TTNET
HAFTANIN
TTNET DESTEK
HİZMET ÖZETİ
- 27203 TTNET Kullanıcısına hizmet verildi.
Casper Logitech Kariyer.net
HTC kablosuz içerik aktarım aksesuarı Media Link HD'yi satışa sundu AMD Trinity: İkinci Nesil Fusion işlemci ailesine ön bakış HABERE ATLA YORUMLARI GÖR (143) YORUM YAZ

tarafından 9 Mayıs 2012, Çarşamba 04:00 tarihinde yazıldı Donanımhaber TR

Volkswagen Passat TDI tek depo yakıt ile uzun mesafe rekoru kırdı
Ekspres Haber Erdi ÖZÜAĞ "Fx57"
143
 
Alman otomotiv devi Volkswagen'ın bol ödüllü TDI motor teknolojisi tek depo yakıt ile yeni bir dünya rekoruna daha imza attı. John ve Helen Taylor çifti tarafından kullanılan standart bir Passat TDI ile kırılan rekor kapsamında çift, gerçek dünya sürüş koşulları çerçevesinde 54.4 Kg yük ile 2,616.9 Km giderek yine Passat'a ait olan bir önceki rekoru geliştirmiş oldular. 
 
Ortalama yakıt tüketimleri 100Km'de 2.8 Litre olarak kaydedilen çiftten John Taylor, "Tek depo yakıt ile uzun mesafe sürüş rekorunu kırdığımız için heyecanlıyız. Passat TDI yolculuklar için mükemmel bir otomobil. Geniş bir iç hacim ve büyük bir bagaj alanı sunuyor. Ayrıca bu rekora ulaşmamızı sağlayacak kadar da tutumlu..." dedi. Bu arada merak edenler için bir önceki rekorun Avrupa konfigürasyonundaki bir Passat 1.6 BlueMotion ile 2,456,8 Km olarak kaydedildiğini de haberimizin sonuna gelirken son bir bilgi notu olarak hatırlatmış olalım. 
 
Bu haberin bağlantısı
URL
Yorumlar eskiden yeniye doğru listelenmektedir. Sıralamayı değiştirmek için sağdaki menüyü kullanabilirsiniz.
06BN0219 22.2.2013 01:13:27
quote:

Orijinalden alıntı: ahmet izmirli

dağlarda açmış lale yollara dökülmüş hale gökyüzünde bir bulut bile yok nu ne biçim bir haberdir böyle? ne yapalım yani 93 model şahini satıp bir daire fiyatına olan passat tdı mı alalım yani?


Gece gece kahkaha attırdın hpcam ya
kadett_90 21.2.2013 23:41:00
Bu forumda vw i sevmeyen ne kadar insan var. kedi uzanamadigi cigere mundar dermis. Nihayetinde 1.6 tdi bir motor. Ciksin diger markalar kendilerine guvenebiliyorlarsa bakalim yapabilecekler mi?? Bu arada ayni araci kullandim 1.6 trendline bmt. Kirsehire gittim geldim istanbuldan 1320.km yol yaptim ve hicte kasmadim. Genelde hizim 100 km/s civari idi. Ceyrek depoya yakinda yakitim kaldi. Yol bilgisayari ortalamam 4.6 lt idi
emin222 14.2.2013 20:36:26
saatte 85 km ile gitmisler ben bu olayi seyretmistim
alkgs 7.1.2013 20:29:29
quote:

Orijinalden alıntı: haluk 23

quote:

Orijinalden alıntı: alkgs

quote:

Orijinalden alıntı: haluk 23

1. Bu tarz bir kullanımla muhtemelen 2. depodan itibaren DPF ışığı yanar ve onu söndürebilmek için 10-15 dk 3000 devirde aracı kullanınca bu menzil hayal olur.

2. Eğer bu şekilde kullanıma devam edilirse yaklaşık olarak 5. depodan itibaren yetkili serviste 250-300 TL (yani 1 depo euro dizel fiyatı) karşılığında DPF temizliği yaptırılır.

3. Eğer bu şekilde kullanıma devam edilmeye devam edilirse yaklaşık olarak 10. depodan itibaren 2500-4000 TL civarına (yani 10-15 depo euro dizel fiyatı) karşılığında DPF değişimi yapılır.


CR TDI motorlar kalitesiz yakıta ve devirsiz kullanıma hassastırlar.




arkadaş sizi özel bir alandamı yetiştiriyolarda her konuda bilgi sahibisiniz ahaha bak bak tdi crdi düşük devire hassasmış.1 kez 10 yaşında boraya binip ahkam kesmek güzelde arkadaş sen dsg li vw e veya otomatik audiye falan binmemişsin araba 2 bin devirden yukarı çıkmayacak şekilde dizayn edilmiş onu napıcaz zaten bu mühendisler gerizekalı haklısın benzinli arabalardan farklı olarak dizel arabalara onun yarısı kadar sadece 5 bin devir çevirme yetisi koymuşlar halbuki dizel araba yüksek devir ister değilmi salak bunlar düşünemiyo bak arkadaşım bi kere dizel aracın mantığı düşük devirde kullanılmasıdır.alırda dizeli harul hurul kullanırsan ekonomi falan yapamazsın üstüne birde 100 binde motoru kucağına alırsın.dizel araçlar çalışma prensibi gereği benzinliye nazaran çok çok yüksek basınç,sıkıştırma altında çalışır zaten.yüksek devir çevirmemesinin sebebide budur.hadi arkadaşım haydeee gidelum haydeee

Demek düz vites Passat 1.6 tdi bluemotion araç 2 bin devirden yukarı çıkmayacak şekilde dizayn edilmiş.

