeye gerk yok.
Chris Brown 19.12.2012 00:05:47
firmalarda demiyorki yeni bir mimair geliştirelim 2 tane FX cpusu bir anakarta takılsın , render için 2 tane fx8350 alınır sanki farm gibi.
King ov Hell 18.12.2012 23:33:40
Anasayfa haberlerine sadece donanim bölümünde yazanlar girsin yeter artik.Saçma sapan yorumlar yapip komik duruma düsürmeyin forumuda, kendinizide...
Profesör Extreme 18.12.2012 23:26:43
İntel yapıyor yapacağını amd beklesin bakalım daha ne kadar bekleyecek
BlueHawk* 18.12.2012 23:14:26
Vay be bir zamanlar 32MB Ram kullanırdık . Sonra 32MB ekran kartım vardı . Şimdi 37.5MB işlemci önbelleği var. 10 Senede teknoloji çok gelişti .
OZKNaln 18.12.2012 22:33:53
ben simdi almiycam 34 cekirdekli ciksin o zaman alicam bunlar dandikmis .
osmanefeozkan 18.12.2012 21:35:41
AMD Opteron 6272 Forever . Fabrikadaki server da kullanıyoruz İntel'e para döküldüğü zamana kahrediyorlar.
X-FI 18.12.2012 19:05:08
of of .. canavar geliyor.
perikentli 18.12.2012 17:18:00
bukaradar cok cekirdekli işlemcileri sadece büyük işletmeler kullanacaktır zaten sayılı adet cıkar tahmınimce bu işlemciler kolay kolayda ulaşılmaz ?
Megavolt 18.12.2012 16:10:22
10 cekirdekli xeon 40000 $ di.performansi 600$ lik islemcinin 2 katiydi.bununda fiyat performans islemcisi olamayacagi belli.xeon olmayan islemcilerin gelecegini gormek icin guzel bir ornek olacaktir.
ersoy060 18.12.2012 16:07:51
quote:

Orijinalden alıntı: demo11

nvidia tegra 4 72 çekirdek olacakmış buda 15 çekirdek haliyle düşündürüyor beni performansı belirleyen çekirdekmidir yoksa nedir?


ciddi değilsin demi gpu cekirdekleri ile cpu çekirdeklerini karşılaştırmıyorsun demi
carter 18.12.2012 16:00:01
Teknolojinin hızına yetişmek imkansız tabiri, şurada ne kadar güzel bir şekilde gözler önüne serilmiş.
demo11 18.12.2012 15:37:55
nvidia tegra 4 72 çekirdek olacakmış buda 15 çekirdek haliyle düşündürüyor beni performansı belirleyen çekirdekmidir yoksa nedir?
Rubisco 18.12.2012 15:22:38
4 Soket sistemler hem çok pahalı, hemde AMD çok daha cazip. Çekirdek sayısı Haswell'in getirileri ile ilginç olacak. Fiyatı da abartı derecelere uzanmazsa (8 bin $) kendi alanı dışındaki alanlarda da ilginçlikler olabilir. Hi-density server / micro-serverlara ilginç alternatif olabilir belki.
erkan0075 18.12.2012 14:22:59
Artık bir böbrek, bir de karaciğer fiyatına çıkar.
fengcial 18.12.2012 14:06:22
Başar. Makale ~!
Durum Üyeyim Üye Değilim
E-Posta
Mesaj

Güvenlik Kodu Güvenlik kodu   Güvenlik kodunu göremiyorsan buraya tıkla