Son Aramalarınız TEMİZLE
    Genel Hızlı Tercihler Sıfırla
    Header'ı Tuttur
    Header'da Teknoloji Gündemi
    Anasayfa
    Büyük Slayt ve Popüler Haberler
    Döşeme Stili Ana Akış
    Kaydırarak Daha Fazla İçerik Yükle
    İçerikleri Yeni Sekmede Aç
    Detay Sayfaları
    Kaydırarak Sonraki Habere Geçiş
    Renk Seçenekleri
    Gece Modu (Koyu Tema)
    Sadece Videolar için Gece Modu
    indirim kodu
    Anlık Bildirim

    Güçlendirilmiş GeForce GTX 260 test sonuçlarıyla birlikte mercek altında

    (13 yıl)
    8,3b
    1
    99
    Diğer
    İnceleme, Test ve Analiz Editörü
    Oy Ver

    Nvidia cephesinde hazırlıklar tamamlandı ve meydan okuma başladı. Geçtiğimiz günlerde haberini verdiğimiz shader taksviyesi yapılarak güçlendirilen GeForce GTX 260 modelinin üzerindeki örtü kalktı ve kart sıralama turları için piste çıktı. Gün ışığına çıkan ilk model, sadece Nvidia tabanlı ekran kartları hazırlayan Inno3D'den geldi ve GTX 260 Gold olarak isimlendirilen yeni model masaya yatırıldı. Görünen o ki yenilenen model için Nvidia isimlendirme noktasında herhangi bir farklılığa gitmezken, üreticiler "Gold, Super, Ultimae vb." gibi tanımlamalar vasıtasıyla yeni ve eski modellerin arasına çizgi çekerek tercih ve satın alma noktasında son kullanıcılara kolaylık sağlamayı hedefleyecekler. Şimdi isterseniz Inno3D GeForce GTX 260 Gold2un detaylarına ve GTX 260 / HD4870 kıyaslamasına birlikte bakalım.

    Yenilenen GeForce GTX 260 modeli ortaya çıkan ilk üreticilerden biri Inno3D oldu

    Daha önce yayınladığımız bir haberimizde yenilenen GeForce GTX 260 modelinin detaylarından uzun uzadıya bvahsetmiştik. Hatırlamayanlar için kısaca üzerinden geçmek gerekirse, hazırlanan yeni model ana hatları itibariyle satılmakta olan GTX 260 modeliyle benzer özelliklere sahip. Fark yaratan detay ise paralel işlem birimlerinin sayısı. Nvidia'nın özellikle Intel ile münkaşası esnasında "çekirdek" olarak tanımladığı paralel işlem birimlerine yeni modelde takviye yapıldı ve sayısı 216'ya çıkartıldı ki mevcut modelde bu sayı bilindiği üzere 192 idi. Yapılan bu takviyenin altında yatan neden olarak Nvidia'nın aynı fiyat segmentinde rakibi ATi'nin HD 4870 modelini gündemden düşürmek istemesi gösteriliyor ve güncelleme ile performans çıtasını %10'a varan oranda yukarı çekebileceği konuşuluyordu.

    Başta tasarım özellikleri ve saat hızları olmak üzere ortak pek çok detaya sahip olan kartlar arasında ciddi fiyat farkı olması beklenmezken kimi kaynaklar yenilenen modelin satılmakta olan mevcut kart ile aynı fiyat çizgisinden kullanıma sunulacağının altını çizmişti. Inno3D'nin GeForce GTX 260 Gold modeli Nvidia'nın P651 kodlu kart tasarımını kullanıyor ve 14 katmanlı baskılı devre ile geliyor. Bu önemli zira dayanıklılık ve stabilite adına önemli parametrelerden biri olan baskılı devre katman sayısı aynı zaman üretim maliyetlerini de arttırdığı için kimi zaman ekran kartı üreticilerinin bir kısmı katman sayısını azaltarak maliyetleri aşağı çekmeyi de gündeme alabiliyorlar. Çift slo tasarıma sahip olan kart üzerinde 6-pin'lik çift güç girişi yer alırken ısıl güç tasarımının 182 watt olduğu ifade ediliyor.

    GeForce GTX 260 artık daha güçlü

    Kod adı mevcut model ile benzer şekilde D10U-10 olan kart üzerinde TSMC tarafından 65nm üretim teknolojisiyle hazırlanan G200-103-A2 kodlu GT200 gpu'su yer alıyor. Belirttiğimiz üzere paralel işlem birimlerinin sayısı 216'ya çıkan yeni modelin doku doldurma ve doku adresleme ünitelerinin sayısı da eski model ile kıyaslandığında 64'ten 72'ye çıktığını görmekteyiz. Kartın performansına etki eden önemli parametlerden biri olarak kabul gören ROP (Raster Operations Unit) biriminin sayısında ise herhangi bir değişikliğe gidilmemiş yani her iki kartta da 28x ROP birimi bulunuyor. Keza saat hızlarında da herhangi bir değişiklik söz konusu değil yani yenilenen modelin grafik işlemcisi 576MHz, paralel işlem birimleri 1242MHz'de ve bellekler ise 1998MHz'de görev yapıyor.