Kendine iyi bak.

Mümkünse az görüşelim.

ben diyorum ankara...
Stainless Hardness 7.1.2013 20:00:43
Yok artik daha neler. Hibrit tdi motor urettiler de bizim mi haberimiz yok. Keske bu tuketim degerlerini biz de tutturabilsek.
haluk 23 7.1.2013 18:45:14
quote:

Orijinalden alıntı: alkgs

quote:

Orijinalden alıntı: haluk 23

1. Bu tarz bir kullanımla muhtemelen 2. depodan itibaren DPF ışığı yanar ve onu söndürebilmek için 10-15 dk 3000 devirde aracı kullanınca bu menzil hayal olur.

2. Eğer bu şekilde kullanıma devam edilirse yaklaşık olarak 5. depodan itibaren yetkili serviste 250-300 TL (yani 1 depo euro dizel fiyatı) karşılığında DPF temizliği yaptırılır.

3. Eğer bu şekilde kullanıma devam edilmeye devam edilirse yaklaşık olarak 10. depodan itibaren 2500-4000 TL civarına (yani 10-15 depo euro dizel fiyatı) karşılığında DPF değişimi yapılır.


CR TDI motorlar kalitesiz yakıta ve devirsiz kullanıma hassastırlar.




arkadaş sizi özel bir alandamı yetiştiriyolarda her konuda bilgi sahibisiniz ahaha bak bak tdi crdi düşük devire hassasmış.1 kez 10 yaşında boraya binip ahkam kesmek güzelde arkadaş sen dsg li vw e veya otomatik audiye falan binmemişsin araba 2 bin devirden yukarı çıkmayacak şekilde dizayn edilmiş onu napıcaz zaten bu mühendisler gerizekalı haklısın benzinli arabalardan farklı olarak dizel arabalara onun yarısı kadar sadece 5 bin devir çevirme yetisi koymuşlar halbuki dizel araba yüksek devir ister değilmi salak bunlar düşünemiyo bak arkadaşım bi kere dizel aracın mantığı düşük devirde kullanılmasıdır.alırda dizeli harul hurul kullanırsan ekonomi falan yapamazsın üstüne birde 100 binde motoru kucağına alırsın.dizel araçlar çalışma prensibi gereği benzinliye nazaran çok çok yüksek basınç,sıkıştırma altında çalışır zaten.yüksek devir çevirmemesinin sebebide budur.hadi arkadaşım haydeee gidelum haydeee

Demek düz vites Passat 1.6 tdi bluemotion araç 2 bin devirden yukarı çıkmayacak şekilde dizayn edilmiş.

Kendine iyi bak.

Mümkünse az görüşelim.
Kaygerya 7.1.2013 15:23:39
rota : himayala dağlarından (5500 mt rakım) -> Hint okyanusu (0 rakım).
herhalde
alkgs 7.1.2013 15:16:27
quote:

Orijinalden alıntı: haluk 23

1. Bu tarz bir kullanımla muhtemelen 2. depodan itibaren DPF ışığı yanar ve onu söndürebilmek için 10-15 dk 3000 devirde aracı kullanınca bu menzil hayal olur.

2. Eğer bu şekilde kullanıma devam edilirse yaklaşık olarak 5. depodan itibaren yetkili serviste 250-300 TL (yani 1 depo euro dizel fiyatı) karşılığında DPF temizliği yaptırılır.

3. Eğer bu şekilde kullanıma devam edilmeye devam edilirse yaklaşık olarak 10. depodan itibaren 2500-4000 TL civarına (yani 10-15 depo euro dizel fiyatı) karşılığında DPF değişimi yapılır.


CR TDI motorlar kalitesiz yakıta ve devirsiz kullanıma hassastırlar.




arkadaş sizi özel bir alandamı yetiştiriyolarda her konuda bilgi sahibisiniz ahaha bak bak tdi crdi düşük devire hassasmış.1 kez 10 yaşında boraya binip ahkam kesmek güzelde arkadaş sen dsg li vw e veya otomatik audiye falan binmemişsin araba 2 bin devirden yukarı çıkmayacak şekilde dizayn edilmiş onu napıcaz zaten bu mühendisler gerizekalı haklısın benzinli arabalardan farklı olarak dizel arabalara onun yarısı kadar sadece 5 bin devir çevirme yetisi koymuşlar halbuki dizel araba yüksek devir ister değilmi salak bunlar düşünemiyo bak arkadaşım bi kere dizel aracın mantığı düşük devirde kullanılmasıdır.alırda dizeli harul hurul kullanırsan ekonomi falan yapamazsın üstüne birde 100 binde motoru kucağına alırsın.dizel araçlar çalışma prensibi gereği benzinliye nazaran çok çok yüksek basınç,sıkıştırma altında çalışır zaten.yüksek devir çevirmemesinin sebebide budur.hadi arkadaşım haydeee gidelum haydeee
Eden Hoover 6.1.2013 22:33:57
dur-kalk-dur-kalk. yap hadi yapabiliyorsan burada 2.8'i.
ciddi kedi 6.1.2013 22:06:25
quote:

