Anlık Bildirim

DirectX 9.0 ile efekt farkı

Çoğu insan DirectX serisinin üst modellerini destekleyen ekran kartlarının sadece daha çok hızlı oyunları çalıştıracağına düşünüyor ancak Microsoft'un devamlı yeni sürüm çıkarmasının altında yatan esas sebep oyun severlere çok güzel bir görsel deneyim yaşatmak. Aşağıda normal olarak harikalar yarattığı bilinen DirectX 8.0 ile çizilmiş ve ardından DirectX 9.0'ın bazı özelliklerinden yeni bir Post-processing eklenmiş versiyonu var. Aradaki fark gerçekten inanılmaz ve çok etkileyici. Bu güzel efekt ise Derinlik Filtresinden geçtikten sonra Bloom (tazeleştirme) efekti uygulanıyor. Bu efektler ile bazı uzaklıklar keskinleştirilirken bazı uzaklıklar bulanıklaştırılıyor. Bloom ile de açık renkler, daha açıklaştırılıyor hatta azda olsa siyah bölgelere yayılmada oluyor. Bu parlaklaştırma cisimlerin üzerlerindeki kaplamaları daha az seçilebilir halede getiriyor. Bunların sayesinde insan gözü ile karanlık içersinden göz kamaşması yaratacak ışık kaynağını arkada bırakan bir görüntü oluşturulabiliyor. 3DMark 2003'ün yeni yapası ile bu görüntüler yaratılabiliyor.

I

Üzücü olan nokta ise bu tür efektlerin uygulanması oyunlarda çok zaman almakta daha günümüzde yeni yeni DirectX 8.0 efektlerini ciddi kullanan oyunlar sunulmuşken bu tür efektleri oyunlarda beklemek yine bir yıl alacaktır.

Bu haberi, mobil uygulamamızı kullanarak indirip,
istediğiniz zaman (çevrim dışı bile) okuyabilirsiniz:
DH Android Uygulamasını İndir DH iOS Uygulamasını İndir
Sorgu:

Editörün Seçtiği Sıcak Fırsatlar

Tavsiyelerimiz

Yeni Haber
şimdi
Geri Bildirim