Son Aramalarınız TEMİZLE
    Genel Hızlı Tercihler Sıfırla
    Header'ı Tuttur
    Header'da Teknoloji Gündemi
    Anasayfa
    Büyük Slayt ve Popüler Haberler
    Döşeme Stili Ana Akış
    Kaydırarak Daha Fazla İçerik Yükle
    İçerikleri Yeni Sekmede Aç
    Detay Sayfaları
    Kaydırarak Sonraki Habere Geçiş
    Renk Seçenekleri
    Gece Modu (Koyu Tema)
    Sadece Videolar için Gece Modu
    indirim kodu
    Anlık Bildirim

    Intel'in Larrabee mimarisinde ilk model 48 çekirdekli olacak

    22 Ekim 2008, 22:02 (12 yıl)
    6b
    1
    15
    Diğer
    İnceleme, Test ve Analiz Editörü
    Oy Ver

    Nehalem tabanlı yeni nesil işlemcilerini önümüzdeki Kasım ayında kullanıma sunacak olan Intel, kapalı kapılar ardında Larrabee kod adlı grafik işlemci mimarisini geliştirmeye devam ediyor. Nvidia ve ATi'den farklı bir yol izleyen ve bu doğrultuda merkezi işlem birimi (cpu) ile grafik işlem birimlerinin (gpu) ana özelliklerini bir araya getirmeyi hedefleyen firmanın çalışmaları hakkında bilgiler de gelmeye devam ediyor.

    Çok çekirdekli olarak tasarlanan ve mimari detaylarıyla günümüzün olağan GPU'larındana ayrılan Larrabee'nin kullanıma sunulacak ilk versiyonunun 48 çekirdekli olacağı belirtiliyor. Üretim teknolojisi ve ısıl güç tasarımından ötürü daha önce bahsi geçen 80 çekirdekli model şimdilik pek gündem de olmasa da firma gelecek senenin sonunda veya 2010 başında 48 çekirdekli ilk Larrabee çözümünü kullanıma sunabilir.

    Intel, Larrabee ile oldukça iddialı. x86 tabanlı çok sayıda çekirdekten oluşan mimari dahilinde, uygun dilde yazılacak uygulamalar Larrabee tabanlı çözümler tarafından 3B performansının GPGPU doğrultusunda desteklenecek..

    Bilindiği üzere günümüzün modern ekran kartları yaşanan hızlı gelişim karşısında kısa süre içerisnde günemden düşebiliyor. Donanım ve yazılım uyumundan da kaynaklanan bu sorun özellikle DirectX 9'dan 10'a geçiş sürecinde ciddi şekilde etkisini hissettirmişti. Mevcut GPU teknolojilerinin aksine Intel, Larrabee ile endüstriye yeni bir bakış açısı sağlamayı hedefliyor.

    x86 tabanlı tam programalanabilir çekirdeklerden oluşacak Larrabee mimarisinde, API gelişmelerine ve diğer yazlım güncellemelerine kullanıcıların sağlanacak yeni sürücüler ile adapte olabileceği söyleniyor. Kısacası Intel, Larrabee projesinin kilit özelliklerinden biri olan programlanabilir yapı ile ekran kartlarının kullanım ömrüne olumlu katkı yapmayı da hedefliyor.



    Bu haberi, mobil uygulamamızı kullanarak indirip,
    istediğiniz zaman (çevrim dışı bile) okuyabilirsiniz:
    DH Android Uygulamasını İndir DH iOS Uygulamasını İndir
    Yorumlar (5) Yorum Yaz Forumda Gör
    W4rez (YAVUZ ) 12 yıl ( Mesaj Silindi )
    amd uyusun intel malı götürüyor. Rekabet ortamıda olmadıgından İntel i pahalı pahalı alıyoruz.
    VMTX (MEHMET AKER) 12 yıl ( Mesaj Silindi )
    intel gpu olayını ati ve nvidia ya bıraksın bence.bukadar kasmasın.bu ne yav 48 çekirdek .
    C Codname47 12 yıl ( Mesaj Silindi )
    isterse 128 çekirdek olsun önemli olan o tüm çekirdeklerin birbiriyle uyum içinde çalışması yani muhteşem bir yazılım gerekli bunun için ve daha zor olan tarafı yazılım kısmı bu işin..
    0 01Mrt (Murat Dolgun) 12 yıl ( Mesaj Silindi )
    ya iyi güzel de 2 çekirdekte ben vereydim, düz elli olsaydı dimi ama...
    Menow (Emrah Tunçel) 12 yıl (düzenlendi) ( Mesaj Silindi )
    Bir bilgisayarda CPU'ya GPU görevide yüklenerek ve bu entegre GPU nun sisteme takılan RAM lerle iletişimini sağlayarak extra bir ekran kartı kullanılmadan HD4870 gibi performasn elde edebileceğimiz günler umarım yakındır.

    Harcanan paralar ve saçma sapan yapmak zorunda olunan değişiklikler insanları oldukça sömürdü... Teknolojiye hakim olmadığımız müddetçede sömürülmeye devam edeceğimiz bir kesin....



    Elbette yeni nesil 3 kanal DDR3 belleklerle bile GDR5 256 bit bellek performansı almamız imkansız...
    Yorum Yaz Forumda Yanıtla
    Nasıl eklemek istersiniz?
    Sorgu:
    Yeni Haber
    şimdi
    Geri Bildirim