Orijinalden alıntı: BehramX

Ee Saate kaç km ile gitmişler önemli olan nokta bu.

max 30
pandelis 6.1.2013 21:28:37
almanya mı ingiltere mi bana ingiltere gibi geldi bu adamların isimleri falan :)
DH Misafiri 6.1.2013 19:55:52
quote:


Passattan daha güzelleri var.
dreamturko 14.10.2012 09:26:46
bu tür rekor kıranların hilesi kuyruktur.. önde büyük hacimli bir kamyon veya otobüs gider rekor kıracak araç otobüsü 10-15 metreden takip eder otobüsün hava boşluğundan yararlanır.1400 kg lık bir araba ile 4.5 lt den aşağı tüketim çok zor.
time is up 5.10.2012 06:53:17
Dizel passat bedede var en fazla 1250 km gidiyor
adam 2600kmgitmis enteresan
alikum 3.10.2012 01:09:34
quote:

Orijinalden alıntı: haluk 23

quote:

Orijinalden alıntı: alikum


quote:

Orijinalden alıntı: haluk 23

quote:

Orijinalden alıntı: alikum

Amerikada yasayacagim ve dizel passat alip rekor denemesi yapicam ha...

Hadi onuda gectim, olduya sarhos bir anima geldi ve dizel oassat aldim, bide onu 2600 kusur km tin tin kullanacagim ha...olacak is degil, ruyada gorsem hayra yormam

Hem sarhoş araç kullanacaksın.

Hem tin tin gitmeyeceksin.

Hem de bunları Amerikada yapacaksın.


You can run but you cannot hide Alikum.

You can't escape from the long arm of the law.


Gönderen: Bir dost (A friend).

Araci alirken sarhostum dedim, kullanirken degil

Ayrica tin tin kullanipta dpf'i elime mi alayim

Aracı alınca şarhoşum diye orada bırakıp eve taksiyle mi gideceksin bea?


Diğer sorun için de bedavadan hallice fiyata "sandık dpf" siparişi verirsin olur biter.


Dostluğumu gösterip Amerikada ceza almanı ve sıkıntı çekmeni engellemeye çalışıyorum farkındaysan.


Abi işi yokusa surme gozunu seveyim.. gider accord 3.5 v6 yi cekerim altima," dunya seyime dpf g..tume" mantalitesini "on" yaparim, isteyen istedigi km yi yapsin, sadece aciyarak bakarim

İyi dileklerin icin tesekkurler
EnginAKB 3.10.2012 01:00:13
İstanbulda 7 Litre yaksınlarda görelim, kontak kapatmadan 50-60 km hızla gider tabi.
haluk 23 3.10.2012 00:56:28
quote:

Orijinalden alıntı: alikum


quote:

Orijinalden alıntı: haluk 23

quote:

Orijinalden alıntı: alikum

Amerikada yasayacagim ve dizel passat alip rekor denemesi yapicam ha...

Hadi onuda gectim, olduya sarhos bir anima geldi ve dizel oassat aldim, bide onu 2600 kusur km tin tin kullanacagim ha...olacak is degil, ruyada gorsem hayra yormam

Hem sarhoş araç kullanacaksın.

Hem tin tin gitmeyeceksin.

Hem de bunları Amerikada yapacaksın.


You can run but you cannot hide Alikum.

You can't escape from the long arm of the law.


Gönderen: Bir dost (A friend).

Araci alirken sarhostum dedim, kullanirken degil

Ayrica tin tin kullanipta dpf'i elime mi alayim

Aracı alınca şarhoşum diye orada bırakıp eve taksiyle mi gideceksin bea?


Diğer sorun için de bedavadan hallice fiyata "sandık dpf" siparişi verirsin olur biter.


Dostluğumu gösterip Amerikada ceza almanı ve sıkıntı çekmeni engellemeye çalışıyorum farkındaysan.
alikum 3.10.2012 00:50:17
quote:

Orijinalden alıntı: haluk 23

quote:

Orijinalden alıntı: alikum

Amerikada yasayacagim ve dizel passat alip rekor denemesi yapicam ha...

Hadi onuda gectim, olduya sarhos bir anima geldi ve dizel oassat aldim, bide onu 2600 kusur km tin tin kullanacagim ha...olacak is degil, ruyada gorsem hayra yormam

Hem sarhoş araç kullanacaksın.

Hem tin tin gitmeyeceksin.

Hem de bunları Amerikada yapacaksın.


You can run but you cannot hide Alikum.

You can't escape from the long arm of the law.


Gönderen: Bir dost (A friend).

Araci alirken sarhostum dedim, kullanirken degil

Ayrica tin tin kullanipta dpf'i elime mi alayim
haluk 23 3.10.2012 00:42:23
quote:

Orijinalden alıntı: alikum

Amerikada yasayacagim ve dizel passat alip rekor denemesi yapicam ha...

Hadi onuda gectim, olduya sarhos bir anima geldi ve dizel oassat aldim, bide onu 2600 kusur km tin tin kullanacagim ha...olacak is degil, ruyada gorsem hayra yormam

Hem sarhoş araç kullanacaksın.

Hem tin tin gitmeyeceksin.