    Her iki GeForce GTX 260 modeli de aynı soğutucuyu kullanmıyor

    Bellek veri yolu desteği 448-bit olan yeni modelin üzerinde Samsung tarafından hazırlanan 1.0ns'lik K4152324GH-HJ1A kodlu bellek yongaları kullanılırken toplam bellek kapasitesi ise 896MB, bellek bant genişliği ise 111.9 GB/sn. 3 yollu SLI teknolojisine destek veren yani uygun anakartlar üzerinde 3 kartın çalışmasına olanak tanıyan GeForce GTX 260 ayrıca Hybrid Power teknolojisiyle de uyumlu. Peki bunun anlamı nedir? Dileyen kullanıcılar 72XE, nForce 750a (MCP72P), GeForce 9200 (MCP78U) ve GeForce 8200 (MCP78S) gibi entegre grafik işlemcili yonga setlerinin kullanıldığı anakartlar üzerinde ofis veya internet uygulamalarında dilerlerse GeForce GTX 260'ı kapatarak çalışmalarına entegre grafik işlem birimi üzerinden devam edebiliyorlar.

    Güçlendirilmiş GeForce GTX 260 mercek altında

    CoolerMaster tarafından hazırlanan TM71 kodlu çift slot tasarıma sahip referans soğutucuyu kullanan Inno3D GeForce GTX 260 Gold'un maksimum fan dönüş hızı 2900rpm, yarattığı gürültü ise 26-38dbA. Karta ait bu kadar detaydan sonra kolları sıvama ve test sonuçlarına geçme vakti. Öncelikle HKEPC'nin test sisteminde kullanıldığı temel bileşenlere değinmekte fayda var. İşlemci olarak Core 2 Extreme QX6850 kullanılırken anakart olarak Gigabyte'ın X48 yonga setli X48T-DQ6 modeli ve bellek olarak A-DATA DDR3-1066 Extreme CL7 1GB x2 tercih edilmiş. Daha önceki haberlerimizde de belirttiğimiz üzere 216 paralel işlem birimine sahip olan "güçlendirilmiş" GeForce GTX 260'ın mevcut modele göre %5 ile %10 arası hızlı olması öngörülüyordu ki test sonuçları da bunu doğrular nitelikte.

    216 paralel işlem birimine sahip olan GeForce GTX 260, HD 4870 ve satılmakta olan GeForce GTX 260

    Tahmin edebileceğiniz üzere yapılan tüm testlerde "yeni" GeForce GTX 260, Haziran ayından bu yana satılmakta olan mevcut GTX 260 modelini geride bırakmayı başarıyor. Aradaki fark uygulamaya göre değişmekle birlikte %0.8 ile %8.57 arasında değişiyor. Hazırlanışında etkin rol oynayan ATi'nin Radeon HD 4870 modeliyle mukayese edildiğinde 216x paralel işlem birimine sahip olan GTX 260 modelinin 3DMark 05 testlerini geride tamamladığını, 3DMark 06 testlerinde başabaş bir mücadele olduğunu, 3DMark Vantage'da ise HD 4870'inin önünde yer aldığını görüyoruz. Oyun testlerine geldiğimizde ise HKEC'nin testlerine göre Lost Planet ve PTBoot'ta yenilenen GTX 260'ın açık ara önde olduğunu, Crysis ve Company of Heroes'te ise yine korakor bir mücadele olduğunu görüyoruz.

    216 paralel işlem birimine sahip olan GeForce GTX 260, HD 4870 ve satılmakta olan GeForce GTX 260

    Yenilenen GeForce GTX 260 modeliyle Nvidia'nın pozisyonunu güçlendirdiği bariz şekilde ortada fakat firma adına sorulması gereken soru, sadece performans takviyesi yeterli olabilir mi? Zira önümüzdeki günlerde çift grafik işlemcili Radeon HD 4850 X2 modelini duyurmaya hazırlanan AMD-ATi'nin devam eden süreçte HD 4870 modeli için yeni bir fiyat indirimine gidebileceği kulislerde konuşulmay başlandı bile. Yani Nvidia'nın performansın yanında fiyat anlamında da rekabetçi olabilmesi bunun için de GTX 200 serisini 55nm üretim sürecine dahil etmesi gerekiyor. Firmanın önemli iş ortaklarından ELSA'nın yayınladığı yol haritasına göre firma son çeyrekte 55nm GT206, önümüzdeki yılın ilk çeyreğinde ise 40 yada 45nm üretim teknolojisiyle hazırlanan GTX212 gpu'sunu duyuracak.



