Son Aramalarınız TEMİZLE
    Genel Hızlı Tercihler Sıfırla
    Header'ı Tuttur
    Header'da Teknoloji Gündemi
    Anasayfa
    Büyük Slayt ve Popüler Haberler
    Döşeme Stili Ana Akış
    Kaydırarak Daha Fazla İçerik Yükle
    İçerikleri Yeni Sekmede Aç
    Detay Sayfaları
    Kaydırarak Sonraki Habere Geçiş
    Renk Seçenekleri
    Gece Modu (Koyu Tema)
    Sadece Videolar için Gece Modu
    Anlık Bildirim

    Philips amBX ile kullanıcılara daha fazla etkileşim vaad ediyor.

    15 yıl
    2,2b
    1
    15
    Diğer
    Abone ol
    Genel Yayın Yönetmeni

    Ev elektroniği ve PC çevre birimleri üzerine deneyimli bir firma olan Philips, bir basın açıklaması yaparak kullanıcının oyun ile etkileşimini arttırmayı hedefleyen amBX isimli teknolojisi hakkında bazı detayları duyurdu. Philips'in LCD televizyonlarında kullandığı Ambilight 2'nin çok daha ileri bir versiyonu olarak düşünülebilecek amBX teknolojisi, kullanıcının oyun içerisinde bulunduğu ortama göre, oyun oynanan odanın ışıklandırılmasında ve havasında çeşitli değişiklikler yaparak oyun deneyiminin arttırılmasını hedefliyor.

    Örnek vermek gerekirse, oyun içerisinde ormanlık bir alana girildiğinde odaya yerleştirilmiş ışıklar odanın aydınlatmasını yeşil renge çevirirken, deniz bulunan bir ortamda ışıklandırma maviye dönerek sanal ortamda bulunulan alanı odanıza taşımış oluyor. amBX, sadece ışıklandırma ile de kalmayarak eğer oyun içerisinde rüzgar esen bir noktadaysanız, fan açarak size doğru hava üflenmesini de sağlayabiliyor.

    Philips'in 2006'nın mayıs ayında resmi olarak pazarlamaya başlayacağı amBX teknolojisi, eğer oyun üreticileri tarafından yeterli desteği görürse kullanıcıların şu ana kadar yaşadıklarından çok daha farklı ve heyecan verici bir oyun deneyimi yaşamalarını sağlayabilir.

    Fakat konu oyun programcıları olduğunda herşey toz pembe olmuyor. amBX, bu kriterden dolayı düşünce olarak güzel fakat uygulanabilirliği tartışmalı bir teknoloji. SLI, çok kanallı ses, fizik motoru gibi kullanıcılara çevresel olmasada grafik ve ses açısından yüksek deneyim yaşatabilecek teknolojilerin bile henüz bütün oyunlar tarafından desteklenmediğini düşünürsek, bu tip çevresel efekler uygulamaya yönelik ve programcılara ek yük bindirecek bir teknolojinin oyun programcıları tarafından ne kadar kabul göreceği düşünürücü bir konu.

    Eğer Philips, programcıların üzerindeki yükü azaltacak ve oyun motorlarına kolaylıkla entegre edilebilecek bir yazılımı etkili bir şekilde pazarlayabilirse amBX teknolojisini içeren oyunları 2007 gibi raflarda görebiliriz. Fakat eğer her şey yolunda gitmez ve yazılım konusunda sorunlar yaşarlarsa bir kaç ucuz oyun ve tanıtıp demosundan sonra rafa kaldırılmış bir teknolojide olabilir.



    http://www.ambx.com/ Yorum Yaz Bu haberi, mobil uygulamamızı kullanarak indirip,
    istediğiniz zaman (çevrim dışı bile) okuyabilirsiniz:
    DH Android Uygulamasını İndir DH iOS Uygulamasını İndir
    Yorumlar (3) Yorum Yaz Forumda Gör
    FreNDy (Hüseyin GÜL) 15 yıl
    hakkaten oyun oynamak süper olurdu
    meçhul gazi 15 yıl
    hele oyunlarda kokuların olacağını düşündüğümüzde
    kengurum (Canberk Yüksel) 15 yıl
    F.E.A.R oynamayı hayal bile edemiyorum hatta korktum.. güzel bişeye benziyo ama
    Yorum Yaz Forumda Yanıtla
    Sorgu:
    Önceki ve Sonraki İçerikler
    Alternatif Görünümler Geri Bildirim
    Yeni Haber
    şimdi