Hem de bunları Amerikada yapacaksın.


You can run but you cannot hide Alikum.

You can't escape from the long arm of the law.


Gönderen: Bir dost (A friend).
alikum 3.10.2012 00:13:33
Amerikada yasayacagim ve dizel passat alip rekor denemesi yapicam ha...

Hadi onuda gectim, olduya sarhos bir anima geldi ve dizel oassat aldim, bide onu 2600 kusur km tin tin kullanacagim ha...olacak is degil, ruyada gorsem hayra yormam
trabzonlu_6161 2.10.2012 23:57:43
bende 1,3 motor 1994 model ford festiva var karadeniz turu yaptım 2400 km yol 300 liralık lpg yaktım trabzon istanbul
Alpine. 11.7.2012 13:55:39
50 yi geçmemişler herhalde.
onurcandmt 11.7.2012 13:49:33
Benim anlamadığım bu değer gerçekten çok güzel bir değer. O kadar ağır bir arabayla o değeri yakalıyorsun bir de forumdan azar işitiyorsun. Helal olsun demek lazımken bir de dalga geçiliyor. Enteresan bir toplumuz
airmancy 11.7.2012 03:25:12
quote:

Bende 2007 model passat variant var.
1.9 tdi 105 ps disel
70 litre mazotla saatte ortalama 180 kilometre hiz yapinca 960 km yol yaptigim olmustur.
Fakat Bu adamlarin yaptigi gibi bir deneme ile 70 litre ile 1600 km yapabilirim. Bu adamlarin yaptigi sey en düsük devirde en yüksek viteste gitmekdir.
Örnegin 60 km hizda ilerlerken vites 6. basamakta olmasi gibi.
Bu arada almanyada yollar genelde hep düzdür. Yokuslu ve inisli yol bulmak biraz zor oluyor. Daha dogrusu benim yasadigim yer öyledir.



Ben bu 180 km/h ortalama hızla gidip , 70 litre yakıt ile 960 km menzil olayına takıldım

Bu durumda 180 km ortalama hız ile , 100 km de 7 litre yakıt tüketimi ortalamayı tutturdunuz yanlış anlamadıysam ?

Hızınızda yahut total km de bir yazım hatası olabilirmi ?
getaway 30.5.2012 13:43:27
sürekli yokuş aşagı inse bile 1 depo ile 2600 km yol yapması imkansız,muhtemelen yedek depoyla falan 120 Lt yakıt harcamıştır.yüksek fiyat politikası nedeniyle passat satışları dibe vurduğundan tamamen reklam amaçlı yapılmış.bu tür şeylere inanmayın
oytunn 14.5.2012 11:30:08
Araba 2.0 tdi 6 ileri manuel , helal olsun bu değerlere
K.B.R.O 11.5.2012 13:29:12
Her dizel bu degeri yapar. Bunu bilir bunu söylerim. Koy latitute yi koy c5 i koy mondeo yu hepsi yapar bu sürüste. Oynasa oynasa en fazla 200 km oynasın. 2200 gidecegine 2000 gitsin. Ne kadar abartıyorlar su olayı yahu.
tupacamaru 11.5.2012 13:24:25
la doğuş gömesin bu haberi vallaha basar zammı..
toyyl 11.5.2012 08:20:18
İsterse 1 lt yaksın,ne alırım ne de binerim. Tarz meselesi.
sakiri 11.5.2012 03:00:27
En az yakit yakma rekorunu kirmak isteyen arkadaslara bir tavsiyem var.
Aracinizla toroslarin en tepesine gidin ve orda yakit degerlerini sifirlayin. İnis asagi 10 km den fazla gider. İnanin bana o zaman yol saatinde 2.0 litre bile yazar. Bunu bizzat passatimla türkiyede izinde denemistim. Ama toroslarda degil kendi köyümde denemistim. İnisasagi 5 km vardi arac hep kendisi motora bindire bindire gidince o hesaplama süresinde yakit tüketimini cok düsük gösteriyor. Fakat türkiyede sehir icinde tüketimi 9.6 litreye kadar yükseliyordu.

İsin sirri 1 . viteste 10 devire gelince 2. vitese takmak sirasiyla 3,4,5. vitese kadar bu yöntemi denemek. Sonrasinda 5. viteste 50 km ve 60 km arasinda hiz yapmakla oluyor. Benim arac 5 vites ondan böyle bir örnek verdim. Bu sekil bir yolculuk turbonun anasini satar. Arac bostayken calisinca, yakit tüketim miktari yol bilgisayarinda daha fazla olmaya basliyor.
O yüzden normal kullanim ve agresif kullanim sartlarinda kimse bu tip bir yakit tüketimini beklemesin.
mtnkrsln 10.5.2012 18:52:54
Bende doganan 45 lt benzin ile 380 km yaomistim benxe buda bi rekor
oz-oz 10.5.2012 18:46:19
quote:

Orijinalden alıntı: cihanair


quote:

Orijinalden alıntı: haluk 23

1. Bu tarz bir kullanımla muhtemelen 2. depodan itibaren DPF ışığı yanar ve onu söndürebilmek için 10-15 dk 3000 devirde aracı kullanınca bu menzil hayal olur.

2. Eğer bu şekilde kullanıma devam edilirse yaklaşık olarak 5. depodan itibaren yetkili serviste 250-300 TL (yani 1 depo euro dizel fiyatı) karşılığında DPF temizliği yaptırılır.