    Bu haberi, mobil uygulamamızı kullanarak indirip,
    istediğiniz zaman (çevrim dışı bile) okuyabilirsiniz:
    DH Android Uygulamasını İndir DH iOS Uygulamasını İndir

    Yorumlar (5)

    Yorum Yaz Forumda Gör
    P Promesa (Hakan Cankurtaran) 13 yıl ( Mesaj Silindi )
    Iyi iste bakin birazcik gelistirme ile arayi kapatiyorlar. Sunu simdi yapacaklarina daha evvelden yapsalarmis ne olurmus.. Ilk cikartiyorlar karti, fahis fiyatlardan millete satiyolar sora indirim yap yeni revizyon cikart bidi bidi bidi, bu yuzden sevmiyorum nvidia yi.. 8800gt gibi kartlar lazim bize
    D dennjS 13 yıl ( Mesaj Silindi )
    Orjinalden alıntı: fx57

    ATi'nin devam eden süreçte HD 4870 modeli için yeni bir fiyat indirimine gidebileceği kulislerde konuşulmay başlandı bile. html]





    İndirim hangi zaman diliminde olabilir ve ne kadar acaba? Merak ettiğim doğrusu.



    Ayrıca bu saçmalığın nedenini anlamadım.Hemen pt boats ve lost planet koymuşlar.Neden grid falan yok? yada COD4?



    Nvidia 65nm GT200 işlemcisinden hiçbirşey beklemiyorum artık.



    Dün zaten HIS HD4850 ICEQ4 Turbo aldım. Geçmiş ola..
    C Castle Bravo 13 yıl (düzenlendi) ( Mesaj Silindi )
    Kartın performansına etki eden önemli parametlerden biri olarak kabul gören ROP (Raster Operations Unit) biriminin sayısında ise...




    ROP'ların anca yüksek çözünürlükte, üstüne bir de yüksek AA açınca falan belirleyici düzeyde etkili olabileceğini sanıyordum ben. O da kartın ROP durumuna bağlı.



    GTX 260 ve 280'in ROP sayısında bir sıkıntısı olmadığı gibi, önceki serilerdeki 1:2'lik "ROP blend" oranı artık 1:1 idi.



    Yani, meselâ 8800 Ultra 24 ROP'luydu ama "ROP blend" için 12 sayısı geçerliydi. 260'ta ise, "blend" de 28. Zaten ROP'a bakan "pixel fillrate" testlerinde GTX 200'lerin acayip fazla sonuçlar aldığı görülebilir. Sebebi bu olsa gerek :) Meselâ GTS G92 ile GTX 260 arasındaki teorik pixel fillrate farkı, düz saat hızlarında %55,5'tir. Ancak 06 Pixel Fillrate testinde fark, iki katın(%100'ün) üstündedir (gerçi o testi tekrar yapacağız da, muhtemelen bir şey değişmeyecek).



    Ayrıca, belleklere erişim konusunda da GTX 200'de yeni iyileştirmeler var ve bunların da bir etkisi söz konusu olabilir.





    Tüm bunlara rağmen ROP'lar 1680x1050 AA kapalıyken bile belirleyici oluverdiyse, ilginç doğrusu.





    Rezillik, kesin olarak bildiğimiz tek şey bu.





    Ama daha çok oyun, daha farklı ayarlarda da test edilmeli, ayrıca pixel shader, geometry shader(bu da GTX 200 serisinde ayrıca çok fazla geliştirilen bir şey. Yani bilinen rakamların ötesinde), vertex shader teorik testleri yapılmalı.



    Örneğin Assassin's Creed denenmeli bir şekilde. "Shader"den etkilenecektir.





    Hayır, bellek band genişliği desek, o da bir yere kadar. En fazla, U3 motorlu oyunlarda AA falan açıkken etkileyebilir band genişliği, GTX 260'ta. O da en fazla ama, sanırım grafik işlemci hız aşırtımı getirisi kadar önemli değildi gene.



    Tabii, yine de, özellikle U3 motorlu bir oyunda, bellek band genişliğinin artmamış olması farkı dikkat çeken düzeyde kısıtlayacaktır. Ama bir AC'de bunu pek beklemiyorum doğrusu. Etkilese bile çok çok az olacaktır.





    Sıkıcı işler. Kafanıza göre takılın, 4870 alın, 260 alın, ne alırsanız alın. Bekleyecekseniz de gidin 55nm GeForce'leri bekleyin. Dalga geçiyor bunlar.
    sewger (Uğur Balık) 13 yıl ( Mesaj Silindi )
    yeteri kadar güçlendirilmemiş
    orc123456 13 yıl ( Mesaj Silindi )
    yüksek çözünürlük ve AA açıldığında yine HD4870in gerisinde kalıcak gibi duruyor, bu arada test edilen oyunlar dikkat çekici COH, Crysis, Lost Planet.. ona rağmen AA açıkken cortlamış 4870 karşısında. Genel testler yapılınca neyin ne olduğu anlaşılır, bence 4850 - 9800gtx+ gibi olacak
    Yorum Yaz Forumda Yanıtla
    Nasıl eklemek istersiniz?
    Sorgu:
    Yeni Haber
    şimdi
    Geri Bildirim