3. Eğer bu şekilde kullanıma devam edilmeye devam edilirse yaklaşık olarak 10. depodan itibaren 2500-4000 TL civarına (yani 10-15 depo euro dizel fiyatı) karşılığında DPF değişimi yapılır.


CR TDI motorlar kalitesiz yakıta ve devirsiz kullanıma hassastırlar.




Eline sağlik abi cok guzel yazmissin
Uzun bir arastirma sonucunda

Cr tdi motorlar icin en iyi yakitin total excelium ve opet euro dizel oldugunu ogrendim

Standartlara en yakit yakit bunlar imis bir ara seninlede konustuk diye hatirliyorum ::))


total kullanıyorum..gerçekten çok farkediyor, sadece yakıt tüketimi değil motorun sesi daha değişiyor..excelium dan vazgeçmem
ALAK_ 10.5.2012 15:02:35
2616. kilometrede araba tekleyip istiop ediyor sonra da kendi hızıyla bir 900 metre kadar gidiyor falan, bu şekilde mi ölçülüyor bu mesafe testleri?
clra 10.5.2012 14:13:43
Arkadaşlar gerçektende vw dizeller bu rekorları kırabiliyor, aynı sınıf diğer markalar bu değerlere ine bilseydi onlarında reklamı olurdu. Çoğu markaların yol bilgisayarındakı veriler bile yalan, bilgisayar 4lt gösteriyor pompayla test ettiğinde 5lt çıkıyor. vw de ise birebir doğrudur. bu bizzat test ettim, bilgisayarın doğru olmadığını sanıyordum (marka söylemiyorum özellikle türkiyenin en büyük iki markasında sürekli yol bilgisayarının verileri yanlış çıkmıştı) vw de bilgisayarın değerleri gerçek. fabrika verilerinde ise yalan söylüyorlar, benim t5 için şehir dışı 6.6 lt der. inat ettim 1200 km de 5.6 değerleri gördüm.
Erdo4 10.5.2012 12:39:51
quote:

Orijinalden alıntı: recepivedik06

quote:

Orijinalden alıntı: Erdo4

quote:

Orijinalden alıntı: mladenbmv

bende 1999 model audı a4 tdı dizel var aynı motoru kullanıyorlar 30 litre mazotla 700 km yol geçiyorum 120 km geçmeyince 90 giderken 4,2 lt yakıyor 120 giderken 5 litre yakıyor bir depo 60 litre alıyor ortalama uzun yol oldumu 1500 km yol gidiyor.bir depo 240 tl civarı doluyor gaz daha ekonomik diyenler aldanıyor gazla aynı km 3+4 sefer doldurman gerek gaz ucuz ama mazot en az yakan yakıt.


Bende de Pejo 2004 1.4 Dizel var. 30 Liralık mazotla 800 Km gidiyorum. Dizel araba vazgeçilmez.

30 liralık mazotla 800 km .km de 3 kuruş yakan bir araba türkiye şartlarında .... 120 tl ile 3200 km bu adam rekor kırmamış o zaman rekor sende arkadaş

Pardon yanlış yazmışım Uyku sersemliği. 1 depo ile 800-850 Km, 30 Lira ile 100-120 Km gidiyor.
mkarakoc101 10.5.2012 12:32:02
ya gerçekten nasıl bir sonuç bu anlamıyorum.arabayı kalkışta zaten 5-6 lt görüyorum.bende linea 1,6 dizel 6 ileri vitesli.4,2 fabrika değeri.otobanda 4 litre.2500 devirde aldığım en iyi sonuç.bunu çözebilen varsa bana da anlatsın.bende 2,8 lt için arabayı değiştireyim.bodrumdayım.yalıkavak bodrum yapıyorum hergun.6 lt yakıyor ortalama karışık.trafik yok sıkışıklık yok.yollar musait.
passat tdi.ama bu paralar verilirmi.bencede perde inmiş.
DH Misafiri 10.5.2012 11:58:01
Yahu kimse deponun kaç litre yakıt aldığını merak etmemiş, belki arkadaş özel depo yaptırdı, 150 lite alan bir depo mesela..
Herkes standart depo sanıyor her halde...
maxfocus 10.5.2012 10:21:14
Selamlar,



100 km de 2,8 lt ortalama, boş ağırlığı 1499kg olan passat gibi bir araç için mükemmel ötesi değer olup iki yetişkin + 54,4 kg yük takriben 205 kg dan aşağıda değildir. Bu da aracı 1700 kg üstüne taşır. Demek ki araç min tork ile kullanılmış. Bu da eğimsiz veya iki yöne çok düşük eğimli %1-2 yi aşmayan çok çok uzun düzlükler anlamına gelir.

Birde işin düşündürücü yanı, laboratuvar ortamında yapılan test uygulamalarında bu aracın 90km sabit süratta ki fabrika verisi 3,8lt dir. %27 daha düşük tüketim hangi yol şartları olursa olsun ilginç tabi ki????

Diğer konu 70 lt deponun 2616,9 km ile ortalaması 2,675 lt dir, haberde bu anlamda çelişkide vardır.2456,8 km lik menzilde 2,849 lt bir ortalama çıkıyor.



Bu testteki kullanım şekliyle yol ve hava şartlarını ile diğer gözükmeyen imkanlar sağlanırsa bende bir çok firmanın araçlarının benzer sonuçları belki de daha iyilerini elde edeceğini düşünüyorum.

TR de ise aynı yol ve hava şartları olsada sırf yakıt kalitesi yüzünden bu değerleri elde etmek mümkün olmaz. Almanya da ki dieselin kalitesini tartışmaya bile gerek yok.



Benim kendi rekorlarımda aşağıda ki gibi;

2004 çıkışlı, 2005 model C-max 1,6 tdci ist. kartal-sapanca 105 km de 3,8 lt ortalama sürekli 90-95 km. Toplamda 177 kg 2 yetişkin + 6 yaşında çocuk + 20 kg bagaj.



İstanbul - Erzincan/Refahiye merkez, yapılan km 960 km, 4 yetişkin + bir çocuk, tavana kadar bagaj, takriben 380kg yük ile 90-110 km aralığı kalan yakıt, son çeyreğin ortası, YB göre 100km ortalaması 4,2 lt, kullanım süresi 11,5saat yolculuk süresi 14 saat. Birde yol yapım çalışması olduğu için bekleme ve servis yolundan gitme durumları olmuştu. Depo 53 lt.

Dönüşte Sivas üstünden aynı şekilde, bu sefer klima Yozgattan sonra sürek li açık 980 km olduğunda yakıt ışığı yandı (yolun tamamı1080 km civarında) Muhtemelen eve varırdım ama riske girmemek için 20 tl lik yakıt alıp devam ettim. YB ortalaması 4,9 lt



Ayrıca her ne kadar devir görmek yakıtı arttırsa da esasan yol, yük ve hava durumu çok önemlidir. 2000 d/d de 380 kg yükle %3 eğimli rampayı çıkarken yaktığınız yakıtla, aynı devirde düzlükte yaktığınız arasında ciddi fark olur.

Bir diğer etkende, deniz seviyesinden olan yüksekliktir.



Neticede, sabır sabır sabır diyerek,gaz pedalına basmakla basmamak arası doğru vites seçimleri yaparsanız tüm araçlarda az yakarsınız.
AutoTestPilot 10.5.2012 10:18:08
quote:

Orijinalden alıntı: vipmail123

quote:

Orijinalden alıntı: AutoTestPilot

Bunlar bu KM yi d sınıfı passatla amerikada yaptılarsa kafaya koydum bende 5 metrelik koca VOLVO S80 le TR de 2000 (ikibin) KM yaparım...Amerikada olsa onu da geçerim...


[image]http://img829.imageshack.us/img829/462


http://forum.donanimhaber.com/m_54855497/mpage_1/f_/key_//tm.htm#54855497

Yarın aşama test sonuçlarını bekliyoruz.

2000 KM yi nasıl bir günde yapayım Ama en yakın zamanda bir deneme yapacağım. Çıkıcam burdan ver elini kars, ordan ineceğim aşağı hakkari, sonra da geri döneceğim :D
K.B.R.O 10.5.2012 06:54:29
quote:

Orijinalden alıntı: DH Misafiri

ben megane ile 60 lt depo 1600 gittim 4. vites 70 km ortalama( en az yakiti bu kombinasyon ile yakiyor)

O zaman niye 8 ileri vites var ? Yanlis anlamayın tamamen bilmedigimden soruyorum. Sizin ki 4. Viteste az yakiyorsa 5 de daha az yakmaz mi ?
recepivedik06 10.5.2012 06:01:16
quote:

Orijinalden alıntı: Erdo4

quote:

Orijinalden alıntı: mladenbmv

bende 1999 model audı a4 tdı dizel var aynı motoru kullanıyorlar 30 litre mazotla 700 km yol geçiyorum 120 km geçmeyince 90 giderken 4,2 lt yakıyor 120 giderken 5 litre yakıyor bir depo 60 litre alıyor ortalama uzun yol oldumu 1500 km yol gidiyor.bir depo 240 tl civarı doluyor gaz daha ekonomik diyenler aldanıyor gazla aynı km 3+4 sefer doldurman gerek gaz ucuz ama mazot en az yakan yakıt.


Bende de Pejo 2004 1.4 Dizel var. 30 Liralık mazotla 800 Km gidiyorum. Dizel araba vazgeçilmez.

30 liralık mazotla 800 km .km de 3 kuruş yakan bir araba türkiye şartlarında .... 120 tl ile 3200 km bu adam rekor kırmamış o zaman rekor sende arkadaş
Erdo4 10.5.2012 03:19:34
quote:

Orijinalden alıntı: mladenbmv

bende 1999 model audı a4 tdı dizel var aynı motoru kullanıyorlar 30 litre mazotla 700 km yol geçiyorum 120 km geçmeyince 90 giderken 4,2 lt yakıyor 120 giderken 5 litre yakıyor bir depo 60 litre alıyor ortalama uzun yol oldumu 1500 km yol gidiyor.bir depo 240 tl civarı doluyor gaz daha ekonomik diyenler aldanıyor gazla aynı km 3+4 sefer doldurman gerek gaz ucuz ama mazot en az yakan yakıt.


Bende de Pejo 2004 1.4 Dizel var. 30 Liralık mazotla 800 Km gidiyorum. Dizel araba vazgeçilmez.
Rainbow6 10.5.2012 02:35:02
Tabi muhtemelen rekor kirmak icin guzergah ayarlamasi yapip amerkanin duz ve genis yollarini kullanmistir anladigim kadariyla yaninda esiyle beraber yol almis trafigin yogunlastigi yerlerde de car pool olan yerleri secmistir , ayni zamanda bu tarz rekor denemelerinde belirli yerlerde ve zamanlarda kontak kapama ve bos viteste gitme oldukca fazla oluyor rekor kirmak icin... burda arabayi iyi tanimak lazim bosta bi sure gittikten sonra arabanin hizini oyle bi takip etmeliki tekrar vitese gecince gaza yuklenme miktarinizi ayarlamaniz lazim yoksa bosta gitmek size dez avantaj getirebilir, yada kontak kapama suresini oyle ayarlamak lazimki bazen rolantide bekleyen araba kontak ackapa olayindan daha az yakabiliyo ... Sonucta normal hayatta bu seviyelere cikmak gercekten cok zor sabir isi
OceanMaster 10.5.2012 02:30:38
Napak?Bana o tüketimi vermediği sürece bunların yediği naneler umurumda değil.Fındık motorla,kaymak asfaltta,düz yolda ben de tükettiririm o yakıtı.Motoru okşamıyorlar ya az yaksın diye.
DH Misafiri 10.5.2012 02:12:23
ben megane ile 60 lt depo 1600 gittim 4. vites 70 km ortalama( en az yakiti bu kombinasyon ile yakiyor)
recepivedik06 10.5.2012 02:05:09
ilginç bir olay 2,0 tdi dsg ile 1 depo ile 1000 km göremiyoruz ...
Halleluja 10.5.2012 01:24:37
Forumda vw fanatikliği diye birşey yok, vw düşmanlığı diye birşey var, bazı kullanıcılar vw yi sindiremedi gitti.
çapultra 10.5.2012 01:23:27
quote:

Orijinalden alıntı: haluk 23

1. Bu tarz bir kullanımla muhtemelen 2. depodan itibaren DPF ışığı yanar ve onu söndürebilmek için 10-15 dk 3000 devirde aracı kullanınca bu menzil hayal olur.

2. Eğer bu şekilde kullanıma devam edilirse yaklaşık olarak 5. depodan itibaren yetkili serviste 250-300 TL (yani 1 depo euro dizel fiyatı) karşılığında DPF temizliği yaptırılır.

3. Eğer bu şekilde kullanıma devam edilmeye devam edilirse yaklaşık olarak 10. depodan itibaren 2500-4000 TL civarına (yani 10-15 depo euro dizel fiyatı) karşılığında DPF değişimi yapılır.


CR TDI motorlar kalitesiz yakıta ve devirsiz kullanıma hassastırlar.




Abi hatırlatayım dedim,Amerika orası
Dünyanın en dandik mazotlarından birine dünyanın parasını vermiyor onlar

Ayrıca klasik taktikleri de uyguladığına eminim,motoru soğutmama,lastikleri patlayacak kadar şişirme,hatta o kilometrenin tamamını bir TIR'ın arkasında geçirmiş olmaları bile muhtemel
HondAta 10.5.2012 00:58:14
quote:

Orijinalden alıntı: moral83


quote:

Orijinalden alıntı: aanil

quote:

Orijinalden alıntı: moral83


quote:

Orijinalden alıntı: aanil

Klasik vw politikası. Teknik veriler ile müşterileri showrooma çekip , abi bu arabalarda Porsche'de kullanılan PDK şanzıman var diyerek müşterilerin ağzının suyunu akıtıyorlar. Müşteriler bilmiyor ki kobay olarak kullanıldıklarını. [/

Senin Civic 1 depoyla kaç km gidiyordu

En uzun km yapma rekoru honda insight'a ait. Uzun yolda tsi'lardan daha ekonomik gelip gittigim asikar. Bknz abant konusu ve yanimda oturan arkadas en acik ornegi.Sehir ici benzer hacim ve yakin guclere ait motorlara da otomatik sanzimana ragmen yakin tuketimler elde ederim. Ben bu forumda yuzlerce defa veri paylastim , bu dediklerimi ispatlayan.

b]

http://www.cleanmpg.com/forums/showthread.php?t=1898

1534.2 mil'i km cevirebilirsiniz heralde



1.si tamamen espri amaçlı yazdım
2.si ise yakıt tüketimi arabaya bağlı olduğu kadar sürücüye de bağlı, ben uzun yolda daha düşük rakımdan daha yüksek rakımlı bir yere giderken bile 4.5litre-5 litre ortalama tutturabiliyorum. Üstelik bu yol bilgisayarı hesabı değil bizzat pompa hesabı.
3.sü ise o rekor Insight'a ait ise Passat ne rekoru kırmış ?

Espri yaptiginiz anladim zaten ama yinede ne anlatmak istedigimi yolladigim linkle ispatladim umarim. Rekor diye lanse edilen sey zaten coktan kirilmis bisey. He eger en uzun menzil yapan dizel motorsa orasi ayri ama rekor diye lanse edilmesi rekor olmadigi halde benim dedigime geliyor.

Vw musteriside genel olarak bunlara inaniyor. Gecenlerde yine bu tartisma olmus ve baska biri yine benim koydugum linki koymustu. Bugun Turkiyedeki reklamlar bile nasil lanse ediliyor. Bunlar yanlis seyler bana gore.
moral83 10.5.2012 00:42:18
quote:

Orijinalden alıntı: aanil

quote:

Orijinalden alıntı: moral83


quote:

Orijinalden alıntı: aanil

Klasik vw politikası. Teknik veriler ile müşterileri showrooma çekip , abi bu arabalarda Porsche'de kullanılan PDK şanzıman var diyerek müşterilerin ağzının suyunu akıtıyorlar. Müşteriler bilmiyor ki kobay olarak kullanıldıklarını. [/

Senin Civic 1 depoyla kaç km gidiyordu

En uzun km yapma rekoru honda insight'a ait. Uzun yolda tsi'lardan daha ekonomik gelip gittigim asikar. Bknz abant konusu ve yanimda oturan arkadas en acik ornegi.Sehir ici benzer hacim ve yakin guclere ait motorlara da otomatik sanzimana ragmen yakin tuketimler elde ederim. Ben bu forumda yuzlerce defa veri paylastim , bu dediklerimi ispatlayan.

b]

http://www.cleanmpg.com/forums/showthread.php?t=1898

1534.2 mil'i km cevirebilirsiniz heralde



1.si tamamen espri amaçlı yazdım
2.si ise yakıt tüketimi arabaya bağlı olduğu kadar sürücüye de bağlı, ben uzun yolda daha düşük rakımdan daha yüksek rakımlı bir yere giderken bile 4.5litre-5 litre ortalama tutturabiliyorum. Üstelik bu yol bilgisayarı hesabı değil bizzat pompa hesabı.
3.sü ise o rekor Insight'a ait ise Passat ne rekoru kırmış ?
HondAta 10.5.2012 00:34:56
quote:

Orijinalden alıntı: moral83


quote:

Orijinalden alıntı: aanil

Klasik vw politikası. Teknik veriler ile müşterileri showrooma çekip , abi bu arabalarda Porsche'de kullanılan PDK şanzıman var diyerek müşterilerin ağzının suyunu akıtıyorlar. Müşteriler bilmiyor ki kobay olarak kullanıldıklarını. [/

Senin Civic 1 depoyla kaç km gidiyordu

En uzun km yapma rekoru honda insight'a ait. Uzun yolda tsi'lardan daha ekonomik gelip gittigim asikar. Bknz abant konusu ve yanimda oturan arkadas en acik ornegi.Sehir ici benzer hacim ve yakin guclere ait motorlara da otomatik sanzimana ragmen yakin tuketimler elde ederim. Ben bu forumda yuzlerce defa veri paylastim , bu dediklerimi ispatlayan.

b]

http://www.cleanmpg.com/forums/showthread.php?t=1898

1534.2 mil'i km cevirebilirsiniz heralde
moral83 10.5.2012 00:01:46
quote:

Orijinalden alıntı: aanil

Klasik vw politikası. Teknik veriler ile müşterileri showrooma çekip , abi bu arabalarda Porsche'de kullanılan PDK şanzıman var diyerek müşterilerin ağzının suyunu akıtıyorlar. Müşteriler bilmiyor ki kobay olarak kullanıldıklarını.

Senin Civic 1 depoyla kaç km gidiyordu
optiarc 9.5.2012 23:50:55
quote:

Orijinalden alıntı: AutoTestPilot

Bunlar bu KM yi d sınıfı passatla amerikada yaptılarsa kafaya koydum bende 5 metrelik koca VOLVO S80 le TR de 2000 (ikibin) KM yaparım...Amerikada olsa onu da geçerim...


[image]http://img829.imageshack.us/img829/4620/volvoh.jpg


http://forum.donanimhaber.com/m_54855497/mpage_1/f_/key_//tm.htm#54855497

Yarın aşama test sonuçlarını bekliyoruz.
otosarrafı 9.5.2012 23:36:23
Amerikan passatta 1.6 dizel motor var mıymış yaw? [link=http://www.vw.com/en/models/passat/trims-specs.suffix.html/pageindex=2.html]BURADA[/link] yok göremedim.
Araç 2.0 dizelse o zaman değerler çok daha iyi....
HyperXCrossfire 9.5.2012 23:30:01
Hangi yollari kaymak gibi olan dagdan indiler ki
By Salus 9.5.2012 23:28:43
quote:

Şunu Renault , Hyundai yayınlasa buraya övgüler yağardı.
+1 Övgü yağsa iyi.
Ahmet-Fe 9.5.2012 23:21:57
Helal olsun
Bombar Dıman 9.5.2012 23:19:29
yokuşlarda boşa atmıştır
isyankar_emre 9.5.2012 23:06:43
Bu rekordan sonra Passat'lar bu sene rekor satış yapar herhalde? gerçekten yani sırları nedir anlamadım ama o mesafe dudak uçuklatıcak bir mesafe hemden tek depo ile vay be.. :))
-mehmet- 9.5.2012 22:58:54
denedikleri yolu görmek isterdim.
Türkiye şartlarında Ankara'dan İstanbul'a zor gider.
Durum Üyeyim Üye Değilim
E-Posta
Mesaj

Güvenlik Kodu Güvenlik kodu   Güvenlik kodunu göremiyorsan buraya tıkla